Diskuze

VIDEONÁVODY: Jak se starat o vejtřasku. Babička slouží věrně dodnes

Před 65 lety vyjela první sériová „vejtřaska“, u armády slouží dodnes. Praga V3S patřila k nejlepším terénním nákladním vozidlům své doby, ve výrobě vydržela až do 80. let 20. století. Řízení auta z počátku padesátých let vyžaduje „celého muže“. Podívejte se na perly z videoarchivu Vojenského historického ústavu věnované této legendě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

... startování "bošákem", otočné bakelitové blinkry na palubní desce - a ty se ještě otáčely na opačnou stranu, než se mělo blikat, koženkové sedáky za zády, meziplyn, neskutečný řev motoru, žádný posilovač řízení, žádný rejd, roztřesená venkovní zpětná plochá minizrcátka ...

... a celou autoškolu jsem se modlila, aby nepršelo, neb na páku stěračů uprostřed okna jsem nejenomže nedosáhla, ale ani neměla čas :))

Nj, nostalgie, kdo to neřídil, nepochopí. Ráda na ní vzpomínám, i bych se ráda opět svezla

2 0
možnosti

už je to pryč stejně jako doba kamenná tak tady přestaňte nostalgicky vzdychat soudruzi Rv

2 17
možnosti

koncepce PV3S byla na papíře již v roce 1946 .... takže soudruzi ji nevymysleli...

0 0
možnosti

Fantastická kára. Film jsem s chutí dokoukal do konce R^ .... Jednou si ji koupím ...

5 0
možnosti

ZAjímavý auto. Úzasná průchodnost, ale šíleně hlučný a náročná údržba a spouštění v zimě. Kluci v hotovosti vstávali každý 2-3 hodiny a roztáčeli motory. Taky se jim dávaly "číst noviny" . zapálily se u sání, aby se studený motor líp spustil. A v Iráku (nebo v Bosně?) konstrukce auta zachránila vojákům život - najeli na minu, ale díky tomu, že přední kola byly daleko před kabinou, tak to kluci přežili.

2 0
možnosti

Přesně...každě 2,5 hod nastartovat, 30 min beh na volnobeh až do rána....to znám.6ádny posilovač řízení, asynchronní převodovka, řve to jako Bůůů, netopí to atd......ALE jinak na ní nedám dopustit;-)

3 0
možnosti

Na vojně jsem s PV3S jezdil denně a najel tisíce kilometrů..... Ve své kategorii vozidel nebyla ohledně průchodnosti terénem nebyla dosud překonána.....

13 0
možnosti

To, že nebyla překonána, může napsat jen někdo, kdo nejezdil v něčem modernějším... Když na cvičení jedeme s více vozidly, V3S bývá první, co se buď rozbije a nebo někde neprojede. Přecejen uz je to 65 let starý auto a s dnešními stroji se nemůže rovnat. Je spíš smutný, že armáda používá taková auta dodnes.

0 9
možnosti

neříkejte prosím vejtřaska, nám na moravě to trhá uši......:-)

13 0
možnosti

OK, tak výtřaska. Lepší, ne? ;-)

4 1
možnosti

M43i77l25a64n 97K23r86á15l

5. 4. 2018 5:45

na video jsem kouknul a klikat jak trouba nebudu

2 0
možnosti

Všiml jsem si té nové "módy", kdy jsou okraje starých dokumentů rozostřené. To má vypadat, jako že to bylo natočeno mobilem? Nějak mi uniká smysl tohoto "vylepšení".

0 5
možnosti

P42e56t91r 87N52o39v98ý

5. 4. 2018 5:27

To je proto, ze jsou natoceny v pomeru stran mensim, nez je soucasny standard. Osobne bych radeji vyplnil cernou barvou, ale ani toto reseni nijak obrazovou informaci nedehraduje.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...