Diskuze
Dlouhodobý test: Škoda Octavia na CNG jezdí za korunu na kilometr
Děkujeme za pochopení.
L51u50k75á41š 35D82o85č75e79k55a85l
Nechci soudit kvality CNG, plusy, mínusy, atd. Nemám s tím zkušenosti, tak mi nepřísluší soudit.
Jen mě velice zaujala informace v článku, že Octavia o hmotnosti min. 1200kg a výkonem 81/85kW je velmi svižná.
Nedávno jsem se srovnatelným autem (tj. kategorie, výkon, hmotnost), předjížděl na dlouhé rovince kamion a málem jsem se dal na víru, aby se něco nevyřítilo proti. To předjíždění trvalo neskutečně dlouho.
Někomu to třeba vyhovuje, ale osobně mám rád svěží cestovní tempo s možností rychlého předjetí pomalejších účastníků. Zůstanu u svých šesti válců, i když náklady jsou bez pochyby daleko vyšší, než u tady recenzovaných aut.
J43a82n 66H24r17u20b46ý
Ten krám pořádně jezdit nebude na žádné plnidlo.
V54l86a98d85i57m87í46r 59Š32k16o45l64n76í13k
Krásně se tu všichni rozplíváte na tím jak s CNG jezdíte, ale nikdo z vás neví proč vlastně pořád máte nádrž na benzín.
Ta tam totiž není jen pro vyšší dojezd, ale proto že motor s CNG neustále při spuštěném motoru přidává benzín pro mazání ventilů. Bez toho by se motor za nějaký km zadřel.
Takže ano jezdí za málo Kč, je to eko vozidlo, ale také na 100km spotřebuje něco mezi 0,5 až 1 litrem benzínu a to v závislosti na počasí a na vašem stylu jízdy.
Pokrytí CNG stanic se zlepšuje velice pomalu a zrovna tak i nové LPG vznikají pomálu, respektive LPG se už moc nestaví.
O67t25a 18B80l20a91h73o28u22š66e88k
Opět demagogie. Při této variantě bych musel tu pidinádrž na benzín plnit pokaždé, když tankuji CNG. Věřte nevěřte, nemusím! Benzín to potřebovalo jenom asi 2 min po startu, když bylo -12°C. Divné, že? Asi je to už zadřené.
D46a35v81i86d 57H82o20l72m73a71n
Autor ani nepostřehnul, že 1.6TDI 81kW se už více jak rok nenabízí a je nahrazen verzí 85kW.
R96o34m64a92n 87R94u75d60ý
pěkně, sice to asi moc nepojede, ale nepotřebuju závoďáka, ten ioniq electric od hyundai jezdí prý za padesáťák na kilometr a je nejúspornější auto v evropě, tak jako na provoz to je hodně moc lákavé, ještě chvilku a pořídím si něco takového snad... je mi zle když si pomyslím jak často tankuju a že jezdím s lehkou nohou za 3,5,- na kilásek
O79t39a 24B78l81a75h67o58u42š95e27k
demagogie a demagogie... 100 000Kč vás samozřejmě může stát po 4 letech jakékoliv auto. Můj touran má najeto 135 000, je 7 let starý, jediné, co stál byl pravidelný servis a výměna provozních kapalin, opotřebovaných dílů (brzdové destičky), silentblok v zadní nápravě. A výměna CNG v rámci svolávačky VW zadarmo letos, takže jejich deklarovaná životnost je dalších 20 let. To mi připadne jako docela pohodový provoz. Nebo se mýlím?
Ale co se tady budeme pořád překřikovat... jediné, co lidi přiměje ke změně názoru je cena, a do doby, než klasická paliva zdraží natolik, aby to bylo opravdu citelné, nic se nezmění. CNG také není ekologicky naprostý andílek, ale do chvíle, než se rozšíří alternativa typu např. vodíkových palivových článků, je to nejohleduplnější varianta.
