Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P81e59t84r 95N27ě63m96e75č23e77k 1732774552233

Já bych se o diesely tak úplně nebál. On ten humbuk zase přejde.... jinak palec nahoru za ten vynález!

+26/−1
doporučit
27.3.2018 7:26

T68o32m73á32š 93J66a78n58í79r30e35k 5716456521938

Nejvetsi svinstvo jsou deb*love, co si vymontovali filtr pevnych castic! V prvni fazi udelat plosnou razii ve firmach, kde to nabizeli a identifikovat co nejvic karcinogennich aut a ty okamzite vymazat z provozu. A pak vybavit kazdou hlidku mobilnim testerem na emise a kdyz zjisti vymontovany DPF, tak okamzite pul sta flastr a auto okamzite z provozu. Je az tristni jak daleko tahle praxe pokrocila. Diky vyssim tlakum a kvalitnejsimu spalovani vznikaji nanosaze, ktere jsou sakra rozdilne od sazi ve starych krumplech, ktere sice cadily, ale ani zdaleka tolik neskodily. Tyhle s vymontovanym DPF sice necadi, ale zas jsou o to vic nebezpecnejsi, protoze tyhle karcinogenni nanocastecky nedokazou zachytit sliznice cloveka a putujou primo do krve! Fakt nechapu, ze se s tim neco neudelalo hned. Az ted to zacali nejak "pry" kontrolovat na STK ...... takze jeste minimalne dva roky budem jezdit s temato vrahama na silnici! Bych mel jednoduchy lek. Rekl bych, ze do konce dubna musi mit vsechny diesely, ktere nemaji novou technickou, podstoupit kontrolu na DPF u kterekoliv STK nebo u kterekoliv hlidky PCR, ktera by dostala patricny detektor. Kdyz u PCR, tak zdarma, kdyz na STK, tak bych prispel stovkou STKcku za dve minuty prace (stejne mereni emisi nic nestoji, staci pocitac, senzor a nejaka garaz nebo zastreseny placek), ti by se napakovali a nikoho by to vlastne nic nestalo a za mesic by tu nejezdil jediny diesel s vyrezanym DPF. Zvysil by se odbyt novych aut, to by se pozitivne odrazilo na danich a cela akce by se 1000x zaplatila a vsichni by byli spokojeni:o) Teda mozna na tech par ubozaku, co si ten filtr (mnohdy jeste za penize) nechali vymontovat .....

+48/−6
doporučit
27.3.2018 2:34
Foto

P55e15t13r 93J13a13n12o12v23s64k27ý 1258880702808

Tak schválně, co bude vadit teď:)

+24/−1
doporučit
27.3.2018 0:20

J26i48n20d92ř37i15c83h 83L16u42k57e33š 3789644693550

Těžko říct, zda to zvrátí rozhodování radních v Německých městech, Paříži atd o zákazu vjezdu dieselů. Přitom TSI mají výfuky černé jak bota a současné diesely jsou daleko čistší....

+16/−5
doporučit
27.3.2018 4:37

R27o54m80a66n 71P70y82t51e19l 4669309603663

Snížit emise by šlo možná tím, kdyby se nejezdilo autem 200 m do posilovny.

+8/−2
doporučit
27.3.2018 10:18

T75a50d88e87a98s 13P86i60s52t24a 6879712311967

Proti dízlům zhola nic nemám. Mám jeden, čtyři roky starý, doma. Ale stejně se těším až budou jezdit elektromobily. Ať se na mě nikdo nezlobí. Ale smrad z auťáků v Praze je příšernej. V tunelech je to obzvlášť peklo. A když je smogovka, no tak to už je opravdu, vzít si dovču a jet radši na hory.

No a druhá věc, auta na spalovací motory mají obrovskou prašnost z brzd. Elektromobily budou rekuperovat a větší část brzdné energie vrátí do baterek, nebude se to všechno ničit mezi kotoučem a obložením, které uvolňuje velké množství karcinogenních prachových částic. V elektromobilech se bude brzdami spíš jen dobržďovat a používat v případě nějaké nenadále situace na rychlé brzdění, standartní přibržďování a postupné zpomalování z brzd úplně odpadne ve prospěch rekuperace.

+8/−4
doporučit
27.3.2018 10:13

P61e55t79e32r 47V52a19ň98u70š18a13n18i55k 4647686826702

nejlepsi je zrusit jakekoliv hloupe euro normy a nechat auta tak jak sou a snizit spotrebni dan na benzin -> vratil by se zpatky velkoobjemovy atmosfericky benzin a zadny problem by nebyl...

+12/−13
doporučit
27.3.2018 5:17

P33e26t39r 90B67á44č79a 8605826935745

On by spis potreboval svet ocistit od ekoteroristu.

+3/0
doporučit
27.3.2018 20:12

J40o92s94e50f 72M30i94k39i44n 5823174575764

Buď mám velké saze a CO2 (do EURO4) nebo mám nanosaze a NOX

+3/0
doporučit
27.3.2018 7:38

Z79d80e83n89ě57k 31M91o68r52á14v47e15k 5677698868443

Tak teď ještě podobnou revoluci se sazema a bude to přijatelné.

+3/0
doporučit
27.3.2018 0:39

J51o86s69e24f 33Š40o25l18t67e81s 8444728520363

Největší problém dieselů a benzínů není NOx. Nejsou to ani saze. Největší problém spalovacích motorů obecně je, že spalují ropu, kterou těží převážně politické režimy, které ani zdaleka nechceme podporovat.

+5/−4
doporučit
27.3.2018 10:26

P11e26t68r 61K21o86l59o89u12š60e12k 6169868873564

Problém není v technologii, která bude v laboratoři fungovat. Problém je v testech, kde testy emisí nabalili na testy spotřeby což jsou dva úplně odlišné testy.

Pokud se tedy testuje spotřeba snaží se výrobce jet co nejekonomičtěji s nejlehčí nohou atd.

Ale emise se mají měřit v celém rozsahu otáček motoru pod maximálním zatížení. Tedy nejhorší stav. Což se vůbec neděje a v praxi tedy žádný limit na emise neexistuje. Existuje pouze limit když jedete s lehkou nohou.

Takže všechny automobilky ladí motory na emise a mimo rozsah kde vědí, že se emise testovat nebudou to ladí na výkon a emise je nezajímají. Přesně tak totiž jsou nastavené předpisy.

Jakmile přijde kopec a šlápnete na plyn a vyvalí se kouř, je to všechno v limitu. Tento případ nikdo netestuje a z auta mohou vypadávat klidně brikety.

Ale důležitější je, že takto měří spotřebu přepočtenou na CO2 na což mají nabaleno dalších X předpisů, takže si nemohou nechat spadnou domeček z karet.

+1/0
doporučit
28.3.2018 9:32

M45i15c59h17a94e91l95a 47S42t53a49r65á 8750324751863

Nebyla by nejaka technolgie, co nas ocisti od vozu skoda?

+8/−40
doporučit
27.3.2018 5:26

O28n25d26ř12e31j 45L15i58š98k83a 7610839180226

Diesel očistí jedině autovrakoviště.;-D Ale chápu, že je to kšeft a lidské zdraví nemá tak bohaté advokáty a tak tu diesel ještě pár let bude.;-(

+3/−18
doporučit
27.3.2018 11:36

P26e52t36r 60H31o75r83á64k 1579433149774

Diesel nikomu chybět nebude.

+4/−28
doporučit
27.3.2018 7:04







Najdete na iDNES.cz