Diskuse k článku

Analýza filtrů pevných částic: napodobeniny vůbec nefungují

Ústřední automotoklub České republiky (ÚAMK) rozřezal filtry pevných částic a potvrdily se zkušenosti servisů. Neoriginální filtry jsou jen nefunkční atrapy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J79o37s64e88f 35K59u82b76e29š 3808173709823

Díky tomu "ekoterorismu", o kterém tady spousta lidí píše, se dneska není problém projít třeba v Praze po magistrále. Auta jsou povětšinou tichá a necítíte žádný smrad, teda pokud tam zrovna neprojede načipovaný vytuněný 10 let starý BMW či VW s vykuchaným DPF.

0/−2
17.5.2018 10:12

P64a70v63e32l 96Š10e71b93e32s91t77a 8557471840540

Souhlasím s p. Vachutem. Jedno to jistě není. Jenže katalyzátor je katalyzátor a filtr je filtr! Až na malé výjimky samotné filtry pevných částic NEOBSAHUJÍ drahé kovy. Ty obsahuje katalyzátor před filtrem a je jedno, jestli je katalyzátor samostatně, nebo v jednou obalu s filtrem DPF. Filtr pouze zadržuje saze, které po spuštění regenerace vyhoří a tím se filtr vyprázdní. Kdo byl zvyklý na krátké jízdy, podtáčení motoru cestou na nákup, do práce, po městě a koupil si auto s filtrem, bude mít problém i kdyby byl filtr pozlacený i z venku. Test ÚAMK je absolutní paskvil. ÚAMK se ani (doufám že neúmyslně, jinak by to bylo ještě horší) nenamáhal ověřit, zda testovaný filtr je skutečně filtr JMJ!!! Výsledky, upravené jak jinak, pustit do celostátních médií a na internet. Znovu se chci pozastavit, komu a čemu se dá ještě v této zemi věřit, když do této doby u mne uznávaná instituce jako ÚAMK se sníží k takovému to s.....! V článku je pouze stanovisko Auto Kelly. Na stránkách www.extravyfuk.cz naleznete oficiální stanovisku firmy JMJ k tomuto nehoráznému testu, včetně fotodokumentace potvrzující fakt, že testovaný filtr není výrobkem firmy JMJ. Firma JMJ podnikne všechny dostupné právní kroky k zastavení této již déle než rok trvající štvavé a lživé kampaně a očištění svého dobrého jména.

0/0
4.5.2018 15:41

A29n48d58r19z60e21j 49P38u91c37h48a88l96s40k11i 4598597232144

On the photo there is not JMJ DPF.

JMJ DPF has catalyst in front and more then 1g of Noble metals. JMJ has diffrent flange on the inlet. JMJ has better welding. This publication is untrue.

0/0
2.5.2018 19:51

K65a54r15e24l 90V23a20c76h56u44t 9853432879733

Jedno to není, jestli je filtr originální (tedy funkční), anebo jestli je levný. Bohužel ty levné filtry jsou bez platiny. A ta je v tom filtru zásadní, protože tam musí být, aby mohla katalyzovat (tj účinně urychlovat) to spalování sazí na bezbarvé plyny tedy oxid uhličitý a vodní páru. Filtr bez platiny nikdy nemůže být tak účinný jako ten s platinou.

0/0
1.5.2018 12:01

J38a56n 79J31e97m20e71l24k42a 1705940

"Zachytí 95% částic větších než 10 mikrometrů." Ale moc se neuvádí, kolik zachytí částic menších než 3. A asi moc slavné to nebude.

0/0
30.4.2018 19:35
Foto

J57o21s73e62f 31K41u27b41e42š 3288983249343

A kolik jich zachytí auto, které žádný filtr nemá?

0/0
17.5.2018 10:14

M67i94l50a43n 92P92a15s92t60o24r68e82k 8300386611133

Filtr pevných částic = kur*ítko, všude všichni píšou jak to zabraňuje znečišťování ovzduší ale už neprozradí co se zachycenýma částicema stane při spuštění regenerace (vypalování) filtru. Celá takhle katalyzátorová a filtrová kauza je jen díky loby výrobců a naoko pro zelenáče (ekology) jednou velkou nafouklou prolhanou bublinou, ve výsledku je jedno jestli předraženej nebo levnej filtr, tak jako tak skončí ty zachycené částice přepálené na ještě menší (daleko škodlivější) částice které filtrem proletí bez zachycení, vyfouknuté do ovzduší a výrobci se budou bít do prsou jak pomohli snížit znečištění ovzduší i když to není pravda.

