Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Prodeje dieselů v Německu padají. VW vykoupí TDI, která nepustí do měst

Prodej nových osobních automobilů v Německu se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o čtyři procenta na 878 600 vozů. V samotném březnu však klesl, a to kvůli čím dál slabší poptávce po naftových vozidlech. Vyplývá to z údajů německého sdružení automobilového průmyslu VDA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M80a67r37e95k 49Z38b74o73ř48i54l 4233880538100

Já bych už diesela taky nechtěl. V loni jsem pořizoval octávku v bezínu a to je jiná. Rozhodně větší klady u benzínu.

0/0
18.4.2018 14:42

P30a83v92e73l 67O12t30i44s41k 2136911857

To jsem zvědavý co budou dělat chytré hlavy, až v nějakém německém městě vyhlásí zákaz dieslů a pak zjistí, že ovzduší se nijak zvlášt nezlepšilo. Ono hlavním problémem je totiž hustota dopravy, která stále roste. Mimochodem žiju v německu už nějaký ten pátek a jejich myšlenkové pochody jsem dodnes nepochopil. Všude po městě nasázejí omezení rychlosti na 30, a pozor kvůli emisím a loni si nechal německý ADAC nechal udělat studii a strašně se divili, že je to naopak, že když se ty auta pomalu plouží městem, tak ty emise se zvyšují. Doslova les semaforů, jenže nějaká zelená vlna je pro ně španělská vesnice, protože chodec má všude přednost takže jak si to lidi mačkaj, tak auta stojí co 50 metrů, plouží se pomalu v zácpách a čoudí. Takže jsem si celkem jistý, že se v německých městech nic co se týče ovzduší nic nezlepší ani omezením dieslů. Dnešní diesel se v emisích v pohodě vyrovná benzínům, takže tudy cesta nevede, elektro v současné době taky není cesta, není kde nabíjet, argument nabijete doma v noci, je úplně mimo, zrovna v německu žije hromada lidí kteří mají prachy na to aby si koupili e-auto v bytech, soudě podle toho jaké auta stojí přes noc na ulicích kde to jde i nejde, prostě je přeautováno, nehledě na to, že e- auto není zase tak čisté jak se na první pohled zdá. Ale to je na delší diskuzi. Takže se fakt těším, protože to bude docela legrace. Asi se budu řídit radou , svého pana domácího, ten si udělal před nedávnem radost, vyměnil svého Mercedesa za BMW 7 , jak jinak než v dieslu, a když jsem se ho ptal jestli nemá strach že mu s tím zakážou jezdit, tak jen mávl rukou, že on se o politiku nezajímá.;-D A já mám pocit, že dnešní hon na čarodějnice v podobě dieslů a protlačování elektra, nic jiného než špinavá politika není.:-)

+7/0
10.4.2018 21:28

M96i94l87a18n 73R42e68z70n92i23c34e38k 1958690608902

Naprosto souhlasím. Máme 2.0 TDI splňující přísnou normu E6 a polovina lidí v paneláku má 15 let staré vozy bez jakékoli emisní úpravy. A tak je to v celé republice. Obávám se, že tady něco nehraje - také nákladní dopravou se nikdo moc nevzrušuje...

0/0
21.5.2018 17:44

M96a85r52e30k 81J83a47n24e61č43k66a 1987886923591

Na jednu stranu jdou Němci ode zdi ke zdi, ale na druhou stranu, se jim v tomhle vůbec nedivím. Ono stačí přijet do jakéhokoliv města tady v ČR, tak na první křižovatce bez včasného zapnutí vnitřního okruhu ventilace je ve voze za chvíli nedýchatelný smrad, takže vypínám vždy až při výjezdu z města. Pak se divte odpůrcům dieselů, kteří musejí nechtě ten smrad dýchat, protože ČR je dieselová popelnice Evropy. A pro dieselové mínusáře jezdíme v rodině už roky s vozy na LPG, takže za náma se nikdo doslova nedusí a navíc je provoz levnější než u smradlavého dieselu a je jedno jestli to jezdí pouze po městě nebo pouze dálkové ;-)

