Diskuse k článku

Ruská armáda dostane nové kalašnikovy, jsou to elektromotorky

Zbrojařský koncern Kalašnikov, známý po celém světě stejnojmennou útočnou puškou, dodá ruské armádě motocykly na elektrický pohon. První stroje dorazí jednotkám již na jaře, uvedl Sergej Čemezov, který stojí v čele státní korporace Rostech, sdružující ruské zbrojovky. „Máme objednávku, na jaře začnou dodávky,“ řekl Čemezov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J33a68r32o48s87l22a65v 68K25a36d62l56e30c 5701569532541

Je to možné v tak zaostalé zemi...;-D;-D;-DR^

0/0
26.2.2018 9:22

L18a40d60i48s75l92a69v 47K78a25l45o32u48s 7215876781670

Ono to ani není moc motorka, jako spíš eletrokolo pro drsné zacházení.

+2/0
26.2.2018 8:24

J19i31ř90í 29S35c56h31w64a24c66h 8628774508726

Tak taková tichá motorka pro přepadové komando "na dovolené" svůj význam mít určitě může.

+1/0
25.2.2018 18:03

P79e45t42r 15N76a48v32r12á76t13i23l 4414899115541

vypadají otřesně, ale funkci asi splní. Tohle je ruská strategie pro válku. Co nejlevnější, a co největší množství. Tato strategie jim už vyhrála II. světovou.

+5/0
24.2.2018 23:00

L57u73c84i16a56n 90P20a21p49a41z90i37a46n 5984887561165

Hlavně jednoduché na údržbu.

+3/0
24.2.2018 23:12

S88t24a90n73i73s36l81a32v 76K97r20e51j87c43a28r 6847656343194

Nu prostě Moskwitch 21.století. Divím se, že diskutujícím u těchto ruských výrobků nevadí závratný dojezd na jedno dobití. Nu nevím , zda se v ČR najde odvážlivec jenž vsadí na obchodní úspěch a bude tyto zde nabízet. Možná to budou Ondráčkové a Gašparovičové. Ale s tímto rozhodně neuspějí. To jim John Deere baby natrhne pr..... !

0/0
25.2.2018 13:30

D55u87š35a80n 16R70a16j33n54i70n33e90c 4344252783221

Neviem , nejaké bakelitové sa mi to zdá , aj to z nekvalitného bakelitu . Ale je IN , má 2xUSB !

Obrovská hala , a zbúchajú na kolene pár kusov. Tých pár kusov , to nie dosť ani na prototypy , na testy . A oni už majú objednávky od armády .....tomu neverím.

+1/0
24.2.2018 22:37
Foto

J15i44ř29í 47D27v95o79ř75á84k 5485159250858

Copak. Motocykl Dněpr už zastaral?

+3/0
24.2.2018 20:44

J30i13ř54í 73P73o76k92o83r79n71ý 2352564407112

technická - DNĚPR vyrábí Ukrajina, Rusové URAL ale oba jsou koncepce BMW a URAL je kopie BMW R 71 , z II. světové války

+1/0
24.2.2018 22:54
Foto

J55i91ř58í 15D35v11o23ř24á39k 5905609420628

Ale ruská armáda je určitě ještě vlastní.A asi by se tam dal najít i trofejní bavorák.

0/0
26.2.2018 8:20

D14a55v18i79d 24K74n31a98p77e74k 8857974236655

Ta fotka číslo 2 je co? Vozík s baterkami pro motorku?

+3/0
24.2.2018 17:43

T97o74m53á67š 15T63a90t33í66č14e34k 5390932860518

Kdepak, to je klasika všech elektrovozidel - naftovej agregát jako přívěs. :-)

+6/0
24.2.2018 20:21

L38a68d75a 59N21o93v19a35k 4142303917

éto kak sděláno v garáži...

+3/0
24.2.2018 16:34

R48i77c88h87a34r75d 41M24r71a84z70e25k 8118300679941

...nic jim nejde jako maskirovka...

+3/0
24.2.2018 15:07

H29o14n58z31a 36T52a19r 3899502204662

Nabídka se rozrůstá

https://www.alza.cz/elektromotorky/18862317-p2.htm

+1/0
24.2.2018 14:43

M98i92l22o13š 37K66o83l94m95a13n 6616543137122

Můžeme se jim posmívat jak chceme, ale u nás se vyrobilo první jednostopý el. motocykl, za "dobrou" cenu, zatím v počtu jednoho kusu. Nostalgická kapotáž z konce padesátých let s dojezdem 40km tam a zpět na valníku. Prase bylo krásné a byla to moje první motorka, ale dnes, po šedesáti letech ? Měli zkusit místo blbnutí s baterkama, dát do toho alespoň čtyřtakt 250 ccm a možná se chytili.

