Diskuse k článku

První elektrické Audi dorazí už letos, na silnice míří 250 prototypů

Německá automobilka Audi uvede na konci letošního roku na trh svůj první elektromobil e-tron. Prototyp sportovního elektrického SUV automobilka představila na autosalonu v Ženevě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B70o82h36u32m62í23r 32E84l64i13á39š 1581708174622

Jak silny jistic budu potrebovat??

+2/0
17.3.2018 12:49

J96o79s35e73f 74Š91o19l85t43e69s 8154958850253

Na tohle auto bohužel 3x32 A. Stačilo by i 1x32A, ale to vám nikdo jako hlavní jistič v oblasti ČEZu nepovolí.

0/0
19.3.2018 11:36

P65a83v63e38l 68K86u57t30i72l 9540606573599

To je velice individualni, podle toho jak auto budete pouzivat, jakou mate distribučni sazbu atd. Pokud mate doma nejbeznejsi jistic 3x25A a bude stacit ve spojeni s D27d nabit za 8 hodin v noci cca 46kWh, tak staci uvolnit jednu fazi jen pro auto. Idealni by samozrejme bylo, kdyby vyrobce pochopil, ze do evropy je potreba davat trifazove nabijecky. Ale myslim, ze nynejsi hybridy od Audi mivaji nabijecky 2x16A, to uz je vcelku v poode.

0/0
19.3.2018 18:42

P74e97t29r 88B44á85č19a 8465366775675

Nezajem.

0/−1
16.3.2018 19:37

M73i20r84e49k 66G27a65j37e17r 5291796489110

Pokud "dobitý má být za 30 minut", tak urcite ne na plnou kapacitu. Proste bude jezdit s "ne uplne plnou nadrzi".

+2/0
16.3.2018 16:40

J88o82s59e42f 33Š34o73l25t25e26s 8214658540343

Ano, za 30 minut na 80 %.

+3/0
16.3.2018 19:28

D28u86š48a87n 86P25e89š27e83k 3475909124170

A baterie do dvou let v kopru.

0/−1
19.3.2018 11:25

J27o53s38e78f 35Š96o39l15t84e53s 8844228620613

A furt budou říkat podobný hovadiny a nedají si pokoj... Moje auto má 4 roky a baterie je stále jako nová. Neměla být už dvakrát v kopru?

+1/0
19.3.2018 11:35

J52a56k98u28b 94R41o98u77s 3873280414632

Autor by si měl nastudovat význam slova "prototyp", než se pustí do psaní podobných článků.

0/0
16.3.2018 12:01

J58i82n15d45ř68i39c25h 16L30u86k45e89š 3249354483490

Určitě bude oproti Tesle odpovídat ceně i zpracování...

+3/0
16.3.2018 11:19

J73o11s36e35f 35Š72o42l28t64e51s 8584128380393

Jo, takže cenovka 2,5 míče. Zpracování Tesly je poslední dobou docela na výši.

+3/0
16.3.2018 15:01

P34e95t24r 76Č23e34r68m26á23k 9698155429740

Na výši možná, stále však velmi podprůměrné vůči premium segmentu se kterým se Tesla chce srovnávat.

0/0
16.3.2018 19:08

J16o65s83e92f 55Š91o34l76t60e92s 8164908250633

Ona nechce. Tesla sama se proti premium segmentu nikdy nestavěla, staví ji tam akorát cena a motoristické magazíny. Tesla je jezdící technologická ubercool věcička a za to se platí. Tesla není luxusní kočár ve stylu Mercedesu S.

+3/0
16.3.2018 19:28

A49n92t19o37n86í76n 94S90v31o23b10o10d79a 3334603419312

syn jel s novou Teslou, plasty proti BMW vržou a zpracování americké, takže než rozjedou výrobu modelu 3, ostatním pojede výroba také, potom Tesla bude mít velký problém. BMW má roky vyvinuté auta, ale čeká na správný čas, stejně i VW s těmi všemi značkami, které vlastní, Tesla skončí jako dodavatel baterek pro ostatní, pokud je neprodá i s fabrikou

0/0
16.3.2018 21:50

J91o59s66e75f 43Š71o95l65t77e61s 8784408880333

Je to možné. Musk přesně toto ovšem prezentoval jako jeho hlavní cíl. Rozjet elektromobilitu na celém světě. Jeho cílem nikdy nebylo udělat z Tesly největší a nejziskovější automobilku.

