Diskuse k článku

Nový jaguar je elektrický hatchback. Levnější a rychlejší než tesla

Jaguar je první konvenční značkou, která vyrazila porazit „vetřelce“ Teslu na jejím domácím hřišti. Elektromobil I-Pace má speciální konstrukci s bateriemi v podlaze a pohon všech kol. Ta roztáčí rovných 400 koní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95e69t88r 56V63l94a34d88i15m95í23r 23Č95e62r88m29á26k 8413517205874

Mě se hrozně líbí, jak nadšenci řeší za kolik to dá stovku, případně jestli to na jedno dobití ujede výrobcem udávaných 300 nebo reálných 200km a jak s tím dojedou k moři. Pokud někdo vysloví pochybnosti, tak je smradlavej zpátečnickej petroleják.

Přitom nikdo reálně neřeší, že nikde, ale OPRAVDU NIKDE na světě zatím není plošná kapacita pro reálné plošné rozšíření a NIKDE není vidět, že by se tahaly nové, daleko silnější VN linie, že by se posilovaly trafačky a ani stávající rozvody na konci. A to všechno bude muset předcházet nejen masívní výstavbě veřejných nabíjecích stanic, ale i plošné možnosti "ob dům" nabíjet doma přes noc. Takže je to zatím opravdu jen pro pár nadšenců...

+2/0
19.3.2018 21:33

J48i94ř62í 21S77c32h79w32a57c68h 8218224448866

NIKDE NIKDO nebude rozšiřovat plošnou kapacitu, dokud nebude opravdu skutečně potřeba. Než bude "ob dům" auto čistě na elektřinu, tak to bude trvat nějakých 30 let. Stávající kapacity bez problémů utáhnou elektromobily "ob 3 domy" a než tohoto stavu bude dosaženo, tak to bude trvat asi tak 15-20 let.

+1/0
21.3.2018 0:21

J56a40n 31K79o81v98á88ř 8234851159617

Ten dojezd je počítán podle nějakých teoretických laboratorních podmínek podobně jako spotřeba? Nebo je to reálné číslo? Za jakých podmínek platí? Vezměme si nejvybavenější auto. Když pojedu 130 po dálnici, budu mít puštěnou klimatizaci, odvětrávání sedadel a bude hrát hudba, tak to bude reálně kolik? Kdo si chce tipnout?

0/0
13.3.2018 8:58

J62a43n 26V67á92c91l49a64v68í27k 3472186331159

Vždy je to nějaké laboratorní číslo podle konkrétní metodiky - reálné hodnoty se liší podle řidiče.

Nicméně najdete dojezd podle NEDC, WLTP i EPA.

0/0
13.3.2018 9:08

T35o22m75á69š 19V65a81l74d81e17r 7303370289

Mě by zajímalo kdo metodiku vymýšlí. Osobně si myslím, že tady automobilky lidi podvádí. A protizákonně. Kdy bych to měl hnát až k absurditě, tak když zanáším spotřebu do nákladů, chci odečítat z cesťáku, tak se okrádám. Mám vyzkoušeno na moderním voze , že psanou spotřebu je schopen splnit pouze za stálého použití tempomatu na rovinném terénu do 70km/hod. Od této rychlosti se neustále v grafu otevírají nůžky mezi teoretickou a skutečnou spotřebou vozu. Pokud tempomat vypnu, rozdíl ještě větší. Nejúspornější jízda je tzv. ekojízdou, ale to by mne Báča přímo rozcupoval za nerovnoměrnou , pomalejší jízdu.:-) Zajímavé je, že dvacet let staré auto se do hodnot výrobce vejde v pohodě a dá se na prázdné silnici jet i pod udávanou spotřebu v celku bez problémů.

+2/0
15.3.2018 15:28

J65o15s36e84f 61Š45o53l84t39e39s 8664888510733

Pokud pojedete 130 po dálnici s klimou a a vší běžnou výbavou a bude to v zimě s teplotou pod nulou, tak to bude minimálně 300 km.

