Diskuse k článku

Seat Arona je 84. SUV na českém trhu. Krásně jede, ale ničím nepřekvapí

Na českém trhu se loni prodávalo 83 modelů kategorie SUV. Co přináší ten osmdesátý čtvrtý, kterým je Seat Arona? Slibuje vše, co jeho konstruktéři naslibovali, nebo je jen dalším automobilem ze stále oblíbenější kategorie?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L21a70d39i95s95l60a45v 62K23a72l77o90u65s 7265326351150

Nechci SUV, přesto ho všichni výrobci chrlí, jak Baťa cvičky. Logicky vzato, SUV bude mít vyšší spotřebu, horší dynamiku, horší stabilitu, vyšší hmotnost, vyšší potřebu výkonu a kroutícího memntu, vyšší setrvačné síly, vyšší valivý odpor, vyšší odpor vzduchu , potřebu větších a dražších pneumatik a bude výrobně dražší a nákladnější na servis. Přesně proti plánům Brusselu a emisních limitů. Chápu lidi, kteří jej chtějí, Je v něm vyšší posaz, lepší přehled a pocit většího bezpečí a pohodlí. Bohužel na klasická auta výrobci jaksi pozapoměli a prakticky není z čeho vybírat. ;-(

+1/−1
25.4.2018 21:10

P33e65t34r 45Č92e68r92m40á80k 9518845329270

Zas tak trafické to není, normálních aut v klasických třídách se vyrábí pořád většina trhu.

+1/0
25.4.2018 22:38

K86a49r29e78l 58V12a38c43h67u37t 9683272799343

Autíčko za 630 tisíc, když Renault vyrábí podobného "pinďu" (Clio), které si ale cení na 240 tisíc? ;-D ... Proboha PROČ kupovat takové předražené nafouklé broučky, když mnohem levnější auta vám poskytnou mnohem lepší zábavu??? ;-)

+2/−3
25.4.2018 9:54

Š16i17m10o66n 11M16a76r73t93y77n78e75k 7773695133646

Trošku to motáte. Clio není srovnatelné. Srovnatelný Captur, který v podobné motorizaci a výbavě vyjde také kolem 600 tis.

+5/−1
25.4.2018 10:14

M78i93r76o89s55l90a51v 45K46u72c32e75r88a 4967950757741

Vzhledem k tomu, že absolutně nejdražsí Captur s motoren 150 koni, automatem a nejvyssi vybavou S-edition vyjde na 528 tisic, tak proste nemáte pravdu.

+3/−1
25.4.2018 14:36

Š88i68m34o73n 51M28a30r20t20y75n35e10k 7783365603726

Ok, tak cena není srovnatelná, ale pořád to je cca 400 tis a ne 240 tis.

+1/0
25.4.2018 14:40

J64i72ř89í 33S12c43h59w25a58c31h 8638434538966

Srovnatelné s Capturem to je.

Arona 150k v "nejvyšší výbavě" FR začíná na 450. Vše ostatní do těch 630 jsou příplatky

Captur 150k v "nejvyšší výbavě" začíná na 500 a dalšími příplatky se lze dostat na nějakých 590.

+1/−1
25.4.2018 15:18

V14l80a82d98i13s79l44a39v 14B51u58r69y45š80e74k 1199452927944

auto s motorem 1,5 TSI 110 kW s vypináním válců za necelých 450 tisíc mně příjde lepší volba než o 100 tisíc levnější Clio, který po 5 letech neprodáte ani za 120 tisíc, navíc zrovna renault je sice nejlevnější, zato se strašnou pověstí, nutno říct že oprávněně, zkusme to srovnat třeba s golfem stejné motorizace a pak uvidíme

+3/−1
25.4.2018 11:37

M85i50r85o35s74l57a92v 95K66u76c65e77r31a 4297950377561

;-D;-D

0/0
25.4.2018 14:37

V91l30a42d84i80s53l73a24v 44B82u21r27y49š58e81k 1879482587224

samozřejmě že při 40 otáčkách motoru budete pochybovat, že máte pod kapotou 150 koní, ony tam totiž ani nejsou a být nemůžou, udávaný maximální výkon totiž není při 2500 otáčkách, ale maximální celkově, takže ten motor je chopen vyvinout tenhle výkon možná tak při 4500 otáčkách a si ještě vyšších, tedy 75ti, 75x 0,25 kN x 6,28 může být těch nějakých 110 kW a při 40 otáčkách je výkon maximální 40 x 0,25 x 6,28, tedy 63 kW, pak samozřejmě řidič pochybuje o tom, že má při 2500 otáčkách 110 kW, když jich mi k dispozici jen 62, ti novináři dělají z lidí strašný blbce

+4/0
25.4.2018 7:20

P61e93t19r 64Č55e58r61m13á67k 9258965879260

To je důsledek propagandy downsizingu, kdy se záměrně zvýrazňují především maximálmí hodnoty těch veličin, bez ohledu na průběh a především zcela bez ohledu na jeho dosažitelnosti což je přitom fatální.

