Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tak vypadala autorevoluce. Geniální první Ford Focus slaví 20 let

Letos je to právě 20 let, co se objevil první Ford Focus, ve své době zcela převratné auto, které navzdory kontroverznímu designu dosáhlo nevídaných úspěchů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a80r91i97e 80K74o42z92u56b74í57k79o49v69á 7214985654735

tak porovnávat golfa a fokuse může jen trubka co s golfem nikdy nejela.100 a 1R^

0/0
2.6.2018 1:50

K75a36r11e98l 45B77e82r19n53á53š92e24k 4428724408321

Měl jsem jedno z prvních a do 60 tis. km za tři roky tak ihned po koupi výměna podložek pod pružinami, pozván na přešití kabeláže u motoru, pozván na výměnu víčka pro olej do motoru ( občas prý samo vypadávalo ), v 28 tis. výměna tyče zkrutného stabilizátoru za silnější ( motor 1.8 prý moc těžký ), po prvním natankování plné nádrže se plovák měření výšky hladiny utopil a pak ukazoval stále prázdnou nádrž, v 45 tis. rozpadlé zadní ložisko kola ( výměna raději obou - byla úplně rezavá ). v 60 tis. km prasklá vratná pružina u řadící páky a tak se nevracela do střední polohy po vyřazení na neutrál. V 65 tis. km se ve stropě začala volně pohybovat prý přilepená tlumící mezi vložka. Výfuk se již loupal po dvou letech. matice a šrouby v motorovém prostoru rezavé již za půl roku. Jediné pozitivum na tehdejší produkci této kategorie vynikající jízdní vlastnosti. RvRvRv

+1/0
4.5.2018 12:51

K81a74r61e61l 74N80o18v17o21t23n50y 6319651809375

Nejak nechapu to nadseni. Jedno z nejhorsich aut, co jsem kdy ridil.

+2/−8
16.4.2018 21:01

J93i39ř29í 58S58m28a33z44a23l 2257702304872

Měl jsem Focuse 2001 a dodnes na něj vzpomínám v dobrém. Jedno z nejlepších aut, jaké jsem kdy měl.

+5/−1
16.4.2018 19:52
Foto

K98a41r42e83l 49S26c86h45w46e14i97t94z28e93r 7874325370613

Nevím jestli autoři s nějakou hondou s vtec motorem jezdili, protože by nemohli napsat takový bludy...

0/0
16.4.2018 19:02

J53i71ř25í 98J84u22ř24i80c13a 2588393481

Escorta 1,8 TD 1997 kombi jsem vyměnil za FoFo 2 1,6 benzín 2006 combi, A jsem pořád stejně spokojený. Ale já jsem nenáročný uživatel. :-)

0/−1
16.4.2018 15:06

R45a13d59e29k 17P79a80s66t80o48r 3926905566343

Nechápu že v celém článku není nic o tom, že většina jich je totálně sežraná zatímco Golf IV, Octavia 1, Astra a další furt plní naše silnice a vůbec tak zásadně nemizej před očima.

+6/−2
16.4.2018 14:18

J30i62ř40í 34N45e22u85m62e27i57s71t10e55r 2292685683221

Aster? Skutečně?

+5/0
16.4.2018 14:56

Z38d15e97n67ě93k 45M97o86r18á50v69e79k 5147778348513

Já jsem asi četl pozorněji, neboť jsem zaznamenal toto

Výrobce už při uvedení zaujal velkorysou, 12letou zárukou proti prorezivění, praxe však ukázala, že zrovna v této oblasti se konstruktérům nedařilo tak, jak by si představovali. Rez, zvláště povrchová, uměla dohnat už desetileté vozy.

+1/0
16.4.2018 15:45

M60a91r61t49i78n 22N27e61b82e84s11k56ý 7166330607972

Pokud jsou "totálně sežrané" , jak to, že jich ještě tolik jezdí ?

0/0
16.4.2018 16:15

T22o36m64á85š 58V66a35l27d42e47r 7373700269

Máme FF I jezdí dost slušně a je normální bez rzi. Měl jsem Escort a taky neměl rez v deseti letech. Asi to chce umývat karoserii.

