Diskuse k článku

Test padělaných kapot na škodovku: jsou měkčí, nepasují a reznou

S více či méně zdařilou napodobeninou se setkal každý. Ať už šlo o padělek značkového trička, bot, hodinek či šperků. Méně se ví, že k nejvíce padělaným patří automobilové součástky. Dokazuje to i aktuální test výzkumníků z ČVUT, kteří se zaměřili na neoriginální kapoty pro škodovky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P50a62v13e95l 53P35o46k38o40r66n14ý 2986194700442

"Je tedy věcí morální volby, zda na sebe toto riziko chcete vzít." - a právní riziko? Může chodec žalovat majitele auta po srážce, že díky neznačkovým dílům došlo k větší újmě na zdraví?

0/0
2.5.2018 9:19

P41a74v35l75a 96M10l15a75d46á 7184755846576

Na trhu je také poměrně pestrá nabídka jiných značek, co nereznou.

0/0
25.4.2018 5:34

M15a64r26e70k 97G61a27j68d21a 4553144426442

Lepší koupit padělek, jak kradene díly.

0/0
24.4.2018 23:33

D35a91v62i66d 68H28o97l23m15a71n 5864770367

Kdo platil ten test ve výzkumáku ? Nebyla to náhodou Škodovka ?;-) Koroze je to poslední. Stačí pečlivě vystříkat vše nějakým tekutým sajrajtem a kapota auto přežije. Pravidelně vystříkávané prahy vydrželi otci na staré Škodovce 27 let....Kapota je proti prahům brnkačka.

+2/−4
24.4.2018 18:35

P76e44t86r 66Č87e77r50m88á33k 9748495439100

No a v tom to právě je - škodovka byla shnilá na papír po pár zimách, tu chybějící vrstvu pozinku prostě nahradite nejde.

+1/0
24.4.2018 19:46

D57a53v75i29d 29H30o43l62m74a22n 5224790487

Ano. Pokud nedošlo k pečlivému vystříkání dutin a podvozku, hnily v té době naprosto všechny auta - nejen Škodovky.... Při ochraně, kterou jsem popsal však auta dokázaly vydržet i 25 let. V dnešní době je to však nesmysl a utopie, která smysl nedává. Koupit-ojet-vyhodit - to je dnešní pohled na ekologii.

0/−1
24.4.2018 20:33

P57e86t43r 10Č92e39r91m71á83k 9818815549660

Hnily všechny i když vystříkaný dutiny měly. Prolejváním celého auta resistinem a různýma domáckýma “sirupama” sice životnost o něco jistě prodloužilo, ale neřešilo to tu příčinu - nebylo to prostě zinkovaný, to je alfaomega tohoto problému.

+3/0
24.4.2018 22:27

D36a91v54i11d 27H23o32l68m70a54n 5474840517

Zinek je výborný ochranný prostředek. Nicméně, jestli si myslíte, že dnešní auta jsou celopozinkovaná, tak je to omyl. Všechny auta jsou hůře či lépe vystříkaná, ale zinek se z úsporných důvodů dává jen na zlomek dílů a v jiné vrstvě než bývalo zvykem po roce 2000. Samotný nevystříkaný zinkovaný práh Vám nejpozději do pěti let prohnije durch. A jak jsem již psal, vystříkaný nepozinkovaný až za čtvrt století.

0/0
25.4.2018 5:14

P65e44t72r 12Č32e73r86m49á29k 9628545339800

Většina celopozinkovaných je i dnes, jiná věc me že se hodně začal používat plast a hliník takže mnoho dílů skutečně zinkovaných být ani nemusí. To že se z výroby dávají ochranné vosky je jistě pravda, ale rozhodně to není to co dělá ten diametrálmí rozdíl mezi dnešním autem a škodovkou s motorem vzadu. Ten leží pořád v tom pozinkování - proto i felicie hnijou před očima i když je bude někdo vystříkávat jak chce, a naopak proto 30let starý audi nebo 20let stará jedničková octavka je bez koroze (za předpokladu že to někdo neoborně neopravoval a ten zinek neporušil).

