Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ford slaví dvacetiny Focusu jeho „nejlepší“ verzí, autem pro chytrý svět

Přesně před dvaceti lety představil Ford světu Focus. Byla to revoluce, dodnes nezestárl vzhledem ani použitelností, stále je s ním náramné svezení. Teď je tu nová, už čtvrtá generace, která chce po 16 milionech prodaných focusech úspěch zopakovat. Ford se naparuje, že to je nejlepší auto, které kdy vyrobil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K22a40r70e14l 71S37t88r30ž41a64n70o28v15s78k86ý 1448375195

Mám dvojku a už je mu deset let, takže se blíží výměna. Jsem s ním spokojený, takže jsem chtěl u Focusu zůstat, jenže aktuální model se mi nelíbí. Ale tenhle zase ano, alespoň podle obrázků. Mám z toho radost, že nemusím uvažovat o nevyzkoušené značce.

0/0
16.4.2018 8:08

M10a46r39t85i36n 62F59r40i97t61z 6760764981170

Názor na design aut je samozřejmě velmi subjektivní, ale...

Podle mého názoru Ford pokračuje mílovými kroky k dalšímu prodejnímu propadáku. Po fatálním neúspěchu Mondea, které je ve většině zemí prodejní katastrofou se něco podobného chystá udělat s Focusem... Dříve originální a nadčasový design se v nové generaci stal nerozeznatelný do Mazdy a dalších asijských aut...

Opakuji, design aut je subjektivní, ale pro mě je nový Focus ošklivý a nezajímavý...

0/0
14.4.2018 10:46

R85o98b90e22r18t 32M67a21t63u14l88a 8947419566885

Když už vyřešili to, aby to po měsíci nezrezlo tak z toho zase udělají tohle a motory vezmou ze sekaček...

0/0
12.4.2018 11:49
Foto

M14i14l74a29n 23S42t41r84n74a11d84e77l 4181776579310

Auto je to krásné a uhlazené.

+2/−1
12.4.2018 10:30

J79a86k92u29b 97Š91m86í52d 4251117779772

Mizerná antikorozní ochrana focusu mě donutila zavčas to auto prodat. Bylo 6 let staré a kvetlo.

Teď mám 18 let starou octavii a vubec nikde neni rez

+1/−2
12.4.2018 8:30

K27a31r31e72l 63B97a51r71t72á71k 3349873722666

Tak to máte dobré. A jestli máte úžasný 1.9 , tak vám jistě ještě dalších 18 let vydrží.;-D

0/0
23.4.2018 10:01

J59a36n 42M31l82a43d55ý 4367418738614

Velmi solidní ekonomické auto. Jistě mnohem lepší, než tuzemská produkce.

+1/−1
12.4.2018 6:15

M69a95r84t16i81n 41F70r27i40t17z 6960824631550

Bože, jezdil jste někdy Fordem? Já bohužel Escortem, 2x Mondeo a se Škodou se to opravdu nedá ani vzdáleně srovnávat...

0/−1
14.4.2018 11:06

R44i24c58h79a17r23d 30P93ů19ž29a 9300929870678

a srovnáváte ten escort se š120 nebo favoritem? já jen aby odpovídal rok výroby a mělo to srovnání smysl ;)

0/0
18.6.2018 13:35

J55a93r83o74s93l41a89v 46L81e75b87e65d52a 3566119487280

Takže 4válec v benzinu není... tímto nesmyslné předpisy o CO2 zabily skvělé auto. Pláču :-(

0/0
11.4.2018 23:03

J29i45ř48í 29S86c21h21w81a92c53h 8558744898966

"zabil" ho Mustang se svým V8 ;-)

+2/−1
11.4.2018 23:44

J61i21ř77í 39S72c60h12w97a87c61h 8128344228976

Mladý Jene, tady ses nějak uklikl, co? ;-D

+1/−2
12.4.2018 10:17
Foto

P41e35t64r 50A62c27h80i73l67l31e17s 6746962630820

koukam mate fanousky ;-DR^

+1/0
13.4.2018 10:11

M59i95r91o35s10l96a68v 90K44u33c19e55r68a 4437490417351

Tohle je Ford? Vypada spise jako Kia / Hnujdé. Jinak tohle jsem nepochopil:

"Zádrhel je v tom, že hned pod ním je ovládání audia, které si bude řidič nechtěně mačkat, když si pro práci s dotykovým rozhraním tabletu bude chtít o něco zapřít ruku, aby se trefil na virtuální tlačítka."

Proc by si mel ridic podpirat ruku? Proste natahnu ruku a stisknu. JInak se to nelisi od mackani fyzicky existujicich tlacitek.

