Diskuse k článku

Německý zákaz jízdy by mohl platit i pro nejmodernější diesely Euro 6

Zákaz jízdy naftových aut v některých německých městech by mohl postihnout i vozy, které splňují novou emisní normu Euro 6. Podle magazínu Spiegel s tím počítají vládní úředníci, i když navenek vyjadřuje kabinet přesvědčení, že se zákazu jízdy bude prakticky úplně možné vyhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18i65n50d57ř50i91c30h 21Š32k79o39p42e70k 4205451560935

Doufám, že půjdou ještě dál. Že zákaz bude platit bez vyjímek pro trvale žijící, IZS, zásobování atd.

Když ekologie, tak ať to stojí cokoli

+1/−1
7.3.2018 17:57

R67i20c66h18a15r97d 86M13i66k60u48l62e81n28k56a 1219987467754

Je vždycky fajn, když jde radnice proti svým lidem, těm kteří je volili. To zažívám celý svůj život.

+1/0
6.3.2018 19:08

V17l77a63d89i94s88l95a56v 88B42u31r89y44š11e26k 1409362707654

tak, má je nechat, ať se těmi smrady otráví

0/0
7.3.2018 7:33

M24a96r39e89k 42H85r32u34b28y 6237782931188

Proc jenom osobaky? At zakazi i nakladaky a autobusy, uvidime, za jak dlouho Zeleni vyhladnou:-P

+2/0
6.3.2018 15:49

V38l26a98d82i68s72l90a11v 37B43u95r18y76š63e91k 1729482967664

protože to, co bude potřeba se nezakáže, jedině tak to dává logiku, jinak to nebude

+1/0
7.3.2018 7:35

P75a96v29e45l 80O16t97i75s96k 2586151247

Přesně jak tady někdo napsal, problém dnes není v naftovém motoru ale v množství aut. Samozřejmě se bavíme o moderním dieslu, který funguje jak má a nikoli o nějakém mamelukovi který jezdí s vykuchaným filtrem nebo u benzínu katalyzátorem, ti samozřejmě nemají na cestě co dělat. Já žiji už nějaký ten pátek v Německu a dodnes jsem nepochopil jejich uvažování. Ve městech naflákají všude omezení rychlosti na 30, doslova neprostupný les semaforů, ovšem nějaká zelená vlna je pro ně španělská vesnice, takže stojíte na hlavním tahu třeba co 100m i 10krát. Takže místo toho aby ty auta projely a zmizely co nejrychlejí tak se tam drkotají a postávají a čoudí a je jedno jestli je to diesel nebo benzín. Mimochodem loni si německý ADAC nechal vypracovat studii u nějaké univerzity a byli strašně překvapeni výsledkem, že snižování rychlosti ve městech nevede ke snižování koncentrace výfukových plynů, ale právě naopak. Další věc je proč je teda nižší spotřební dan u nafty než u benzínu, když tu naftu nechtějí. No a hlavně je to opravdu dost nebezpečný precedens, protože si ted třeba lidi řeknou, OK vyměním to za nový benzín, jenže už ted se mluví o tom, že nyní jsou horší benzíny, než nové diesly a co když za rok za dva nějaká chytrá hlava přijde se zákazem toho bezínu kterého mně ted nutí koupit, a nebo se to začne týkat úplně jiného druhu výrobků:-/

+5/0
6.3.2018 12:58

J12a20r95o70m30í32r 32Č32e97c53h 1663408387662

Klasika Nemci zase nici Evropu.Jiz po treti behem 150 let.Proklety narod.

+3/−1
6.3.2018 9:06

J98a40n 58V87á37c20l45a24v12í44k 3882296421169

Tím že ve svých městech upravují dopravu, aby měli lepší vzduch? To si troufli hodně...

+1/−2
6.3.2018 14:04

M71a52r55e29k 30H45r29u20b28y 6577762691378

Osobni doprava s cistotou vzduchu prakticky nesouvisi;-)

+3/−1
6.3.2018 15:50

J10a94n 55V73á96c22l82a62v41í44k 3672906161829

NOx ve městech docela dost.

