Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu baterií a celého vozu. Například Tesla na tom z hlediska ekologičnosti není o moc lépe než její naftová konkurence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e13t75r 97H38e18j20h75a40l 4871584508247

Celá ta studie je podle mě chybná. Stačí zkontrolovat graf

Při výrobě auta na benzín je v grafu větší produkce CO2 než u vozidel na CNG nebo LPG.

Do nich ale musíte proti benzínovým instalovat navíc plynovou nádrž a zařízení na přepínání mezi pohonem benzín / plyn. To znamená, že s tím někdo účelově manipuloval nebo sčítal neporovnatelné údaje.

O závěrečném výsledku si udělejte obrázek sami.

+1/0
27.4.2018 21:14

M29a29r52v53i55n 47G91j12e95p80a30l23i 9887211865836

To máte sice pravdu, ale ten graf zobrazuje nejčastější modely s rozdělením dle paliva. To znamená, že vozidla z LPG jsou většinou chudší na výbavu, nebo jde o menší vozy (v rámci kategorie).

Například taková Audi A8 s vysoko-objemovým osmiválcem nebude mít častější úpravu na LPG než Dacie Logan. Obě auta jsou ve stejné velikostní kategorii, ale Logan bude mít jistě mnohem méně CO2 na výrobu než A8 i přesto, že bude mnohem častěji obsahovat úpravu na LPG.

LPG se volí nejčastěji u ekonomických vozů, ne u prémiových. To bude podle mě odpověď na to proč mají vozidla s úpravou na LPG v průměru nižší výrobní emisi CO2.

Spíše je otázkou s jakou důvěryhodností byla data nasbírána. Pochybuji, že někdo ty emise skutečně měřil přímo u továren. Existují data o emisích co továrny produkují za různá období a je také známo jaké vozy ty továrny produkují za různá období. Ale tyto továrny nemusí mít správná data o emisích a navíc mají hromadu sub-dodavatelů, kteří dodávají jednotlivé díly a ty nelze kategorizovat podle paliva finálního vozu. Navíc se vyrábí i náhradní díly, které nejdou do konkrétních vozů, u kterých by se předem vědělo na jaké palivo jezdí. Ale toto vše lze snadno rozpočítat (rozprostřít) mezi všechna auta. Takže odhady se dají udělat poměrně dobré, ale je otázkou jak moc přesné ve skutečnosti jsou. Data mohou být mylná, ale řekl bych, že graf by se neměl poměrově výrazně lišit.

0/0
21.5.2018 14:15

I16r17e37n23a 57P48l51a74c92h39e20t40k43o26v36á 1976244526950

To abych se bála používat dieselový generátor k výrobě elektrické energie.

0/0
22.4.2018 23:30

S37t62a34n48i26s42l36a79v 10R78o27s18e93c31k63ý 9525149511439

To je přece známá věc. Ještě ekologičtější je nevyrobené auto a využití již vyrobeného co nejdelší dobu v provozu.

+1/0
22.4.2018 11:08

M85a15r70v13i12n 79G53j62e91p64a46l14i 9857891955446

To by EU musela tlačit na minimální zákonnou záruku. V zahraničí je běžná jednoroční záruka, v ČR je to naštěstí 2 roky (u firemních aut je záruka smluvní, tedy klidně i nulová, pokud není uvedeno ve smlouvě jinak). Některé automobilky se snaží dát víc (3, 5, 7, 8 let), ale pokud se nepletu, tak taková záruka nikdy není plnohodnotná (tzn že některé díly postupně odpadají ze záruky) a podmíněná (kilimetry a servisováním, které není zrovna levné).

Chápu, že z právního hlediska je auto jen zboží jako jakékoli jiné, ale zrovna u něj bych rád viděl výjimku na větší záruku vzhledem k emisním nárokům na výrobu.

+1/0
21.5.2018 14:57

M86a78r53t13i74n 41K16a25r94á92s59e92k 9328483938728

No je to vskutku zajimave ze pod nadpisem, ktery evokuje neekologicnost elektroaut je clanek, kde hned v prvni vete je vysvetlene ze v testu zanedbali vsechny skodlive emise, a i presto jim vyslo, ze s vyjimkou velkych luxusnich aut jsou na tom elektroauta lepe....

