Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Německý zákaz jízdy by mohl platit i pro nejmodernější diesely Euro 6

Zákaz jízdy naftových aut v některých německých městech by mohl postihnout i vozy, které splňují novou emisní normu Euro 6. Podle magazínu Spiegel s tím počítají vládní úředníci, i když navenek vyjadřuje kabinet přesvědčení, že se zákazu jízdy bude prakticky úplně možné vyhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75i36n55d95ř11i49c65h 68Š18k37o59p22e90k 4575771500575

Doufám, že půjdou ještě dál. Že zákaz bude platit bez vyjímek pro trvale žijící, IZS, zásobování atd.

Když ekologie, tak ať to stojí cokoli

+1/−1
7.3.2018 17:57

R32i65c74h30a18r71d 16M68i46k42u58l49e73n10k12a 1269937147304

Je vždycky fajn, když jde radnice proti svým lidem, těm kteří je volili. To zažívám celý svůj život.

+1/0
6.3.2018 19:08

V97l13a80d37i38s10l87a50v 95B72u14r44y66š68e73k 1249242887124

tak, má je nechat, ať se těmi smrady otráví

0/0
7.3.2018 7:33

M66a63r48e37k 64H16r17u29b44y 6377562951968

Proc jenom osobaky? At zakazi i nakladaky a autobusy, uvidime, za jak dlouho Zeleni vyhladnou:-P

+2/0
6.3.2018 15:49

V53l56a51d53i51s37l45a30v 30B31u20r95y41š97e90k 1799982857864

protože to, co bude potřeba se nezakáže, jedině tak to dává logiku, jinak to nebude

+1/0
7.3.2018 7:35

P36a90v46e65l 59O75t25i31s31k 2796521237

Přesně jak tady někdo napsal, problém dnes není v naftovém motoru ale v množství aut. Samozřejmě se bavíme o moderním dieslu, který funguje jak má a nikoli o nějakém mamelukovi který jezdí s vykuchaným filtrem nebo u benzínu katalyzátorem, ti samozřejmě nemají na cestě co dělat. Já žiji už nějaký ten pátek v Německu a dodnes jsem nepochopil jejich uvažování. Ve městech naflákají všude omezení rychlosti na 30, doslova neprostupný les semaforů, ovšem nějaká zelená vlna je pro ně španělská vesnice, takže stojíte na hlavním tahu třeba co 100m i 10krát. Takže místo toho aby ty auta projely a zmizely co nejrychlejí tak se tam drkotají a postávají a čoudí a je jedno jestli je to diesel nebo benzín. Mimochodem loni si německý ADAC nechal vypracovat studii u nějaké univerzity a byli strašně překvapeni výsledkem, že snižování rychlosti ve městech nevede ke snižování koncentrace výfukových plynů, ale právě naopak. Další věc je proč je teda nižší spotřební dan u nafty než u benzínu, když tu naftu nechtějí. No a hlavně je to opravdu dost nebezpečný precedens, protože si ted třeba lidi řeknou, OK vyměním to za nový benzín, jenže už ted se mluví o tom, že nyní jsou horší benzíny, než nové diesly a co když za rok za dva nějaká chytrá hlava přijde se zákazem toho bezínu kterého mně ted nutí koupit, a nebo se to začne týkat úplně jiného druhu výrobků:-/

+5/0
6.3.2018 12:58

J48a75r17o90m19í27r 29Č71e86c52h 1813468427382

Klasika Nemci zase nici Evropu.Jiz po treti behem 150 let.Proklety narod.

+3/−1
6.3.2018 9:06

J40a32n 18V26á49c45l50a68v69í15k 3162906911779

Tím že ve svých městech upravují dopravu, aby měli lepší vzduch? To si troufli hodně...

+1/−2
6.3.2018 14:04

M35a16r24e49k 76H17r71u29b34y 6167802611788

Osobni doprava s cistotou vzduchu prakticky nesouvisi;-)

+3/−1
6.3.2018 15:50

J24a10n 82V19á98c33l30a44v92í22k 3142406171719

NOx ve městech docela dost.

