Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mercedes se novým hybridem moc nechlubí. Tankuje totiž naftu

Je to jistě záměr, že se tím Mercedes nijak zvlášť nechlubí. Do všech modelů od třídy C výš rychle nasazuje kompaktní hybridní systémy, které výrazně snižují skutečnou, ale především i udávanou spotřebu. Německá automobilka tak reaguje na nová pravidla při měření spotřeby a emisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R12a87d78e62k 63N48e54u25m30a41n40n 5692812178255

Automobilky nevyrábí auta pro zákazníky - ale pro EU :-/

0/−4
23.3.2018 20:51

M46a40r26t44i35n 21K53a32r16á13s81e43k 9468783178948

Z vypelych trhu mame v EU pro autoprumysl asi nejvolnejsi pravidla, ani to nestaci?

+1/0
24.3.2018 15:49

J97a85n 94D93l75o10u26h20ý 7124269560319

Jak na co...

0/0
25.3.2018 15:13

J75o26s29e21f 36H74r38o61c75h 1506214404585

Ano ano ano cesta vpred momentalne je nafta ale kdo by to chapal ze

+3/−5
23.3.2018 10:06

I64r72e58n81a 14P18l45a23c45h42e83t85k22o49v46á 1236164416190

Budoucnost je v jádru.

+2/0
23.3.2018 9:09

J63i31ř56í 88Z83ý69k17a 9709503541280

pudla?

+2/0
23.3.2018 9:12

J56a73r64o45m20í37r 66K38r97á18l 4200189394839

No, máte pravdu, ale vysvětlujte to těm zeleným pojašencům. :-/

+1/0
23.3.2018 9:29

V44á35c23l34a90v 48P69o19u12s75t36k18a 3820731212

Každý přece ví, že budoucnost patří aluminiu.

+7/0
23.3.2018 9:35

G96e46o94r67g 27K85o19m30b76e38r19e56c 9764431116531

budoucnost je zrejme jederna fuze ale urcite ne soucasne JE

+1/0
23.3.2018 10:08

J23a26n 14V48á44c92l45a58v16í57k 3472716871189

Otázka jak vzdálená budoucnost.

0/0
23.3.2018 11:32

G12e53o91r26g 10K70o25m49b22e97r35e14c 9454941816901

Zalezi jak dopadne ITER. Kdyz jim to bude makat tak blizka kdyz ne tak se toho aspon ja uz nedoziju.

0/0
23.3.2018 12:18

J92a74n 11V32á22c90l77a34v76í14k 3112456611689

A protože to nevíme, tak musíme spoléhat na to, co existuje dnes.

0/0
23.3.2018 12:31

J47a46r42o68m36i64r 64F60a43r39e37k 4732143167

Nejdřív 2035, potvrzení, že to opravdu funguje. A pak dalších 20 let. Když bude zájem. Vydržte...

+1/0
23.3.2018 19:37

G23e39o56r49g 75K24o64m71b69e64r95e21c 9744661496941

Mercedes predevsim vidi dal nez na okraj talire. Pred par dnema predstavil novy SUV GLC F-Cell. Pohonna jednotka, palivovy clanek, je uz vyvinut a prispusoben tak ze pasuje bez uprav do vsech jeho modelu jak osobnich tak SUV vcetne dodavek.

Zacina se to hybat v oblasti palivovych clanku.

Navic prosel tento novy agregat veskerymi zatezkavacimy testy a vydrz noveho agregatu/palivoveho clanku je najezd 300.000 km R^

https://www.n-tv.de/auto/Mercedes-GLC-F-Cell-ist-er-der-Heilsbringer-article20345077.html

+2/−2
23.3.2018 8:15

L69u79d87ě52k 59N87o71v76ý 2681279363411

Na rozdíl od těch nesmyslů na baterky, je palivový článek skutečný pokrok a posun k lepšímu R^

+5/−3
23.3.2018 8:24

G41e70o94r48g 85K71o21m47b56e60r68e46c 9134751766761

Akorat ze to bude jeste nejakej rok trvat nez vychytaj vsechny mouchy a spadne to i cenove. Ale cena pude padat cim vic to pujde do vetsi serie. Ale je to na dobry ceste. Nemci to uz maj v mestskych autobusech, prvni vlakovy soupravy uz s tim jezdi ve skusebnim provozu (podzim 18 ostry provoz), dokonce jejich nejmodernejsi ponorky uz maj taky palivovej clanek byt jeste za podpory ale uz to je uspech.