0/0
22.4.2018 9:22

F54i20l10i62p 50W56a62n44k24a 1611813266189

Ještě bych spočítal emise obřích lodí, co sem ty elektroauta a cetky z Číny vozí. Ale co, ty jen kouří na moři a splavují odpad taky do moře, tak se nás to netýká...

0/0
21.4.2018 21:06

J24i79ř14í 18S40c66h17w27a72c88h 8828404398966

no jistě, kdyby nebylo elektroaut a cetek z Číny, tak by obří lodě neexistovaly, že....;-D

0/−2
21.4.2018 22:30

M86a83r60t13i97n 41K97a19r23á44s85e43k 9348373968498

Lodni doprava ma celkove emise cca tretinove oproti silnicni....

0/0
22.4.2018 9:26

T39o27m53á42š 78V83a44l23d28e39r 7623150469

ADAC je korupční organizace. Těm snad už nikdo nevěří. Když započítáte energetickou náročnost nejen samotné výroby, ale i provoz daného vozidla. Záleží už pouze jakým způsobem el. energii vyrábíte. Jen zpracování kovů , aby vznikl motor, převodovka, kardan je tolik energie, která zatěžuje životní prostředí. Samo se díly neodlijí, neukovou, neobrobí. A těch dílů je mnohem více v dieselu než elektromobilu. Co těžba surovin pro pohonné hmoty. když spočítáte vše s úžasem zjistíte, že pokud by jsme zrušili těžbu ropy zhroutí se ekonomicky celý svět. Je v tom zainteresováno velmi mnoho lidi. To je další ekologická zátěž. Recyklace akumulátorů se také rozběhne. Ovšem vše se dá dělat, abychom kašlali na životní prostředí. Jsou lidé co nerecyklují, ale vytvářejí černé skládky. ADAC počítá, že asi tam skončí všechny akumulátory. Když počítáme, že lithiovky jsou přechodné období a budou následovat lepší el. zdroje, nevidím v tom velký problém. Problém je v myšlení lidí.

+1/−2
21.4.2018 8:49

J92a37n 72K67r25p33e47c 5366773314232

byla do zateze zapocitana i tezba a zpracovani kobaltu a litihia?

+1/0
20.4.2018 20:25

P20e81t80r 93H94a95r79i73p92r44a91s42a11d 21H53a53j15i75č 5671846223670

Samozřejmě, na tom dal ADAC zvláště záležet. Bohužel, nebo bohudík, například Lithium se dá v Chile těžit tak, že tu sůl nabíráte lopatou. Kobalt se získává vyrábí nejspíš podobně jako železo. V Mendělejovově tabulce je hned vedle. Vlastní ENERGETICKÁ náročnost výroby je malá. Tady se nebavím e o ceně, ale o množství energie.

+2/−1
20.4.2018 20:31

J55a17r96o92m16i60r 69F80a25r91e89k 4742213657

Bohužel, s tím kobaltem to tak jednoduché nebude.

+2/0
20.4.2018 20:42

P73e62t41r 33H44a66r34i72p98r91a80s34a24d 21H92a82j72i54č 5541346683230

Úplně jednoduché to není, ale z hlediska energetické náročnosti, tj. množství CO2, neměl by tam být nějaký výrazný rozdíl. Příprava kobaltového oxidu pro redukci je dost alchymie. Zbytek je ale stejný jako u železa https://cs.wikipedia.org/wiki/Kobalt. Kilogram železa potřebuje ve vysoké peci k redukci jen 1 kWh. Nechtělo se mi to věřit, že tak málo, ale mám to z dost bezpečného zdroje. Nedokázal jsem to nikde najít a tak jsem se na to dotázal jednoho energetika. Tipuji, že kobalt na tom bude podobně.

+3/−1
20.4.2018 22:24

J48a86n 97K86r66p41e74c 5206263194312

ano, v chile mozna. jinak pokud chcete vice obrazoveho materialu, doporucuji si vygooglit jak takovy kobaltovy nebo lithiovy dul vypada. to je ta ekologicka zatez o kterou jsem mel na mysli. navic se tezi v mistech kde se nikdo o rekultivaci a ekologii nezajima a pouziva se vetsinou zastarala technologie.

+2/0
20.4.2018 21:00

P77e42t48r 12H15a53r88i33p87r81a33s92a23d 79H44a66j14i97č 5161126663200

Vím o tom, ekologická zátěž tady je a není malá. Ale začali jsme a končíme u CO2. Ostatní záležitosti, např. porovnávat ekologické zátěže, případně hledat řešení, to není téma výše uvedeného článku. Je to zaměřené jen na jeden aspekt a to je CO2. Mohli bychom se bavit o NOx, o aditivech do paliv a olejů, o spotřebě drahých a vzácných kovů při výrobě FOSV x BEV ap. Je toho hodně ke srovnání.

