Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Překvapení testu letních gum: lacinější předčily ty prémiové

Levnější neznamená horší. Tak lze jednoduše shrnout letošní test letního obutí od evropských autoklubů. Testem prošlo na třicet pneumatik. Ty lacinější paradoxně dominovaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z63d85e43n82ě86k 27P62a66v75l70i85š 8825860726

Na autě mám zimní gumy, na příští sezónu budu kupovat nové, zimáky klidně dojedu do srpna.

0/0
16.4.2018 11:36

L84a55d23i18s69l44a45v 57K78a75l19o69u25s 7185626211440

Moje zkušenost je ta, že po delší době pneumatiky ztvrdnou natolik, že jsou nepoužitelné. Navíc řada výrobců není schopna dodat pneumatiky ve vyšší rychlostní specifikaci. Např. všichni nabízí kategorii T, ale výrobce předepisuje H, tím pomalu není z čeho vybírat.

0/0
16.4.2018 10:11

R67o24m44a16n 70Š50i51m35o97n 2469651820448

Zajimavej test. Hlavně zajimavý je např. vredstein sportrack 5, který byl v minulosti vítězem a hlavně nějak u něho totálně nesedí váženej průměr...

+1/0
11.4.2018 19:57

K41a76r60e31l 47V90a18c60h95u87t 9373282389643

Djó, minulost je asi taky už minulostí... ;-)

0/0
16.4.2018 8:37

J17a77n 56S47t57e23h58l50í24k 1719389776844

Hlavně je vyzkoušejte až budou mít najeto tak 10.000 km. To jsem pak zvědavej. Prostě levná pneu(respektivě, levné cokoli) = levný materiál. Z prdu kuličku neuděláš.

0/0
10.4.2018 18:16

M72a66r43t46i98n 91J95u40r76e92č63k86a 2253304351161

nejde jen o nájezd, dost bych pochyboval o vlastnostech i třeba za rok nebo více, nízké nebo naopak vysoké teplotě a ne jen dělat test při nějakých pokojových teplotách

0/0
16.4.2018 8:52

L27u55d78ě52k 22N85o27v30ý 2881279343311

Nakonec je potřeba se podívat na výsledky podrobně a podle toho vybrat. Protože to, jak byl určen vítěz testu, pro mě nejsou správná kritéria. Continentalka je jednoznačně nejbezpečnější, ale rychle se ojíždí, tak je ve spodní polovině pořadí. Ano, ekonomickou stránku věci samozřejmě taky zvažuju, ale guma, kvůli které nabourám, se nevyplatí ani ekonomicky.. Je třeba vždycky zvažovat, čemu dát přednost, jaký kompromis je nejpřijatelnější. Včetně pořizovací ceny.

+1/0
10.4.2018 9:20
Foto

R82a35d46o58m18í22r 33Š87r39á53m90e28k 4458670756104

Stejně je to jedno...jakékoliv gumy které jsem měl na svém autě byly dobré... Ať už to byly Bridgestone, Michelin, Pirelli nebo Nokian..., testy jsem sice kdysi pročítal, ale v praxi mne žádné nikdy nezklamaly...jen zimní Dunlopy na jednom autě mi úplně nesedly... ale to bylo půjčené auto a gumy nebyly úplně nové...

+1/0
2.4.2018 19:00

L63u82d70ě96k 38N24o17v53ý 2811989413601

No, je to asi tím, že jste vyjmenoval samé slušné značky, které většinou nepustí na trh úplný šmejd. Ale věřte, že jsou i gumy, u kterých byste rozdíl poznal při prvním špatném počasí. :-)

0/0
10.4.2018 9:21

Z79d26e26n19ě73k 70M19á93č66a27l37a 1163175129280

Kde je sakra test na prémiové pneu Tomket alespoň v edici Sport ;-D;-D???

+1/0
29.3.2018 14:50

J86a12n 86U33l75r27y51c29h 3358448634331

Bohužel, pan novinář uvedl jen část informací. Výsledek u většiny pneu neodpovídá čistě váženému průměru, protože do hodnocení se promítají ještě další kritéria, které zůstala zamlčena. Stejný test vyšel v posledním vydání dTestu, který na něm také spolupracoval s ADAC , a to s podrobným vysvětlením výsledků a jejich propočtem. Kromě váženého průměru byl brát v potaz i fakt, kdy pneu skončila pouze uspokojivě v některém dílčím kriteriu. Pokud se tak stalo, pak ta pneu nemohla mít lepší celkový výsledek než byl výsledek daného kriteria. Takže např. pneu Continental by váženým průměrem byla sice vítězem, ale propadla v oblasti opotřebení, což ji v celkovém součtu srazilo dolů. Jediné kriterium, které nemělo tento vliv byla hlučnost.