+2/−3
10.4.2018 13:46

P63a63v79e66l 81O60t24i26s26k 2296921187

No já zapínám vnitřní okruh i když jedu za vozem na LPG, to je totiž smrad, že by jeden pad.:-)

+3/−1
10.4.2018 16:48

M33a97r49e52k 84J28a82n29e78č68k34a 1857176123381

Smrad z LPG byl leda tak u starých LPG systémů se směšovačem, čili u vozů do Euro 2. Od Euro 3 a výše se sekvenční vstřikováním ani náhodou ;-)

0/0
10.4.2018 21:45

I54v20o 62J12a88n41á97č17e21k 8753753521672

Smrad z LPG je šílený, stejně tak z vylágrovaného benzínu. Obecně jakékoli auto ve špatném technické stavu smrdí. To, že to není schopna policie řešit j problém politický, protože by politici sáhli na milovaná autíčka lidem, co nemají ani na servis a toho se politici bojí. Přece jen koryto je koryto a hlasy se hodí.

+2/−1
10.4.2018 17:00

I97v45o 98J44a63n11á28č45e92k 8183803901852

Z článku je vidět, že politika je vlastně to nejhorší, co může lidi potkat. Moderní je hon na diesel a proto budeme preferovat benzín. Co na tom, že z benzínu se valí tisíckrát až deset tisíckrát více sazí, které škodí právě ve městech. Je to na blití tento eurosocialismus.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kolik-pevnych-castic-emituji-moderni-benziny-podivejte-se-na-vysledky-mereni/

Výňatek z textu: Jako „míra” byl vybrán dieselový Citroën C4 Cactus, který emitoval pouze 5 pevných částic na cm3 výfukových plynů, a to v prostředí, ve kterém okolní vzduch obsahoval 5 500 pevných částic v centimetru krychlovém. Plyny, které šly z výfuku Cactusu, byly tedy po stránce pevných částic 1 100x čistší, než ty, které jeho motor nasál do válců.

„Vítěz” testu ovšem vypustil téměř 360 000x (opravdu tři sta šedesát tisíckrát, není to překlep) větší množství pevných částic než Cactus, který samozřejmě filtrem pevných částic vybaven je.

+2/−1
10.4.2018 11:52

M63i15c52h10a76l 76M49a62r17t14i50n52e49k 4495344628499

Nedávno jsem se svezl v novém Karoqu s motorem 1,5 tsi, svezení moc pěkné, ale s lehkou nohou na plynu spotřeba cca 8-8,5l. Zatím jsem rád za moje 1,6tdi se spotřebou 4,2-4,5 (bez lehké nohy na plynu) :-)

0/0
10.4.2018 9:49

J18i31ř26í 64S83c85h59w53a94c30h 8488334118196

SUV ala Karog nikdy nebude jezdit za 4,5 ani s tím dieselem....

+2/−2
10.4.2018 18:35

J84a34n 48D77l90o12u70h32ý 7364129420459

To uz je snad vtip :-D

+1/0
10.4.2018 6:56

P94e90t22r 46H46o43r59á42k 1649843699474

Diesely emisně selhávají po celou dobu. Špiní zbytečně městský vzduch desítky let. Další šanci si tahle selhávající technologie nezaslouží.

+1/−8
9.4.2018 23:38

J40i14n42d24ř51i37c70h 71L14u43k27e26š 3479164883660

Tak se podívejte na výfuk třeba nového passata, ale klidně i Rapida TDI a na výfuk toho samého auta s TSI... U dieselu je suchý, čistý, u benzínu černý, mastný šlem.

+4/0
9.4.2018 23:57

J58a94n 84D79l30o33u53h94ý 7674349820179

Tak to uz vime dlouho ( i diky dieselu ) , ze primovstrik snizuje vyrazne spotrebu ale jaho dani za to, jsou vyssi emise NOx a jinych sajrajtu. Primovstrikovy benzin dopadne uplne stejne, jako diesel!!! Ted tu s nami bude x let s filtrem pevnych castic a pak je zacnou zakazovat.