+2/0
25.4.2018 13:07

D19a51v37i72d 70F93o74r62t 9930505176

A neni to u skodovky jedno? Stejne nove vydrzi jen par let... :D

0/0
24.4.2018 13:58

Š72i94m97o56n 78M86a42r95t24y51n73e57k 7983815593176

A třeba takový Renault/Kia/Ford - ty vydrží nové třeba 10 let ;-D

+1/−1
24.4.2018 14:07

M66a27r17e38k 10J77a45n14e80č41k96a 1827526193871

Značkový servis není zárukou ničeho a už vůbec ne kvalitních značkových dílů. Mě třeba před časem ve značkovém servise Subaru místo kvalitní značky vzduchového filtru sprostě flákli snad ten největší šunt v dílech Starline, ale cena byla samozřejmě jako za značku a na fakturu dali pouze kód filtru. Od té doby měním vše sám a když, tak pouze ověřený neznačkový servis.

+1/0
24.4.2018 13:25

R71u92d65o38l36f 75K39o69n42c 3305588183392

MeToo

0/0
24.4.2018 23:31

J45o92s38e90f 21Š86o17l45t85e22s 8174948580933

Já mám obecně až na jednu výjimku špatné zkušenosti se všemi servisy. Pouze v jednom se skutečně snažili mi pomoci a poskytovali službu. Ostatní byly odrbávky přirážející si 100 % na dílech a ještě zpravidla nevyměnili vše požadované nebo u rozvodů nevyměnili kladky apod.

+2/0
24.4.2018 12:05

P74e47t89r 58Č52e15r62m11á63k 9428525329400

Nejlepší jsou servisy hrazené nebo přispívané výrobcem (ať už různé garančky, svolávačky, kulance, programy pro starší auta atd), tam naopak servis pracuje na 110% protože to pak fakturuje výrobci a ne zákazníkovi :-)

Jinak marže na dílech není nic divného, zaléží na konkrétním případu, u rozvodů je problém zpravidla ten že servisní plán stanovený výrobcem většinou nepředepisuje pokaždé výmněnu všech komponent (napínáky, kladky, řemen řetěz atd), takže chyba není ani tak u servisů jako spíš v tom plánu.

0/0
24.4.2018 12:18

J37o56s74e17f 51Š69o16l68t86e13s 8154718650113

Tohle všechno chápu. Problém je, když na faktuře máte něco a v autě něco jiného. Marže na dílech mi nevadí, pokud je rozumná. Ono za 300 Kč na hodinu se fakt nedá existovat. Ale 100 % je prostě moc. A ono to často není jenom 100 %, ono je to třeba i 200–300 %.

+1/0
24.4.2018 12:20

P52e84t80r 58Č43e76r81m64á32k 9528715159120

To je samozřejmě špatně, na druhou stranu to že by někdo fakturoval v autorizáky díl který fyzicky nevyměnil je naprosto náhodný jev, u pouličních opravářů to pravda celkem frčí. U té marže podle mě nejde o % ale o celek - mě jako zákazníka zajímá výsledná suma a ne položky (podobně jako v restauraci), takže jestli dá někdo vyšší marži ale lepší cenu práce, a nebo ušetřím na dílu ale napálí práci... v tom je zase výhoda to autorizáku - zpravidla se nejede na hodinovku ale úkon je normovaný.

0/0
24.4.2018 12:36

J75o43s39e94f 47Š87o55l79t87e21s 8144658350523

I v autorizáku se kroutěj jak hadi. Třeba Ford má předepsaný ceny některých úkonů včetně dílů a práce. Vtipný na tom je, že to autorizované servisy naprosto ignorují.

+1/0
24.4.2018 13:18

P34e86t43r 83Č86e86r13m19á26k 9818835199540

Jo tak pořád jsou to soukromé firmy co si řídí business tak jak uznají za vhodné - na druhou stranu motivace vyhovět zákazníkovi je vcelku silná - dneska je doba kdy je běžné že zákazník mailem poptá mailem cenu servisu po x autorizovaných servisech, a rázem jsou normované věci na stole.

0/0
24.4.2018 19:48

M58a71r33e32k 45J46a66n39e34č57k17a 1677826203311

Tak si schválně někdy zkuste dát tu práci a propočítat si běžné prodejní ceny za díly, které tam podle faktury máte a nebudete se stačit těm výrazným cenovým přirážkám divit a to všechny servisy, tedy i autorizáky (zkušenosti nejen vlastní, ale i kamarádů). Snad jedinou výjimku co znám je servisní síť Hondy a jejich cenová politika při servisování starších vozů a kdybych neviděl faktury za opravy a také velmi přívětivé ceny dílů, tak bych tomu ani nevěřil.

