Diskuse k článku

Superb do zásuvky dorazí příští rok, známe podrobnosti

„Začíná doba elektrická,“ řekl na autosalonu v Šanghaji loni na jaře šéf představenstva Škody Auto Bernhard Maier, který už v březnu 2016 oznámil, že firma představí svůj první elektrifikovaný vůz v roce 2019. Značka poodhaluje podrobnosti o Škodě Superb PHEV, první sériově vyráběné elektrifikované škodovce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

6770915595483

:-) budeme to sledovat a uvidime, jaka je celkova ucinost procesu a vliv na biosferu pocinaje tezbou vsech surovin po likvidaci odpadu. Uz jsem tim nekolikrat jel a ac je to nove auto, je na baterky.

0/0
9.3.2018 11:47

H40o46n70z41a 35T39a13r 3639342734922

Termín uvedení do prodeje už několikrat posouvali .

Uvěřím až to bude možné koupit .

Aby to nakonec nedopadlo jako u >>>

Mercedes se zeptal lidí, zda chtějí elektromobily. Díky, už je máme, zněla odpověď

http://www.hybrid.cz/mercedes-se-zeptal-lidi-zda-chteji-elektromobily-diky-uz-je-mame-znela-odpoved

0/0
5.3.2018 12:35

M94i40c20h40a70l 78N76o42v65ý 9866438172652

Ani si to neumím představit. Myslím, že by bylo lepší se nedříve zamyslet nad kvalitou a vzhledem výrobku a poté se pouštět do náročnějších úkolů. Myslím, že mají ještě velké rezervy ve všech oblastech.

+1/0
5.3.2018 6:52

J84i26ř46í 63S96c22h95w34a84c34h 8228914628166

"souputnice" Michaela Stará to potvrdila, má také stejně nulovou představivost.

0/−1
5.3.2018 12:32

J92a46n 88H17a22j85e56k 9241328222984

Pár otázek kolem,

Kolik auto stojí?

Jak daleko auto dojede?

Za jak dlouho se auto nabij?

Poruchovost komplokovaného systému?

Kolik stojí baterie nové, př. kolik stojí jejich likvidace?

Jaké má hybrid výkon a emise po ujetí 100, 200 000...km.

A také, jakou cenu bude mít auto po 2, 5, 10 letech?

+2/−2
2.3.2018 21:53

M42i66r16e22k 81G15a73j59e36r 5341686539860

U Skodovky odpovedi jeste dlouho nebudeme vedet. U Toyoty Prius je to znamo. V USA se dal poridit bezne pod 25 tisic USD, dojede dal, nez prumerny cisty benzinak, nabijet ani nesel, to az pozdejsi verze (dnes Prius Prime), nabijel se alternatorem a rekuperaci, poruchovost mensi, nez jina spolehliva japonska auta, ani na vymenu brzdovych desticek clovek nemusel ani prvnich 100 tisic km, zustatkova hodnota po 5 nebo 7 letech porad vysoka. Celkova cena vlastnictvi pocitana na 5 let, po nichz majitel auto odproda, se ukazala byt jako rekordne nizka. Obzvlaste vyhodne auto do mest s kopcovitymi ulicemi, kde je uspora paliva obrovska.

Jak vidite, nepredpokladam, ze jste se ptal na ciste elektricke auto. O takovem nema Skoda jeste ani jasnou predstavu, jakouu bude mit konstrukci a jak reseny pohon.

+1/−2
2.3.2018 22:31

M26a69r76t80i97n 15K35a15r58á86s23e36k 9728493548988

No kdyby to bylo zname tak to asi v clanku bude....

Zkusenosti ve vetsim jsou dneska hlavne s toyotou, a tam hybrid vychazi cca jako diesel - diesel s automatem, dojede stejne jako kazdy jiny spalovak - je to umerne nadrzi, poruchovosti patri nejlepsi auta, cena baterii se neresi - u aut baterky neodchazi, emise ma auto o neco lepsi nez spalovak...

0/0
3.3.2018 14:18

J53i98ř68í 31H41u83m22l 5620667779

cenu radši nezmiňují, takže o to bude velká rvanice :-P, když VW Up elektro stojí přes 600tis. ;-D

+2/−1
2.3.2018 18:29

J22a39n 85V88á56c66l22a30v62í34k 3682856471519

Cenovou politiku bych viděl podobně jako u Passatu.

