Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyčistit, přeměřit, zkontrolovat. Až skončí zima, zamiřte do servisu

Zima se rozhodla na poslední chvíli připomenout, co umí. Motoristé však už začínají spřádat plány na jaro. Po zimní sezoně nestačí jen vyměnit zimní pneumatiky za letní. Aby auto co nejdéle vydrželo, je potřeba zkontrolovat řadu věcí. Některé se dají udělat doma, jiné zvládne jen specializovaný servis. Na co všechno byste neměli zapomenout?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R95o36m17a57n 87Š18e91s39t34á45k 5894429843353

Jarní vizuální prohlídku v servisu nechápu. Stejně nejméně jednou ročně jede člověk do servisu alespoň na výměnu oleje, tak při té příležitosti mechanik prohlédne celé auto, a kdyby bylo potřeba něco udělat, tak mi řekne. Případně jedu do servisu, pokud se mi něco nelíbí.

0/0
22.3.2018 9:11

P44e76t24r 71Č53e52r42m79á29k 9738205989470

A tak spousta aut s nižším nájezdem se při dnešních prodloužených servisních intervalech dostane do servisu třeba jenom jednou za dva roky, takže taková prevence za pár stovek není zcela od věci.

0/0
22.3.2018 22:46

M38i89l51a74n 61V39o96t28a96v54a 5584386531162

...."základní vizuální prohlídka".... doporučuji obejít auto sám a vlastní silou si okopat pneumatiky. Dvěstě korun využijte dle svého uvážení. Výsledek stejný

+4/0
21.3.2018 21:39

P61a19v71e65l 75J51e43ř48á57b87e16k 7781822714257

Okopat si je mohu, ale co bude výsledkem?

Diagnostika nějaké poruchy u které nevím ani jak by se mohla jmenovat, a nebo okopání špiček bot?

+1/0
22.3.2018 0:17

M16i42l47a88n 69V63o48t81a70v38a 5134866171472

výsledkem bude to co si budete sám přát, či to samé co bude v servisu. Pouze to, že jste vyhodil peníze za vizuální prohlídku. Takže nic, co by jste vizuálně neposoudil sám

0/0
22.3.2018 0:19

P32e64t43r 10Č46e79r70m57á18k 9438565149880

S nadsázkou dobrý, ale jinak samozřejmě nesmysl. Vizuální prohlídka neznamená že si někdo obejde auto a podívá se na škrábance, ale že to zvedne na hever a prohlídne jestli někde něco nevisí, není to urezlé, obroušené, prasklé, neteče to atd. To pochopitelně žádným okopáváním nezjistíte, sloupovej hever doma moc lidí nemá a zvedat to bodovým a plazit se pod tím (bez záruky že něco dotyčný coby laik pozná) za ty dvě stovky stojí málokomu.

0/0
22.3.2018 22:45

J42o63s67e81f 55N35o12v89a21k 5208482826518

Článek rozdělenej na 150 částí kvůli zobrazování reklam? Sorry, tohle u mě nefunguje, máte smůlu.

+4/0
21.3.2018 21:31

M23i37c11h36a71l 64K36r10č34á32l 6718788466902

A když se podíváte co je součástí takové prohlídky tak zjistíte že tam nemá cenu ani jezdit. Na zjištění že klakson troubí, světla svítí a stěrače stírají nepotřebuju trávit hodiny v servisu.

+12/0
21.3.2018 11:57

R54o58b34e13r42t 65M73a15t28u12l55a 8567609146565

Pneu si zvládnu přehodit sám a udělat u toho kontrolu tedy výměnu brzd, protože jsem je kontroloval na podzim taky. Když auto normálně jede a nikde se neozývají zvuky tak servis stejně nejspíš nic nezjistí a za měsíc tam jdete znova, protože se to rozbilo. Nebo snad znáte servis, kde poznají, že se za měsíc rozbije např. palivové čerpadlo atd.?;-D Náplně kontroluji průběžně a akumulátor nekontroluji a když odejde tak rovnou koupím nový

+4/0
21.3.2018 10:21

P20e54t93r 26Č93e65r42m55á80k 9718905779880

Dobrý, vy možná, půlka národa si ale neumí ani vyměnit kolo, představa že u toho rozebírají brzdový třmen a kontrolují destičky je utopie. ;-)

0/0
22.3.2018 22:48

J17a41n 95D12l19o43u56h41ý 7864169160279

1) ta uchylna navigace clanku me odradila to cist do konce

2) Vyhazovani penez z okna, na pravidelnych kontroly pred a po zime jsem jezdival, nicmene zadnou "prevenci" v poruchovosti auto to neprinaselo, cili uz nekolik let to proste nedelam a auta mi jezdi porad stejne ani nepozoruji nejake zvyseni "poruchovosti".