+3/0
20.4.2018 22:14

J48a92n 28K83r56p68e47c 5166673274692

to mate pravdu

0/0
20.4.2018 22:26

T17o14m89á25š 50V33a51l49d80e79r 7893600159

Co doly ne železnou rudu, rudu na výrobu hliníku, mědi, cínu a dalších. Každá výroba potřebuje svůj důl.;-D

0/0
21.4.2018 8:52

J73a92n 52K61r39p53e22c 5206243744752

to co jste napsal, potrebuje kazde (nejen) auto, kobalt a lithium jen ty auta na baterky. pokud se necemu tak srdecne smejete, vezte, ze pouze vasi vlastni hlouposti.

+1/0
21.4.2018 20:24

T38o62m21á34š 14V75a28l44d27e35r 7953190369

;-D;-D;-D;-D Vidíte směji se dále jak jste zaslepen blbostí. Ano samozřejmě tyto doly potřebují všechny vozy. Ale kolik materiálu potřebuje který. Víte co stojí energie na 1kg materiálu, kolik energie na odlití, obrábění, montáž. Kolik strojů je potřeba na výrobu spalovacího motoru, kolik ropy se musí vytěžit, aby mohl jezdit? Vy vidíte B&W a zaujatě blábolíte. A to je smutné. Protože právě vy si nevidíte ani na špičky nohou. Nemáte ani zběžný přehled jak se elektrotechnika rozvijí a kam by se měla ubírat. Jelikož právě díky vývoji můžete mít dotykový telefon a jeho dokonalý akumulátor, LCD displej a miniaturní počítač. Víte kulový. A jestli máte proti lithiovkám nějaký problém, tak nejdříve zahoďtě mobil, notebook a další přístroje využívající tyto akumulátory.

0/0
22.4.2018 21:03

J61a24n 82K65r78p24e70c 5676233384332

jiste ze se smejete. nedivim se. no na ten mobil je treba opravdu hodne lithia a cobaltu, skoro tolik jako na bateku to elektroauticka. pohon elktroauticka neni v nicem levnejsi nebo jednodussi nez u spalovaciho motoru. kazdy ma svoje specifika. jen ten elktromotor potrebuje vice vzacnych kovu. kazdopadne timto smerem jsem se vubec neubiral, nevim proc mi to takto trapne podsouvate. ja jsem pouze namital, ze tezba kobaltu a lithia na baterie je ekologicka zatez navic, kterou potrebuji pouze elektroauta. a jestli tato zatez vyvazi tezbu a zpracovani ropy. samozrejme v ohledu na pocetni zastoupeni. tedy pokud tezba a zpracovani vyse uvedenych surovin pro potrebu cca 5% elektroaut a tim usetreni 5% ropy ma ekologicky pozitivni dopad na planetu. nehlede na to predstava ze by jednou vsechna auta jezdila na baterky je naprosto utopicka, a tim ze se nyni plytvaji zdroje (lidske i surovinove) ciste z politickych duvodu na tuto utopickou myslenku, se nikam dal neposouvame. nejdive se mel vyvinout radny zdroj el. energie ktery by byl smysluplnne vyuzitelny. cela politika bateriovych auticek v soucasne podobe je bez vyraznych ekonomickych ztrat odsouzena k nezdaru.

0/0
22.4.2018 21:54

P51e94t53r 62H15a86r26i94p92r74a49s74a93d 88H37a55j75i23č 5411696553670

Když se podívám pořádně na ty grafy. Tak co vidíme.

-- Grafy jsou vztažené ke 150 000 km (to je málo, běžně i fosily najedou bez problémů 300 000 km)

-- Disel ve vyšší střední třídě má oproti ostatním třídám ve grafu obrovský zub. ADAC tvrdí, že v této kategorii jezdí německé diesely za 215g CO2/km.

-- Oproti benzínu, který je na tom v této třídě naopak nejhůře.

-- Žluté grafy vyjadřují spotřebu energie a potažmo CO2 poměrně vztaženému k této spotřebě.

