Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a97n 14V17a16l32o14u19c17h 6962247848730

No, to jezdí, ale jak na alternativní paliva přejde 20% aut (teď se to politikům líbí a plodí studie "radostné beznaftové budoucnosti" jak králíci mladé), honem se to zdaní, protože současná dojná kráva (daně z nenáviděných fosilů) přestane dokrmovat (nedokrmitelný) rozpočet...

+35/0
doporučit
16.5.2018 5:14

L84a80d59i14s85l39a82v 42B91e36r80o37u47n70s60k78ý 1437772903296

A to si tak jezdíte a šetříte a většinou po záruce se dozvíte že koncern má problém s kvalitou nádrží které reznou a pak se nestačíte divit kolik chtějí ve Š, VW servisu za jejich výměnu aby byla zajištěna bezpečnost. A najednou víte že těch posledních 80.000km jste šetřili na nádrže . . . Proto od letoška budou kompozitové, ale to už i b.motor bude mít FAP . . . .

+11/0
doporučit
16.5.2018 7:23

V75á12c29l35a68v 13M94a45l21ý 3794178254309

Ten článek je skrytá reklama, stejných, možná i lepších výsledků dosáhneme s LPG, výhoda je, že LPG je v každé větší vesnici a náklady na montáž poloviční. Jízdní vlastnosti jsou s LPG stejné jako s benzínem.

+17/−4
doporučit
16.5.2018 9:16

S50t43a28n98i57s56l25a61v 86N96ý71v33l78t 2684605533

moje 20ti letá taky jezdí 0,9 Kc/km na LPG, ktere je na kazde druhe benzince. Plus nadrz je misto rezervy na 50litrů.

Nic nového.

+11/−1
doporučit
16.5.2018 10:39

K40a72r29e32l 64P96l82š60e33k 9458818448467

Hlavní důvod současné CNG iniciativy VW je napravit si reputaci po "dieselgate", ale vývoj ukazuje, že je to krok do slepé uličky.

Pokud vycházíme z předpokladu,že Česká republika s menším či větším zpožděním víceméně kopíruje trendy vývoje automobilového průmyslu a obchodu u našich sousedů v Německu, pak nás v nejbližší době nečeká příliš veselá budoucnost pokud se týká provozu vozidel na CNG. Přitom Německo přistoupilo zejména začátkem nového století s ohledem na ochranu životního prostředí i s přihlédnutím k tamním poměrům k nebývale masivní podpoře využívání CNG ve všech oblastech (viz i založení organizace "Zukunft Erdgas" - volně přeloženo: budoucnost= zemní plyn) s tím, že velkou roli měl CNG sehrát i v aut. dopravě.

Tak zatímco v roce 2004 bylo v N. 90.000 aut na CNG, tak podle této iniciativy se počítalo, že v r. 2020 jich bude již 1,4 mil. ! A tohle vše začalo s obrovskou podporou, do které se zapojila spolková vláda, spolkové země , výrobci aut (mj. např. koncern VW, Mercedes Benz), řetězce čerpacích stanic, vědecké instituce i různé soukromé společnosti atd., spolkové země dávaly v různé výši dokonce příspěvek na nákup těchto aut - prostě podpora, kterou si ve srovnání s vývojem u nás nedokážeme vůbec ani představit. Jen v osobních autech si zájemce mohl vybírat z cca 40 modelů...Ale i tak byl růst tohoto vozového parku jenom pomalý - v r. 2011 bylo těchto aut evidováno teprve 94.000 ks, mezi léty 2012 - 2015 se sice podařilo lehce překonat hranici 100.000 vozů na CNG, ale po poklesech jejich již beztak nízkých prodejů počínaje r. 2014, pak již v roce 2016 jejich počet opět klesl i pod tuto hranici na 98.000 vozů. A nejhorší ze všeho je trend, že jejich majitelé se po negativních zkušenostech se k nim převážně již nevrací (v r. 2016 na nově přihlášených 6.000 vozú na CNG připadlo 8.000 odhlášených aut na CNG..). Tento negativní trend se pak má údajně v příštím období ještě zhoršovat. Nikdo tak nepochybuje, že nejenže nebude dosaženo plánovaného počtu pro r. 2020 tj.1,4 mil. aut

+7/0
doporučit
16.5.2018 9:09

J21i28r64i 17F96i37n41k 6797859307758

Obecně jsem příznivec CNG i ostatních alterntiv (sám jsem měl kdysi megana s továrním LPG) ale dobrá myšlenka nemusí vždy dopadnout dobře a myslím že zrovna koncern VW je příkladem jak se to dělat nemá.

Zbytečně velká benzinová nádrž a malá nádrž na plyn. Při zatím malém rozšíření čerpaček to znamená že člověk velkou část trasy jede na benzín a nešetří a oddaluje návratnost, a nebo musí často zajíždět na vzdálenější čerpačky (což ho stojí desítky minut času), či si plánovat trasy podle čerpaček, takže ve výsledku slouží člověk autu, a ne naopak.

