Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První jízda: Cactus mění disciplínu a veze nový komfort pro citroëny

Většina vnějších dílů je nová, přepracovaný podvozek z něj dělá mnohem pohodlnější a dospělejší auto. K uvolněné plavnosti jízdy Citroën C4 Cactus ještě přidává ticho na palubě. Až si člověk říká, proč tak odladěný nebyl ten francouzský excentrik od začátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37a51r78t36i31n 92L34ž13i90č53a73ř 9195437402774

Dovolím si trochu nesouhlasit, vlastnili jsme s přítelkyní Citroen C4 coupe, motor bohužel 1.4 90 koní a ano tam se zatáčky řezat nedali.

Přítelkyně má nyní C2 VTS 1.6 125 koní, váha 1040 kg a tlumiče jsou tvrdší než na mém Mini a s tím autem je radost řezat zatáčky, převodovka je přesnější než u běžných Citroenů a má krátké dráhy řízení, zátah od 3000 - 5 500 :-)

Původní Cactus se mi líbil více, ten hybrid co teď představili mě neoslovuje C3 a C5 Aircross jsou o level lepší

Tlumiče moc zázrak dle jiných testů nejsou...

0/0
26.2.2018 17:12

M46a49r45t13i37n 93K73a36r12á16s35e27k 9268713478518

Skoda jen ten ceny - posledni C4 (na vetsim podvozku) jsem kupovat za 300, a to s 1,6 naftou, jestli soucasna generace bude na slabsim podvozku, s 1,2 bezinovou atmosferou zacinat na 350, tak je to dost... obecne ty startovaci motory u citroenu jsou bida v nizsi stredni - litrove truba co ma konkurence jsou nekde uplne jinde nez ty atmosfericke 1,2 (ktere jsou v pohode v malem aute)

0/0
26.2.2018 15:03

V76l89a40d88i42m21í23r 24F53i98b37i64g15e44r 5184501411864

Citroeny jsou poslední dobou nějaké napálené. Líbí se mi celkem C3 Aircross ale ta cena je šílená. Zajímavé je že C4 Picasso má v základu vesměs vše, kdybych si to všechno navolil na C3 Aircross tak to bude o dost dražší. Navíc nabídka motorů je tragická. Za hranicemi je jako vloba i 1,2L se 130 koňmi.

0/0
28.2.2018 19:36

L39e24o32š 72N33a39v62r25á76t29i94l 9753180405535

zda za tím, že Citroën nepostavil jeho nástupce, vězí nedostatek peněz, nebo opatrné vyčkávání

... jo vyckavani... kam bude citroen odsunut Opelem

0/0
26.2.2018 13:41

R12o95m29a12n 51S45m35a35t30a59n38a 6665192307678

Úplne neplánovane som mal príležitosť sa na Slovensku zviesť týmto autom a môžem potvrdiť, že to je úplne iné auto než ostatné bežné, ktorými som mal česť sa zviesť. Komfort a interiér je akoby z auta strednej triedy. Doteraz som mal šoférske skúsenosti s Octáviou a Ceedom, ale moje ďalšie auto bude rozhodne Citroen, alebo podobne postavené auto. Je to jednoducho o pohodlí a komforte. O tichosti v interéri a pružnosti motora ani nehovoriac. Kia Ceed je naladená športovo (tvrdo) a Octavia je bez emócii a už totálne cenovo mimo realitu. Móde Crossoverov a pseudo SUV som nepodľahol, takže voľba na c-kategóriu typu Cactusu zostane.

+3/−2
26.2.2018 12:07

M97a84r84t38i41n 32K29a14r65á11s35e27k 9438923298768

Asi tak, mam nedavno ukoncenou C4, a co se tyce pohodli pri jizde, tak ve tride nema konkurenci... jak s oblibou rikam - pokud s tim chce clovek rezat zatacky, tak at si citroen rozhodne nekupuje, mohl by skoncit v prvni prikope, ale pokud jde o pohodovou a pohodlnou jizdu, tak nema konkrenci (na delsi jizdy jezdim radsi C4 nez superbem....)

+1/0
26.2.2018 15:06

A89n96t21o13n47í88n 47S88e51b14e87r11a 7233938720539

Jeremy ale říkal, že nejlepší SUV je Alfa Romeo Stelvio ;-D

0/0
26.2.2018 10:44

G93e18o31r19g 89K79o97m30b82e91r62e11c 9264281906421

tak tohle nikdy ma krevni skupina nebude.