+1/0
2.3.2018 19:44

J24i92r16i 60K57u34c67e78r11a 5197810346242

Mám zatím zkušenost s "hybridem" jen jako spolujezdec v Mondeu. Nevidím tam žádnou výhodu. Kolem 15-ti km/hod se to přepne na spalovací motor a žere to jak duha, 8,5-9 litrů.

0/0
2.3.2018 16:49

M53i27r93e38k 91G67a44j48e57r 5921296119340

Musite se seznamit s hybridnim systemem Toyoty. Ten vyhody ma. Treba Prius zere malo pres 4 litry, i kdybyste ho nedobijel ze zasuvky. Pokud dobijite jeho verzi Prius Prime, tak tankujete benzin jen na delsi vzdalenosti nebo jen proto, aby spalovaci motor netrpel nepouzivanim.

+3/0
2.3.2018 17:32

P78e16t37r 33J46o29r40d82á83n 1895697296560

Další ujetost. Elektrický Superb! Konstrukcí auto na dlouhé jízdy, pohonem na ježdění kolem komínu.

+4/−3
2.3.2018 16:15

M15i30r86e70k 17G87a46j84e87r 5151196179730

Nechal jste se zmast manipulaci se slovnikem. To je dnes trend, ze se veci nazyvaji jinak, nez je pravda. V clanku neni zminka o jinem Superbu, nez ktery ma a bude mit benzinovy spalovaci motor. To, ze ho vybavi pomocnym elektrickym motorem nemeni nic na tom, ze bude jezdit bud vyhradne na benzin a jen u pozdejsi verze bude mozne dodat trosku elektriny ze site. Dojezd auta se tim naopak zvetsi v porovnani se soucasnym, takze s tim "kominem" jste vedle. Ale jak rikam, neni to vase vina, je to uspech novinarske manipulace se ctenari.

+1/0
2.3.2018 16:24

J56a54n 82V78á54c58l67a37v33í43k 3982946811579

Také čtete jen nadpisy a pak rovnou do diskuse?

+1/0
2.3.2018 16:35

J87i94ř23í 43S19c48h31w48a87c42h 8378164578926

no jistě 200kW je typický pohon pro jízdu kolem komína....

+1/−2
2.3.2018 19:58

K46a42r30e49l 28M36a21z65a35č 3397163906739

E-Golf 2016 dojede v zimě 65 km a nesmíte moc topit! Což je v -16 fakt super. Jestli mi někdo nevěří tak ho s tím klidně svezu. Když je na rychlonabíječce ČEZu, dobíjí se 35 min na cca 40-45 km jízdy.

+11/−1
2.3.2018 15:46

M96i47r91e62k 37G17a92j63e36r 5981196959720

Nissan Leaf je na tom malicko lepe, ale take to neni plnohodnotne auto. Tyhle elektricke hracky nejsou pro ty, kteri potrebuji skutecne auto.

0/0
2.3.2018 16:30

J63a17n 32J44e90m21e30l61k78a 1395950

Zase na druhou stranu jsou i jiné země, kde takové teploty nejsou.

0/0
2.3.2018 18:28

M65i73r42e39k 60G83a56j17e79r 5421406739890

A take takove, kde nejsou takove vzdalenosti. Treba San Marino, Monako, apod.

0/0
2.3.2018 21:05

K93a45r52e30l 84N53o77v93o49t18n40y 2471115289160

Jo, ale tam zase obvykle potrebujete klimatizaci...

0/0
2.3.2018 23:37

K71a10r61e76l 85N22o33v40o50t28n31y 2961485359480

A kdyz si v nem zatopite, abyste mel stejny teplotni komfort jako v klasickem aute, bude dojezd jaky...?

0/0
2.3.2018 23:36

K65a83r74e91l 69M10a27z84a18č 3587533526879

Dojezd se sníží o cca 5-15 km.

0/0
3.3.2018 12:09

J79a92r31o29s45l54a88v 73K70a40d21l23e18c 5321289882441

Tak ještě počkám na obnovu až přijde jen elektrický...:-P

+2/0
2.3.2018 15:07

J34i56ř95í 10H81u90m81l 5270527239

jo jo ale připravte si pořádný balík ;-D

0/0
2.3.2018 18:30

S11o98r44i90n 76V63a78c87l62a48s 2371756295882

V jednoduchosti je krása! Malé auto a la Citigo, plné elektrické s nabití 220V. Kdo bydlí v RD tak za rozumnou cenu si to koupí. Dojede do práce, škola, školka a nákup! Proč to komplikovat??? Peníze!

