Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ruská armáda dostane nové kalašnikovy, jsou to elektromotorky

Zbrojařský koncern Kalašnikov, známý po celém světě stejnojmennou útočnou puškou, dodá ruské armádě motocykly na elektrický pohon. První stroje dorazí jednotkám již na jaře, uvedl Sergej Čemezov, který stojí v čele státní korporace Rostech, sdružující ruské zbrojovky. „Máme objednávku, na jaře začnou dodávky,“ řekl Čemezov.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43a87r10o45s48l14a32v 33K17a59d95l59e62c 5761769752741

Je to možné v tak zaostalé zemi...;-D;-D;-DR^

0/0
26.2.2018 9:22

L30a35d42i32s36l87a13v 50K16a33l66o57u38s 7285806681270

Ono to ani není moc motorka, jako spíš eletrokolo pro drsné zacházení.

+2/0
26.2.2018 8:24

J92i61ř95í 51S79c19h27w63a50c80h 8688674738176

Tak taková tichá motorka pro přepadové komando "na dovolené" svůj význam mít určitě může.

+1/0
25.2.2018 18:03

P47e82t83r 23N64a77v58r16á10t96i94l 4414799645751

vypadají otřesně, ale funkci asi splní. Tohle je ruská strategie pro válku. Co nejlevnější, a co největší množství. Tato strategie jim už vyhrála II. světovou.

+5/0
24.2.2018 23:00

L77u40c24i90a45n 83P25a79p32a49z25i24a67n 5844167441825

Hlavně jednoduché na údržbu.

+3/0
24.2.2018 23:12

S41t25a28n74i54s15l26a89v 67K85r60e97j56c48a38r 6617876723504

Nu prostě Moskwitch 21.století. Divím se, že diskutujícím u těchto ruských výrobků nevadí závratný dojezd na jedno dobití. Nu nevím , zda se v ČR najde odvážlivec jenž vsadí na obchodní úspěch a bude tyto zde nabízet. Možná to budou Ondráčkové a Gašparovičové. Ale s tímto rozhodně neuspějí. To jim John Deere baby natrhne pr..... !

0/0
25.2.2018 13:30

D54u75š38a33n 32R13a60j73n48i63n89e30c 4934622213981

Neviem , nejaké bakelitové sa mi to zdá , aj to z nekvalitného bakelitu . Ale je IN , má 2xUSB !

Obrovská hala , a zbúchajú na kolene pár kusov. Tých pár kusov , to nie dosť ani na prototypy , na testy . A oni už majú objednávky od armády .....tomu neverím.

+1/0
24.2.2018 22:37
Foto

J63i46ř11í 32D35v97o10ř77á96k 5635809750118

Copak. Motocykl Dněpr už zastaral?

+3/0
24.2.2018 20:44

J85i61ř79í 22P64o89k16o13r91n95ý 2702934417762

technická - DNĚPR vyrábí Ukrajina, Rusové URAL ale oba jsou koncepce BMW a URAL je kopie BMW R 71 , z II. světové války

+1/0
24.2.2018 22:54
Foto

J36i76ř64í 66D45v44o48ř74á25k 5865499250558

Ale ruská armáda je určitě ještě vlastní.A asi by se tam dal najít i trofejní bavorák.

0/0
26.2.2018 8:20

D75a59v35i67d 32K84n71a62p11e20k 8187384726155

Ta fotka číslo 2 je co? Vozík s baterkami pro motorku?

+3/0
24.2.2018 17:43

T94o71m49á39š 38T92a31t73í10č42e96k 5440402610218

Kdepak, to je klasika všech elektrovozidel - naftovej agregát jako přívěs. :-)

+6/0
24.2.2018 20:21

L45a92d71a 48N43o40v52a65k 4382483187

éto kak sděláno v garáži...

+3/0
24.2.2018 16:34

R68i24c34h66a56r37d 72M39r52a13z75e56k 8218310349111

...nic jim nejde jako maskirovka...

+3/0
24.2.2018 15:07

H59o92n70z86a 54T20a50r 3649262454892

Nabídka se rozrůstá

https://www.alza.cz/elektromotorky/18862317-p2.htm

+1/0
24.2.2018 14:43

M38i74l51o15š 21K89o29l34m16a48n 6426843687712

Můžeme se jim posmívat jak chceme, ale u nás se vyrobilo první jednostopý el. motocykl, za "dobrou" cenu, zatím v počtu jednoho kusu. Nostalgická kapotáž z konce padesátých let s dojezdem 40km tam a zpět na valníku. Prase bylo krásné a byla to moje první motorka, ale dnes, po šedesáti letech ? Měli zkusit místo blbnutí s baterkama, dát do toho alespoň čtyřtakt 250 ccm a možná se chytili.