+1/0
10.4.2018 6:59

P28e67t94r 43S96t77e16j85s68k52a16l 3879948534786

Nejsmutnejsi je, ze cela leta tady diesely cmudily tony prachu a dusiku a u nas vlastne jeste muzou a kdyz je diesel konecne cisty, tak ho nikdo nechce. Uplne od zacatku mely byt pravidla stejna pro emise benzinu i dieselu a nemuseli jsme ted nic resit. Kdo by najel 50tisic rocne po dalnicich Evropy a mel auto v odpoctu DPH, koupil by diesel. Vyjezdil a sesrotoval. Zbytek by mel benziny nebo jina paliva.

+2/−1
9.4.2018 23:35

P46e94t37r 66H26o19r16á46k 1959603869394

Tohle si někteří mysleli už u euro 3, 4, 5 i 6. A jak to dopadlo. Karcinogenů pořád plnè ulice.

0/0
9.4.2018 23:43

R21o45m47a80n 54P59o64l84á45č89e21k 5376519625

Každý brečí na TDi, ale zkuste koupit rodinné auto v benzinu???

Budto to má 1,5 objem což na SMaxe je pidimotůrek a nebo právě diesel...

+3/−1
9.4.2018 23:06

P20e29t62r 67S27t62e20j27s16k97a17l 3479528944826

Benzinu staci mensi objem, nez dieselu, tak je to jiz od praveku.

0/−1
9.4.2018 23:30

F29r23a87n46t22a 30F50l77i41n77t46a 7422427582823

Ano, stačí menší objem, ale s turbem. A proto turbobenzín musíte víc točit, čímž a) víc žere a b) dřív odejde.

0/−1
10.4.2018 11:51

P37e20t13r 16S91t98e47j88s23k43a43l 3389258344926

S turbem prave toci min. Nejlepsim prikladem jsou nove trivalce 1.0EB a 1.0TSI, kdyz toci pri 130kmh 1650 a 1.6TDI 1500otacek. Kolik asi tocil 1.2HTP ?4400otacek nebo i 2.0i nekterych pripadech. Kdyz vemu 2.0i tak mel nejakych 170Nm v 4000otackach. Nove oturbene trivalce maji 200Nm, v overboostu 220Nm a to od 1500otacek do 3000. Cisla nelzou. Navic kazi se spis 1.4TSI-retez, 1.6THP -karbon, 1.8-2.0TSI -pisty ale trivalce nemaji problem jak u Opelu, Fordu, VW, Toyoty, PSA,...

0/0
10.4.2018 14:18

J18i46ř44í 44S66c58h43w90a19c29h 8618464358566

ty otáčky při 130: To ses asi o tisicovku seknul ;-)

0/−2
10.4.2018 18:41

P23e56t28r 28H68o19r92á13k 1189663669944

Jde snad o výkon.

0/0
9.4.2018 23:40
Foto

M30a79r98t77i85n 82P29o97d86z37e22m80n21ý 9561795958567

Tak my máme 1.2TCe benzín 85kW v 7místném Lodgy a jede to pro mě až překvapivě dobře. To jsme přesedlali z 2.0TDi nafta 104kW v OII.

0/0
10.4.2018 6:34

J87a72n 40D38l95o19u35h76ý 7704309140239

TDi nebo TSi je uplne sumafuk. Je to stejnej sajrajt. Koncern vyrabi i 2.0 MPi ale do aut pro evropu to nemontuje... zeptejte se v bruseli proc...

0/0
10.4.2018 7:02

J18i67ř58í 60S47c60h56w62a95c48h 8498884558606

copak v "Bruseli" někomu nařídili dělat přímovstřiky? Kdy?

+1/−1
10.4.2018 19:23

J65i68ř54í 87S40c23h82w77a41c94h 8468904168706

SMax, i Galaxy mají 2.0 Ecoboost, 240 koní, to ti nestačí?

0/−2
10.4.2018 18:48

P41e29t34r 45H67a51r33i40p73r41a32s11a29d 39H87a42j84i10č 5241226413920

Je celkem jasné, že vývoj se bude ubírat směrem k hybridům. Možná ještě CNG má nějakou šanci, ale i tam si myslím, že bude hybrid lepší možnost. Nakonec pro nějakých 50 let dopředu vznikne podle mě taková taková směska hybridů, BEV, vodíkových EV a čisté spalováky budou jezdit jen jako historická vozidla a budou muset mít výjimku.