0/0
16.4.2018 22:59

I82v23a78n 47G58o94u36b16e28j 5436257875465

Stále mám 1,6 16V, r.v.1999. Zrovna minulý týden jsem otočil 232 tis. km. Stále jako hodinky. Teprve minulý rok si "řekl" o nové rozvody a brzdy. Je to regulérní člen rodiny.

https://www.youtube.com/watch?v=EyO9FAOgXw0

+6/0
16.4.2018 13:15

Š84i19m43o50n 79M83a89r71t66y77n23e48k 7923925653436

To mělo rozvodový řemen?

0/0
16.4.2018 13:55

M17a41r84t55i45n 98N71e31b19e57s37k33ý 7906930917482

Ano, Zetec- E i menší Zetec- S měly rozvody řemenem, celkem snadno vyměnitelné.

0/0
16.4.2018 16:00

Š96i21m81o26n 83M90a66r52t80y53n25e44k 7653985643126

Tak ten má interval výměny 120 - 150 tis. km, to je pan Goubej celkem odvaha nechat ho v autě o 100 tis. km déle.

+1/0
16.4.2018 20:29

J70o72z20e12f 40H41r11i84c46i21š41i32n 4553650800726

Prodaval jsem loni 1.8.TDDi r.v. 20012s 330 000 km. Kdybych neměl auto navíc tak jezdím s ním dodnes.R^

+3/0
16.4.2018 12:15

M84a74r50t80i20n 49F59r26a73n42t74i90š83e36k 7655200913355

Měl jsem I. generaci s faceliftem, s 1,6 benzínem. Nikdy mě nenechal ve štychu a na to, jak měl slabý motor, v něm bylo bezvadné svezení. Ten podvozek byl dokonalý. A vyhřívané čelní sklo neskutečný luxus v zimě.

+6/−1
16.4.2018 10:20

A62n28t82o89n18í65n 20S95e79b71e58r44a 7953258720519

1,6 a slabý motor? To řekněte těm statisícům majítelů HTP a 1.0 MPI :-D

+5/0
16.4.2018 11:15

M59a89r57t83i90n 30F22r93a37n96t66i19š11e19k 7545310403305

100 koní není moc.

0/0
16.4.2018 11:16

A12n62t89o94n66í84n 69S24e69b87e66r39a 7453588280419

Já mám ted 110 koní 0 -100 9.8s a je to zcela v pořádku.

HTP a MPI mají sotva půlku a 0-100 za 15s.

Já měl předtím 13s a nuda. 10s to už se dá říct že to jede.

0/0
16.4.2018 11:49

M76a75r61t17i44n 42N15e88b61e20s97k11ý 7946690267372

Na 1,6 jednoduchou atmosferu je to slušný výkon.

Navíc se tam nemá moc co pokazit.

+1/0
16.4.2018 16:02

J23a19r61o63s33l72a23v 76L60e34b36e97d61a 3176899697420

FoFo I 1.6 combi [1999] jsem si pro jeho skvělé jízdní vlastnosti a celkovou praktičnost přímo zamiloval. Živé auto, minimum oprav, levné náhradní díly, spotřeba 6.5 (hojně používaná klima). Po 16 letech ale byl už značně prorezlý a začal papat olej.

Tak jsem ho vyměnil "překvapivě" za (jetý) FoFo II 1.6 combi [2009]. Není už tak mile progresivní vzhledově, ale přibyl mi tempomat, vyhřívané čelní sklo, automatické rozsvěcení, automatické stěrače). Stále vynikající jízdní vlastnosti.

Teď už musím jen doufat, že někdy v budoucnu bude zase k mání s benzínovým čtyřválcem, nejlépe atmo. Ale bojim, bojim :-/

+9/0
16.4.2018 9:50

M22a51r88t93i67n 80N80e61b62e57s90k20ý 7346370477672

Bojím se, že poctivý atmosférický motor nad 1,4 se pomalu stává sprostým slovem a svět bude jezdit s maloobjemovými pumpičkami s turbem.

Jak dlouho jim to vydrží?

0/0
16.4.2018 16:05

J80i89ř53í 62S60c31h76w85a53c57h 8608624968726

a co je na turbomotoru nepoctivého?

+1/0
16.4.2018 21:13
Foto

P91a71v81e89l 29V36a79n38ě27č87e75k 4494793971941

Složitost. Ten význam je pouze přenesený.

0/0
17.4.2018 8:26

J57i93ř71í 33S70c53h78w91a55c28h 8908744128496

dnešní atmosféře chybí jen to turbo, jinak je stejně složitá tedy přenesené "nepoctivá" jako ten turbomotor.

