Diskuse k článku

Tak vypadala autorevoluce. Geniální první Ford Focus slaví 20 let

Letos je to právě 20 let, co se objevil první Ford Focus, ve své době zcela převratné auto, které navzdory kontroverznímu designu dosáhlo nevídaných úspěchů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M10a10r10i10e 10K10o10z10u10b10í10k10o10v10á 7104105104105

tak porovnávat golfa a fokuse může jen trubka co s golfem nikdy nejela.100 a 1R^

0/0
2.6.2018 1:50

K10a10r10e10l 10B10e10r10n10á10š10e10k 4108104108101

Měl jsem jedno z prvních a do 60 tis. km za tři roky tak ihned po koupi výměna podložek pod pružinami, pozván na přešití kabeláže u motoru, pozván na výměnu víčka pro olej do motoru ( občas prý samo vypadávalo ), v 28 tis. výměna tyče zkrutného stabilizátoru za silnější ( motor 1.8 prý moc těžký ), po prvním natankování plné nádrže se plovák měření výšky hladiny utopil a pak ukazoval stále prázdnou nádrž, v 45 tis. rozpadlé zadní ložisko kola ( výměna raději obou - byla úplně rezavá ). v 60 tis. km prasklá vratná pružina u řadící páky a tak se nevracela do střední polohy po vyřazení na neutrál. V 65 tis. km se ve stropě začala volně pohybovat prý přilepená tlumící mezi vložka. Výfuk se již loupal po dvou letech. matice a šrouby v motorovém prostoru rezavé již za půl roku. Jediné pozitivum na tehdejší produkci této kategorie vynikající jízdní vlastnosti. RvRvRv

+1/0
4.5.2018 12:51

K10a10r10e10l 10N10o10v10o10t10n10y 6109101109105

Nejak nechapu to nadseni. Jedno z nejhorsich aut, co jsem kdy ridil.

+2/−8
16.4.2018 21:01

J10i10ř10í 10S10m10a10z10a10l 2107102104102

Měl jsem Focuse 2001 a dodnes na něj vzpomínám v dobrém. Jedno z nejlepších aut, jaké jsem kdy měl.

+5/−1
16.4.2018 19:52
Foto

K10a10r10e10l 10S10c10h10w10e10i10t10z10e10r 7104105100103

Nevím jestli autoři s nějakou hondou s vtec motorem jezdili, protože by nemohli napsat takový bludy...

0/0
16.4.2018 19:02

J10i10ř10í 10J10u10ř10i10c10a 2108103101

Escorta 1,8 TD 1997 kombi jsem vyměnil za FoFo 2 1,6 benzín 2006 combi, A jsem pořád stejně spokojený. Ale já jsem nenáročný uživatel. :-)

0/−1
16.4.2018 15:06

R10a10d10e10k 10P10a10s10t10o10r 3106105106103

Nechápu že v celém článku není nic o tom, že většina jich je totálně sežraná zatímco Golf IV, Octavia 1, Astra a další furt plní naše silnice a vůbec tak zásadně nemizej před očima.

+6/−2
16.4.2018 14:18

J10i10ř10í 10N10e10u10m10e10i10s10t10e10r 2102105103101

Aster? Skutečně?

+5/0
16.4.2018 14:56

Z10d10e10n10ě10k 10M10o10r10á10v10e10k 5107108108103

Já jsem asi četl pozorněji, neboť jsem zaznamenal toto

Výrobce už při uvedení zaujal velkorysou, 12letou zárukou proti prorezivění, praxe však ukázala, že zrovna v této oblasti se konstruktérům nedařilo tak, jak by si představovali. Rez, zvláště povrchová, uměla dohnat už desetileté vozy.

+1/0
16.4.2018 15:45

M10a10r10t10i10n 10N10e10b10e10s10k10ý 7106100107102

Pokud jsou "totálně sežrané" , jak to, že jich ještě tolik jezdí ?

0/0
16.4.2018 16:15

T10o10m10á10š 10V10a10l10d10e10r 7103100109

Máme FF I jezdí dost slušně a je normální bez rzi. Měl jsem Escort a taky neměl rez v deseti letech. Asi to chce umývat karoserii.