+3/0
26.2.2018 10:09

A11n81t47o69n97í27n 29S19e47b95e85r37a 7443278890719

Já to taky nechápu, ten zájem o SUV.

Kdybch chtěl dražší prostorné auto, tak vemu spíše něco jako

Jaguar XF combi.

https://www.autoweb.cz/jaguar-xf-combi-v-zeneve-bmw-ma-problem/

Ono takové větší vybavené SUV taky stojí 800 tisíc.

SUV jsou děsné auta.

0/−1
26.2.2018 10:56

M37a81r32e34k 71K19l86u20f97a 3898304554366

Hmmmm, ten Jaguar vypadá moc dobře. R^

0/0
26.2.2018 11:34

M45i72r33o22s55l10a40v 55K13u55c76e88r21a 4707930927701

"Některé změny by byly moc drahé, přiznávají u Citroënu: takže na displeji, který nahrazuje kapličku přístrojů, stále není otáčkoměr"

To jsou IMHO naprosté výmluvy. Ridici jednotka samozřejmě ví, kolik má motor otáček. A pokud je pro Citroen drahé tuto informaci graficky vizualizovat na LCD displej (IMHO naprosto triviální věc), pak opravdu nevím, co si mám o Citroenu myslet.

+9/0
26.2.2018 9:47

L84a64d11i89s72l43a94v 65B69e90r94o37u70n17s95k73ý 1827122333626

A vypadá to že ta největší hloupost zůstala - okno v zadních dveřích pouze vyklápěcí na škvíru a né stahovací. . .

+4/−4
26.2.2018 9:24

L25a88d26i59s25l34a36v 55B45e59r47o92u27n37s14k64ý 1537452713386

ale konečně opravdový automat místo té robotizované šílenosti!

0/0
26.2.2018 9:27

A37n55t84o19n44í28n 41S47e79b24e38r68a 7693398540959

V autě s klimatizací jsem v životě zadní okna neotevíral. Otevírám je okno řidiče při vjezdu to garáží, když potřebuješ lístek.

+4/−1
26.2.2018 11:16

A48n51t74o48n17í49n 30S20e52b12e19r43a 7123418290469

Schéma zavěšení (vpředu McPherson a vzadu torzní příčka) zůstalo stejné, kompletně se ovšem měnilo nastavení, u

To znám. Takže auto už nebude poskakovat, ale bude se pohupovat a v zatáčce více náklánět. :-D

0/−1
26.2.2018 9:20

J39a93r34o69s13l17a24v 95K92a87d75l30e30c 5771329872811

U mne dobrýR^... jenom chybí informace nejdůležitější - jestli se dá snadno vyměnit žárovka a pod... a pak ceník servisních úkonů a jejich sled...

+3/0
26.2.2018 9:13

M18i26r12o69s33l31a87v 35K73u65c42e19r96a 4457480947901

No, podle toho, co jsem četl jinde, tak Cactus zapomněl na dulezite detaily:

- zmizely bumbery. To, co je tam dole na dveřích teď, je plast, který se snadno poškrábe.

- přístrojový štít nemá otáčkoměr, nezobrazuje ani telotu chladici kapaliny, ani info z palubniho počítače nebo intrukce navigace. Navic neni nijak schovan pred slunce

- teplota klimatizace se ovladá na dotykovém displeji, nikoliv fyzickým kolečkem, a neni dvouzonova

- nejde nastavit sklon sedacek

- zadni okna nejsou stahovaci, jen vyklopna a to rucne

- loketni operka, na kterou prakticky nejde dosahnout, neni loketni operka

0/0
26.2.2018 8:52

J39i75r14i 84F92i41n36k 6787549287738

Airbump - to je pravda, ale zrovna ty (ač namíru praktické a fungující) podle mě část lidí odrazovali - prostě o originalitu zas tak moc lidí nestojí. Bohužel.

Otáčkoměr chybí, ale když jsem měl týden Cactuse (coby náhradní auto) tak mi nechyběl - ani ve svém autě neřadím podle otáčkoměru, ale podle potřeby výkonu a sluchu.

Čitelnost na slunci byla bezproblémová.