Představa, že je dnes atmosféra stále něco tak jednoduchého, jako ve Škodě 100, je poněkud naivní.....

0/0
17.4.2018 16:17
Foto

P20a30v27e63l 88V65a29n38ě43č17e20k 4864523721641

No kdyz ja jsem odchovanej prave tou stovkou, kde si clovek pri trose sikovnosti po ceste opravil treba benzinovy cerpadlo. U tech dnesnich aut, kdyz se neco rozbije, muuz tak akorat bouchnout dverma a jit pesky. Co se tyka slozitosti, je to vlastn auto z roku 2005 a ta atmosfera je vlastne tusim z produkce Toyoty. Totez ma soused ve starem Volvu v90. Ani zadne variabilni casovani ventilu. Kdyz jsem patral, tak atmosfery delaji dnes opravdu uz asi jen Japonci.

0/0
17.4.2018 16:41

M86i21r50o78s90l94a63v 88M39e36d 3294236

Já mám dvojkového "Fofíka" a ten po tom jedničkovém hodně zdědil - je to opravdu řidičské auto (nemám v něm žádná hejblata a asistenty) a jezdí se s ním skutečně dobře - dobré jízdní vlastnosti, na šestnáctistovku docela solidní motor, nepřeposilované řízení - prostě všechno je tak akorát a řekl bych, že to je dobře vyvážené auto nemající výrazných slabin. Měl jsem ale možnost svézt se současným modelem a tak to vypadá, že pokud si ještě budu kupovat nějaké auto (to co mám se zatím docela drží a nic se nesype), tak od Forda to už asi nebude (ten současný je vyloženě sterilní a nudná kára).

+2/0
16.4.2018 9:37
Foto

P78a35v71e37l 61V77a87n16ě67č57e84k 4894413751291

Mam uz sice radu II, ale se zminovanym 1.6 benzinem a to je proste atmosfericky motor bez poruch, ktery bych uvital i treba v nekterem z pristich vozu, ktere si koupim. Diky urednikum EU ale budu mit v aute nespis neco jako sici stroj. :-(

+16/0
16.4.2018 9:36

Š59i63m22o82n 11M15a36r68t16y49n95e20k 7533565403866

Dnešní motory (třeba1.0 ecoboost od Fordu) nabízí lepší výkony než ta atmosférická 1.6. Jen to chce dát předsudky stranou.

0/0
16.4.2018 10:26

F36i68l52i49p 12V71o79k58u18r63k66a 8965382350594

Mám pocit že tady nejde o výkon ;-)

+3/0
16.4.2018 10:30

Š46i25m75o13n 34M27a52r28t17y52n66e64k 7863655673446

A o co? Spotřebu? Tam jsou také nové motory na tom lépe. Spolehlivost? Tam na tom řada ecoboost od Fordu také není vůbec špatně....

0/0
16.4.2018 10:33

M59i36r69o57s30l88a35v 26M86e83d 3634736

Filip je nejspíš konzerva jako já - minimálně čtyři válce a nejméně 1,6 obsah (to jsou moje požadavky na motor, pokud bych měl kupovat nové vozidlo).

+2/0
16.4.2018 10:45

Š46i47m39o39n 80M89a58r93t76y52n15e69k 7833505443966

Předsudky stranou. Měl jsem ve fabii motor 2.0 MPI - 85 kW a také jsem si myslel, že to je to nej na světě. Nyní mám v rapidu 1.2 TSI - 81 kW a ten motor je úplně jinde v pozitivním smyslu (výkon, průběh výkonu, spotřeba...). A spolehlivost? V bazarech už je celá řada prvních motorů 1.2 TSI s nájezdem 250 - 300 tis. km a kupodivu pořád fungují.

+2/−1
16.4.2018 10:51

M45i16r91o92s50l28a17v 69M67e76d 3384566

1,2 TSI? No, já nevím - když jsem se o tomto motoru zmínil před maníkem, který naší rodině dělá servis na autech (ta zmínka padla, když synátor uvažoval o koupi vozidla, tak se zježil jak čokl, který potkal tchoře...

+1/0
16.4.2018 11:10

Š88i58m25o50n 62M78a80r69t23y36n83e96k 7163725663166

Tomu se právě říká předsudky. První TSI měli problém s rozvody (od té doby se jich drží pověst nespolehlivých motorů). To se podařilo úspěšně vyřešit a jinak jsou to v celku spolehlivé motory, které jsou jen háklivé na kvalitu oleje - osobně měním každých 12 - 15 tis. km.