+4/0
24.2.2018 13:48

L51u76d60v87í57k 18G60a27j81d15o97š47í45k 2955523744362

Když vidím to zpracování a design, tak se od roku 1980 moc neposunuli. Rusa to rozhodně nezapře.

+12/−1
24.2.2018 11:51

M42a31r72t88i47n 21Ž96e23l17i50n12s85k88ý 9318669239342

Nevypadaji sice spatne, ale dizajn z naseho pohledu nemaji uplne vymakany, ale zase si vyrobi vlastni motorky a jestli jsou prakticke, funkcni, tak to uz neni tak dulezitejsi... na Zapade pred lety meli take zabavny dizajn u prepravnich prostredku... je potreba rozlisovat mezi duzlezitosti funkce a formou... my si ocividne nejsme schopni pro policii vyrobit motorky ani se spatnym dizajnem, to je podle me horsi, nez motorka s ne uplne excelentnim dizajnem.

+2/−3
24.2.2018 12:12

L83u77d82v57í29k 46G76a61j81d25o89š30í25k 2815193164812

To jako vážně chcete srovnávat schopnosti a možnosti ČR s 10 miliony obyvatel s největší zemí světa se 150 miliony lidí?

Jinak design je u takovýchto výrobků zcela neodmyslitelná součást již samotného konceptu. Funkci sem netahejte. Stačí se podívat jen na typografii na přístrojovce. Udělat to pořádně a esteticky by je nestálo absolutně NIC navíc a na funkci to nemá žádný vliv.

Gumový (možná plastový) kryt USB konektoru designéra nikdy neviděl a navíc to je evidentně lisováno do typicky ruské, nepřesné a pořádně neopracované formy, kde na povrchu výlisku vidíte každou rýhu od soustruhu, frézy a vypalovací elektrody, kterými se ručně forma dělala. Funkci to bude mít zcela jistě naprosto tragickou. Sorry jako, ale takhle se to u nás dělalo naposledy v 80. letech u plastových krámů, co prodávali kolotočáři na poutích.

+1/−2
25.2.2018 13:05

M94a41r77t28i72n 92Ž12e68l21i40n97s45k66ý 9258779319622

No a? Podivejte se v cem se driv jezdilo na Zapade, v cem jezdila i policie... holt jsou proste v dizajnu i technologicky pozadu, nebo jim to tak vyhovuje... vase starosti mit... dulezitejsi snad je, jestli je to funkcni, a ze si to vyrobi sami. A porovnavat zeme podle poctu obyvatel je take zajimave...

0/0
25.2.2018 16:11

B86o46h92u40m11i52r 54M25a53l18ý 6382116757512

Jsou to moto na jedno až dvě použití. Jakou válku si myslíte že by toto přežilo?

+4/0
24.2.2018 13:41

V66á29c73l52a45v 59L46a46d84a 6512563754913

A to v tom Ruská policie bude jezdit do války?

0/0
24.2.2018 15:02

J61a18n 72V85á87c53l73a25v88í42k 3382596801409

Elektrické motorky bývají pro speciální jednotky a minimálně by bylo vhodné, aby to přežilo pár cvičení, než se to rozpadne.

0/0
24.2.2018 15:49

M80a87r50e54k 92M29a78z89u71c79h 2376343563

A kde je naše Jawa nebo ČZta?

0/0
25.2.2018 13:36

O47n97d13ř63e80j 29B22u72ž37g12a 3632451817967

Neobstála v konkurenci... Takový je prostě život...

0/0
27.2.2018 9:27

T60o93m49á45š 28K87u22c48h43a30ř 3707371628281

No, to vypadá hodně dělané na koleně. Mimochodem, to opravdu všechny mají ten hrb z nahrnuté koženky přesně tam, kde se sedí? :-/

