Diskuse k článku

První jízda: Cactus mění disciplínu a veze nový komfort pro citroëny

Většina vnějších dílů je nová, přepracovaný podvozek z něj dělá mnohem pohodlnější a dospělejší auto. K uvolněné plavnosti jízdy Citroën C4 Cactus ještě přidává ticho na palubě. Až si člověk říká, proč tak odladěný nebyl ten francouzský excentrik od začátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M63a55r64t70i10n 86L94ž30i42č34a82ř 9415397832814

Dovolím si trochu nesouhlasit, vlastnili jsme s přítelkyní Citroen C4 coupe, motor bohužel 1.4 90 koní a ano tam se zatáčky řezat nedali.

Přítelkyně má nyní C2 VTS 1.6 125 koní, váha 1040 kg a tlumiče jsou tvrdší než na mém Mini a s tím autem je radost řezat zatáčky, převodovka je přesnější než u běžných Citroenů a má krátké dráhy řízení, zátah od 3000 - 5 500 :-)

Původní Cactus se mi líbil více, ten hybrid co teď představili mě neoslovuje C3 a C5 Aircross jsou o level lepší

Tlumiče moc zázrak dle jiných testů nejsou...

0/0
26.2.2018 17:12

M36a91r22t40i40n 95K70a45r86á91s72e43k 9168453218778

Skoda jen ten ceny - posledni C4 (na vetsim podvozku) jsem kupovat za 300, a to s 1,6 naftou, jestli soucasna generace bude na slabsim podvozku, s 1,2 bezinovou atmosferou zacinat na 350, tak je to dost... obecne ty startovaci motory u citroenu jsou bida v nizsi stredni - litrove truba co ma konkurence jsou nekde uplne jinde nez ty atmosfericke 1,2 (ktere jsou v pohode v malem aute)

0/0
26.2.2018 15:03

V17l47a47d13i93m50í72r 86F70i11b30i70g89e57r 5754791921414

Citroeny jsou poslední dobou nějaké napálené. Líbí se mi celkem C3 Aircross ale ta cena je šílená. Zajímavé je že C4 Picasso má v základu vesměs vše, kdybych si to všechno navolil na C3 Aircross tak to bude o dost dražší. Navíc nabídka motorů je tragická. Za hranicemi je jako vloba i 1,2L se 130 koňmi.

0/0
28.2.2018 19:36

L47e51o16š 24N37a44v92r20á77t78i36l 9523880835305

zda za tím, že Citroën nepostavil jeho nástupce, vězí nedostatek peněz, nebo opatrné vyčkávání

... jo vyckavani... kam bude citroen odsunut Opelem

0/0
26.2.2018 13:41

R55o75m92a91n 80S87m85a28t34a68n39a 6745102547398

Úplne neplánovane som mal príležitosť sa na Slovensku zviesť týmto autom a môžem potvrdiť, že to je úplne iné auto než ostatné bežné, ktorými som mal česť sa zviesť. Komfort a interiér je akoby z auta strednej triedy. Doteraz som mal šoférske skúsenosti s Octáviou a Ceedom, ale moje ďalšie auto bude rozhodne Citroen, alebo podobne postavené auto. Je to jednoducho o pohodlí a komforte. O tichosti v interéri a pružnosti motora ani nehovoriac. Kia Ceed je naladená športovo (tvrdo) a Octavia je bez emócii a už totálne cenovo mimo realitu. Móde Crossoverov a pseudo SUV som nepodľahol, takže voľba na c-kategóriu typu Cactusu zostane.

+3/−2
26.2.2018 12:07

M26a92r49t74i97n 69K71a91r20á12s20e83k 9728933598288

Asi tak, mam nedavno ukoncenou C4, a co se tyce pohodli pri jizde, tak ve tride nema konkurenci... jak s oblibou rikam - pokud s tim chce clovek rezat zatacky, tak at si citroen rozhodne nekupuje, mohl by skoncit v prvni prikope, ale pokud jde o pohodovou a pohodlnou jizdu, tak nema konkrenci (na delsi jizdy jezdim radsi C4 nez superbem....)

+1/0
26.2.2018 15:06

A22n45t49o43n80í81n 86S22e52b61e32r80a 7543978680919

Jeremy ale říkal, že nejlepší SUV je Alfa Romeo Stelvio ;-D

0/0
26.2.2018 10:44

G64e48o62r43g 12K23o85m60b83e82r81e89c 9704141236341

tak tohle nikdy ma krevni skupina nebude.

