Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Seat Arona je 84. SUV na českém trhu. Krásně jede, ale ničím nepřekvapí

Na českém trhu se loni prodávalo 83 modelů kategorie SUV. Co přináší ten osmdesátý čtvrtý, kterým je Seat Arona? Slibuje vše, co jeho konstruktéři naslibovali, nebo je jen dalším automobilem ze stále oblíbenější kategorie?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L12a23d20i32s93l94a41v 55K74a77l16o31u65s 7635306361970

Nechci SUV, přesto ho všichni výrobci chrlí, jak Baťa cvičky. Logicky vzato, SUV bude mít vyšší spotřebu, horší dynamiku, horší stabilitu, vyšší hmotnost, vyšší potřebu výkonu a kroutícího memntu, vyšší setrvačné síly, vyšší valivý odpor, vyšší odpor vzduchu , potřebu větších a dražších pneumatik a bude výrobně dražší a nákladnější na servis. Přesně proti plánům Brusselu a emisních limitů. Chápu lidi, kteří jej chtějí, Je v něm vyšší posaz, lepší přehled a pocit většího bezpečí a pohodlí. Bohužel na klasická auta výrobci jaksi pozapoměli a prakticky není z čeho vybírat. ;-(

+1/−1
25.4.2018 21:10

P14e12t24r 98Č15e81r90m54á58k 9458935739540

Zas tak trafické to není, normálních aut v klasických třídách se vyrábí pořád většina trhu.

+1/0
25.4.2018 22:38

K75a14r96e75l 96V69a96c97h50u97t 9183292439723

Autíčko za 630 tisíc, když Renault vyrábí podobného "pinďu" (Clio), které si ale cení na 240 tisíc? ;-D ... Proboha PROČ kupovat takové předražené nafouklé broučky, když mnohem levnější auta vám poskytnou mnohem lepší zábavu??? ;-)

+2/−3
25.4.2018 9:54

Š88i51m37o70n 12M79a79r52t27y85n71e12k 7183375403496

Trošku to motáte. Clio není srovnatelné. Srovnatelný Captur, který v podobné motorizaci a výbavě vyjde také kolem 600 tis.

+5/−1
25.4.2018 10:14

M45i95r61o11s33l40a26v 67K87u33c65e11r15a 4617250907841

Vzhledem k tomu, že absolutně nejdražsí Captur s motoren 150 koni, automatem a nejvyssi vybavou S-edition vyjde na 528 tisic, tak proste nemáte pravdu.

+3/−1
25.4.2018 14:36

Š48i28m64o17n 18M32a70r74t95y61n78e88k 7343675873696

Ok, tak cena není srovnatelná, ale pořád to je cca 400 tis a ne 240 tis.

+1/0
25.4.2018 14:40

J19i58ř71í 33S81c71h65w21a21c12h 8248564238516

Srovnatelné s Capturem to je.

Arona 150k v "nejvyšší výbavě" FR začíná na 450. Vše ostatní do těch 630 jsou příplatky

Captur 150k v "nejvyšší výbavě" začíná na 500 a dalšími příplatky se lze dostat na nějakých 590.

+1/−1
25.4.2018 15:18

V22l34a56d20i32s88l22a83v 38B87u39r39y57š43e63k 1889972977974

auto s motorem 1,5 TSI 110 kW s vypináním válců za necelých 450 tisíc mně příjde lepší volba než o 100 tisíc levnější Clio, který po 5 letech neprodáte ani za 120 tisíc, navíc zrovna renault je sice nejlevnější, zato se strašnou pověstí, nutno říct že oprávněně, zkusme to srovnat třeba s golfem stejné motorizace a pak uvidíme

+3/−1
25.4.2018 11:37

M22i44r51o65s29l61a66v 56K98u94c95e30r56a 4287810207651

;-D;-D

0/0
25.4.2018 14:37

V64l77a56d65i79s96l74a42v 45B51u41r17y76š56e23k 1259572247384

samozřejmě že při 40 otáčkách motoru budete pochybovat, že máte pod kapotou 150 koní, ony tam totiž ani nejsou a být nemůžou, udávaný maximální výkon totiž není při 2500 otáčkách, ale maximální celkově, takže ten motor je chopen vyvinout tenhle výkon možná tak při 4500 otáčkách a si ještě vyšších, tedy 75ti, 75x 0,25 kN x 6,28 může být těch nějakých 110 kW a při 40 otáčkách je výkon maximální 40 x 0,25 x 6,28, tedy 63 kW, pak samozřejmě řidič pochybuje o tom, že má při 2500 otáčkách 110 kW, když jich mi k dispozici jen 62, ti novináři dělají z lidí strašný blbce

+4/0
25.4.2018 7:20

P76e81t89r 90Č70e32r65m83á43k 9908195819390

To je důsledek propagandy downsizingu, kdy se záměrně zvýrazňují především maximálmí hodnoty těch veličin, bez ohledu na průběh a především zcela bez ohledu na jeho dosažitelnosti což je přitom fatální.