+2/0
25.4.2018 13:16

Š96i67m67o32n 21M89a10r69t42y61n60e23k 7193845483376

Tak jako u všech motorů.

A průběh výkonu + točivého momentu je většinou lepší a použitelnější právě u těchto menších morů s turbem.

+1/0
25.4.2018 13:30

P17e95t42r 80Č46e24r94m97á20k 9778395319910

To právě je pouze někde, v tom je ten zakopaný pes.

+1/0
25.4.2018 13:32

Š69i55m29o85n 32M11a51r89t23y64n36e68k 7223915613576

Tak třeba ze srovnání "legendárního" držáku 1.6 MPI - 75 kW a 1.0 TSI 81kW vychází o poznání lépe TSI. To samé 2.0 MPI - 85 kw a 1.4 TSI...

0/0
25.4.2018 13:48

P13e41t48r 75Č63e40r18m10á55k 9458595529710

To je přímo ideální motor na demonstraci toho že to neplatí právě všude a záleží na dalších podmínkách a konkrétní aplikaci motoru. Zatímco v menších modelech se 1.6 nahradila 1.2 TSI o zhruba stejném výkonu více či méně bez problému, naopak do větších se vůbec nedostala - přestože papírově měla lepší hodnoty tak dosažitelnost průměhu ležela mimo provozní podmínky.

+1/0
25.4.2018 13:57

Š34i10m21o70n 47M49a90r15t93y33n61e46k 7843265813766

A kam by jste tu 1.2 TSI (dnes 1.0 TSI) chtěl dávat? Dává se do Octavie, dává se do Golfu. A dokonce se dává do Superbu (kde by základní benzínový motor 2.0 MPI)

0/0
25.4.2018 14:01

P53e76t12r 13Č46e62r74m96á81k 9258155249200

Nejde o to kam bych jí chtěl dávat já, ale kam se místo 1.6 nedávala protože na to nestačila. Passat, A4, Exeo atd. Jinak to superbu se nikdy 1.6 ani 1.2 tsi nedávala.

+1/0
25.4.2018 15:04

J84i75ř65í 91S46c51h40w36a57c51h 8538214668976

už zase ty tvoje nesmyslný plky o "fatální nedosažitelnosti čehosi".;-D

Mohl bys tu uvést nějaký KONKRÉTNÍ modelový příklad toho, kdy třeba 1.2TSI/ 81kW v Octavii "něčeho fatálně nedosáhne" a atmosférická 1.6MPI 75 kW toho "dosáhne"? Samozřejmě se zdůvodněním jasnými fyzikálními fakty!

0/−1
25.4.2018 21:05

P47e25t23r 27Č55e90r28m78á91k 9818505689860

Čekal jsem kdy po sropadesáté projevíš svou nechápavost fyzikálních jevů, skoro bych se divil kdyby ne ;-D Konkrétní modelový případ na octavii jsme řešili minule, čemu jsi na něm nerozumněl prosím?

+1/0
25.4.2018 22:40

J47i46ř72í 64S33c84h89w82a48c84h 8808924788406

takže jako obvykle .... neuvedeš. Rv

0/−1
25.4.2018 22:48

P45e27t29r 60Č59e35r95m75á59k 9668115879680

Jiříku když nenapíšeš čemu konkrétně nerozumíš v tom co už zde bylo vysvětleno několikrát tak to můžu psát dokola ale nikam se nehnem ;-)

+1/0
26.4.2018 13:31

J28i65ř96í 73S19c94h82w53a87c20h 8778874868806

Já jsem ti to napsal jasně, takže ještě jednou:

Mohl bys tu uvést nějaký KONKRÉTNÍ modelový příklad toho, kdy třeba 1.2TSI/ 81kW v Octavii "něčeho fatálně nedosáhne" a atmosférická 1.6MPI 75 kW toho "dosáhne"? Samozřejmě se zdůvodněním jasnými fyzikálními fakty proč toto jakože nastane!