+3/0
26.2.2018 10:09

A73n50t27o38n59í21n 57S43e15b37e31r45a 7463908470229

Já to taky nechápu, ten zájem o SUV.

Kdybch chtěl dražší prostorné auto, tak vemu spíše něco jako

Jaguar XF combi.

https://www.autoweb.cz/jaguar-xf-combi-v-zeneve-bmw-ma-problem/

Ono takové větší vybavené SUV taky stojí 800 tisíc.

SUV jsou děsné auta.

0/−1
26.2.2018 10:56

M42a27r28e33k 40K26l25u97f59a 3878584974986

Hmmmm, ten Jaguar vypadá moc dobře. R^

0/0
26.2.2018 11:34

M96i50r48o48s97l16a14v 80K39u42c52e90r28a 4377730917491

"Některé změny by byly moc drahé, přiznávají u Citroënu: takže na displeji, který nahrazuje kapličku přístrojů, stále není otáčkoměr"

To jsou IMHO naprosté výmluvy. Ridici jednotka samozřejmě ví, kolik má motor otáček. A pokud je pro Citroen drahé tuto informaci graficky vizualizovat na LCD displej (IMHO naprosto triviální věc), pak opravdu nevím, co si mám o Citroenu myslet.

+9/0
26.2.2018 9:47

L24a92d45i69s56l53a84v 88B92e57r34o28u78n70s62k58ý 1437182863816

A vypadá to že ta největší hloupost zůstala - okno v zadních dveřích pouze vyklápěcí na škvíru a né stahovací. . .

+4/−4
26.2.2018 9:24

L96a48d83i42s41l12a84v 75B42e21r88o50u16n19s73k65ý 1627392503956

ale konečně opravdový automat místo té robotizované šílenosti!

0/0
26.2.2018 9:27

A63n58t14o58n79í61n 60S70e89b41e84r29a 7863198520759

V autě s klimatizací jsem v životě zadní okna neotevíral. Otevírám je okno řidiče při vjezdu to garáží, když potřebuješ lístek.

+4/−1
26.2.2018 11:16

A18n12t38o53n68í19n 55S80e67b82e22r68a 7963958950149

Schéma zavěšení (vpředu McPherson a vzadu torzní příčka) zůstalo stejné, kompletně se ovšem měnilo nastavení, u

To znám. Takže auto už nebude poskakovat, ale bude se pohupovat a v zatáčce více náklánět. :-D

0/−1
26.2.2018 9:20

J66a89r28o47s43l35a62v 79K51a23d84l10e36c 5691639952661

U mne dobrýR^... jenom chybí informace nejdůležitější - jestli se dá snadno vyměnit žárovka a pod... a pak ceník servisních úkonů a jejich sled...

+3/0
26.2.2018 9:13

M97i56r59o11s95l37a54v 13K33u89c95e48r90a 4737920457791

No, podle toho, co jsem četl jinde, tak Cactus zapomněl na dulezite detaily:

- zmizely bumbery. To, co je tam dole na dveřích teď, je plast, který se snadno poškrábe.

- přístrojový štít nemá otáčkoměr, nezobrazuje ani telotu chladici kapaliny, ani info z palubniho počítače nebo intrukce navigace. Navic neni nijak schovan pred slunce

- teplota klimatizace se ovladá na dotykovém displeji, nikoliv fyzickým kolečkem, a neni dvouzonova

- nejde nastavit sklon sedacek

- zadni okna nejsou stahovaci, jen vyklopna a to rucne

- loketni operka, na kterou prakticky nejde dosahnout, neni loketni operka

0/0
26.2.2018 8:52

J61i95r90i 14F42i82n49k 1582120549333

Airbump - to je pravda, ale zrovna ty (ač namíru praktické a fungující) podle mě část lidí odrazovali - prostě o originalitu zas tak moc lidí nestojí. Bohužel.

Otáčkoměr chybí, ale když jsem měl týden Cactuse (coby náhradní auto) tak mi nechyběl - ani ve svém autě neřadím podle otáčkoměru, ale podle potřeby výkonu a sluchu.

Čitelnost na slunci byla bezproblémová.

