Diskuse k článku

Filtr pevných částic obvykle není rozbitý, říká expert. Oprava není drahá

Problematiku stáčení tachometrů, měření emisí a především nefunkční filtry pevných částic, které se objevují na trhu s náhradními díly z druhovýroby, komentovali odborníci na tiskové konferenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K92a61r56e43l 50N48o76v18á10k 8944701140706

No, to jim věřím, že by chtěli, aby emisemi neprošlo desetkrát víc aut.

Nechtějí rovnou zakázat pouštět na silnice auta starší čtyř let? Ušetřilo by se za STK, emise, konečně by se opravdu omladil vozový park, když je pořád starší a starší navzdory těm úžasným omlazovacím opatřením navzdory...

0/0
3.5.2018 7:59

J10a81n 28D97l62o44u51h24ý 7854419100919

Kokam pan Vomacka zmenil zamestnani a hned je opet expertem na neco uplne jineho. Z neho bude druhej Huml ;-)

+1/0
2.5.2018 7:25

D49u98š55a92n 55P89e76š97e87k 3345429234240

V současnosti se pracuje na změně legislativy v Česku,“ uvádí k tomu Josef Pokorný z SDA.

To je střet zájmů jako z učebnice.

Dovozci aut (SDA) se snaží všemožnou šikanou vyřadit dříve vyrobená auta z provozu, aby jejich byznys pěkně běžel.;-€;-€;-€Rv

+4/0
1.5.2018 17:25

B78o13h85u73s81l45a44v 64B52i29n86k58a 1989326468430

Kdo si vypíná filtr pevných částic je dílem opravdu hlupák, dílem veliký sobec. Prachové mikročástice jsou v současnosti jedno z hlavních nebezpečí pro zdraví lidí ve městech a u rušných silnic 10% aut způsobuje přes 80% znečištění těmito látkami. Když už ne atmosférický benzín nebo elektro, tak ten funkční filtr je nezbytnost. Společnosti inzerující odmontování jsou už úplný bizzár, protože ti jednatelé by měli být souzeni a místo toho to stát toleruje. Ve Švýcarsku například naprosto nemyslitelné.

+3/−2
1.5.2018 15:05

J29a17n 30D56l50o11u48h31ý 7244539150929

Hlavne lide jezdici v takovem aute se dobrovolne posilaji na smrt, nebot uvnitr vozu je limit pevnych casti prekrocen cca 10 000x ;-)

0/−3
2.5.2018 7:22
Foto

J16i82r75k49a 15P82ř83i41b65y50l 3142946652366

Hlavni problem je ten ze neni nijak signalizovana probihajici regenerace takze o tom hlavne v lete kdy jede ventilator i s klimatizaci nevite a clovek to hodnekrat prerusi nedokoncene

+8/0
1.5.2018 7:46

T95o79m68á44š 55K66u40c63h67a26ř 3227661738771

Počkat, to jako že v Německu mají 2x mladší vozový park a přitom na neprochází 10x více aut emisními testy? A to jako proč mají všechna ta auta "rozbitá"?

Mimochodem, kámoš si koupil nového TDI Pašíka, je maximálně spokojený právě až na tu regeneraci, protože jezdí dost i po městě a auto se zufale snaží regenerovat filtr na nějakém kousku rovnější silnice a do garáže tak občas vjede s rozžhaveným výfukem. Přitom by bohatě stačilo, kdyby auto stupeň zanesení "netutlalo", ale zobrazovalo ho a umožňovalo manuálně spustit.

+14/0
1.5.2018 0:32

L63u63d58v37í40k 50G58a69j52d47o53š26í48k 2155763784132

Jistě. Potíž je ovšem v tom, že spuštěná regenerace dělá dost velký bordel a proto je podmíněna dost vysokou rychlostí vozu, aby se vypálené saze rozptýlily. Když by to automobilky udělaly na manuál, tak by s tím řidiči čadili ve městech a nejspíš by z toho bylo pozdvižení. Krom toho se počítá s tím, že se obal filtru chladí vzduchem, což by nefungovalo, kdyby auto například stálo.

0/−1
1.5.2018 0:44

P34a89v24e14l 68K62u79t97i47l 9620526243589

Ty nejintenzivnejsi neboli rizene regenerace se delaji v servisech na stojicich vozech. Kour je z toho obrovsky ale nemel by obsahovat castice.

+1/0
1.5.2018 7:35

T36o48m19á15š 76K12u90c75h63a24ř 3767361368301

Ale přece právě o tom píšu. Sám by si vypálení pustil na dlouhé rychlé trase za městem třeba o 50 km dříve, než se o to pak zoufale pokouší auto na nějaké krátké spojce ve městě, jak se mu to děje nyní.

+5/0
1.5.2018 8:59

P90e39t27r 34M85i88c23h87a75l 2580734941112

Tak jestli si kámoš koupil TDI Pašíka na ježdění dost po městě, tak je ichtyl.