+2/0
11.4.2018 21:07

M18i86r68e94k 21G30a20j49e43r 5431396139700

Rozdil je obrovsky a na rozbitych silnicich tuplem. Bez podepreni ruky snadno tuknete na neco jineho a pak se jeste musite trefit, abyste se v menu dostal zpet. Nic takoveho u fyzickych tlacitek nehrozi.

0/0
11.4.2018 21:41

M50i53r36o11s33l77a51v 37K29u71c41e37r95a 4597270937701

Divne. Dotykovy displej v aute mam, dost velky, nic se mi takoveho nedeje.

0/0
12.4.2018 9:50

T27o98m87á66š 43V70a55l94d90e10r 7803150889

Proč ovládat dotykový displej na kostrbaté silnici, když je ovládání ventilace a audia tlačítky? Raději držím volant a řídím. ;-)

0/0
13.4.2018 11:14

K57a34r56e14l 29B47a15r24t16á48k 3179563652586

To ti hlupáci nepochopí.

0/0
23.4.2018 10:33

J48a32n 79V91a24c88h26u49d68a 7842716617858

Je to hnus tahle novinka a to mám druhého Fokuse. Klasika je klasika..takze současný mi ZŮSTANE.. :-(

+3/−1
11.4.2018 18:23

J92i39ř77í 82J60u36ř48i66c51a 2798703131

Jo jo, dvojka po FL v kombíku. R^

+1/0
11.4.2018 19:53

P22a73v32e22l 83K81u28d35r24n88a 2467518777101

Ona by ani tak nevadila, kdyby. Kdyz si nastavim sedadlo tak, abych o ni neopiral kolena, tak mam za sebou prostor na dlan moji ruky (verze kombi). To je misto tak pro deti, mozna drobna zena by se tam s problemy diskomfortu vesla. Neprijemne me prekvapily ostrikovace. Moc nerozprasuji (sterace stiraji jako divadelni opona) a neda se nastavit smer, jsou napevno, takze jarni plyskanice pro mne znamenaly pruh spiny uprostred celniho skla, vzdalene pripominajici trenky cyklisty po celodenni jizde. Ani jizda v zatacce pres pricne nerovnosti neni tak jista a klidna, jako ve focusu 2 hatchback. Ale abych jen nehanel, ma dobre odhlucneni, radici paka je bliz, nez ve Focusu2, coz je pohodlnejsi, lepsi zprevodovani na dalnice (1.6 benzinova atmosfera140km/hod toci okolo 4000 otacek/min) a i ve 160 si clovek muze otevrit okno, aniz by ohluchnul. Patlat displej netreba, pres ovladani na volantu se da vsechno (jen to pridavani hlasitosti neni uplne luxus, obcas si nechtene spustim hlasove ovladani). A sedacky jsou trochu tuzsi (nebo uz jsem Focus2 prosedel do mekkosti). Celkove to neni spatne auto, hodne zalezi, s cim clovek jezdil predtim a na co si zvyknul. Uvidime, co prinese novy model. :-)

0/0
11.4.2018 18:08

M23i74c68h18a17l 45K43r75e53j38č22a 5188396736153

Nikdy jsem na to nehledel prilis, ale u Forda ten soucasny predek je pro mne k neprekousnuti .... proste hruza

+2/0
11.4.2018 17:38

J31a10n 65N37e22m52e85c 9138746457720

Věc vkusu - mě se naopak ta "tlama" docela líbí ... ostatně u Focuse se mi většinou líbil každý druhý facelift

+1/0
11.4.2018 17:40

M87i78r67e67k 25G87a46j19e58r 5471526769200

Snad vsechny automobilky setri penize na te masce. Mene plechu a vice deraveho plastu. Je to osklive, ale co nadelame. Muzeme jen davat prednost automobilkam, ktere jsou v tomto umirnene. Toyota to neni, Lexus take ne, Tesla je jen pro hodne bohate jako druhe auto na representaci, Mazda ji ma take velkou,... Asi to chce pockat s koupi auta.

0/0
11.4.2018 20:51

J62i95ř76í 39S56c68h55w68a19c95h 8498834248506

velká maska je teď prostě "in"

0/−2
11.4.2018 22:08

M21i72r11o31s82l15a41v 10M70e87d 3734696

Hm... Tak já nevím - auto pro chytrý svět? Kdo je chytrý, ten nepotřebuje chytré auto. Já mám dvojkového Focuse (benzín 1,6 kombík) a jsem s ním spokojen, když jsem si ale nedávno mohl vyzkoušet aktuální model, byl jsem vyloženě zklamán (hafo nejrůznějších asistentů a hejblat a požitek z jízdy se vytratil). Tak to vypadá, že moje příští auto už asi od Forda nebude...

