Diskuse k článku

Automobilky vyzývají ke snížení cílů na redukci emisí, jsou mimo realitu

Sdružení automobilového průmyslu zemí Visegradské čtyřky vyzvou EU, aby zredukovala cíl snížení emisí CO2 u nových aut po roce 2021 do roku 2030 z navrhovaných 30 procent na 20 procent. Zároveň by Evropská komise podle automobilek měla zrušit dodatečný cíl snížit emise do roku 2025 o 15 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47e52t17r 53L48i56d29m14i86l31a 3691811868267

Nechápu ty na prázdno běžící motory.Pán si jde nakoupit do krámu ,nebo prostě

jen tak klábosí s kamarádem a motor vesele běží několik minut nadarmo.Ještě bych

to pochopil když je velká zima nebo naopak horko /topení,klimatizace /Dřív se

motory vypínaly na každém semaforu nebo přejezdu pro vlak.Ještě si pamatuji,

když jsem byl malý,tak táta vypínal motor i při jízdě z kopce.

+1/0
16.4.2018 19:55

D59a87v89i87d 13K12n22a50p97e15k 8587984716545

Konečně se někdo ozývá s tím, že fyzikální zákony prostě překopat nelze.

Mimochodem mám takový pocit, že úředníci z EU prostě chtějí být papežštější než papež a chtějí zlikvidovat automobilový průmysl v Evropě. Jejich cílem asi bude návrat je stavu před 100 lety - sprostý lid bude chodit pěšky a ti bohatší v kočáře taženém koňmi. Pak budou emise krásně na nule, ale hospodářství zkolabuje.

+2/0
16.4.2018 9:22

M49a36r40t46i67n 24K20a94r75á97s42e76k 9238593838268

No zrovna emisni limity, regulace CO2, bezpacnosti normy apod jsou jedno z hlavnich opatreni, ktere chrani EU automobilovy prumysl pred konkurenci z ciny, indie apod...

Mimochodem EU ma v zasade nejbeneveolentnejsi pristup k regulaci automobiloevho prumyslu z vyspelych automobilovych trhu ....

0/0
16.4.2018 16:57

M42a87r67t27i38n 14K41o27u28š18a 6325354124

Je téměř neuvěřitelné, že v politice někdy zavane zdravý rozum.

Hurá.

+5/0
15.4.2018 20:37

M18i48r88e56k 56G59a46j94e38r 5451296129480

To snizovani spotreby aut by nebylo nerealne, kdyby neprisla do mody velka auta a SUV. Lidi je chteji a automobilky na nich maji nejvetsi zisky. Hybridni technologie uz radu let umoznuji polovicni spotrebu, nez jaka je dnes prumerna. Do budoucna je jedinym prislibem spolehlivy autopilot, ktery zvysi bezpecnost na silnicich natolik, ze nebude potreba ta auta delat velka a tezka jen kvuli deformacnim zonam. Pak budou moci vzniknout uzsi auta s mensim odporem vzduchu a na stavajici silnice se vejde vice jizdnich pruhu. Velikost vnitriho prostoru se nebude muset ani zmensovat. Nez tam ale automobilismus dospeje utece nejmene 30 let.

0/−1
15.4.2018 20:06

S92t24a88n70i35s97l89a24v 87N26ý20v14l36t 2214315983

Zacne se tim, ze majitele starsich spolehlivych aut policie ubuzeruje.

+1/0
15.4.2018 10:34

J28i48n15d86ř69i72c89h 93M86o66r12á33v78e47k 59M 3315963355646

At si usurpátoři a šikanátoři z EU začnou všímat smradů co vyprodukuje Afrika, jižní Amerika, Indie a Pákistán..Oproti nim tady auta nevyprodukují ani hlt škodliviny!!!!!!;-€;-€;-€

+11/−1
15.4.2018 9:44

P47a13v38e47l 96K36u22t92i59l 9720456523329

Akorat ze indicke smrady tady necuchame. Ale svymi vlastnimi auty se se travime a jeste jsme na to hrdy.

+3/−9
15.4.2018 10:25

M35i73r38e27k 79G95a60j32e51r 5971756479410

Tak proc se staraji o CO2, ktery je naprosto bez zapachu?