+1/0
23.3.2018 8:55

J71i25ř88í 96P20a47u69l 3576855607562

Ale pokud vím, (moc o palivových článcích tedy nevím), tak palivo pro PČ je nejčasteji vodík (může být i jiné) a vodík se musí také nějak vyrobit. A pochybuji, že to jde bez el. energie. Takže je to jen další článek v řetězci zařízení, el. energie - chemická energie - el. energie - mechanická energie s účinností menší než 100%.

+1/0
23.3.2018 8:59

L34u66d79ě80k 58N87o32v40ý 2971699563341

To ano, ale je daleko výhodnější (na infrastrukturu, cenu i ekologii), když se průmyslově vyrábí vodík, než když si každý jednotlivec denně nabíjí svoje auto..

0/−3
23.3.2018 9:07

J13i55ř12í 48P19a20u50l 3496835217932

To nedokážu posoudit, ale proč tedy PČ jako mezičlánek, proč ne motor přímo na vodík + nádrž na vodík? Stojí za tím vlastnosti vodíku, tj nebezpečí výbuchu po smíchání s kyslíkem? Pokud ano, je tedy toto nebezpečí menší při použití vodíku jako paliva pro PČ?

0/−1
23.3.2018 9:39

G14e52o37r38g 31K92o11m46b62e35r24e85c 9794761796201

nejsem chemik ale spalovani vodiku jako paliva v motoru zpusobuje taky CO ci CO².

0/0
23.3.2018 10:10

J58i80ř44í 77S16c24h90w85a51c18h 8988604478446

chemik opravdu nejsi. Kde by se při spálení vodíku vzal ten uhlík? ;-)

+5/0
23.3.2018 10:25

A21d72a23m 71Ž74í37d30e58k 8115472965333

Spalování, tedy oxidace H2 žádný uhlík nevytvoří ..... bude z toho jen voda

jsem zvědav, jak vyřeší namrzání na cestách :)

budeme mít v autech odpadní nádrže, nebo to bude využito na chlazení a tedy odpar?

0/0
23.3.2018 13:25

V93í97t 87O68ž31a70n38a 1988918675484

Přímé spalování vodíku přináší spoustu problémů a jelikož je to třeba i mazat, tak z výfuku pořád vychází dost jedovatého svinstva.

0/0
23.3.2018 21:17

P43e87t88r 61V51o86d22i92č50k98a 5278242515

To teda není a to rapidně. Získávání vodíku elektrolýzou vody má účinnost cca 70%, takže už jen tenhle údaj říká, že elektromobil na baterie má menší energetické ztráty. A to jsem ještě nezačal s dalšími ztrátami ve vodíkovém cyklu, jako je neustálé mizení vodíku z nádrže, energetické ztráty způsobené přepravou (elektřina se vozit nemusí), účinnost palivových článku atd. atd.

+2/0
23.3.2018 10:48

M72a17r12t51i88n 98K78a96r80á81s30e91k 9968823858388

No v tom pripade by asi logicky melo byt i vyhodnejsi mit misto rozvodu elektriny flotilu kamionu rozvazejici do domacnosti vodik ne? Rozvodna sit ma ztraty kolem 10%, premena elektrina - vodik - elektrina, s najakym tim transportem a stlacenim ma ztraty cca 70%...

0/0
23.3.2018 15:16

J31a47n 52V52á33c79l83a84v74í78k 3712886531559

Vyrábí se hlavně ze zemního plynu. Proto ho berou na milost i přátelé Ruska.