+9/0
28.3.2018 14:12

J53a21n 38U14l35r22y90c37h 3598378744191

Tady je citace z testu těch pneu v dTestu 3/2018:

K vůbec nejčastějším čtenářským otázkám, které v souvislosti s pneumatikami dostáváme, patří dotazy na důvody, proč celkové hodnocení řady výrobků neodpovídá váženému průměru jednotlivých zkoušek. Ani tentokrát propočty podle váženého průměru všude nevycházejí, nelimitované hodnocení v tabulce naleznete pouze u dvou čtrnáctipalcových a šesti šestnáctipalcových pneu. A proč vlastně ta přísnost?

Na rozdíl od mnoha jiných produktů může kvalita nebo naopak nedostatky pneumatik přímo ovlivňovat bezpečnost na silnicích a potažmo rozhodovat o zdraví a životech účastníků silničního provozu.

Limity fungují v případě testu pneumatik tak, že když je hodnocení některé z dílčích zkoušek souvisejících s bezpečností (nebo jinou klíčovou vlastností) uspokojivé a horší, nemůže být celkové hodnocení lepší. Takže v případě, že pneumatika byla průměrná nebo se jí vysloveně nepovedla zkouška na mokré či suché vozovce, rychlostní zkouška, test opotřebení nebo vlivu na spotřebu pohonných hmot, je celková známka limitována. Pod toto přísné měřítko tak nespadá pouze hlučnost. :-)

0/0
28.3.2018 14:17
Foto

P71e96t66r 16A95c64h42i90l30l22e88s 6666792220180

proc teda do bezpecnosti montuji spotrebu nebo opotrebeni? nebo to spatne chapu?

0/0
28.3.2018 17:54

R83i61c73h95a83r38d 17T84o49m55e88č33e79k 7946205906361

Pro opatrné řidiče, kteří nikdy nejezdí na hranu jsou to důležité údaje. Takový řidič neřeší jestli je brzdná dráha při určité rychlosti 42, nebo 41 metrů.

0/0
29.3.2018 8:24

F74r22a24n14t30i83š22e38k 79M30o42r33a97v48e47c 8557104822

To by měl. On i opatrný řidič se může dostat do kritické situace, kdy pak ten 1 metr může rozhodovat. V lepším případě o ceně škody, v horším o životě a smrti.

+2/0
29.3.2018 9:21

M52a97r62t77i34n 42H89o81d66í49k 2755195208357

To ale neodpovídáte na celkem logickou otázku, proč kritéria jako spotřeba mají přiřazenu takovou sílu snížit celkové hodnocení pneumatiky, když se to zdůvodňuje, že to dělají jen u kritérií ovlivňujících bezpečnost a proto tam nezařazují hlučnost.

+1/0
29.3.2018 10:07
Foto

P12e96t39r 14A98c93h79i40l88l83e55s 6586852520260

presne tak. pokud guma dostane na suchu trojku, logicky a velmi spravne nemuze dostat lepsi celkovou nez trojku, pokud ale dostane guma na suchu,mokru a pri brzdeni jednicku, ale rychle se sjede hluci a zvysuje spotrebu dejme tomu na trojku, nevidim jediny duvod, proc by takto bezpecna ( a neekonomicka) guma, nemohla dostat lepsi nez trojku... je to pak hrozne zkreslujici... ja treba resim letni gumy podle tri kriterii a to je kvalita na suchu, vydrz a hluk. nic jinyho me nezajima. na mokru jezdim jinak a spotreba pro mne nema vyznam, neb rizeni je konicek a zabava

+1/0
29.3.2018 13:18
Foto

P57e49t84r 33A93c36h48i38l22l43e88s 6716402120540

ale to ja samozrejme beru, jde o to, ze vysledek testu je podrizen bezpecnosti a pokud jedno z kriterii bezpecnosti dostane spatnou znamku, celkova znamka pak nemuze byt lepsi. proto se ptam, od kdy je povazovana spotreba ci opotrebeni mezi bezpecnostni znaky ;-D je to na hlavu postaveny. mokro, sucho, brzdna draha, kdybysme vsichni byli echuchylove, mohlo by se tam pridat i hluk, abychom gumou nenicili sluch kolemjdoucich ;-D;-D;-D ale spotreba a opotrebeni nemaji s bezpecnostni nic spolecneho...

0/0
29.3.2018 13:22

I87v13a21n 31D96í95t50ě 1186515114889

Tradiční jarně-podzimní masáž týkající se pneumatik začíná.

+1/0
28.3.2018 13:52

M72a67r72t93i78n 82F13i38l50i91p36c33z86y41k 3741581105913

Ještě nezačala ... masáž teprve začne články, jak je smrtelně nebezpečné dojíždět zimní pneu.

