Diskuse k článku

Turbo místo atmosféry: první jízda s ostrým žlutým mrňousem

I nová generace Suzuki Swift dostala ostrou verzi Sport. Malý atlet si uchoval praktičnost a pohodlí výchozí verze, ale k tomu přidal i přiměřenou porci zábavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P35e37t39r 96K25r23á18t59k27ý 5309876106551

ten starší atmosférický motor 1.6 že prý nemá sílu, přitom autor předtím píše, že max. výkon je skoro stejný jako u turbo motoru?? tak evidentně autor neví co píše, síla motorů je tím pádem stejná, jen ten s turbem prostě má vyšší točivý moment a táhne "odspodu" díky turbu a hned, u atmosféry holt člověk musí více točit, ale když točí, tak síla motoru bude stejná...

+1/0
22.4.2018 15:51

J56i73ř86í 57S63c85h43w41a14c21h 8278574518136

Jsou to jen novinářova pocitová prohlášení.

Prostě jede, motor točí 2000 otáček, sešlápne plyn a hodnotí jak motor táhne. Samozřejmě, že motor, který při těchto otáčkách dodá o cca 40% větší krouťák tedy i výkon a má zátah cca 2,3 litrové atmosféry tedy hodně více. Ta atmo 1.6 bez podřazení "tu sílu" v tuto chvíli prostě nemá.

Ještě markantnější jsou ty pocity u těch co jezdí dieselem.....

Pak se tu člověk dočítá, že třeba Octavia s 1.0TSI se prý bude muset do kopce tlačit, přitom ten motor ve výše uvedeném scénáři táhne jako dvoulitr od Mazdy a u té takový nesmysl napsat nikoho ani nenapadne.;-)

+1/−1
22.4.2018 18:52

R49o19m71a62n 15P82o84l83á73č23e28k 5416869325

Vypadá hezky. Jenom ty kola nemuseli sundat z Octavie RS ;-D;-D;-D

0/0
21.4.2018 21:22

J14i16r59i 21G92a20z81d38a 8154623664964

jasne, takova kola nikde predtim nebyla.:-) oktavka, pupek sveta....akorat ,ze tyhle kola mivala treba alfa romeo

+2/0
21.4.2018 22:28

M90i90c30h25a21l 49M73o19u67c50h54a 8675815260694

Nevím jak tae generace, ale ta předchozí byla hodně zábavná. Ano, na dálnici a rovinatějších úsecích tomu chyběl výkon, ale v utažených zatáčkách to dokázalo potrápit papírově mnohem rychlejší auta. Lehoučké auto se slušně vyladěným podvozkem za přívětivou cenu.

+3/0
21.4.2018 19:36

V72o98j73t39a 31E98r20b37e96n 5617167633400

Ty kliky nejde vyfotit v detailu, když už se o nich píše?

+2/0
21.4.2018 12:44

J31a21n 13D19l94o18u90h93ý 7624589110789

Milej redaktore pises bludy a nebo neumis jezdit! Atmosfera proste taha v prumeru vsech motoru nekde od 4000ot. A vys. Tvrdit ze to nejede, kdyz s tim jezdis jak s hnojem je vazne usmevne ;-) Ten turbo motor presne resi “neznalost” jak vyzdimat atmosferu na plno a pak se kazdy hnup rozplyva, jak to jede. Ja mam 1.6 atmosferu v MX5 a do 4000 otacek to je krotkej beranek, a pak se rozburaci motor a nastane “peklo” az do 7000ot. Pri klidne jizde pritom jezdi za 6,5litru na 100km a je tezsi nez tenhle turbo kram ;-)

+4/−2
21.4.2018 8:16

Z67b76y63n62ě61k 91J38a76n50d19a 7383402335441

Milej čtenáři, přečti článek a mysli u toho... O těch 4k mluví o turbu, minulou atmosféru klidně vytáčel.