0/0
6.3.2018 19:45

V52l32a68d60i83s17l30a86v 18B34u33r34y66š24e53k 1209382527184

kdyby to s tím nesouviselo, tak by to asi nezakazovali, člověče, uvažuj

+1/−1
7.3.2018 7:39

P98a27v65e34l 74J60e29ř47á60b96e54k 7421462674147

V německém městečku se zákazem nafťáků:

Řidič: "Haló radnice? Vezu vám toaletní papíry".

Z radnice: "Tak zajeďte k nám, je tu parkoviště pro skládání zboží."

Řidič: "Nemohu do města, mám nafťáka. Toaletní papír jsem vám složil před zákazem vjezdu na chodník."

Z radnice: "Ale to je od radnice 5 kilometrů."

Řidič: " No a co, já se přeci z toho nepo.... "

+7/−2
5.3.2018 23:51

V84l51a36d51i93s26l15a41v 43B70u66r76y35š73e37k 1179202117764

když se něco zavádí, tak se vždycky tvrdí, že to nejde a najednou se ukáže, že to jde, v Německu s tím nebude problém, diesláky se prodají sem a nebo do Afriky a budou mít čistější vzduch, u nás to ale bude muset být časem taky a taky to pújde

0/0
7.3.2018 7:46

L61a71d24i78s59l61a66v 51K94r22á56l 1150853729691

No nejlepší jsou ty z Greenpeace, který protestujou proti vjezdu a pak sednou do starého passatu 2,5TDI... :-D Hold práce je práce a když se řekne jde se protestovat sem, tak se jde.. ;-D

+4/−1
5.3.2018 20:55

J68a21r73o70m48i32r 56H90o24b39l57i54k 1865137885

Problém není palivo, problém je množství. Proto žádné městské zelené zóny nepřinesly markantní zlepšení. Naopak řada uživatelů aut koupila zbytečně brzy nové/další auto a tím zatížila přírodu víc než provozem toho předchozího. Stejný efekt bude mít četnější vyhlašování smogových situací a jízda na lichou nebo sudou značku. Tak jednu budu mít já, jednu manželka a jezdit budeme úplně stejně. Jen automobilka si zamne ruce, protože prodá.

Až se najde někdo, kdo bude mít koule říct, že v daném městě bude jezdit jen xyz aut a další do provozu se tam pustí jen když některé zastaví nebo odjede, tak ho lidi utlučou jako zpátečníka. Pomíjím technickou proveditelnost takovéto regulace. Takže nezbývá než se spokojeně a pomalu někde dřív (centra města), někde později (širší okolí měst) zplodinami naší ideální civilizace udusit.

p.s. příroda si s přemnoženým lidstvem poradí, jen nám to nepůjde pod fousy.

+2/0
5.3.2018 19:14

V40á77c16l71a39v 95Z73e50l58i88n31k12a 2362800813142

Bohužel můžete mít pravdu. A proto platí staré, ale stále aktuální:

Baví se takhle Mars se Zemí a Mars povídá: "Tak co Země, jak se máš?"

Země: "Ale je to se mnou špatný. Chytla jsem lidi."

Mars: "To nic, to znám, to za chvíli přejde."

+2/0
6.3.2018 10:13

O24n80d23ř27e32j 30L46i40š18k50a 3970522404376

;-D

0/0
7.3.2018 8:33

P14e74t37r 64Č63e11r27m81á83k 9398895149110

To je samozřejmě nesmysl, E6 má limit NOx nižší než E5, takže tím pochopitelně nikdo argumentovat nemůže ;-)

+1/0
5.3.2018 18:56

J41a51n 58V15á42c34l18a54v28í16k 3312846251969

Jenže tady se vrací na scénu strašák jménem dieselgate, kdy některá auta sice splňují normu E6 ve zkušebním cyklu, ale v reálném provozu produkují podstatně víc NOx než některé starší modely homologované podle E5.