+1/0
16.3.2018 22:04

A60n58t84o74n16í85n 82S37v46o83b83o52d83a 3914743689732

s objemem výroby to spíš rozjíždí Nissan s Renaultem, kteří vyrábí auta pod milion, Tesla ani pořádně nevyprovokovala BMW a Mercedes, protože ti vidí, že ještě nenastal čas pro výrobu se ziskem

0/0
16.3.2018 22:29

V45í38t 10O55ž33a48n29a 1778968525594

Pro neschopné nebude nikdy ten správný čas pro výrobu se ziskem.

Kdo chvíli stál už stojí opodál.

+1/0
17.3.2018 11:50

A34n96t63o11n97í61n 50S25v14o26b74o58d92a 3554753819332

kdo brzy začne, může i brzy skončit, stačí příchod jiné technologie a končí se, to je to riziko podnikání, nadšení nestačí ( jako dopadla Nokia, když vsadila na nevhodnou technologii)

0/0
17.3.2018 18:57

Z59d78e30n96ě13k 26M49o39r42á98v21e39k 5177778628363

Kdo brzy začne, může se taky dostat nejdál.

0/0
18.3.2018 14:22

P57a40v81e82l 85K89u42t75i70l 9510986853449

Zalezi na tom s jak starou jel. Treba model S uz se dnes vyrabi ve treti verzi a u kazde je znat velky posun k lepsimu. Nejake vrzani plastu se mozna vyskytovalo u tech nejstarsich. Z tohoto pohledu ma elektricke auto dve nevyhody. Neni tam zvuk motoru ktery spoustu veci prehlusi a nejsou pritomne ani vibrace, ktere uvolnuji povrchove napeti, takze plasty, ktere se trou o sebe vrznou jednou hlasiteji misto toho aby se to napeti uvolnovalo prubezne.

0/0
19.3.2018 18:46

A54n79t50o25n68í97n 75S55v55o18b56o33d67a 3974503219182

Jel úplně novou

0/0
19.3.2018 22:42

Z35d62e48n10ě62k 72M92o95r42á27v13e59k 5557148398153

Už jen to, že měl Stadler potřebu zmínit, že se nebojí Tesly, ukazuje, jak moc se jí bojí.

+4/−1
16.3.2018 10:52

J84a62k57u95b 69F19e12i17f79a49r 7829589246879

Tesla může víceméně kdykoli ze dne na den zkrachovat, když jí utnou dotace:-P

+1/−6
16.3.2018 13:55

Z49d30e67n44ě87k 60M85o81r81á85v54e81k 5517938258103

Tesla na výrobu vozidel žádné dotace nedostává, takže ji tohle zastavit fakt nemůže. Ohledně dotací na nákup vozidel - to není všude a i tak Tesla nestíhá dodávat. Takže v tomto směru se nebojím.

+2/−1
16.3.2018 13:58

P50a77v51e48l 14O49t53i51s97k 2336551677

výroba tesly neustále probíhá na dluh, takže ano nejsou to státní dotace , ale soukromé peníze, a tihle investoři můžou teslu opravdu ze dne na den potopit. A tesla nestíhá vyrábět úplně pidi množství aut. To není že nestíhá, ale ona to nezvládá, ani to málo co má dodat, další věc je kvalita zpracování, věřte, že vím o čem mluvím a můžu vám říct, že běžný zákazník AUDI, BMW, nebo Mercedesu, by za ty prachy takový šlendrián by nikdy nekoupili.

+1/−1
16.3.2018 14:53

J60o79s24e77f 18Š92o96l44t24e66s 8534538330123

Ze dne na den těžko. Ti investoři totiž Tesle nic nepůjčili, pouze si koupili akcie vydané v úpisu. A kvalita zpracování se poslední dobou rapidně zlepšila. Ostatně mají tam na to odborníka z VW.

+2/0
16.3.2018 15:00

Z24d85e17n38ě70k 40M19o19r47á94v78e68k 5217428918343

Máte Teslu? Jestli ne, tak si najděte videa, jak o ní mluví lidi, co si ji koupili. Tihle lidé ji neprodávají, ale kupují si další do rodiny, třeba k Modelu S si koupí Model 3. A vzhledem k tomu, že už se dlouho neobjevily články, jak Tesla nestíhá, tak bych tipoval, že se výroba rozjíždí a škarohlídové nemají o čem psát. Taky jsou videa, kde fanynka navštívila prodejce a našla tam 30 kusů Model 3.

+3/0
16.3.2018 15:05

P38a89v48e14l 67O69t96i28s74k 2126331607

Ne nemám teslu, žiju v německu a měl jsem tu příležitost si tři různé kusy osahat a ty nelícující jednotlivé díly opravdu bily do očí. A pořád platí to , že si Teslu, ale nejen tu kupují věšinou nadšenci do elektro aut a nikoli lidé kteří si kupují auto jen jako dopravní prostředek vybírá to podle poměru cena - výkon. Jenže aby začala tesla konečně vydělávat, tak tyto zákazníky potřebuje.

