Diskuze
Mladí lidé jsou miláčkové autoservisů. Sami si nevymění ani kolo
Děkujeme za pochopení.
J59i86ř25í 52K72a16r20e61š
Všechny uvedené věci jsem dělal už v deseti letech .. Stačí se jen narodit na vsi a býti vidlákem
M20a64r29t27i30n 92K56o52l63a58c63e48k
To znáte ten vtip, jak příjde mladá slečna do obchodu s autodíly a chce takovou tu tyčinku co je na ni olej. Prý už je krátká a chce delší.
L53u92k79á89š 37K76m19e54n32t
Po pravdě zkontrolovat provozní kapaliny, umět doplnil vodu do ostřikovačů nebo dolít olej snad není problém pro nikoho. Zde bych chápal třeba to, že ne každý se orientuje ve specifikacích oleje a neodváží se tam nalít něco, o čem neví, zda to je ve správné specifikaci. Tomu se pak prodraží, pokud si jej zajede koupit do autorizovaného servisu, kde jsou ceny nehorázně přemrštěné. V dnešní době ale už není problém si podle modelu vozu a motoru vyhledat patřičnou specifikaci oleje a většinou vás to navede i na nějaká e-shop, kde to bude podstatně levnější, jak v servisu. Na druhou stranu ne každý si asi ten olej dovede i komplet včetně filtru vyměnit. I když to také není nic složitého. Ale já osobně bych se s tím nedělal. Už jen proto, že bych byl jak čuně :).
Vyměnit si kolo by měl být také naprostý základ. Tam přeci není nic složitého. Musíte jen vědět, kde máte patřičné náčiní, pokud ho tedy ve voze vůbec máte. Těm moderním postupům, kdy se rezerva už nevozí a jen se to sprejem provizorně zalepí moc nefandím. Ono obchoďákovi, který je 400km od "základny" je to stejně k ničemu :).
Samostatnou kapitolou jsou pak žárovky. Zde se naštěstí prosazují ledky, takže vzadu u řady aut už není co měnit a vepředu je to otázka modelu od modelu. Třeba Mazda 6 první generace v tomto směru prakticky nedovolovala řidiči, aby si žárovku sám vyměnil. Citroen C4 první generace také na jedné straně měl opravdu málo místa a chtělo to spíš ženskou ruku. Nebylo se tam jak dostat. Jiná auta mají naopak světlomety dobře přístupné. A pokud to jde, tak tohle by měl každý umět, aby nejen viděl, ale hlavně byl viděn. Samozřejmě měli byste vědět, kde máte ve vozidle pojistky a kde máte náhradní, ale do elektroniky dnešních vozů bych se také nehrabal.
Jinak aby si člověk dokázal načíst chyby diagnostiky, to mi už přijde na běžného člověka zbytečné. Stejně tak další postupy, jako výměna brzdových destiček, kotoučů, případně rozvodů ... do toho bych už nešahal. Hlavně pokud jde o brzdy.
M14a39r93t96i66n 45K57o22l20a81c19e94k
proč hledat specifikaci oleje, když to máte v motoru, nebo na palubce někde na štítku s informací vyměnit po x km, nebo (obvykle) 2 roky.
Nicméně já si výměnu oleje taky už nechávám dělat při ročních prohlídkách a udržování servisky, taky nemám wag, kterým bych nuloval počítač.
J55o86s12e75f 11Š81o90l52t94e52s
Moc to řešíte. Vyměnit kolo ve skutečnosti dovede skoro každý, ale ono ne každý má dneska v autě rezervu. Já nemám rezervu ani v jednom autě, jenom lepicí sady s kompresorem a zatím v pohodě, vždycky jsem dojel. A hlavně, spousta lidí si dneska koupí nové auto a tam je naprostá blbost cokoliv dělat sám. V ceně auta máte zpravidla bezplatný servis na několik let a záruky a garance všeho možného.
M53a43r77t94i66n 17K35o25l94a96c65e38k
pak jistě umíte použít lepící sadu
J16i34ř35í 29M62a57k97o40ň
Kdysi jsem byl poučen,že v tržní společnosto platí pravidlo "vydělej a nech vydělat"! Nějaké "domarobiko" ,potřebné v dřívějších dobách, je proti trendu společnosti.
M75i53c53h97a16l 76H24a36u93f
Jsou dokonce státy, kde když pobíráte podporu v nezaměstnanosti, tak si musíte najmout instalatéra nebo elektrikáře atd. a nesmíte si ty opravy a úpravy udělat sám. Jasně, co si spravíte doma, to se asi nikdo nedozví, ale natřít si sám plot už může být špatně.
Š27t12e37f61a85n 59B29u71k77o49v86a93n
Nechápem zmysel článku. Od revolúcie v roku 1989 sa riešia SLUŽBY - SLUŽBY - SLUŽBY. Načo by som mal opravovať vodovodný kohútik, zapojovať zásuvku, alebo meniť olej v motore? Pokiaľ by si tieto veci robil každý, tak za A: čo budú robiť inštalatéri, elektrikári a pracovníci v autoservisoch (a iné profesie)? Teda ľudia, po ktorých mnohí na námestiach v roku 1989 volali? A za B: ak ako laik niečo pokazím a napr. od zle zapojenej zásuvky sa podpáli barák, tak pôjdem sedieť za všeobecné ohrozenie...