0/0
16.4.2018 22:59

I10v10a10n 10G10o10u10b10e10j 5106107105105

Stále mám 1,6 16V, r.v.1999. Zrovna minulý týden jsem otočil 232 tis. km. Stále jako hodinky. Teprve minulý rok si "řekl" o nové rozvody a brzdy. Je to regulérní člen rodiny.

https://www.youtube.com/watch?v=EyO9FAOgXw0

+6/0
16.4.2018 13:15

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

To mělo rozvodový řemen?

0/0
16.4.2018 13:55

M10a10r10t10i10n 10N10e10b10e10s10k10ý 7106100107102

Ano, Zetec- E i menší Zetec- S měly rozvody řemenem, celkem snadno vyměnitelné.

0/0
16.4.2018 16:00

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Tak ten má interval výměny 120 - 150 tis. km, to je pan Goubej celkem odvaha nechat ho v autě o 100 tis. km déle.

+1/0
16.4.2018 20:29

J10o10z10e10f 10H10r10i10c10i10š10i10n 4103100100106

Prodaval jsem loni 1.8.TDDi r.v. 20012s 330 000 km. Kdybych neměl auto navíc tak jezdím s ním dodnes.R^

+3/0
16.4.2018 12:15

M10a10r10t10i10n 10F10r10a10n10t10i10š10e10k 7105100103105

Měl jsem I. generaci s faceliftem, s 1,6 benzínem. Nikdy mě nenechal ve štychu a na to, jak měl slabý motor, v něm bylo bezvadné svezení. Ten podvozek byl dokonalý. A vyhřívané čelní sklo neskutečný luxus v zimě.

+6/−1
16.4.2018 10:20

A10n10t10o10n10í10n 10S10e10b10e10r10a 7103108100109

1,6 a slabý motor? To řekněte těm statisícům majítelů HTP a 1.0 MPI :-D

+5/0
16.4.2018 11:15

M10a10r10t10i10n 10F10r10a10n10t10i10š10e10k 7105100103105

100 koní není moc.

0/0
16.4.2018 11:16

A10n10t10o10n10í10n 10S10e10b10e10r10a 7103108100109

Já mám ted 110 koní 0 -100 9.8s a je to zcela v pořádku.

HTP a MPI mají sotva půlku a 0-100 za 15s.

Já měl předtím 13s a nuda. 10s to už se dá říct že to jede.

0/0
16.4.2018 11:49

M10a10r10t10i10n 10N10e10b10e10s10k10ý 7106100107102

Na 1,6 jednoduchou atmosferu je to slušný výkon.

Navíc se tam nemá moc co pokazit.

+1/0
16.4.2018 16:02

J10a10r10o10s10l10a10v 10L10e10b10e10d10a 3106109107100

FoFo I 1.6 combi [1999] jsem si pro jeho skvělé jízdní vlastnosti a celkovou praktičnost přímo zamiloval. Živé auto, minimum oprav, levné náhradní díly, spotřeba 6.5 (hojně používaná klima). Po 16 letech ale byl už značně prorezlý a začal papat olej.

Tak jsem ho vyměnil "překvapivě" za (jetý) FoFo II 1.6 combi [2009]. Není už tak mile progresivní vzhledově, ale přibyl mi tempomat, vyhřívané čelní sklo, automatické rozsvěcení, automatické stěrače). Stále vynikající jízdní vlastnosti.

Teď už musím jen doufat, že někdy v budoucnu bude zase k mání s benzínovým čtyřválcem, nejlépe atmo. Ale bojim, bojim :-/

+9/0
16.4.2018 9:50

M10a10r10t10i10n 10N10e10b10e10s10k10ý 7106100107102

Bojím se, že poctivý atmosférický motor nad 1,4 se pomalu stává sprostým slovem a svět bude jezdit s maloobjemovými pumpičkami s turbem.

Jak dlouho jim to vydrží?

0/0
16.4.2018 16:05

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106

a co je na turbomotoru nepoctivého?

+1/0
16.4.2018 21:13
Foto

P10a10v10e10l 10V10a10n10ě10č10e10k 4104103101101

Složitost. Ten význam je pouze přenesený.

0/0
17.4.2018 8:26

J10i10ř10í 10S10c10h10w10a10c10h 8108104108106

dnešní atmosféře chybí jen to turbo, jinak je stejně složitá tedy přenesené "nepoctivá" jako ten turbomotor.