+3/0
28.3.2018 14:39

V64á14c17l10a85v 38N66o55v73á30č28e60k 6971766816924

Prvni Falken ma daleko horsi parametry nez treba Conti a vitezi kvuli vydrzi :) Pokud je guma jak beton, tak je jasny ze tolik neubejva, ale jezdit na tom bude jen sebevrah.

+4/0
28.3.2018 12:13

J47a74n 70J48e49l20í87n36e72k 8143955762876

Je novinar uplne blbej? Ta tabulka je blbe!!!!!

0/0
28.3.2018 10:15

K44r65y31š91t17o58f 45J84u64r66e85č65k21a 6370390187319

Nelze to počítat průměrem, protože třeba chování na mokru má 4x větší vliv než spotřeba. Nahoře jsou v tabulce procenta...

0/−2
28.3.2018 10:13

P41e37t56r 14T47y36č83k39a 6525252929292

Říká se tomu vážený průměr.

+2/0
28.3.2018 11:05

J72a23n 33C69o77n85s85t62a38n16t68i33n 1562621203130

nejprve jsem se vyděsil, pak díky borcům v diskuzi uklidnil. obouvám totiž zásadně continentaly, dokonce je mám i na podrážkách běžeckých bot a jsou nejlepší...;-D

0/0
28.3.2018 9:10

R62o82m97a60n 96M64a81r63t48í40n39e27k 3943170760158

testy ani ceny neřeším, kupuji jen francouzské vozy s francouzským obutím.

0/0
28.3.2018 8:51

P30e90t45r 93F72o41c51h58t 1524317685122

JJ a neřešíte ani ceny paliva, protože vždy tankujete za 500

0/0
28.3.2018 12:17

A31n86t80o90n72í72n 36S89v41o93b67o74d57a 3514153399542

tankuji zásadně pod 500, za víc se mně plyn nevleze do nádrže :-)

0/0
28.3.2018 13:52

M55a44r43t97i90n 27Š36i70m74e18k 4880504568125

Vy s tou lží nepřestanete co? Vemte si tu svou genitální tabulku a přepočítejte. Pak z úžasem zjistíte, že Continental nemají známku 3,0, ale 2,4. Tohle je fakt ostuda, když nezvládáte základní matematiku prvního stupně ZŠ

0/−1
28.3.2018 8:26

M54i43c22h61a27l 53S58e36m31r43á50d 3242886957769

Opravená tabulka

Continental 2.24 1.7 1.9 3.5 1.9 3 Falken 2.31 1.6 2.2 3.8 2.3 2.5 Semperit 2.32 2.3 2 3.5 2.1 2.5 Dunlop 2.45 1.8 2.6 3.6 1.9 2.5 Pneumant 2.5 2 2.9 3.6 1.8 2 Kleber 2.53 1.8 2.8 4.1 2.4 2 Apollo 2.53 1.8 2.9 3.5 1.6 2.5 Vredestain 2.58 2.5 2.8 3.8 1.8 2 Goodyear 2.58 1.9 3.1 3.5 2.1 2 Firestone 2.68 1.6 3.3 3 2.4 2.5 Pirelli 2.71 2.4 2.9 3.7 2 2.5 Fulda 2.71 2.4 3.2 3.4 2.1 2 Maxxis 2.76 1.5 3.4 4.1 1.9 2.5 Sava 2.9 1.7 3.7 3.6 2.2 2.5

0/0
28.3.2018 8:43

M29i25c89h45a28l 96S74e34m67r32á94d 3622646117979

Ale je možné, že do toho pseudovýpočtu ještě zohledňují koeficient sponzorského daru...

+2/0
28.3.2018 8:44

M27i11c89h47a65l 30S23e38m53r21á11d 3962186227639

Nechápu výběr toho rozměru a rychlostního čísla a nosnosti... ta kombinace eliminuje nejlepší pneumatiky z nabídky výrobců jako Vredestein Hi-track 2 apod...

0/0
28.3.2018 8:22

M50i12c47h74a96l 88S73a60d21í82l56e67k 5871922938573

Nevíte, kde se vzaly ty ceny? Nějak se mi to nedaří najít za ty love.

0/0
27.3.2018 16:41

K94a70r29e45l 32V23a97c58h20u97t 9113602909173

Jojo... ;-D

0/0
16.4.2018 8:41

J95a77n 25D55l67o54u59h27ý 7364109380369

Pneu mam na aute stejne cca tak 4 roky. Cili je uplne sumafuk co clovek koupi. Vyhnul bych se Cine. Nicmene stejne vzdycky skoncim u Barum pneu. Jediny kdo potrebuje poradne pneu jsou auta s vykony nad 150kW a chytrou technikou na podvozku umoznujici prujezdy zatacek vyssi rychlosti ( bmw, mercedes, subaru napriklad )

0/0
25.3.2018 11:03

P38e35t82r 73H55á50j59e26k 4530112461924

Zkoušel jste někdy brzdit? Tam na výkonu motoru moc nezáleží, ale jaké máte gumy se pozná hned

+10/0
26.3.2018 9:13

P28e27t88r 48B25o85ž89e72k 1983292753602

A teď ještě test pneumatiky na pořádné auto.