+4/0
11.4.2018 16:05

P53e91t50r 37P94e71t61r 6223592118883

To vam zavidim. Taky bych chtel jezdit kvuli pozitku z jizdy a ne kvuli tomu, ze se potrebuju nekam dostat...

0/0
11.4.2018 17:17

M89i35l45a87n 14N41ě20m57e71c 1755140316676

To se přece nevylučuje, ne? Nebo aspoň dřív se to nevylučovalo, s dnešními pojízdnými smartphony už to třeba nejde :)

+7/0
11.4.2018 17:21

M46i73r51o54s37l57a64v 75M68e68d 3944846

Tak já také nejezdím jen tak pro zábavu, když už ale někam jedu, tak si to užívám (prostě mne to baví, takže když třeba někdo z rodiny potřebuje něco dovézt, někam hodit a nebo někde vyzvednout, tak se toho rád zhostím).

0/0
11.4.2018 17:43

P25e26t54r 22P87e51t88r 6983232988423

Ja jezdim pomerne dost pracovne a auto bez asistentu nebo treba takoveho tempomatu bych rozhodne neoznacil, ze si jizdu uzivam nebo ze je cesta pohodlna...ale chapu, co jste tim chtel rict. Jen mam dojem, ze nemusite jezdit zas tak casto abyste tyhle nove funkce ocenil

0/0
11.4.2018 18:16

M91i78r94e21k 66G55a63j21e81r 5261466159370

Tempomat snad nevadi nikomu. Nemusi byt zapnuty.

0/0
11.4.2018 18:21

M35i87r69o14s72l41a34v 58M76e29d 3184566

Jezdím takřka každý den, i když to nejsou žádné dlouhé trasy - cca 60 km denně po silnicích Vysočiny (část je členitý terén a hodně zatáček, část po silnici H. Brod - Jihlava). Nicméně - i když několikrát za rok vyrazím na delší trasu a nebo popojíždím po městě, tak mi žádná vymoženost nechybí - prostě řídím rád a mám to jako určitý druh relaxu (a nechci si do toho nechat kecat nějakého asistenta).

+1/0
11.4.2018 18:50

J93i40ř26í 62P25e78l78n47á60ř 6525223446779

Požitek z jízdy u dvojkového fíkuse v kombajnu s jednašestkou to muselo být tedy fakt žrádlo... ;-D

0/0
11.4.2018 18:13

M68i64r11o23s41l72a42v 10M18e16d 3604266

Tak nemusíš mít bávo s třílitrovým motorem a brát zatáčky smykem, aby tě řízení bavilo. Focus samozřejmě není žádný sporťák, nicméně i tak se s ním dá jezdit docela svižně.

0/0
11.4.2018 19:04

T10o38m18á36š 10V67a29l28d91e57r 7973680809

Jezdí dobře. Motor i převodovka byly tak akorát sladěny při vymýšlení. K tomu norma EURO4 motor nedusí. Podvozek, který stačí na motor. S tímto FF právě v běžném provozu nejde užít silnice s mnoho zatáček , jelikož vždy narazíte na pomalíka. Zvláště TDI, který vás zabrzdí, aby následně trhal rekordy na rovince, aby v následující zatáčce opět zdržoval. FF prostě jede. Nemusíte přejíždět plnou čáru v zatáčkách, protože Vás vede přesně po jakémkoliv oblouku, tam kde ostatní to už vzdávají. Typicky VW GROUP. Pro podobný vůz je nejlepší prázdná silnice o nedělním ránu. Na běžnou jízdu plně vyhovující, výkonem i momentem. Není vhodný na závodění s jinými v běžným provozu!! Ale to sem nepatří.

0/0
13.4.2018 13:51

L64u63m30í35r 58V87o36l27a91v37k62a 4658932741150

Jazdím celý život len na fordoch okrem fábie na začiatku, s focusom som čosi odjazdil, potom dlhý, dlhý čas striedam mondea, teraz jazdím 2 roky na 4wd smaxe a kuge, cez 1,5 mil. km na fordoch, nemal som jediný závažný problém, vyskúšal som aj passat, škodu, nemenil by som s fordom žiadne auto v strednej triede. Čo kukám teraz je Subaru Outback, zaujímavé autíčko.

Ford je neskutočne pohodlné a stabilné auto.