+5/−2
24.2.2018 11:00

T34o15m19á50š 15K55u23c31h49a95ř 3197701688901

Františku, já na rozdíl od mnohých zde nejsem žádný rusofob, ale tohle prostě profi nevypadá ani náhodou. Je tam vidět tolik nedomyšleností a amatérizmu, že bych se styděl to fotit. A nápis Klašnikov to nezachrání. Naštěstí rám, vidlice, brzdy.. jsou nějaké standardní díly. Ale ten dodělávaný zbytek fakt profi nevypadá, podívejte se na jakoukoli maičkost, třeba ten podivný držák USB konektoru na řidítkách s konektorem, nakřivo, přístrojový štít, kde kolem těch historických ledek s rámečkem bude stát a zatékat do elektroniky voda, nějaký uviverzální čínský zobrazovač, kterého krytka praskne, když do ní trochu klepnete.. :-/

+8/0
24.2.2018 12:32

P47a67v79e27l 39M10e54d84e62k 1380312781435

Souhlasím, čím víc si jí prohlížím, tím víc nedomyšleností nacházím :/

+1/0
24.2.2018 14:42

J26a57n 17V54á20c60l30a35v68í32k 3452166811529

Jak tohle bruselští ekologisti dokázali?

+2/0
24.2.2018 10:09

L75u41k20á24š 49A54d94a89m35e74c 3607753420927

Nějak jsem nepochopil ten řetěz, pohánějící zadní kolo. Dosud jsem se domníval, že největší předností elektrických motocyklů je to, že mají motor přímo v kole, odpadne tak spousta pohyblivých součástek, které je třeba udržovat.

Když je to pro armádu, čekal bych to maximálně jednoduché.

+6/−2
24.2.2018 7:49

V64l82a73d44i33m12í46r 89H38o81r69e25j72š 2119228917292

Motor v kole má velké omezení pro převodovku a obecně se do terénu moc nehodí. A hlavně, kola jsou nejnáchylnější na poškození při provozu a je mnohem jednodušší a levnější vyměnit zadní kolo s rozetou než s motorem. Jak vidíte oni zase nejsou tak hloupí.

+11/−1
24.2.2018 9:25

M50a95r17t88i11n 87L92a97c75o 7953366288

V neposlednom rade je motor v kolese neodpružená hmota. Koleso musí byť čo najľahšie z dôvodu jazdných vlastností.

+7/0
24.2.2018 10:01

H35o83n93z87a 29T23a76r 3129932194742

Proč je El. Motor v zadním kole Horší než Motor pohánějící zadní kolo přes řetež. ?

Za příklad mohou posloužit elektrokola . Nábojový el.motor je pro svou jednoduchost vhodnější do města. Středový motor je mnohem lepší v terénu a v kopcích Díky malému vysokootáčkovému elektromotoru a převodovce i delší dojezd 8-o

---Vyšší váha motoru

---Vyšší energetická náročnost (menší dojezd)

---Méně účinná rekuperace energie při brzdění (menší dojezd )

---Nižší agilita (Do terénu mnohem méně vhodné )

---Menší zrychlení

---Horší jízdní vlastnosti (neodpružená hmota )

---Složitější výměna pneu pokud není oddělitelný ráfek od motoru

http://www.motorkari.cz/clanky/clanky-reportaze/predstaveni-ktm-freeride-ex-c-druhe-generace-a-budoucnost-oranzove-37831.html

+1/0
24.2.2018 14:31

H63o73n52z26a 25T72a57r 3689702104892

KTM Freeride E-XC

https://www.youtube.com/watch?v=jm_cdN0P3z0

+1/0
24.2.2018 14:35

J65i87ř22í 79K87r79u78t35i58l 1483712462223

V jednom kufru samovar, v druhém destilák. V přestávce na dobíjení je čas na občerstvení.

+11/−2
24.2.2018 6:55

P65a95v67e13l 39J21e11ř62á62b82e36k 7111302194677

A na přívěsu alternátor na dobíjení poháněný ruční klikou.

+3/−1
24.2.2018 7:56

P48e36t34r 88M16u69d87r36y83c89h 7114742487413

První co mě napadlo "průzkumníci budou mít prodlužováky - Ivan Mládek" ;-D

+16/−1
24.2.2018 3:23

J35a47r61o53m43í58r 76K46r33á79l 4640399124399

R^;-D

+2/−1
24.2.2018 9:13

J13a32r77o22m40í47r 98K21r85á28l 4130639884589

;-D A jak si to tedy představujete, Ivane ? To budou s sebou tahat elektrocentrálu ? 10 litrů benzínu dolejete za minutu a můžete mít s sebou třeba 20l kanystr. Anebo to bude "motorka" na jedno použití ? I když vzhed by tomu odpovídal. ;-)