0/−1
26.4.2018 14:05

M17i63l75a37n 46N62ě21m87e42c 1735620896186

"SUV" místo kombi - větší a přitom menší. Dnešní klasika, holt móda je móda :)

+6/−2
25.4.2018 7:12

V61l50a69d22i97s32l95a31v 63B81u87r16y83š83e56k 1919382187814

móda, móda, pořád jen móda, dnešní lidi všichni nepotřebují vozit v autě kozu ke kozlovi v kufru, takže i ta auta se přizpůsobují jejich potřebám, samozřejmě pro člověka, který převáží spoustu věcí které si nemůže koupit, do Chorvatska stan, pivi, jídlo, člun, tohle auto neni, rozhodně to není o módě, ale o tom, co lidem vyhovuje

+2/0
25.4.2018 7:26

M70i47l24a68n 95N89ě72m51e16c 1175770646986

Jo, zato potřebují mít auto o dvacet čísel vyšší, aby hůř jezdilo a víc žralo. A kdo chce vozit třeba kočárek, kolo nebo bagáž na hory, ten si koupí za dvojnásobek pořádné velké kombi, protože na to má. Ne, vůbec to není o módě, přidávat prostor tam, kde je k ničemu :)))

0/0
25.4.2018 7:45

T56o15m73á91š 47N50e65t89o64l84i85c98k93ý 1490393775372

A Vy s tím máte problém, že si někdo koupí SUV? Mně se tam tedy bez problému vejde kočárek i s bagáží a ještě k tomu pes střední velikosti.

+3/0
25.4.2018 8:27

M40i50l45a53n 17N47ě23m35e11c 1265170586546

Ne, mám problém s tím, že se podobné nesmyslné crossovery začínají vyrábět místo normálních aut. Čímž padá argument "když se vám to nelíbí, tak si to nekupujte", kdyby ho chtěl někdo použít.

+1/0
25.4.2018 8:31

T25o56m14á32š 17N37e77t82o10l90i67c26k79ý 1820393815962

To je fakt, že těch crossoverů už je na trhu docela dost, ale nepřijde mi, že by se kvůli nim přestala vyrábět jiná auta.

0/0
25.4.2018 8:38

M95i32l21a37n 78N46ě24m62e12c 1975350776216

Tak třeba malé kombíky se vyrábět přestávají, jak je toho příkladem i ta Arona...

+1/0
25.4.2018 8:51

T49o49m81á15š 39N69e51t88o27l32i50c59k57ý 1490543845892

No, malé kombíky já teda taky moc nechápu, ale to je asi můj problém.

+1/0
25.4.2018 9:18

J66i40ř95í 28S28c21h35w43a86c77h 8678174538346

Co třeba na Fabii combi není smysluplné? Prostě malé tedy poměrně laciné auto s malou spotřebou a přitom s prostorem kam se "něco vešlo" z tohoto pohledu smysluplnější, než SUV, které ho má nahradit.

+2/−1
25.4.2018 9:25

Š78i57m32o78n 28M76a96r76t98y22n54e17k 7153875853286

Co nechápete na malém kombíku? Že někdo potřebuje větší přepravní prostor ,ale nechce současně velké auto?

+4/0
25.4.2018 9:25

M88i73c18h27a17l 67P46e24t31ř30í70k 6798956818730

To pochopit lze,ale těch lidí je zřejmě málo a proto se přestávají vyrábět.

+3/0
25.4.2018 9:30

J30a19k78u26b 79S10e27k74e66r23a 6696630956165

Malý kombík je takový kočkopes, česká specialita. V Evropě jsem to skoro neviděl. Sám jsem jeden měl a musím uznat, že je to k ničemu. Leda vyhodit zadní sedačky, ale nejlépe koupit vetší auto s kufrem.

+3/0
25.4.2018 10:44

M73i14l30a54n 11N58ě78m43e45c 1175710886846

No, malá auta s kufrem jsou spíš specialita chudších zemí, ale to neznamená, že nemají smysl.

Do fabie combi se sbalí rodina se dvěma dětmi na týden na hory, a to je nějakých krámů. Do hatchbacku by se to nevešlo a kombík velikosti octavie je zas úplně jinde cenově.

+4/0
25.4.2018 10:49

P63e96t56r 36Č95e13r39m80á85k 9948195699480

Problém je že sice sbalí ale už nevejde - pořád to je malé auto bez ohledu na kufr. Samozřejmě dá se polemizovat o tom že když někdo kdysi jezdil škodovkou k jadranu tak proč by se dnes nevešel do podobně velké fabie, ale ta doba je jinde a nároky zákazníků také.

+1/0
25.4.2018 13:25

M87i56l42a59n 92N97ě81m28e25c 1565660596506

Ale vejde. A hlavně, jedna věc jsou nároky a druhá peníze.

0/0
25.4.2018 13:31

P80e25t51r 75Č43e18r18m20á41k 9218695669420

Fyzicky ano (to se vejde i do malucha), použitelně nikoliv. Peníze jsou v tomto případě až za nároky - nejdřív musí auto splňovat co má, pak až se dá řešit jestli mám na nové nebo ne. Proto tahle třída tak upadla v prodejnosti.

