Diskuse k článku

Německý zákaz jízdy by mohl platit i pro nejmodernější diesely Euro 6

Zákaz jízdy naftových aut v některých německých městech by mohl postihnout i vozy, které splňují novou emisní normu Euro 6. Podle magazínu Spiegel s tím počítají vládní úředníci, i když navenek vyjadřuje kabinet přesvědčení, že se zákazu jízdy bude prakticky úplně možné vyhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i29n98d50ř69i49c30h 76Š63k72o35p21e84k 4625101130155

Doufám, že půjdou ještě dál. Že zákaz bude platit bez vyjímek pro trvale žijící, IZS, zásobování atd.

Když ekologie, tak ať to stojí cokoli

+1/−1
7.3.2018 17:57

R94i71c74h40a73r30d 68M71i57k13u90l34e80n14k33a 1429517157204

Je vždycky fajn, když jde radnice proti svým lidem, těm kteří je volili. To zažívám celý svůj život.

+1/0
6.3.2018 19:08

V97l41a27d91i11s62l81a68v 10B77u66r35y16š45e17k 1899632717714

tak, má je nechat, ať se těmi smrady otráví

0/0
7.3.2018 7:33

M95a54r78e81k 96H90r27u85b39y 6907312861528

Proc jenom osobaky? At zakazi i nakladaky a autobusy, uvidime, za jak dlouho Zeleni vyhladnou:-P

+2/0
6.3.2018 15:49

V21l93a92d17i62s53l81a39v 21B47u98r70y79š45e65k 1279452957434

protože to, co bude potřeba se nezakáže, jedině tak to dává logiku, jinak to nebude

+1/0
7.3.2018 7:35

P77a79v43e23l 52O62t45i94s19k 2456951397

Přesně jak tady někdo napsal, problém dnes není v naftovém motoru ale v množství aut. Samozřejmě se bavíme o moderním dieslu, který funguje jak má a nikoli o nějakém mamelukovi který jezdí s vykuchaným filtrem nebo u benzínu katalyzátorem, ti samozřejmě nemají na cestě co dělat. Já žiji už nějaký ten pátek v Německu a dodnes jsem nepochopil jejich uvažování. Ve městech naflákají všude omezení rychlosti na 30, doslova neprostupný les semaforů, ovšem nějaká zelená vlna je pro ně španělská vesnice, takže stojíte na hlavním tahu třeba co 100m i 10krát. Takže místo toho aby ty auta projely a zmizely co nejrychlejí tak se tam drkotají a postávají a čoudí a je jedno jestli je to diesel nebo benzín. Mimochodem loni si německý ADAC nechal vypracovat studii u nějaké univerzity a byli strašně překvapeni výsledkem, že snižování rychlosti ve městech nevede ke snižování koncentrace výfukových plynů, ale právě naopak. Další věc je proč je teda nižší spotřební dan u nafty než u benzínu, když tu naftu nechtějí. No a hlavně je to opravdu dost nebezpečný precedens, protože si ted třeba lidi řeknou, OK vyměním to za nový benzín, jenže už ted se mluví o tom, že nyní jsou horší benzíny, než nové diesly a co když za rok za dva nějaká chytrá hlava přijde se zákazem toho bezínu kterého mně ted nutí koupit, a nebo se to začne týkat úplně jiného druhu výrobků:-/

+5/0
6.3.2018 12:58

J19a55r78o81m94í50r 24Č82e10c27h 1883668437402

Klasika Nemci zase nici Evropu.Jiz po treti behem 150 let.Proklety narod.

+3/−1
6.3.2018 9:06

J81a35n 21V80á29c22l55a35v53í73k 3412606781639

Tím že ve svých městech upravují dopravu, aby měli lepší vzduch? To si troufli hodně...

+1/−2
6.3.2018 14:04

M10a18r86e29k 75H51r69u61b33y 6657822311938

Osobni doprava s cistotou vzduchu prakticky nesouvisi;-)

+3/−1
6.3.2018 15:50

J81a59n 77V61á54c56l19a31v62í68k 3972636751269

NOx ve městech docela dost.

