Diskuse k článku

Autosalon Ženeva vidí elektrické vize a naději pro diesely

„Chceme, aby aut v ulicích měst ubývalo a města se tak navrátila do rukou lidí,“ prohlásil v předvečer zahájení ženevského autosalonu Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen. Svět aut prochází největšími změnami v historii, takže i takové výroky zaznívají od kapitánů autoprůmyslu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P66e21t44r 67M35i70c21h71a35l 2420184901782

Marx měl také vize. Lenin je začal realizovat. Jak to dopadlo, víme všichni.

+2/0
9.3.2018 11:27

J58a66n 12V44á16c93l80a34v39í61k 3642676541779

Mimo Evropu se diesely v osobácích tak masově nerozšířily a i tady jejich tržní podíl klesá. S tím bude pro výrobce stále těžší financovat drahý vývoj nových motorů, které budou držet krok s emisními normami (ty neřeší CO2, jak píše článek) na straně jedné a ostatními motorizacemi na straně druhé.

Osobně sice čekám, že se v Evropě budou osobáky s diesely prodávat minimálně tak dlouho, dokud bude nafta daňově zvýhodněná, ale jejich zlatá éra je, zdá se, nenávratně pryč.

+3/0
9.3.2018 11:17

P76e88t77r 30M53i32c67h48a80l 2260814331462

Já si nemyslím, že je éra dieselů pryč. Jistě, přestanou se dávat do malých aut a je to asi správně. Ale dokud bude nafta žádaná, bude pořád v autech cca od velikosti Octavie výš. A nejde jen o daňové zvýhodnění. Nafta je na delší cesty komfortnější a má nižší spotřebu. Dost lidí jezdí autem na dovolenou, když je to do tisíce km, včetně mě. Znamená to, že natankuji plnou nádrž a dojedu až do cíle. Cestou zpět to samé. S benzínem jsem musel řešit tankování na cestě. S elektromobilem bych jel tutéž cestu díky dobíjení tak dva dny.

A co se týká ceny vývoje, tlak na nižší emise je i u benzínu a rozdíl v cenách technologií proti naftě není tak markantní.

+2/−1
9.3.2018 11:39

J85a98n 28V70á52c59l67a42v18í27k 3772626521369

Píšu o zlaté éře.

Oktávka bude na hranici, možná už pod ní, pokud člověk jede jednou za čas víc jak 500 km, tak pár litrů případně někde cestou vezme (stejně se většinou potřebuje vyvenčit a asi není špatné dát si bezpečnostní přestávku). Jinak zrovna Škoda vyzdvihuje dojezd u CNG modelů, což je asi technologie, se kterou výrobci počítají jako s možnou náhradou za naftu v menších autech.

Rozdíl je, že u benzínu se ty náklady na vývoj rozpustí na víc trzích, kdežto u nafty to víceméně stojí a padá na Evropě.

0/0
9.3.2018 15:59

V36l58a79d10i80m92í44r 81Č57í22ž63e67k 4218207856856

Nejsem přesvědčen, že prostředí více zamoří disel motory osobních automobilů oproti automobilům nákladním.Ale zde nikdo řešení nehledá, třeba přesunutím části nákladní dopravy na koleje!!!! Naopak jsem přesvědčen, že elektromobily nejsou hudbou budoucnosti, ale budoucnost vidím v motorech vodíkových.

+9/−1
9.3.2018 5:33

J62i82n57d93ř35i21c89h 21B17u85c45h67t71a 6102676113950

Píšete mi z duše. Bohužel historie říká, většinou nevyhrává nejlepší řešení, ale marketing a jednoduchost. To, zatim, není ani vodík, ani elektrika. Ačkoliv to druhé má alespoň marketing. Obdobně to je i s železniční nákladní dopravou. Tam je ale ještě silné lobby autodopravců.

+1/−1
9.3.2018 6:44

V37í21t 31O45ž81a52n53a 1518268705584

Na koleje už žádné další zboží nedostanete, pokud silně neomezíte osobní vlakovou přepravu.

0/0
9.3.2018 19:11

J87a91n 56V31á32c40l25a79v94í42k 3132256681689

A to povedou koleje do každého obchodu? Realita je taková, že železnice nejsou moc flexibilní a i tak jsou už dnes na mnoha tazích na hranici kapacity. Emisní normy platí i pro nákladní auta, ale na rozdíl od individuální osobní dopravy je u té nákladní celkem společenská shoda, že se jedná o nutné zlo.