0/0
30.4.2018 18:50

K42a51r22e44l 28V43a12c45h24u35t 9133672119553

Člověče čemu nerozumíte? Když řidič dieselového vozu razantně přidá, tak bez filtru se vždy vyvalí z výfuku černý dým, tzn. saze, což není nic jiného než špatně spálené palivo i s nepatrným množstvím motorového oleje. :-(

Funkční filtr tyto saze umí zachytávat a při regeneraci dochází ke spálení těch sazí až na CO2 plus H2O (vodní páru). Takže přímo v tom filtru se ty saze proměňují v plynné částice a v tom okamžiku je ten filtr přestává zadržovat a ony vyletí ven. CO2 a H2O jsou bezbarvé plyny a jsou trvale přítomné v ovzduší a lidem nijak nevadí. Dokonce i my je vydechujeme přímo z našich plic. ;-)

Ta regenerace filtru je tedy velmi žádoucí proces, kterému bychom jako řidiči měli i napomáhat. Bohužel ten proces často sami zastavíme (přerušíme) vypnutím motoru... ;-( ... A právě tím pak dochází k jeho zanášení, ucpávání sazemi.

0/0
1.5.2018 11:41

K54a38r42e54l 62V12a69c37h30u49t 9643112969953

Auto s originálním a funkčním filtrem funguje bez problémů jen tehdy, pokud trvají jízdy dostatečně dlouho a pokud se výfuk stihne dostatečně prohřát, aby se regenerace mohla úspěšně nejen spustit, ale (a to zejména) i úspěšně dokončit do úplného vyčištění, tedy do spálení (vypálení) všech sazí. ;-) R^

0/0
1.5.2018 11:49

P15a78v10e12l 65S38o10b75o86t79k15a 5330914

Od toho přeci máme STK.

0/0
30.4.2018 17:11

L14i29b66o88r 47K91ř15u69p39a50l75a 3745583428158

Podle vnitřku to vypada ze Starline i JMJ sjeli z jedne linky.

0/0
30.4.2018 16:09

P30e71t78r 27B46á16č40a 8455356115125

Jeste aby se clovek na podobnem mediu jako je idnes dozvedel, ze napodobeniny funguji a opravy jsou drahe co.

Neobjektivni clanky jen za ucelem masirovani od ekoteroristu.

0/0
30.4.2018 15:09

L72u54d77v51í62k 48G38a19j64d18o63š60í27k 2195903354742

Tohle je spíš masáž od autorizovaných servisů.

0/0
30.4.2018 15:36

L38u34d36v16í95k 94G55a24j10d87o86š85í73k 2835413874442

"...totiž nejsou schopny zachytávat ani vypalovat saze, ale jen se jimi ucpávají..."

Já tedy nevím, ale pokud se filt sazemu ucpává, tak se v něm asi saze zachytávají. Nebo to jsou snad nějaké "jiné" saze? Takže JAK nejsou schopny zachytávat?

To píši bez ohledu, jestli je náhražka šmejd nebo ne. Spíše poukazuji na argumentační nesmysl, který je účelově použit.

+1/0
30.4.2018 15:00

L28e59o90n 87B86u36r45e48š 9765951660

Každý kdo koupil diesel s DPF věděl do čeho jde. Jestli někdo spekuluje, že ho časem vyřeže, jeho rozhodnuti, jeho riziko.

+2/−4
30.4.2018 12:57

L21i60b18o54r 79K64ř17u11p73a94l76a 3595323368628

Ja se priznam, ze pred 10 lety jsem netusil, ze DPF vubec existuje

0/0
30.4.2018 16:11

L60i51b33o90r 34K31ř71u81p89a41l44a 3855503968898

A tak koupil VW T5 aniz tusil ze DPF existuje

0/0
30.4.2018 16:12

A67n28t97o87n13í48n 79S42e16b18e75r40a 7233498510109

DFP je snad nejhorší možný výmysl v histroii automobilismu. Večně to nefunguje jak má, je to drahé a zdaleka to nvydrží tolik co deklaruje výrobce.

