Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodovky mění naftu za CNG, na obzoru je i plynové SUV

Omlazená Fabia se už bude muset obejít bez dieselového motoru. Zdá se ale, že Škoda chce vedle benzinu vsadit na CNG, kterého se dočkáme i v modelových řadách, kde bychom ho asi nečekali. Významných úprav se dočká Octavia G-TEC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V62á77c84l18a88v 47M45r46á91z 9961794726816

Konečně u G-TECu zmenšují ty nesmyslně velké benzínové nádrže a je z nich jen rezervní nádrž pro případ nouze.

+7/0
15.3.2018 15:48

M40a95r53e66k 37J53a89n17e36č98k67a 1937656923261

Tak zrovna kombinace CNG a pidi palivová nádrž mě nepřijde jako rozumná varianta, pokud to nejezdí kolem komína a v dosahu CNG čerpačky. Nicméně na cestu někde do zahraničí, kde není moc CNG čerpaček, což v ČR také není stále žádná sláva, bych měl celkem obavy, ale stále lepší tohle, než to jezdit s nějakým baterkáčem.

0/0
16.3.2018 4:28

A68n47t53o98n41í63n 11S53v72o86b57o94d67a 3544913129182

provozujeme CNG auto a právě při dálkových jízdách se jezdí kolem spousty CNG čerpaček. U LPG než dojede do Španělska, potřebujete 3 různé redukce, u CNG jsou dvě koncovky, pro osobáky a pro velká vozidla. Pokud dojezd u Octavie bude nad 500 km, bude to lepší než starší model se 400 km, ve všech okresních městech, kterými jsem v poslední době projížděl, bylo CNG

+2/0
16.3.2018 8:07

J58i17ř35í 26J29i60r80e12c 2491455359780

Mám to takto u Tourana a nikdy jsem neměl problém. Pokud se místo chybějící nádrže zvětší kapacita CNG, chápu tento krok. Jestli někdo chce mít klid v duši, může vozit v kufru dalších 10L v kanistru. Dlouhá cesta někam, kde to neznám se nechá na internetu během 20 minut naplánovat. Během jízdy pomůžou aplikace. Sjezdil jsem na CNG kus Evropy a nikdy se nestalo, že bych neměl na co jet.

+2/0
16.3.2018 8:22

V26á24c32l54a29v 77M54r52á79z 9411274386516

V ČR jich není zas tak málo. V podstatě tu nikde není cesta z místa A do místa B, kde by musel po cestě člověk tankovat beznín.

0/0
16.3.2018 13:10

J80i79ř79í 58K32u61c44h96t58a 6448575669987

V Čr je to bez problémů, sice na tom nejsme tak jako v Německu, ale pořád je to pohoda. Problém je například Slovensko, Polsko, Litva, Lotyšsko. Úplný průšvih jsou Bělorusko a Rusko - je tam zakázáno tankování aut která nemají jejich (tj. ruskou) homologaci.

0/0
28.3.2018 9:14

M48i86c72h96a91e28l75a 74S55t71a34r49á 8480764471583

Tomu nepomůže nic.

+2/−5
15.3.2018 13:50

Š38i27m88o95n 74M48a79r11t53y27n83e90k 7813665783746

Tobě Petro také nic nepomůže..

+1/−2
15.3.2018 14:23

P87e30t38r 66M79i82c48h98a62l 2750344171542

Víš co by Ti řekl Voňavka? ;-)

0/−1
15.3.2018 17:48

M18i82c83h96a47e30l26a 68S70t34a10r17á 8710524731433

Ne

0/0
19.3.2018 22:06

A83n92t87o91n59í61n 28S48v79o77b55o77d88a 3424973239712

při spalování metanu není tolik nebezpečných zplodin, má oktanové číslo 130 a tak se tam nemusí nic přidávat , benzín a nafta je chemický koktejl složitých uhlovodíků se spoustou "vylepšení" pro zvýšení oktanového nebo cetanového čísla :-(

+1/−1
15.3.2018 11:45

P55a44v43e98l 92S43o46b62o16t26k94a 5370594

CNG není pouze metan a zplodiny ani náhodou nejsou pouze voda a CO2..

+2/0
15.3.2018 13:33

A18n39t74o65n77í82n 46S25v94o56b64o45d27a 3694743489782

psal jsem, že tam není tolik nebezpečných zplodin proti benzínu a naftě

0/0
15.3.2018 19:48

J37i36ř86í 44J25i18r39e43c 2901595519390

někde jsem četl, že snad více jak 10x. Samozřejmě nějaké emise stále zůstanou, ale emise má i elektrické nebo vodíkové auto při výrobě elektřiny/vodíku.

