Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Automobilky vyzývají ke snížení cílů na redukci emisí, jsou mimo realitu

Sdružení automobilového průmyslu zemí Visegradské čtyřky vyzvou EU, aby zredukovala cíl snížení emisí CO2 u nových aut po roce 2021 do roku 2030 z navrhovaných 30 procent na 20 procent. Zároveň by Evropská komise podle automobilek měla zrušit dodatečný cíl snížit emise do roku 2025 o 15 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e77t62r 69L32i88d22m43i70l19a 3461261858417

Nechápu ty na prázdno běžící motory.Pán si jde nakoupit do krámu ,nebo prostě

jen tak klábosí s kamarádem a motor vesele běží několik minut nadarmo.Ještě bych

to pochopil když je velká zima nebo naopak horko /topení,klimatizace /Dřív se

motory vypínaly na každém semaforu nebo přejezdu pro vlak.Ještě si pamatuji,

když jsem byl malý,tak táta vypínal motor i při jízdě z kopce.

+1/0
16.4.2018 19:55

D81a61v15i34d 73K60n17a10p28e10k 8767574616195

Konečně se někdo ozývá s tím, že fyzikální zákony prostě překopat nelze.

Mimochodem mám takový pocit, že úředníci z EU prostě chtějí být papežštější než papež a chtějí zlikvidovat automobilový průmysl v Evropě. Jejich cílem asi bude návrat je stavu před 100 lety - sprostý lid bude chodit pěšky a ti bohatší v kočáře taženém koňmi. Pak budou emise krásně na nule, ale hospodářství zkolabuje.

+2/0
16.4.2018 9:22

M38a51r46t42i57n 21K29a36r63á38s69e30k 9858443158388

No zrovna emisni limity, regulace CO2, bezpacnosti normy apod jsou jedno z hlavnich opatreni, ktere chrani EU automobilovy prumysl pred konkurenci z ciny, indie apod...

Mimochodem EU ma v zasade nejbeneveolentnejsi pristup k regulaci automobiloevho prumyslu z vyspelych automobilovych trhu ....

0/0
16.4.2018 16:57

M21a28r41t46i71n 72K55o42u62š50a 6985854764

Je téměř neuvěřitelné, že v politice někdy zavane zdravý rozum.

Hurá.

+5/0
15.4.2018 20:37

M43i69r55e40k 59G34a41j66e10r 5821376299610

To snizovani spotreby aut by nebylo nerealne, kdyby neprisla do mody velka auta a SUV. Lidi je chteji a automobilky na nich maji nejvetsi zisky. Hybridni technologie uz radu let umoznuji polovicni spotrebu, nez jaka je dnes prumerna. Do budoucna je jedinym prislibem spolehlivy autopilot, ktery zvysi bezpecnost na silnicich natolik, ze nebude potreba ta auta delat velka a tezka jen kvuli deformacnim zonam. Pak budou moci vzniknout uzsi auta s mensim odporem vzduchu a na stavajici silnice se vejde vice jizdnich pruhu. Velikost vnitriho prostoru se nebude muset ani zmensovat. Nez tam ale automobilismus dospeje utece nejmene 30 let.

0/−1
15.4.2018 20:06

S35t51a94n13i39s30l64a23v 70N64ý39v29l71t 2664785903

Zacne se tim, ze majitele starsich spolehlivych aut policie ubuzeruje.

+1/0
15.4.2018 10:34

J10i94n70d29ř50i85c93h 10M74o55r84á80v96e53k 28M 3575193525206

At si usurpátoři a šikanátoři z EU začnou všímat smradů co vyprodukuje Afrika, jižní Amerika, Indie a Pákistán..Oproti nim tady auta nevyprodukují ani hlt škodliviny!!!!!!;-€;-€;-€

+11/−1
15.4.2018 9:44

P30a89v66e46l 69K64u22t30i97l 9890116393619

Akorat ze indicke smrady tady necuchame. Ale svymi vlastnimi auty se se travime a jeste jsme na to hrdy.

+3/−9
15.4.2018 10:25

M74i87r18e82k 42G58a42j83e65r 5111126649740

Tak proc se staraji o CO2, ktery je naprosto bez zapachu?