Zarážející je:

a) Žluté části grafů jsou přibližně stejně dlouhé, jako ty šrafované (fosilní paliva). Účinnost elekromotoru je, oproti fosilnímu motoru minimálně 3x lepší. Vztáhneme-li to na ztráty při nabíjení a distribuce el.e. tak minimálně 2x. Fosilní elektrárny mají mnohem lepší účinnost, než spalovací motory. Ergo, žluté grafy by měly být cca poloviční.

b) Nové 2.0 TDI 140kW má produkci CO2 někde kolem 150-200g/km. Tesla má výkon 2x 140kW (podle typu 285-560kW) v základní výbavě. Takže jako 2x TDI 2.0, tj. min. 300g/km. Pokud k tomu připočtu emise při výrobě , tak z grafu je vidět, že je to někde na 8 000kg CO2. Rozpočítáno na oněch 150 000km jsme někde +53g CO2/km. Ano, pokud srovnám 1x 2.0 TDI 140 kW s kombinovanou spotřebou 5,4l nafty/100km (papírově), tak se dostanu někam kolem přes 200g CO2/km. Oproti cca 280g CO2 u modelu S (ostatní BEV vyšší střední třídy jsou na tom lépe, jsou menší a lehčí). Jezdí někdo s Kodiakem 4x4 2.0 TDI za 5,4l /100km (firemní údaj)? Jestli ne, tak ADAC podvádí už teď. Ve skutečnosti bychom ale museli spotřebu nejspíš dost upravit. Aby ta auta byla výkonově srovnatelná, museli bychom mít ta TDI 2.0 2x. Tj pak bude spotřeba někde kolem 350g CO2/100km, když nepočítám vyšší spotřebu energie při výrobě na větší motor. Na druhou stranu, takový fosil by mohl být trochu lehčí.

Závěr je prostý. ADAC srovnává nesrovnatelné a vydává to za hodnověrný podklad. Je to typická ukázka statistického zkreslování.

+5/−1
20.4.2018 19:26

P56e51t12r 90H97a37r58i94p60r66a94s97a95d 80H34a33j90i63č 5291186923410

Doplňuji 2 odkazy. Z prvního je patrné, že ADAC nezakalkuloval vysokou energetickou účinnost BEV - žluté části grafů by měly být asi poloviční. Zde je odkaz na zdroj (množství CO2 při provozu je nižší o 51-53%). https://www.ucsusa.org/clean-vehicles/electric-vehicles/life-cycle-ev-emissions#.Wtoslpe-k2x

Druhý odkaz se týká lifetime. Je to opravdu někde mezi 300-500 000km - údaj z roku 2014.https://rocketinternet.pr.co/69419-the-average-lifecycle-of-a-car-in-2014

+2/−1
20.4.2018 20:39

M67a48r42t90i83n 34K42a21r46á24s90e80k 9488853168628

ad B) - uvaha ze motor s dvojnasobnym vykonem ma ve stejnem aute dvojnasobnou spotrebu je uplne mimo misu....

0/0
22.4.2018 9:27

P84e34t96r 65H26a54r23i37p93r39a58s94a88d 18H78a90j47i48č 5581706323580

Rozhodně je moje úvaha mnohem blíž k pravdě, než že ve stejném autě bude mít motor o dvojnásobném a polovičním výkonu stejnou spotřebu. Kdyby ADAC nezveřejnil tak zjevná zkreslení a tak zozostyšné lži, tak bych i při extrapolaci dostával něco rozumného. Naběhli si sami.

0/0
24.4.2018 19:49

P93e66t20r 35H34a82r60i81p88r52a84s14a57d 66H32a67j44i12č 5321876763560

Jo a ještě bych doplnil, papírová skotřeba 4,5l/100 km pro 2.0 TDi je zřejmě dosažitelná někde na okruhu konstantní rychlostí při konstantních otáčkách teplotě a tlaku, nebo možná někde na brzdě. Skutečná spotřeba se pohybuje někde mezi 5,5-8,5 l/100km. Takže moje extrapolace pro motor o dvojnásobném výkonu (280 kW), při spotřebě někde kolem 9l /100 km je pořád ještě hodně podhodnocená.

0/0
24.4.2018 20:01

P40e13t61r 51H35a82r11i56p48r66a14s24a12d 47H70a58j43i86č 5131206773760

Oprava, vychází to na 10,8l/ 100km pro 280 kW. Psal jsem to po paměti.

Má někdo zkušenost s naftovým motorem o výkonu kolem 375 koní v SUV?

