Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První jízda: Cactus mění disciplínu a veze nový komfort pro citroëny

Většina vnějších dílů je nová, přepracovaný podvozek z něj dělá mnohem pohodlnější a dospělejší auto. K uvolněné plavnosti jízdy Citroën C4 Cactus ještě přidává ticho na palubě. Až si člověk říká, proč tak odladěný nebyl ten francouzský excentrik od začátku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M16a14r58t46i22n 12L52ž11i52č25a46ř 9685457722544

Dovolím si trochu nesouhlasit, vlastnili jsme s přítelkyní Citroen C4 coupe, motor bohužel 1.4 90 koní a ano tam se zatáčky řezat nedali.

Přítelkyně má nyní C2 VTS 1.6 125 koní, váha 1040 kg a tlumiče jsou tvrdší než na mém Mini a s tím autem je radost řezat zatáčky, převodovka je přesnější než u běžných Citroenů a má krátké dráhy řízení, zátah od 3000 - 5 500 :-)

Původní Cactus se mi líbil více, ten hybrid co teď představili mě neoslovuje C3 a C5 Aircross jsou o level lepší

Tlumiče moc zázrak dle jiných testů nejsou...

0/0
26.2.2018 17:12

M72a46r58t92i19n 36K74a43r29á75s55e79k 9178863818938

Skoda jen ten ceny - posledni C4 (na vetsim podvozku) jsem kupovat za 300, a to s 1,6 naftou, jestli soucasna generace bude na slabsim podvozku, s 1,2 bezinovou atmosferou zacinat na 350, tak je to dost... obecne ty startovaci motory u citroenu jsou bida v nizsi stredni - litrove truba co ma konkurence jsou nekde uplne jinde nez ty atmosfericke 1,2 (ktere jsou v pohode v malem aute)

0/0
26.2.2018 15:03

V72l28a23d72i33m55í27r 74F77i60b72i59g85e73r 5384871831544

Citroeny jsou poslední dobou nějaké napálené. Líbí se mi celkem C3 Aircross ale ta cena je šílená. Zajímavé je že C4 Picasso má v základu vesměs vše, kdybych si to všechno navolil na C3 Aircross tak to bude o dost dražší. Navíc nabídka motorů je tragická. Za hranicemi je jako vloba i 1,2L se 130 koňmi.

0/0
28.2.2018 19:36

L42e29o82š 63N32a59v41r70á39t70i65l 9323440235695

zda za tím, že Citroën nepostavil jeho nástupce, vězí nedostatek peněz, nebo opatrné vyčkávání

... jo vyckavani... kam bude citroen odsunut Opelem

0/0
26.2.2018 13:41

R30o72m49a32n 98S31m27a28t82a24n57a 6635242567548

Úplne neplánovane som mal príležitosť sa na Slovensku zviesť týmto autom a môžem potvrdiť, že to je úplne iné auto než ostatné bežné, ktorými som mal česť sa zviesť. Komfort a interiér je akoby z auta strednej triedy. Doteraz som mal šoférske skúsenosti s Octáviou a Ceedom, ale moje ďalšie auto bude rozhodne Citroen, alebo podobne postavené auto. Je to jednoducho o pohodlí a komforte. O tichosti v interéri a pružnosti motora ani nehovoriac. Kia Ceed je naladená športovo (tvrdo) a Octavia je bez emócii a už totálne cenovo mimo realitu. Móde Crossoverov a pseudo SUV som nepodľahol, takže voľba na c-kategóriu typu Cactusu zostane.

+3/−2
26.2.2018 12:07

M46a66r94t62i53n 61K21a19r94á62s41e61k 9268563188558

Asi tak, mam nedavno ukoncenou C4, a co se tyce pohodli pri jizde, tak ve tride nema konkurenci... jak s oblibou rikam - pokud s tim chce clovek rezat zatacky, tak at si citroen rozhodne nekupuje, mohl by skoncit v prvni prikope, ale pokud jde o pohodovou a pohodlnou jizdu, tak nema konkrenci (na delsi jizdy jezdim radsi C4 nez superbem....)

+1/0
26.2.2018 15:06

A26n58t89o64n11í88n 64S84e33b25e10r98a 7483738950269

Jeremy ale říkal, že nejlepší SUV je Alfa Romeo Stelvio ;-D

0/0
26.2.2018 10:44

G24e83o33r98g 36K81o68m17b19e63r53e68c 9674681106711

tak tohle nikdy ma krevni skupina nebude.