+2/0
21.4.2018 8:59

R97o79b63e32r63t 15M85a42t87u55l46a 8447719736345

Akorát, že ten turbomotor tahá už od 2000 až do těch 7000 takže v rozsahu 5000 a ne jenom 3000. Navíc s turbem má člověk motor, který jede a zároveň má i ticho, protože mu stačí 2000 otáček. U atmosféry si musíte vybrat jestli chcete ticho a nebo, aby to jelo a i tak to pojede hůř jak to turbo...

+1/−2
21.4.2018 12:45

J75a19n 50D72l59o63u31h56ý 7734459680769

To turbo tam je pro rozsah nizkych otacek. Cili jinak receno aby motor konstrukce EU6 o objemu nula nula nic vubec jel, musi mu pomoct turbo. To turbo vam rozhodne nezarucuje u takovychto motoru nejaky “obrovsky” zatah. To by tam muselo byt turbo pro vysoke otacky a objem motoru aspon 2 litry. Popripade bi-turbo ( nizke + stredni otacky), jak to aktualne resi bmw i mercedes.

0/0
22.4.2018 11:01

J85i89ř22í 81S72c85h60w20a20c39h 8398944958916

Při klidné jízdě pojede tento turbokram hluboko pod 6.

+1/−2
21.4.2018 17:44

J34a87n 18D26l26o29u64h51ý 7734989870679

Mozna tak do 80km/h. Klidnou jizdu definuji tak, ze jedu na rychlostnich povolenych limitech ale zbytecne prudce neakceleruji. Na trhu neni jediny turbo motor, ktery v objemu litru by mel vyrazne nizsi spotrebu nez atmosfery o objemech 1.2 az 1.6 litru ;-) Ve meste samozrejme turbo kram vyhraje, ale kdo jezdi “jenom po meste”? To je sen automobilek neslucujici se s realitou.

0/0
22.4.2018 11:06

V72í79ť75a 33K88r86u93t37i98š 1520754735737

Dle vaší rychlostni definice klidně jízdy se na zhruba šest litrů dostanu i turbem 110kW ve větším a těžším autě, takže s tímto lehkým prckem levou zadní (a akceleruji právě kvůli efektivitě prudce). Minulý SSS žral dle svých uživatelů 7,5 litru. Za to dnes v pohodě jezdí nižší střední okolo 130kW.

+1/0
22.4.2018 12:10

J58i20ř63í 23S45c78h54w76a67c38h 8428474578296

naprostá většina moderních turbomotorů při klidné jízdě bez potřeby akcelerace, tj malém zatížení, tj včetně okresek a dálnice, mají menší (nikdo tu netvrdil, že výrazně menší) spotřebu než cca 10 staré srovnatelně výkonné atmosféry.

A průměrná spotřeba (tedy i s tou občasnou akcelerací) je taky menší:

Polo s TSI 1.0/1,2 průměr 6,1 (z 290 vzorků)

Fiesta s 1.0 ecoboostem průměr 6,4 (170 vzorků)

Fiesta s atmosférami, průměr 6,9 (540 vzorků )

Polo s atmosférami, průměr 6,9

Fabia s atmosférami průměr 7,0

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/451-Polo.html?fueltype=2&constyear_s=2015&constyear_e=2018&power_s=66&power_e=66

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/147-Fiesta.html?fueltype=2&constyear_s=2015&constyear_e=2018&power_s=74&power_e=100

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/17-Ford/147-Fiesta.html?fueltype=2&constyear_s=2008&constyear_e=2011&power_s=60&power_e=100