+2/0
25.4.2018 13:16

Š60i53m32o43n 30M51a55r63t54y90n86e25k 7243245903286

Tak jako u všech motorů.

A průběh výkonu + točivého momentu je většinou lepší a použitelnější právě u těchto menších morů s turbem.

+1/0
25.4.2018 13:30

P48e16t40r 69Č67e80r88m81á86k 9658945579400

To právě je pouze někde, v tom je ten zakopaný pes.

+1/0
25.4.2018 13:32

Š89i98m54o42n 58M76a25r13t89y81n37e72k 7823225373986

Tak třeba ze srovnání "legendárního" držáku 1.6 MPI - 75 kW a 1.0 TSI 81kW vychází o poznání lépe TSI. To samé 2.0 MPI - 85 kw a 1.4 TSI...

0/0
25.4.2018 13:48

P14e54t18r 51Č91e24r51m12á51k 9698925719430

To je přímo ideální motor na demonstraci toho že to neplatí právě všude a záleží na dalších podmínkách a konkrétní aplikaci motoru. Zatímco v menších modelech se 1.6 nahradila 1.2 TSI o zhruba stejném výkonu více či méně bez problému, naopak do větších se vůbec nedostala - přestože papírově měla lepší hodnoty tak dosažitelnost průměhu ležela mimo provozní podmínky.

+1/0
25.4.2018 13:57

Š60i43m84o60n 16M23a10r86t70y80n64e24k 7123455263586

A kam by jste tu 1.2 TSI (dnes 1.0 TSI) chtěl dávat? Dává se do Octavie, dává se do Golfu. A dokonce se dává do Superbu (kde by základní benzínový motor 2.0 MPI)

0/0
25.4.2018 14:01

P42e93t97r 75Č54e86r61m49á48k 9888965839120

Nejde o to kam bych jí chtěl dávat já, ale kam se místo 1.6 nedávala protože na to nestačila. Passat, A4, Exeo atd. Jinak to superbu se nikdy 1.6 ani 1.2 tsi nedávala.

+1/0
25.4.2018 15:04

J40i17ř17í 31S41c56h31w92a86c31h 8168244988266

už zase ty tvoje nesmyslný plky o "fatální nedosažitelnosti čehosi".;-D

Mohl bys tu uvést nějaký KONKRÉTNÍ modelový příklad toho, kdy třeba 1.2TSI/ 81kW v Octavii "něčeho fatálně nedosáhne" a atmosférická 1.6MPI 75 kW toho "dosáhne"? Samozřejmě se zdůvodněním jasnými fyzikálními fakty!

0/−1
25.4.2018 21:05

P83e37t86r 77Č22e16r84m91á37k 9988725669160

Čekal jsem kdy po sropadesáté projevíš svou nechápavost fyzikálních jevů, skoro bych se divil kdyby ne ;-D Konkrétní modelový případ na octavii jsme řešili minule, čemu jsi na něm nerozumněl prosím?

+1/0
25.4.2018 22:40

J56i33ř20í 67S34c12h13w67a49c56h 8168794138686

takže jako obvykle .... neuvedeš. Rv

0/−1
25.4.2018 22:48

P37e48t17r 76Č69e40r86m45á65k 9218125299700

Jiříku když nenapíšeš čemu konkrétně nerozumíš v tom co už zde bylo vysvětleno několikrát tak to můžu psát dokola ale nikam se nehnem ;-)

+1/0
26.4.2018 13:31

J95i54ř25í 78S32c67h88w25a46c63h 8208474898956

Já jsem ti to napsal jasně, takže ještě jednou:

Mohl bys tu uvést nějaký KONKRÉTNÍ modelový příklad toho, kdy třeba 1.2TSI/ 81kW v Octavii "něčeho fatálně nedosáhne" a atmosférická 1.6MPI 75 kW toho "dosáhne"? Samozřejmě se zdůvodněním jasnými fyzikálními fakty proč toto jakože nastane!