+2/0
24.2.2018 15:01

M44i33l74a81n 98N33ě58m60e57c 1875880706686

Nalakovat dráty i s niplema je základ kvalitního designu. Podobně jako natírat trávu nazeleno nebo stříkat lavičky do jásavých barev i se spadaným listím. Rusa v sobě nezapřeš, ani když kopíruješ Čínu :)))

+16/−2
24.2.2018 0:37

M37a49r16t85i52n 79Ž38e91l60i25n29s75k25ý 9818749889732

To zni celkem smesne od obyvatele "motorkarske velmoci", ktera pro policii ani ty motorky neumi vyrobit. ;-D

+2/−4
24.2.2018 1:26
Foto

T63o71m89á48š 95B26u92r21a 2584724470525

Myslíte-li onou "motorkářskou velmocí" Česko, pak se zásadně mýlíte: zdejší stát jím nikdy ve své existenci nebyl. A pokud jde o ČSSR (resp. ČSFR), pak je to tak půl-napůl: objemem výroby - byť s použitím zastaralých technologií - jsme se tímto přídomkem pyšnit sice jakž-takž ještě mohli. Leč bylo to všechno pouze o vaření z vody. Ale již tehdy bylo pozdě: záměrně navozený stav deficitu investic do této oblasti zapřičinil dnešní stav. Tedy naprostý útlum produkce a to z důvodu právě onoho technologického zaostávání.

+2/0
24.2.2018 2:11

P17a58v46e25l 64J34e31ř22á64b40e72k 7491622274397

Víc než ČSSR byl se přiklonil k ČSR.

To ještě jsme měli motorky na dobré úrovni.

+6/0
24.2.2018 7:58
Foto

T62o32m35á85š 15B52u98r50a 2734154430155

Ano. Souhlas.

0/0
25.2.2018 10:42

B37o51h54u78m40i75r 73M30a61l96ý 6492386767312

Do Strakonické ČZ vstoupili Italové a hned ji "zazdili".

+3/0
24.2.2018 10:06
Foto

T89o33m88á66š 55B42u67r74a 2484414280965

JIstě. Protože se s ní už nic jiného dělat nedalo. A to v důsledku vývoje, který jsem popsal a který probíhal dobrých pětadvacet let před tím než popisujete. A to tak, jak měl zdejší kolaborantský bolševík ve zvyku: žít z podstaty a neinvestovat do rozvoje.

0/−2
24.2.2018 12:33

I72g32n54á61c 96M85r87k12v41i87č74k73a 2278172939515

nesmysl, dneska fungujou i daleko horší firmičky... Koupili to levně a hned to zavřeli a tím vyčistili trh

0/0
24.2.2018 13:25

B89o31h13u38m23i82r 97M46a52l86ý 6262416737482

Ve Strakonické ČZ měli připraven do výroby motocykl tuším 4takt 250ccm nebo 360ccm. Jen začít vyrábět a Cagiva to neskousla. Konkurence no.

0/0
24.2.2018 13:38
Foto

T75o79m60á32š 80B32u39r40a 2924214250925

S Vámi zde uvedenám já souhlasím. Vtip je v tom, že zde byla inflagratní bolševickou ignorancí narušena kontinuita vývoje. Jinak řečeno, existovala-li by ve Strakonicích setrvale stabilizovaná hladina produkce (a samozřejmě návazně i odbytu), mohlo se po změně majitele v krasojízdě pokračovat plynule dále.

Cagiva samozřejmě v prvém plánu kupovala Čízu za účelem likvidace konkurence, jenomže měli-li by noví majitelé k dispozici šlapající fabriku, s novým modelem težko by ji zavírali. Spíše by na Strakonickou produkci pouze lepili své logo. V každém jiné případě by byli sami proti sobě.

Ovšem, jak už jsem několikrát uvedl, to by fabrika musela plynule vyrábět. Což se již nějaký ten pátek (zhruba tak dvacet let dozadu), pravě díky technologickému zaostávání nedělo. Pokud se tedy někdy vyráběly motocykly -a ne nějaký náhradní program, byla to výroba ad hoc na jednotlivé zakázky. Povětšinou do bývalého impéria na východě.

+1/0
25.2.2018 8:06

M33a52r79t11i49n 23Ž68e29l98i67n79s95k25ý 9498919249682

Byla to samozrejme narazka na Ceskoslovensko ... mohl jsem tam dat "byvale"... myslel jsem, ze ty uvozovky budou stacit.

0/−1
24.2.2018 12:05



Najdete na iDNES.cz