0/0
16.3.2018 8:39

A53n44t32o20n29í69n 26S13v33o64b24o75d56a 3594873789622

do benzínu a nafty se dávají různé hnusy, aby se to palivo dalo spalovat, metan nepotřebuje žádné vylepšení, takže se spálí troška oleje, mně tak 0,5 litru na 15 000 km, takže jako cca 0,5 litru nafty a zbytek je spálený metan :-)

0/0
16.3.2018 10:06

P75a72v70e24l 36S88o68b49o25t91k30a 5440314

Inu... srrovnejme CNG G-TEG 1,4 TSI (98 g/km, 81 kW) například s

Ford Focus 1.5 TDCi z roku 2014, nafta, CO2 98 g/km, výkon 88 kW, EURO 6

Mercedes B 180 CDI 98 CO2 Prestige, nafta, 80 kW, 2013, 98 g/km

A nezapomeňme, že spotřební daň z CNG bude od roku 2020 3,355 Kč/kg a dále poroste.

0/−1
15.3.2018 10:49

J86a33n 94V84á51c21l42a34v96í98k 3582446551729

Modla CO2...

+3/0
15.3.2018 11:22

P21a20v87e65l 30S60o80b24o85t79k25a 5260544

Uhlovodík jako uhlovodík.

Proto se porovnává CO2 = efektivita motoru.

Jak vidíte, naftový motor je efektivnější, a spotřební daň na CNG poroste.

Všimněte si, že jsme do atmosféry dostali už prakticky všechen uložený uhlík - ropu, uhlí, plyn, teď i břidlice, a likvidujeme pralesy.

Nebral bych to na lehkou váhu - v mořích se sice CO2 ukládá na dně v odumřelých řasách, ale nevíme, kolik ho moře dokáže zvládnout než vymře.

To si všimněte i na poklesu těžby mořských ryb - je to způsobeno i nadměrným rybolovem, ale nejsme přesně schopni stanovit hranice a vlivy.

0/−1
15.3.2018 13:33

J62i70n14d77ř94i68c11h 76Š90k80o70p17e75k 4455381770735

až ho moře nezvládne pohlcovat, tak ho holt pohlcovat nebude. Lidstvo se s tím bude muset vypořádat, když to dožene do takového stavu.

Jinak hranice rybolovu je možné stanovit, ale to by se musely oplotit a izolovat některé negramotné státy v čele s Japonskem a Čínou

0/0
16.3.2018 7:15

P22e78t79r 26L57á38z36n35i10č82k50a 7713462248686

Nejde jen o CO2 ale hlavně o karcinogenní pevné částice / nebo poruchové filtry pevných částic , oxidy dusíku atd..

+1/0
15.3.2018 16:18

P34a66v79e63l 92S31o63b75o54t94k29a 5390264

Katalyzárory NOx nejsou u CNG o nic menší problém.

0/0
15.3.2018 17:59

J57i54ř25í 51J46i22r67e46c 2461385149410

U mého originálního CNG 2.0i asi nejsou NOx problém.

0/0
16.3.2018 8:57

P76e51t94r 84S60t15e53j66s12k81a19l 3659738834516

Jako s CNG nemuzete (u nas) do podzemnich garazi pritom s dieselem bez filtru muzete. Paradox, unikajici plyn nezabil nikoho uz 30 let, ale pevne castice s dieselu dychame kazdou sekundou, kdyz jsme venku.

+8/−1
15.3.2018 10:03

P58e13t35r 31V37e98s20e76l55ý 7674975354348

S CNG podle vyhlášky můžete, jen někteří provozovatelé to nechtějí akceptovat. http://www.petrol.cz/aktuality/cng-a-parkovani-v-garazich-6536.aspx

+6/0
15.3.2018 10:07

P56a32v87e37l 74M32a26t78o68u89š92e88k 4748710244

A ani tito provozovatelé to u vjezdu nekontrolují, takže kdo se moc ptá, moc se dozví...

+4/0
15.3.2018 10:45

P75e44t58r 77M61i69c19h42a20l 2160754411662

To není kvůli otravě, ale kvůli vzniku výbušné koncentrace po úniku LPG, který je těžší než vzduch.

+1/0
15.3.2018 10:37

P73e48t27r 61S79t29e20j78s93k80a90l 3519678714896

Ano unikajici plyn muze vybuchnot, ale kdy se tak naposled stalo? U CNG asi nikdy, pritom to tam cele smri od naftovych NOx a pevnych castic. Radeji tam ani nezajizdet.