Klima - pravda, ale k nastavení veškeré ventilace se člověk dostane po dotyku jedné nastálo umístěné dlaždice na boku displeje - bylo to pro mě nové, ale celkem rychlé, dostávat se nikam do hluboko do menu není třeba. Dvouzonová klima - no, v této třídě běžná není.

Sklon sedaček - myslíte asi sklon sedáku - to nejde, ale ani v konkurenci, dokonce většinou ani několik tříd výše.

Zadní okna - pravda, ale ve své C5 mám zadní okna v elektrice a nevím jestli jsem vůbec někdy stahování zadních oken použil. Navíc v době kdy se 90% aut prodává s klimou...

Loketní opěrka - nemůžu posoudit.

+5/0
26.2.2018 9:09

J54a53r97o28m25i12r 98F49a45r13e70k 4612733447

K tem zadnim oknum. Vzhledem k tomu, ze vzadu vozim drobotinu, je ovladani zadnich okynek odpojene a daji se ovladat jen z mista ridice (nejaka ta detska bezpecnost, nebo jak se to u citroenu jmenuje).

Otackomer se podle me hodi a v dobe zobrazovacich panelu by snad vubec nemel byt problem mit moznost nakonfigurovat si ten panel jak chci.

Loketni operka mi u toho noveho Cactusu prijde hodne vzadu. Ja jsem zvykly si tam ten loket dat, no :) Tady by to asi neslo.

0/0
26.2.2018 9:13

M19i44r65o40s59l49a91v 64K55u17c66e15r61a 4647730197511

Mě otáčkoměr chybí. Ve svém autě například nemohu řadit podle sluchu, když motor prakticky není ani slyšet, natozpak když hraje hudba.

Jestli je dvouzonova klimatizace v této třídě běžná, posoudit nedokážu. V mém autě, které začíná na stejné ceně, k dispozici je. Ale to je prkotina.

Displej na slunci není NIKDY bezproblémově čitelný. Nemluvě o odlescích.

0/0
26.2.2018 9:23

J93i82r30i 57F78i91n76k 1322880739533

Jenže onen display tam pochopitelně neleží naležato, ale je kolmo a obrácený do kabiny, takže jediná situace aby na něj zasvítilo slunce napřímo je pří východě(západě) a mít jej přesně za sebou... Měl jsem to auto týden a s čitelností jsem neměl problém ani jednou - ne že bych displeji dával přednost, rafičky mám radši, ale uznávám že je to funkční řešení..

+1/0
26.2.2018 10:10

M98i76r90o43s27l69a32v 47K83u27c52e15r41a 4897960897601

A slunce z boku nic? Pockejte si na leto...

0/−1
26.2.2018 10:25

J20i50r43i 74F35i60n76k 1782520869393

Já to auto měl na týden v září a slunečno bylo pořád. Nemusím ten displej obhajovat, já ho nevymyslel, jen píšu vlastní zkušenost že jsem nezaznamenal žádný problém s čitelností..

0/0
26.2.2018 10:34

D52a87v17i69d 74G47r65u78š26k33a 6877905420352

Jsem vlastník Cactusu 2,5 roku a display na slunci nemá problém. Ještě k chybějícímu otáčkoměru. Rychle si zvyknete, že tam není. Auto má jen "číselný napovídač", co zařadit. Nelze se moc řídit podle zvuku motoru, mám benzín a je "dost" tichý. Řídím se podle rychlosti auta. Prostě při rychlosti 60 km/h nejedu na trojku

+1/0
26.2.2018 13:43

A35n34t50o77n88í66n 80S11e26b22e48r40a 7773728250249

Otáčkoměr je za příplatek, ne? :-D

0/0
26.2.2018 9:22

L64u74k82á91š 93K94l20í82m39a 2925343287735

Tak tohle ale neni uz zadnej Cactus...

0/0
26.2.2018 8:19

A37n32t58o11n48í98n 36S35e11b62e29r57a 7513718940309

Jo je to Citrón...

0/−1
26.2.2018 10:35

P43e68t91r 62P12o68l23á17k 1497405406238

Musim rict, ze kdyz to vezmu ciste z designove stranky, tak posledni vyrobky francouzskych automobilek se mi velice libi. Otazka zustava jedna, ale o to vic podstatna - co kvalita?