3) Za cca 100 az 300kc nemuze technik logicky nic poradne zkontrolovat natoz "opravit" R^ - cili akorat hazete penize za nic do servisu ;-D

+1/0
21.3.2018 8:57

J76a18n 19K98o79n24v13a31l52i24n76k77a 5620511351225

Jako u všeho, tak i u auta se vyplatí mít alespoň rámcový přehled a znalost o fungování jednotlivých komponent. Je fajn vědět, jaké věci jsou u konkrétního auta náchylnější na poruchu (nebo se nadměrně opotřebovávají). Pak je možné trochu cílit a vyhýbat se větším problémům. Mnohdy stačí pročíst diskusní fóra klubů a hned se tam člověk dozví co třeba ani vědět nechtěl ;-D

+1/0
21.3.2018 10:34

J12a52r41o50s87l84a97v 85K15a53d47l27e56c 5251339472861

Odborný servis nebo STK by měl být povinný alespoň jednou za rok.

0/−13
21.3.2018 8:41

J97a26n 57D33l56o10u56h87ý 7554459920639

To je zajimave ze v USA v nekterych statech si vystaci i bez STK. Stacil pritom zakon, ze auto, ktere nebrzdi, nefunguje mu rizeni, ci by mu lidove receno mohlo upadnout kolo, tak nesmi servis vydat zpet zakaznikovi R^ Osobne si myslim to same, aby clovek nezabil nekoho jineho na silnici, auto musi brzdit a musi fungovat rizeni. I ten nejvetsi vrak co clovek potka na silnici neni auto, co by svoji jizdou vrazdilo na potkani ;-D

+5/0
21.3.2018 17:31

A27n49t66o18n44í38n 44S74e65b39e91r19a 7323928360769

" mohlo upadnout kolo, tak nesmi servis vydat zpet zakaznikovi"

takže staší nejezdit do servisu.....

0/0
23.3.2018 13:37

A84n73t37o89n39í89n 63S35e76b87e55r51a 7843618410489

Já nejsem automechanik, ale i tak jsem dokázal detekovat a opravit spoustu věcí, se kterým si servis nedokázal poradit a místo řešení přičiny a opravy za 1000 kč navrhovali výměny za 10 tisíc atd.

To jsou odborné servisy fakt na úrovni. Tam mně ženete ?

0/0
23.3.2018 13:40

J15a32n 87K13o80n19v22a86l87i72n31k68a 5340471111625

Aneb "všichni hurá do značkových servisů".

Na po-zimní zákroky jsem odvezl auto v pondělí. Poněkud trnu, kam až mechanik zajde, protože je přepečlivý. Bohužel se sešli dva ma.oři - já a on. Já s obsedantní touhou po perfekním stavu auta a on, který to vidí podobně (a ještě na mě vydělává). Už dost dlouho před manželkou tajím skutečné náklady na servis vozu. :-/ Kdybych jezdil do značkového servisu, tak bych to neutajil, protože by jaksi občas nebylo co jíst. ;-D

0/−1
21.3.2018 7:21

J72a78n 12D81l18o12u33h37ý 7844419400569

Tak pokud jezdite treba audi Q7 chapu ze servis leze do penez ;-D Pokud mate pekac jako treba Fabie ci Rapid moc nerozumim kam ty penize valite ;-D

+1/−1
21.3.2018 8:58

J81a91n 88K13o96n52v14a98l15i32n94k75a 5610491111665

postarší BMW 530i

Aktuálně mám možnost koupit starší Q7, ale právě nákladnost servisu mne dost odrazuje. Nějaké zkušenosti s Q7?

Fabie nebo Rapid jsou na servis rozhodně přijatelnější, ale to je tak jediná jejich výhoda.