Představa, že je dnes atmosféra stále něco tak jednoduchého, jako ve Škodě 100, je poněkud naivní.....

0/0
17.4.2018 16:17
Foto

P10a10v10e10l 10V10a10n10ě10č10e10k 4104103101101

No kdyz ja jsem odchovanej prave tou stovkou, kde si clovek pri trose sikovnosti po ceste opravil treba benzinovy cerpadlo. U tech dnesnich aut, kdyz se neco rozbije, muuz tak akorat bouchnout dverma a jit pesky. Co se tyka slozitosti, je to vlastn auto z roku 2005 a ta atmosfera je vlastne tusim z produkce Toyoty. Totez ma soused ve starem Volvu v90. Ani zadne variabilni casovani ventilu. Kdyz jsem patral, tak atmosfery delaji dnes opravdu uz asi jen Japonci.

0/0
17.4.2018 16:41

M10i10r10o10s10l10a10v 10M10e10d 3104106

Já mám dvojkového "Fofíka" a ten po tom jedničkovém hodně zdědil - je to opravdu řidičské auto (nemám v něm žádná hejblata a asistenty) a jezdí se s ním skutečně dobře - dobré jízdní vlastnosti, na šestnáctistovku docela solidní motor, nepřeposilované řízení - prostě všechno je tak akorát a řekl bych, že to je dobře vyvážené auto nemající výrazných slabin. Měl jsem ale možnost svézt se současným modelem a tak to vypadá, že pokud si ještě budu kupovat nějaké auto (to co mám se zatím docela drží a nic se nesype), tak od Forda to už asi nebude (ten současný je vyloženě sterilní a nudná kára).

+2/0
16.4.2018 9:37
Foto

P10a10v10e10l 10V10a10n10ě10č10e10k 4104103101101

Mam uz sice radu II, ale se zminovanym 1.6 benzinem a to je proste atmosfericky motor bez poruch, ktery bych uvital i treba v nekterem z pristich vozu, ktere si koupim. Diky urednikum EU ale budu mit v aute nespis neco jako sici stroj. :-(

+16/0
16.4.2018 9:36

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Dnešní motory (třeba1.0 ecoboost od Fordu) nabízí lepší výkony než ta atmosférická 1.6. Jen to chce dát předsudky stranou.

0/0
16.4.2018 10:26

F10i10l10i10p 10V10o10k10u10r10k10a 8105102100104

Mám pocit že tady nejde o výkon ;-)

+3/0
16.4.2018 10:30

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

A o co? Spotřebu? Tam jsou také nové motory na tom lépe. Spolehlivost? Tam na tom řada ecoboost od Fordu také není vůbec špatně....

0/0
16.4.2018 10:33

M10i10r10o10s10l10a10v 10M10e10d 3104106

Filip je nejspíš konzerva jako já - minimálně čtyři válce a nejméně 1,6 obsah (to jsou moje požadavky na motor, pokud bych měl kupovat nové vozidlo).

+2/0
16.4.2018 10:45

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Předsudky stranou. Měl jsem ve fabii motor 2.0 MPI - 85 kW a také jsem si myslel, že to je to nej na světě. Nyní mám v rapidu 1.2 TSI - 81 kW a ten motor je úplně jinde v pozitivním smyslu (výkon, průběh výkonu, spotřeba...). A spolehlivost? V bazarech už je celá řada prvních motorů 1.2 TSI s nájezdem 250 - 300 tis. km a kupodivu pořád fungují.

+2/−1
16.4.2018 10:51

M10i10r10o10s10l10a10v 10M10e10d 3104106

1,2 TSI? No, já nevím - když jsem se o tomto motoru zmínil před maníkem, který naší rodině dělá servis na autech (ta zmínka padla, když synátor uvažoval o koupi vozidla, tak se zježil jak čokl, který potkal tchoře...

+1/0
16.4.2018 11:10

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Tomu se právě říká předsudky. První TSI měli problém s rozvody (od té doby se jich drží pověst nespolehlivých motorů). To se podařilo úspěšně vyřešit a jinak jsou to v celku spolehlivé motory, které jsou jen háklivé na kvalitu oleje - osobně měním každých 12 - 15 tis. km.