0/0
26.2.2018 8:06

J67i47r94i 42F62i37n87k 1882890399383

Myslím že bude srovnatelná s jakoukoli jinou evropskou automobilkou. A zrovna v motorech je koncern PSA (od dob první generace 1.6 THP) spolehlivý.

+2/0
26.2.2018 8:19

J72a88r87o62m21i63r 44F52a32r25e61k 4942343417

Mam C5 (X7) z druhe ruky. Mam ji teda na pruzinach (stydim se, no). Motor 2.0HDi FAP. Rocni najezd kolem 35 000 km, koupeno se 125 000 km, ted uz ma pres 240 000 km.

Probehlo: vymena rozvodu (vodni pumpa uz se pry rozpadala), vymena palivoveho cerpadla (auto jelo uplne v pohode, ale svitila kontrolka, ze je potreba navstivit servis), oprava klimatizace (praskle trubky), oprava stahovani okynka u ridice (projizdet Francii s jejich mytnymi branami bez stahovaciho okynka je velka zabava). Jinak klasicky vymena oleje, filtru, brzdovych desticek, kotoucu, proste spotrebaku.

V soucasne dobe zlobi navigace. Po cca 1 hodine jizdy se restartuje. IMHO nekde nejakych studeny spoj, nevim, nemam cas to nechat opravit.

Jinak to proste jezdi a jezdi a jezdi........

+4/0
26.2.2018 9:25

M65a70r68e19k 50K60l18u68f22a 3668624664856

Od té doby, co v Citröenu zavrhli hydropneumatické pérování, neexistuje jediný důvod pro koupi vozu této značky. Kdyby ta značka teď zanikla, vůbec nic by se nestalo.

+7/−6
26.2.2018 7:47

M94a23r83c15e40l 14B39a28k72o23š 4151116533

Nejaký nový druh alergie? :-D

+3/0
26.2.2018 8:05

L15i86b17o97r 16M52o70u10č96k65a 1288797485772

hele, tobe to, jako majiteli AX nebo Saxa, muz ebyt jedno ;-D

0/0
26.2.2018 8:24

J30o14s76e31f 98J54o77r48d39a 4487195307

Jezdím už nejméně 45let Citroena, ID19, DS21, DS23, CX, XM, C5 a vždycky s hydropneumatickým pérováním. Měli jsme v rodině Mercedesy s hydropneumatickým pérováním, ale kam se hrabe Medouš na Citroena. Škoda přeškoda, že Citroen končí s hydropneumatickým pérováním.

+1/0
26.2.2018 11:02

M90a93r23t91i57n 63K18a96r55á30s60e23k 9608203948848

Ono bz se asi nic nestalo, kdyby zanikla prakticky jakakoli znacka aut...

+1/0
26.2.2018 15:37

J96i56ř64í 34P91o35k18o24r95n91ý 2152554747652

Pro mě byl poslední pravý Citroen XM, poté začal upadl do běžné šedi, a po ukončení nabídky hydropneumatického pérování úplně

+6/0
26.2.2018 6:09

P57e67t87r 84F60e76i86g14l 5188643710502

Ještě C6 byla pěkná limuzínka...

+2/0
26.2.2018 10:11

P31e10t52r 62S69v88o58b91o51d81a 9833843387644

Souhlas, v C6 jezdím, a je to zajímavé designově zvenku i zevnitř

0/0
26.2.2018 16:33

V84l97a94d65i57m61í31r 89F71i91b35i74g58e28r 5964911481104

Tedy vyklápěcí okénka v základu 340K to nemá ani Fabia8-o

0/0
26.2.2018 5:02

M62a50r13e18k 71J43a31n26e96č82k23a 1757836133561

Ono to dříve byla spíše záležitost aut ve třídveřovém provedení, pak to zmizelo a teď se ten nesmysl objevil dokonce už i u pětidveřového provedení. Kdo to měl tak ví, jaký je to nepraktický nesmysl a raději to ani neotevíral.

0/0
26.2.2018 17:39

M95a90r88t19i52n 16N20o29v41o37t59n36ý 8949394397934

Mě se líbil již první Cactus, dokonce jsem o něm uvažoval, ale odradilo mě, že vše se ovládá přes dotykový displej. Za jízdy je to na prd, po hmatu to správné tlačítko nenajdete a musíte se tam podívat.