+2/−1
15.4.2018 19:45

J79i41ř73í 21S21c71h62w23a68c70h 8198374338596

protože věří tomu, že uvolňovaní CO2 z vrstev kam ho příroda ukládala miliony let není pro jeho dnešní bilanci zrovna ideální. To co člověk dnes uvolní za 10 let příroda bude znovu ukládat třeba 10 000 let.;-)

+1/−1
15.4.2018 21:22

O84n73d72ř12e83j 54Č54a29p31k65a 6191741753924

Což je ale věc, která se dá řešit i na straně paliva - jen je potřeba přijít s něčím efektivnějším, než je pěstování řepky. Pokud dokážu syntetizovat palivo s využitím CO2 ze vzduchu a energii tam dodám ze zdroje s minimální uhlíkovou stopou (voda, atom, sluneční teplo), jsem po spálení víceméně na nule bez ohledu na spotřebu.

Možná by nebylo od věci takovou cestu zkusit a nechat teď výrobce motorů, ať se soustředí hlavně na to, co škodí přímo v místě provozu (jako oxidy dusíku a mikročástice).

+1/0
16.4.2018 0:04

M77a45r34t65i44n 15K89a41r88á33s78e88k 9678973608298

No jeden z duvodu (mene podstatny) je ten, ze je to sklenikovy plyn, druhy a podstatnejsi duvod je ten ze emise CO2 jsou umerne spotrebovane rope, a EU je zivotne zavisla na obrim importu ropy, coz je ekonomicky problem a geopoliticke riziko. Nebyt podobne regulace tak ta zavislost a problem s ni spojene nabyvaly vice a vice na vyznamu.

Regulace emisi CO2 je z vyspelych trhu nejsvobocnejsi pristup, dava automobilkam volne ruce jak k reseni pristoupi (CNG, hybridy, efektivnejsi motory, elektroauta, mala auta apod), na zadnem jinem vyspelem automobilovem trhu takove benevolentni podminky automobilky nemaji a regulace jim mnohem vice diktuje co maji delat.

0/0
16.4.2018 17:02

J47i72n14d35ř82i97c91h 37M98o79r30á35v21e51k 54M 3115953855306

Takže lze pominout vitr a jine efekty..EU je prostě kopule, přes kterou nic neprorazi a jedini kdo si tu škodíme jsme jen my sami..To je fakt výživný názor hodný vrácení vysvědčení základní školy..

0/0
17.4.2018 22:50

M89i34c84h70a87e53l 94E41d 83H78o15r64s85k30ý 1703461719112

42

+1/0
15.4.2018 0:55

J70a67k93u46b 42S38e45k35e68r16a 6766810336875

38

+1/0
15.4.2018 21:06

L71u22k40á38š 22A87d43a46m38e12c 3607523300737

Kdyby chtěli soudruzi v Bruseli opravdu prospět ekologii, tak nařídí vydávat na auta záruku do 1 milionu kilometrů (v případě pravidelných návštěv autorizovaného servisu) a dodatečně zdaní zbytečně velká auta. Tady se počítají gramy emisí a potom přijdou do módy SUV, která jdou navíc po pár letech provozu do šrotu.

+2/−2
14.4.2018 22:59

J65a49k90u80b 18P39r93o24k61e95š 6873518422523

K čemu by bylo auto na 1Gm? Průměrný nájezd např v ČR je <10Mm/rok to by znamenalo životnost více než 100 let, za tu dobu bude naprosto nevyhovující v mnoha ohledech od bezpečnosti až po výbavu.

Jinak co se týče SUV, tak nejsem jejich fanda, a štvou mě z mnoha důvodů, ale pokud nejde vyloženě o dvoutunový offroad, tak jeho výroba nebude co se týče ekologické stopy převyšovat jakýkoliv kombík, od kterého se liší v podstatě jen světlou výškou.

0/0
15.4.2018 1:04

P28a36v34e16l 96J80e75ř23á18b40e18k 7581232374317

Světlá výška + výška vozidla = vyšší odpor vzduchu

+2/0
15.4.2018 8:30

J65a43k81u84b 24P60r13o66k85e11š 6253588762963

To by IMHO platilo jen v případě, že vzduch nemůže pod vozidlo, což ale není pravda, protože s prouděním vzduchu pod autem počítá u většiny konstrukcí chlazení motoru. Prokázat, kdo z nás má pravdu bude ale asi problém, nevím o tom, že by někdo z výrobců, zveřejňoval CX pro své modely. Průzkum na tohle téma jsem si nedělal, ale myslím, že když se podíváme na výrobcem deklarovanou spotřebu, tak tam nebude zásadní rozdíl od kombíku stejné velikosti.