+1/0
6.3.2018 14:55

P92e54t16r 74Č37e19r50m47á33k 9598945539760

Nevrací protože ten v EU neexistuje. Legislativa nezná žádné jiné režimy pro porovnání než nedc podle kterého je homologováno E5 i E6, nic jako reálný provoz neexistuje. Proto tím nelze nijak argumentovat protože není jak doložit že to tak je.

0/0
6.3.2018 22:21

J38a86n 25V58á25c15l48a62v11í27k 3452966201889

Jenže tady nejde o homologaci auta ale o to, která auta budou smět do vybraných nízkoemisních zón. Výsledky ve zkušebním cyklu vzduch ve městě moc nezlepší.

0/0
7.3.2018 13:37

P77e97t42r 12Č56e19r82m20á60k 9978235929210

No takže o homologaci samozřejmě jde, žádné jiné parametry auto nemá.

0/0
7.3.2018 15:28

J55a35n 75V30á95c90l85a83v93í33k 3622546551379

Ne, jde o to zlepšit kvalitu ovzduší, což půjde ale špatně s auty, které mají nízké emise jen v laboratorních podmínkách. Města nedokáží řešit, kolik vypouští ten nebo onen model, takže snazší by mohlo být zakázat vjezd všem dieselům.

0/0
7.3.2018 23:19

P80e43t39r 11Č36e74r17m32á11k 9358485169740

Ale o tom tu není řeč. Když opomenu že skutečnost bude stejně jiná a žádné ovzduší se nezlepší, tak ale zde šlo o to že majitelé E5 nemůžou argumentovat tím že by jejich auta plnila to samé co E6 které budou povoleny. Existují jen homologace a z nich vyplývající hodnoty vypouštených paramterů. Na žádné laboratorní/reálné se nejraje, jsou pouze jedny.

0/0
8.3.2018 10:33

J77a95n 84V67á48c42l93a86v63í86k 3342346511849

Pokud odstraní z center měst část největších zdrojů NOx, tak by tam mohlo klesnout množství NOx, nemyslíte?

Homologace Vám čisté ovzduší neudělá.

0/0
10.3.2018 12:59

P22e57t12r 50Č25e72r24m59á57k 9168525859220

Ani ne, omezování vjezdu dieslů do nízkoemisních zón probíhá v německu již 10let, přičemž šlo o auta s mnohonásobně většími emisemi NOx než má třeba to Euro 5, a překvapivě nikdy v dlouhodobém horizontu žádné reálné znečištění ve městech nekleslo ;-)

0/0
11.3.2018 21:34
Foto

V76l25a33d48i55m87í68r 83K58r54o26u86p75a 8597528221942

To je v pohodě, v Německu se stejně bude za chvíli jezdit na oslech a na velbloudech, kteří budou v rámci kompletace rodin nových Němců do země promptně dopraveni...

+11/0
5.3.2018 17:16

J96a17r48o20m29í97r 76Č83e63c92h 1273758547682

Ano a kazdy osel ci velbloud bude mit k zadku pripevnen DPF filtr☺.

+1/0
6.3.2018 9:11

K94a34r81e45l 80P21l11š21e57k 9358618738117

"Ultrazelená "DUH (Německá ochrana životního prostředí) ihned prohlásila, že po dieselech se nyní soustředí na zákaz vjezdu přímovstřikových benzínů a po té elektromobilů - ano slyšíte správně elektroaut (pro neúměrně vysoké emise při jejich výrobě, recyklaci a kvůli elektřině stále většinově v Evropě vyráběné z hnědého uhlí) !!!

A z dieselů je ochotna do budoucna tolerovat jen modely splňující emisní normu Euro 6d temp a nikoliv jak je v článku chybně uvedeno Euro 6c! Ale modelů splňujících tuto normu je zatím jen pár desítek a VW má například takto certifikovaný jen jediný model a to benzínový VW UP! GTI...