0/−1
26.4.2018 14:05

M22i25l86a39n 70N41ě12m26e64c 1885910956966

"SUV" místo kombi - větší a přitom menší. Dnešní klasika, holt móda je móda :)

+6/−2
25.4.2018 7:12

V74l68a87d54i56s31l82a41v 71B93u41r37y57š45e79k 1229112527654

móda, móda, pořád jen móda, dnešní lidi všichni nepotřebují vozit v autě kozu ke kozlovi v kufru, takže i ta auta se přizpůsobují jejich potřebám, samozřejmě pro člověka, který převáží spoustu věcí které si nemůže koupit, do Chorvatska stan, pivi, jídlo, člun, tohle auto neni, rozhodně to není o módě, ale o tom, co lidem vyhovuje

+2/0
25.4.2018 7:26

M31i50l89a32n 50N33ě71m57e39c 1925380596896

Jo, zato potřebují mít auto o dvacet čísel vyšší, aby hůř jezdilo a víc žralo. A kdo chce vozit třeba kočárek, kolo nebo bagáž na hory, ten si koupí za dvojnásobek pořádné velké kombi, protože na to má. Ne, vůbec to není o módě, přidávat prostor tam, kde je k ničemu :)))

0/0
25.4.2018 7:45

T40o70m91á49š 77N74e65t90o67l23i80c52k92ý 1970433835662

A Vy s tím máte problém, že si někdo koupí SUV? Mně se tam tedy bez problému vejde kočárek i s bagáží a ještě k tomu pes střední velikosti.

+3/0
25.4.2018 8:27

M45i52l86a48n 40N74ě34m77e64c 1145320586346

Ne, mám problém s tím, že se podobné nesmyslné crossovery začínají vyrábět místo normálních aut. Čímž padá argument "když se vám to nelíbí, tak si to nekupujte", kdyby ho chtěl někdo použít.

+1/0
25.4.2018 8:31

T12o77m64á80š 46N26e73t86o71l32i77c10k39ý 1810763515962

To je fakt, že těch crossoverů už je na trhu docela dost, ale nepřijde mi, že by se kvůli nim přestala vyrábět jiná auta.

0/0
25.4.2018 8:38

M39i73l24a55n 36N91ě17m12e91c 1405270246106

Tak třeba malé kombíky se vyrábět přestávají, jak je toho příkladem i ta Arona...

+1/0
25.4.2018 8:51

T19o60m68á18š 88N78e74t37o26l96i66c91k58ý 1790643705402

No, malé kombíky já teda taky moc nechápu, ale to je asi můj problém.

+1/0
25.4.2018 9:18

J44i52ř11í 23S17c91h84w20a55c51h 8718734438346

Co třeba na Fabii combi není smysluplné? Prostě malé tedy poměrně laciné auto s malou spotřebou a přitom s prostorem kam se "něco vešlo" z tohoto pohledu smysluplnější, než SUV, které ho má nahradit.

+2/−1
25.4.2018 9:25

Š43i68m57o32n 67M48a70r73t86y72n31e12k 7563265883436

Co nechápete na malém kombíku? Že někdo potřebuje větší přepravní prostor ,ale nechce současně velké auto?

+4/0
25.4.2018 9:25

M43i36c47h31a10l 81P71e98t95ř53í75k 6328786328330

To pochopit lze,ale těch lidí je zřejmě málo a proto se přestávají vyrábět.

+3/0
25.4.2018 9:30

J64a51k63u41b 58S89e32k42e12r90a 6726770236505

Malý kombík je takový kočkopes, česká specialita. V Evropě jsem to skoro neviděl. Sám jsem jeden měl a musím uznat, že je to k ničemu. Leda vyhodit zadní sedačky, ale nejlépe koupit vetší auto s kufrem.

+3/0
25.4.2018 10:44

M84i89l37a92n 66N17ě38m47e94c 1135430856846

No, malá auta s kufrem jsou spíš specialita chudších zemí, ale to neznamená, že nemají smysl.

Do fabie combi se sbalí rodina se dvěma dětmi na týden na hory, a to je nějakých krámů. Do hatchbacku by se to nevešlo a kombík velikosti octavie je zas úplně jinde cenově.

+4/0
25.4.2018 10:49

P32e70t93r 94Č50e17r49m97á46k 9158625569840

Problém je že sice sbalí ale už nevejde - pořád to je malé auto bez ohledu na kufr. Samozřejmě dá se polemizovat o tom že když někdo kdysi jezdil škodovkou k jadranu tak proč by se dnes nevešel do podobně velké fabie, ale ta doba je jinde a nároky zákazníků také.

+1/0
25.4.2018 13:25

M14i15l28a18n 18N92ě84m55e68c 1845940856656

Ale vejde. A hlavně, jedna věc jsou nároky a druhá peníze.

0/0
25.4.2018 13:31

P25e35t14r 67Č38e25r13m46á19k 9408965779370

Fyzicky ano (to se vejde i do malucha), použitelně nikoliv. Peníze jsou v tomto případě až za nároky - nejdřív musí auto splňovat co má, pak až se dá řešit jestli mám na nové nebo ne. Proto tahle třída tak upadla v prodejnosti.

