Diskuse k článku

Škoda má unikátní hybrid pro koncern VW. Vepředu plyn, vzadu elektřina

V Mladé Boleslavi vymysleli zcela unikátní řešení pohonu. Prototyp poháněný zážehovým čtyřválcem a přidávající elektrickou sílu na zadních kolech už se prohání po silnicích v kabátu Škody Karoq. Světu se technologie připravená pro koncern VW představí na autosalonu v Ženevě za necelý týden v konceptu Vision X.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P29e93t42r 91Č35e18r48v25e57n60ý 3236399247849

Z hlediska pohonu z mého pohledu takřka ideální vůz!! Samozřejmě pokud cena zůstane na úrovni dnešních čistě benzinových motorů.

0/0
15.3.2018 6:40

J67a62n 37N90o76v94á69k 1755519173224

Neni to dobre. Uplne opomijeji vliv vetru. Trendem ekodoby bude umisti v prve tretine vozu lehky a pevny stozar, na kterem bude pocitacem rizene plachtovi z materialu premenujiciho slunecni svetlo na elektrickou enegii. Teprve pak si ve Skodovce mohou rici...splneno.

0/−1
7.3.2018 13:16

P52e30t51r 35Č71e47r71v23e32n60ý 3666589837719

Dálniční mosty nejsou dost vysoko, bohužel. Kamion se tam ještě vejde, ale stožár s inteligentním plachtovím už opravdu nikoliv;-(

0/0
15.3.2018 12:00

L57u49k55á96š 56K65o94r96s21c55h13i47n72s89k23ý 3357337343651

Až bude litr benzinu za pětku, tak klidně =_=

0/0
5.3.2018 16:57

K50a27r95e95l 93K15o34š50ť90á52l 8707441110695

Jako fajn, ale plynovou variantu by to chtělo už pro současnou Fabii, nejpozději po skončení dieselu. Stačilo by mírně upravit některý již odepsaný atmosférický benzín, třeba 1,4 16V. Litrový tříválec je na Fabii slabý, hlavně po přestavbě na plyn.

0/0
2.3.2018 12:44

P41e91t33r 21H35a95r20i64p85r35a53s23a25d 44H33a49j42i47č 5401346593150

Další hybrid. A co je ne tom tak unikátního?

0/0
2.3.2018 10:19

J17a32n 58M11a61c59h70á56č 3307136413122

Na ty jejich nereálný ekolimity bude potřeba prostrčit střechou stožár a napnout plachtu.Pak se do toho možná vejdem.....

0/−1
1.3.2018 15:29

L70a29d80i42s10l22a40v 53K17a40l19o68u60s 7205346561280

To není špatná vize. Z dostupných zdrojů je CNG ta nejlepší volba. Je ho dost a na dlouho, na rozdíl od LPG je lehčí než vzduch, takže může jezdit do podzemních garáží(ikdyž to garážnící nechtějí). Hybridní pohon je doménou Toyoty, ta už je vyrábí snad přes 20 let. Pokud k tomu přibude 4x4, tak to by bylo super. Používám 4x4 a už bych bez něho auto ani moc nechtěl. Běžná auta mají hnanou jen přední nápravu, bez elektroniky, nebo Thorsenu. Dražší auta se vybavují alespoň elektronikou s přibržďováním kola s nízkou adhezí na přední hnané nápravě. Nejdražší mají Thorsen ve předu. A Subaru STI má Thorseny vepředu, vzadu, a mezinápravovou elektrohydraulicky řízenou spojku, kterou řídí přenos točivého momentu na přední a zadní nápravu voličem, tohle je však extrém. Většinou stačí dělení kroutícího momentu 50/50 % viskózní spojkou trvale , a svornost řízená elektronickým přibržďováním.

+1/0
1.3.2018 14:28

J30a12n 63J38e16m42e27l13k13a 1465180

Myslím, že ufinancovatelným řešením bude nějaké citigo do města s čistě elektrickým pohonem a dojezdem 40 km - to velké části na denní dojíždění stačí. Auto by nemuselo být tak těžké a ani tak drahé. Třeba tak 300 000.

+1/0
1.3.2018 8:43

J13o36s64e96f 92M22i12k31i78n 5233654965344

Dojezd 40 km je úplně k ničemu

+2/0
1.3.2018 10:13

R47a73d63e24k 27H90o92l98e59c31e72k 3846200108161

Že je úplně k ničemu vám, neznamená, že je úplně k ničemu všem.

