Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autosalon Ženeva vidí elektrické vize a naději pro diesely

„Chceme, aby aut v ulicích měst ubývalo a města se tak navrátila do rukou lidí,“ prohlásil v předvečer zahájení ženevského autosalonu Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen. Svět aut prochází největšími změnami v historii, takže i takové výroky zaznívají od kapitánů autoprůmyslu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e27t68r 17M31i88c61h52a77l 2970554151342

Marx měl také vize. Lenin je začal realizovat. Jak to dopadlo, víme všichni.

+2/0
9.3.2018 11:27

J92a11n 32V20á91c77l76a15v65í65k 3702486401319

Mimo Evropu se diesely v osobácích tak masově nerozšířily a i tady jejich tržní podíl klesá. S tím bude pro výrobce stále těžší financovat drahý vývoj nových motorů, které budou držet krok s emisními normami (ty neřeší CO2, jak píše článek) na straně jedné a ostatními motorizacemi na straně druhé.

Osobně sice čekám, že se v Evropě budou osobáky s diesely prodávat minimálně tak dlouho, dokud bude nafta daňově zvýhodněná, ale jejich zlatá éra je, zdá se, nenávratně pryč.

+3/0
9.3.2018 11:17

P84e48t17r 61M91i47c25h57a47l 2780394881842

Já si nemyslím, že je éra dieselů pryč. Jistě, přestanou se dávat do malých aut a je to asi správně. Ale dokud bude nafta žádaná, bude pořád v autech cca od velikosti Octavie výš. A nejde jen o daňové zvýhodnění. Nafta je na delší cesty komfortnější a má nižší spotřebu. Dost lidí jezdí autem na dovolenou, když je to do tisíce km, včetně mě. Znamená to, že natankuji plnou nádrž a dojedu až do cíle. Cestou zpět to samé. S benzínem jsem musel řešit tankování na cestě. S elektromobilem bych jel tutéž cestu díky dobíjení tak dva dny.

A co se týká ceny vývoje, tlak na nižší emise je i u benzínu a rozdíl v cenách technologií proti naftě není tak markantní.

+2/−1
9.3.2018 11:39

J18a73n 78V69á84c40l59a70v20í61k 3172166911659

Píšu o zlaté éře.

Oktávka bude na hranici, možná už pod ní, pokud člověk jede jednou za čas víc jak 500 km, tak pár litrů případně někde cestou vezme (stejně se většinou potřebuje vyvenčit a asi není špatné dát si bezpečnostní přestávku). Jinak zrovna Škoda vyzdvihuje dojezd u CNG modelů, což je asi technologie, se kterou výrobci počítají jako s možnou náhradou za naftu v menších autech.

Rozdíl je, že u benzínu se ty náklady na vývoj rozpustí na víc trzích, kdežto u nafty to víceméně stojí a padá na Evropě.

0/0
9.3.2018 15:59

V43l56a61d96i67m90í67r 75Č13í70ž45e63k 4678187446626

Nejsem přesvědčen, že prostředí více zamoří disel motory osobních automobilů oproti automobilům nákladním.Ale zde nikdo řešení nehledá, třeba přesunutím části nákladní dopravy na koleje!!!! Naopak jsem přesvědčen, že elektromobily nejsou hudbou budoucnosti, ale budoucnost vidím v motorech vodíkových.

+9/−1
9.3.2018 5:33

J52i80n13d92ř67i41c86h 95B85u18c79h59t74a 6862986553980

Píšete mi z duše. Bohužel historie říká, většinou nevyhrává nejlepší řešení, ale marketing a jednoduchost. To, zatim, není ani vodík, ani elektrika. Ačkoliv to druhé má alespoň marketing. Obdobně to je i s železniční nákladní dopravou. Tam je ale ještě silné lobby autodopravců.

+1/−1
9.3.2018 6:44

V80í80t 10O84ž81a70n97a 1268428705174

Na koleje už žádné další zboží nedostanete, pokud silně neomezíte osobní vlakovou přepravu.

0/0
9.3.2018 19:11

J33a30n 71V50á36c56l18a36v12í98k 3972116691659

A to povedou koleje do každého obchodu? Realita je taková, že železnice nejsou moc flexibilní a i tak jsou už dnes na mnoha tazích na hranici kapacity. Emisní normy platí i pro nákladní auta, ale na rozdíl od individuální osobní dopravy je u té nákladní celkem společenská shoda, že se jedná o nutné zlo.