0/0
24.4.2018 20:08

V15l45a32d73i43m80í25r 89S35k29r36b16e88k 3630930304309

Nechi nic říkat, ale pokud vidím dobře:

https://www.adac.de/infotestrat/umwelt-und-innovation/abgas/oekobilanz/default.aspx

tak ve studii je Tesla Model X nikoli S.

Můžete mi někdo potvrdit zda vidím dobře?

Tj. článek iDnes si vymyslí i název? Fakt by mě zajímalo kdo tenhle článek zaplatil.

Patří do kategorie Blesku.

0/0
29.4.2018 21:28

V19l55a16d50i38m65í89r 61K18r65á96l 4413726540892

tak že je vlastně fuk jestli se jezdí na ropu nebo na uhlí.

+1/−3
20.4.2018 18:24

P53e30t34r 84H45a89r59i36p23r66a51s24a87d 81H21a64j68i79č 5921816883680

Tak jsem to přepočítal a není. ADAC mlží jak může. Viz výše.

+2/0
20.4.2018 19:29

M30a98r93t92i18n 52K28a16r33á38s87e62k 9618983198738

Pokud zanedbate skodlive emise, a vyrabite hodne elektriny z uhli tak v zasade ano..... problem je ze hlavni vyhoda elektroau je prave v tom, ze minimalizuji ty skodlive emise, ktere hlavne ve mestech jsou cim dal vetsi problem...

0/0
22.4.2018 9:25

P95e45t72r 65N55e23h25a97s48i46l 4302835844754

Musím napsat, že mne docela překvapilo to, že tady na idnesu není většina čtenářů hloupá a hned pochopili, že ta studie je vyrobená přesně na míru zadavatele a toho kdo ji zaplatil. To tam sice není napsáno, ale je v celku jasné pro koho byla vyrobena.

V německu pro německo, tj. pro to aby odvedli pozornost od německých automobilek a jejich podvodů o spotřebě svých aut. A co jiného k tomu použít než emise, které diesly mají nejměnší a jsou nejvíce zprofanované? CO2. OStatní emise zanedbánme a co čert nechtěl, ono to alespoň v jedné kategorii z 1000-ce vychází proti elektromobilům, tak to pořádně rozmázneme v novinách. Konečně mámě alespoň něco s čímmůžeme argumentovat. I když je to každému hned jasné o co jde.

A jsem rád, že většina čtenářů tohle prokoukla.

+3/−4
20.4.2018 18:23

M13i74r96e71k 40G65a63j46e94r 5651286699480

Ale museli si pohrat s zivotnosti vozu, aby to tak vyslo. Kdyby rekli 200 tisic km, uz by byli vysledky dost jine. Kdyby priznali skutecny prumer, jenz je jeste vyssi, uz by se to zadavatelum studie nelibilo.

+1/0
21.4.2018 7:36

P45e89t59r 92B58á12č69a 8695286855535

;-D

Konecne to nekdo napsal, to tady rikam, tem ekomozkum od zacatku.

+3/−5
20.4.2018 15:25

Z94d63e52n79ě77k 19M14o81r85á49v52e21k 5587858128463

Vy jste si nepročetl diskuzi, kde se dost podrobně rozebírá, jaká je tahle studie podvod? Ale to váš naftomozek nepobere, co?

+3/−3
20.4.2018 15:51

P42e39t80r 36B70á89č94a 8545596125555

Ten brekot ekoteroristu opravdu cist nehodlam.

P.S.: Diesel nemam ze tri aut ani jeden.

+1/−1
20.4.2018 15:59

Z69d89e36n72ě43k 14M77o85r86á70v98e93k 5247878188653

To není brekot, ale fakta. Studie, která vezme jednu zplodinu, tu nejméně škodlivou, a ostatní ignoruje, je špatná studie. Pak si ještě vezmou stará data, aby to vypadalo hůř. No a nakonec - vycházejí z německé energetiky, která má s ekologií pramálo společného.

Dobře, nejste naftomozek, ale ropák obecný.

+5/−2
20.4.2018 16:05

P50e16t80r 98B26á66č32a 8855556725685

Ekoteroristi zase ignoruji vyrobu baterii atd., takze i kdyby ten brekot byl opravneny, nemaji si co vycitat.

Diky za nalepky.