Myslím, že pokud má u SUV obecně cenu něco řešit tak je to obecně negativní příspěvek k bezpečnosti provozu, protože ta auta zhoršují rozhled, z pravidla oslňují a zhoršují pasivní bezpečnost ostatních, protože mají motor o nějakých 5-20 cm výš, než s ním počítají deformační zóny ostatních vozidel.

0/−3
15.4.2018 9:00

H77o42n34z45a 10T92a19r 3759352464332

Lásku k SUV drahý benzin nevyléčí

https://archiv.ihned.cz/c1-66005450-lasku-k-suv-drahy-benzin-nevyleci

Pražský magistrát nechce v ulicích Prahy SUV, spustil proti nim kampaň

https://dotyk.denik.cz/publicistika/praha-nechce-suv-spustila-proti-nim-kampan.html

0/0
15.4.2018 11:26

J92a88k35u82b 49P98r79o80k86e40š 6393538692573

Tak ten Pražský videoklip v podstatě popisuje to o čem píšu. To parkování je imho trochu sporné, protože oni si vybrali co největší krávu, ale obdobné problémy by měla jakákoliv limuzína, SuperBem počínaje, které potřebují na parkování ještě víc místa. O proti tomu namátkou třeba Nissan Juke je taky SUV a vešel by se do té mezery ve které jim parkoval ten CitiGO.

Ten článek na HN je bohužel jen pro předplatitele. V části kterou jsem četl, ale není jediný relevantní argument, jako třeba zkouška z větrného tunelu. To že může být CX o 40 procent větší je hezké, ale také nemusí, stačí se podívat jaké krabice se dnes vyrábějí i v ostatních kategoriích, zrovna to CitiGo má čelní plochu velkou a bez jakékoliv snahy o aerodynamiku.

Nehodlám se tu zastávat SUV, protože osobně bych taky jejich majitele kopnul do zadku, tedy v případě, že nebydlí někde na samotě uprostřed ničeho, kde když si v zimě neprohrnou, tak se nedostanou z domu.

Ale zase to chce mít trochu rozum, je logické, že to SUV bude mít horší CX, než normální hatchback, ale to bude tak v rozsahu toho co se změní, když nasadíte zahrádku, nebo rakev na střechu. Se kterými mnoho lidí jezdí celoročně.

0/0
15.4.2018 13:31

J37i67ř32í 67S30e94h64n27a46l 6205618752346

Tak mozna nemyslete a radsi se na tu deklarovanou spotrebu podivejte. Vyberte si libovolne auto od ktereho se dela normalni model i SUV a porovnejte si tabulkovou spotrebu, samozrejme se stejnym motorem. Napriklad Superb / Kodiaq, Octavia - Yeti, Karoq, atd. Zjistite ze ty SUV zerou cca o litr vic. V realu je ten rozdil jeste vetsi. SUV nejenze ma horsi Cx, ale hlavne ma i vetsi celni plochu. Proste krabice na kolech.

+2/0
15.4.2018 16:57

M76i37r37e55k 66G55a47j90e66r 5241416139600

Cx je koeficientem odporu vzduchu. Celni plocha se v tom projevuje, netreba ji uvazovat zvlast.

0/0
15.4.2018 19:50

J25i77ř94í 20S47e12h79n75a51l 6655518532676

Mozna by vam neskodilo vratit se do skoly do hodin fyziky. Ano, Cx je koeficient odporu vzduchu. Charakterizuje tvar telesa a jeho obtekani vzduchem, bez ohledu na jeho velikost. A prave proto ze je to koeficient, je treba ho jeste vynasobit plochou. Vysledna sila ktera pusobi proti pohybu auta (aerodynamicky odpor) je Cx krat hustota vzduchu x plocha krat v^2/2. Takze kdyz mate popelnici ktera ma zaroven horsi Cx, zaroven ale i vetsi celni plochu a jeste s ni jezdite rychle (po dalnici), tak se nestacite divit. Taky si muzete u tech normalnich aut a SUV porovnat pri stejnem motoru maximalni rychlost. Ta je u SUV nezne o 20km/h mensi.