Klima - pravda, ale k nastavení veškeré ventilace se člověk dostane po dotyku jedné nastálo umístěné dlaždice na boku displeje - bylo to pro mě nové, ale celkem rychlé, dostávat se nikam do hluboko do menu není třeba. Dvouzonová klima - no, v této třídě běžná není.

Sklon sedaček - myslíte asi sklon sedáku - to nejde, ale ani v konkurenci, dokonce většinou ani několik tříd výše.

Zadní okna - pravda, ale ve své C5 mám zadní okna v elektrice a nevím jestli jsem vůbec někdy stahování zadních oken použil. Navíc v době kdy se 90% aut prodává s klimou...

Loketní opěrka - nemůžu posoudit.

+5/0
26.2.2018 9:09

J98a89r74o78m31i61r 93F24a26r76e15k 4712463447

K tem zadnim oknum. Vzhledem k tomu, ze vzadu vozim drobotinu, je ovladani zadnich okynek odpojene a daji se ovladat jen z mista ridice (nejaka ta detska bezpecnost, nebo jak se to u citroenu jmenuje).

Otackomer se podle me hodi a v dobe zobrazovacich panelu by snad vubec nemel byt problem mit moznost nakonfigurovat si ten panel jak chci.

Loketni operka mi u toho noveho Cactusu prijde hodne vzadu. Ja jsem zvykly si tam ten loket dat, no :) Tady by to asi neslo.

0/0
26.2.2018 9:13

M38i50r80o86s94l52a36v 34K38u48c55e82r95a 4247840757901

Mě otáčkoměr chybí. Ve svém autě například nemohu řadit podle sluchu, když motor prakticky není ani slyšet, natozpak když hraje hudba.

Jestli je dvouzonova klimatizace v této třídě běžná, posoudit nedokážu. V mém autě, které začíná na stejné ceně, k dispozici je. Ale to je prkotina.

Displej na slunci není NIKDY bezproblémově čitelný. Nemluvě o odlescích.

0/0
26.2.2018 9:23

J77i12r24i 35F83i90n62k 6867459517338

Jenže onen display tam pochopitelně neleží naležato, ale je kolmo a obrácený do kabiny, takže jediná situace aby na něj zasvítilo slunce napřímo je pří východě(západě) a mít jej přesně za sebou... Měl jsem to auto týden a s čitelností jsem neměl problém ani jednou - ne že bych displeji dával přednost, rafičky mám radši, ale uznávám že je to funkční řešení..

+1/0
26.2.2018 10:10

M78i24r33o13s67l50a63v 89K54u90c59e75r46a 4737600357331

A slunce z boku nic? Pockejte si na leto...

0/−1
26.2.2018 10:25

J48i64r78i 39F49i84n37k 6687319187538

Já to auto měl na týden v září a slunečno bylo pořád. Nemusím ten displej obhajovat, já ho nevymyslel, jen píšu vlastní zkušenost že jsem nezaznamenal žádný problém s čitelností..

0/0
26.2.2018 10:34

D59a27v98i59d 11G13r55u23š24k51a 6257555600932

Jsem vlastník Cactusu 2,5 roku a display na slunci nemá problém. Ještě k chybějícímu otáčkoměru. Rychle si zvyknete, že tam není. Auto má jen "číselný napovídač", co zařadit. Nelze se moc řídit podle zvuku motoru, mám benzín a je "dost" tichý. Řídím se podle rychlosti auta. Prostě při rychlosti 60 km/h nejedu na trojku

+1/0
26.2.2018 13:43

A30n98t28o36n77í60n 33S64e39b48e79r71a 7923388390959

Otáčkoměr je za příplatek, ne? :-D

0/0
26.2.2018 9:22

L44u45k41á19š 40K37l91í98m73a 2425283467205

Tak tohle ale neni uz zadnej Cactus...

0/0
26.2.2018 8:19

A80n32t19o28n45í29n 84S18e42b53e57r30a 7933878600789

Jo je to Citrón...

0/−1
26.2.2018 10:35

P38e19t27r 83P28o17l78á23k 1507635926178

Musim rict, ze kdyz to vezmu ciste z designove stranky, tak posledni vyrobky francouzskych automobilek se mi velice libi. Otazka zustava jedna, ale o to vic podstatna - co kvalita?