+2/−1
15.4.2018 19:45

J86i89ř19í 77S60c81h39w84a65c61h 8258194678896

protože věří tomu, že uvolňovaní CO2 z vrstev kam ho příroda ukládala miliony let není pro jeho dnešní bilanci zrovna ideální. To co člověk dnes uvolní za 10 let příroda bude znovu ukládat třeba 10 000 let.;-)

+1/−1
15.4.2018 21:22

O42n59d95ř44e24j 30Č58a10p53k73a 6301141263384

Což je ale věc, která se dá řešit i na straně paliva - jen je potřeba přijít s něčím efektivnějším, než je pěstování řepky. Pokud dokážu syntetizovat palivo s využitím CO2 ze vzduchu a energii tam dodám ze zdroje s minimální uhlíkovou stopou (voda, atom, sluneční teplo), jsem po spálení víceméně na nule bez ohledu na spotřebu.

Možná by nebylo od věci takovou cestu zkusit a nechat teď výrobce motorů, ať se soustředí hlavně na to, co škodí přímo v místě provozu (jako oxidy dusíku a mikročástice).

+1/0
16.4.2018 0:04

M13a24r61t40i70n 58K94a34r12á49s93e83k 9708923498178

No jeden z duvodu (mene podstatny) je ten, ze je to sklenikovy plyn, druhy a podstatnejsi duvod je ten ze emise CO2 jsou umerne spotrebovane rope, a EU je zivotne zavisla na obrim importu ropy, coz je ekonomicky problem a geopoliticke riziko. Nebyt podobne regulace tak ta zavislost a problem s ni spojene nabyvaly vice a vice na vyznamu.

Regulace emisi CO2 je z vyspelych trhu nejsvobocnejsi pristup, dava automobilkam volne ruce jak k reseni pristoupi (CNG, hybridy, efektivnejsi motory, elektroauta, mala auta apod), na zadnem jinem vyspelem automobilovem trhu takove benevolentni podminky automobilky nemaji a regulace jim mnohem vice diktuje co maji delat.

0/0
16.4.2018 17:02

J76i11n70d38ř70i89c90h 12M41o33r20á38v89e65k 14M 3405763225556

Takže lze pominout vitr a jine efekty..EU je prostě kopule, přes kterou nic neprorazi a jedini kdo si tu škodíme jsme jen my sami..To je fakt výživný názor hodný vrácení vysvědčení základní školy..

0/0
17.4.2018 22:50

M61i46c63h78a95e41l 46E35d 92H93o29r45s87k16ý 3133659535136

42

+1/0
15.4.2018 0:55

J55a10k42u34b 69S37e38k34e84r95a 6226830886535

38

+1/0
15.4.2018 21:06

L92u80k93á54š 40A47d90a42m39e52c 3647183470147

Kdyby chtěli soudruzi v Bruseli opravdu prospět ekologii, tak nařídí vydávat na auta záruku do 1 milionu kilometrů (v případě pravidelných návštěv autorizovaného servisu) a dodatečně zdaní zbytečně velká auta. Tady se počítají gramy emisí a potom přijdou do módy SUV, která jdou navíc po pár letech provozu do šrotu.

+2/−2
14.4.2018 22:59

J74a49k82u61b 48P86r73o65k55e28š 6213928502663

K čemu by bylo auto na 1Gm? Průměrný nájezd např v ČR je <10Mm/rok to by znamenalo životnost více než 100 let, za tu dobu bude naprosto nevyhovující v mnoha ohledech od bezpečnosti až po výbavu.

Jinak co se týče SUV, tak nejsem jejich fanda, a štvou mě z mnoha důvodů, ale pokud nejde vyloženě o dvoutunový offroad, tak jeho výroba nebude co se týče ekologické stopy převyšovat jakýkoliv kombík, od kterého se liší v podstatě jen světlou výškou.

0/0
15.4.2018 1:04

P16a61v39e80l 19J39e90ř93á35b19e20k 7221642644667

Světlá výška + výška vozidla = vyšší odpor vzduchu

+2/0
15.4.2018 8:30

J13a80k15u29b 90P30r20o55k39e31š 6503668292253

To by IMHO platilo jen v případě, že vzduch nemůže pod vozidlo, což ale není pravda, protože s prouděním vzduchu pod autem počítá u většiny konstrukcí chlazení motoru. Prokázat, kdo z nás má pravdu bude ale asi problém, nevím o tom, že by někdo z výrobců, zveřejňoval CX pro své modely. Průzkum na tohle téma jsem si nedělal, ale myslím, že když se podíváme na výrobcem deklarovanou spotřebu, tak tam nebude zásadní rozdíl od kombíku stejné velikosti.