Do práce i do supermarketu to mám 10 km.

+6/0
1.3.2018 10:34

J89a74n 10V81á18c36l16a97v37í82k 3142636271229

Jasně, někomu by to určitě stačilo, ale i na pojíždění po větším městě je těch 40 km dost o krk, takže pro nějaký masový trh by to chtělo o něco víc.

Osobně si myslím, že kolem 100 km by stačilo dost lidem a je tam i ten psychologický moment, že je to už trojciferná vzdálenost.

0/0
1.3.2018 18:09

J54a95n 51J88e97m41e81l93k53a 1495880

Tak to se dá různě customizovat. Ale roste cena i hmotnost.

+1/0
2.3.2018 7:30

K29a27r20e36l 14K74á29š 2376908317719

Nejraději návrat ke kořenům. Atmosférický 4 litr V6 je auto, ty dnešní luxy.

+2/0
1.3.2018 8:12

K32a90r96e51l 38K47á56š 2266888187879

Ne ty dnešní luxy.

0/0
1.3.2018 8:13

A45n42t19o28n87í67n 20S17e58b91e15r38a 7673478860809

Ale Jeremy říkal, že V6 jsou na houby. Že jedině V8 ;-D

+3/−1
1.3.2018 10:24

F27r55a98n87t96i84š62e74k 79P65á17p43a39y 2642169927717

V12 je to pravé...

0/0
5.3.2018 14:58

P39e18t31r 90Č71e65r10v48e32n20ý 3636729977909

V12 je moc těžký. Problém pro vyvážení vozu. Ledaže by ho konstruktéři umístili hned za sedadla řidiče jako ve Ferrari...

0/0
15.3.2018 12:05

L23a70d98i68s44l71a61v 87H57a44š34k65a 4223876531100

Elektroauta jsou stejný podvod jako fotovoltaika v CR - zaplatíme ho všichni těm bohatým

+1/−4
1.3.2018 6:46

R24a61d49e32k 73H74o56l71e94c64e37k 3316950458391

Ale tohle není elektroauto. Tohle je ideální kombinace. Klasický motor + malý elektromotor s malou baterií pro rekuperaci.

+4/0
1.3.2018 7:47

J64a25r91o19s52l26a93v 16C33h37a66l55u42p43a 8364411445355

Ale už vám nevadí že kvůli ropě ve světě probíhá nesčetné množství konfliktů viz blízký východ a pod., nemluvě o ekologických aspektech. Možná si to neuvědomujete jak všichni doplácíme na tyto problémy. Jestli máte lepší řešení tak sem s ním. Každý je chytrý jak rádio, ale kdyby měl něco sám vymyslet tak bude mlčet.

+2/0
1.3.2018 7:49

P44e65t63r 58N45o50v89á95k 8335219710

Zelené Běsnění vs Městské Tereňáky 8-o ;-€ 8-o

-

a

co stále trvající podvody o spotřebě a emisích

Podvody s emisemi a spotřebou automobilů ... ;-€

http://vw-passat.blogspot.cz/2017/02/podvody-s-emisemi-spotrebou-automobilu.html

0/−4
1.3.2018 1:10

P75e96t60r 35N47o87v36á57k 8725619900

nebo podvody kolem Globálního Oteplování a jeho "řešení"

Bjorn Lomborg explains why Paris Climate Treaty doesn't solve Global Warming

https://www.youtube.com/watch?v=47bNzLj5E_Q

-

vysvětluje bývalý Green Peace (a stále zelený co ale často používá selský rozum) a také např. profesor statistiky... Bjorn Lomborg R^

-

#BjornLomborg R^

0/−2
1.3.2018 1:13

P71e44t55r 25N49o47v88á25k 8625319100

další přírodu a lidské životy ničící demagogie je downsizing!!!!!!

-

age of engine downsizing is over, says Volkswagen 2017 ...

