Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Milovníci starého harampádí zahájili sezonu. Slavili narozeniny 1203

Nejznámější užitkové auto, které kdy jezdilo po československých silnicích, slaví padesátiny. První sériové Škody 1203 opustily výrobní linky ve Vrchlabí v roce 1968. Výročí zahájení výroby oslavili majitelé legendární „dvanáctsetrojky“ na srazu, který u příležitosti zahájení nové sezóny uspořádalo muzeum Výtopna Zdice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V32o93k45o39u19n 53V50l35a12d20i56m60i77r 8332548909518

Nebyla sice oskliva, ale jizda s Barkasem byla lepsi.

0/0
12.4.2018 13:05

P59a88v14e15l 62Š69e28d97l69b51a80u65e90r 7268171452665

Ne pro ty za Barkasem... ;-) S Barkasem jsem jednou jako asi 20-ti letý puberťák jel, bylo tam urvané lanko od plynu, takže jsme měli vevnitř otevřený dekl motoru, spolujezdec měl kleště a tahal za táhlo plynu, když jsem řadil, tak ho pustil. Rozjezdy byly fakt kouzelné, i celková jízda. Dneska by to takhle opravdu nešlo, za námi bylo bílomodro, ohromný smrad. Ale dojeli jsme. S "dvanáctsettroskou" jsem zase jezdil na brigádě na VŠ u Jednoty F. M, pokazila se převodovka, všude byla jen zpátečka, drze jsem přes skoro půl města docouval do garáží. Při dnešním provozu už naprosto nereálné... Zážitky to ale byly, to jo...

0/0
13.4.2018 22:14

J94a29n 32K23a33l48a55b16z77a 6162711918949

Co to je za přiblblej nadpis?? Ví pán redaktor co je harampádí? Zajímalo by mě co on kdy pořádného vytvořil, že takhle plive po práci jiných.

+3/0
12.4.2018 11:30

J69i13ř64í 86S46t11r23a11s68s33e26r 4404493128687

Mimo jisté nostalgie a bezesporu kvalitní práce restaurátorů ....ta auta harampádí byla...

+1/−3
12.4.2018 12:32

M69a20r92t48i24n 21N38e34b68e37s35k50ý 7576980847632

Svým způsobem ano.

S 1203 byla spojena celá etapa mého života, měl jsem celkem 3 služební a navíc jsme je v autodílnách servisovali a stále bylo co dělat.

Donutit řazení, aby řadilo alespoň s "trojkou doleva za roh", jedničkou dřív než v páčkách a zpátečkou před deklem na motor bylo při počtu 50 dílů mezi koulí na řadicí páce a vstupem do převodovky, husarským kouskem, když řazení dvěma tyčemi obcházelo motor.

Současně zařazené dvě rychlosti v převodovce byly normální a nutnost v horku chladit palivovou pumpu (na čele motoru těsně za horkým chladičem) vodo u z flašky od minerálky byly naprosto běžné drobné problémy těchto aut s koncepcí motoru ještě z Populara.

K tomu kňourající rozvodovky, vibrující kardanky s věčně vytlučenými koulemi v pouzdrech, tak že bez kvaltu se rozmazal obraz v zrcátkách, netěsnící odstřikovací kroužky za řemenicí na klice a labyrinty pod setrvačníkem (vyřešeno až 1983 revoluční úpravou motoru s Gufery na klice a plechovým olejovým filtrem, nahrazujícím dřívější filcovou vložku na děravé ocelové trubičce)

0/0
13.4.2018 13:09
Foto

R55o16m74a80n 76K11o13z78e15l 4317656363954

Už v testu ověřovací série v roce 1969 důrazně upozorňovali, že silnější motor o objemu alespoň 1,5 l je nutnost, ale hlasy zůstaly nevyslyšeny až do roku asi 1985, kdy byl zaveden trochu silnější motor.

+3/0
12.4.2018 10:56

V15o81k83o46u86n 45V66l22a32d76i83m41i77r 8952588219608

Ale ten silnejsi motor by nutne musel mit jinou prevodovku. Tahle byla uz silne poddimenzovana.

0/0
12.4.2018 13:04
Foto

R65o12m82a68n 69K34o74z31e90l 4687176233434

Jak si asi připadali řidiči sanitek, co jeli zachraňovat životy a i se zapnutým majákem je předjížděly jiné auta.

+2/0
12.4.2018 23:32

M92a54r11t38i62n 54N51e13b69e62s28k50ý 7326380907482

Osobně jsem zažil, kterak mi přišlo nepatřičné předjet houkající sanitku 1203 s 1221 ccm objemu, funící do kopce od Plzeňské na Vidouli, za kterou se vinul nekonečný had, stejně zmatených řidičů.

+1/0
13.4.2018 12:56

P97e14t53r 67V53a64r63g53a 3365443560190

I autobus (na dálnici)

0/0
13.4.2018 19:18
Foto

R25a95d76i58m 98K88r83o38u40t49i42l 7140691576959

Proč "harampádí"? Chtělo by to trochu respektu k nadšencům, kteří věnují zachování těchto vozů spoustu času.

+4/0
12.4.2018 7:44

V49l64a27d46a 95M82u81s91i63l 9620546888373

Nebyla to az zas takova spica...Jelo to sice 120, ale pak zhusta hned do generalůkY motoru a spojky

0/0
12.4.2018 10:51

V90o56k11o27u96n 41V87l73a84d68i51m43i53r 8612188589718

Z prutkyho kopce dolu a s vetrem v zadech. Na rovine malinko pres 80.

0/0
12.4.2018 13:02

J49i97ř95í 68E24r88b18e96n 1603354436137

Tak mě osobně to nijak neurazilo, beru to jako dobromyslné špičkování. Obzvlášť, když řada vozidel skutečně dosud vypadá šrotózně a teprve čekají na renovaci.

0/0
13.4.2018 14:17







Najdete na iDNES.cz