0/0
21.3.2018 9:41

J67a94n 11D39l86o92u77h15ý 7594589400129

Ja mam obecne zkusenosti, ze cim vice "premiove" to auto ma byt, tim vice se kazi a servis navic stoji raketu. Tim nechci obhajovat skodovku - aktualne zadnou moderni skodovkou nejezdim. Jinak Q7 bych se vyhnul obloukem je to opravdu kasicka na penize. To uz lepe udelate s BMW X5 - tam mam zkusenost ale pouze s prvni generaci v benzinu. Tam si clovek musi dat pozor akorat na rizeni, aby bylo v cajku. Jeho vymena je otazka deseti-tisicu Rv Na denni jezdeni kupuju jenom nove "zebrinaky" - 200 tisic to najede bez problemu a pak opravy stojej pakatel, ale sezente dneska nekde auto ve vybave "nic do toho nechci" s atmosferickym 4 valcovym motorem o objemu vetsi nez 1.2 ;-D Aktualne nejdostupnejsi je pouze Dacie nebo Mitsubishi :-/

0/0
21.3.2018 17:36

P97e60t28r 49Č78e65r14m95á82k 9288705809420

Jde o to kde jste ty zkušenosti získal. Obecně je to spíše naopak, nové auto z premuim segmentu mívá dnes jako standart prvních pár let servis zdarma (resp. v ceně vozu) a pak problém není, i když se něco pokazí tak to jde za výrobcem (a servis to velmi rád zinkasuje). A u ojetiny je spíše problém v tom že předchozí majitel servis šidil, což samozřejmě u sofistikovanější techniky vyvolá dražší opravu. Kdo tomu dává to co má tak obecně problém nemívá.

Jinak Q7 není důvod se vyhýbat, X5 v druhé generaci (což je konkurent) je proti tomu kasička, problém je spíše u vhodné volby motoru - V6 je na to poměrně slabá, V8 je pak po finanční stránce zcela jinde. Samozřejmě jde o úhel pohledu - pro majitele fabie to je prašť jak uhoď ;-D

0/0
21.3.2018 20:26

J11a57n 49K82o35n30v67a10l66i68n89k40a 5110691881235

Jen malá korekce. BMW nikdy neměly V6 ale R6 a pak V8. AUdi má V6. Třílitrové šestiválce v benzínu jsou pro X5 na hranici výkonu. Jede to, ale žere mnohdy víc než V8, který si s tím autem jen tak pohazuje.

Koupě ojetého prémiového auta je sázka do hodně nebezpečné loterie. Obecně platí, že takové auto jedině nové, nebo zánovní a nebo naopak s nájezdem kolem 300 tisíc. Debilita? Ani ne. Udržované kusy mají v tomto věku vyměněny ty nejdražší komponenty (turba, tlumiče, ramena, dpf, a mraky jiného). A kilometry jsou pro tyto motory jen číslo.

Já koupil to svoje s nájezdem 186 tisíc, který byl ověřený. A vyměňuju a vyměňuju. Přesně odcházejí věci na podvozku, tlumiče, brzdy atd. To předchozí bmw mělo najeto hodně přes 300 a podobné věci ho netrápily.

0/0
23.3.2018 7:40

P82e53t48r 22Č12e11r53m14á55k 9968955459150

Zbytečná korekce protože řeč je o motorech audi ;-)

0/0
23.3.2018 10:00

J83a49n 33K29o95n84v44a38l31i33n38k72a 5110411901385

U prvních X5 máte víceméně pravdu. Je to v podstatě generace e39 na chůdách. To znamená poctivá mechanika a minimum kurvidel. Jedinou nevýhodou je to, že se x5 montovaly v USA, kde nebyli tak přísní na kvalitu práce. To se u některých kusů docela pozná.

Další výhodou je, že 4x4 ještě nebyl přetechnizovaný xdrive, ale jeho o dost spolehlivější předchůdce.

0/0
23.3.2018 7:28

M18i76l95a25n 81V98o74t32a68v40a 5104136451362

kdybych jezdil znovu do neznačkového, neměl bych ani kde bydlet.

0/0
21.3.2018 21:40

V38o34j32t94ě81c28h 65M20o14r83a53v84e61c 5295194486105

Tyhle články, rozdělené na víc stránek kvůli zobrazení reklam, je nutno ignorovat...

:-PRv

+11/0
20.3.2018 23:10

J68o62s75e47f 29Š98o29l32t83e74s 8114608650843

To jsou mi výmysly. Mám elektromobil, do servisu jezdím co dva roky jenom proto, že je to zdarma. Brzdy budu měnit asi jednou za životnost automobilu, protože budou vyrezlé od nepoužívání (vyřeším nerezavějícími kotouči), klimu moc nepoužívám, ale kontrola a doplnění stojí pár stovek a kabinový filtr si vyměním klidně sám. A brzdovku mi každé dva roky vymění garážista za 500 Kč.

