Diskuze

Nevěří Bosch elektromobilům? Zrušil investici do výroby baterií

Německý dodavatel autodílů chtěl investovat dvacet miliard eur a sliboval kompaktní 50kWh akumulátor. Teď svoje plány radikálně přehodnotil.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

BOŠ elektrifikoval FIAT 500e, aj SMART ED. fiat je technicky druhé najlepšie elektroauto po tesle. má jednu jedinú vadu - nabíja iba striedavým prúdom, čo u amíkov stačí, pretože funguje na medzifázovom napätí, tuná ide o tri a pol hodiny. a ďalších najmenej 150 km.

0 0
možnosti

Vono jim došlo, že by museli investovat do know-how, které nemají a že by je to moc stálo. Pokud dosud baterie do svých výrobků kupovali od externích dodavatelů a nemají zájem na tom, se v tomo segmentu etablovat jako další vývojář, tak to opravdu nemá cenu. Vývoj baterií jde rychle dopředu a dnes není jasné, jaká technologie bude ta úspěšná. Li-Ion mají dobře nakročeno (ale i tady je několik typů), ale jsou tady solid-state baterie, grafénové baterie, které jsou na pomezí kapacitorů a akumulátorů a mnoho dalších celkem pokročilých a zajímavých typů. Zvolit jednu technologii, investovat do toho a pak zjistit, že v době náběhu výroby je technologie zastaralá je opravdu velké riziko. Baterie by měli dělat ti, kteří mají svoje vlastní vývojová pracoviště a dokáží operativně změnit výrobu.

1 0
možnosti

Ale oni know-how koupili i s firmou, která se vývojem dots úspěšně zabývá. Pak firmu zase prodali.

Jinak vývoj baterií jde "dost rychle dopředu" asi tak, že za posledních 10 let nikdo s ničím převratným nepřišel. Jen se zlevnila Li-Ion a Li-Pol technologie a kapacita článků vzrosta asi o 10 %. Spousta firem se i nadále dobře živý výrobou a prodejem olověných článků se 70 let starou konstrukcí. Všechny ostatní technologie které zmiňujete zatím skončily ve fázi laboratorních pokusů bez šance na komerční výrobu a využití v střednědobém horizontu - cca 20 let.

1 1
možnosti

Já elektromobil vlastním a můžu potvrdit, že je to zcela jistě budoucnost. Už s mým malobaterkáčem pokryji naprostou většinu jízd, najezdím ročně s elektromobilem asi 20000 km. K tomu mám druhé auto, s-max, ten udělá ročně 5000 km na dlouhých cestách. Pohodlí jízdy a snadnosti ovládání se nemůže nic vyrovnat. Neříkám, že to přijde hned a naráz, ale do 50 let tu budou při prodeji elektromobily převažovat. Zvláště, až se začnou vyrábět auta s 50 kWh baterkou za cenu kolem půl milionu. To pak nebude co řešit.

3 0
možnosti

zivotnost dnesních baterií asi tak deset let, recyklovatelná asi tak ze 65%, zbytek toxický a enormně zatěžující životní prostředí, nepočítám náklady na výrobu a likvidaci, které jsou vyšší než u klasických aut. Nehledě na to, že i kdyby česká síť vydržela masivní nabíjení, jak říkají někteří energetici, což i pro ně je velká neznámá, jelikož jsem také energetik a bohužel naše síť zažívá velké nápory na hranici své přenosové kapacity zvláště z Německa, musela by se změnit i skladba zdrojů el. energie a tedy dostavět Temelín a rozšířit Dukovany. Osobně vidím budoucnost spíše ve vodíkovém pohonu.

1 3
možnosti

Mozna jen drobna zajimavost - na kompleni elektrifikaci osobni dopravy v soucasnem rozsahu by bylo potreba vyrobit a dodat cca 12 TWh elektriny. Kdyz zohledninme nejaky optimisticky scenar nabehu elektromobilu a nerealisticky predpokladali ze 100% aut bude vyhledove na baterky, tak by k tomu zvysovani dochazelo cca v prubehu 50 let.