+4/0
24.2.2018 13:48

L11u18d18v69í45k 60G26a18j38d92o72š67í61k 2635573724692

Když vidím to zpracování a design, tak se od roku 1980 moc neposunuli. Rusa to rozhodně nezapře.

+12/−1
24.2.2018 11:51

M49a20r47t43i63n 11Ž96e63l66i90n95s27k62ý 9268189119242

Nevypadaji sice spatne, ale dizajn z naseho pohledu nemaji uplne vymakany, ale zase si vyrobi vlastni motorky a jestli jsou prakticke, funkcni, tak to uz neni tak dulezitejsi... na Zapade pred lety meli take zabavny dizajn u prepravnich prostredku... je potreba rozlisovat mezi duzlezitosti funkce a formou... my si ocividne nejsme schopni pro policii vyrobit motorky ani se spatnym dizajnem, to je podle me horsi, nez motorka s ne uplne excelentnim dizajnem.

+2/−3
24.2.2018 12:12

L53u12d42v93í79k 84G72a30j46d58o42š52í38k 2655763434772

To jako vážně chcete srovnávat schopnosti a možnosti ČR s 10 miliony obyvatel s největší zemí světa se 150 miliony lidí?

Jinak design je u takovýchto výrobků zcela neodmyslitelná součást již samotného konceptu. Funkci sem netahejte. Stačí se podívat jen na typografii na přístrojovce. Udělat to pořádně a esteticky by je nestálo absolutně NIC navíc a na funkci to nemá žádný vliv.

Gumový (možná plastový) kryt USB konektoru designéra nikdy neviděl a navíc to je evidentně lisováno do typicky ruské, nepřesné a pořádně neopracované formy, kde na povrchu výlisku vidíte každou rýhu od soustruhu, frézy a vypalovací elektrody, kterými se ručně forma dělala. Funkci to bude mít zcela jistě naprosto tragickou. Sorry jako, ale takhle se to u nás dělalo naposledy v 80. letech u plastových krámů, co prodávali kolotočáři na poutích.

+1/−2
25.2.2018 13:05

M91a73r30t38i46n 17Ž20e16l78i68n30s89k74ý 9768639659472

No a? Podivejte se v cem se driv jezdilo na Zapade, v cem jezdila i policie... holt jsou proste v dizajnu i technologicky pozadu, nebo jim to tak vyhovuje... vase starosti mit... dulezitejsi snad je, jestli je to funkcni, a ze si to vyrobi sami. A porovnavat zeme podle poctu obyvatel je take zajimave...

0/0
25.2.2018 16:11

B20o55h39u74m69i35r 74M23a27l52ý 6642206377352

Jsou to moto na jedno až dvě použití. Jakou válku si myslíte že by toto přežilo?

+4/0
24.2.2018 13:41

V29á83c83l33a43v 79L85a16d93a 6322873114253

A to v tom Ruská policie bude jezdit do války?

0/0
24.2.2018 15:02

J52a39n 70V80á77c86l90a55v31í14k 3132326471559

Elektrické motorky bývají pro speciální jednotky a minimálně by bylo vhodné, aby to přežilo pár cvičení, než se to rozpadne.

0/0
24.2.2018 15:49

M25a29r64e54k 94M50a43z10u16c89h 2536303843

A kde je naše Jawa nebo ČZta?

0/0
25.2.2018 13:36

O60n13d60ř17e86j 67B20u32ž82g55a 3702861337467

Neobstála v konkurenci... Takový je prostě život...

0/0
27.2.2018 9:27

T78o97m79á80š 10K94u34c69h86a39ř 3767921598801

No, to vypadá hodně dělané na koleně. Mimochodem, to opravdu všechny mají ten hrb z nahrnuté koženky přesně tam, kde se sedí? :-/