Ve městaech můžou klidně převládnout BEV.

Když započítám MHD, tak si klidně tipnu, že na elektřinu se dopraví už dnes možná víc jak 5x tolik lidí, než ve spalovácích. Nejvíc cestujících pojme metro a a tramvaje.

0/−3
9.4.2018 23:04

P80e34t38r 96H51a76r48i33p25r78a18s32a31d 32H17a27j87i36č 5301776353680

Jo a ještě vlaky. Do práce jezdí hodně lidí elektrickými vlaky, například.

0/−2
9.4.2018 23:05

P25e11t51r 83B59á70č18a 8925636935925

Ne nebude.

+2/0
10.4.2018 15:24

P95e18t65r 59Č28e11r18m65á23k 9448745979610

Od VW poměrně lišácký postoj - nová auta tak jako tak plní E6 (b nebo dokonce c), tedy podle aktualizace nízkoemisního systému modrá plaketa, takže jich se stejně v příštích 3letech žádný zákaz týkat nebude. Ale jako co kdyby, chytré to je.

+1/0
9.4.2018 22:29

I62v73o 96J83a23n69á56č43e20k 8263443421572

To je super šaškárna v situaci, kdy benzín chrlí rakovinotvorné saze v množství tisícinásobně větším než diesel.

+4/−5
9.4.2018 22:08

J83a51n 24N59á29d89v30o23r65n92í82k 7223378675257

Zdroj?

+1/0
9.4.2018 22:31

J61i71n13d11ř40i93c50h 48L53u72k60e16š 3209504803580

Tady je třeba nějaký článek(o tisícinásobku tam je také, ale ne vůči dieselům):

https://www.autorevue.cz/studie-primovstrikove-turbobenziny-coudi-10x-vic-nez-moderni-diesely

Jinak EURO 6, limit pevných částic: diesel 0, benzín (přímovstřik) 6x10^11

0/−1
9.4.2018 23:52

J45i68ř97í 87S51e72h40n31a47l 6405468112116

To samozrejme neni pravda. https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

DPF skutecne nevyrobite tak, aby nepropustil ani jednu castici, nula to nebude nikdy.

Ale ten problem dieselu je trochu jinde. Saze z nich proste litaj mnohem vic nez z jakyhokoliv benzinu, vcetne primovstrikovyho. Kdyz tam date DPF, omezite to. Coz muzete u benzinu udelat taky. Akorat ze plnou ucinnost ten filtr bude mit jen novej, casem pujde postupne do kytek. Coz je u dieslu vetsi problem nez u benzinu, protoze u benzinu neni az tolik co filtrovat. A jestli si myslite ze z tech soucasnejch Euro6 dieslu pujde za 10 let provozu cistej vzduch, tak to se mejlite. Budou coudit stejne jekao dnes coudej ty stary Euro4 a Euro5.

0/0
10.4.2018 2:17

I93v82o 82J75a16n93á66č52e83k 8363473421702

Vy jste mi ale chytrák, takže ucpaný filtr bude propouštět víc než nový průchodný? To si nechte patentovat. Větší nesmysl jsem tady už dlouho nečetl.

0/0
10.4.2018 10:15

J64i23ř59í 90S41e70h92n61a60l 6745958312236

Vy jste koukam jeste vetsi chytrak. Takze podle vas ty stary vylitany diesely vlastne jsou cistsi nez kdyz vyjely z fabriky, protoze uz maj ucpany filtry a tudiz jim z vejfuku vubec nic nejde. A to ze se z nich huli jak ze stary vejtrasky se vsem asi jen zda. Tak to ze ucpanej filtr funguje vlastne lip nez novej si zas dejte patentovat vy.