+3/−3
20.4.2018 16:24

Z92d62e84n33ě59k 11M35o25r59á26v47e25k 5817348608553

Baterii vyrobíte jednou a pak ji používáte, ale ropu musíte těžit další a další a nejde jen o to, že z ní jde sajrajt při těžbě, zpracování a spalování, ale i o to, že jí není neomezené množství.

S nálepkama (ekomozek) jste začal vy, já se jen přizpůsobil.

Jinak ekoteroristy taky nemusím, vděčíme jim za průse*y se solárníma elektrárnama, řepkou a alkoholem. Ale nemám nic proti tomu, když si nadšenec koupí elektromobil (v Česku naštěstí bez dotací) a já pak nemusím čichat smrdící aromatické uhlovodíky. Když se dostatečně rozšíří nabíječky, tak si časem elektromobil snad koupím. Možná ne od Tesly, ale třeba pro mě něco vyrobí Ford. Tesla se zatím snaží ukázat, že se na elektriku dá jezdit. A možná někdo časem udělá poctivou studii, kde se dozvíme co je skutečně ekologičtější (já myslím, že ve všeh důsledcích nakonec vyhraje elektřina). Ale opravdu poctivou studii, tohle je paskvil dělaný evidentně na zakázku a ADAC tím v mých očích klesl hodně hluboko.

+4/−2
20.4.2018 16:43

V68á80c42l55a11v 85K87o92v53á15ř 1632181367564

Jednou? Doba, kdy sada baterií vydrží celou životnost auta je zatím v nedohlednu.

+1/−1
21.4.2018 12:05

Z75d80e90n39ě23k 12M16o41r39á64v58e64k 5407438908883

Podle testů i 800 tisíc kilometrů to je vám málo?

+1/0
21.4.2018 12:25

H42o83n43z42a 71T40a86r 3919362474602

Toyota Prius Vyrobena v roce 1997 a stále jezdí s původním Akumulátorem .

Czy istnieje dobry Prius? (PL) - jazda próbna generacjami 1-4

https://www.youtube.com/watch?v=Fe0X6PdY_68&t=216s

Is there a good Prius? (ENG) - Driving Toyota Prius Generations 1-4

https://www.youtube.com/watch?v=hpQ5IHofw9M

+1/0
21.4.2018 14:14

J98a44k65u56b 29S60e50k88e90r48a 6116420316415

Příkladná Německa energetika založena na zeleném není ekologická? A co jejich megalomanské vetrne elektrárny, žádný atom, všude biomasa?

Ona se totiž ta energie nedá tahat z aplikací nebo snů zelených ,fakt se musí vyrábět i z těch fuj zdroju, ale ne jen pro módní autíčka, ale hlavně pro průmysl, veřejnou dopravu, domácnosti.... A to se jen tak nezmeni

+1/−1
20.4.2018 23:19

Z66d74e10n26ě46k 36M33o62r19á24v73e75k 5527238438183

To je samá obnovitelná energie, jenže té bylo v roce 2013, se kterým počítali, jen 23%. Zbytek uhlí a zemní plyn. To je ta německá energetika založená na zeleném.

0/0
21.4.2018 1:14

J60a52n 31M75a67l80ý 1405299924178

Fake news

+1/−1
20.4.2018 15:20

R20a81d49e98k 51S45v42o98b50o97d30a 8279350310231

Od Němců pro Němce...

0/0
20.4.2018 14:44

M71i20c12h47a15l 85P73a46u76l14í91č80e77k 2203895165295

Ale zase u těch elektromobilů nejsou zohledněny problémy s likvidací starých baterií, které spalovací auta nemají. To taky nebude úplně bez ekologických dopadů...

+2/−1
20.4.2018 14:30

D84r26a42h25o51m37í73r 74S33t16r79o43u67h62a31l 4145498462664

Ano, ta recyklace je strašně nákladná...

0/0
20.4.2018 14:51

Z67d18e90n69ě15k 94M74o62r73á40v50e28k 5717868398203

Ta recyklace je vlastně výroba nových baterií.

0/0
20.4.2018 15:50

T15o45m95á38š 94V59a19l40d21e50r 7393950699

;-D;-D;-D;-D;-D Dost se tu bavím. Když není komedie v televizi, zajdu si na podobnou diskuzi. Ale říkám si. Dříve se před vozidlem běhalo s červeným praporkem a nyní můžeme někde jezdit volně neomezenou rychlostí.

0/0
21.4.2018 8:59







Najdete na iDNES.cz