0/0
11.4.2018 15:56

J76a83n 61N40e18m56e64c 9628776187510

Jj, měl jsem "fíkuse" dlouhých a hezkých 10 let ... z druhé ruky 1,8 nafta. Nikde mě to auto nenechalo a příjemná pohodová jízda. Dodnes na něj rád vzpomínám - neučil jsem se v něm řídit, sjezdil Alpy, Slovensko mockrát, ČR skoro celou ... první auto je jako první láska :-)

Před třemi lety jsem seděl v novém, ale nakonec koupil něco jiného ... kvůli ceně,. ale jinak se mi i tohle líbilo.

0/0
11.4.2018 17:38

V26l21a76d58i49s71l53a24v 71B91u77r46y86š79e11k 1389732217264

som behal na kuge a v Grétsku prestala behat, mala nabeháno iba 90 tisíc a tak som ju predal a začal behať na oploch

0/0
11.4.2018 18:08

M97i47l11a34n 53N86ě80m24e16c 1495550166646

První focus byl oceňován za jízdní vlastnosti a citlivé řízení, tento za dotykové uživatelské rozhraní. Jak příznačné :)

+14/0
11.4.2018 15:52

M79a78r83t11i79n 59P14l25z32á30k 2897149908824

Bohuzel, slabsi verze uz ma vzadu jen torzku, tak je holt treba vyzdvihnout neco jineho

+2/0
11.4.2018 17:33

M93i30l75o62s34l14a95v 35U27r73b75a33n 4958849720103

Stejně podle mě byl dvojkovej Focus se zadníma světlama ve sloupkách hezčí. Ale to už je jen nostalgie. A 1.6 atmosféra v benzínu byl držák.

+1/0
11.4.2018 15:10

J65a52n 31K39o32n17v31a58l88i20n45k47a 5430841121325

Přesně. Kupoval jsem ho v roce 2008 jako pár měsíců starou předváděčku. Měl najeto 15tis. Sám jsem s ním najel 90tis a pak ho posunul dále do rodiny, kde jezdí dodnes. Má něco kolem 130tis a v životě s ním nebyl problém. Jen začal reznout :-/ Ale na to má asi v jedenácti letech věku nárok.

0/0
11.4.2018 15:29

M95i75c32h33a54e35l 39H12a47m75a 1822584822163

130k preci neni jeste zadna mira. Mam pres 200 nalitano na 3 roky starym Golfu a take tam nebyl zadny problem...take si rikam, aby byl ;-)

0/0
11.4.2018 16:56

P83a79v29e47l 57K89u48d48r61n64a 2977688417751

Focus 2 hatch 1.6 benzin vzor "motokara", zadny asistenti, zadna konektivita, hlasitej motor, kola, volant, na okresky a zatackovy kratsi trasy do 100 km zabavna vec. Najeto 215000 a tyhle oldschool hracky se zbavovat jentak nebudu. ;-)

+1/0
11.4.2018 18:16
Foto

Š25á84r88k79a 39Š89a31l72a88n95s77k41á 1967950980304

Hezkej korejec...........

+4/−3
11.4.2018 15:07
Foto

M74i40l37a39n 62S62t65r63n73a15d36e82l 4701886369700

Vsadim se, ze auta znáte jen z reklam.

+1/0
12.4.2018 9:54

A69n71t60o96n68í13n 75S93e58b55e58r61a 7223168500649

Jako pozitiva vidím, že konečně zrušili tu špičatě vystouplou palubku, do té jsem se bouchal kolenem. A konečně přidali otvor na lyže. Hurá.

+3/0
11.4.2018 14:36

J65a77k10u86b 10T84u57r59e26k 9755345666985

Hyundai a Ford jsou si designově blízké už delší dobu, jen to představení novin většinou probíhalo v opačném pořadí.

+3/0
11.4.2018 14:28

A82n68t93o70n18í68n 37S59e95b93e77r70a 7343628680149

Přesně. Ford a I30 je už jak bývalá okta a Rapid. Laik nepoznal co je to.

0/0
11.4.2018 14:37

J19a15k22u92b 30W41a15g33n58e70r 6826703753499

první generace byla zjevení, evropské auto roku, ve své době nejprodávanějšíauto v evrope( což se zase 30 let nikomu nepovede) ale co další generace to krok dolů. a ta přístrojovka? to mají ze stodvacítky? chci vedet kde co v autě je, ne v menu hledat kdejakou blbost. myslel jsem že 308 od peugeotu byla jen omyl, ino to tak ted budou dělat všichni? o litrových motor nebudeme asi mluvit. tak holt jedničkového focuse vyměnim za astru, nic lepšího jsem nenašel. a počkám si na vodíkové auto za 15 let

0/0
11.4.2018 14:20



Najdete na iDNES.cz