Myslím, že pokud má u SUV obecně cenu něco řešit tak je to obecně negativní příspěvek k bezpečnosti provozu, protože ta auta zhoršují rozhled, z pravidla oslňují a zhoršují pasivní bezpečnost ostatních, protože mají motor o nějakých 5-20 cm výš, než s ním počítají deformační zóny ostatních vozidel.

0/−3
15.4.2018 9:00

H47o35n28z53a 49T74a32r 3909352374382

Lásku k SUV drahý benzin nevyléčí

https://archiv.ihned.cz/c1-66005450-lasku-k-suv-drahy-benzin-nevyleci

Pražský magistrát nechce v ulicích Prahy SUV, spustil proti nim kampaň

https://dotyk.denik.cz/publicistika/praha-nechce-suv-spustila-proti-nim-kampan.html

0/0
15.4.2018 11:26

J73a82k54u56b 52P38r73o18k10e87š 6253398872303

Tak ten Pražský videoklip v podstatě popisuje to o čem píšu. To parkování je imho trochu sporné, protože oni si vybrali co největší krávu, ale obdobné problémy by měla jakákoliv limuzína, SuperBem počínaje, které potřebují na parkování ještě víc místa. O proti tomu namátkou třeba Nissan Juke je taky SUV a vešel by se do té mezery ve které jim parkoval ten CitiGO.

Ten článek na HN je bohužel jen pro předplatitele. V části kterou jsem četl, ale není jediný relevantní argument, jako třeba zkouška z větrného tunelu. To že může být CX o 40 procent větší je hezké, ale také nemusí, stačí se podívat jaké krabice se dnes vyrábějí i v ostatních kategoriích, zrovna to CitiGo má čelní plochu velkou a bez jakékoliv snahy o aerodynamiku.

Nehodlám se tu zastávat SUV, protože osobně bych taky jejich majitele kopnul do zadku, tedy v případě, že nebydlí někde na samotě uprostřed ničeho, kde když si v zimě neprohrnou, tak se nedostanou z domu.

Ale zase to chce mít trochu rozum, je logické, že to SUV bude mít horší CX, než normální hatchback, ale to bude tak v rozsahu toho co se změní, když nasadíte zahrádku, nebo rakev na střechu. Se kterými mnoho lidí jezdí celoročně.

0/0
15.4.2018 13:31

J75i84ř51í 82S50e86h88n33a74l 6205708832936

Tak mozna nemyslete a radsi se na tu deklarovanou spotrebu podivejte. Vyberte si libovolne auto od ktereho se dela normalni model i SUV a porovnejte si tabulkovou spotrebu, samozrejme se stejnym motorem. Napriklad Superb / Kodiaq, Octavia - Yeti, Karoq, atd. Zjistite ze ty SUV zerou cca o litr vic. V realu je ten rozdil jeste vetsi. SUV nejenze ma horsi Cx, ale hlavne ma i vetsi celni plochu. Proste krabice na kolech.

+2/0
15.4.2018 16:57

M21i24r90e79k 89G78a91j61e56r 5361116829770

Cx je koeficientem odporu vzduchu. Celni plocha se v tom projevuje, netreba ji uvazovat zvlast.

0/0
15.4.2018 19:50

J22i92ř20í 24S59e20h87n65a28l 6985478492526

Mozna by vam neskodilo vratit se do skoly do hodin fyziky. Ano, Cx je koeficient odporu vzduchu. Charakterizuje tvar telesa a jeho obtekani vzduchem, bez ohledu na jeho velikost. A prave proto ze je to koeficient, je treba ho jeste vynasobit plochou. Vysledna sila ktera pusobi proti pohybu auta (aerodynamicky odpor) je Cx krat hustota vzduchu x plocha krat v^2/2. Takze kdyz mate popelnici ktera ma zaroven horsi Cx, zaroven ale i vetsi celni plochu a jeste s ni jezdite rychle (po dalnici), tak se nestacite divit. Taky si muzete u tech normalnich aut a SUV porovnat pri stejnem motoru maximalni rychlost. Ta je u SUV nezne o 20km/h mensi.