0/0
6.3.2018 19:45

V78l16a11d83i28s34l51a45v 80B37u42r69y35š65e21k 1969112457864

kdyby to s tím nesouviselo, tak by to asi nezakazovali, člověče, uvažuj

+1/−1
7.3.2018 7:39

P65a36v68e85l 95J16e66ř70á42b42e92k 7201182684447

V německém městečku se zákazem nafťáků:

Řidič: "Haló radnice? Vezu vám toaletní papíry".

Z radnice: "Tak zajeďte k nám, je tu parkoviště pro skládání zboží."

Řidič: "Nemohu do města, mám nafťáka. Toaletní papír jsem vám složil před zákazem vjezdu na chodník."

Z radnice: "Ale to je od radnice 5 kilometrů."

Řidič: " No a co, já se přeci z toho nepo.... "

+7/−2
5.3.2018 23:51

V92l22a32d31i61s36l36a77v 29B54u76r39y96š64e33k 1959202687534

když se něco zavádí, tak se vždycky tvrdí, že to nejde a najednou se ukáže, že to jde, v Německu s tím nebude problém, diesláky se prodají sem a nebo do Afriky a budou mít čistější vzduch, u nás to ale bude muset být časem taky a taky to pújde

0/0
7.3.2018 7:46

L51a45d19i30s15l77a61v 63K18r13á86l 1270333109891

No nejlepší jsou ty z Greenpeace, který protestujou proti vjezdu a pak sednou do starého passatu 2,5TDI... :-D Hold práce je práce a když se řekne jde se protestovat sem, tak se jde.. ;-D

+4/−1
5.3.2018 20:55

J72a98r73o78m82i59r 38H58o48b41l29i76k 1695167195

Problém není palivo, problém je množství. Proto žádné městské zelené zóny nepřinesly markantní zlepšení. Naopak řada uživatelů aut koupila zbytečně brzy nové/další auto a tím zatížila přírodu víc než provozem toho předchozího. Stejný efekt bude mít četnější vyhlašování smogových situací a jízda na lichou nebo sudou značku. Tak jednu budu mít já, jednu manželka a jezdit budeme úplně stejně. Jen automobilka si zamne ruce, protože prodá.

Až se najde někdo, kdo bude mít koule říct, že v daném městě bude jezdit jen xyz aut a další do provozu se tam pustí jen když některé zastaví nebo odjede, tak ho lidi utlučou jako zpátečníka. Pomíjím technickou proveditelnost takovéto regulace. Takže nezbývá než se spokojeně a pomalu někde dřív (centra města), někde později (širší okolí měst) zplodinami naší ideální civilizace udusit.

p.s. příroda si s přemnoženým lidstvem poradí, jen nám to nepůjde pod fousy.

+2/0
5.3.2018 19:14

V46á82c50l64a27v 98Z82e91l27i53n10k72a 2282740423362

Bohužel můžete mít pravdu. A proto platí staré, ale stále aktuální:

Baví se takhle Mars se Zemí a Mars povídá: "Tak co Země, jak se máš?"

Země: "Ale je to se mnou špatný. Chytla jsem lidi."

Mars: "To nic, to znám, to za chvíli přejde."

+2/0
6.3.2018 10:13

O52n38d17ř90e34j 31L40i84š92k22a 3860692884856

;-D

0/0
7.3.2018 8:33

P11e91t56r 98Č66e13r75m68á82k 9898895169560

To je samozřejmě nesmysl, E6 má limit NOx nižší než E5, takže tím pochopitelně nikdo argumentovat nemůže ;-)

+1/0
5.3.2018 18:56

J35a82n 85V20á82c16l14a75v47í61k 3252846241519

Jenže tady se vrací na scénu strašák jménem dieselgate, kdy některá auta sice splňují normu E6 ve zkušebním cyklu, ale v reálném provozu produkují podstatně víc NOx než některé starší modely homologované podle E5.