+3/0
26.2.2018 10:09

A74n68t41o14n34í90n 53S57e12b20e39r38a 7613218700309

Já to taky nechápu, ten zájem o SUV.

Kdybch chtěl dražší prostorné auto, tak vemu spíše něco jako

Jaguar XF combi.

https://www.autoweb.cz/jaguar-xf-combi-v-zeneve-bmw-ma-problem/

Ono takové větší vybavené SUV taky stojí 800 tisíc.

SUV jsou děsné auta.

0/−1
26.2.2018 10:56

M66a24r47e42k 32K19l28u44f88a 3818544474446

Hmmmm, ten Jaguar vypadá moc dobře. R^

0/0
26.2.2018 11:34

M94i26r64o24s38l34a78v 42K90u91c32e39r75a 4957260527401

"Některé změny by byly moc drahé, přiznávají u Citroënu: takže na displeji, který nahrazuje kapličku přístrojů, stále není otáčkoměr"

To jsou IMHO naprosté výmluvy. Ridici jednotka samozřejmě ví, kolik má motor otáček. A pokud je pro Citroen drahé tuto informaci graficky vizualizovat na LCD displej (IMHO naprosto triviální věc), pak opravdu nevím, co si mám o Citroenu myslet.

+9/0
26.2.2018 9:47

L55a97d91i33s12l52a30v 67B49e64r50o96u25n52s46k16ý 1237162923746

A vypadá to že ta největší hloupost zůstala - okno v zadních dveřích pouze vyklápěcí na škvíru a né stahovací. . .

+4/−4
26.2.2018 9:24

L23a32d86i91s87l74a32v 25B12e55r22o11u91n57s35k56ý 1547212923736

ale konečně opravdový automat místo té robotizované šílenosti!

0/0
26.2.2018 9:27

A43n56t88o68n37í44n 75S49e85b32e62r89a 7333768260339

V autě s klimatizací jsem v životě zadní okna neotevíral. Otevírám je okno řidiče při vjezdu to garáží, když potřebuješ lístek.

+4/−1
26.2.2018 11:16

A20n10t44o36n30í14n 64S92e51b48e15r66a 7263888600129

Schéma zavěšení (vpředu McPherson a vzadu torzní příčka) zůstalo stejné, kompletně se ovšem měnilo nastavení, u

To znám. Takže auto už nebude poskakovat, ale bude se pohupovat a v zatáčce více náklánět. :-D

0/−1
26.2.2018 9:20

J23a28r40o66s43l27a63v 52K98a82d39l78e92c 5321779242411

U mne dobrýR^... jenom chybí informace nejdůležitější - jestli se dá snadno vyměnit žárovka a pod... a pak ceník servisních úkonů a jejich sled...

+3/0
26.2.2018 9:13

M12i46r54o75s65l53a39v 90K95u27c87e39r18a 4327950717601

No, podle toho, co jsem četl jinde, tak Cactus zapomněl na dulezite detaily:

- zmizely bumbery. To, co je tam dole na dveřích teď, je plast, který se snadno poškrábe.

- přístrojový štít nemá otáčkoměr, nezobrazuje ani telotu chladici kapaliny, ani info z palubniho počítače nebo intrukce navigace. Navic neni nijak schovan pred slunce

- teplota klimatizace se ovladá na dotykovém displeji, nikoliv fyzickým kolečkem, a neni dvouzonova

- nejde nastavit sklon sedacek

- zadni okna nejsou stahovaci, jen vyklopna a to rucne

- loketni operka, na kterou prakticky nejde dosahnout, neni loketni operka

0/0
26.2.2018 8:52

J76i14r46i 59F88i92n45k 6907369477738

Airbump - to je pravda, ale zrovna ty (ač namíru praktické a fungující) podle mě část lidí odrazovali - prostě o originalitu zas tak moc lidí nestojí. Bohužel.

Otáčkoměr chybí, ale když jsem měl týden Cactuse (coby náhradní auto) tak mi nechyběl - ani ve svém autě neřadím podle otáčkoměru, ale podle potřeby výkonu a sluchu.

Čitelnost na slunci byla bezproblémová.