0/0
6.3.2018 19:45

V63l30a35d18i63s89l45a29v 98B19u11r46y66š88e21k 1739862247464

kdyby to s tím nesouviselo, tak by to asi nezakazovali, člověče, uvažuj

+1/−1
7.3.2018 7:39

P89a60v52e92l 95J78e15ř31á53b77e54k 7271312214757

V německém městečku se zákazem nafťáků:

Řidič: "Haló radnice? Vezu vám toaletní papíry".

Z radnice: "Tak zajeďte k nám, je tu parkoviště pro skládání zboží."

Řidič: "Nemohu do města, mám nafťáka. Toaletní papír jsem vám složil před zákazem vjezdu na chodník."

Z radnice: "Ale to je od radnice 5 kilometrů."

Řidič: " No a co, já se přeci z toho nepo.... "

+7/−2
5.3.2018 23:51

V52l97a13d40i73s67l14a46v 40B77u52r52y20š52e42k 1519942207494

když se něco zavádí, tak se vždycky tvrdí, že to nejde a najednou se ukáže, že to jde, v Německu s tím nebude problém, diesláky se prodají sem a nebo do Afriky a budou mít čistější vzduch, u nás to ale bude muset být časem taky a taky to pújde

0/0
7.3.2018 7:46

L38a36d12i76s42l22a84v 83K23r75á30l 1630833259551

No nejlepší jsou ty z Greenpeace, který protestujou proti vjezdu a pak sednou do starého passatu 2,5TDI... :-D Hold práce je práce a když se řekne jde se protestovat sem, tak se jde.. ;-D

+4/−1
5.3.2018 20:55

J23a67r74o83m83i71r 32H56o16b61l27i35k 1625217105

Problém není palivo, problém je množství. Proto žádné městské zelené zóny nepřinesly markantní zlepšení. Naopak řada uživatelů aut koupila zbytečně brzy nové/další auto a tím zatížila přírodu víc než provozem toho předchozího. Stejný efekt bude mít četnější vyhlašování smogových situací a jízda na lichou nebo sudou značku. Tak jednu budu mít já, jednu manželka a jezdit budeme úplně stejně. Jen automobilka si zamne ruce, protože prodá.

Až se najde někdo, kdo bude mít koule říct, že v daném městě bude jezdit jen xyz aut a další do provozu se tam pustí jen když některé zastaví nebo odjede, tak ho lidi utlučou jako zpátečníka. Pomíjím technickou proveditelnost takovéto regulace. Takže nezbývá než se spokojeně a pomalu někde dřív (centra města), někde později (širší okolí měst) zplodinami naší ideální civilizace udusit.

p.s. příroda si s přemnoženým lidstvem poradí, jen nám to nepůjde pod fousy.

+2/0
5.3.2018 19:14

V45á13c32l20a71v 46Z26e94l35i96n61k81a 2292320643562

Bohužel můžete mít pravdu. A proto platí staré, ale stále aktuální:

Baví se takhle Mars se Zemí a Mars povídá: "Tak co Země, jak se máš?"

Země: "Ale je to se mnou špatný. Chytla jsem lidi."

Mars: "To nic, to znám, to za chvíli přejde."

+2/0
6.3.2018 10:13

O87n67d93ř96e29j 82L29i35š64k65a 3140552704806

;-D

0/0
7.3.2018 8:33

P93e58t30r 12Č74e84r60m60á14k 9828755519790

To je samozřejmě nesmysl, E6 má limit NOx nižší než E5, takže tím pochopitelně nikdo argumentovat nemůže ;-)

+1/0
5.3.2018 18:56

J58a85n 19V49á37c82l96a69v47í93k 3262136261299

Jenže tady se vrací na scénu strašák jménem dieselgate, kdy některá auta sice splňují normu E6 ve zkušebním cyklu, ale v reálném provozu produkují podstatně víc NOx než některé starší modely homologované podle E5.