Vodíkové motory pro osobní auta snad dnes nikdo nedělá, asi myslíte elektromobily s palivovými články, ale to je snad ještě zoufalejší technologie než bateriové elektromobily.

+1/−1
9.3.2018 10:54

J91i93ř56í 75K20o56r54t62u71s 2826979632499

Nemusí vést koleje do každého obchodu. Pan Buchta chtěl říci to, proč mají kamiony jezdit i kdyby jen mezi Prahou a Ostravou, když to mohou pobrat na stejné trase vlaky a až v místě to přeberou nákl. auta.

Jinak vodíkovým článkům osobně věřím mnohem víc, než baterkovým autům. Už jen představa, že na sídlištích a vůbec v centrech měst budou desítky ne-li stovky nabíjecích stanic a od každé povedou kabely k nabíjeným autům je v pravdě děsivá. To by se sběrači kovů poměli, panečku, jéjej...

+2/−1
9.3.2018 17:51

V79í40t 13O51ž19a49n41a 1328258395234

Na koleje už se nic nevejde a vodík nemá šanci, je velmi neefektivní a vyrábí se z 96% z fosilních paliv (zemního plynu).

0/0
9.3.2018 19:01

J45a40n 83V86á15c63l33a94v62í76k 3882576951759

Protože je ta trasa na hranici kapacity a protože je to vlakem časově podstatně náročnější, zejména pokud potřebujete náklad dopravit mezi místy, kam se nedostanete přímo po železnici.

Auta s vodíkovými články jsou momentálně dražší než elektromobily, nemají nijak zázračný dojezd, palivo se vyrábí z fosilních zdrojů a lze ho doplňovat jen na vybraných místech atd. Proti tomu napojit dobíjecí stanice na nějaký pult centralizované ochrany by měla být technologická maličkost...

0/−1
9.3.2018 19:13

R15o23m14a35n 30Š72e32s67t90á44k 5494919893933

"Chceme, aby aut v ulicích měst ubývalo a města se tak navrátila do rukou lidí,“

Zdroj: https://auto.idnes.cz/autosalon-zeneva-201-diesel-elektromobilita-f2v-/automoto.aspx?c=A180307_172609_automoto_fdv

A v těch autech sedí kdo? Města tu jsou pro lidi, auta tu jsou pro lidi, je tedy logické, že se auta budou ve městech vyskytovat.

+5/−3
9.3.2018 2:37

T74o37m45á76š 64K43u39c78h72a66ř 3577181588131

Bohatě by stačilo, kdyby se VW místo vymýšlení ptákovin "vykoupil" tím, že by se slušně omluvil a auta s podvodným SW vykoupil od zákazníků zpět. :-P

+5/−3
9.3.2018 0:33

J11a71n 90V81á16c75l13a36v36í96k 3942656891779

Jinak řečeno aby vyhlásili bankrot?

+3/−1
9.3.2018 10:55

T48o48m47á23š 72K39u30c35h41a21ř 3927621458361

VW se obohatil na úkor zákazníků i ostatních lidí. Pokud něco "ukradnu", musím to vrátit, ne nabídnout poškozenému ke koupi něco jiného, ještě k tomu nesmyslného.

0/−1
10.3.2018 10:21

J50a47n 76V22á23c29l66a28v53í66k 3842236891489

VW něco ukradl? ti lidé nemají svá auta? nedá se v nich jezdit?

+1/0
10.3.2018 12:47

T10o48m81á97š 52K61u40c33h28a44ř 3447291818751

Nemělo by se v nich jezdit. Pokud VW přiznal, že SW rozpoznal měřící cyklus a choval se v něm jinak než v provozu, měla by být homologace těchto vozů zrušena.

0/0
17.3.2018 22:39

J40i78n88d52ř39i76c85h 88B29u82c52h70t20a 6292946803370

Takže diesely konečně končí. Psali to včera na iDnes. Problém je, že ho asi ve Švýcarsku nečtou. :-P

+4/−1
9.3.2018 0:22

P58a48v80e34l 91J39e93ř20á83b95e26k 7281422764937

Klídek - převalí se vlna, a nastoupí zpět a do šrotu půjdou benziňáky.

0/−4
9.3.2018 1:22

Najdete na iDNES.cz