+11/−2
1.5.2018 8:05

P78e39t92r 87H16o55r93á20k 1149173439384

Spíš d..bil

+2/−2
1.5.2018 13:30

P74e87t36r 69M74i46c77h41a41l 2880684301382

Nechtěl jsem být smazán. :-)

+1/−2
1.5.2018 22:37

T65o34m45á48š 71K59u41c80h11a22ř 3467701368701

Které jiné solidní auto s 350 Nm a spotřebou kolem 5.4 koupíte pod 700k? Kdo si chce kupovat benzínový tříválec 1.0 jen proto, že polovinu km má po městě, jeho věc. Kdo chce slušné svezení si koupí motor, který mu vyhovuje. Kdyby nechali řidiče rozhodnout, kdy regenerovat filtr (protože hen řidič ví, kudy a jak pojede ), není žádný pfoblém. Passaty s benzínem u nás na odbyt nejdou.

0/0
10.5.2018 7:40

L79u42d20v85í31k 83G94a21j11d85o27š10í21k 2955633684882

Copak se to zase děje?

Ten článek o testech neoriginálních DPF rozřezáváním rozbruskou hodně rychle stáhli do pozadí. Vydržel sotva pár hodin a už není ani v hlavní nabídce. A hle, najednou je tu článek se stejným videem, ale naprosto opačně naladěný.

Je vidět, jak se s informacemi jen čachruje a píše se to co si kdo objedná. :-/

+8/0
1.5.2018 0:08

J70o71s59e50f 31M58i70k42i56n 5113574735754

Řidič by měl mít možnost manuálně pustit regeneraci.

+10/0
30.4.2018 21:16

P89e97t48r 75O96t97r30u12b46a 6456428542335

Jj, máte pravdu. Další nařízení které mělo už být dávno je, že při regeneraci by měla svítit jasně viditelná kontrolka. Protože co si budeme nalhávat, většina ucpaných filtrů je u aut, co jezdí málo a tudíž je velká pravděpodobnost nedokončených regenerací. Když už, tak by si udělal zajížďku ať se to dokončí.

Dale bych zavedl bonzovací stránku kam by se mohlo poslat například video čmoudů. Jednoho takového pravidelně potkávám dost často a je to teda síla. A až se někdo ozve, že jsem bonzák a estébák, tito čmoudi zabíjí hlavně ty okolo, takže i Vás. Případně návrh, jak tyto individua řešit.

+7/0
1.5.2018 0:02

B58o30h70u48s45l26a41v 32B75i98n76k30a 1589836488530

Bonzování je u mě v hodnotách dost nízko, ale tito lidé jsou zodpovědní za 80% znečištění u těch rušných silnic i když je jich sotva pár procent a doslovně nás přizabíjejí, takže tam bych neměl problém. Toto by mělo být možné a taková auta bych prášil s velikým klidem.

+1/−1
1.5.2018 15:09

J74o81s47e46f 35M95i29k61i45n 5973654475854

NO takový auto projede kolem policajtů a ti nic. Přitom ho můžou poslat na STK, kde by určitě neprošlo

0/0
3.5.2018 11:34

P33e36t26r 94Č96e98r50m70á18k 9658405419520

To je dost naivní představa. Kouřící auto vůbec nemusí mít filtr, to okem ma silnici nelze poznat. Dále na STK může i tak projít, součinitel kouřivosti je často nastaven velmi benevolentně.

0/0
4.5.2018 0:03

P23e98t71r 54J48a24n81s58a 8718634944175

Žvanit a žvanit, to by nám tu šlo. Ale udělat něco smysluplného, ale opravdu smysluplného a né jen zběsilého, co vymyslí zelení nevzdělanci, to se jaksi u nás nedaří.

+3/0
30.4.2018 20:50

M97i62r11e18k 12G46a60j92e45r 5521716599340

„Dieselové motory nejsou vhodné pro použití v městském provozu,“ připomněli odborníci.

Presto neznam nikoho, kdo by s nim po meste nejezdil, kdyz uz ho ma. Vyrobce totiz kupujicim nikdy tohle netvrdil. Ono to jezdeni s dieselem po meste ani ridice trapit nemusi, protoze postizeni jsoui ti okolo a ne on.

+7/−2
30.4.2018 19:53

J60o84s97e82f 65M25i17k14i81n 5813294895904

Nevím jak Vám, ale solidní obchodníci to říkají od doby co začali prodávat diesel s filtrem. Jinak je již čtvrt století traduje že diesel nemá cenu pod 20km

+2/0
30.4.2018 21:15

P59a50v65e37l 61K72u31t87i98l 9450486613159

Ano to platilo pred 20 lety. Dnes vam odbornik rekne ze to nema cenu na jizdy kratsi jak hodinu.

0/0
1.5.2018 7:38

M29a78r48t17i70n 36V21o29j86á38č83e75k 9153477871126

jenze to byla nafta levnejsi o 10kc oproti benzinu

0/0
9.5.2018 17:53

P26a79v80e28l 21J85e19ř37á18b90e98k 7371462614487

Bude postižen i řidič - natáhne přes klimatizaci venkovní znečištění. A pokud natáhne - tak koncentrace je vyšší, než venku.