Problem s temi SUV je krasne videt na vasem prispevku. Technicka negramotnost mezi lidma je obrovska a jen malokdo si uvedomuje jak to funguje a co si vlastne kupuje. PAk takovou popelnici vezme a jezdi s tim 150 po dalnici a nakonec si stezuje ze to zere 2x tolik nez udava vyrobce pro NEDC kde se jezdi polovicnima rychlostma.

https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient

0/0
16.4.2018 10:50

M85i50r84e58k 79G46a81j53e78r 5961856959440

Mate pravdu. Ta celni plocha se meri v miste nejvetsiho pricneho prurezu. Jinak samozrejme vim, ze minimalni spotreba je u SUV pri vyrazne rychlosti nez u nizsiho auta, mozna nekde kolem 70 km/h. Pri 150 odhaduji spotrebu na aspon o polovinu vyssi. Kdo chce jezdit rychle pri rozumne spotrebe, tomu SUV v zadnem pripade nedoporucuji, at uz z bezpecnostniho hlediska, tak kvuli spotrebe. To je lepsi dat o 100 tisic vic do auta se silnejsim motorem, nez do benzinu nebo nafty v SUV.

0/0
17.4.2018 3:28

M49i18r38e23k 38G24a81j67e19r 5751406649940

Proto je vzdy zaruka udvana na x km a y let, podle toho, co prijde driv. Vas problem tak odpada.

0/0
15.4.2018 19:47

M20a72r15t55i94n 91K42a50r36á15s21e70k 9778303458958

Proc danit specialne SUV? Mozna vam to unika, ale prave zavedeni dane na nadlimitni emise CO2 toto resi - pokud bude automobilka vyrabet hodne SUV s velkou spotrebou, tak na ni dolehne dodatecne zdaneni. Pokud udelat SUV tak ze nebude zrat malo, nebo jich bude vyrabet relativne malo, tak se tomu vyhne.

EU pristup s dodanovani nadlimitniho SUV je prave super pristup, ktery ava automobilkam svobodu volby v tom jak si s tim poradi, namisto aby resily nesmysly jako "dan na SUV" kterou navrhujete, nebo povinne kvoty na elektroauta jako maji v USA nebo Cine, specialni zvyhodneni na miniauta coz maji zase v Japonsku apod...

0/0
15.4.2018 17:51

J67i23ř22í 37S62c75h48w56a89c85h 8188344708286

zásadní problém vidím ve zprůměrování spotřeby na celou flotilu. Negativně to ovlivňuje techniku malých aut zvýhodňuje ta velká. Výsledkem jsou jen benzínové tříválce v novém Focusu a tříválcové 1.0 v Mondeu, aby se do průměru vešel Mustang s V8.;-)

0/−1
15.4.2018 21:17

J41a18n 28K24u50b70a79l73e51k 4899140123986

Ja jsem tedkom koupil zanovni mazdu. Standardni benzin. Sice to zere, ale je to super motor a auto :-)!

0/0
14.4.2018 21:01

P81e32t11r 66M46a60r31e22č18e26k 1513661579968

Myslím, že eurokomisaři na to nebudou chtít slyšet. Jelikož to je unijní šlechta, která má všechno v malíčku a ví co je pro Evropu nejlepší. I když je to proti fyzikálním zákonům.

+6/−2
14.4.2018 20:11

J66a98n 14D15v33o26ř64á85k 4793622583167

No tak ty fyzikální nebo jaké zákony novelizujeme a problém je vyřešen. Vám se pořád něco nelíbí... EU

+2/0
14.4.2018 20:31

J93a34k86u49b 70P47r58o73k49e73š 6673838512863

Ale žádné fyzikální zákony v ohrožení nejsou, jen 30 let starý koncept TDI. Stačí začít rekuperovat energii při brždění a už se bavíme o úsporách v řádu desítek procent.

+1/0
15.4.2018 1:10

V20l95a28d10i11m72í83r 23F82i16b51i84g97e77r 5814261451314

Tak jim to žíly netrhá, oni si z eráru klidně koupí SUV Tesly nebo jiné luxusní elektromobily a budou tvrdit jak jsou ekologičtí.

Jsou odtržení od reality, ale kdo by nebyl když jsou mezi pochlebovači, co jim neustále říkají jak to dělají dobře.

+1/0
15.4.2018 9:07

M14a86r54t37i87n 30K75a79r29á97s33e27k 9348463318818

Jo jo, to uz snad ctu v diskuzich 10 let, o normach ktere "odporuji fyzikalnim zakonum", a svete div se, o rok dva pozdeji najednou automobilky vyrabi auta ktere ty "nesllnitelne normy odporujici fyzikalnim zakonu" normalne plni....

0/−3
15.4.2018 17:53

R38a54d88e61k 61N57e42u20m20a14n43n 5292612608945

A pak zase čteš nějaké články o fixlování, speciálních programech ....