Kdyz se podivame do historie, tak takovy narust spotreby jsme cca meli za poslednich 20 let. Tzn uvaha nekterych ze je nerealne navysit spotrebu o 12 TWh za 50 let je nerealne, zatimco k tomu samemu doslo za poslednich 20 let je ponekud usmevna.

2 0
možnosti

Na nabíjení elektromobilů by stačila elektřina, kterou Česko exportuje.

2 0
možnosti

Proste jim docvaklo kdyz si to spocitali ze tohle je slepa ulice ktera ma svy hranice. Realos jak jim rikaji v Nemecku. Vidi dal nez pouze na okraj sveho talire.

1 2
možnosti

Boschi ujel vlak, proto to vzdávají.

0 0
možnosti

Už i Bosch vidí, že bublina praská. Autíčko na baterky je vhodné tak dětem na hraní, ale ne do normálního provozu.

0 1
možnosti

A proto se zameruje na soucastky do elektromobilu? Zajimave...

0 0
možnosti

A nebo zjistili že Musk a jeho gigafactory to dá... Než by stihli začít vyrábět tak by novou továrnu museli zase zavřít.

0 5
možnosti

J71i51ř76í 24N32o53v25á98k

10. 3. 2018 17:45

Elektromobily? Jedině s jaderným reaktorem v autě.

3 5
možnosti

To je nereálné. Ale ve větší lodi už by to problém nebyl (dokonce se to už zkoušelo).

0 0
možnosti

Titulek je dost přehnaný když se hned v článku uvadí: "Místo baterií se Němci chtějí věnovat dalším součástkám pro elektrické vozy". Výrobci mají dnes jasno v tom že do auta příjde elektromotor.

Ten se v posledních ani ne dvaceti letech "potichu" zdokonalil tak že co do učinnosti nemá nikde konkurenci. To hlavně díky vývoji v oblasti výkonových polovodičů a materiálovém inženýrství.

Uskalí pro výrobce automobilů je jedině v tom že na BLDC motoru a jeho řídící elektronice téměř není co servisovat. Zatímco spalovací motory jsou rok od roku složitější a jejich provoz je s každým najetým kilometrem více a více nejistý.

Jako každý mám sice radost z ohromného kroutícího momentu svého TDI ale nemíním ho oplakávat a bránit s vidlema v rukou, když vím že elektromobil dosáhne lepších parametrů při nižší servisní režii, hluku, energetických ztrátách...

Jediné uskalí je v tom kde v autě vzít dostatek elektrické energie při zachování nízké váhy.

V Boshi ztřejmě došli k názoru že jim v tomto ohledu ujel vlak. Projektů na vývoj "revolučních" baterií pro eletromobily je na světě dost. Neměcký automobilový průmysl dost dlouho elektromobilitu ignoroval. Je logické že vsázejí na jistotu a věnují se vývoji toho co v automobilech bude určitě tj. elektromotory, jejich řízení, převody, elektrodynamické brždění motorem a pod.

Výrobcům baterií a jiných zdrojů elektrické energie držím palce a jenom doufám že ty hádky nebudou muset trvat dalších 10 let.:-/

7 2
možnosti

Nelze.

Energetická škála je jasně daná: jaderná syntéza, štěpení, chemická syntéza, elektrochemické děje, voda, vítr, světlo.

Takže nikdy nebude energie v kilogramu akumulátoru srovnatelná s energií kilogramu uhlovodíku.

2 2
možnosti

P44e11t42r 92N56o22v81e28k

10. 3. 2018 15:29

To levné a funkční vodikove hyundai změní svět...

0 1
možnosti

V42í85t 54O24ž29a55n37a

10. 3. 2018 16:30

Vodík nemá šanci.

3 2
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...