+1/0
6.3.2018 14:55

P13e84t16r 79Č21e49r63m26á67k 9338975309890

Nevrací protože ten v EU neexistuje. Legislativa nezná žádné jiné režimy pro porovnání než nedc podle kterého je homologováno E5 i E6, nic jako reálný provoz neexistuje. Proto tím nelze nijak argumentovat protože není jak doložit že to tak je.

0/0
6.3.2018 22:21

J71a37n 17V89á23c52l40a49v76í78k 3562646281879

Jenže tady nejde o homologaci auta ale o to, která auta budou smět do vybraných nízkoemisních zón. Výsledky ve zkušebním cyklu vzduch ve městě moc nezlepší.

0/0
7.3.2018 13:37

P82e34t21r 36Č85e70r67m40á57k 9298765949390

No takže o homologaci samozřejmě jde, žádné jiné parametry auto nemá.

0/0
7.3.2018 15:28

J39a93n 69V51á25c38l61a16v96í19k 3862356891729

Ne, jde o to zlepšit kvalitu ovzduší, což půjde ale špatně s auty, které mají nízké emise jen v laboratorních podmínkách. Města nedokáží řešit, kolik vypouští ten nebo onen model, takže snazší by mohlo být zakázat vjezd všem dieselům.

0/0
7.3.2018 23:19

P88e62t18r 37Č33e56r31m75á42k 9438225719440

Ale o tom tu není řeč. Když opomenu že skutečnost bude stejně jiná a žádné ovzduší se nezlepší, tak ale zde šlo o to že majitelé E5 nemůžou argumentovat tím že by jejich auta plnila to samé co E6 které budou povoleny. Existují jen homologace a z nich vyplývající hodnoty vypouštených paramterů. Na žádné laboratorní/reálné se nejraje, jsou pouze jedny.

0/0
8.3.2018 10:33

J29a14n 95V58á70c46l56a10v19í81k 3182146481889

Pokud odstraní z center měst část největších zdrojů NOx, tak by tam mohlo klesnout množství NOx, nemyslíte?

Homologace Vám čisté ovzduší neudělá.

0/0
10.3.2018 12:59

P35e76t36r 11Č48e59r79m93á51k 9938205499710

Ani ne, omezování vjezdu dieslů do nízkoemisních zón probíhá v německu již 10let, přičemž šlo o auta s mnohonásobně většími emisemi NOx než má třeba to Euro 5, a překvapivě nikdy v dlouhodobém horizontu žádné reálné znečištění ve městech nekleslo ;-)

0/0
11.3.2018 21:34
Foto

V82l17a28d36i18m13í65r 27K86r92o23u37p64a 8537268871532

To je v pohodě, v Německu se stejně bude za chvíli jezdit na oslech a na velbloudech, kteří budou v rámci kompletace rodin nových Němců do země promptně dopraveni...

+11/0
5.3.2018 17:16

J36a28r29o18m42í50r 65Č16e20c32h 1833488197532

Ano a kazdy osel ci velbloud bude mit k zadku pripevnen DPF filtr☺.

+1/0
6.3.2018 9:11

K64a59r96e84l 27P12l62š81e95k 9448328178887

"Ultrazelená "DUH (Německá ochrana životního prostředí) ihned prohlásila, že po dieselech se nyní soustředí na zákaz vjezdu přímovstřikových benzínů a po té elektromobilů - ano slyšíte správně elektroaut (pro neúměrně vysoké emise při jejich výrobě, recyklaci a kvůli elektřině stále většinově v Evropě vyráběné z hnědého uhlí) !!!

A z dieselů je ochotna do budoucna tolerovat jen modely splňující emisní normu Euro 6d temp a nikoliv jak je v článku chybně uvedeno Euro 6c! Ale modelů splňujících tuto normu je zatím jen pár desítek a VW má například takto certifikovaný jen jediný model a to benzínový VW UP! GTI...