0/0
13.3.2018 12:41
Foto

R13a21d80i30m 28K55r20o72u42t16i48l 7130961416359

Může mi někdo prosím napsat (u jakéhokoliv elektroauta):

a) kolik stojí jedno dobití do 80/100 % na rychlonabíječce/normální nabíječce?

b) jak dlouho trvá dobití do 100 %. Víme, že do 80 % je to za 40 minut; je doba nabíjení lineární?

0/0
13.3.2018 8:17

J24o60s61e66f 16Š87o29l24t42e17s 8784668260833

Je to podle velikosti baterie. Můj malobaterkáč s dojezdem kolem 160 km v létě má 18 kWh baterii, nabíjení spotřebuje asi 21 kWh, takže berme dojezd 120 km a 21 kWh. To máte na 100 km asi 18 kWh, cena v NT u mě dělá asi 2,5 koruny za kWh, takže 45 Kč na 100 km? Tak to asi vychází přibližně. Na rychlonabíječce se platí zpravidla paušál, takže to záleží na počtu nabíjení. Může to být od téměř nuly po 40 Kč za kWh. Doba nabíjení lineární není. Na 80 % dobíjím v létě 20 minut, na 100 % dobíjím ještě dalších 40 minut.

0/0
13.3.2018 12:44
Foto

R47a71d58i37m 45K63r28o71u44t86i30l 7790611176949

Děkuji

0/0
14.3.2018 9:03

L58u47k84á90š 27J33a51k47e73š 7186662341547

A je to tak, v reálném srovnání britského magazínu Auto Express i-pace ujel Tesle Model X 75D o celou jednu délku. Tesla přitom pro tento nejslabší model udává akceleraci z klidu na stovku za 5,2 sekundy.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/elektromobil-i-pace-jaguar-dc6-/ak_aktual.aspx?c=A180307_172836_ak_aktual_fdv

takže chápu to dobře srovnáno s nejslabší Teslou , ale titulek napíšeme ujel Tesle :D

+1/0
12.3.2018 21:56

V64í46t 80O82ž61a44n96a 1518298415624

Postavili proti své káře větší a těžší Teslu (nejdříve X 75D a pak X 100D) a po rozjezdu na 60(?)mil/hod šli na brzdy, proto Tesla přejela o ty 3 kroky dále.

Celé to video je natočeno tak šikovně, aby nebylo vidět o kolik je iPace menší a naopak, aby se zdál ten rozdíl v délce dráhy mnohem větší než ve skutečnosti byl.

0/0
13.3.2018 15:14

L53i14b44o98r 53M70a56c49h43a32l24e83k 1364285515748

Jak je videt na prikladu Tesly. Neni tezke vyrohit 1 kus, ale sehnatbaterky pro seriovou vyrobu. Az se Muskovi podari dokoncit GigaF, tak tezko nekomu bude prodavat baterky, a nebo bude. Kazdopadne na to vydela. Uz abysme byli na tom Marsu. Nemuzu se dockat!

+1/0
12.3.2018 21:12

V80l46a13d72i98m82í45r 20K98r89á77l 4603296530512

Musk si baterky kupuje od Japonců a i krapet přepálil objednávku a má jich plnej sklad. V tom jeho gigafaku jenom kompletuje články a ani to mu moc nejde

0/−1
13.3.2018 9:42

J54o12s84e47f 56Š75o11l13t50e92s 8814978350233

Není to úplně pravda. V GT vyrábí články nového rozměru.

0/0
13.3.2018 12:46

P45a57v71e96l 68K82u31t62i62l 9350836783989

Super článek! Elektrický jaguar porazí nejslabší a výrazně těžší SUV od tesly ve zrychlení o 0,4 sec. Slušelo by se dodat:

Tesla Model X P100D (hmotnost 2,7t) 0-100 za 3,1 sec.

Tesla Model S P100D (hmotnost 2,4t) 0-100 za 2,7 sec.

Samozřejmě ale každé elektrické auto na evropských silnicích se počítá!

