Diskuze

V Česku může do roku 2023 vzniknout až osm čerpacích stanic na vodík

V Česku by do roku 2023 mohlo vzniknout šest až osm čerpacích stanic na vodík. V současnosti funguje v tuzemsku jediná v Neratovicích. Na vybudování vodíkových čerpacích stanic se má podílet dotační program ministerstva dopravy. Další tři až čtyři stanice by podle zástupců ministerstva měly vzniknout do roku 2025.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

To je super zpráva, tak to mám dost času našetřit na Hyundai Nexo,protože to je opravdu top mezi vozy od Hyundai8-o

0 0
možnosti

J85a55n 50M73a62s87t35n47ý

18. 4. 2018 17:15

Kéžby těch benzínek na vodík bylo víc, to bych o tom i přemýšlel, jelikož jsem měl možnost sedět v Nexu a jako musím říct, že větší pecku jsem neřídil, za mě fakt dobrý kousek co kluci v koreji vymysleli!

0 0
možnosti

Tolik ? Jdu do toho !

0 0
možnosti

Nejsme na technetu a tomu taky odpovídá informační (spíše reklamně-propagační) hodnota článku. Ono ostatně relevantní informace, aby jeden pohledal. Všude jen "má být, bude..okolo.." Co je, jisté jsou údaje ohledně extrémního plnicího tlaku nádrží (v Nexu jsou tři) 700bar = 70MPa (přičemž současný technologický limit je 1000 bar). Jen pro srovnání plnicí tlak vzduchových dýchacích přístrojů je 30MPa, provozní tlak vzduchové soustavy nákladního automobilu je cca 0.8 MPA. O čem se pro jistotu v článku nepíše vůbec je že: energie potřebná na stlačení vodíku jen na 350 bar dosahuje přibližně 30 % energie v palivu. Vodík je možné taky uchovávat ochlazený (zkapalněný) na -253°C s tím jsou ovšem spojeny ztráty cca 3% z obsahu nádrže za den a rovněž energie spojená se zkapalněním, která dosahuje přibližně 40 % energie v palivu. S tím vším rovněž souvisí velikost nádrží. Nádrž na vodík pro vozidla se srovnatelným dojezdem je 4 až 6krát objemnější než nádrž na benzín a 2 až 7krát hmotnější (samozřejmě v závislosti na materiálu nádrže, 7krát hmotnější by byla v případě ocelových lahví). Jestli jsou (ve zkratce řečeno) elektromobily vývojovou uličkou na cestě k vodíkovým automobilům je to nejspíše cesta do další slepé uličky.

0 0
možnosti

Myslím, že vodík je určitě lepší alternativa než elektromobily, ale i jejich zkřížení není zanedbatelná další volba.

Pokud se vodík vyrábí z odpadu. Rád si přečtu více o technologii jeho výroby, a cena aut je v neposlední řadě také otázkou priorit, kde lidé chtějí, aby žili jejich potomci. Jestli na zničené planetě, anebo na planetě života...

Už z toho důvodu by magnáti automobilového průmyslu měli přehodnotit své vize...a nabídli auta, která budou dostupná všem..

0 0
možnosti

Z odpadu ... spíš separací z metanu. Přitom samotný metan jde použít v existujících spalovacích motorech a vychází to i energeticky výhodněji.

Jenže říct, že se vodík vyrábí ze zemního plynu, který se navíc kupuje od Arabů a Rusů, už nezní tak sexy.

0 0
možnosti

tak to bude mít každé jedno vodíkové auto svou vlastní čerpací stanici jen pro sebe?

Dobrá, konec srandy: ;-)

Startovací pozice vodíku je úplně ze všech technologií ta nejhorší.

Když začínal spalovací motor, tak nebyly tisíce benzínových pump ale ten petrolej, či na co to jezdilo, se dal sehnat jinde.

Zásuvku pro auto na baterie má každý, kdo má dům, nebo garáž. Nabíjecí stanice je nepoměrně lacinější než "pumpa na vodík"

Auto na vodík dnes stojí jak dva baterkáče , pumpa na vodík je taky drahá, výroba vodíku elektrolýzou, není příliš efektivní.

Kdo by do toho investoval velký prachy, když není pro koho a kdo by kupoval ta drahá auta, když není kde vodík načerpat......

1 1
možnosti

Tyhle otázky si člověk mohl klást už s elektromobilama, s jejich omezeními na domkáře s garáží.

Na dálkovou dopravu je při stále omezeném dojezdu a nesmyslné době dobíjení elektromobilů vodík nejlogičtější alternativa benzínu/nafty - čímž se zároveň rýsuje křivka růstu čerpacích stanic podél hlavních dálničních tahů, kterých je omezené množství.

Vodíková pumpa nemá suplovat domácí nabíjení elektromobilů, které je super pro příměstskou dopravu, ale klasickou benzínku. Logicky - taky stihne obsloužit za časovou jednotku řádově víc aut než nabíječka.

Argument cenou samozřejmě na místě je, ale to může být otázka investice. Pokud je vodíkové auto pomalu na začátku svého vývoje jen dvakrát dražší než elektromobil, který má za sebou víc než století praxe, pak to není z hlediska budoucnosti vůbec špatnej začátek - samozřejmě pravda se ukáže za pár let (a doufám že tržně a ne politicky).

Z pozice diskusního vizionáře mi přijde kombinace elektromobilů pro (pří)městskou dopravu a aut na vodík pro tu dálkovou (v čele s kamiony) jako nejlepší. :-)

2 0
možnosti

Já bych to raději neuspěchal. Ať podobné slepé uličky raději prozkoumávají jiní.

0 0
možnosti

tvl to je ale ,,fofr,, panečku

1 0
možnosti

„Kdyby se vláda na tuto oblast zaměřila, do sedmi let můžeme mít obrovský evropský či dokonce celosvětový potenciál,“ dodal.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/vodik-elektrombbil-tankovani-cerpaci-stanice-faq-/automoto.aspx?c=A180403_180528_automoto_fdv

;-D;-D;-D

v ty dobe uz budou napr. v Nemecku stovky cerpacich stanic na vodik.

0 0
možnosti

H59o69n56z34a 56T53a44r

4. 4. 2018 0:10

Až +8 čerpaček Není to trochu málo ?

Kdo by si kupoval na pořízení Nákladné Osobní auto, které není kde natankovat .

1 0
možnosti
Foto

Můžete postavit / zadotovat třeba dalších 10 čerpaček - co Vám brání?

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!