Klima - pravda, ale k nastavení veškeré ventilace se člověk dostane po dotyku jedné nastálo umístěné dlaždice na boku displeje - bylo to pro mě nové, ale celkem rychlé, dostávat se nikam do hluboko do menu není třeba. Dvouzonová klima - no, v této třídě běžná není.

Sklon sedaček - myslíte asi sklon sedáku - to nejde, ale ani v konkurenci, dokonce většinou ani několik tříd výše.

Zadní okna - pravda, ale ve své C5 mám zadní okna v elektrice a nevím jestli jsem vůbec někdy stahování zadních oken použil. Navíc v době kdy se 90% aut prodává s klimou...

Loketní opěrka - nemůžu posoudit.

+5/0
26.2.2018 9:09

J84a98r29o70m90i35r 24F52a16r35e56k 4742113747

K tem zadnim oknum. Vzhledem k tomu, ze vzadu vozim drobotinu, je ovladani zadnich okynek odpojene a daji se ovladat jen z mista ridice (nejaka ta detska bezpecnost, nebo jak se to u citroenu jmenuje).

Otackomer se podle me hodi a v dobe zobrazovacich panelu by snad vubec nemel byt problem mit moznost nakonfigurovat si ten panel jak chci.

Loketni operka mi u toho noveho Cactusu prijde hodne vzadu. Ja jsem zvykly si tam ten loket dat, no :) Tady by to asi neslo.

0/0
26.2.2018 9:13

M47i10r75o23s89l59a42v 17K42u55c73e76r80a 4227530197841

Mě otáčkoměr chybí. Ve svém autě například nemohu řadit podle sluchu, když motor prakticky není ani slyšet, natozpak když hraje hudba.

Jestli je dvouzonova klimatizace v této třídě běžná, posoudit nedokážu. V mém autě, které začíná na stejné ceně, k dispozici je. Ale to je prkotina.

Displej na slunci není NIKDY bezproblémově čitelný. Nemluvě o odlescích.

0/0
26.2.2018 9:23

J39i15r64i 15F95i97n27k 6487829177538

Jenže onen display tam pochopitelně neleží naležato, ale je kolmo a obrácený do kabiny, takže jediná situace aby na něj zasvítilo slunce napřímo je pří východě(západě) a mít jej přesně za sebou... Měl jsem to auto týden a s čitelností jsem neměl problém ani jednou - ne že bych displeji dával přednost, rafičky mám radši, ale uznávám že je to funkční řešení..

+1/0
26.2.2018 10:10

M64i34r30o38s45l83a51v 91K69u77c46e86r40a 4777660737951

A slunce z boku nic? Pockejte si na leto...

0/−1
26.2.2018 10:25

J23i53r11i 98F96i50n27k 6697469697508

Já to auto měl na týden v září a slunečno bylo pořád. Nemusím ten displej obhajovat, já ho nevymyslel, jen píšu vlastní zkušenost že jsem nezaznamenal žádný problém s čitelností..

0/0
26.2.2018 10:34

D12a57v74i16d 51G88r52u17š34k44a 6417965700602

Jsem vlastník Cactusu 2,5 roku a display na slunci nemá problém. Ještě k chybějícímu otáčkoměru. Rychle si zvyknete, že tam není. Auto má jen "číselný napovídač", co zařadit. Nelze se moc řídit podle zvuku motoru, mám benzín a je "dost" tichý. Řídím se podle rychlosti auta. Prostě při rychlosti 60 km/h nejedu na trojku

+1/0
26.2.2018 13:43

A48n16t91o28n33í37n 39S34e30b34e39r16a 7543678830139

Otáčkoměr je za příplatek, ne? :-D

0/0
26.2.2018 9:22

L68u98k24á10š 89K21l12í39m44a 2515353587485

Tak tohle ale neni uz zadnej Cactus...

0/0
26.2.2018 8:19

A61n81t56o40n47í57n 43S34e50b22e41r21a 7773368490769

Jo je to Citrón...

0/−1
26.2.2018 10:35

P45e43t83r 32P31o75l41á82k 1697705376148

Musim rict, ze kdyz to vezmu ciste z designove stranky, tak posledni vyrobky francouzskych automobilek se mi velice libi. Otazka zustava jedna, ale o to vic podstatna - co kvalita?