+1/0
6.3.2018 14:55

P65e70t15r 22Č22e13r40m52á18k 9268285179380

Nevrací protože ten v EU neexistuje. Legislativa nezná žádné jiné režimy pro porovnání než nedc podle kterého je homologováno E5 i E6, nic jako reálný provoz neexistuje. Proto tím nelze nijak argumentovat protože není jak doložit že to tak je.

0/0
6.3.2018 22:21

J59a83n 55V26á10c27l73a15v12í17k 3112136631839

Jenže tady nejde o homologaci auta ale o to, která auta budou smět do vybraných nízkoemisních zón. Výsledky ve zkušebním cyklu vzduch ve městě moc nezlepší.

0/0
7.3.2018 13:37

P20e62t39r 41Č23e51r61m20á96k 9778765779130

No takže o homologaci samozřejmě jde, žádné jiné parametry auto nemá.

0/0
7.3.2018 15:28

J25a81n 74V69á91c74l77a53v90í91k 3442246671499

Ne, jde o to zlepšit kvalitu ovzduší, což půjde ale špatně s auty, které mají nízké emise jen v laboratorních podmínkách. Města nedokáží řešit, kolik vypouští ten nebo onen model, takže snazší by mohlo být zakázat vjezd všem dieselům.

0/0
7.3.2018 23:19

P45e63t62r 13Č19e57r28m30á88k 9778845149650

Ale o tom tu není řeč. Když opomenu že skutečnost bude stejně jiná a žádné ovzduší se nezlepší, tak ale zde šlo o to že majitelé E5 nemůžou argumentovat tím že by jejich auta plnila to samé co E6 které budou povoleny. Existují jen homologace a z nich vyplývající hodnoty vypouštených paramterů. Na žádné laboratorní/reálné se nejraje, jsou pouze jedny.

0/0
8.3.2018 10:33

J75a49n 85V76á49c32l23a57v32í36k 3472196371849

Pokud odstraní z center měst část největších zdrojů NOx, tak by tam mohlo klesnout množství NOx, nemyslíte?

Homologace Vám čisté ovzduší neudělá.

0/0
10.3.2018 12:59

P40e28t70r 94Č26e55r11m25á56k 9438735679290

Ani ne, omezování vjezdu dieslů do nízkoemisních zón probíhá v německu již 10let, přičemž šlo o auta s mnohonásobně většími emisemi NOx než má třeba to Euro 5, a překvapivě nikdy v dlouhodobém horizontu žádné reálné znečištění ve městech nekleslo ;-)

0/0
11.3.2018 21:34
Foto

V84l94a92d95i84m86í19r 11K14r14o24u94p91a 8537918231362

To je v pohodě, v Německu se stejně bude za chvíli jezdit na oslech a na velbloudech, kteří budou v rámci kompletace rodin nových Němců do země promptně dopraveni...

+11/0
5.3.2018 17:16

J25a93r80o72m86í11r 28Č82e67c57h 1633608917522

Ano a kazdy osel ci velbloud bude mit k zadku pripevnen DPF filtr☺.

+1/0
6.3.2018 9:11

K13a80r12e38l 61P39l40š62e32k 9288838368247

"Ultrazelená "DUH (Německá ochrana životního prostředí) ihned prohlásila, že po dieselech se nyní soustředí na zákaz vjezdu přímovstřikových benzínů a po té elektromobilů - ano slyšíte správně elektroaut (pro neúměrně vysoké emise při jejich výrobě, recyklaci a kvůli elektřině stále většinově v Evropě vyráběné z hnědého uhlí) !!!

A z dieselů je ochotna do budoucna tolerovat jen modely splňující emisní normu Euro 6d temp a nikoliv jak je v článku chybně uvedeno Euro 6c! Ale modelů splňujících tuto normu je zatím jen pár desítek a VW má například takto certifikovaný jen jediný model a to benzínový VW UP! GTI...