+4/−3
12.3.2018 18:35

P29e12t47r 57M84a67r17e34č25e10k 1813971489778

SUV proti SUV .. nebo ne? "Tesla prohrála .. fňuk fňuk .. " Rv

0/−3
12.3.2018 19:39

L19u76k97á90š 87J28a28k16e47š 7366722631547

Model X je SUV také ve variantě P100D to dá za 3,1. Zas chudák co to nepochopil. To je to samé jako nejsilnější Fábie proti nejslabší Octavce a neříci, že Octávka se dělá i v RS;-D;-D;-D

+2/0
12.3.2018 22:19

J34a73n 72V19á22c88l11a95v78í22k 3692846821689

A jak to vychází finančně?

0/0
13.3.2018 9:03

Z35d69e26n16ě80k 18M41o83r28á51v47e41k 5447708698443

Tak to porovnání je směšné. Postaví proti autu s výkonem 294 kW Teslu s výkonem 245 kW, navíc slabší baterie dodává nižší maximální výkon. To se pak můžou chlubit, že ji porazili. Jako by se Bolt chlubil, že porazil vozíčkáře. Proč si na porovnání nevzali P90D, který má 315 kW?

+3/−3
12.3.2018 18:08

P56e33t75r 67B46á48č81a 8125826255325

Ono uprimne, kdo porazi ten teslacke kram me absolutne nezajima.

Stejne jako nejaky nahaneni elektrickych hracek.

+2/−6
12.3.2018 18:41

Z33d92e39n64ě27k 12M21o35r38á94v88e45k 5127278928393

Tak potom nechápu, proč ten článek čtete? A proč proboha vůbec jdete do diskuze?

+2/0
12.3.2018 18:43

J12i49r77i 42F76i30n20k 1742300139803

Aby nám mohl sdělit že ho to nezajímá.. ;-)

+5/0
12.3.2018 18:56

P84e20t47r 91M23a50r53e23č80e16k 1263181469548

Aby si přečetl výrony od Tesla fans . :-P

0/0
12.3.2018 19:40

J35i67ř26í 62S93c72h28w67a16c15h 8818714498116

....které ho ale vůbec nezajímají....

+1/0
12.3.2018 20:36

J30i22ř53í 54C78e19j97n 2837841802182

A s nabitím na 80% je dojezd kolik?

0/0
12.3.2018 17:50

Z38d85e19n56ě84k 76M81o61r78á82v57e91k 5177248978983

Já fakt nevím, ale tipnu si - 80% maximálního dojezdu?

+7/0
12.3.2018 18:16

P23e69t46r 71M11a96r97e44č71e18k 1423321649468

;-DR^

0/0
12.3.2018 19:37

M95i80c16h16a18e95l 46K16o37n31e33č79n42ý 6862323239399

A nemyslí kapacitu baterií? To jsou totiž úplně jiný čísla než km dojezd. ;-)

0/0
12.3.2018 22:11

Z83d42e47n96ě86k 85M46o45r30á53v85e90k 5487798108543

Samozřejmě myslí kapacitu baterií. Za definovaných podmínek jízdy je maximální dojezd počítaný z plně nabité baterie, takže když budou podmínky jízdy stejné, tak s baterií nabitou na 80% ujede 80% maximálního dojezdu.

+1/0
13.3.2018 11:20

J72o73s60e54f 10Š86o75l74t43e37s 8584498860663

Ne, nejsou. % nabití se rovná % dojezdu. Tedy ve většině případů. Třeba nový Leaf má tu stupnici hodně nelineární a to je pak problém. Ale většina výrobců to má OK.

0/0
19.3.2018 11:07

N23a11t34á20l55i46a 28S10y75r37ů30č24k69o26v46á 8618641572725

Tak hlavne spravne nasadit chassis na zbytek auta...