J85a22k39u26b 79S77t50a80š28e42k
Protože když nebudete umět aspoň základní věci, tak:
1) řemeslníci a servisáci s vámi budou neskutečně vydžebávat - utažení 2 šroubků za 1000,- Kč? Není problém.
2) u ženských budete chlap na nic.
P76e89t34r 95H60o40f21m88a10n78n
Kolo vyměnit je jednoduché, ale kdo mi přeprogramuje ŘJ, aby se naučila nový ventilek? Bez toho neprojdu STKáčkem.
A62n11t54o47n74í10n 90S78v58o53b58o89d40a
Zlatý koncem, ten má jen porovnání obvodu pneumatik bez přímého měření tlaku, takže výměna kola v pohodě
L23a81d35i97s72l54a75v 84S57l72e62z19á69k
To je hezké, že spusta diskutujících ja napůl automechanikem. Ale tady jde o mileniály, těm je kolem 18 let. To všechno jste uměli už v 18ti??
Doma a okolo baráku toho také zvládnu spoustu sám bez řemeslníků. Nechci se mladých zastávat, ale když mi bylo 18, tak jsem na tom nebyl o moc líp...
Trochu mi to připomíná oblíbený hejt "to za našich mladých časů..."
L93u74d27v19í74k 15G84a42j75d24o35š40í74k
No nevím. Když my bylo asi tak 22, tak jsem komplet rozložil Škodu 120. Holou kastli sám přestříkal, zase to celé složil dohromady a představte si že to pak dokonce naprosto bezchybně fungovalo. Tedy v rámci možností Š120. Jen jsem pak nechal překontrolovat geometrii. Na to jsem neměl vybavení.
A to rozhodně nejsem vyučený automechanik.
J36a62n 93K20r49p86e58c
umim si vymenit kolo, zarovku, tlumice i pruziny, tesneni pod hlavou, rozvody, diferencial... ale neni to moje profese. drive me to bavilo. ted uz na to nemam cas ani naladu. muj volny cas je cennejsi nez prace autoservisu a ten pracovni stejne tak. vydelam si za tu dobu co bych se s tim patlal vice, nez bych zaplatil servisu. z casove-ekonomickeho hlediska to pro me nema vyznam. tak uz to nedelam. a navic je na to zaruka.
J20a24k34u41b 47S43t34a93š14e37k
Já jsem to jednou počítal a časově to u jednoduchých prací typu svíčky, olej, kola, termostat, tlumiče... prostě nevychází - servis mám nějakých cca 30 min jízdy, tj. 4x jízda mezi domovem a servisem :( ... no a kteroukoliv z výše uvedených prací zvládnu za 30-60 min. Za mě do servisu jen s náročnějšími pracemi.
L91u37c15i15e 26F61o49r77m52á14n96k47o66v10á
Já si třeba sama kolo vyměnit umím, zimní za letní mám na samostatných diskách a přehazuju si je sama, i v provozu už se mi to hodilo, když mi praskla pneumatika, takže jsem nebyla za bezmocnou ženušku, která musela prosit o pomoc. Doplnit kapaliny taky umím, zkontrolovat a dofouknout pneumatiky taky, umím i vyměnit žárovky ve světlech (a že je to u těch předních teda šílený opruz). Ale co dalšího? To snad pro běžnou péči o auto stačí. Většina diagnostiky se dneska dělá napojená na počítač, součástí záruky je, že řidič sám na ten motor ani nesáhne, a vůbec, proč bych kruci měla umět třeba vyměňovat svíčky nebo brzdové destičky?
S67e97i73d48l 31P63e61t23r
I když odhlédneme od financí* tak třeba pro úsporu času ..
Např. vyměnit destičky trvá tak 25 minut - než dojedu do servisu, než to sepíšou, než to tam udělají a i kdyby to dali "na počkání" zabiju s tou prkotinou min. 3 a více hodin a zbytečně najedu nějaké km ..
U výměny oleje má pak člověk jistotu, že jenom neotřeli filtr hadrem a nenalili tam "cosi".
mmch. na výměně oleje se lze dostat většinou na min. polovinu* neb paradoxně ač servisy nakupují po barelech zákazníkům účtují zpravidla za dvojnásobek co lze příslušný olej běžně koupit
Ale samozřejmě každého peníze, čas a svobodná volba jak s nimi naloží ...
-----------------
* což u mého povozu dělá skoro 2000,-. Nemaje sice špatný příjem, přece jenom 2k/hod stále ještě nedosahuje ...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Přejmenujte ho! Milano není prvním autem, které se nakonec jmenuje jinak
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Diář petrolheada: Do Kolína na mercedesy, do Poděbrad za švarnými Italkami
Navzdory chladnému počasí, které má panovat, je nadcházející víkend akcemi prosycenými vůní benzínu...
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...