Překoná ho snad jen automatická převodovka se suchou spojkou od VW :-D

+5/−3
30.4.2018 11:20

M67a60r34t75i93n 25Š85i71m45e48k 4770274238455

Tak když má někdo naftu na poskakování po městě, tak k tomu není co dodat :-)

+7/−1
30.4.2018 11:40

O78n65d13ř82e37j 57L61i44š33k23a 1793187274812

Máte pravdu, TDI prostě na silnice nepatří, DPF nefunguje a bez něj je to sračkomet....

0/−4
30.4.2018 12:41
Foto

I57v90a57n 42K47o41p75t35a 5267312941527

Tak nevím zatím vím o jediném člověku co DPF musel měnit. Kamrád na Passatu 2.0TDI jej měnil při 410.000km.

Já ho mám u stejné motorizace s nájezdem nyní 220.000km a je OK, prý 100.000km ještě bez problémů dá.

Pravdou je ale že nikdo z mého okolí nemá diesel pokud jezdí denně 5 km tam a 5 zpátky.

+2/0
30.4.2018 15:56

R42o35b52e63r69t 61M29a69t39u20l36a 8407229936475

Vzít si Starline a divit se, že to nefunguje může akorát odborník a novinář...

+4/−2
30.4.2018 10:41

J33i37n20d94r84i96c13h 24K54u90c45h79a80r 1687524487819

Test zcela o ničem. Důležité je co leze z výfuku, ne to kolik část výfuku měří nebo jak moc prosvítá. Měli to namontovat do auta,vzít na měření a zjistit jestli filtr splňuje normy pevných částic

+22/−1
30.4.2018 10:12

O86n83d25ř35e91j 69L52o27š88o56t52h 2462634275300

Všechny DPF jsou vyráběny tak, že jsou skládané komurkami přes sebe, pokud prosvita, nemůže zachytit to, co zachytit má.

0/0
30.4.2018 10:48

J52i92n51d96r15i35c19h 54K38u20c96h72a34r 1817474117859

Existuje legislativa, která říká jak má být DPF skládán. Neexistuje. Existuje pouze legislativa, která říká co může jít z výfuku. Pokud to auto splňuje s průsvitajícím filtrem, je takové auto možno provozovat na silnicích

+11/−1
30.4.2018 10:50

M70i54r52o37s77l22a41v 67K66u76c95e50r60a 4777900727241

To auto je nějakým způsobem homologováno a funkční DPF k tomu patří. Prosvitajici DPF určitě nic nefiltruje.

+1/−3
30.4.2018 13:28

V36á87c27l55a43v 55K77o39v85á25ř 1932961287454

Místo řezání měli měřit funkčnost, pak by nebylo o čem diskutovat. Takto jsme jen v rovině výroků typu "určitě to nefunguje", což nic nedokazuje.

+5/0
30.4.2018 14:16

L50u55d65v75í18k 74G92a73j80d20o39š47í57k 2235133774422

Myslím že neni staost vaše ani nějaké "komuse", jakým způsobem filtr plní svůj účel. Jediná starost je jestli ho plní nebo ne. Jak si to výrobce zařídil aby to fungovalo, nechte laskavě na výrobci. To je jeho věc.

Pokud nezměřili účinnost filtrů, tak to je jen účelová akce na podporu prodeje originálních dílů. Nic víc.

+2/0
30.4.2018 15:06

R16o98b20e54r59t 82M40a37t97u74l96a 8917969476705

Jak to můžete vědět? Pokud leze v laboratorních podmínkách a při měření emisí na neutrál z výfuku to co má tak je úplně jedno jak toho výrobce dosáhl. Legislativa upravující co má lézt z výfuku při 130km/h do kopce neexistuje takže může filtr klidně všechno pustit ven:-P;-D

0/−1
30.4.2018 11:31

L48i41b54o94r 93K12ř81u97p30a61l17a 3165253948978

Me meri emise pri 5500 ot/min, co motor v realu nikdy neda a proslo to i s JMJ (VWT5)

0/0
30.4.2018 16:17

O63n35d18ř81e86j 96L18o89š90o71t35h 2472194105940

Na emisích měří saze?