0/0
12.3.2018 16:33

J63a50k27u94b 65S30e94k46e27r21a 6816440786545

Mě na těch elektrobilech fascinuje, jak se chlubí tím zrychlením. Zrychlení je fajn, ale u hodnot, které se přibližují motorkám je to lichá výhoda. Kdo potřebuje jezdit tak, aby lidi v autě 5x za cestu poblili?

U auta, potřebuju primárně udržovat nějakou uzitecnou pozadovanou rychlost, primárně na dálnici, 130 a více. A to je právě u těch tabletu na kolečkách největší slabina, a lepší to nebude protože odpor vzduchu...

+6/0
12.3.2018 16:12

Z23d32e80n88ě63k 14M59o38r10á17v33e37k 5557818628403

Samozřejmě nemusíte sprintovat s každých semaforů, ale když přijde na předjíždění na okresce, tak přesně tento parametr začne být zajímavý.

+4/0
12.3.2018 18:18

M27i49r88e17k 59G19a41j30e75r 5161206489110

Nenapadlo vas, ze je to proto, ze tyhle modely jsou prave nadupane tak, aby to zrychleni pritahlo kupce, kteri za ne daji ty miliony?

Pro vas samozrejme bohate staci slabsi Tesla Model 3 nebo nejaky plug-in hybrid.

0/0
23.4.2018 1:52

M94a87r67t20i55n 81S49i36c77h26y39n98g36r 1937446421340

co se baterie - životnosti týče tak se na to nesmíte dívat jako u mobilů a dalších opravdu spotřebních věcí. Dobíjení do 80 % její živostnost nějak nesníží, např. v Toyotě u hybridů se baterie nabíjí/vybíjí prakticky pořád, jízdou bržděním atd. a životnost je v pohodě více jak 300 tis km. Vše si hlídá systém, který např. nedovolí úplné vybití. Co škodí a trochu zkracuje životnost baterii např. u Tesly jsou právě ony superrychlé nabíječky, nicméně většina je nepoužívá na 100 % a většinou dobíjí přes noc v garáži.

+1/0
12.3.2018 16:05

L13a54d56i19s60l71a13v 58K77a16l22o42u87s 7685256901280

Auto s motorem z vysavače by mělo stát podstatně méně .;-D

+1/−2
12.3.2018 14:10

J54i34ř82í 10S77c64h32w41a89c54h 8548744358166

No nevím, ale 400k "vysavač" by ti během chvilky vcucl téměř vše co máš v pokoji nepřišroubované. ;-)

+4/−2
12.3.2018 15:40

P85e72t65r 55B47á44č52a 8265806555775

Ty nadsazky vetsinou moc nepobiras co. S tebou musi byt hrozna zabava.

+1/−4
12.3.2018 16:12

P66e22t33r 44M58a71l15i26š35k26a 6781195921223

A nepoužil náhodou taky nadsázku?

+2/−1
12.3.2018 16:30

P98e12t44r 35B65á26č84a 8225606735965

Ne, ten ma tradicne svoje trapny kecy.

0/0
12.3.2018 18:42

Z45d52e44n45ě49k 87M21o58r64á28v92e27k 5257648388743

Na to, že vás to nezajímá, tady těch trapných keců předvádíte docela dost.

+5/0
12.3.2018 18:51

J41a92k86u70b 30M30a81š28e66k 6132306800807

Lidi jsou tak zhejckany a liny prasata. na jednu nadrz musi ujet 600km jinak to je k nicemu. elektromobily maji proste smysl a velky. ano neujedou jako petrolky, ale kazda vec ma sve nevyhody a vyhody. vetsina lidi na svete vetsinou cestuji kratsi vzdalenost za den nez je vzdalenost na jedno nabiti. a pojedu dal, mno tak budu nabijet 2x za cestu no a? to Vas ta 1hodina navic zabije? date kafco. pokecate na nabijecce, pripadne dobry obed atd... je to ekologictejsi, je to klidnejsi jizda. mnohem levnejsi provoz (zatim), auto neobsahuje 10000 soucastek navic jen kvuli primitivni technologii spalovacich aut. mensi naklady pri servisu. atd atd.