+2/0
16.4.2018 11:38

Z10d10e10n10ě10k 10M10o10r10á10v10e10k 5107108108103

Včasná výměna oleje je základ. Kromě nespolehlivých rozvodů ty motory zabíjejí také longlife oleje. Longlife oleje znamenají shortlife motor.

+1/0
16.4.2018 13:01

I10v10o 10U10r10b10á10n10e10k 2106107107

Mícháte hrušky s jabkama... A takový motor s takovým nájezdem a z bazaru tedy rozhodně NE.

0/0
16.4.2018 14:51
Foto

P10a10v10e10l 10V10a10n10ě10č10e10k 4104103101101

Vykon me opravdu netrapi. Ale tech udelatek, co se na tom muze porouchat.

0/0
16.4.2018 15:04

M10a10r10t10i10n 10N10e10b10e10s10k10ý 7106100107102

Pane kolego, "výkon", který to dosáhne je poněkud jinde a v jiných otáčkách, než výkon poctivé atmosféry, která své nástupce přežije, pokud neprorazí vanu a nekousne se.

0/0
16.4.2018 16:07

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Ano, ten moderní motor s menším objemem a turbem má většinu výkonu/točivého momentu k dispozici od cca 2000 - 2500 ot/min. Ta výborná atmosféra má ten výkon/točivý moment až kolem 4000 - 5000 ot/min.

A ony ani ty atmosférické 1.6 nejsou motory s kterými by byl opočítáno na nájezdy 500 tis. km.

+1/0
16.4.2018 20:33

M10a10t10y10á10š 10K10u10č10a 9109107109102

Super auto, jezdil jsem s ním v Need For Speed Underground 2.

+12/0
16.4.2018 8:07

J10a10n 10D10l10o10u10h10ý 7104109100109

Kdyby to nehnilo vic jak felicie, tak by to bylo ekcelentni auto ;-) A 4. Generace focusu s 3 valci pod kapotou je za ty penize k smichu ( rika majitel aktualne 10 let stareho fordu s atmosferickym 4 valcem ). Take by mel ford neco udelat s cenou nahradnich dilu. Protoze leckdy ceny origo komponent jsou az o 200% drazsi nez ta sama vec treba na opel ;-)

+8/−3
16.4.2018 7:32

M10a10r10t10i10n 10P10l10z10á10k 2107109108104

Ale ten tříválec jede líp a žere méně

0/0
16.4.2018 7:39

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Ale je to jen tříválec, má to hrozný zvuk a nevydrží to ani 50 ti. km - to je známá hospodská pravda.

+3/0
16.4.2018 8:14

J10o10s10e10f 10M10i10k10u10l10í10k 8104107106

A na to jste přišel jak? můžete popsat konkrétní případy?

0/0
16.4.2018 8:16

M10a10r10t10i10n 10T10e10s10a10ř 2109103103103

Jak přišel na to, že to je "známá hospodská pravda"? Věta o jedenapůl řádku dělá problémy?

Konkrétní případy hospodských pravd o tříválcích vyhledejte na jakémkoliv autofóru (i zde) ;-)

+3/0
16.4.2018 8:38

Š10i10m10o10n 10M10a10r10t10y10n10e10k 7103105103106

Bratr strýčka kamaráda mého bratrance říkal, že zná někoho, komu se to stalo.

+7/0
16.4.2018 10:24

M10a10r10t10i10n 10N10e10b10e10s10k10ý 7106100107102

Pane kolego, vím, co stojí díly na Opel a co stojí díly na Ford.

Ono mne to totiž živí.

V originálech.

Takže pohádku o 200% dražších dílech na Ford oproti Opelu, to opravdu, ale opravdu neskousnu.

0/0
16.4.2018 16:10

J10a10n 10D10l10o10u10h10ý 7104109100109

Milej pane vlastnim ford i opel. Chtit za plastovou objimku zarovky 500kc je nehoraznost. Chtit za original ford baterii 43Ah 2500kc je opet nehoraznost, navic kdyz je to ve skutecnosti VARTA s stitkem ford ;-) atd.

0/0
16.4.2018 23:35

Najdete na iDNES.cz