+2/0
16.4.2018 11:38

Z30d98e73n79ě54k 38M80o80r91á70v33e28k 5407688708133

Včasná výměna oleje je základ. Kromě nespolehlivých rozvodů ty motory zabíjejí také longlife oleje. Longlife oleje znamenají shortlife motor.

+1/0
16.4.2018 13:01

I60v11o 14U28r36b64á17n14e69k 2746837187

Mícháte hrušky s jabkama... A takový motor s takovým nájezdem a z bazaru tedy rozhodně NE.

0/0
16.4.2018 14:51
Foto

P32a93v85e76l 60V10a48n68ě12č58e12k 4604763441581

Vykon me opravdu netrapi. Ale tech udelatek, co se na tom muze porouchat.

0/0
16.4.2018 15:04

M91a54r62t38i53n 64N79e46b14e68s48k79ý 7656910687192

Pane kolego, "výkon", který to dosáhne je poněkud jinde a v jiných otáčkách, než výkon poctivé atmosféry, která své nástupce přežije, pokud neprorazí vanu a nekousne se.

0/0
16.4.2018 16:07

Š79i54m72o58n 97M83a55r66t40y29n12e11k 7123985533506

Ano, ten moderní motor s menším objemem a turbem má většinu výkonu/točivého momentu k dispozici od cca 2000 - 2500 ot/min. Ta výborná atmosféra má ten výkon/točivý moment až kolem 4000 - 5000 ot/min.

A ony ani ty atmosférické 1.6 nejsou motory s kterými by byl opočítáno na nájezdy 500 tis. km.

+1/0
16.4.2018 20:33

M90a16t24y59á17š 46K39u52č51a 9579807189222

Super auto, jezdil jsem s ním v Need For Speed Underground 2.

+12/0
16.4.2018 8:07

J29a82n 75D42l48o32u15h14ý 7844609170979

Kdyby to nehnilo vic jak felicie, tak by to bylo ekcelentni auto ;-) A 4. Generace focusu s 3 valci pod kapotou je za ty penize k smichu ( rika majitel aktualne 10 let stareho fordu s atmosferickym 4 valcem ). Take by mel ford neco udelat s cenou nahradnich dilu. Protoze leckdy ceny origo komponent jsou az o 200% drazsi nez ta sama vec treba na opel ;-)

+8/−3
16.4.2018 7:32

M94a96r33t62i78n 44P15l24z96á87k 2597769198124

Ale ten tříválec jede líp a žere méně

0/0
16.4.2018 7:39

Š43i25m30o16n 50M12a47r53t20y46n35e67k 7623755483466

Ale je to jen tříválec, má to hrozný zvuk a nevydrží to ani 50 ti. km - to je známá hospodská pravda.

+3/0
16.4.2018 8:14

J16o54s16e60f 21M48i15k89u72l22í75k 8924257416

A na to jste přišel jak? můžete popsat konkrétní případy?

0/0
16.4.2018 8:16

M32a98r32t45i88n 89T82e78s20a15ř 2609513853863

Jak přišel na to, že to je "známá hospodská pravda"? Věta o jedenapůl řádku dělá problémy?

Konkrétní případy hospodských pravd o tříválcích vyhledejte na jakémkoliv autofóru (i zde) ;-)

+3/0
16.4.2018 8:38

Š36i20m80o38n 75M59a81r14t69y58n90e93k 7193395433376

Bratr strýčka kamaráda mého bratrance říkal, že zná někoho, komu se to stalo.

+7/0
16.4.2018 10:24

M36a54r38t78i23n 36N44e26b86e57s62k37ý 7446110107692

Pane kolego, vím, co stojí díly na Opel a co stojí díly na Ford.

Ono mne to totiž živí.

V originálech.

Takže pohádku o 200% dražších dílech na Ford oproti Opelu, to opravdu, ale opravdu neskousnu.

0/0
16.4.2018 16:10

J62a28n 62D62l41o46u26h64ý 7594279380739

Milej pane vlastnim ford i opel. Chtit za plastovou objimku zarovky 500kc je nehoraznost. Chtit za original ford baterii 43Ah 2500kc je opet nehoraznost, navic kdyz je to ve skutecnosti VARTA s stitkem ford ;-) atd.

0/0
16.4.2018 23:35



Najdete na iDNES.cz