Navíc volba motoru je výkonově naprosto nedostatečná- zvlášt při dost zvýšené provozní hmostnosti - tohle provedení CNG pohodlně deklasují 1,0 tsi či 1,6 tdi .

Ve výsledku to možná pár firem koupí, ale zaměstnanci kteří to auto dostanou příkazem přidělené budou skřípat zuby. Hodí se tak maximálně na městský či příměstský provoz.

Nakonec můj tip pro toho kdo chce jezdit levněji s větším výkonem a s menším pořizovacím nákladem:

Fiat Tipo kombi 1.4T 88 kw za 397 tis. (větší výkon, úspora 75 tis. a navíc kombi)

Opal Astra classic 1.4T 103 kw za 442 tis. (úspora 30 tis, ovšem sedan)

+8/−3
doporučit
16.5.2018 6:59

P67a87v14e57l 12S88o44b43o90t80k17a 5870914

Levné ano, ekologické ne.

Putin to ale chválí - Ruský plyn je pro Česko dobrý!!

+4/0
doporučit
16.5.2018 11:11

J64a52n 59P66e74k22a 5743803243

:D Ne, nedokáže.

Počítat cenu ujetého kilometru jen z ceny paliva může jen naprosto nekompetentní člověk. Co pořizovací cena auta .. servis .. spotřební materiál (olej, filtry, destičky, čepy, jánevímco...) .. životnost .. ?

+9/−7
doporučit
16.5.2018 6:47

O66t84a 52B67l71a71h33o22u59š86e97k 8564967196788

Myslím, že CNG je naprosto neprávem kritizované palivo zejména od řidičů, kteří jej nepoužívají. Sám mám Tourana s motorem 1.4 TSI EcoFuel a už bych se k benzínu neřkuli k naftě nechtěl nikdy vrátit. Technické parametry a výkon 110 kW více než dostačující. Nevýhody CNG? Marginální záležitosti pramenící z rozmazlenosti řidičů, zvyklých vidět pumpu za každým rohem. Dojezd 500 - 600 km na CNG je malý? Reálná dlouhodobá spotřeba v městském provozu 4.6 kg/100km s poměrně velkým vozem je snad vysoká? Servisní náklady srovnatelné s naší starou firemní fabií.

A srovnání s LPG? Ekonomicky srovnatelné... ale ekologicky? Zatím je využití methanu jako paliva nejekologičtější varianta. Tohle ale většinu řidičů vůbec nezajímá. Bohužel.

+4/−1
doporučit
16.5.2018 15:13

J12a31n 55D47l10o55u48h14ý 7404729510539

Ono je asi nadlidsky ukol prepocitat m3 na litry. Ale mozna je to preklep, udavaji se u cng normalne kg. Jezdi za korunu ale po 4 letech vas servis cng muze stat klidne i 100 000kc. Lpg je proti tomu z “levneho kraje”. Nejen ze se nekazi (po 10 letech jsem menil akorat nadrz, protoze zakon - 5000kc), ale i kdyby to clovek vymenil komplet cely, je furt nekde na cene 25 tisic za 4 valec !!! Pumpa lpg je na kazdem rohu. Moje auto jezdi aktualne cca za 0,8kc na 1km ;-) a to neni zadnej “moderni stroj” ale 10 let starej “pekac” co nakroutil jiz 200 000km na lpg

+3/0
doporučit
17.5.2018 7:42

M77a74r14t72i55n 94K52u30b29á15t 2447275721201

Máme ve firmě dvě tyto octavie, obě mají nyní najeto cca 80 tisíc.... jezdíme hlavně po ČR ale sem tam i cizina, Rakousko a Německo tam s CNG problem není, v Polsku a Slovensku už je to ale horší a sem rád za 50ti litrovou nádrž benzínu. Jinak auta jezdí jen na pravidelný servis po 15ti tis. Zatím žádná porucha ani problém... jediné co, tak za těch 15 tisíc dolévám cca 200-300 ml oleje. Poměr najetých km je tak 30:70 (město / dálnice a meziměsto ). Občas při hrubším rozjezdu hrábnou přední kola a ve vyšší rychlosti v zatáčkách na dálnici je cítit těžší zadek. Rekord na plyn máme cca 460 km ale to byla opravdu eko jízda. jinak jezdím mezi 3,7-4,6 kg/100km . Auta mají stáří cca 2 roky. Letos také jednou cca při -15 C se mi na dálnici furt přepínal pohon z cng na benzín a pak už jen benzín. Po opětovném nastartování však zase jelo na CNG.... Někdy bývá problém s tlakem na čerpačkách takže poslední kilo to tam rve delší dobu než celou nádrž ale to přežiju..

Jinak jsme s auty spokojeni.....

+2/0
doporučit
16.5.2018 16:52

P78e31t29r 88S45p67a42t79z63i53e66r36e79r 7674282805214

Pánové co tu píšete, že LPG je taky super.....ne není a nikdy nebude...měl jsem auto na LPG...fajn..jezdilo se s tím super...ale zaparkujte někde...chcete jen na nákup do nákupního centra, které má většinou podzemní nebo jiné kryté stání? Tam s LPG opravdu nesmíte...do krytých stání je s LPG vždy zákaz vjezdu. Což vám ubírá hodně na možnostech kde parkovat ve městech.