0/0
26.2.2018 4:11

M58i42r83o31s86l60a76v 36K61u43c41e63r48a 4757950187311

U spousty věcí to nevadí – ještě nikdy jsem neviděl člověka, co by po hmatu sahal na tlačítka, vždy se tam alepson na chvili podival. Nicméně, ovladače teploty klimatizace na displeji, to považuji taky za prasarnu.

+1/0
26.2.2018 8:54

M27a62r37t18i82n 95N92o51v30o71t79n21ý 8169354867664

Mě to hodně vadí, nejde jen o to podívat se, tím, že nemáte hmatovou odezbu je problém udržet za jízdy prst na tlačítku, když chci změnit teplotu, u mechanického tlačítka položím prst, možná při tom okem mrknu kde je, ale pak jen po slepu zmáčknu tolikrát, o kolik chci změnit teplotu. U tlačítka na displeji nevím, jestli mi nesjela ruka (zvlášť na českých silnicích) a zda nemáčkám už něco jiného, takže se musím na displej dívat celou dobu.

0/0
26.2.2018 8:59

J87a64r42o10m80i68r 44F23a61r57e18k 4742553807

Na zmenu teploty je podle me idealni kolecko s ... nevim,k jak to nazvat, ale proste jak tocite, tak to lupka :)

Tlacitka jsou zlo :D

+1/0
26.2.2018 9:15

M64a40r51t14i76n 75N12o85v74o46t89n79ý 8659874957244

Jo já mám taky kolečko, ale v předchozím voze byly tlačítka +/-, ale i to je lepší než dotekový displej

0/0
26.2.2018 10:15

R54i17c53h96a59r21d 63M17r50a58z27e23k 8558350879271

Jako majitel C5 říkám, že s vymizením hydro-pneu podvozku z nabídky, pro mě naprosto vymizel důvod, proč bych si měl kupovat Citrona.

Ta pipka co to zařízla a jako jednu z náhrad legendárního podvozku uvedla například zcela nové zážitky díky kameře zabudované do zrcátka a v reálném čase postující na facebook jak jste šťastní že jedete do kolbenky, je názornou ukázkou člověka co na svém místě nemá co dělat, oboru nerozumí, hlavně že je trendy a digitálně naspeedovaná...

+20/−1
26.2.2018 0:12

J95i49r17i 49F69i11n58k 1202640129893

Jako majitel C5 musím říct, že hydru neposlala na smetiště dějin šéfová, ale zákazníci.

Ano, můžeme to vyčítat i marketingu který ji nedokázal prodat jako hlavní story C5, většina řidičů o ní nemá ani ponětí (maximálně tuší že něco takového bylo v BX) ale podívejte na evropské prodeje - králem střední třídy je Passat - auto které nemá absolutně žádnou technickou finesu, nic co by jste nedostal koupit jinde, které sice funguje jako celek, ale ve všem je naprosto k uzoufání průměrné (o Superbu ani nemluvím). A fleety nakupují, protože VW dává slevy a pro nějaký ten nižší management je to modla a o nějaké existenci C5 či hydry ani netuší.

Proč by potom Citroen vyráběl náročnější, nákladnější podvozek?

+9/0
26.2.2018 7:23

L95a19d11i12s55l27a47v 12S10t31e58i30n53i76n43g63e28r 5581872394483

Je pravda že propagace C5 byla nulová, někteří dealeři se ji neobtěžovali ani vzít na prodejnu, natož se o ní zmínit.... Postavit takhle kvalitní a na výrobu drahé auto a pak takhle zvrtat marketing to je vážně tristní

+2/0
26.2.2018 10:12

L58a72d82i26s80l56a53v 52K58v43a41s56n30i67č96k49a 1553717953185

U poslední generace C5 byla volba, s, nebo bez. Kolik procent cé pětek si zákazníci zvolili s ?

0/0
26.2.2018 7:47

J33i86ř95í 46V28e63l71í36š47e39k 8619764720503

Já jsem volil hydropneumatiku, protože jsem měl dvě předchozí C5 a ani u nové jsem si nemohl odepřít tenhle luxus. Kdyby Citroen uměl C5 dobře nabídnout do firem, nemuseli by se manažeři drncat v Passatech s výbavou holobytu. A možná by se i o pár let odložila oprava D1 - s C5 mi vůbec nepřišlo, že by s ní byl nějaký problém. :-)

+5/0
26.2.2018 8:09



Najdete na iDNES.cz