+1/0
5.3.2018 17:13

P23e81t40r 24B68á42č69a 8395916435985

Jeste dlouho se nechame temahle ekoteroristama utlacovat?

+6/−1
5.3.2018 17:12

T81o28m26á10š 44P67a70k 5172737909

no, když jedu po Praze za starým dieselem jehož majitel si nechal odmontovat filtr pevných částic a jehož katalizátor je nefunkční a za ním dýmá černý dým který zamoří celou ulici ... tak ty teroristy vidím podstatně jinak...

+5/−1
5.3.2018 19:14

R33o69b10i14n 82Ž27i69ž24k70a 2668984286856

No ale to je sakra přesně ono !! Nemůžete své (oprávněné!) znechucení werků, co neplní ani Euro 2, vztahovat na auta vyrobená v posledních čtyřech letech

+3/0
6.3.2018 9:53

M29a57r12e29k 25H61r72u37b80y 6647492751518

Tohle neni problem chybejicich norem, ale chybejici policie. Coudici naftak nema co delat na silnici obecne.

+4/0
6.3.2018 15:51

P28e67t22r 74A17l44t73m66a54n 9205338496768

Tak jsem si koupil nový německý diesel s močovinou a koukám, že to eko-soudruzi zatím vymysleli jinak... Důležité věci neřeší, ale na blbosti to je užije...

+6/−1
5.3.2018 16:41

J19i98ř39í 86S59c80h21w13a55c42h 8448494838876

nj někdo si přečte "bu-bu-bu" článek v novinách a už je potento.... i za ušima.....

0/−6
5.3.2018 17:11

S25t88a13n54i47s41l54a46v 14R74o94s25e79c59k72ý 9535509661559

Spočítal někdo, kolik se vyprodukuje všech možných emisí při převážení třeba potravinářského zboží mezi výrobcem a sklady kolem Evropy, než se dostane ke konečnému spotřebiteli, který třeba bydlí 1 km od fakbiky, kde ho vyrábějí?

Totéž platí ni pro dodávky dílů pro automobilky.

+9/−1
5.3.2018 16:34

L57u16k61á14š 40A87d40a75m22e40c 6170419630147

TO víte když na poli za Lidlem pěstuje slovenský STBák řepku, musí se do Lidlu brmbory dovést z Egypta či Francie.

+8/−5
5.3.2018 16:36

J88i40ř31í 15E36r44b33e87n 1153544906557

Zaměňujete příčinu s následkem.

+1/0
6.3.2018 19:23

J15i44ř16í 38S59c26h64w88a21c44h 8748314578956

pokud se najdou takové případy, svědčí to jen o tom, že cena dopravy, tedy včetně všech nákladů na omezování emisí těmi "hnusnými ekofašisty z Bruselu" je stále ještě příliš nízká....oproti nákladům, které by ti přepravu učinily zbytečnou.

+2/0
5.3.2018 16:56

A41l78o49i15s 26H44a29v13r48a52n41e88k 9465771246366

Potom je úsměvné,když boháči létají ve svých bussines-jetech a pálí tuny paliva.

+3/0
5.3.2018 16:19

M11a35r68t17i98n 34O31š30m84e11r95a 6564746380230

Třeba jako Leonardo DiCaprio, který svým tryskáčem létá po světě a poučuje domorodce o ochraně životního prostředí... ;-D

+6/0
5.3.2018 16:29

S66t25a25n10i58s65l57a57v 59R75o64s39e89c93k40ý 9235259461789

Německo by mělo řešit jiný, daleko vážnější problém.