+1/0
15.3.2018 10:47

P23e41t41r 62M36i95c11h20a18l 2290724641472

Nestalo, nebo minimálně, protože platí zákaz pro LPG. U CNG je ten zákaz zbytečný. Jinak pozemky mají odvětrání a je tam lepší vzduch než u magistrály.

+1/−2
15.3.2018 11:24

A88n76t31o97n89í59n 15S29v72o41b19o55d61a 3444813639672

zákaz vjezdu CNG je i do parkovacích domů, které mají místo bočních stěn sítě :-(

+1/0
15.3.2018 11:46

P36e93t96r 29M29i78c74h23a14l 2700714381182

Sakra, měly tam být podzemky, ne pozemky, to ty automatický opravy.

Jinak ten Tebou zmiňovaný zákaz je samozřejmě nesmyslný, ale to tady asi nezměníme.

+1/−1
15.3.2018 15:49

J63i72ř89í 26J59i91r60e18c 2661695499100

Zákaz je pozůstatek zbytečně přísné normy, která CNG (lehčí než vzduch) nesmyslně zahrnula do skupiny s LPG (těžší než vzduch). Přitom CNG může do podzemních garáží (viz Německo, Rakousko..), jelikož ty musí mít odvětrání výfukových plynů a případných zplodin z hoření lehčích než vzduch, odsávají se u stropu a výměna vzduchu je i provozním větráním dostatečná, že při úniku CNG nedojde k dosažení dolní meze výbušnosti. V případě požáru CNG auta dojde k "odfouknutí" CNG, nikoliv k výbuchu a dle mého názoru rozhodně lepší, než když hoří nádrž s naftou.

0/0
16.3.2018 9:11

J98a13n 91V88á54c64l14a74v75í84k 3392586781789

Ono kdyby začali majitelé CNG vozidel bombardovat své poslance a senátory, tak by se to třeba pohnulo.

0/0
16.3.2018 15:36

J17i39ř19í 51K81u67c48h36t95a 6548295279127

Ano, když jde o možnost výbuchu LPG tak proto tam dají explicitní zákaz CNG, že ?

0/0
28.3.2018 9:18

K17a73r29e33l 78P85l10š28e23k 9848168638517

Je vidět, že koncern VW je nepoučitelný. Již začátkem nového století Německo přistoupilo ohledem na ochranu životního prostředí ke skutečně nebývale masivní podpoře využívání CNG ve všech oblastech (viz i založení organizace "Zukunft Erdgas" - volně přeloženo: budoucnost= zemní plyn) s tím, že velkou roli měl CNG sehrát i v aut. dopravě.

Cílem bylo v zvýšit stav aut na CNG z 90.000 aut v roce 2004 na 1,400.000 v r. 2020! A výsledek: v současnosti jejich počet klesl již na pouhých 80.000 z celkově registrovaných 52,400.000 aut...

Současný řidič je líný a není ochoten akceptovat nepohodlí a neodstranitelné nevýhody tohoto pohonu (např. větší váhu, zhoršené jízdní vlastnosti, menší kufr, nemožnost rezervy, nutnost plánovat tankování dopředu, omezené parkování atd.). Ano pohon je to ekologický, ale bohužel jen zcela okrajový pro mimořádně spořivé řidiče s dostatkem času a navíc ochotných akceptovat i další nevýhody tohoto pohonu...

+4/−4
15.3.2018 9:45

P74e27t92r 37V68e89s29e13l76ý 7554785894188

Menší kufr? Mám u Touranu EcoFuel normální kufr i plnohodnotnou rezervu.

+2/0
15.3.2018 10:02

J95i60ř75í 95P44a34r47k11a67n 3116654160788

Asi myslel tu octavii, tam je opravdu kufr menší o nějakých 130 litrů proti ostatním verzím.

0/0
15.3.2018 10:38

M92i77c34h92a53l 13S87e39m91i31k 7427679849396

a není rezerva, pouze sada na opravu pneu

0/0
15.3.2018 12:37

J96i97ř40í 28P49a42r69k89a49n 3516274500808

Přesně tak. Ale zase narozdíl od toho Tourana má plnohodnotnou 50l nádrž na benzín (Touran asi jen 13). Něco za něco.