0/0
30.4.2018 17:48

J81a82n 71N68o98v26á67k 9185828404345

Ano, u dieselů se měří kouřivost = saze.

0/0
30.4.2018 19:27

O10n88d92ř52e75j 24L41o10š20o71t82h 2242604725400

Protože je vyrábím. Ne tedy ty ošizené, ale originální díly, tak vím, jak to má a nemá vypadat a z těch X desítek/set typů, co jsem za život viděl, žádný DPF nebyl průhledný.

Průhledný je katalyzátor - keramická vložka máčená v drahých kovech, ta je průsvitná naopak vždy.

0/0
30.4.2018 17:47

V50í63t 32K68o63u72b97a 6346780334448

Ekoterorismus donutil salámovou metodou výrobce vozů. které do té doby vypouštěli ve své podstatě neškodný CO2 a saze o hmotnosti a rozměrech, které zdraví nijak zvlášť neškodí, provést tak razantní změny v konstrukci motorů a tím průběhu spalovacího procesu, že dnes vlastně ani nevíme, co motory vypouštějí.

Účinnost motorů se sice zvýšila o cca 10%, ale 15% výkonu požírají kurvítka namontovaná do aut pro naše dobro, čímž dochází k paradoxu, že mezi EURO 4 a EURO 6 dochází k navýšení emisí CO2 o téměř 5%

Dalším problémem je to, že cena drahých kovů obsažených ve filtru je necelé 4 tisíce a výrobce chce za filtr 27 tisíc. I kdyby byla výrobní cena zbytku další 4000 a marže 4000, tak jsme stále minimálně o 10 tisíc níže, po přičtení výměny ve značkovém servisu, za cca 3500,- Kč se z toho stává oprava za 30 a více tisíc, při reálné tržní ceně vozu okolo 50-ti tisíc Kč. Prostě EURO 5 a více udělá do 15-ti let z poloviny Evropy opět vandráky, co chodí po svých, nebo jezdí sockou, protože na nové nemají a na údržbu starého také ne.

+12/−4
30.4.2018 10:07

B56ě94l81a 95H26o35r51á61k95o28v96á 1488942209150

:-/ hm, tak vrácením starého se dá alespoň 30% ušetřit:-P

0/−1
30.4.2018 10:57

L18u88d33v98í68k 21G95a68j74d14o85š23í75k 2615123634232

Spustu hezkých slov, která jsou naprosto k ničemu.

Stačí když kolem vás projede 25 let staré auto a pouhým nadýchnutím jasně poznáte, jakou funkci má ten váš ekoterorismus.

A naučte se, jak se píší česky číslovky. Takhle ze sebe děláte jen troubu, což vašim argumentům na vážnosti moc nepřidá.

0/−2
30.4.2018 15:14

J28i41ř67í 46S28c24h54w57a72c97h 8758214538246

Navýšení spotřeby mezi Euro4 a Euro6 má na svědomí zvětšování aut a přechod na SUV a ne nějaká virtuální ku*vitka.

0/−2
30.4.2018 15:37

J37i57ř57í 63K18ü11h79r 2640326600366

Kurvítko nikdy nikdo neviděl.....

0/−2
30.4.2018 16:55

J16a90n 40K21r74p10e93c 5646833294622

auto musi projit emisemi. pokud je v provozu odchyceno - a nechapu ze se tak nedeje - a ukaze se, ze filtr nefunguje, odebrat TP a to do doby napravy stavu. naprava stavu se provede merenim emisi na stanici mereni emisi (ME) po dolozeni servisniho ukonu spocivajiciho ve vymene ci oprave relevantniho dilu. doklad servisniho ukonu bude soucasti protokolu mereni emisi. v tomto pripade dostane docasnou emisni kontolu kterou bude nutne opakovat po nejmene 3 az max 6ti mesicich u jine stanice ME. v pripade ze opakovanou zkouskou vozidlo neprojde, vyradi se z provozu a se stanici ME ktera docasnou platnou emisni kontrolu vydala se zahaji rizeni o odebrani licence stanice ME. problem se smraodmety vyresen.