0/0
25.4.2018 13:34

M66i92l75a91n 27N34ě44m40e20c 1895850126566

Opakuji, že rodina se dvěma dětmi se do fabie vejde. Přinejmenším je to určitě pohodlnější než jezdit autobusem, což byste zřejmě doporučoval vy, dokud nebude na větší auto :)

0/0
25.4.2018 13:39

P77e89t13r 45Č81e98r68m46á61k 9578655449290

Opakovat to klidně můžete, fakt že z pohledu většiny zákázníků nevejde to však nijak nezmění. Ano fyzicky jí tam nacpete a můžete to porovnat s tím že je to lepší než autobus, ale to je tak jediné porovnání které dává smysl. Jinak ta bývalá klientela fabií combi jezdí dávno v kompaktech nebo střední třídě (která teprve skutečně plnohodnotně odpovídá typickému rodinnému použití), a když nemají na novou tak si koupí holt ojetou.

0/0
25.4.2018 13:46

M75i60r40e77k 24G31a88j36e64r 5241356489630

Ale diskuse je hlavne o tom, ze crossover, ktery ma mensi zavazadlovy prostor, to neresi.

+1/0
25.4.2018 16:53

P49e34t16r 50Č15e60r88m40á61k 9398295389740

A co má řešit? Základem osobního auta je prostor pro posádku a ne zavazadla, takže to že má něterý crossover nebo suv větší nebo menší kurf než výchozí normální model je jaksi druhořadá.

+1/0
25.4.2018 22:42

J87i66ř72í 30S40c28h36w81a15c68h 8798784228716

a pro někoho, kdo jezdí sám nebo ve dvou a pořád s plným kufrem je menší kufr záležitost jaksi prvořadá.

0/−1
25.4.2018 23:07

J80a67k51u34b 87S20e42k45e29r21a 6556170606835

Pokud bych měl tyhle požadavky, koupím si logana a za ušetřené penize vezmu rodinu na dovolenou několikrát letadlem :-)

0/0
25.4.2018 19:10

J39i45ř98í 10S57c85h55w11a68c90h 8938934298376

Tato Arona jakože "auto s prostorem" má kufr 400 l. "Malá" Fabia combi 530 l..... a třeba mnohem větší Mazda 6 má 520 l.....;-)

A i opravdu velká MPV s opravdu velkým kufrem jsou nahrazované SUV s kufry poněkud menšími....;-)

+1/−1
25.4.2018 11:57

J66a29k46u70b 35S47e27k59e93r86a 6946490646545

Ona fabia combi je od počátku konstruována jako pojízdný kufr s nouzovými sedačkami ve druhé řadě.

Ale opravdu velká, ale i malá MPV jsou nenahraditelná těmito nepraktickymi obludami, je to jen a jen móda. A prostě nepochopím jak to dělají,, že vyrobí velké auto s ubohym prostorem uvnitř a ještě malým kufrem. To zaslouží uznani konstruktérů SUV.

+1/0
25.4.2018 19:08

P31e53t18r 84Č20e74r97m75á33k 9798785649840

Móda také, ale prostě důsledek změny trhu. Potenciální cílová skupina zákazníků malých kombi je čím dál menší, a to ze zcela logických důvodů. Ten kdo chce skutečně “normální” model (ne suv) a potřebuje vozit lidi i věci si malé kombi kvůli velikosti nekoupí, takže ten někdejší dominantní rodinný potenciál je dávno pryč, a ostatní skupiny to jiź nevytrhnou. Naopak malé SUV do města smysl dává, na plochu stále malé rozměry přitom se do toho někomu líp nastupuje a nebo z toho má lepší rozhled (někdo ne, to je subjektivní), takže tomu prodeje rostou. Výrobce se tomu logicky přizpůsobuje.

+2/0
25.4.2018 13:21

M34i65l81a42n 93N26ě23m17e62c 1915180466356

Výhodným poměrem prostoru k půdorysu vynikala spíš MPV. Ale ta se nehodí k pózingu a zřejmě proto jako by upadala v nemilost.

0/0
25.4.2018 13:41

P45e21t84r 15Č22e62r46m90á55k 9478475849180

To ani ne, mpv mají tu přidanou hodnotu v něčem jiném, tam jde především o prostor pro náklad a variabilitu uspořádání, což zdaleka ne každý potřebuje, suv zase v interiéru působí klasicky jako osobák ne tak náklaďákovitě. Je to o preferencích a potřebě.

0/0
25.4.2018 14:00

M19i61r67e53k 23G89a55j82e41r 5341376159610

A neni to tedy spise crossover nez SUV, kdyz ani nenabizi pohon vsech kol?

+5/0
25.4.2018 0:43



Najdete na iDNES.cz