+2/0
2.3.2018 14:53

S93t75a19n14i61s57l86a18v 61P89i69š19t28ě40k 1826918489375

Ale to by muselo byt opravdu za rozumnou cenu a ne za cenu co se vam vrati az po ujeti +200tis km.

+1/−1
2.3.2018 15:05

V63á36c46l59a68v 40P75o31u41s68t49k11a 3800841292

Budete-li s takovým autem jezdit denně okruh práce - škola - nákup, pak těch 200tis km nemůžete najezdit ani za 15 let. Taové auto se kupuje jako druhé do rodiny k něčemu univerzálnímu, zpravidla pro manželku a tady by měl člověk sakra přemýšlet.

+1/−1
2.3.2018 15:08

M30a80r91t96i16n 18K48a61r52á22s36e38k 9868923688688

Tak nikdo neceka, ze se budou masove prodava auta parametru a s cenou jako dnesni eUP....

0/0
2.3.2018 15:24

V32á65c45l36a90v 35P66o39u59s45t30k81a 3640761922

A co se tedy bude prodávat a kdy?

0/−2
2.3.2018 15:42

M49a68r38t42i21n 61K20a56r39á57s28e97k 9968253288498

Tak VW planuje uvest prvni model s ambicemi na masovejsi prodeje v roce 2020, s nejakym "levnym" elektroautem bych nepocital drive nez 2022....

+1/0
2.3.2018 15:45

V91á53c74l79a41v 57P28o82u93s89t65k39a 3750571122

Citigo stojí v základu 200K. Jeho bratranec up! stojí srovnatelných 220K, ovšem jeho elektrická varianta 640K... je tohle rozumná cena?

+4/−2
2.3.2018 15:06

J41a70r56o59s45l46a34v 40K35a21d14l34e79c 5601779482411

Ono nejde o cenu, ale o to, co chcete a na co máte...

+2/−2
2.3.2018 15:09

V61á29c12l41a72v 32P27o69u36s79t24k37a 3670301892

Aha. Takže nejde o cenu, ale jde o to na co mám. ;-D

+11/−3
2.3.2018 15:10

M80a69r94t65i54n 70K89a56r17á50s49e15k 9468243578248

Nejspis ne, proto se ty auta prakticky neprodavaji (a VW se ani nijak nesnazi o to je prodava vice)... na druhou stranu srovnatelny UP s elektrickym stoji uz nejakych 400 (vykon vybava), tam je ten rozdil trochu mensi...

+1/0
2.3.2018 15:25

J38i87ř90í 44V95e82l38í39š83e36k 8279764960593

Ve srovnání s ostatní konkurencí si VW a bratříčci moc dobře nevedou. eGolf byl nejdřív úplně k nepoužití, postupně se dost zlepšil, ale pořád je za podobnou cenu jako Hyundai Ioniq, přitom Ioniq je úplně jiná liga. Pohodlné, komfortní a úsporné elektrické auto. Z vlastní zkušenosti vím, že i když jsem elektromobil kupoval jako druhé auto do rodiny, nakonec se stal tím naprosto primárním. Málokdy přesáhnu denních 150 km, no a kdyby náhodou ano, diesel čeká v garáži. Elektroauta jsou hlavně o změně myšlení, dojezd u nich není tak limitující, jak vypadá. Naopak se mi líbí, že každé ráno mám "natankováno", takže se o "tankování" starám ve výsledku méně, než kdybych měl průběžně tankovat spalovací auto.

Na elektrickou verzi jakéhokoliv koncernového auta bych nečekal, na světě už je hodně moc dobrých elektrických aut a nejsou úplně za špatné peníze. Nový Nissan Leaf je naprostá bomba, Hyundai Ioniq také. Nedrncají jako VW a škodovky a jsou proti nim nebývale komfortní. A za stejné peníze. Kvalita nesrovnatelně lepší, pocit z jízdy také.

A náklady na zakoupení? Je mi celkem jedno, jestli měsíčně projezdím 3000 za palivo, nebo ty samé 3000 dám do leasingu na dražší auto, přičemž provozní náklady mohou být třeba za měsíční paušál 440 Kč u ČEZu a jezdit můžu neomezeně.