+1/0
5.3.2018 17:13

P55e98t33r 12B19á12č30a 8275796855565

Jeste dlouho se nechame temahle ekoteroristama utlacovat?

+6/−1
5.3.2018 17:12

T96o93m73á22š 26P38a54k 5492227619

no, když jedu po Praze za starým dieselem jehož majitel si nechal odmontovat filtr pevných částic a jehož katalizátor je nefunkční a za ním dýmá černý dým který zamoří celou ulici ... tak ty teroristy vidím podstatně jinak...

+5/−1
5.3.2018 19:14

R21o23b88i24n 39Ž82i94ž62k70a 2628874606866

No ale to je sakra přesně ono !! Nemůžete své (oprávněné!) znechucení werků, co neplní ani Euro 2, vztahovat na auta vyrobená v posledních čtyřech letech

+3/0
6.3.2018 9:53

M71a82r44e55k 53H58r70u34b32y 6947552411678

Tohle neni problem chybejicich norem, ale chybejici policie. Coudici naftak nema co delat na silnici obecne.

+4/0
6.3.2018 15:51

P64e27t45r 92A72l43t23m61a44n 9855438866798

Tak jsem si koupil nový německý diesel s močovinou a koukám, že to eko-soudruzi zatím vymysleli jinak... Důležité věci neřeší, ale na blbosti to je užije...

+6/−1
5.3.2018 16:41

J28i35ř64í 18S32c67h45w17a12c38h 8808814118906

nj někdo si přečte "bu-bu-bu" článek v novinách a už je potento.... i za ušima.....

0/−6
5.3.2018 17:11

S50t37a87n28i43s81l70a28v 76R26o76s89e54c47k34ý 9375969101679

Spočítal někdo, kolik se vyprodukuje všech možných emisí při převážení třeba potravinářského zboží mezi výrobcem a sklady kolem Evropy, než se dostane ke konečnému spotřebiteli, který třeba bydlí 1 km od fakbiky, kde ho vyrábějí?

Totéž platí ni pro dodávky dílů pro automobilky.

+9/−1
5.3.2018 16:34

L72u39k45á69š 24A71d87a95m60e62c 6880649210707

TO víte když na poli za Lidlem pěstuje slovenský STBák řepku, musí se do Lidlu brmbory dovést z Egypta či Francie.

+8/−5
5.3.2018 16:36

J51i72ř34í 55E67r10b14e19n 1103574476407

Zaměňujete příčinu s následkem.

+1/0
6.3.2018 19:23

J42i22ř97í 81S73c41h80w24a37c60h 8158664738556

pokud se najdou takové případy, svědčí to jen o tom, že cena dopravy, tedy včetně všech nákladů na omezování emisí těmi "hnusnými ekofašisty z Bruselu" je stále ještě příliš nízká....oproti nákladům, které by ti přepravu učinily zbytečnou.

+2/0
5.3.2018 16:56

A54l85o19i64s 87H61a65v28r12a73n10e80k 9395981626636

Potom je úsměvné,když boháči létají ve svých bussines-jetech a pálí tuny paliva.

+3/0
5.3.2018 16:19

M39a87r31t82i39n 74O97š78m88e57r83a 6964436890660

Třeba jako Leonardo DiCaprio, který svým tryskáčem létá po světě a poučuje domorodce o ochraně životního prostředí... ;-D

+6/0
5.3.2018 16:29

S66t81a21n54i28s98l45a68v 84R73o23s19e33c81k91ý 9115809601729

Německo by mělo řešit jiný, daleko vážnější problém.