0/0
26.2.2018 8:06

J61i44r42i 85F53i57n25k 6707539577188

Myslím že bude srovnatelná s jakoukoli jinou evropskou automobilkou. A zrovna v motorech je koncern PSA (od dob první generace 1.6 THP) spolehlivý.

+2/0
26.2.2018 8:19

J53a86r12o91m83i88r 45F48a41r29e45k 4332113627

Mam C5 (X7) z druhe ruky. Mam ji teda na pruzinach (stydim se, no). Motor 2.0HDi FAP. Rocni najezd kolem 35 000 km, koupeno se 125 000 km, ted uz ma pres 240 000 km.

Probehlo: vymena rozvodu (vodni pumpa uz se pry rozpadala), vymena palivoveho cerpadla (auto jelo uplne v pohode, ale svitila kontrolka, ze je potreba navstivit servis), oprava klimatizace (praskle trubky), oprava stahovani okynka u ridice (projizdet Francii s jejich mytnymi branami bez stahovaciho okynka je velka zabava). Jinak klasicky vymena oleje, filtru, brzdovych desticek, kotoucu, proste spotrebaku.

V soucasne dobe zlobi navigace. Po cca 1 hodine jizdy se restartuje. IMHO nekde nejakych studeny spoj, nevim, nemam cas to nechat opravit.

Jinak to proste jezdi a jezdi a jezdi........

+4/0
26.2.2018 9:25

M91a73r52e95k 76K80l36u77f88a 3798184244436

Od té doby, co v Citröenu zavrhli hydropneumatické pérování, neexistuje jediný důvod pro koupi vozu této značky. Kdyby ta značka teď zanikla, vůbec nic by se nestalo.

+7/−6
26.2.2018 7:47

M50a39r44c18e84l 61B18a39k41o15š 4861386603

Nejaký nový druh alergie? :-D

+3/0
26.2.2018 8:05

L28i53b75o98r 26M21o41u33č61k83a 1718747755752

hele, tobe to, jako majiteli AX nebo Saxa, muz ebyt jedno ;-D

0/0
26.2.2018 8:24

J81o75s96e31f 82J69o54r93d18a 4957205597

Jezdím už nejméně 45let Citroena, ID19, DS21, DS23, CX, XM, C5 a vždycky s hydropneumatickým pérováním. Měli jsme v rodině Mercedesy s hydropneumatickým pérováním, ale kam se hrabe Medouš na Citroena. Škoda přeškoda, že Citroen končí s hydropneumatickým pérováním.

+1/0
26.2.2018 11:02

M70a92r32t59i68n 65K66a25r62á81s12e89k 9628963828208

Ono bz se asi nic nestalo, kdyby zanikla prakticky jakakoli znacka aut...

+1/0
26.2.2018 15:37

J87i55ř71í 43P18o85k35o63r43n82ý 2142684157332

Pro mě byl poslední pravý Citroen XM, poté začal upadl do běžné šedi, a po ukončení nabídky hydropneumatického pérování úplně

+6/0
26.2.2018 6:09

P44e78t87r 66F50e48i11g11l 5258163170592

Ještě C6 byla pěkná limuzínka...

+2/0
26.2.2018 10:11

P23e10t73r 17S68v85o85b44o16d62a 9333763507844

Souhlas, v C6 jezdím, a je to zajímavé designově zvenku i zevnitř

0/0
26.2.2018 16:33

V66l67a26d84i61m97í20r 38F46i32b11i95g56e44r 5184861401654

Tedy vyklápěcí okénka v základu 340K to nemá ani Fabia8-o

0/0
26.2.2018 5:02

M36a58r71e34k 89J35a24n27e81č69k27a 1817546203251

Ono to dříve byla spíše záležitost aut ve třídveřovém provedení, pak to zmizelo a teď se ten nesmysl objevil dokonce už i u pětidveřového provedení. Kdo to měl tak ví, jaký je to nepraktický nesmysl a raději to ani neotevíral.

0/0
26.2.2018 17:39

M64a80r42t83i39n 54N19o49v83o62t50n15ý 8719394517354

Mě se líbil již první Cactus, dokonce jsem o něm uvažoval, ale odradilo mě, že vše se ovládá přes dotykový displej. Za jízdy je to na prd, po hmatu to správné tlačítko nenajdete a musíte se tam podívat.

