Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

B30o65h12d17a61n 43M85a18r79e80k 5725366567684

Takže si parametry už na začátku upravily tak, aby jim to dobře vycházelo ;-D.

Žádné vyrobené auto není ekologické a do mičudy výš absolutně ne Rv

+28/0
doporučit
20.4.2018 8:51

J54o32s52e81f 36Š51o56l42t39e98s 8534378220883

CO2 je neškodný plyn. Porovnávat podle něho ekologičnost vozidel je padlé na hlavu. A ještě si k tomu brát ekologický mix z roku, kdy to je nevýhodné. Mě fakt nezajímá, kolik CO2 auto vypouští, protože doprava je naprosto marginální z hlediska CO2. Mě zajímá, kolik vypouští aromatických uhlovodíků, NOx, pevných částic apod.

+45/−4
doporučit
20.4.2018 8:34

J92a83k75u79b 57P18r83o18k92e47š 6143398762663

Škoda že článek neobsahuje, linky na test a metodiku výpočtů, takhle to trochu vypadá jak PR pro VW. Speciálně když počítáme jen CO2, což je u dieslů nejmenší problém, ale jedovaté oxidy dusíku a karcinogenní saze se vynechají.

+76/−11
doporučit
20.4.2018 1:26

J19i26ř56í 10S89c52h54m74i98d53t 5210733564865

Buď článek není úplný nebo ta studie je o ničem. Pokud mám mít komplexní představu o celkové ekologické zátěži, tak tam musím zahrnout úplně vše, od výroby přes provoz ve všech jeho aspektech až po likvidaci vraku, jinak to je jen blaf o ničem.

+23/0
doporučit
20.4.2018 9:22

O35n12d62ř33e31j 96L24i95š14k92a 7770479840456

ADAC se ve své analýze zaměřil na produkci CO2, škodlivé látky jako oxidy dusíku vynechal;-D;-D;-D. Když při testech vynecháme nejen škodlivé látky jako NOx a u Tesly zahrneme do testu vše, tak nám to prostě musí vyjít;-)

+77/−12
doporučit
20.4.2018 6:19

M38i15c76h95a73e88l 32K23o52n53e46č68n43ý 6282833319689

Kdyby do toho započítali veškerou chemii potřebnou k těžbě a zpracování surovin pro výrobu akamulátorů byly by na tom elektromobily daleko hůř. Navíc pokud počítají do čisté enerie třeba i obří monokultury řepky tak je to úplně úlet.:-P

+55/−12
doporučit
20.4.2018 6:55

D83a61n95i82e90l 83P80a18n79e51k 6222221632310

ADAC se ve své analýze zaměřil na produkci CO2, škodlivé látky jako oxidy dusíku vynechal.

Tohle mluví za vše :D

+22/−2
doporučit
20.4.2018 8:52

Z52d66e18n45ě93k 76M24o98r66á64v22e59k 5197858618623

Němcům musí Tesla ležet pěkně v žaludku, protože

a) naprosto ignorují NOx, coý horší svinstvo než CO2

b) kolikže procent elektrické energie vyrábějí spalováním fosilních paliv?

Typické - kdo chce psa bít, hůl si najde. A lidi, kteří moc nepřemýšlejí, jim to samozřejmě sežerou.

+37/−7
doporučit
20.4.2018 8:49

J95a21n 81K33l93i85m88a 7620473310952

Patnáct největších lodí znečistí životní prostředí více než všechna auta světa

Zdroj: https://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-znecisti-zivotni-prostredi-vice-nez-vsechna-auta-sveta-gdn-/automoto.aspx?c=A090426_191128_automoto_vok

+29/−6
doporučit
20.4.2018 7:57

J86a93n 46V19e10s87e32l93ý 5124353812891

Pane Javor, co takhle dát do článku odkaz na ten test? To bych považoval za základní slušnost. Zajímají mě totiž takové "nepodstatné detaily", například jestli byly ve srovnání brány v potaz emise související s energeticky mimořádně náročnou těžbou, transportem a rafinací ropy a distribucí ropných paliv(prý se tak ztratí až 40% původní energie). nebo jestli se to samé udělalo i u zemního plynu, včetně zhodnocení důsledků úniků. A proč ADAC nepoužil rok 2017, když už jsou data k dispozici? A braly se údaje o emisích CO2 deklarované výrobci nebo odvozené od reálné spotřeby?

+10/0
doporučit
20.4.2018 9:14

J54a53r84o93m40i69r 40H74o93b56l27i55k 1115397395

jednoduchým propočtem se dá dostat k tomu, že aby elektřina pro nabíjení aut byla stejně daňově zatížená jako kapalná paliva (aby stát nepřicházel o finanční zdroje při přechodu na elektomobilitu), tak 1 kWh bude stát cca 2,5x tolik. V tenhle okamžik si nikdo byť ekologicky uvažující elektroauto nekoupí, protože jeho provoz bude výrazně dražší než s benzínem nebo naftou.

Zářným příklad je Norsko, kde prodeje elektroaut stát dotoval a když zjistil, že se mu snižují příjmy z benzínu a nafty, tak pouze přestal dotovat (tj. ani zdaleka nesrovnal konkurenční prostředí). A prodeje klesly skoro k nule.