+8/0
5.3.2018 16:15

I31v27a44n 89Z26y79k86á40n 9750403779686

Ta roadmapa, po které se takhle histerie rozjela, je udivující už jen v tom, jak je nelogická a přesto ji někdo dokáže úspěšně protlačit. Na "začátku" jsme tu měli přimíchávání biosložky do nafty. Tím se v řadě případů spotřeba zvedla v úhrnu o vyšší procenta než objem přimíchávané biosložka, tzn. vyšší spotřeba surové nafty. Skutečně přínos ekologii! Pak jsme v honbě za nižším CO2 šli cestou downsizingu. Abychom si uchovali výkon, přeplňovali jsme do té doby čistě atmosférické motory (benzín), resp. i u dieselů jsme zvyšovali tlaky. Máme více dusičnanů a co hůře, máme jemnější prachové částice. Z dieselů se dělá karcinogenní stroj na smrt, ale v závětří se nechá čekat ještě větší hysterie u benzínů, kde je to problém ještě markantnější. Paradoxně čím modernější vozidlo, tím je jeho dopad na zdraví jedince zákeřnější. Řekl bych si, že tuhle podivnou spirálu roztáčí samy automobilky, aby byli lidé nucení kupovat nové a nové auta, která ještě nemají nálepku zabijáků, co nesmí do měst. Ale to mi nedává smysl, uvědomím-li si, kolik prostředků automobilky investovaly do vývoje dieselů v posledních letech a obdobně i u benzínů. Ten trend, jako by chtěl říct, nepočítáme ani s diesely a ani s benzínem. Postavte se na hlavu, ale jen elektrická auta jsou ta pravá (než se rozšíří smysluplnější alternativa na vodík), co na tom, že nemáme pro jejich nabíjení vyřešenu infrastrukturu. Nejsmutnější paradox je ten, že tahle štvanice na nucené přezbrojování na jinou techniku způsobuje jen a pouze to, že lidé se zbavují (=vyhazují) sofistikované drahé výrobky, které mohly úspěšně ještě roky sloužit a tím tak částečně amortizovat ekologickou zátěž, která vznikle jejich vlastní výrobou. Tím, že je vyhodíme dřív, jen plýtváme cennými zdroji. Tohle není ve prospěch ekologie! Kam to spěje? Z vlastnictví vozidla udělat většině těžko dostupný luxus? Dotlačit lidi k užívání vozidel jako pronajímanou službu, kterou bude provozovat někdo šťastně vyvolený? Chceme to?

+18/0
5.3.2018 16:07

I84v22a16n 42Z97y27k54á44n 9640933289466

pardon, hysterie

0/0
5.3.2018 16:10

M18a25r64t74i95n 95O55š12m45e69r68a 6494316900940

Ano, přejděme na elektro, nastavme desítky elektráren (uhelných na lignit samozřejmě), aby bylo kde tolik elektřiny vyrobit a buďme eko. Pak si někdo všimne, že ty elektrárny jsou ještě daleko horší než byla naftová auta, tak se konečně přejde na vodík (vyráběný reakcí zinku s kyselinou chorovodíkovou...hahaha).

Snad alespoň chálifové Švédka, Německa a Francie budou mít víc rozumu, no, stačí počkat a uvidíme...

0/−3
5.3.2018 16:36

D74u40š67a69n 37P17e15š38e96k 3265489934830

Skvěle napsáno. R^

0/0
5.3.2018 18:53

O35n25d18ř37e97j 97L81i10š24k22a 3430782844746

R^Skvělý komentář!!

0/0
7.3.2018 8:28

K32a24t52e65ř20i17n31a 79S13l95a34v89í38k13o86v67á 6573575120703

Z pneumatik také odlétají prachové částice, jsem pro aby do centra měst směla auta pouze bez pneumatik a brzdových destiček.

+10/−3
5.3.2018 15:49

Z76d30e60n40ě51k 33W19e94r59n27h33a89r52t 6417815232538

Vznášedla ale taky strašně práší...

+3/0
5.3.2018 15:52

O59n38d85ř61e55j 22T22o13m17e68k 7774221562643

Máte pravdu, takže jen pěšky a bez bot. Jsou ti Němci kašpaři.

+4/0
5.3.2018 16:06







Najdete na iDNES.cz