Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Překvapení testu letních gum: lacinější předčily ty prémiové

Levnější neznamená horší. Tak lze jednoduše shrnout letošní test letního obutí od evropských autoklubů. Testem prošlo na třicet pneumatik. Ty lacinější paradoxně dominovaly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Na autě mám zimní gumy, na příští sezónu budu kupovat nové, zimáky klidně dojedu do srpna.

0 0
možnosti

Moje zkušenost je ta, že po delší době pneumatiky ztvrdnou natolik, že jsou nepoužitelné. Navíc řada výrobců není schopna dodat pneumatiky ve vyšší rychlostní specifikaci. Např. všichni nabízí kategorii T, ale výrobce předepisuje H, tím pomalu není z čeho vybírat.

0 0
možnosti

R82o86m84a31n 82Š75i86m17o14n

11. 4. 2018 19:57

Zajimavej test. Hlavně zajimavý je např. vredstein sportrack 5, který byl v minulosti vítězem a hlavně nějak u něho totálně nesedí váženej průměr...

1 0
možnosti

Djó, minulost je asi taky už minulostí... ;-)

0 0
možnosti

J84a71n 28S22t30e18h21l20í36k

10. 4. 2018 18:16

Hlavně je vyzkoušejte až budou mít najeto tak 10.000 km. To jsem pak zvědavej. Prostě levná pneu(respektivě, levné cokoli) = levný materiál. Z prdu kuličku neuděláš.

0 0
možnosti

nejde jen o nájezd, dost bych pochyboval o vlastnostech i třeba za rok nebo více, nízké nebo naopak vysoké teplotě a ne jen dělat test při nějakých pokojových teplotách

0 0
možnosti

L94u89d38ě76k 83N16o96v50ý

10. 4. 2018 9:20

Nakonec je potřeba se podívat na výsledky podrobně a podle toho vybrat. Protože to, jak byl určen vítěz testu, pro mě nejsou správná kritéria. Continentalka je jednoznačně nejbezpečnější, ale rychle se ojíždí, tak je ve spodní polovině pořadí. Ano, ekonomickou stránku věci samozřejmě taky zvažuju, ale guma, kvůli které nabourám, se nevyplatí ani ekonomicky.. Je třeba vždycky zvažovat, čemu dát přednost, jaký kompromis je nejpřijatelnější. Včetně pořizovací ceny.

1 0
možnosti
Foto

Stejně je to jedno...jakékoliv gumy které jsem měl na svém autě byly dobré... Ať už to byly Bridgestone, Michelin, Pirelli nebo Nokian..., testy jsem sice kdysi pročítal, ale v praxi mne žádné nikdy nezklamaly...jen zimní Dunlopy na jednom autě mi úplně nesedly... ale to bylo půjčené auto a gumy nebyly úplně nové...

1 0
možnosti

L65u60d47ě41k 78N73o31v96ý

10. 4. 2018 9:21

No, je to asi tím, že jste vyjmenoval samé slušné značky, které většinou nepustí na trh úplný šmejd. Ale věřte, že jsou i gumy, u kterých byste rozdíl poznal při prvním špatném počasí. :-)

0 0
možnosti

Kde je sakra test na prémiové pneu Tomket alespoň v edici Sport ;-D;-D???

1 0
možnosti

J12a23n 68U40l21r73y94c34h

28. 3. 2018 14:12

Bohužel, pan novinář uvedl jen část informací. Výsledek u většiny pneu neodpovídá čistě váženému průměru, protože do hodnocení se promítají ještě další kritéria, které zůstala zamlčena. Stejný test vyšel v posledním vydání dTestu, který na něm také spolupracoval s ADAC , a to s podrobným vysvětlením výsledků a jejich propočtem. Kromě váženého průměru byl brát v potaz i fakt, kdy pneu skončila pouze uspokojivě v některém dílčím kriteriu. Pokud se tak stalo, pak ta pneu nemohla mít lepší celkový výsledek než byl výsledek daného kriteria. Takže např. pneu Continental by váženým průměrem byla sice vítězem, ale propadla v oblasti opotřebení, což ji v celkovém součtu srazilo dolů. Jediné kriterium, které nemělo tento vliv byla hlučnost.

9 0
možnosti

J36a36n 82U30l95r37y72c54h

28. 3. 2018 14:17

Tady je citace z testu těch pneu v dTestu 3/2018:

K vůbec nejčastějším čtenářským otázkám, které v souvislosti s pneumatikami dostáváme, patří dotazy na důvody, proč celkové hodnocení řady výrobků neodpovídá váženému průměru jednotlivých zkoušek. Ani tentokrát propočty podle váženého průměru všude nevycházejí, nelimitované hodnocení v tabulce naleznete pouze u dvou čtrnáctipalcových a šesti šestnáctipalcových pneu. A proč vlastně ta přísnost?

Na rozdíl od mnoha jiných produktů může kvalita nebo naopak nedostatky pneumatik přímo ovlivňovat bezpečnost na silnicích a potažmo rozhodovat o zdraví a životech účastníků silničního provozu.

Limity fungují v případě testu pneumatik tak, že když je hodnocení některé z dílčích zkoušek souvisejících s bezpečností (nebo jinou klíčovou vlastností) uspokojivé a horší, nemůže být celkové hodnocení lepší. Takže v případě, že pneumatika byla průměrná nebo se jí vysloveně nepovedla zkouška na mokré či suché vozovce, rychlostní zkouška, test opotřebení nebo vlivu na spotřebu pohonných hmot, je celková známka limitována. Pod toto přísné měřítko tak nespadá pouze hlučnost. :-)

0 0
možnosti

I43v51a96n 97D20í83t10ě

28. 3. 2018 13:52

Tradiční jarně-podzimní masáž týkající se pneumatik začíná.

1 0
možnosti

Ještě nezačala ... masáž teprve začne články, jak je smrtelně nebezpečné dojíždět zimní pneu.

3 0
možnosti

Prvni Falken ma daleko horsi parametry nez treba Conti a vitezi kvuli vydrzi :) Pokud je guma jak beton, tak je jasny ze tolik neubejva, ale jezdit na tom bude jen sebevrah.

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...