0/−3
1.3.2018 1:18

H89o61n20z93a 97T61a43r 3729112364962

Podobné technické řešení Elektromotor pohánějící zadní nápravu má

Lexus RX400h

http://www.auto.cz/lexus-rx400h-technika-a-prvni-dojmy-15576

0/0
28.2.2018 23:34

M81i21r64e90k 58G81a18j88e52r 5171766719140

Jak už jsem se zmínil, sice podobné, ale lepší řešení má Toyota a s úspěchem ho vyrábí a prodává už skoro 20 let. Lexusy patří pod Toyotu. Lepší je například v tom, že rekuperace probíhá při brzdění všech kol.

0/0
1.3.2018 5:06

D72r85a10h94o73m55í85r 32S56t23r75o59u44h84a77l 4415598202274

Tak není to vyloženě nutné, aby kvůli rekuperaci byly generátory na všech kolech. Pokud jedete předvídavou jízdou, zvládnou brzdit bez problému i samotná zadní kola. A pokud jedete "svižně" nebo musíte náhle brzdit, tak v daný okamžik nad nějakou rekuperací nepřemýšlíte. Tenhle systém nebyl vymyšlený pro závodní auta.

0/0
1.3.2018 13:20

H27o70n18z57a 42T37a81r 3979662794232

Aby jste využi kinetickou energii Potřebujete výkonný generátor jinak se pohybová energie jen přeměnuje v teplo na brzdových kotoučích .

Proto se u elektromobilů navyšuje výkon Elektromotoru Protože jen výkonný elektromotor dokáže pracovat jako výkonný generátor a efektývně přeměnit pohybovou energii na tu elektrickou a tím zvýšit efektivitu celého pohonného ůstrojí.

0/0
6.3.2018 12:28

K21a47r54e42l 32N93o88v57á72k 8164611510956

Tak to chce eště někam pod sedačky šoupnout biomasu.

0/−5
28.2.2018 21:50

T88o18m76á82š 32L72u13d74v75í27k 1600867544252

A co do auta přidat vodní elektrárnu kdyby auto náhodou při brzdění projelo kaluží?

+3/−6
28.2.2018 17:01

P90e46t40r 27B13á33č88a 8435616475965

At si ho necha, nemam zajem.

+1/−2
28.2.2018 16:49

J40i44ř18í 65S31c68h54w63a56c16h 8468484738316

ty jsi Koncern von VW?

+1/−1
28.2.2018 20:49

P82e57t49r 18D71v78o25ř71á16k 7439428804696

Peníze nemáš...

+4/0
28.2.2018 20:58
Foto

M30i33r92o65s28l43a30v 83S75t72e39i66n61e39r 4280102600446

Tady odpadá Haldex a kardanová hřídel, pokud to jede dobře i s benzinem, tak s větší nádrží asi nebude to hledání CNG tak na obtíž.

Ušetřený Haldex a kardan s diferenciálem vzadu , to je přibližně 80000 Kč méně, z toho zaplatit ty dva akumulátory a elektromotor vzadu by asi mohlo vyjít na rovinu.

Pro mně by bylo důležité, aby ta zadní osa zabrala v blátě na mokré trávě, na sněhu a ledu, rozjíždění ve stylu španělského granda není pro mně.

Tato kombinace, t.j. úsporný přední pohon s pomocným motůrkem na zadní nápravě bude mít šanci na trhu. Zejména kvůli té rekuperaci, třecí brzdy brzo vymizí.

+7/−1
28.2.2018 16:18

M39i93r78e38k 11G16a84j22e39r 5341616299460

Rekuperace však může fungovat jen na těch kolech, která jsou poháněna elektromotorem. To znamená, že kdykoliv jsou brzděna přední kola, tak rekuperace není možná. Tím pádem je tento škodovácký systém mnohem méně účinný, než systém, který má Toyota.

+2/0
28.2.2018 16:41

J58i86r36i 72F93i35n82k 6527819557878

Pokud nepůjde o nějaké dramatické zpomalení tak to mohou obstarat taky pouze zadní kola. Při potřebě prudšího zpomalení už nastupují kotoučové brzdy - a to i u HSD u Toyoty.

+1/0
28.2.2018 18:06
Foto

J61a72r73o45s41l21a63v 42V87e43č80e45ř39a 9364535636636

Ano, toto podobně funguje již roky v trolejbusech. Běžné zpomalení elektrodynamickou brzdou s rekuperací, prudké brzdění normálně kotoučákama.

+2/0
1.3.2018 7:44

J22a57n 18S54t50e21h20l30i12k 9515907366661

Tak do baterie co má 1,5kwh toho moc nenabijete .