Vodíkové motory pro osobní auta snad dnes nikdo nedělá, asi myslíte elektromobily s palivovými články, ale to je snad ještě zoufalejší technologie než bateriové elektromobily.

+1/−1
9.3.2018 10:54

J20i59ř20í 18K11o25r70t88u63s 2856379442779

Nemusí vést koleje do každého obchodu. Pan Buchta chtěl říci to, proč mají kamiony jezdit i kdyby jen mezi Prahou a Ostravou, když to mohou pobrat na stejné trase vlaky a až v místě to přeberou nákl. auta.

Jinak vodíkovým článkům osobně věřím mnohem víc, než baterkovým autům. Už jen představa, že na sídlištích a vůbec v centrech měst budou desítky ne-li stovky nabíjecích stanic a od každé povedou kabely k nabíjeným autům je v pravdě děsivá. To by se sběrači kovů poměli, panečku, jéjej...

+2/−1
9.3.2018 17:51

V70í20t 15O75ž34a70n78a 1718648455384

Na koleje už se nic nevejde a vodík nemá šanci, je velmi neefektivní a vyrábí se z 96% z fosilních paliv (zemního plynu).

0/0
9.3.2018 19:01

J33a27n 77V72á53c10l82a78v39í29k 3702206861189

Protože je ta trasa na hranici kapacity a protože je to vlakem časově podstatně náročnější, zejména pokud potřebujete náklad dopravit mezi místy, kam se nedostanete přímo po železnici.

Auta s vodíkovými články jsou momentálně dražší než elektromobily, nemají nijak zázračný dojezd, palivo se vyrábí z fosilních zdrojů a lze ho doplňovat jen na vybraných místech atd. Proti tomu napojit dobíjecí stanice na nějaký pult centralizované ochrany by měla být technologická maličkost...

0/−1
9.3.2018 19:13

R41o54m45a44n 66Š85e23s90t78á47k 5264969323723

"Chceme, aby aut v ulicích měst ubývalo a města se tak navrátila do rukou lidí,“

Zdroj: https://auto.idnes.cz/autosalon-zeneva-201-diesel-elektromobilita-f2v-/automoto.aspx?c=A180307_172609_automoto_fdv

A v těch autech sedí kdo? Města tu jsou pro lidi, auta tu jsou pro lidi, je tedy logické, že se auta budou ve městech vyskytovat.

+5/−3
9.3.2018 2:37

T40o89m93á55š 24K80u83c82h47a97ř 3457631128571

Bohatě by stačilo, kdyby se VW místo vymýšlení ptákovin "vykoupil" tím, že by se slušně omluvil a auta s podvodným SW vykoupil od zákazníků zpět. :-P

+5/−3
9.3.2018 0:33

J14a57n 98V98á27c67l92a26v43í37k 3972586251419

Jinak řečeno aby vyhlásili bankrot?

+3/−1
9.3.2018 10:55

T48o40m56á55š 76K20u48c49h35a25ř 3957151338581

VW se obohatil na úkor zákazníků i ostatních lidí. Pokud něco "ukradnu", musím to vrátit, ne nabídnout poškozenému ke koupi něco jiného, ještě k tomu nesmyslného.

0/−1
10.3.2018 10:21

J16a47n 97V12á82c65l86a30v47í26k 3782646791249

VW něco ukradl? ti lidé nemají svá auta? nedá se v nich jezdit?

+1/0
10.3.2018 12:47

T56o65m56á64š 65K52u44c17h50a89ř 3867911188631

Nemělo by se v nich jezdit. Pokud VW přiznal, že SW rozpoznal měřící cyklus a choval se v něm jinak než v provozu, měla by být homologace těchto vozů zrušena.

0/0
17.3.2018 22:39

J32i83n13d21ř43i44c19h 94B38u95c75h59t53a 6272916393750

Takže diesely konečně končí. Psali to včera na iDnes. Problém je, že ho asi ve Švýcarsku nečtou. :-P

+4/−1
9.3.2018 0:22

P21a40v34e91l 68J67e40ř49á79b23e98k 7951182254897

Klídek - převalí se vlna, a nastoupí zpět a do šrotu půjdou benziňáky.

0/−4
9.3.2018 1:22







Najdete na iDNES.cz