+1/−7
30.4.2018 9:32

J52i68n89d74r78i50c95h 22K30u56c31h88a58r 1647284977939

Az na ten doklad (proc bych si DPF nemohl vymenit sam) souhlasim

0/0
30.4.2018 10:14

J62a42n 63K18r17p19e21c 5326233454962

pokud jde o vymenu filtru za 30 a vice tisic, tech 5 stovek je lepsi dat servisu za montaz. 1. je to se zarukou, jak dil tak ukon. v pripade reklamace dilu a neodborne montazi tato reklamace nebude uznana 2. jde o to aby bylo dolozeno, ze skutecne dil byl namontovan a stanice ME se nemohla vymnlouvat, ze to auto vyhovovalo a dil byl montovany az po mereni. do te doby nez neprojdete kontorlou, si dil montujte jak chcete. tato podinka odbodrne montaze/opravy dilu az v pripade zjisteni zavady.

0/0
30.4.2018 10:30

J96i80n55d68r94i73c15h 87K73u42c31h38a67r 1197404797849

Nikoliv. ME má ověřit jediné - že auto splňuje emisní normy. Jak toho bylo dosáhnuto je nepodstatné (pokud to bylo nelegální cestou, je to případ pro policii)

+3/0
30.4.2018 10:41

J12a81n 55K56r12p98e12c 5506643544452

ME dela to co je ji narizeno aby delala. toto narizeni jde kdykoliv zmenit. toto co ja navrhuji je jednoduchy administrativni ukon. uz jen samotna existence takoveho procesu by mela znacny preventivni ucinek blizici se 100% uspesnosti vyrazovani cinklych smradometu aniz by fakticky kdo musel jakoukoliv kontrolni cinnost vykonavat. stacila by jen ta namatkova parkrat do roka, misto buzerovani za prosle lekarnicky.

+1/−2
30.4.2018 10:49

L59u77d52v64í15k 97G24a48j10d61o93š84í59k 2395343614402

1. povolit a utáhnout 4 šrouby a dvě čidla za 500,- je samo o sobě docela nehoráznost.

2. Žádný předpis neříká, že DPF v autě musí být. Takže nevým proč by měl někdo dokládat jeho výměnu. Povinnost je splnit emise a ty bez funkčního DPF nesplníte, čili výměna je tím dána. Na to nepotřebujete extra papír vy byrokrate.

+1/0
30.4.2018 15:21

J13a94n 97K76r39p36e29c 5416883504942

1. je to podminka zaruky. naopak nevydat petikilo a prijit o zaruku na dil o cene desitek tisic zase pijde me jako neuveritelna stupidita. 2. to teda rika. je udivujici, s jakymi znalostmi se lide pousti do debat. navic vase schopnost porozumet vyznamu textu je velice omezena.

0/0
1.5.2018 10:05

V81l53a28s39t29i68m38i94l 88K65r33a69i93s90l 4784333185966

je mi blbě už jenom z toho, že základní diagnostiku by měl dělat cvičený opicoid v uniformě PČR. buzerace na silnicích je fakt málo.

to, že ekotupci tlačí automobilky do nesmyslných limitů, které mění fyzikální vlastnosti splodin a tedy je nutno přidávat další a další fičury (neboli lidově vykur*ítka) je věc stejně k zblití jako ta předchozí.

ekoterorismus a neschopnost ouřadů v praxi Rv

+13/−5
30.4.2018 9:28

J95a27n 77K47r70p47e69c 5556683304502

me je blbe ze smradu a dymu co ty kamna na koleckach vypousti. pokud majitel nema na radnou udrzbu, nema si takove auto kupovat.

+9/−6
30.4.2018 9:36

V32l33a25s57t29i65m55i42l 63K64r89a10i38s71l 4744793355136

hm, zkuste se zamyslet nad tím, proč to tak je. pak vám možná dojde o co v mém příspěvku šlo.

+3/0
30.4.2018 10:15

J84a59n 13K21r44p92e32c 5276433824802

jenze na tom, co pisete ve vasem prispevku vubec nesejde.

0/−2
30.4.2018 10:31

J69i73n10d18r54i66c42h 18K21u74c35h32a89r 1537414157269

Kéž by situace byla takto jednoduchá. Spousta lidí na nové auto nemá, benzínu je v bazarech poskrovnu (pokud nesháníte fabku), ...

0/0
30.4.2018 10:22



Najdete na iDNES.cz