0/−5
20.3.2018 22:55

J41i91ř94í 93Z14ý49k16a 9589723711970

Jste si jistý, že máte v autě starý typ náplně? Moderní auta už mají tu náplň 1g za cirka 1000Kč

0/0
20.3.2018 23:24

J72o21s70e96f 47Š54o22l29t40e41s 8504698880183

Tak vzhledem k tomu, že klima se používá neustále, protože je to zároveň tepelné čerpadlo, tak neočekávám problémy. Je tam speciální gelová náplň, ale doplňuje se opravdu velmi málo, zpravidla nic. A tipuji, že jste se upsal, a chtěl jste napsat 1 kg za 1000 Kč.

0/−1
20.3.2018 23:30
Foto

P34a12v71e96l 53K64a59l48u98s 6224916656342

Tak pravdu nemáte ani jeden, páč cena chladiva 1234yf je v průměru 7,- Kč za gram. (7000,- Kč /kg)

0/0
21.3.2018 7:08

P15e97t92e19r 88V13a49ň55u87š57a35n46i30k 4877406356532

tak pochlubil jste se, jste spokojen?8-o

+5/0
21.3.2018 4:02

H89o32n15z84a 78K47r44e60n29s16t47e34t22t58e14r 1803299179

Světla: Diagnostika pozná špatně nastavená světla? A já si pořád myslel, že to poznám na regloskopu... ti zkušenější vůči zdi a prd, chce to diagnostiku na kontrolu.. No ještě že tu máme Idnes.... Jinak u té geometrie doporučuji i kontrolu asistenčních systémů, když nám Volva zabíjejí cyklistky.....

0/0
20.3.2018 22:07

V30á46c31l60a65v 49L61a45d54a 6452603324763

No nevím, jak si zdiagnostikujete takové AFS, multifunkční světlomety nebo Matrix světlomety ;)

0/0
20.3.2018 23:13

H28o23n55z31a 69K60r48e35n60s58t57e69t95t11e31r 1753989319

I Afs nebi Matrix nebo HD 84 se kontrolují na normálním regloskopu. Pro seřízení to chce diagnostiku už dlouho, ale bavíme se o kontrole. Navíc i pro seřízení neoslnujici dálky i Matrix potřebujete měřit jízdní osu, a upřímně to kompletně nastavit neumí ani kdejaký značkový servis. Natož ten normální. mmj. U Matrixu řešíte adaptační hodnotu Master segmentu, resp. jen zadáváte jeho hodnotu, nemerite jak je nastavený.

0/0
21.3.2018 6:54

J65a10k79u19b 87V31a38t66r64t 8336424919977

kto sa stara pravidelne nema sa coho bat, ale ta cena 2700 za olej ma dostala. nepomylili ste si to nahodou so setvalcovou audinou?

+4/0
20.3.2018 21:39

M10i95r39o29s21l66a36v 43K29u79c81e69r87a 4727900687481

Koukam, ze jste auto nikdy nemel, jinak by vas nemohla překvapit cena za olej v autorizovanych servisech.

0/0
21.3.2018 10:00

P40e69t55r 24Č94e32r95m18á34k 9338925129940

A tak cena oleje je v tomhle případě vcelku ok, to je evidentné počítané se starší a levnější 5w40, k tomu filtry, práce a navíc ta samotná prohlídka. Za ty peníze více než slušná nabídka R^

0/0
21.3.2018 10:04

P25e91t68r 59Č56e72r66m81á20k 9188715869450

Taky jsem dlouho už takhle levnou nabídku neviděl, ale autorizáky se v posledních letech snaží myslet i na majitele starších aut. A je to cena za celý servis a ne za litr samotného oleje, takže do servisu V6 to má daleko ;-D

0/0
21.3.2018 10:07

J29a97n 49P10i57r47a96s 1263915726466

No tak u bodu 10. Dnes základní diagnostiku take zvládnete doma. Stačí hračka z Číny za 500 a mobilní telefon. Základní diagnostiku to zvládne u většiny běžných aut. Minimálně se dozvíte co se s autem asi děje...