0/0
10.4.2018 11:10

I59v76o 29J27a63n86á55č81e10k 8883333681762

Vy snad asi neumíte číst, článek pojednává o prodeji nových vozidel. Pokud píšete o tom, že někdo provozuje vozidlo, které je ve velmi špatném technickém stavu a nepatří na silnic, tak pardon, ale jak to souvisí s prodeji nových vozidel? Pokud máte tak málo rozumu, že si myslíte, že když vidíte na silnici šrot, který kouří, tak je to motor s filtrem, tak si s tím zkuste někam zajít. Nejdříve bych doporučil značkové autoservisy a pokud to nebude stačit, tak ordinaci lékaře. A teď ještě jeden malý, ale velice podstatně detail: saze, které produkují moderní benzíny a diesely nejsou okem viditelné, takže nemáte šanci poznat, jestli vůz má a nebo nemá funkční filtr. To o čem píšete vy, jsou vozidla bez filtru, které ho nikdy neměly.

+1/0
10.4.2018 11:21

J79i25ř45í 84S77e65h27n58a20l 6785568502186

To jsou mnohdy zanovni auta, ktery musely splnovat EURO5, tedy filtr maji, nebo aspon by mely mit. Jasne ze clanek je o novejch autech. Ja jen rikam ze za par let ty novy budou stejnej prusvih, jako jsou dnes ty starsi, co byly udajne taky OK, kdyz sly na trh. Jen se to v case o par let posune. Podstata toho co jsem chtel rict je, ze lepsi je motor kde se tech sragor produkuje min uz z principu, nez motor kde se jich vytvori spousta a slozitym systemem se pak odstranuji, coz ma limitovanou funkcnost.

0/0
10.4.2018 12:05

I32v50o 34J74a65n29á88č60e22k 8653633591672

Problém je v tom, že vy píšete o tom, že všichni lidi jsou prasata a používají vylágrované motory. Z toho pak vyvozujete obecný závěr. To je ovšem špatně, zde je to neschopnost policie vynutit si dodržování pravidel a s tím souviselo podplácení na STK / ME. To už by snad dneska nemělo projít, takže to co popisujete by se mělo postupně odbourat.

0/0
10.4.2018 12:36

J69i62ř54í 29S37e81h35n24a22l 6825818142336

Nepisu ze vsichni. Ale tech aut ktery pri rozjezdu vyfouknou cernej mrak je hodne. V Praze v kolone je to krasne videt. Je to treba kazdy paty auto, samozrejme vzdy diesel. Stary vraky bezne, ale bohuzel to neni vyjimka ani u relativne slusne vypadajicich aut, kde by to clovek ani necekal. Teorie o tech mikrocasticich co nejsou videt a jsou karcinogenni je sice pekna, ale ta tak nejak pracuje s tim, ze uz resime jen ty mikrocastice a ne ty vetsi. Coz ale je spatnej predpoklad, resime vsechny. A to kvuli cemu si musej lidi ve meste zapinat vnitrni cirkulaci aby se neudusili nejsou ty mikrocastice, ale ten viditelnej kour. Dokud nevyzeneme ze silnic tohle, nemusi nas zbytek trapit. No a kazdej diesel produkuje tohle, jen u nekterejch se to jeste tak nejak pochyta ruznejma technologiema, dokud ovsem jsou plne funkcni. Coz za par let zase nebudou.

Jinak samozrejme mate pravdu v tom, ze kdyby byla vule vyhnat ze silnic ty vraky nezpusobile provozu, tak by ten hon na diesely nebyl az tak silenej. Vas optimismus ze nekdo dokaze lidi donutit starat se o auta aby byly v prijatelnym technickym stavu ja ale nesdilim. Neni k tomu politicka vule. Ono by stacilo kdyby lidi meli soudnost a sami se stydeli takovym vrakem jezdit, ale to taky nefunguje, kazdymu je to jedno.

0/0
10.4.2018 16:27

I87v97o 71J35a12n63á97č74e35k 8433263451382

Tak ono slušně vypadající auto může být staré klidně 15 let. Vlastní zkušenost. Takže znova, to co vidíte jsou auta stará, která nemají filtr pevných částic. Pokud by jej měla, tak byste neviděl nic. Dokázala to i studie, která zjistila, že s filtrem dochází k úniku 5 částic oproti hodnotám 18000 až 360000 u benzínů.