+5/−2
24.2.2018 11:00

T51o32m79á37š 56K11u39c51h69a95ř 3257641378331

Františku, já na rozdíl od mnohých zde nejsem žádný rusofob, ale tohle prostě profi nevypadá ani náhodou. Je tam vidět tolik nedomyšleností a amatérizmu, že bych se styděl to fotit. A nápis Klašnikov to nezachrání. Naštěstí rám, vidlice, brzdy.. jsou nějaké standardní díly. Ale ten dodělávaný zbytek fakt profi nevypadá, podívejte se na jakoukoli maičkost, třeba ten podivný držák USB konektoru na řidítkách s konektorem, nakřivo, přístrojový štít, kde kolem těch historických ledek s rámečkem bude stát a zatékat do elektroniky voda, nějaký uviverzální čínský zobrazovač, kterého krytka praskne, když do ní trochu klepnete.. :-/

+8/0
24.2.2018 12:32

P41a72v92e67l 70M14e63d12e36k 1190522351605

Souhlasím, čím víc si jí prohlížím, tím víc nedomyšleností nacházím :/

+1/0
24.2.2018 14:42

J90a26n 31V39á93c18l39a79v60í74k 3422396311179

Jak tohle bruselští ekologisti dokázali?

+2/0
24.2.2018 10:09

L37u37k82á64š 45A67d10a38m23e45c 3197313540267

Nějak jsem nepochopil ten řetěz, pohánějící zadní kolo. Dosud jsem se domníval, že největší předností elektrických motocyklů je to, že mají motor přímo v kole, odpadne tak spousta pohyblivých součástek, které je třeba udržovat.

Když je to pro armádu, čekal bych to maximálně jednoduché.

+6/−2
24.2.2018 7:49

V48l94a70d83i31m50í48r 35H48o66r31e55j96š 2529808977602

Motor v kole má velké omezení pro převodovku a obecně se do terénu moc nehodí. A hlavně, kola jsou nejnáchylnější na poškození při provozu a je mnohem jednodušší a levnější vyměnit zadní kolo s rozetou než s motorem. Jak vidíte oni zase nejsou tak hloupí.

+11/−1
24.2.2018 9:25

M38a48r96t36i73n 53L53a17c67o 7593616128

V neposlednom rade je motor v kolese neodpružená hmota. Koleso musí byť čo najľahšie z dôvodu jazdných vlastností.

+7/0
24.2.2018 10:01

H84o29n71z62a 23T41a64r 3139572174802

Proč je El. Motor v zadním kole Horší než Motor pohánějící zadní kolo přes řetež. ?

Za příklad mohou posloužit elektrokola . Nábojový el.motor je pro svou jednoduchost vhodnější do města. Středový motor je mnohem lepší v terénu a v kopcích Díky malému vysokootáčkovému elektromotoru a převodovce i delší dojezd 8-o

---Vyšší váha motoru

---Vyšší energetická náročnost (menší dojezd)

---Méně účinná rekuperace energie při brzdění (menší dojezd )

---Nižší agilita (Do terénu mnohem méně vhodné )

---Menší zrychlení

---Horší jízdní vlastnosti (neodpružená hmota )

---Složitější výměna pneu pokud není oddělitelný ráfek od motoru

http://www.motorkari.cz/clanky/clanky-reportaze/predstaveni-ktm-freeride-ex-c-druhe-generace-a-budoucnost-oranzove-37831.html

+1/0
24.2.2018 14:31

H68o11n88z25a 43T88a69r 3579562254842

KTM Freeride E-XC

https://www.youtube.com/watch?v=jm_cdN0P3z0

+1/0
24.2.2018 14:35

J80i82ř57í 88K74r50u27t76i63l 1893852332633

V jednom kufru samovar, v druhém destilák. V přestávce na dobíjení je čas na občerstvení.

+11/−2
24.2.2018 6:55

P46a59v92e83l 21J25e93ř12á30b66e38k 7351842384207

A na přívěsu alternátor na dobíjení poháněný ruční klikou.

+3/−1
24.2.2018 7:56

P28e96t12r 15M86u98d48r88y14c34h 7654232857803

První co mě napadlo "průzkumníci budou mít prodlužováky - Ivan Mládek" ;-D

+16/−1
24.2.2018 3:23

J53a90r81o77m35í78r 82K95r85á45l 4410309824599

R^;-D

+2/−1
24.2.2018 9:13

J25a29r63o88m22í16r 58K65r86á79l 4450639964709

;-D A jak si to tedy představujete, Ivane ? To budou s sebou tahat elektrocentrálu ? 10 litrů benzínu dolejete za minutu a můžete mít s sebou třeba 20l kanystr. Anebo to bude "motorka" na jedno použití ? I když vzhed by tomu odpovídal. ;-)