Když auto koupíš, divíš se, že za oficiální spotřebu jet nedokážeš ...

+2/0
15.4.2018 18:16

D66u56š31a62n 46P98e65š68e39k 3785359924630

R^R^

0/0
16.4.2018 10:32

P25e58t87r 26H48a75r94i53p71r55a69s51a39d 21H27a76j25i42č 5601676463370

Já si myslím, že by se automobilky měly přestat pořád nějak vymlouvat a začít vyrábět levné BEV. Jednou mi šéf v práci dal nějaký úkol, který jsem okomentoval tak, že se to nedá v těch termínech a stím zadáním zvládnout. Povídá: "Je to výzva." Tak milé automobilky: Je to výzva! ;-D

+2/−4
14.4.2018 19:55

P60a77v25e67l 45T39i88c30h31ý 9820321490554

No, asi budete muset automobilkám poradit, jak přelstít fyzikální zákony...

+6/−2
14.4.2018 19:58

P94a55v54e12l 22R83i98e22d84l 4744927931689

Třeba tak, že přestanou vyrábět 'minibusy' a vrátí se k lidské velikosti a auto tak nebude muset tahat tolik mrtvé váhy?

+1/−1
14.4.2018 21:23

V53i51k62t63o91r 42Š94e77d30i37v48ý 8336171590236

Auto v "lidské velikosti" by neprošlo na bezpečnost.

+4/0
14.4.2018 21:46

J81a35k47u68b 17P71r70o81k69e86š 6573558612383

Ale nenechte se vysmát, které přesně? Nejnákladnější z pohledu energie je rozjezd a všechna tahle energie je pak naprosto zbytečně při brždění vyzářena do vzduchu. Stačí tuhle energii rekuperovat a najednou nám účinnost systému roste o desítky procent.

+1/−1
15.4.2018 1:15

M47i92r49e74k 50G69a45j78e68r 5281396179600

Odpor vzduchu je pk vetsim faktorem, nez hmotnost auta.

0/0
15.4.2018 19:52

J26a34n 27K63u88b75a49l97e13k 4499540343616

Ono to asi nejak pujde... ale opravdu chcete platit za auto 3x tolik jenom proto, ze nejaky nevzdelanec vymysli normu?

+4/0
14.4.2018 21:02

J81o79s79e92f 15H83o49n25e91š 7881552820423

Já myslel,že to dopředu konzultují co je možné a co mimo realitu

+1/0
14.4.2018 19:12

J19i53ř46í 56C78e49j77n 2637191642442

Já myslím, že po vzájemné konzultaci se shodneme, že EU je mimo realitu téměř ve všem.

+7/−2
14.4.2018 19:57

P69e93t65r 85H87a48r89i98p30r25a18s62a97d 87H35a34j32i21č 5101426373170

Mimo realitu to není za předpokladu, že začnou vyrábět a prodávat i hybridy a elektromobily. Průměruje se to.

+1/0
14.4.2018 20:02

P16e43t40r 54M65a92r74e83č82e27k 1703251579448

Evropská komise je celá kompletně mimo realitu a zásadně s nikým nic nekonzultují! Oni jsou přece evropští komisaři a ví vše nejlépe.

+3/−2
14.4.2018 20:06

J88a83k39u13b 50T65u82r21e92k 2452821571900

Komisařka Jourová za ANO a člen nejvyšší rady Evropy Babiš za Agrofert - s nimi nikdo nic nekonzultuje?

+1/0
14.4.2018 21:47

J24a52k40u97b 63P12r42o85k59e51š 6573938332163

Samozřejmě, že je to možné, ale proč raději neprodávat 30 let starý koncept. Přímé vstřikování se rozšířilo v 80. letech, od té doby se spalovací motory nijak zvlášť nepohnuli, dnes máme je možné elektronické časování ventilů, nebo třeba eletkrická trakce, kdy motor může bežet v naprosto optimálním nastavení (podobně jako při podvnodných emisních testech) a energie k akceleraci z baterií, kondenzátorů, nebo i setrvačníku, kam se může zase vrátit při brždění a mechanické brzdy přijdou ke slovu jen v případě nouze.

0/0
15.4.2018 1:24

M54i40r34e44k 36G71a76j89e43r 5371706389860

Vsak se takova auta vyrabi a prodavaji. Jen je u nas lidi moc nekupuji, protoze jsou draha.

+1/0
15.4.2018 19:54

Najdete na iDNES.cz