0/0
26.2.2018 8:06

J62i82r80i 12F79i84n68k 6527829747168

Myslím že bude srovnatelná s jakoukoli jinou evropskou automobilkou. A zrovna v motorech je koncern PSA (od dob první generace 1.6 THP) spolehlivý.

+2/0
26.2.2018 8:19

J20a50r77o27m85i81r 87F21a83r61e62k 4972173507

Mam C5 (X7) z druhe ruky. Mam ji teda na pruzinach (stydim se, no). Motor 2.0HDi FAP. Rocni najezd kolem 35 000 km, koupeno se 125 000 km, ted uz ma pres 240 000 km.

Probehlo: vymena rozvodu (vodni pumpa uz se pry rozpadala), vymena palivoveho cerpadla (auto jelo uplne v pohode, ale svitila kontrolka, ze je potreba navstivit servis), oprava klimatizace (praskle trubky), oprava stahovani okynka u ridice (projizdet Francii s jejich mytnymi branami bez stahovaciho okynka je velka zabava). Jinak klasicky vymena oleje, filtru, brzdovych desticek, kotoucu, proste spotrebaku.

V soucasne dobe zlobi navigace. Po cca 1 hodine jizdy se restartuje. IMHO nekde nejakych studeny spoj, nevim, nemam cas to nechat opravit.

Jinak to proste jezdi a jezdi a jezdi........

+4/0
26.2.2018 9:25

M35a26r85e49k 73K70l76u29f39a 3718674404396

Od té doby, co v Citröenu zavrhli hydropneumatické pérování, neexistuje jediný důvod pro koupi vozu této značky. Kdyby ta značka teď zanikla, vůbec nic by se nestalo.

+7/−6
26.2.2018 7:47

M41a91r67c96e93l 70B36a73k81o53š 4571556103

Nejaký nový druh alergie? :-D

+3/0
26.2.2018 8:05

L58i52b51o10r 83M72o60u53č68k82a 1128197145392

hele, tobe to, jako majiteli AX nebo Saxa, muz ebyt jedno ;-D

0/0
26.2.2018 8:24

J89o21s16e59f 54J52o56r29d25a 4647685377

Jezdím už nejméně 45let Citroena, ID19, DS21, DS23, CX, XM, C5 a vždycky s hydropneumatickým pérováním. Měli jsme v rodině Mercedesy s hydropneumatickým pérováním, ale kam se hrabe Medouš na Citroena. Škoda přeškoda, že Citroen končí s hydropneumatickým pérováním.

+1/0
26.2.2018 11:02

M80a76r53t71i37n 93K72a88r28á76s86e70k 9828663778868

Ono bz se asi nic nestalo, kdyby zanikla prakticky jakakoli znacka aut...

+1/0
26.2.2018 15:37

J32i84ř93í 83P66o96k82o70r46n97ý 2102564347382

Pro mě byl poslední pravý Citroen XM, poté začal upadl do běžné šedi, a po ukončení nabídky hydropneumatického pérování úplně

+6/0
26.2.2018 6:09

P36e86t41r 56F91e83i10g95l 5548183450242

Ještě C6 byla pěkná limuzínka...

+2/0
26.2.2018 10:11

P23e33t44r 76S87v74o68b95o40d69a 9833703837924

Souhlas, v C6 jezdím, a je to zajímavé designově zvenku i zevnitř

0/0
26.2.2018 16:33

V81l35a39d92i25m64í88r 49F10i39b36i74g92e86r 5354391851484

Tedy vyklápěcí okénka v základu 340K to nemá ani Fabia8-o

0/0
26.2.2018 5:02

M51a84r69e46k 11J31a22n81e64č41k95a 1267566843181

Ono to dříve byla spíše záležitost aut ve třídveřovém provedení, pak to zmizelo a teď se ten nesmysl objevil dokonce už i u pětidveřového provedení. Kdo to měl tak ví, jaký je to nepraktický nesmysl a raději to ani neotevíral.

0/0
26.2.2018 17:39

M89a27r70t25i24n 29N58o31v72o33t14n49ý 8229804817694

Mě se líbil již první Cactus, dokonce jsem o něm uvažoval, ale odradilo mě, že vše se ovládá přes dotykový displej. Za jízdy je to na prd, po hmatu to správné tlačítko nenajdete a musíte se tam podívat.