+1/0
23.3.2018 11:38

J34a76r83o46m94í24r 68K86r20á91l 4870519624159

Bohužel zatím potřebuje dost velký akumulátor. Ale je to rozhodně lepší cesta, než prodlužovačky z oken. ;-)

0/−2
23.3.2018 9:05

M68a68r54t14i35n 64K29a60r73á70s28e92k 9328263758198

Ma jen par problemu jak napriklad:

1) infrastruktura - naklady na vybudovani infrastruktury pro vodik jsou nesrovnatelne vyssi nez pro dobijeni

2) energeticka narocnost - 1km v aute na vodik spotrebuje cca trojnasobek energie oproti autu na baterky (tzn obri defiticit ve vykonu elektraren a hlavne pak cena paliva)

Problemu je vic, ale ty jsou v zasade resitelne, nicmene ty dva zminene jsou proste "neodstranitelne"

+3/0
23.3.2018 9:49

G37e89o53r34g 57K52o18m59b86e70r69e43c 9364591636801

1) infrastruktura - naklady na vybudovani infrastruktury pro vodik jsou nesrovnatelne vyssi nez pro dobijeni

to je lez. Daji se pouzit uz soucasne benzinky. Nemusi se rozsirovat stojany. Tezko bude stacit 6-12 stojanu na elektriku. Nemusi se tahat k pumpam vysoky napeti. Zkuste to nekde v USA, Kanade, Rusku, etc. kde jsou cerpacky 200-400km od sebe. Tam by jste vsude musel natahat nove vedeni. Tim budou zadratovany zeme krizem krazem nemluve o tom kdyz na to spadne strom pri vychru a dalsi vlivy pocasi. On kazdy nebydli ve meste a dodnes jsou na venkove tisice obci kde jedou s elektrikou na doraz kde vam nedaj silnejsi jistic protoze vedeni vic neutahne.

2) energeticka narocnost - 1km v aute na vodik spotrebuje cca trojnasobek energie oproti autu na baterky (tzn obri defiticit ve vykonu elektraren a hlavne pak cena paliva)

to je hola demagogie kterou radi propaguji zastanci e-aut.

-

Dalsi problem a ne maly. Zacpy na dalnicich. V zime zacpa xy km pri -15. Jak odstranite auta s prazdnymy aku? nebo to kazdy za sebou bude tahat centralu? Benzin/naftu a vodik dotankuje cisterna ale tezko budete dobijet nekde na dalnici napr. 1000 aut a 500 kamionu.

0/−3
23.3.2018 10:05

P26e77t26r 16V34o66d62i87č36k72a 5128222275

1) Až na to, že se celá benzínka musí zrušit a z gruntu postavit nová. A přeprava vodíku náklaďáky se vám také libí? Není náhodou lepší poslat energii energetickou soustavou, aby sama dotekla tam, kam je potřeba?

2) To demagogie není. Elektrolýza 70 %, palivový článek 40-60%, pak ztráty převozem, odpařováním apod. Ve výsledky jste rád, když se s celkovou účinností dostanete na 30%.

+1/0
23.3.2018 10:53

G12e90o51r20g 10K64o97m97b37e56r25e60c 9934261636941

A kde tu elektrickou soustavu vemete? sama se nepostavi. A proc by to nemohli roozvazet cisterny? Ja se ted prevazi LPG/CNG?

A proc by se benzinka musela rusit? 8-o Co to je zas za demagogii?

kouknete se sem na benzinku Totak v Mnichove. Vse pohromade.

https://www.google.cz/maps/place/TOTAL+Tankstelle/@48.19232,11.56433,3a,75y,90t/data=!3m8!1e2!3m6!1sAF1QipO5eD1XTMeAmWx1Yl9JQuCIoolQwrWFsucFTjIy!2e10!3e12!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipO5eD1XTMeAmWx1Yl9JQuCIoolQwrWFsucFTjIy%3Dw203-h114-k-no!7i3264!8i1836!4m5!3m4!1s0x479e76994a323a07:0x3232b3827be2395e!8m2!3d48.1923644!4d11.5646084

0/−1
23.3.2018 11:13

P84e33t24r 16V47o75d54i98č69k84a 5698372645

Energetická soustava je hotová. Jen poslední míle se musí posílit. Ale tohle porovnávat je padlé na hlavu. V obou případech jsou nutné nemalé investice. Ale tvrdit, že benzínky na vodík jsou hotové, je opravdu demagogie, abych použil to vaše oblíbené slovo.

