Diskuze
V Česku může do roku 2023 vzniknout až osm čerpacích stanic na vodík
Děkujeme za pochopení.
J90i33n96d46r50a 34H15u44b63e75n98ý
To je super zpráva, tak to mám dost času našetřit na Hyundai Nexo,protože to je opravdu top mezi vozy od Hyundai
J85a55n 50M73a62s87t35n47ý
Kéžby těch benzínek na vodík bylo víc, to bych o tom i přemýšlel, jelikož jsem měl možnost sedět v Nexu a jako musím říct, že větší pecku jsem neřídil, za mě fakt dobrý kousek co kluci v koreji vymysleli!
J44a29r72d24a 87F93i91c22e12k
Nejsme na technetu a tomu taky odpovídá informační (spíše reklamně-propagační) hodnota článku. Ono ostatně relevantní informace, aby jeden pohledal. Všude jen "má být, bude..okolo.." Co je, jisté jsou údaje ohledně extrémního plnicího tlaku nádrží (v Nexu jsou tři) 700bar = 70MPa (přičemž současný technologický limit je 1000 bar). Jen pro srovnání plnicí tlak vzduchových dýchacích přístrojů je 30MPa, provozní tlak vzduchové soustavy nákladního automobilu je cca 0.8 MPA. O čem se pro jistotu v článku nepíše vůbec je že: energie potřebná na stlačení vodíku jen na 350 bar dosahuje přibližně 30 % energie v palivu. Vodík je možné taky uchovávat ochlazený (zkapalněný) na -253°C s tím jsou ovšem spojeny ztráty cca 3% z obsahu nádrže za den a rovněž energie spojená se zkapalněním, která dosahuje přibližně 40 % energie v palivu. S tím vším rovněž souvisí velikost nádrží. Nádrž na vodík pro vozidla se srovnatelným dojezdem je 4 až 6krát objemnější než nádrž na benzín a 2 až 7krát hmotnější (samozřejmě v závislosti na materiálu nádrže, 7krát hmotnější by byla v případě ocelových lahví). Jestli jsou (ve zkratce řečeno) elektromobily vývojovou uličkou na cestě k vodíkovým automobilům je to nejspíše cesta do další slepé uličky.
R76a68d18o79m83í85r 94P35e84š44o58r71n49a
Myslím, že vodík je určitě lepší alternativa než elektromobily, ale i jejich zkřížení není zanedbatelná další volba.
Pokud se vodík vyrábí z odpadu. Rád si přečtu více o technologii jeho výroby, a cena aut je v neposlední řadě také otázkou priorit, kde lidé chtějí, aby žili jejich potomci. Jestli na zničené planetě, anebo na planetě života...
Už z toho důvodu by magnáti automobilového průmyslu měli přehodnotit své vize...a nabídli auta, která budou dostupná všem..
J30a90n 86V67á53c58l63a82v15í74k
Z odpadu ... spíš separací z metanu. Přitom samotný metan jde použít v existujících spalovacích motorech a vychází to i energeticky výhodněji.
Jenže říct, že se vodík vyrábí ze zemního plynu, který se navíc kupuje od Arabů a Rusů, už nezní tak sexy.
J18i19ř29í 55S35c71h67w55a81c49h
tak to bude mít každé jedno vodíkové auto svou vlastní čerpací stanici jen pro sebe?
Dobrá, konec srandy:
Startovací pozice vodíku je úplně ze všech technologií ta nejhorší.
Když začínal spalovací motor, tak nebyly tisíce benzínových pump ale ten petrolej, či na co to jezdilo, se dal sehnat jinde.
Zásuvku pro auto na baterie má každý, kdo má dům, nebo garáž. Nabíjecí stanice je nepoměrně lacinější než "pumpa na vodík"
Auto na vodík dnes stojí jak dva baterkáče , pumpa na vodík je taky drahá, výroba vodíku elektrolýzou, není příliš efektivní.
Kdo by do toho investoval velký prachy, když není pro koho a kdo by kupoval ta drahá auta, když není kde vodík načerpat......
R85o58b78i16n 22Ž62i88ž47k37a
Tyhle otázky si člověk mohl klást už s elektromobilama, s jejich omezeními na domkáře s garáží.
Na dálkovou dopravu je při stále omezeném dojezdu a nesmyslné době dobíjení elektromobilů vodík nejlogičtější alternativa benzínu/nafty - čímž se zároveň rýsuje křivka růstu čerpacích stanic podél hlavních dálničních tahů, kterých je omezené množství.
Vodíková pumpa nemá suplovat domácí nabíjení elektromobilů, které je super pro příměstskou dopravu, ale klasickou benzínku. Logicky - taky stihne obsloužit za časovou jednotku řádově víc aut než nabíječka.
Argument cenou samozřejmě na místě je, ale to může být otázka investice. Pokud je vodíkové auto pomalu na začátku svého vývoje jen dvakrát dražší než elektromobil, který má za sebou víc než století praxe, pak to není z hlediska budoucnosti vůbec špatnej začátek - samozřejmě pravda se ukáže za pár let (a doufám že tržně a ne politicky).
Z pozice diskusního vizionáře mi přijde kombinace elektromobilů pro (pří)městskou dopravu a aut na vodík pro tu dálkovou (v čele s kamiony) jako nejlepší.
J62a93n 97V81á36c29l49a42v57í28k
Já bych to raději neuspěchal. Ať podobné slepé uličky raději prozkoumávají jiní.
G76e31o62r71g 22K80o54m90b69e26r55e54c
„Kdyby se vláda na tuto oblast zaměřila, do sedmi let můžeme mít obrovský evropský či dokonce celosvětový potenciál,“ dodal.
v ty dobe uz budou napr. v Nemecku stovky cerpacich stanic na vodik.
H59o69n56z34a 56T53a44r
Až +8 čerpaček Není to trochu málo ?
Kdo by si kupoval na pořízení Nákladné Osobní auto, které není kde natankovat .
Š48i15m48o91n 66M86a83r15t51y96n58e77k
Můžete postavit / zadotovat třeba dalších 10 čerpaček - co Vám brání?
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...