0/0
26.2.2018 4:11

M28i31r67o50s91l22a41v 77K89u69c43e25r49a 4217640767891

U spousty věcí to nevadí – ještě nikdy jsem neviděl člověka, co by po hmatu sahal na tlačítka, vždy se tam alepson na chvili podival. Nicméně, ovladače teploty klimatizace na displeji, to považuji taky za prasarnu.

+1/0
26.2.2018 8:54

M80a90r62t75i12n 10N20o26v18o87t71n48ý 8309514877394

Mě to hodně vadí, nejde jen o to podívat se, tím, že nemáte hmatovou odezbu je problém udržet za jízdy prst na tlačítku, když chci změnit teplotu, u mechanického tlačítka položím prst, možná při tom okem mrknu kde je, ale pak jen po slepu zmáčknu tolikrát, o kolik chci změnit teplotu. U tlačítka na displeji nevím, jestli mi nesjela ruka (zvlášť na českých silnicích) a zda nemáčkám už něco jiného, takže se musím na displej dívat celou dobu.

0/0
26.2.2018 8:59

J43a97r59o85m69i32r 52F48a63r92e68k 4202923107

Na zmenu teploty je podle me idealni kolecko s ... nevim,k jak to nazvat, ale proste jak tocite, tak to lupka :)

Tlacitka jsou zlo :D

+1/0
26.2.2018 9:15

M72a97r72t24i90n 48N87o59v26o31t56n33ý 8839334697384

Jo já mám taky kolečko, ale v předchozím voze byly tlačítka +/-, ale i to je lepší než dotekový displej

0/0
26.2.2018 10:15

R69i28c54h85a15r22d 14M90r30a58z47e24k 8228180409981

Jako majitel C5 říkám, že s vymizením hydro-pneu podvozku z nabídky, pro mě naprosto vymizel důvod, proč bych si měl kupovat Citrona.

Ta pipka co to zařízla a jako jednu z náhrad legendárního podvozku uvedla například zcela nové zážitky díky kameře zabudované do zrcátka a v reálném čase postující na facebook jak jste šťastní že jedete do kolbenky, je názornou ukázkou člověka co na svém místě nemá co dělat, oboru nerozumí, hlavně že je trendy a digitálně naspeedovaná...

+20/−1
26.2.2018 0:12

J33i18r25i 73F75i15n60k 6497509837818

Jako majitel C5 musím říct, že hydru neposlala na smetiště dějin šéfová, ale zákazníci.

Ano, můžeme to vyčítat i marketingu který ji nedokázal prodat jako hlavní story C5, většina řidičů o ní nemá ani ponětí (maximálně tuší že něco takového bylo v BX) ale podívejte na evropské prodeje - králem střední třídy je Passat - auto které nemá absolutně žádnou technickou finesu, nic co by jste nedostal koupit jinde, které sice funguje jako celek, ale ve všem je naprosto k uzoufání průměrné (o Superbu ani nemluvím). A fleety nakupují, protože VW dává slevy a pro nějaký ten nižší management je to modla a o nějaké existenci C5 či hydry ani netuší.

Proč by potom Citroen vyráběl náročnější, nákladnější podvozek?

+9/0
26.2.2018 7:23

L38a38d46i47s28l77a35v 33S50t64e16i94n59i92n81g93e41r 5101732464183

Je pravda že propagace C5 byla nulová, někteří dealeři se ji neobtěžovali ani vzít na prodejnu, natož se o ní zmínit.... Postavit takhle kvalitní a na výrobu drahé auto a pak takhle zvrtat marketing to je vážně tristní

+2/0
26.2.2018 10:12

L89a56d10i75s18l95a62v 63K66v15a44s30n40i75č61k83a 1203297453865

U poslední generace C5 byla volba, s, nebo bez. Kolik procent cé pětek si zákazníci zvolili s ?

0/0
26.2.2018 7:47

J84i89ř43í 26V23e64l79í92š21e28k 8499764460723

Já jsem volil hydropneumatiku, protože jsem měl dvě předchozí C5 a ani u nové jsem si nemohl odepřít tenhle luxus. Kdyby Citroen uměl C5 dobře nabídnout do firem, nemuseli by se manažeři drncat v Passatech s výbavou holobytu. A možná by se i o pár let odložila oprava D1 - s C5 mi vůbec nepřišlo, že by s ní byl nějaký problém. :-)

+5/0
26.2.2018 8:09







Najdete na iDNES.cz