J72a36n 73D42l95o20u61h64ý
Cng nadrze menene pri svolavacce neznamenalo automaticky vymenu “zdarma”. Vy jste mel stesti, ze jste “prosel”. Tato vymena u Touranu vcetne bezpecnostnich ventilu stoji 150 000kc v CR. Jedine dobre CNG jsou vozy s vnitrni zastavbou. Aktualne tedy Fiat nebo Audi G-Tron. Nadrze a ventily vystavene naladam pocasi jsou nesmyslne reseni v podani VW a Skody!
J71a73n 33D35l91o12u40h70ý
Ono je asi nadlidsky ukol prepocitat m3 na litry. Ale mozna je to preklep, udavaji se u cng normalne kg. Jezdi za korunu ale po 4 letech vas servis cng muze stat klidne i 100 000kc. Lpg je proti tomu z “levneho kraje”. Nejen ze se nekazi (po 10 letech jsem menil akorat nadrz, protoze zakon - 5000kc), ale i kdyby to clovek vymenil komplet cely, je furt nekde na cene 25 tisic za 4 valec !!! Pumpa lpg je na kazdem rohu. Moje auto jezdi aktualne cca za 0,8kc na 1km ;-) a to neni zadnej “moderni stroj” ale 10 let starej “pekac” co nakroutil jiz 200 000km na lpg
P89e52t86r 31N96ě96m66e42č36e74k
Trochu mi u článku chybí poznámka "komerční prezentace".....
P67e53t15r 29M98i49c23h54a11l
Asi by mě nebavilo po každých ujetých 200 km začít přemýšlet, kde bych tak asi mohl natankovat. Možná za pár let, až se víc rozšíří síť čerpacích stanic. Ale to už zase vyskočí spotřební daň, takže se to nevyplatí.
O45t32a 91B68l82a36h39o13u85š55e14k
Myslím, že stanic na většině území není až tak málo, aby se s tím nedalo fugovat. Koneckonců i benzíňák jsem nakonec plnil většinou u jedné oblíbené. A až se zvedne spotřební daň na plyn, tak benzín bude určitě stále na stejné úrovni, že? Lidi by měli začít přemýšlet o budoucnosti.
M32a75r51t14i76n 15K54u73b29á74t
Máme ve firmě dvě tyto octavie, obě mají nyní najeto cca 80 tisíc.... jezdíme hlavně po ČR ale sem tam i cizina, Rakousko a Německo tam s CNG problem není, v Polsku a Slovensku už je to ale horší a sem rád za 50ti litrovou nádrž benzínu. Jinak auta jezdí jen na pravidelný servis po 15ti tis. Zatím žádná porucha ani problém... jediné co, tak za těch 15 tisíc dolévám cca 200-300 ml oleje. Poměr najetých km je tak 30:70 (město / dálnice a meziměsto ). Občas při hrubším rozjezdu hrábnou přední kola a ve vyšší rychlosti v zatáčkách na dálnici je cítit těžší zadek. Rekord na plyn máme cca 460 km ale to byla opravdu eko jízda. jinak jezdím mezi 3,7-4,6 kg/100km . Auta mají stáří cca 2 roky. Letos také jednou cca při -15 C se mi na dálnici furt přepínal pohon z cng na benzín a pak už jen benzín. Po opětovném nastartování však zase jelo na CNG.... Někdy bývá problém s tlakem na čerpačkách takže poslední kilo to tam rve delší dobu než celou nádrž ale to přežiju..
Jinak jsme s auty spokojeni.....
J68a41n 16D30l51o18u58h52ý
To se prepinalo proto, ze asi skoda nepouziva predehrev vstrikovacu. PS.: nase LPG auta ruznych znacek nakroutila cca od 120tkm do 200tkm a taky zadny problemy nemaji... ani motory samotne ani lpg system.
Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu
Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...
První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili
S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování
Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...
Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku
Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...