0/0
15.3.2018 12:45

M26i50c17h25a37l 31S88e96m51i78k 7827129759126

Ale pokud jsi koupim auto na CNG...tak primárně chci jezdit na nej...úspora. Takže bych radsi uvítal 3 nádrže CNG co budou a cc 11 l rezerva benzínu než 2 nádrže a 50 l nádrž na benzín

+4/0
15.3.2018 12:56

J78a13n 38V43á37c58l93a49v12í36k 3822266721189

Část řidičů to asi je ochotná akceptovat, protože podle loňského rozhovoru s někým ze Škoda Auto je osm procent nových oktávek na CNG. Zároveň jsou to jen upravené benzínové modely.

0/0
15.3.2018 11:21

L13a37d82i75s13l31a70v 88T84r15i15s46k94a 4425557290

"Místo dosavadních 15 kilogramů CNG (to odpovídá asi 46 litrům) octavia načepuje 19 litrů a místo 50 litrů benzinu nově 10,5. Výrazně se tak zvýší dojezd na plyn, zhruba někam na 600 kilometrů."

Autore, četl jste si to po sobě?

Nhrajou vám v tom nějak jednotky a nebo čísla. Opravdu se prodlouží dojezd, když bude místo stávajících 46 litrů CNG kapacity 19 litrů a místo 50 litrů benzínu jen 10,5 litru?

+4/0
15.3.2018 9:42

L57a25d73i39s90l85a20v 18T88r90i85s75k47a 4795427210

... když bude místo stávajících 46 litrů CNG kapacity mít 19 litrů ...

0/0
15.3.2018 9:43

M57i80r93o24s95l17a98v 54K41u88c27e33r37a 4907630617931

Já jezdím na LPG. Nádrž místo rezervy, takže v kufru nezabírá žádné místo, náklady cca 0,9-1 Kč / 1 km.

+11/0
15.3.2018 9:37

P82e78t66r 51V42e27s26e26l74ý 7854215444948

Jezdím na CNG, nádrže v podvozku, plnohodnotná rezerva, kufr nezměněný, náklady cca 1,5 Km.

+1/0
15.3.2018 10:05

P51e15t71r 93M87i24c48h41a33l 2500264291972

Já se do koruny padesát vlezu i s naftou.

+1/−2
15.3.2018 10:39

S11t67a86n79i97s37l34a80v 64N11ý75v68l24t 2624765963

jedine pokud to auto stalo 0Kc a nahradni dily a prace taky 0Kc, pak je provoz nafty 1,5kc

0/−1
15.3.2018 10:55

P31e30t86r 19M45i47c22h61a42l 2130484231622

Předpokládám, že jsi četl vlákno, kde jsou evidentně uváděny ceny pouze za palivo.

+2/−1
15.3.2018 11:26

P59e38t49r 32M44i26c57h39a93l 2870834201232

Jinak když započítám rozdíl mezi kupní a prodejní cenou, cenu servisu, gumy, náplně a spotřební materiál, vychází mi kilometr včetně paliva do 4 korun.

0/−1
15.3.2018 11:30

A85n13t95o35n72í61n 70S43v12o29b39o19d62a 3624543359472

provozujeme v rodině auta na CNG, LPG, naftu i benzín, náklady jsou podle toho, jak jsem ty paliva seřadil, vše jsou originál auta, žádné přestavby, nafta se nemůže u stejného auta na CNG dostat na náklady CNG, pokud auto najíždí nad 20 000 km ročně, beru, že se s tím autem jezdí stejně, pokud bude jezdit nafta na spotřebu v pravém pruhu na dálnici, potom se dostane na spotřebu dynamicky jezdícího auta na CNG :-), jako šnek u nás nikdo nejezdí

+2/0
15.3.2018 11:54

P94e87t21r 28M14i71c35h45a79l 2460284671362

Najedu ročně cca 15 tisíc, z toho asi polovinu po dálnici. Jezdím zhruba kolem povolených limitů, v závislosti na provozu. Takže tachometr cca 55-100-140. Samozřejmě podle okolností, provozu apod. Snažím se nebrzdit provoz, byť se samozřejmě i při stovce na tachometru najdou netrpěliví, kteří musí předjet za každou cenu (a kolikrát i přes plnou čáru před zatáčkou). Na druhou stranu když jede po silnici kolona osobních i nákladních aut o dost pomaleji a vím, že za pár kilometrů stejně budu zastavovat, nechám pred sebou dost místa a v klidu dojedu do cíle. Těch ušetřených 20 vteřin za to fakt nestojí.

+1/−1
15.3.2018 15:59







Najdete na iDNES.cz