0/0
28.2.2018 19:52

D19r56a51h95o82m23í53r 21S47t93r92o49u65h13a70l 4535548372634

Na přibržďování a zpomalování rekuperace, na dobržďování a nouzové brždění kotouče. Jednoduché.

0/0
1.3.2018 13:24

J97i38r87i 28F42i39n53k 6287339347318

Jen k těm nákladům - škodovka si za pohon 4x4 (tedy za onen kardan haldex a dif.) účtuje 40 tis. takže skutečný náklad bude daleko méně..

+1/−1
28.2.2018 18:04

R90o60m90a95n 16H23r35o81n84z56a 5806491676468

Tohle všechno jsou křeče současného automobilového průmyslu. Budoucnost je v pohonu na elektriku bez nějakého "spalovače čehokoliv". Jiná věc je výroba elektrické energie v potřebných množstvích. Čekají nás velké technologické změny. A většina automobilového průmyslu na to dojede stejně jako výrobci kočárů při vzniku automobilů se spalovacím motorem.

+7/−16
28.2.2018 15:25

O69n60d57ř70e53j 26L41o96š46o98t12h 2202274625770

Současná křeč jsou elektromobily.

+18/−3
28.2.2018 15:52
Foto

M49i83r10o91s24l69a70v 57S14t22e73i47n40e11r 4810232800176

Zejména těžké akumulátory s nedostatečnou životností, váha snižuje dojezd, elektropohon je tak do 100 km dosahu ekonomický, má-li ta kára dojet dále, naloží příliš těžké akumulátory.

+4/−3
28.2.2018 16:25

M77i74r92e83k 67G74a62j77e73r 5291926599170

Už jsou akumulátory i s velmi dlouhou životností. Ta hmotnost je sice ještě vysoká, ale hodně se ušetří odstraněním jiných dílů a umístěním el. pohonu přímo do kol. Motor a převodovka jsou také těžké a musí v autě se spalovacím motorem být. Akumulátory můžou být modulární a přidat se, jen pro jízdy na dlouhé vzdálenosti.

+2/−1
28.2.2018 16:47

P21e25t64r 32S77v40o65b67o53d54a 8894868224490

Průlom v baterii s příměsí lithia a zvýšení kapacity na dvojnásobek Vám a mnoho diskutujícím uniknul. Nemluvně o dalších pendlujících průlomových řešení. Tohle je otázka jenom času. Tím myslím v řádu let ne desetiletí.

0/−1
1.3.2018 7:48

J13a66n 58V15á96c30l96a46v54í10k 3742906251349

Změny budou, ale nejspíš to nebude pro zavedené firmy příliš bolestivé, prostě jen změní motorizaci, ale díky robustnímu dodavatelskému řetězci dokáží udržet kontrolu nad trhem.

+2/0
28.2.2018 17:36

M48i16c92h83a84l 28N23o40v29á85k 6266900125769

Automobilky samozřejmě na nic nedojedou. Technologii si koupi, okopiruji, upraví... klíč je sériová výroba a její efektivita. V tom jsou současné automobilky nedostizne. Tesla s tim má obrovské problémy.

0/−2
28.2.2018 22:09

D22r17a48h38o76m87í49r 38S69t61r43o54u19h89a27l 4275768772654

Když už hybrid, tak full s turbínou, která je mnohem jednodušší a efektivnější než složité a drahé pístové motory. Navíc se s ní dá používat větší variace paliv.

+1/0
1.3.2018 13:28

V73l51a29d15i82s92l38a63v 84Ž52i28d85e21k 3138150430

Toto je asi cesta budoucích aut. Hybrid zvýší dojezd a zároveň zlepší zrychlení a tah při rozjezdu.

PS: Elektromotory se používají právě pro rozjezd a zrychlení i u závodních aut. Porsche 919 Hybrid má elektromotory o celkem 300 kW (nevím na jaké napětí).

+2/−2
28.2.2018 15:10

M76i87r67e52k 86G56a60j66e64r 5231326849680

Vám se to jeví jako budoucnost, zatímco Totyota tohle prodává úspěšně s modelem Prius (a dalšími) již skoro 20 let.

+1/0
28.2.2018 16:49



Najdete na iDNES.cz