A ty cisterny s vodíkem budou jezdit na prdy jednorožců, aby nezhoršovaly už tak tragickou energetickou bilanci aut na vodík?

Protože jaksi do nádrží na naftu vodík neuložíte. Takže komplet rekonstrukce. Nemluvě o jiných normách pro práci s vodíkem, takže se musí změnit i celá dispozice benzínky.

+2/0
23.3.2018 11:34

G96e84o49r94g 42K84o79m27b33e36r94e65c 9814881316101

Energetická soustava je hotová 8-o8-o a kde? ukazte mi pumpu na trase napr. Praha Liberec kde jsou rychlonabijeci stanice pro aspon 20 aut najednou? to neni taky nikde. Kde nabijete 50 aut co prijedou na hory do hotelu? natahaj 50 prodluzovacek ke kazdymu autu? tak to pak joooo to jeopravdu hotova elektricka soustava. A posledni mile a posilit? Z ceho? Kde nic neni ani cert nebere. Kam postavite na te mili (1,6km) sloupy? Uz vidi ty majitele pozemku jak stojej frontu na to aby se u nich postavili sloupy s vysokym vedenim. A zakopat? vyjde jeste nekolikrat draze a i tak musite pres cizi pozemky. Cisterny s rozvozem vodiku muzou zrovna tak na ten vodik jezdit. Uz jsem to psal, v Nemecku uz v nekterych mestech jezdi hromadna doprava (autobusy) na palivovy clanek. Proc by nemohla jet cisterna.

V roce 2011objel Mercedes s 4 autama celou zemekouli a vsechny dojeli bez problemu zas zpatky. Dotankovavali taky z cisterny ktera jela s nima tam kde nebyli stanice s hydrogenem.

Co takhle poslat 4 Tesly kole sveta? Hlavne ze leti k marsu ;-D

A nikde netvrdim ze hydrogen ulozite do nadrzi na naftu. Na odkazu je jasne videt ze stojany s hydrogenem muzou byt na normalni pumpe vedle sebe se stojanama na benzin/naftu.

Jak zajistite zazemi pro 50 aut co chtej tahat stau z dratu?. Z aut se vam muze vyhrnout 100-200 lidi. To tam bude minimalne 1/2 hodiny vetsina stepovat v zime protoze se na pumpu vsichni nevejdou?

Stoupnete si na nejakou frekventovanou pumpu na dalnici napr. nekde v Nemecku a spocitejte si kolik se tam za hodinu protoci aut. To bude na kazdy pumpe 50 stojanu na elektriku? kam ty auta zaparkujou? nedej boze kdyz prijede par kamionu. Uz ted neni kde zaparkovat.

Kazdej jen vidite j

0/−3
23.3.2018 12:13

G55e40o50r97g 91K51o48m87b15e79r35e46c 9514501256931

Kazdej jen vidite jak si natahnete z baraku/garaze prodluzovacku k autu ale dal nedohlednete.

0/0
23.3.2018 12:14

P69e43t40r 71V75o64d60i41č83k77a 5608962285

A vám vůbec nedocvaklo, že na dálnici nikdo s osobákem dobíjet nebude, protože bude mít ráno nabitou plnou. To se vám ani s benzínem ani s vodíkem nestane. Dobíjet budou jen ti, kdo pojede dlouhou trasu a to je zlomek všech aut. Málokdo jezdí denně přes celou republiku. V případě rozmachu elektromobilů benzínkám rapidně ubudou zákazníci.