Takže elektoauta masově? Hmm, technický výkřik, který za současné úrovně technologie nemá ekonomický a v celkovém souhrnu ani ekologický smysl.

+14/−2
doporučit
20.4.2018 10:57

A36n65d77r54e97j 71M80a37s15a29r54y21k 9700863906580

ale kdyz jedu za teslou nebo leafem tak mi do ksichtu necmoudi spalena nafta nebo smrad z močoviny ... je to hnus vzdyt za dieselem nejde jezdit nebo jenom se zapnutym vnitrnim orkuhem cirkulace vzduchu....

+21/−6
doporučit
20.4.2018 8:39

J37o23s31e36f 79Š19o90l57t92e16s 8564118400763

I kdybychom odhlédli od toho, že ADAC se zaměřil na něco, co je pro běžné uživatele celkem nepodstatné, tak je tu ještě jeden politický aspekt a to závislost na ropě. Elektromobily nás jí zbaví. A mě třeba už jen tento aspekt, že nebudeme v dopravě závislí na Rusku, SAR, Saúdech apod., docela imponuje.

+11/−1
doporučit
20.4.2018 9:47

K90a18r69e57l 94N38o33v79á83k 8274731260786

No jo, ale co když Tesla žere ze sítě jen tu energii vyrobenou z obnovitelných zdrojů?!

+16/−4
doporučit
20.4.2018 3:53

J74a85n 58K69o87t13a96s 9889420792126

Tak tady nás chce někdo přesvědčit, že slovo "ekologický" se pozná jen z toho, kolik CO2 automobil vyprodukuje při výrobě a provozu. Takova nebetyčná blbost a je o tom celý článek a zbytečná diskuse, OMG.

+8/0
doporučit
20.4.2018 10:05

Z59b27y73n30ě61k 90N25o78v96á37k 7380457507222

a co NOx ??? 8-o8-o8-o na CO2 se dlabe, ten se ani neměří na imisní stanicích http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/web_generator/actual_hour_data_CZ.html

+8/0
doporučit
20.4.2018 8:40

I90v62a35n 56D38í13t62ě 1636395264709

Je to trochu jako se známým rčením: "věřím jen té statistice, kterou si sám zfalšuji."

Pokud má vyjít líp diesel, určitě se to dá tak spočítat. Pokud má vyhrát elektro, určitě se to dá tak spočítat...

+9/−1
doporučit
20.4.2018 11:12

D43a46n67i97e42l 86R58o38z67s97n76y63o 5130289915118

CO2 je nejaka ekologicka zatez ? Vzdyt to lidi do sebe dobrovolne lijou po litrech v napojich :)

+7/0
doporučit
20.4.2018 11:51

J93o29z51e46f 49T17i56c95h49ý 8718425136759

Samozrejme CO2 vyprodukovane pri tazbe, prepave tisucky kilometrov a soracovani ropy ratat nebudeme. Nafta proste vznika na cerpacich staniciach.

Pekne si to ti Nemci zaplatili.

+7/0
doporučit
20.4.2018 9:29

E49r95i87k 57A58r27n54o56l79d 8633507789166

Adac nemci nemcom.

+7/0
doporučit
20.4.2018 7:16

P82a24v24e98l 32K37r46á11l 5670449874788

Elektromobil (a obecně elektrická vozidla) zas tak ekologická nejsou, protože elektřina se ekologicky nevyrábí (včetně obnovitelných zdrojů, třeba při výrobě solárního panelu se uvolní spousta sajrajtu). Jen je ta "neekologičnost" přesunuta jinam (do místa elektrárny).

+8/−1
doporučit
20.4.2018 10:27

V31í36t 88O71ž58a70n53a 1558628275124

Výborně, takže aby nám to vyšlo a mohli poplivat všechny elektromobily, tak vynecháme to co lidem ničí zdraví a zaměříme se za CO2.

Neznám nikoho kdo by měl elektromobil jako druhé auto a jezdil s ním méně než s tím prvním. Za 4 roky provozu mám najeto 70 tisíc, v podstatě jen cestami do práce a zpátky. Těch pár výletů nad 150km za den je zanedbatelných.

Celý ten průzkum je jedná velká kravina.

+9/−2
doporučit
20.4.2018 8:58

J87a15n 53M11a47c53h24á64č 3107666423342

No,ví to skoro všichni.Už by bylo dobré,aby se začalo tlačit na změkčení nesmyslného limitu 95g/km.Šílenosti jako litrové tříválce v autech střední třídy,nebo jednašestky v dodávkách,to je prostě nesmysl.

+9/−3
doporučit
20.4.2018 8:07

Z42b81y50n49ě15k 65N74o80v61á10k 7770377907652

To aby se člověk bál i dýchat, aby nevyprodukoval moc CO2 ;-D

+5/0
doporučit
20.4.2018 10:45

M84i31r92e96k 33Z53á64v21o35d92n77ý 7362987560538

Ti si tu studii hodně ohnuli, aby dokázali svoji pravdu :o)

+7/−2
doporučit
20.4.2018 11:30







Najdete na iDNES.cz