+1/0
5.3.2018 17:13

P42e86t20r 94B36á77č63a 8505836305525

Jeste dlouho se nechame temahle ekoteroristama utlacovat?

+6/−1
5.3.2018 17:12

T74o74m76á70š 11P92a43k 5422487839

no, když jedu po Praze za starým dieselem jehož majitel si nechal odmontovat filtr pevných částic a jehož katalizátor je nefunkční a za ním dýmá černý dým který zamoří celou ulici ... tak ty teroristy vidím podstatně jinak...

+5/−1
5.3.2018 19:14

R69o72b14i56n 40Ž69i51ž72k46a 2328724196426

No ale to je sakra přesně ono !! Nemůžete své (oprávněné!) znechucení werků, co neplní ani Euro 2, vztahovat na auta vyrobená v posledních čtyřech letech

+3/0
6.3.2018 9:53

M75a73r32e22k 88H21r40u88b23y 6747752411528

Tohle neni problem chybejicich norem, ale chybejici policie. Coudici naftak nema co delat na silnici obecne.

+4/0
6.3.2018 15:51

P36e84t20r 93A51l88t73m50a57n 9275478896798

Tak jsem si koupil nový německý diesel s močovinou a koukám, že to eko-soudruzi zatím vymysleli jinak... Důležité věci neřeší, ale na blbosti to je užije...

+6/−1
5.3.2018 16:41

J47i92ř98í 21S83c29h11w65a43c94h 8368694318536

nj někdo si přečte "bu-bu-bu" článek v novinách a už je potento.... i za ušima.....

0/−6
5.3.2018 17:11

S36t53a79n58i39s79l97a27v 24R86o35s38e31c30k68ý 9345259151739

Spočítal někdo, kolik se vyprodukuje všech možných emisí při převážení třeba potravinářského zboží mezi výrobcem a sklady kolem Evropy, než se dostane ke konečnému spotřebiteli, který třeba bydlí 1 km od fakbiky, kde ho vyrábějí?

Totéž platí ni pro dodávky dílů pro automobilky.

+9/−1
5.3.2018 16:34

L98u41k92á95š 24A62d90a22m50e70c 6510259660817

TO víte když na poli za Lidlem pěstuje slovenský STBák řepku, musí se do Lidlu brmbory dovést z Egypta či Francie.

+8/−5
5.3.2018 16:36

J67i30ř24í 14E46r87b59e98n 1483744836347

Zaměňujete příčinu s následkem.

+1/0
6.3.2018 19:23

J58i89ř79í 44S74c69h21w63a56c53h 8938594838436

pokud se najdou takové případy, svědčí to jen o tom, že cena dopravy, tedy včetně všech nákladů na omezování emisí těmi "hnusnými ekofašisty z Bruselu" je stále ještě příliš nízká....oproti nákladům, které by ti přepravu učinily zbytečnou.

+2/0
5.3.2018 16:56

A75l88o85i75s 53H45a20v70r49a61n47e19k 9205681846486

Potom je úsměvné,když boháči létají ve svých bussines-jetech a pálí tuny paliva.

+3/0
5.3.2018 16:19

M41a54r30t39i38n 42O31š70m35e75r54a 6554276210760

Třeba jako Leonardo DiCaprio, který svým tryskáčem létá po světě a poučuje domorodce o ochraně životního prostředí... ;-D

+6/0
5.3.2018 16:29

S29t54a62n54i83s20l61a98v 40R88o47s29e40c82k37ý 9605109941709

Německo by mělo řešit jiný, daleko vážnější problém.

