Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Milovníci starého harampádí zahájili sezonu. Slavili narozeniny 1203

Nejznámější užitkové auto, které kdy jezdilo po československých silnicích, slaví padesátiny. První sériové Škody 1203 opustily výrobní linky ve Vrchlabí v roce 1968. Výročí zahájení výroby oslavili majitelé legendární „dvanáctsetrojky“ na srazu, který u příležitosti zahájení nové sezóny uspořádalo muzeum Výtopna Zdice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V61o83k46o68u14n 39V80l17a57d64i27m20i65r 8892808979708

Nebyla sice oskliva, ale jizda s Barkasem byla lepsi.

0/0
12.4.2018 13:05

P65a55v82e43l 90Š82e47d59l83b16a73u51e71r 7188581932885

Ne pro ty za Barkasem... ;-) S Barkasem jsem jednou jako asi 20-ti letý puberťák jel, bylo tam urvané lanko od plynu, takže jsme měli vevnitř otevřený dekl motoru, spolujezdec měl kleště a tahal za táhlo plynu, když jsem řadil, tak ho pustil. Rozjezdy byly fakt kouzelné, i celková jízda. Dneska by to takhle opravdu nešlo, za námi bylo bílomodro, ohromný smrad. Ale dojeli jsme. S "dvanáctsettroskou" jsem zase jezdil na brigádě na VŠ u Jednoty F. M, pokazila se převodovka, všude byla jen zpátečka, drze jsem přes skoro půl města docouval do garáží. Při dnešním provozu už naprosto nereálné... Zážitky to ale byly, to jo...

0/0
13.4.2018 22:14

J28a43n 10K77a83l25a42b91z18a 6442841458839

Co to je za přiblblej nadpis?? Ví pán redaktor co je harampádí? Zajímalo by mě co on kdy pořádného vytvořil, že takhle plive po práci jiných.

+3/0
12.4.2018 11:30

J34i65ř13í 95S23t10r72a85s47s75e69r 4204453328617

Mimo jisté nostalgie a bezesporu kvalitní práce restaurátorů ....ta auta harampádí byla...

+1/−3
12.4.2018 12:32

M94a23r48t87i93n 97N26e35b20e64s29k23ý 7626820757132

Svým způsobem ano.

S 1203 byla spojena celá etapa mého života, měl jsem celkem 3 služební a navíc jsme je v autodílnách servisovali a stále bylo co dělat.

Donutit řazení, aby řadilo alespoň s "trojkou doleva za roh", jedničkou dřív než v páčkách a zpátečkou před deklem na motor bylo při počtu 50 dílů mezi koulí na řadicí páce a vstupem do převodovky, husarským kouskem, když řazení dvěma tyčemi obcházelo motor.

Současně zařazené dvě rychlosti v převodovce byly normální a nutnost v horku chladit palivovou pumpu (na čele motoru těsně za horkým chladičem) vodo u z flašky od minerálky byly naprosto běžné drobné problémy těchto aut s koncepcí motoru ještě z Populara.

K tomu kňourající rozvodovky, vibrující kardanky s věčně vytlučenými koulemi v pouzdrech, tak že bez kvaltu se rozmazal obraz v zrcátkách, netěsnící odstřikovací kroužky za řemenicí na klice a labyrinty pod setrvačníkem (vyřešeno až 1983 revoluční úpravou motoru s Gufery na klice a plechovým olejovým filtrem, nahrazujícím dřívější filcovou vložku na děravé ocelové trubičce)

0/0
13.4.2018 13:09
Foto

R25o75m97a32n 30K52o50z59e91l 4947146803674

Už v testu ověřovací série v roce 1969 důrazně upozorňovali, že silnější motor o objemu alespoň 1,5 l je nutnost, ale hlasy zůstaly nevyslyšeny až do roku asi 1985, kdy byl zaveden trochu silnější motor.

+3/0
12.4.2018 10:56

V40o66k47o91u80n 96V94l95a95d51i85m17i40r 8912418939858

Ale ten silnejsi motor by nutne musel mit jinou prevodovku. Tahle byla uz silne poddimenzovana.

0/0
12.4.2018 13:04
Foto

R20o13m70a72n 54K44o47z10e40l 4517716883944

Jak si asi připadali řidiči sanitek, co jeli zachraňovat životy a i se zapnutým majákem je předjížděly jiné auta.

+2/0
12.4.2018 23:32

M97a92r45t66i79n 96N80e30b80e84s80k16ý 7286330217242

Osobně jsem zažil, kterak mi přišlo nepatřičné předjet houkající sanitku 1203 s 1221 ccm objemu, funící do kopce od Plzeňské na Vidouli, za kterou se vinul nekonečný had, stejně zmatených řidičů.

+1/0
13.4.2018 12:56

P88e59t19r 65V16a84r10g19a 3945843310100

I autobus (na dálnici)

0/0
13.4.2018 19:18
Foto

R91a50d54i32m 17K11r52o91u71t73i21l 7430221646389

Proč "harampádí"? Chtělo by to trochu respektu k nadšencům, kteří věnují zachování těchto vozů spoustu času.

+4/0
12.4.2018 7:44

V28l89a65d35a 20M35u84s50i91l 9610326888233

Nebyla to az zas takova spica...Jelo to sice 120, ale pak zhusta hned do generalůkY motoru a spojky

0/0
12.4.2018 10:51

V91o35k71o94u74n 80V38l40a39d57i98m27i80r 8292528259478

Z prutkyho kopce dolu a s vetrem v zadech. Na rovine malinko pres 80.

0/0
12.4.2018 13:02

J75i52ř50í 55E81r29b39e58n 1213734176987

Tak mě osobně to nijak neurazilo, beru to jako dobromyslné špičkování. Obzvlášť, když řada vozidel skutečně dosud vypadá šrotózně a teprve čekají na renovaci.

0/0
13.4.2018 14:17



Najdete na iDNES.cz