+1/0
23.3.2018 12:23

G50e64o86r33g 98K24o53m29b39e71r55e46c 9614891626581

Jj, uz vas vidim jak na zatah jedete z Prahy na Kaprun s rodinkou na lyze na zatah:-P

0/−1
23.3.2018 12:39

P42e74t81r 20V11o95d48i57č58k34a 5898782185

Máte pravdu, tam jezdí všichni 5x týdně. Takže váš argument o přecpaných dobíjecích stanicích je naprosto validní.

+1/−1
23.3.2018 12:43

G23e24o89r50g 69K64o24m47b23e52r36e70c 9734401706841

videl jste nekdy dalnici v Nemecku napr. o prazdninach a je jedno kterych jestli zimnich, jarnich nebo letnich kdy se to ze severu vsechno tahne na jih k mori? viz https://www.merkur.de/bilder/2016/03/16/6214738/126022547-gipfel-stau-dpa-autobahn-acht-irschenberg-dpa-dxfT3tChcNG.jpg

Uz vidim jak si nejakej strejc v Dortmundu doma dobije a jak az na dve zastavky pojede 1200km do Livorna. To aby naplanoval 3 dny navic. ;-D

0/0
23.3.2018 13:02

O35t23a74k97a81r 51F12u77k85a 8271543261384

tak ono stačí -12°C, zácpa/havárie na D1, cesta do Brna nebo Ostravy. jestli je těch aut zlomek, jezdí ho po dálnicích denně sakra hodně ;-D

0/−1
23.3.2018 13:06

P73a74v33e74l 21O26t57i64s94k 2916341487

nejezdí ale budete se divit, dalnice je určená primárnš k delčím trasám , a proto na dálnici opravdu jede většina aut delší trasu.

0/0
23.3.2018 16:23

P20a28v32e55l 49O36t64i77s72k 2336201257

Za prvé ne zdaleka ne každý má možnost nabíjet doma,za druhé na dlouhých trasách prostě musíte čerpat palivo, v případě e-aut energii, a jen tak mimochodem, ty elektro auta musí tzv. dotankovat daleko častěji než klasická auta. Takže ano p. Kromberec má pravdu a skutečně se zastavte na pumpě v německu na dálnici , ale i u nás, postůjte tam přes den ta hodinu dvě a spočítejte si kolik aut tankovalo, problém je v tom , že u normálního čerpadla, se může protočit cca 12 aut za hodinu, a to auto dalších minimálně 800km nebude potřebovat tankovat, u rychlonabíječky stráví elektro auto minimálně 30min, ale spíš více a je nabito max na 80 procent, čili dojezd se zkracuje a za dalších max 300km to musí absolvovat znova, takže na delších trasách by těch dobíjení bylo násobně víc než klasického tankování. A proto by ty pumpy, nebo dobíjecí stanice musely mít i nekolika násobně více stojanů než je v současnosti čerpadel, musely by být mnohem větší protože ty auta musíte někam postavit a ti lidi budou kde po dobu nabíjení. A to nemluvím o tom jaký by musela mít taková dálniční stanice přívod. Není to tak růžové s elektro auty jak si mnozí představují, ano ted je to pohoda ale když ten počet e-aut bude stoupat, tak vám i stoupne pravděpodobnost že pojedete na delší cestu budete potřebovat dobít dojedete k nabíječce a ejhle ona je obszená a vy jste až třetí v řadě. No řeknu vám nic moc představa.

:-)

+2/0
23.3.2018 16:21

T80o36m71á21š 21K64u51t20á96l19e49k 5764126958628

Celá ta diskuse je absurdní, v některých ohledech mají jistě pravdu oba = řešením jsou nadále fosilní paliva ;-)

0/0
26.3.2018 0:23

M23a22r29t40i31n 49K59a70r32á79s32e46k 9898883488648

1) Ze soucasne cerpacky využijete mozna tak tu vyasfaltovanou plochu a obchod, ale zatímco dobijeci stojan postavite za par set tisíc (rychlodobijeci), tak cerpacka na vodik je zarizeni za miliony az desitky milionu. Benzinky jsou uz dnska bezne napojene na sit VN...