+8/0
5.3.2018 16:15

I14v61a15n 63Z13y47k55á63n 9150273689656

Ta roadmapa, po které se takhle histerie rozjela, je udivující už jen v tom, jak je nelogická a přesto ji někdo dokáže úspěšně protlačit. Na "začátku" jsme tu měli přimíchávání biosložky do nafty. Tím se v řadě případů spotřeba zvedla v úhrnu o vyšší procenta než objem přimíchávané biosložka, tzn. vyšší spotřeba surové nafty. Skutečně přínos ekologii! Pak jsme v honbě za nižším CO2 šli cestou downsizingu. Abychom si uchovali výkon, přeplňovali jsme do té doby čistě atmosférické motory (benzín), resp. i u dieselů jsme zvyšovali tlaky. Máme více dusičnanů a co hůře, máme jemnější prachové částice. Z dieselů se dělá karcinogenní stroj na smrt, ale v závětří se nechá čekat ještě větší hysterie u benzínů, kde je to problém ještě markantnější. Paradoxně čím modernější vozidlo, tím je jeho dopad na zdraví jedince zákeřnější. Řekl bych si, že tuhle podivnou spirálu roztáčí samy automobilky, aby byli lidé nucení kupovat nové a nové auta, která ještě nemají nálepku zabijáků, co nesmí do měst. Ale to mi nedává smysl, uvědomím-li si, kolik prostředků automobilky investovaly do vývoje dieselů v posledních letech a obdobně i u benzínů. Ten trend, jako by chtěl říct, nepočítáme ani s diesely a ani s benzínem. Postavte se na hlavu, ale jen elektrická auta jsou ta pravá (než se rozšíří smysluplnější alternativa na vodík), co na tom, že nemáme pro jejich nabíjení vyřešenu infrastrukturu. Nejsmutnější paradox je ten, že tahle štvanice na nucené přezbrojování na jinou techniku způsobuje jen a pouze to, že lidé se zbavují (=vyhazují) sofistikované drahé výrobky, které mohly úspěšně ještě roky sloužit a tím tak částečně amortizovat ekologickou zátěž, která vznikle jejich vlastní výrobou. Tím, že je vyhodíme dřív, jen plýtváme cennými zdroji. Tohle není ve prospěch ekologie! Kam to spěje? Z vlastnictví vozidla udělat většině těžko dostupný luxus? Dotlačit lidi k užívání vozidel jako pronajímanou službu, kterou bude provozovat někdo šťastně vyvolený? Chceme to?

+18/0
5.3.2018 16:07

I63v44a19n 25Z87y46k98á33n 9170223509256

pardon, hysterie

0/0
5.3.2018 16:10

M78a20r58t80i56n 38O46š26m68e90r34a 6904496860910

Ano, přejděme na elektro, nastavme desítky elektráren (uhelných na lignit samozřejmě), aby bylo kde tolik elektřiny vyrobit a buďme eko. Pak si někdo všimne, že ty elektrárny jsou ještě daleko horší než byla naftová auta, tak se konečně přejde na vodík (vyráběný reakcí zinku s kyselinou chorovodíkovou...hahaha).

Snad alespoň chálifové Švédka, Německa a Francie budou mít víc rozumu, no, stačí počkat a uvidíme...

0/−3
5.3.2018 16:36

D47u85š47a54n 45P16e14š55e97k 3315249954430

Skvěle napsáno. R^

0/0
5.3.2018 18:53

O88n66d85ř13e97j 77L40i63š74k45a 3270232704396

R^Skvělý komentář!!

0/0
7.3.2018 8:28

K84a29t50e45ř51i97n77a 55S16l73a74v79í42k43o59v12á 6853815180613

Z pneumatik také odlétají prachové částice, jsem pro aby do centra měst směla auta pouze bez pneumatik a brzdových destiček.

+10/−3
5.3.2018 15:49

Z12d47e18n17ě37k 85W61e24r71n45h96a90r72t 6617715112738

Vznášedla ale taky strašně práší...

+3/0
5.3.2018 15:52

O90n39d13ř92e55j 65T72o78m87e28k 7594541142843

Máte pravdu, takže jen pěšky a bez bot. Jsou ti Němci kašpaři.

+4/0
5.3.2018 16:06

Najdete na iDNES.cz