A ten je velmi špatný. A nějaké video, kde stojí 30 tesel, je trochu mimo mísu, při čekačce jaká je , to bud byly objednané vozy připravené k dodání, nebo je tam jen tak navezli. kvůli tomu videu. Zcela určitě to není tak, že bych přišel a řekl, jo tak vám to tady stojí , já beru tady tuhle, zaplatím a jedu.

0/−2
16.3.2018 15:29

Z31d44e67n65ě35k 73M63o84r73á41v45e22k 5727808108653

Tak já nevím, třeba tohle je nadšenec, který si koupil už druhý Model S a jestli mluví pravdu o nájezdu, jakej má za rok, tak to rozhodně má jako dopravní prostředek.

https://www.youtube.com/watch?v=6nZyXEyZXtQ

+1/0
16.3.2018 15:42

J55o84s74e94f 63Š44o62l62t49e75s 8904358840973

Spousta lidí to vidí i jako způsob, jak ostatním lidem prostě nesmrdět pod nos. Chápu, že to spousta lidí nebere jako relevantní důvod a vůbec je to při koupi auta nezajímá...

+2/0
16.3.2018 19:30

V19l45a16d95i11m69í80r 14T58e29m61l72í95k 1535357411867

150 kW za 30 minut ? Jestli budou taková auta, pak sloupy ty dráty ani neunesou...[>-]

+4/−1
16.3.2018 10:52

Z69d41e71n89ě37k 37M95o82r68á80v28e88k 5437478788853

Výkonem 150 kW se za třicet minut nabije 75 kWh. To je samozřejmě teorie, ten okamžitý výkon uvedený v článku je špičkový, v průběhu nabíjení se mění podle stavu baterií. Takže v optimálním případě se za 30 minut nabije tak 60 kWh.

A o dráty na sloupech bych se nebál, tam je vyšší napětí a při stejném výkonu je při vyšším napětí potřeba menší proud.

+2/0
16.3.2018 10:58

J64o94s38e26f 70Š21o28l60t95e64s 8224328660893

CCS rychlonabíjení má ve stávajícícm standardu zvládat až 350 kW, ale to až se systémovým napětím 800 V v autě. To mít Audi ještě nebude, takže maximum je 150 kW a proudy asi 266 A. O přenosové sítě se nebojte, i nejslabší 22 kV vedení je schopno v pohodě přenést až 3,5 MW, to je 20x tolik.

+2/0
16.3.2018 11:22

P36a30v61e15l 58K62u93t70i80l 9490326373309

Jediné čerpadlo na trase ropovodu družba má příkon 1900 kW. To taky předce nemůže fungovat. Celý ropovod má příkon 40 MW.

0/0
19.3.2018 18:52

V51l91a69d20i50m75í18r 11T24e19m70l75í51k 1805757351247

...psal jsem, "...jestli budou taková auta...", množné číslo, a počítat umím. Tady Vámi udávaný příkon 1900kW znamená příkon pro mizerných nějakých 6 aut, která se připojí najednou. A že večer na nějakém sídlišti se jich připojí více, je nad slunce jasné. A co potom udělá s rozvodnou sítí celé město, republika ? Je-li registrováno dnes nějakých cca 5-7 milionů jen osobních vozů, to počítat ani nechci... Odborníci spočetli, že elektřinou nelze v žádném případě úplně nahradit energii fosilních paliv.[>-]

0/0
19.3.2018 22:00

M15a39r91t41i59n 65S82m84í83š84e24k 7822552150874

Mě se nejvíc ,,libili'' diskutující nad Teslou a ostatními auty na elektřinu!!!!Mám pocit jako by všichni vývojáři byli nuly a zdejší kritici polobozi.Proc nenechat čas,ten ukáže.

0/0
16.3.2018 10:25

P49a68v35e89l 84O24t46i23s65k 2746261597

Klidně, prostě at to rozhodne čas a zákazník, a ne úředník.

0/0
16.3.2018 15:32

M85a63r77t86i68n 55K75a20r39á94s69e84k 9188843358658

Úředníci nařizují elektroauta maximálně tak v USA, v EU ne...

0/0
16.3.2018 17:50

J60o34s54e18f 31Š30o16l25t89e89s 8214778900723

Docela se těším. I když cenovka bude asi podobně přívětivá jako u Jaguaru.

+1/0
16.3.2018 10:17

Najdete na iDNES.cz