0/0
25.4.2018 13:34

M15i10l85a52n 32N39ě19m32e84c 1435880846356

Opakuji, že rodina se dvěma dětmi se do fabie vejde. Přinejmenším je to určitě pohodlnější než jezdit autobusem, což byste zřejmě doporučoval vy, dokud nebude na větší auto :)

0/0
25.4.2018 13:39

P77e91t46r 25Č35e19r55m31á83k 9818215119930

Opakovat to klidně můžete, fakt že z pohledu většiny zákázníků nevejde to však nijak nezmění. Ano fyzicky jí tam nacpete a můžete to porovnat s tím že je to lepší než autobus, ale to je tak jediné porovnání které dává smysl. Jinak ta bývalá klientela fabií combi jezdí dávno v kompaktech nebo střední třídě (která teprve skutečně plnohodnotně odpovídá typickému rodinnému použití), a když nemají na novou tak si koupí holt ojetou.

0/0
25.4.2018 13:46

M28i68r49e66k 95G86a20j40e65r 5781546819420

Ale diskuse je hlavne o tom, ze crossover, ktery ma mensi zavazadlovy prostor, to neresi.

+1/0
25.4.2018 16:53

P72e55t56r 92Č49e70r78m52á89k 9358545729240

A co má řešit? Základem osobního auta je prostor pro posádku a ne zavazadla, takže to že má něterý crossover nebo suv větší nebo menší kurf než výchozí normální model je jaksi druhořadá.

+1/0
25.4.2018 22:42

J70i67ř80í 83S25c13h41w31a44c89h 8628454758926

a pro někoho, kdo jezdí sám nebo ve dvou a pořád s plným kufrem je menší kufr záležitost jaksi prvořadá.

0/−1
25.4.2018 23:07

J96a24k46u35b 66S70e52k76e82r74a 6376880706395

Pokud bych měl tyhle požadavky, koupím si logana a za ušetřené penize vezmu rodinu na dovolenou několikrát letadlem :-)

0/0
25.4.2018 19:10

J25i74ř78í 24S22c32h71w49a71c83h 8948384788106

Tato Arona jakože "auto s prostorem" má kufr 400 l. "Malá" Fabia combi 530 l..... a třeba mnohem větší Mazda 6 má 520 l.....;-)

A i opravdu velká MPV s opravdu velkým kufrem jsou nahrazované SUV s kufry poněkud menšími....;-)

+1/−1
25.4.2018 11:57

J50a20k65u40b 14S93e84k55e75r87a 6286150536275

Ona fabia combi je od počátku konstruována jako pojízdný kufr s nouzovými sedačkami ve druhé řadě.

Ale opravdu velká, ale i malá MPV jsou nenahraditelná těmito nepraktickymi obludami, je to jen a jen móda. A prostě nepochopím jak to dělají,, že vyrobí velké auto s ubohym prostorem uvnitř a ještě malým kufrem. To zaslouží uznani konstruktérů SUV.

+1/0
25.4.2018 19:08

P89e97t18r 87Č24e69r90m29á24k 9828305629690

Móda také, ale prostě důsledek změny trhu. Potenciální cílová skupina zákazníků malých kombi je čím dál menší, a to ze zcela logických důvodů. Ten kdo chce skutečně “normální” model (ne suv) a potřebuje vozit lidi i věci si malé kombi kvůli velikosti nekoupí, takže ten někdejší dominantní rodinný potenciál je dávno pryč, a ostatní skupiny to jiź nevytrhnou. Naopak malé SUV do města smysl dává, na plochu stále malé rozměry přitom se do toho někomu líp nastupuje a nebo z toho má lepší rozhled (někdo ne, to je subjektivní), takže tomu prodeje rostou. Výrobce se tomu logicky přizpůsobuje.

+2/0
25.4.2018 13:21

M34i73l73a50n 70N41ě73m76e41c 1645700576666

Výhodným poměrem prostoru k půdorysu vynikala spíš MPV. Ale ta se nehodí k pózingu a zřejmě proto jako by upadala v nemilost.

0/0
25.4.2018 13:41

P45e40t29r 13Č36e92r26m27á31k 9818855859500

To ani ne, mpv mají tu přidanou hodnotu v něčem jiném, tam jde především o prostor pro náklad a variabilitu uspořádání, což zdaleka ne každý potřebuje, suv zase v interiéru působí klasicky jako osobák ne tak náklaďákovitě. Je to o preferencích a potřebě.

0/0
25.4.2018 14:00

M63i40r59e90k 51G57a83j40e24r 5301116239770

A neni to tedy spise crossover nez SUV, kdyz ani nenabizi pohon vsech kol?

+5/0
25.4.2018 0:43







Najdete na iDNES.cz