0/0
24.4.2018 13:54

P63e72t76r 92Č18e34r56m76á87k 9678835279980

A k čemu by to bylo dobré? Abych zjistil že mají vyšší marže? No a? Jak jsem psal - důležitý je výsledek, tedy jestli celková služba odpovídá požadované ceně. Jinak cenová politika pro starší vozy je dnes hojně rozšířená všude, a jedná se skutečně o velmi zajimavé podmínky (na kvalitu autorizáku), třeba u škody je znát že to dotuje automobilka, jinak by se to autorizáku vůbec nevyplatilo za ty peníze dělat.

0/0
24.4.2018 19:44
Foto

I65v26a56n 20K38o43p95t18a 5637882671287

No musíte ale srovnávat srovnatelné, tedy originální díly. Ne originální díl a díl třeba z Kelly neoriginální z druhovýroby.

0/0
25.4.2018 9:52

M67a22r98e38k 36J26a14n75e81č54k52a 1157906113301

Servisy dneska rýžují hlavně na dílech a to mnohdy klidně i více než 100%, protože pouze cena za práci by je neuživila, nebo by se museli daleko více otáčet. Nejrozumnější je si nakoupit a přinést vlastní díly, ale to toho servisáka musíte znát. Mnohé servisy vám nejsou ochotny vyměnit ani vlastní olej a filtr, natož pak jiné díly, protože to by už z těch lidí neměli takovej vývar. Tohle mě přinutilo si vše na vozech v rodině měnit sám a mám jistotu.

0/0
24.4.2018 13:41

Š12i93m45o63n 61M28a66r72t18y10n95e38k 7493235223106

Nejvíce je to vidět na náplních, kdy mají zisk klidně přes 300%. Olej nákupní cena cca 100 Kč/l - prodávají ho za 400 Kč/l, kapalina do ostřikovačů - nákupní cena cca 30 kč/l - prodávájí za 80 kč/l....

+1/−1
24.4.2018 13:56

J83i18ř73í 49H21r56a47d61e51c 9798507270204

Řízek do hospody nosíte taky svůj?

+1/0
25.4.2018 18:17

P73e51t29r 37F22i93a23l28a 3354165101106

Určitě máte pravdu, problém vidím v tom, že se ne každý vyzná a díl dokáže posoudit. Osobně mám špatnou zkušenost z velké opravy autorizovaného servisu a dobrou s neorig. díly, ale je to hodně o štěstí.

0/0
24.4.2018 12:00

A49l90e37š 39J86a63n62á68č54e68k 3953274606183

No kdyby jste viděli jak vyrábíme v prvovýrobě :-D Nebo co za šunt dnes vyrobí Fiat v Turecku s použitím dílů z levných montoven celého světa, nějaká druhovýroba to už podělat nemůže :-D

+4/−1
24.4.2018 9:38

M54a55r82t21i80n 76Š49i61m43e58k 4760114368285

Fiat už je druhovýroba ;-D;-D

+8/−1
24.4.2018 9:43

J80i57n12d72ř48i71c64h 19Š32k64o25p87e57k 4645151540125

Pokud člověk tenhle šmejd vyloženě chce, v pořádku, ať mu to shnije třeba za rok. Hlavně když jednorázově ušetřil pár korun.

Pokud chce ale normální díl, ale tenhle šmejd mu tam dá servis, tak bych za to klidně bral živnosťáky

+13/0
24.4.2018 9:27

V75á13c49l66a44v 24M34a33l60ý 3864578784619

Nevím co tady řeší, kapota na Škodovce je tak měkká, že když jí zavřete rukou, je na ní důlek, i fabrika doporučuje nechat zavřít volným pádem. Jestli je z Číny nebo odkud to vozí, je jedno.

+14/−2
24.4.2018 8:55

B85l37a43ž68e73j 20M93o53t22y46č89k45a 8607557655870

jojo, na kapotě se už nemuže ani souložit.

+9/0
24.4.2018 9:02

J91a95n 38K14o73n35v32a78l42i45n43k76a 5490871841175

To u fabie zpravidla nehrozí

+2/0
24.4.2018 9:11

P40a69v78e87l 53M87a90t93o60u58š62e66k 4598300824

Což je u takového kočkolapu skutečně k vzteku...