Doporučuji přečíst zde: http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kolik-pevnych-castic-emituji-moderni-benziny-podivejte-se-na-vysledky-mereni/

V praxi tedy buď vidíte auta stará a nebo auta s vylágrovaným filtrem. To je však už neschopnost policie a nijak to nesouvisí s auty samotnými, ty za to nemohou. Tak a znova si laskavě uvědomte, vy to sice vidíte, ale to co nevidíte a jde z benzínů je mnohonásobně škodlivější a nebezpečnější.

Můj optimismus? Jde jen o to chtít, například v Rakousku se chce a ejhle ono to funguje. Kdyby se chtělo u nás, fungovalo by to taky. Bohužel by spousta lidí nadávala na stát a vládu, že jim berou peníze, protože nemůžou jezdit vraky a otravovat ovzduší.

0/0
10.4.2018 16:58

J65i97ř23í 35S95e17h13n51a51l 6155758372746

Pri dnesnim cyklu je zivotnost modelu auta cca 7 let. 15 let stary je tedy o dve generace zpatky. Fakt na beznejch autech jako je Passat, Mondeo, Oktavka atd jsem schopnen poznat jestli je stary par let, nebo je to uz predminula generace. Tezko bude 15 let stary auto, ktery se v ty dobe vubec nevyrabelo.

0/0
10.4.2018 17:52

I32v62o 20J59a25n31á20č66e54k 8623273941292

Hloupá otázka, jako obvykle. Nemá smysl odpovídat, inteligent to ví a nebo si to najde. Takže jen řečnická, filtry pro benzíny se zavádějí jen tak s plezíru?

0/0
10.4.2018 10:16

J35a93n 68N56á37d57v21o34r39n83í19k 7463548175807

Zdroj?

0/0
10.4.2018 11:25

I70v76o 47J56a13n90á95č52e21k 8183473951202

Tak jo, říká se hloupého trkni, takže vám to sem dám, když si to nejste schopen dohledat sám:

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/kolik-pevnych-castic-emituji-moderni-benziny-podivejte-se-na-vysledky-mereni/

Výňatek z textu: Jako „míra” byl vybrán dieselový Citroën C4 Cactus, který emitoval pouze 5 pevných částic na cm3 výfukových plynů, a to v prostředí, ve kterém okolní vzduch obsahoval 5 500 pevných částic v centimetru krychlovém. Plyny, které šly z výfuku Cactusu, byly tedy po stránce pevných částic 1 100x čistší, než ty, které jeho motor nasál do válců.

„Vítěz” testu ovšem vypustil téměř 360 000x (opravdu tři sta šedesát tisíckrát, není to překlep) větší množství pevných částic než Cactus, který samozřejmě filtrem pevných částic vybaven je.

Tak a teď čekám co si zase vymyslíte dál.

0/0
10.4.2018 11:48

J44a95n 51N85á76d83v82o72r67n42í68k 7303298925617

No a?

0/0
10.4.2018 11:50

I84v71o 13J22a39n24á23č42e53k 8783983181892

Pane Nádvorník, vidím, že vám jde jako obvykle pouze o trolling stejně jako v jakékoli jiné diskuzi. Děkuji za potvrzení mého názoru. Škoda, že se zde nedají příspěvky některých lidí blokovat. Vás bych si do blokace dal, bohužel takto budete obtěžovat stále dál. Já už však reagovat nehodlám.

0/0
10.4.2018 11:56

J96a27n 70N60á73d38v61o71r50n49í25k 7343248295847

Jak to?

0/0
10.4.2018 13:07

O15n44d44ř73e76j 81Š20i66m38e48k 5873302477778

Jo? A taky doporucujete nosit pri telefonovani alobalovou cepicku?

0/0
9.4.2018 22:37

I79v34o 13J54a31n11á26č91e52k 8943153721752

Vy asi evidentně ano, když se tak hloupě ptáte. Ale mám pro vás špatnou zprávu, nemá to žádný vliv na nedostatek inteligence, takže to děláte zbytečně.

+1/0
10.4.2018 10:17



Najdete na iDNES.cz