Problem s temi SUV je krasne videt na vasem prispevku. Technicka negramotnost mezi lidma je obrovska a jen malokdo si uvedomuje jak to funguje a co si vlastne kupuje. PAk takovou popelnici vezme a jezdi s tim 150 po dalnici a nakonec si stezuje ze to zere 2x tolik nez udava vyrobce pro NEDC kde se jezdi polovicnima rychlostma.

https://en.wikipedia.org/wiki/Drag_coefficient

0/0
16.4.2018 10:50

M26i37r38e70k 87G71a87j33e54r 5141586129830

Mate pravdu. Ta celni plocha se meri v miste nejvetsiho pricneho prurezu. Jinak samozrejme vim, ze minimalni spotreba je u SUV pri vyrazne rychlosti nez u nizsiho auta, mozna nekde kolem 70 km/h. Pri 150 odhaduji spotrebu na aspon o polovinu vyssi. Kdo chce jezdit rychle pri rozumne spotrebe, tomu SUV v zadnem pripade nedoporucuji, at uz z bezpecnostniho hlediska, tak kvuli spotrebe. To je lepsi dat o 100 tisic vic do auta se silnejsim motorem, nez do benzinu nebo nafty v SUV.

0/0
17.4.2018 3:28

M85i23r19e45k 11G18a36j27e44r 5481486509100

Proto je vzdy zaruka udvana na x km a y let, podle toho, co prijde driv. Vas problem tak odpada.

0/0
15.4.2018 19:47

M23a73r54t10i84n 70K14a23r87á31s63e38k 9528523408718

Proc danit specialne SUV? Mozna vam to unika, ale prave zavedeni dane na nadlimitni emise CO2 toto resi - pokud bude automobilka vyrabet hodne SUV s velkou spotrebou, tak na ni dolehne dodatecne zdaneni. Pokud udelat SUV tak ze nebude zrat malo, nebo jich bude vyrabet relativne malo, tak se tomu vyhne.

EU pristup s dodanovani nadlimitniho SUV je prave super pristup, ktery ava automobilkam svobodu volby v tom jak si s tim poradi, namisto aby resily nesmysly jako "dan na SUV" kterou navrhujete, nebo povinne kvoty na elektroauta jako maji v USA nebo Cine, specialni zvyhodneni na miniauta coz maji zase v Japonsku apod...

0/0
15.4.2018 17:51

J91i33ř90í 60S45c27h92w62a42c29h 8508454408986

zásadní problém vidím ve zprůměrování spotřeby na celou flotilu. Negativně to ovlivňuje techniku malých aut zvýhodňuje ta velká. Výsledkem jsou jen benzínové tříválce v novém Focusu a tříválcové 1.0 v Mondeu, aby se do průměru vešel Mustang s V8.;-)

0/−1
15.4.2018 21:17

J91a88n 31K47u71b74a59l98e13k 4739400793726

Ja jsem tedkom koupil zanovni mazdu. Standardni benzin. Sice to zere, ale je to super motor a auto :-)!

0/0
14.4.2018 21:01

P34e86t81r 71M64a82r85e72č56e25k 1583481779558

Myslím, že eurokomisaři na to nebudou chtít slyšet. Jelikož to je unijní šlechta, která má všechno v malíčku a ví co je pro Evropu nejlepší. I když je to proti fyzikálním zákonům.

+6/−2
14.4.2018 20:11

J60a47n 52D51v62o76ř56á32k 4703482303157

No tak ty fyzikální nebo jaké zákony novelizujeme a problém je vyřešen. Vám se pořád něco nelíbí... EU

+2/0
14.4.2018 20:31

J68a96k41u33b 87P86r14o47k30e37š 6543468772803

Ale žádné fyzikální zákony v ohrožení nejsou, jen 30 let starý koncept TDI. Stačí začít rekuperovat energii při brždění a už se bavíme o úsporách v řádu desítek procent.

+1/0
15.4.2018 1:10

V57l22a29d42i16m87í32r 96F14i48b64i30g88e26r 5944761641214

Tak jim to žíly netrhá, oni si z eráru klidně koupí SUV Tesly nebo jiné luxusní elektromobily a budou tvrdit jak jsou ekologičtí.

Jsou odtržení od reality, ale kdo by nebyl když jsou mezi pochlebovači, co jim neustále říkají jak to dělají dobře.

+1/0
15.4.2018 9:07

M32a43r77t27i75n 24K90a70r61á72s17e40k 9208973148848

Jo jo, to uz snad ctu v diskuzich 10 let, o normach ktere "odporuji fyzikalnim zakonum", a svete div se, o rok dva pozdeji najednou automobilky vyrabi auta ktere ty "nesllnitelne normy odporujici fyzikalnim zakonu" normalne plni....

0/−3
15.4.2018 17:53

R95a98d19e51k 16N23e26u45m98a37n84n 5322652258315

A pak zase čteš nějaké články o fixlování, speciálních programech ....