+1/−1
22.4.2018 18:32

J49a21n 44D25l22o93u14h22ý 7794439860509

Rozdil neni ani litr, odpovedel jste si sam, ze mam pravdu

+1/0
23.4.2018 0:09

V52í10ť67a 92K81r22u43t52i67š 1180114375387

A můžu se zeptat, co si představujete pod tou "výrazně lepší spotřebou"? Protože stále platí fyzika (valivé a aerodynamické odpory, neplynulá jízda, akcelerace, střídavý profil trasy, startování studeného motoru, krátké trasy atd.) a jen na tohle potřebujete i za absolutně ideálního benzínového motoru možná 3-4 litry benzínu. Takže pokud z toho neefektivního "zbytku" ušetřím 25% jen tím, že změním plnění z atmosférického na přeplňované, tak to je podle mne zásadní a skokové zlepšení. Nemluvě o charakteru motoru a výkonových křivkách výkonově srovnatelných motorů různých konstrukcí, kdy drtivé většině se lépe jezdí s těmi přeplňovanými, viz. diskutovaný vůz - nyní v běžných otáčkách 230Nm, v minulé generaci zhruba 150Nm.

+1/0
23.4.2018 0:36

J29i42ř90í 15S51c42h84w41a66c54h 8258634368626

No pravdu nemáte, protože pod každým článkem o malém turbomotoru tvrdíte (a naznačil jste to i svým úvodním příspěvkem), že ty "turbokrámy" mají spotřebu vyšší než původní atmosféry. Proto je taky titulujete jako "turbokrámy".

A když se ukáže, že mají spotřebu naopak nižší, tak jen "ohrnete nos" protože ta spotřeba není "výrazně nižší", že to je "jen 8 deci".

Ale těch 8 deci navíc ze základní spotřeby 6.1 litru je 15% navíc!

Takový rozdíl v přímé srovnání například při výběru nového auta s udávanou kombinovanou spotřebou 10 litrů nebo 11,5 litrů, nebo u ameriky s 15 litry nebo 17 litry je podstatný rozdíl, který to druhé auto (které je jinak ve všech ostatních parametrech stejné) udělá nejspíše neprodejným.

0/−1
23.4.2018 9:31

V79í68ť45a 40K29r36u94t36i54š 1180744565297

S atmosférou, když chci "jet", tak musím minimálně o dva, někdy i o tři stupně podřadit. S turbem jen často stačí šlápnout na plyn.

+1/−2
22.4.2018 2:54

L14a14d60i40s20l17a86v 92K60a23l17o38u10s 7115196841550

Já to s turbonaftou občas řeším při vjezdu

na dálnici vytočím 3 skoro nadoraz,a pak řadím 6.

0/0
29.4.2018 16:53

K51r38y55š59t63o82f 31L77a80n10í43k 1929870815405

ta spotreba je dost vysoka, na takovy objem. za 7-8 litru jezdim se svou dvoulitrovou Mazdou, manzelka se svoji klidnejsi jizdou i za 6.

+2/−1
21.4.2018 5:34

P94e23t80r 36S16t24e15j56s48k69a28l 3559378124296

Pise ze jezdil dynamicky, ne jako s kloboukem.

+3/0
21.4.2018 18:26

K35r84y50š98t66o45f 10L68a49n31í39k 1619390165535

ja si to auto taky nekoupil na nakupy ale jako hracku, a podle toho jej pouzivam.

+2/0
21.4.2018 21:14

J98i71ř40í 76S43c86h29w82a78c40h 8468804178896

novináři by z tvé "hračky" dostali 8-9 litrů naprosto bez problémů ;-)

+2/−1
21.4.2018 22:07

J45i37r92i 75G60a74z57d52a 8884243934934

jenze, 2-litrova mazda nejezdi rohodne jako Swift Sport....ten zazitek je nekde jinde a dynamika motoru rovnez. sam jsem M6 s 2,0 mel...

+2/0
21.4.2018 22:30

K53r41y15š75t61o74f 50L93a69n55í25k 1609680425165

mohu srovnavat jen podle zde uvedene akcelerace 0-100 a ta je stejna. jinak z beznych vozu nizsi stredni tridy, ktere jsem poznal, ma Mazda nejlepsi jizdni vlastnosti.

0/−1
22.4.2018 5:23

K12r70y67š30t64o92f 78L13a92n45í85k 1779410955555

mluvim o M3

0/0
22.4.2018 18:07

Najdete na iDNES.cz