Jinak je usmevne jak se nekteri lidi domnivaji ze je jednodusi transport energie elektrárna - továrna na vodik - transport autem - tankovaci stanice, nez vest tu energii po dratech.

2) energeticka narocnost není demagogie, to je prosty fakt který vychazi z toho, ze vyroba vodiku je pomerne neefektivni (pokud ho nevyrabite ze zemniho plynu), a jeho skladovani a transport kdy je nutne podchlazeni a extremni stlaceeni ma taky enormni ztraty, nesrovnatelne s vedenim elektriny...

Zacpy na dalnicich - auto s 50 kWh baterku vydrzi stat o topit 2-3 dny, tzn nejaka I nekolikahodinova zacka ho nerozhodi I se skoro vybitou baterkou, pritom realne se neda moc ocekavat ze by se masove prodavaly auta s mensi baterkou, spise vetsi a to podstatne

+3/0
23.3.2018 12:33

G50e63o17r93g 83K53o46m52b40e49r24e50c 9114781546531

Zacpy na dalnicich - auto s 50 kWh baterku vydrzi stat o topit 2-3 dny, Jojo kdyz je +15 ;-D A navic mate sklenenou kouli a vite ze bude za hodinu tam a tam zacpa na 8 hodin takze pred tim si samozrejme rychle natankujete/dobijete baterku ze?

Ale jo kdo chce kam pomozme mu tam, se ne nadarmo rika.

Vy stale zijete v bubline kde je vysoka infrastrukture. Uz jsem to psal vyse. Neni jen Praha a okoli nebo huste zasitovana Evropa.

0/−3
23.3.2018 12:53

M53a73r51t64i53n 92K87a75r31á64s48e40k 9888273618308

8 hodinova zacpa v mrazu sezere kdyz to prezeneme 20% baterky - ano teoreticky to muze zpusobit v tomto extremnim pripade problem (za cca 300 000 km najezdenych se mi to nestalo teda nikdy).

Jinak jaky vliv ma to, ze v nekterych castech sveta proste nejsou rovody elektriny, na elektrifikaci dopravy napr v Evrope, kde ty site jsou? To jako mate pocit, ze se musi vyrabet bud 100% aut na elektrinu nebo 0% aut na elektrinu a nic mezi tim?

+2/0
23.3.2018 12:56

J58a53n 98V22á94c11l77a68v74í76k 3102816351189

Pro většinu diskutérů na idnes je rozhodující asi ta hustě zasíťovaná Evropa - někam na Sibiř se s tím nechystáme.

0/0
23.3.2018 15:29

V69í52t 35O77ž92a26n47a 1828218565744

Vodík je blbost. Efektivita je třetinová a vybudování infrastrukltury několikanásobně náročnější.

0/0
23.3.2018 21:18

J41a72n 29M15a15c62h22á86č 3927916573792

A Evropské komisi se těch 95g/km zdá ještě pořád moc.Další spřísnění už bude provázeno proříznutím otvorů do podlahy,jako měli Flintstoneovi....

+5/0
23.3.2018 8:09

A41d57a51m 94Ž81í88d75e91k 8165492225943

S tou náhradou alternátoru to je asi dobré

a levné řešení . Nechápu ale, jak je to schopno 'jet bez motoru' a taky nechápu, jak přenášejí těch 333 A (16kW při 48V). Navíc ty baterie budou mít životnost tak dva roky.

0/0
23.3.2018 7:46

A94d15a20m 34Ž45í82d74e41k 8515462625383

jo a ještě maličkost, 48V dokáže při (ne)vhodných podmínkách pořádně pokopat a udělat na těle spáleniny. Nevěřím že se to obejde 'bez proškolení' - jak je napsané v článku

0/0
23.3.2018 7:50







Najdete na iDNES.cz