0/0
26.2.2018 4:11

M10i83r45o28s97l33a44v 33K18u80c43e10r56a 4537820817501

U spousty věcí to nevadí – ještě nikdy jsem neviděl člověka, co by po hmatu sahal na tlačítka, vždy se tam alepson na chvili podival. Nicméně, ovladače teploty klimatizace na displeji, to považuji taky za prasarnu.

+1/0
26.2.2018 8:54

M65a13r68t64i24n 70N28o91v62o95t23n96ý 8809984107814

Mě to hodně vadí, nejde jen o to podívat se, tím, že nemáte hmatovou odezbu je problém udržet za jízdy prst na tlačítku, když chci změnit teplotu, u mechanického tlačítka položím prst, možná při tom okem mrknu kde je, ale pak jen po slepu zmáčknu tolikrát, o kolik chci změnit teplotu. U tlačítka na displeji nevím, jestli mi nesjela ruka (zvlášť na českých silnicích) a zda nemáčkám už něco jiného, takže se musím na displej dívat celou dobu.

0/0
26.2.2018 8:59

J70a94r42o21m65i20r 66F82a46r17e42k 4842583747

Na zmenu teploty je podle me idealni kolecko s ... nevim,k jak to nazvat, ale proste jak tocite, tak to lupka :)

Tlacitka jsou zlo :D

+1/0
26.2.2018 9:15

M29a49r31t97i56n 77N23o15v85o22t26n35ý 8449364317364

Jo já mám taky kolečko, ale v předchozím voze byly tlačítka +/-, ale i to je lepší než dotekový displej

0/0
26.2.2018 10:15

R36i81c43h27a84r57d 50M70r83a54z45e84k 8278160379421

Jako majitel C5 říkám, že s vymizením hydro-pneu podvozku z nabídky, pro mě naprosto vymizel důvod, proč bych si měl kupovat Citrona.

Ta pipka co to zařízla a jako jednu z náhrad legendárního podvozku uvedla například zcela nové zážitky díky kameře zabudované do zrcátka a v reálném čase postující na facebook jak jste šťastní že jedete do kolbenky, je názornou ukázkou člověka co na svém místě nemá co dělat, oboru nerozumí, hlavně že je trendy a digitálně naspeedovaná...

+20/−1
26.2.2018 0:12

J43i87r76i 73F74i81n52k 6327689657198

Jako majitel C5 musím říct, že hydru neposlala na smetiště dějin šéfová, ale zákazníci.

Ano, můžeme to vyčítat i marketingu který ji nedokázal prodat jako hlavní story C5, většina řidičů o ní nemá ani ponětí (maximálně tuší že něco takového bylo v BX) ale podívejte na evropské prodeje - králem střední třídy je Passat - auto které nemá absolutně žádnou technickou finesu, nic co by jste nedostal koupit jinde, které sice funguje jako celek, ale ve všem je naprosto k uzoufání průměrné (o Superbu ani nemluvím). A fleety nakupují, protože VW dává slevy a pro nějaký ten nižší management je to modla a o nějaké existenci C5 či hydry ani netuší.

Proč by potom Citroen vyráběl náročnější, nákladnější podvozek?

+9/0
26.2.2018 7:23

L29a93d40i75s39l61a20v 79S60t51e41i88n70i97n60g23e11r 5411372864783

Je pravda že propagace C5 byla nulová, někteří dealeři se ji neobtěžovali ani vzít na prodejnu, natož se o ní zmínit.... Postavit takhle kvalitní a na výrobu drahé auto a pak takhle zvrtat marketing to je vážně tristní

+2/0
26.2.2018 10:12

L84a83d91i55s59l56a61v 54K39v20a57s28n48i31č75k53a 1783167333165

U poslední generace C5 byla volba, s, nebo bez. Kolik procent cé pětek si zákazníci zvolili s ?

0/0
26.2.2018 7:47

J76i89ř11í 97V15e74l23í67š50e89k 8419784390443

Já jsem volil hydropneumatiku, protože jsem měl dvě předchozí C5 a ani u nové jsem si nemohl odepřít tenhle luxus. Kdyby Citroen uměl C5 dobře nabídnout do firem, nemuseli by se manažeři drncat v Passatech s výbavou holobytu. A možná by se i o pár let odložila oprava D1 - s C5 mi vůbec nepřišlo, že by s ní byl nějaký problém. :-)

+5/0
26.2.2018 8:09







Najdete na iDNES.cz