0/0
25.3.2018 9:04

P89e71t47r 36H12o45r53á91k 1449933859684

Dacia má jaký rozměr?

0/0
25.3.2018 22:41

L33u37c34i54a20n 41P89a51p75a77z61i49a36n 5704777211235

Nevidím zde Mišeliny.

0/0
24.3.2018 23:18

P47e63t39r 15F16o22c64h77t 1224897505652

Ti hodnotí restaurace

0/0
28.3.2018 12:19

M91i11l82a32n 13V78o91t58a65v27a 5874876851182

Cele je to jen hra s cisly. Staci si upravit váhu procent a poradi je zcela zamichane. Dokud nebudou uvadet exaktni cisla, tak je to k nicemu. Zabrzdi z konkretni rychlosti a zmerit brzdnou drahu. Dnes se to jiz diky autonomnimu rizeni da. Rychlost v jake s pneu na stejnem aute ve stejne zatacce utrhne. Aquaplanink a vice me nezajima. Hluk, spotreba...fajn, ale ja chci exaktni udaje z pohledu bezpecnosti a ne do toho michat ekonomicke. To se toho vyrabi dort od pejska a kocicky.

+2/0
24.3.2018 21:50

J24i92n84d85ř75i73c74h 79Š31k56o31p39e27k 4315211890425

samozřejmě. Můžeš dát nájezd km váhu 100 % a vyhrají číny, které jsou sice naprosto nebezpečné, protože nedrží (logicky tvrdá pneu se ojíždí málo, ale zase nedrží), ale co.

0/0
24.3.2018 22:21

J28o98s11e19f 85V60a66l14a 9660983293643

test, ve kterem no name pneumatika 175/65 14 stoji zhruba 4000 Kc/ kus nema zadny vyznam.Co to bylo za pneumatiky ? No name v tomhle rozmeru stoji zhruba neco nad 1000 Kc a znackove okolo 2000

0/−3
24.3.2018 12:59

P80e46t50r 27T30l14o50u83k36a14l 7744905272305

Nepochopit, že se jedná o sadu 4 ks penumatik chce už velkou dávku nedůvtipu. :-/ Sám uvádíte kolik stojí jedna a pak vám nepřijde divné, že je v tabulce cena 4 násobná?

+5/0
25.3.2018 1:02

L61a74d80i49s73l36a53v 36H55a68š85k16a 4143176331290

Třeba má hadrolet

0/0
28.3.2018 8:25

K70a16r75e60l 65V75a83c87h10u10t 9173482579913

Jsem si sednul do služeního auta co s ním jezdí moje drahá polovička a vyrazili jsme.

No hukot!! jako kdyby se odvalovala ocelová kola po kolejích (a ne gumy)? - Co to máš za pneumatiky? - Letní Dunlopy! Od chvíle, kdy jsem přezula ze zimních na letní to takhle hučí... = Aha. :-/

+1/0
23.3.2018 15:14

D93a36n28i67e40l 14D38u85d58a 1545376376196

A Michelin Energy Saver nebo Primacy 3 pneu jsou kde? To se pak testuje, kdyz predem vyradite Michelin!

+1/0
23.3.2018 14:51

R94a57d43i96m 46H76o12l84í13k 8838508688955

Tabulka je totální guláš. Asi okopírovaná jiná tabulka a doplněna špatně data.

0/0
23.3.2018 14:19

V98l95a61s73t36i45m87i97l 76P90l79a85c48h92ý 5245418304273

takže dal jsem si práci a výsledek je takový to: 1. Continental 2,24, 2. Falken 2,31, 3. Semperit 2,32, 4. Dunlop 2,45, 5. Pneumant 2,5, 6. Kleber 2,53, 7. Apollo 2,53, 8. Vredestein 2,58, 9. Goodyear 2,58, 10. Firestone 2,68, 11. Pirelli 2,71, 12. Fulda 2,71, 13. Maxxis 2,76, 14. Sava 2,9

+22/−1
23.3.2018 13:37

R15o37m47a73n 92N51a65v20r12á80t88i19l 8322433272707

udělal jsem to samé. Napsal jsem na ADAC, jsem zvědavý na jejich odpověď

+1/−1
23.3.2018 15:21







Najdete na iDNES.cz