+14/−9
12.3.2018 13:25

L31u69k88á98š 19K82m92e66n70t 5979857914770

A jaký mají smysl? Zatím má každé elektroauto již po výjezdu z továrny stejnou CO2 stopu jako běžný benzín po 8 letech provozu.

+9/−3
12.3.2018 13:31

J57a70k37u78b 92M72a39š23e90k 6402916770777

joo? aha to jsem netusil. prosim o zaslani studie, ze ktere jste sve poznatky cerpal.

+3/−4
12.3.2018 13:34

L49u23k63á68š 66K51m68e65n19t 5199337574930

Najděte si u Toyoty.

+5/0
12.3.2018 13:37

J40a87k71u62b 44M25a42š51e36k 6192886530227

mno pockat takova studie musi byt nezavisla, a ne od nejake spolecnosti ktera ma zajem na tom vydelat co nejvoce penez, ze?

ja tu nejake studie mam pripravene kdybyste si chtel pocist, ale nejdrive cekam tu od Vas kde se pise ze jen vyroba elauta je ekologicky stejne zatezujici jako petrolak s 8mi lety provozu. prominte ale to je absolutni nsmysl. verim tomu ze zatez vyrobit elauto bude horsi nez petrloaka, ale to elauto toho petrolaka za tech 8let predbehne nekolikrat. ... ale zalezi samo na podminkach a zemi kde je takove elauto provozovano. nicmene ze jsme v CR takze bychom meli brat v uvahu evrospske vyrobni a provozni standardy.

+4/−6
12.3.2018 13:50

R89i88c12h52a30r75d 44P49ů26ž51a 9960149870758

jasně, toyota byla lídr těchto technologií(jakých hybridů se prodalo víc než priusů?), kálí si tím pádem do vlastního hnízda, ale nejsou dost objektivní....hmm...

+6/−3
12.3.2018 13:52

J68a29k63u40b 48M16a39š37e23k 6792496130827

kdo zde mluvi o hybridu? hybrid je paskvil totallni. hybridy vznikly jen diky tomu ze verejnost elektromobilum eneveri a nic o nich nevi. zase to byl krok toyoty vytriskat na tom prachy.

kdyz uz ne elektru tak radsi petrola nez hybrid.

+3/0
12.3.2018 14:12

M88i34r36e33k 74G66a23j31e92r 5301686919800

Hybrid od Toyoty je idealnim prechodem od petrola k elektrice.

0/0
23.4.2018 1:54

R59a88d51e22k 13H43o80d84a93ň 9446957801753

a) nejde udělat "obecnou" studii pokrývající ekologii, protože dopady jsou logicky závislé od toho, co konkrétně vyrábíte. Na Teslu 100D logicky potřebujete více lithia a kobaltu než na Teslu 75D

b) ne všechny dopady jsou zřejmé. Dokážete vysledovat, kolik obyvatel Konga zemřelo v důsledku těžby kobaltu? Kolik obyvatel Prahy umřelo kvůli benzínu? Těžko

c) i další dopady jsou silně závislé na parametrech - ekologičnost vozidla bude závislá na tom, jakým energetickým mixem ho dobíjíte. Rakušan má tedy o dost čistší elektromobil než my, protože hydroelektrárna má minimální dopady. Problém s dobíjením jakoukoli jinou zelenou energií je v tom, že potřebujete zálohy které jsou většinou na fosilní paliva - i dopady jednoho vozidla v jednom státě se budou lišit v závislosti na roce

S tím "několikrát" bych byl dost opatrný. U nás máte půlku elektřiny z fosilních paliv. A už jen dohady nad čistotou jaderné energie (kde odpůrci vám řeknou "ale až to bouchne"...) to dost komplikují. Řečeno jinak, je tam tolik faktorů že je nemožné udělat jakýkoli jednoznačný závěr, pokud nebudete porovnávat jeden konkrétní model vozu s jiným, a pevně danou velikostí akumulátoru.

+6/0
12.3.2018 14:00



Najdete na iDNES.cz