+2/0
24.2.2018 15:01

M87i59l54a12n 17N30ě75m75e55c 1565590586366

Nalakovat dráty i s niplema je základ kvalitního designu. Podobně jako natírat trávu nazeleno nebo stříkat lavičky do jásavých barev i se spadaným listím. Rusa v sobě nezapřeš, ani když kopíruješ Čínu :)))

+16/−2
24.2.2018 0:37

M31a21r66t73i65n 26Ž87e73l84i69n76s10k79ý 9328879139112

To zni celkem smesne od obyvatele "motorkarske velmoci", ktera pro policii ani ty motorky neumi vyrobit. ;-D

+2/−4
24.2.2018 1:26
Foto

T41o70m80á22š 17B35u89r38a 2234614830485

Myslíte-li onou "motorkářskou velmocí" Česko, pak se zásadně mýlíte: zdejší stát jím nikdy ve své existenci nebyl. A pokud jde o ČSSR (resp. ČSFR), pak je to tak půl-napůl: objemem výroby - byť s použitím zastaralých technologií - jsme se tímto přídomkem pyšnit sice jakž-takž ještě mohli. Leč bylo to všechno pouze o vaření z vody. Ale již tehdy bylo pozdě: záměrně navozený stav deficitu investic do této oblasti zapřičinil dnešní stav. Tedy naprostý útlum produkce a to z důvodu právě onoho technologického zaostávání.

+2/0
24.2.2018 2:11

P73a16v39e62l 79J36e53ř30á16b78e46k 7181952134887

Víc než ČSSR byl se přiklonil k ČSR.

To ještě jsme měli motorky na dobré úrovni.

+6/0
24.2.2018 7:58
Foto

T77o11m37á97š 87B71u53r24a 2874774230235

Ano. Souhlas.

0/0
25.2.2018 10:42

B85o75h44u52m63i14r 34M20a63l46ý 6462986957442

Do Strakonické ČZ vstoupili Italové a hned ji "zazdili".

+3/0
24.2.2018 10:06
Foto

T81o94m62á33š 71B26u14r46a 2214374840635

JIstě. Protože se s ní už nic jiného dělat nedalo. A to v důsledku vývoje, který jsem popsal a který probíhal dobrých pětadvacet let před tím než popisujete. A to tak, jak měl zdejší kolaborantský bolševík ve zvyku: žít z podstaty a neinvestovat do rozvoje.

0/−2
24.2.2018 12:33

I94g75n29á90c 51M84r66k22v67i54č71k36a 2828142719915

nesmysl, dneska fungujou i daleko horší firmičky... Koupili to levně a hned to zavřeli a tím vyčistili trh

0/0
24.2.2018 13:25

B34o41h63u37m12i53r 89M58a61l63ý 6162966197482

Ve Strakonické ČZ měli připraven do výroby motocykl tuším 4takt 250ccm nebo 360ccm. Jen začít vyrábět a Cagiva to neskousla. Konkurence no.

0/0
24.2.2018 13:38
Foto

T63o16m66á10š 18B57u89r72a 2934614420825

S Vámi zde uvedenám já souhlasím. Vtip je v tom, že zde byla inflagratní bolševickou ignorancí narušena kontinuita vývoje. Jinak řečeno, existovala-li by ve Strakonicích setrvale stabilizovaná hladina produkce (a samozřejmě návazně i odbytu), mohlo se po změně majitele v krasojízdě pokračovat plynule dále.

Cagiva samozřejmě v prvém plánu kupovala Čízu za účelem likvidace konkurence, jenomže měli-li by noví majitelé k dispozici šlapající fabriku, s novým modelem težko by ji zavírali. Spíše by na Strakonickou produkci pouze lepili své logo. V každém jiné případě by byli sami proti sobě.

Ovšem, jak už jsem několikrát uvedl, to by fabrika musela plynule vyrábět. Což se již nějaký ten pátek (zhruba tak dvacet let dozadu), pravě díky technologickému zaostávání nedělo. Pokud se tedy někdy vyráběly motocykly -a ne nějaký náhradní program, byla to výroba ad hoc na jednotlivé zakázky. Povětšinou do bývalého impéria na východě.

+1/0
25.2.2018 8:06

M75a37r32t36i50n 66Ž53e22l21i79n72s57k61ý 9518859709382

Byla to samozrejme narazka na Ceskoslovensko ... mohl jsem tam dat "byvale"... myslel jsem, ze ty uvozovky budou stacit.

0/−1
24.2.2018 12:05







Najdete na iDNES.cz