+8/0
5.3.2018 16:15

I54v38a53n 42Z69y39k53á79n 9960263199976

Ta roadmapa, po které se takhle histerie rozjela, je udivující už jen v tom, jak je nelogická a přesto ji někdo dokáže úspěšně protlačit. Na "začátku" jsme tu měli přimíchávání biosložky do nafty. Tím se v řadě případů spotřeba zvedla v úhrnu o vyšší procenta než objem přimíchávané biosložka, tzn. vyšší spotřeba surové nafty. Skutečně přínos ekologii! Pak jsme v honbě za nižším CO2 šli cestou downsizingu. Abychom si uchovali výkon, přeplňovali jsme do té doby čistě atmosférické motory (benzín), resp. i u dieselů jsme zvyšovali tlaky. Máme více dusičnanů a co hůře, máme jemnější prachové částice. Z dieselů se dělá karcinogenní stroj na smrt, ale v závětří se nechá čekat ještě větší hysterie u benzínů, kde je to problém ještě markantnější. Paradoxně čím modernější vozidlo, tím je jeho dopad na zdraví jedince zákeřnější. Řekl bych si, že tuhle podivnou spirálu roztáčí samy automobilky, aby byli lidé nucení kupovat nové a nové auta, která ještě nemají nálepku zabijáků, co nesmí do měst. Ale to mi nedává smysl, uvědomím-li si, kolik prostředků automobilky investovaly do vývoje dieselů v posledních letech a obdobně i u benzínů. Ten trend, jako by chtěl říct, nepočítáme ani s diesely a ani s benzínem. Postavte se na hlavu, ale jen elektrická auta jsou ta pravá (než se rozšíří smysluplnější alternativa na vodík), co na tom, že nemáme pro jejich nabíjení vyřešenu infrastrukturu. Nejsmutnější paradox je ten, že tahle štvanice na nucené přezbrojování na jinou techniku způsobuje jen a pouze to, že lidé se zbavují (=vyhazují) sofistikované drahé výrobky, které mohly úspěšně ještě roky sloužit a tím tak částečně amortizovat ekologickou zátěž, která vznikle jejich vlastní výrobou. Tím, že je vyhodíme dřív, jen plýtváme cennými zdroji. Tohle není ve prospěch ekologie! Kam to spěje? Z vlastnictví vozidla udělat většině těžko dostupný luxus? Dotlačit lidi k užívání vozidel jako pronajímanou službu, kterou bude provozovat někdo šťastně vyvolený? Chceme to?

+18/0
5.3.2018 16:07

I81v63a50n 45Z42y70k48á10n 9690853209686

pardon, hysterie

0/0
5.3.2018 16:10

M57a43r75t72i70n 18O46š65m66e80r96a 6104516770450

Ano, přejděme na elektro, nastavme desítky elektráren (uhelných na lignit samozřejmě), aby bylo kde tolik elektřiny vyrobit a buďme eko. Pak si někdo všimne, že ty elektrárny jsou ještě daleko horší než byla naftová auta, tak se konečně přejde na vodík (vyráběný reakcí zinku s kyselinou chorovodíkovou...hahaha).

Snad alespoň chálifové Švédka, Německa a Francie budou mít víc rozumu, no, stačí počkat a uvidíme...

0/−3
5.3.2018 16:36

D55u29š21a24n 86P29e32š84e41k 3725839424410

Skvěle napsáno. R^

0/0
5.3.2018 18:53

O60n95d43ř21e67j 15L41i10š53k43a 3210492824426

R^Skvělý komentář!!

0/0
7.3.2018 8:28

K34a20t55e14ř78i75n88a 50S10l27a17v73í23k37o32v60á 6843515840603

Z pneumatik také odlétají prachové částice, jsem pro aby do centra měst směla auta pouze bez pneumatik a brzdových destiček.

+10/−3
5.3.2018 15:49

Z34d93e95n63ě68k 89W81e12r43n61h16a82r86t 6747885722918

Vznášedla ale taky strašně práší...

+3/0
5.3.2018 15:52

O88n50d18ř30e14j 91T63o45m77e63k 7414811462693

Máte pravdu, takže jen pěšky a bez bot. Jsou ti Němci kašpaři.

+4/0
5.3.2018 16:06



Najdete na iDNES.cz