+2/0
2.3.2018 15:54

M21a82r45t14i88n 60K96a77r45á95s73e41k 9518263258768

No rekneme si uprimne - ioniq je v pouzitelne verzi za milion, leaf je pozitelny az ted v nove verzi a taky to neni zadna lace, auto nizsi stredni ve spalovaku se da koupit do 350, elektricka alternativa prakticky neexistuje (nejblizsi je leaf za 800)....

+2/0
2.3.2018 16:06

V30á31c43l98a78v 53P90o12u19s45t73k21a 3360251852

Leaf stojí v základu 850 tisíc, to je i přes slušnou výbavu za auto velikosti Fábie opravdu hodně, o Ioniqu ani nemluvím.

+2/−3
2.3.2018 16:11

M62a38r40t52i88n 92K62a77r53á34s77e90k 9228983108188

No zase prr, leaf je cca o pul metru delsi nez fabka, tzn o tridu vetsi.. a I ve sve nizsi stredni patri mezi ty vetsi auta....

+2/0
2.3.2018 16:21

J96a87k67u21b 50M56a74t26ě21j13ů 5915222861505

oproti kombikovy je delsi o 20cm

0/0
3.3.2018 13:20

M60a14r34t68i58n 54K87a86r83á33s40e37k 9798313358288

No touhla logikou je podla vas golf, focus, a dalsi auta "velikosti fabky", protoze oproti kombiku jsou jen 20cm delsi?

+1/0
3.3.2018 14:15

M23i20r95e46k 72G12a38j37e28r 5511866829770

Smysl ma takove elektroauto jen tehdy, kdyz vam do 10 nebo 12 let uspory na palivu a nizsi provozni udrzbe zaplati rozdil v cene nebo kdyz si ho kupujete jako hracku. Proto to neni pro lidi, kteri jezdi malo nebo jezdi delsi trasy.

0/0
2.3.2018 16:36

M72i81r59o84s40l46a36v 39K17u73c40e59r52a 4987790367271

No, zadne uspory nejsou. Koupim Leaf za 850 tisic nebo nizsi střední za 400k. Pokud pocitam 2,20 Kc / km, tak s benzinakem ujedu cca 204 tisic km, a teprve ted se dostanu na cenu leafa. A ten samozrejme nejezdi zadarmo (kolem 0,8 Kc / km). Takze uspory za na palivu nejsou. Samozrejme by "byly", kdybych nekupoval auto za 400k, ale za 850k. Jenze to pak jsme zase nekde jinde rozmery, komfortem atd.

+1/0
3.3.2018 11:50

R25o47m45a89n 76P72o97l75á54č24e40k 5316409315

Dokud cena elektroauta bude jako cena běžného + benzin na 15 let + údržba na 15 let, tak není žádná motivace elektriku kupovat...

Navíc baterie jsou taky časovaná bomba a to jak pro planetu, tak i pro uživatele... Něco jako DPF...

+5/0
2.3.2018 14:37

V36á46c10l10a55v 66P55o30u45s93t81k86a 3800871712

No, hlavně musí existovat smysluplná nabídka napříč spektrem. Nejen předražené nákupní tašky a limuzíny pro bohaté.

+5/−2
2.3.2018 14:40

M42a52r85t37i47n 24K69a67r39á37s91e81k 9228413698818

Tak od prvni aspon hypoteticky pouzitelneho a realne prodavaneho elektroauta neuplynulo ani 10 let, tezko cekat v tak kratkem case nejakou svetobornou nabidku...

0/−2
2.3.2018 14:56

M24a76r52t10i38n 25L62a79c35o 7713586908

Elektrické autá tu boli skôr, ako autá so spaľovacím motorom. Omnoho skôr.

+3/−1
2.3.2018 15:03

M25a53r81t90i21n 94K65a52r97á78s53e92k 9878323398428

Muzu rozvest tu myslenku, jaky vliv maji elektrovozitka prodavana pred vice nez stoletim, na soucasnou nabidku elektroaut?

0/0
2.3.2018 15:11

M25a39r63t48i33n 62L21a14c65o 7213296418

Môžete, samozrejme. Nebránim vám.

+1/0
2.3.2018 15:13

M24a70r74t67i87n 97K18a48r22á47s98e30k 9298743268718

Muzete melo byt samozrejem....

0/0
2.3.2018 15:22

V77á72c56l44a36v 40P49o92u55s28t37k75a 3290291782

Deset let není ve vývoji aut nijak krátký čas a elektroauta tu byla dávno před "klasickými".

+1/−2
2.3.2018 15:11

Najdete na iDNES.cz