Když auto koupíš, divíš se, že za oficiální spotřebu jet nedokážeš ...

+2/0
15.4.2018 18:16

D34u59š88a35n 54P46e78š94e53k 3275259264700

R^R^

0/0
16.4.2018 10:32

P33e95t17r 54H32a83r40i97p77r54a68s26a29d 61H80a75j86i15č 5471946573850

Já si myslím, že by se automobilky měly přestat pořád nějak vymlouvat a začít vyrábět levné BEV. Jednou mi šéf v práci dal nějaký úkol, který jsem okomentoval tak, že se to nedá v těch termínech a stím zadáním zvládnout. Povídá: "Je to výzva." Tak milé automobilky: Je to výzva! ;-D

+2/−4
14.4.2018 19:55

P16a59v18e78l 39T59i30c24h97ý 9870971980744

No, asi budete muset automobilkám poradit, jak přelstít fyzikální zákony...

+6/−2
14.4.2018 19:58

P75a40v77e77l 43R40i89e35d81l 4444657371279

Třeba tak, že přestanou vyrábět 'minibusy' a vrátí se k lidské velikosti a auto tak nebude muset tahat tolik mrtvé váhy?

+1/−1
14.4.2018 21:23

V27i24k76t40o19r 77Š75e75d19i11v93ý 8246151110486

Auto v "lidské velikosti" by neprošlo na bezpečnost.

+4/0
14.4.2018 21:46

J56a40k70u38b 31P61r15o10k55e37š 6693608262953

Ale nenechte se vysmát, které přesně? Nejnákladnější z pohledu energie je rozjezd a všechna tahle energie je pak naprosto zbytečně při brždění vyzářena do vzduchu. Stačí tuhle energii rekuperovat a najednou nám účinnost systému roste o desítky procent.

+1/−1
15.4.2018 1:15

M79i76r73e22k 11G42a12j98e30r 5571886309980

Odpor vzduchu je pk vetsim faktorem, nez hmotnost auta.

0/0
15.4.2018 19:52

J98a31n 75K82u29b35a88l86e34k 4139930983956

Ono to asi nejak pujde... ale opravdu chcete platit za auto 3x tolik jenom proto, ze nejaky nevzdelanec vymysli normu?

+4/0
14.4.2018 21:02

J65o19s76e83f 80H18o24n58e22š 7311272490913

Já myslel,že to dopředu konzultují co je možné a co mimo realitu

+1/0
14.4.2018 19:12

J98i16ř53í 40C50e79j41n 2407151102342

Já myslím, že po vzájemné konzultaci se shodneme, že EU je mimo realitu téměř ve všem.

+7/−2
14.4.2018 19:57

P61e86t41r 89H17a91r51i69p28r12a46s46a89d 52H73a17j22i84č 5491186543650

Mimo realitu to není za předpokladu, že začnou vyrábět a prodávat i hybridy a elektromobily. Průměruje se to.

+1/0
14.4.2018 20:02

P78e43t88r 80M80a72r53e28č63e35k 1133761589298

Evropská komise je celá kompletně mimo realitu a zásadně s nikým nic nekonzultují! Oni jsou přece evropští komisaři a ví vše nejlépe.

+3/−2
14.4.2018 20:06

J31a81k68u14b 38T74u79r73e95k 2692171491960

Komisařka Jourová za ANO a člen nejvyšší rady Evropy Babiš za Agrofert - s nimi nikdo nic nekonzultuje?

+1/0
14.4.2018 21:47

J16a34k27u30b 59P26r16o30k62e56š 6273218702963

Samozřejmě, že je to možné, ale proč raději neprodávat 30 let starý koncept. Přímé vstřikování se rozšířilo v 80. letech, od té doby se spalovací motory nijak zvlášť nepohnuli, dnes máme je možné elektronické časování ventilů, nebo třeba eletkrická trakce, kdy motor může bežet v naprosto optimálním nastavení (podobně jako při podvnodných emisních testech) a energie k akceleraci z baterií, kondenzátorů, nebo i setrvačníku, kam se může zase vrátit při brždění a mechanické brzdy přijdou ke slovu jen v případě nouze.

0/0
15.4.2018 1:24

M73i82r81e21k 86G75a24j87e90r 5121806139250

Vsak se takova auta vyrabi a prodavaji. Jen je u nas lidi moc nekupuji, protoze jsou draha.

+1/0
15.4.2018 19:54



Najdete na iDNES.cz