+10/0
24.4.2018 9:27

A67r68n44o67š89t 28S74t86á59r14e64k 4362370765264

Volny pad je vcelku standardni a spravny zpusob zavirani kapoty. Protoze pokud se pousti ze spravne (male) vysky, zavira se porad stejnou silou a sama. Neni potreba nekde tlacit, nebo mackat (pokud ano, tak proverit zamek, vetsinou staci promaznout).

+6/0
24.4.2018 10:29

V14á34c60l81a15v 90M75a76l44ý 3134158434529

Možná by bylo lepší, udělat tu kapotu pevnější, než jí dělat z papírplechu.;-D

0/0
24.4.2018 14:48

Z21b61y74n17ě14k 29J94a87n65d81a 7283822885601

Takže povezete váhu navíc, tím pádem spotřeba a ekopošuci šílí...

+2/0
24.4.2018 16:09

A24r74n11o19š98t 15S65t93á48r19e57k 4932540515514

Možná, ale ne kvůli zavírání ;-)

0/0
24.4.2018 21:15

V19i70l43é59m 52K95l69i82k25a 5143645206131

Ale on je povrchový plech relativně měkký záměrně - ochrana chodců. Dokonce se řeší i mezera mezi kapotou a blokem motoru (v zavřeném stavu) - tak aby případná deformace hlavou chodce byla dostatečná..

+1/0
25.4.2018 10:35

M44a20r40t44i53n 46Š87i25m33e54k 4320494818755

Já osobně si na auto nedám nic jiného než originální díl. To že je druhovýroba je levnější není tím, že by druhovýroba byla charita, ale protože ta kvalita je horší (zpravidla použitím méně kvalitních a levnějších materiálů)

+4/−5
24.4.2018 8:52

P82a43v96e54l 22N42o67v21á10k 7531876919273

Ne vždy to tak je :)

+5/0
24.4.2018 8:53

M15a28r92t93i50n 55Š89i14m97e26k 4590104158635

Kvalitnější druhovýrobu jsem tedy ještě neviděl :-)

0/−5
24.4.2018 8:56

L10u84k26á21š 20O69m30á86č48k28a 5581514771446

To není druhovyroba. Ale nákup dílů od výrobce, který zboží dodává automobilce.

+1/0
24.4.2018 9:00

M32a20r86t55i61n 28Š82i95m40e60k 4810924908715

Jako že Starline by dodával automobilce ;-D

0/−2
24.4.2018 9:06

J83a26k47u54b 16J78e67m36e83l42k77a 7319964288796

Tak zrovna zmínite takovou pseudo značku.

Co třeba SKF teď sem měnil ložisko na kole a dával sem se od nich a spokojenost.

+4/0
24.4.2018 9:43

M14a45r97t76i95n 36F53i76l39i30p63c26z64y25k 3831251455893

A to hned teda poznáte kvalitu, že jste tak spokojen? Já bych soudy u ložiska dělal až po 200tkm.

0/0
24.4.2018 9:49

J86a43k15u29b 97J63e81m28e13l60k53a 7499254578936

Já někde psal ,že sem ho tam dával včera?

Navíc SKF není žádná no name firma,ale má dost velkou tradici a kvalitu.

+5/0
24.4.2018 10:13

P40e61t78r 77S84p61a84t36z18i65e26r85e88r 7494542115414

no psal jste ...ted jsem měnil ložisko...tak slovo "teď" znamená maximálně týden zpět....:-)

0/−1
24.4.2018 10:27

P66e17t44r 46S97p26á10l22e24n17k49a 2253852805487

Nebo že mám ještě špinavé ruce.

0/0
24.4.2018 12:36

P68a70v84e31l 46M67a15t43a11s 1161955620817

Ložisko SKF mi kdysi (asi před 15 lety) na Felině 1.6 vydrželo v předním kole 20 tis. km.

Bez komentáře.

0/0
24.4.2018 11:47

P76e91t78r 58V59o21d81i18č22k56a 5418452785

Špatně jste ho (nebo váš servisák) nainstaloval. Zrovna tohle člověk bez zkušeností zaručeně podělá. Stačí jedna špatná rána a ložisko vydrží maximálně pár desítek tisíc místo 150tis.

0/0
24.4.2018 12:39



Najdete na iDNES.cz