+5/−8
doporučit
16.5.2018 10:50

Š93i29m27o54n 46M54a23r51t60y53n88e59k 7963855373736

Náklady na palivo nejsou jedinými provozními náklady auta. Tvoří jen cca 10 - 40% celkových nakladu.

+4/−6
doporučit
16.5.2018 7:01

O88t76a 27B83l50a36h83o20u96š20e59k 8164287256838

demagogie a demagogie... 100 000Kč vás samozřejmě může stát po 4 letech jakékoliv auto. Můj touran má najeto 135 000, je 7 let starý, jediné, co stál byl pravidelný servis a výměna provozních kapalin, opotřebovaných dílů (brzdové destičky), silentblok v zadní nápravě. A výměna CNG v rámci svolávačky VW zadarmo letos, takže jejich deklarovaná životnost je dalších 20 let. To mi připadne jako docela pohodový provoz. Nebo se mýlím?

Ale co se tady budeme pořád překřikovat... jediné, co lidi přiměje ke změně názoru je cena, a do doby, než klasická paliva zdraží natolik, aby to bylo opravdu citelné, nic se nezmění. CNG také není ekologicky naprostý andílek, ale do chvíle, než se rozšíří alternativa typu např. vodíkových palivových článků, je to nejohleduplnější varianta.

+1/0
doporučit
17.5.2018 8:40

L12i47b92o49r 96F54i64e41d75l16e46r 6849237539300

Ja treba ted vybiram tourana na CNG.. Ted mane LPG a jsem s nin naprosto spokojeny. Jen chceme novejsi a bezpecnejsi vuz. Nejaky parkovani v garazich co se tu resi me nezajima.. I kdyz bydlim v Plzni

+1/0
doporučit
16.5.2018 11:56

M66a66r38e61k 89J90a11n96e70č67k45a 1177576353931

Pokud už chce někdo koktu s CNG, tak už raději počkat na novější verzi, kde již budou kompozitní nádrže. Nicméně nedělám si iluze, že se to markantně nepromítne do prodejní ceny vozu. Nádrž 10,5l benzínu je fakt málo a jezdit s tím třeba v zahraničí, kde není tolik CNG čerpaček, i když v ČR to taky není stále žádná sláva, musí být celkem stresující jízda. A to zmenšení kufru bude taky nezanedbatelné. U staré verze s ocelovkama, navíc majitelé budou dělat častěji opravy zadní drahé víceprvkové nápravy, protože stále budou sebou tahat 130kg CNG nádrže + obsah a + hmotnost benzínové nádrže s benzínem, natož nějaký náklad v kufru, třeba při jízdě na dovolenou. A ta návratnost investice je taky dosti dlouhá na počet km, pokud to nebude služební polykač km, ale zase tankujte pak co 300km, to musí být neskutečný vopruz. Ještě očividně stále nenastal správný čas přesedlat z výhod LPG na stále nevýhody CNG.

+1/−1
doporučit
16.5.2018 15:13

J17a33n 45H68r86u21b13ý 6465393296340

Tak to bych nechtěl ani za méně. Pořád je to je lowcostová škodovka.

+1/−1
doporučit
16.5.2018 7:00

J45a50n 76O13l51š69a65n75s53k92ý 9776654342929

Jenže jaká je životnost takového motoru? Je s tím nějaká zkušenost? Akorát od jednoho známého vím (ale to měl LPG), že po určité době neustále řešil nějakou netěsnost nebo špatné startování. Od té doby jezdí už jen s naftou. Já osobně mám na větší vzdálenosti diesel a benzín na popojíždění po městě. Ani LPG ani CNG ani Elektro mě zatím nepřesvědčily o vhodnosti takové investice.

+2/−7
doporučit
16.5.2018 13:26

M10a50r32t81i61n 47K17u15l80h98á23n48e53k 4663192629309

CNG je akorát lobisty z ruska protěžovaný nesmysl :-P

nádrž malinká a dojezd tak 250 km + dlouhé čerpání , zbytečná váha navíc a složitá technologie = drahá údržba

.

LPG je na každém rohu a léta propracovaný systém montáže do čehokoli

+1/−5
doporučit
16.5.2018 11:38

M97a42r65t55i59n 29K66l25u74v50á80n81e11k 9392668203743

Hmm...a ako s podobnými vecami ako CNG alebo elektrika zamáva prípadné (a jspravodlivé) zavedenie spotrebnej dane ako pri benzíne a nafte? Je to cca 13Kč/L

Nehovoriac o tom ze cena za km je v súčasných technicky zložitých autách daná hlavne cenou auta a servisu.

Akurát pri elektrike si spôsob vyberania spotrebnej dane neviem predstaviť. A pri domácich plničkách CNG tiež...

0/−1
doporučit
16.5.2018 14:12







Najdete na iDNES.cz