+2/0
20.3.2018 20:50

P82e15t72r 42Č20e85r42m43á41k 9348635889100

Spíš maximálně se dozvíte co se s autem děje. Toho co se děje s autama kde si nadšenci zkouší něco těmahle čínama a na netu staženým sw něco upravovat jsou plný fóra ;-D

0/−2
21.3.2018 9:54

M37a25r27t12i66n 30J61u82r37e58č12k97a 2683344741541

Výměna oleje v 1,4 za 2700 8-o kam na ty ceny výměny olejů značkové servisy jen chodí. Totožný olej dokonce od totožného výrobce a typu se dá mimo značkový servis pořídit za polovic včetně práce.

Samozřejmě dávat bacha na servisy pyšnící se logem Starline apod. Tyto atrapy náhradních dílů a provozních kapalin nemají místo u aut, které mají dlouho vydržet.

+12/0
20.3.2018 20:04

Š14i78m33o29n 31M76a51r10t33y70n33e75k 7383555213656

Tak i do značkového servisu si můžete dovést svůj vlastní (levný) olej. A ano litr oleje v servisu za 500 kč je zlodějina.

+2/0
20.3.2018 20:07

M18a48r71t41i29n 94J58u71r20e62č55k56a 2703444511611

To ale postrádá logiku, proč bych si nechal měnit olej ve značkovém servise, když si dovezu svůj olej. Navíc jde dnes do módy metodika odsávání oleje místo vypouštění, což je hovadina, ty největší nečistoty na dně tam pak zůstanou. Zrovna u oleje si myslím není vůbec problém pokud jeho výměnu i s pořízením nechám plně na neznačkovém servisu který znám, kde mám jistotu, že mne neoblbnou. Bohužel i ve značkových servise nechávají právě tyto rutinní úkony dělat zaučující se učně, kde se mi při rutinním úkonu stalo, že mi místo metrických šroubu co drží zakrytování spodku auta ve značkovém servisu narvali do nalisovaných matic nosníků samořezné šrouby a tím znemožnili následnou demontáž krytů, protože se šrouby v maticích zakously a protáčely v nosníku. Někdy fakt neuvěřitelné, co někteří vymyslí a uhlídat všechny prostě nejde.

0/0
20.3.2018 20:17

Š67i87m36o54n 40M69a78r60t73y27n77e94k 7953845543806

Tak návštěvou neznačkového servisu přijdete o záruku (ne sice o tu zákonnou, ale o prodlouženou).

0/0
20.3.2018 20:51

M47a46r88t29i61n 42J35u19r29e60č18k68a 2303944381881

Nejsem si tím úplně jist... ošetřuje toto už roky směrnice převzatá z EU

http://www.pneuaservis.cz/userFiles/blokova-vyjimka.pdf

Stejně ty značkové podmínky jsou k smíchu, měnit třeba olej co 30 až 60 tisíc km intervaly, to je nesmysl, životnost motoru katastrofální a po záruce se pak člověk stejně brzy nedoplatí. A jak to ještě umí podat... v rámci služeb zákazníkovi pro snížení nákladu na servis jsme prodloužili servisní interval.

0/−1
20.3.2018 21:01

J29i70n17d50ř29i65c34h 48Š69k21o67p12e27k 4635741350185

Přijdeš jen o prodlouženou.

0/0
20.3.2018 22:13

M73i18r33o54s31l98a34v 61K27u35c78e60r19a 4397780877881

Píše o PRODLOUZENE zaruce... tam si stanovuje podminky vyrobce.

0/0
21.3.2018 10:01

J75o34s76e14f 61Š81o22l50t58e49s 8744338900653

Ohledně toho odsávání, to je diskutabilní. Některé olejové vany jsou navržené tak hloupě, že vypouštěcí šroub není v nejnižším bodě vany, takže tam vždy ty nečistoty a trochu starého oleje při vypouštění zůstanou. To je samozřejmě pro motor vražda. Proto je někdy odsávání přes měrku výhodnější.

0/0
20.3.2018 22:57

P85e82t59r 56Č85e15r43m96á71k 9828875129400

Tak za 500 je to u moderních viskozit olejů ještě ok, problém je že běźný standard je 700...

0/0
21.3.2018 9:56

P54e86t60r 81Č87e23r37m86á49k 9578145219360

Je to akční cena, normálně je to víc, na tomhle by ve větším měřítku ani nevydělali, cena jen minimálně vyšší než u garážisty a přitom hafo práce navíc.

0/0
21.3.2018 10:01







Najdete na iDNES.cz