0/0
30.4.2018 22:25

T58o30m59á95š 37V65a73l20d92e77r 7703720229

Proto řidiči dieselů nevypínají motor když stojí a na někoho čekají. Klidně bafají i 10 a více minut. Dá rozum, že radši budou smrdět,než by jezdily krátké trasy se studeným motorem.

+2/−1
1.5.2018 16:53

J81a60n 55J34e43m84e81l64k67a 1435930

Pravdou je, že cena šla hodně dolů u evropských automobilek, systém se celkem vychytal. U některých asijských asi moc ne, ale co už. Takže už by se to asi nemělo tolerovat. Ale pokud nebudou jako v Rakousku posílat přímo policajti na stk totálně kouřící automobily, jedoucí konstantní rychlostí, tak se to asi moc nepohne.

+5/0
30.4.2018 19:30

J42a68k20u97b 79S36e82k82e34r89a 6346540546505

Paradoxně jsem kouřící asijské auto neviděl, jen ty evropske.

0/0
1.5.2018 9:04

R59i45c51h68a87r49d 49V23a96c55e56k 5441738932608

"Když nemají na chléb, ať jedí koláče." Tak se dá shrnout postup vůči majitelům naftových aut, kteří si pravděpodobně libují v tom, že jezdí ve starých vozech, ze kterých demontují filtry.

+2/−5
30.4.2018 19:00

M78i82r90e86k 65G63a68j55e75r 5401656939860

Zkuste najit nejake jine prislovi nebo porekadlo, ktere se k tomu alespon malicko hodi.

+4/−2
30.4.2018 19:54

P47a31v56e15l 10K83u83t49i40l 9940786923539

Takova navsteva strelnice taky neni levna zalezitost. A opravnuje to nekoho cvitit strelbu za panelakem, kde obcas nekoho trefi? Libi se mi jak casto oznacujeme nekoho, komu se to nelibi za eko teroristu. Pritom jezdit ve srackometu je oznacovano jako vitezstvi zdraveho rozumu a pritom na nasledky toho umiraji tisice lidi rocne, to je terorismus!!!

+4/−2
1.5.2018 7:31

R28i70c64h50a44r61d 88V32a54c16e43k 5671888862898

Ať se nám to líbí, nebo ne, nejsme Německo, nebo jiná vyspělá země. Při třetinovém příjmu si nemůžeme dovolit to, co oni.

I přesto se u nás životní prostředí zlepšuje tempem, které finance umožňují. Kvalita ovzduší, vody, potravin je nejlepší od doby, co se sleduje. Zelení ekoteroristé stále obtížněji hledají něco dostatečně škodlivé, proti čemu by mohli smysluplně bojovat.

+2/−1
1.5.2018 7:42

B89o75h38u32s54l61a75v 75B97i51n44k89a 1209216478860

Tak si Vy mudrci prostě kupte benzín ... ev. kupte benzín a dejte na plyn. Ekonomika provozu bude stejná nebo lepší a nebudete přizabíjet lidi kolem silnic. Už mám těchle mudrců, co jsou vlastně totální sobci docela dost.... Dcerka má astma a stačí jeden takovej "deb.." aby se jí to zhoršilo.

+2/−2
1.5.2018 15:13

R21i93c21h44a96r90d 34V94a13c15e64k 5911258232478

Všimněte si, jak počet astmatiků vzrostl s tím, jak se přestal benzín dotovat olovem. Souběžně se zavedlo odsíření uhelných elektráren. A s tím, jak nafťáky přecházejí na filtry, astmatiků dále přibylo. Zvlášť viditelné je to při srovnání s rozvojovými zeměmi, kde na ekologii kašlou a kde je tato nemoc vzácná. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Prevalence_of_Clinical_Asthma_world_map_-_GINA2004.svg

+3/0
1.5.2018 16:00

P20e95t92r 58O64t66r56u48b91a 6526948652985

Jj, je to videt mezi vrcholovyma sportovcema. Jeden astmatik vedle druheho. :-):-):-)

0/0
2.5.2018 8:13

M10i71r78o21s17l28a31v 72N77ě52m91e98c 9502437280

Je potřeba opravdu měřit emise a hlavně kouřivost i u starších naftových aut, protože občas člověk vidí hodně černo při akceleraci . Nevím jak tato auta procházejí emisemi.

+3/−3
30.4.2018 18:21

O49n95d82ř59e83j 13B34u92r26e61š 5820304643559

Starší auta ho ale neměly už z výroby proto ho ani mít nemusí ...

Nevim přesně, ale tušim že od r. 2009 (EURO5) už byl pro diesely povinný.

+4/0
30.4.2018 19:00

P28e90t12r 34Č34e94r41m35á53k 9848955919730

Pro osobní auta dokonce až od roku 2011.

+2/0
30.4.2018 23:36

R41a53d10e59k 23H33o37l97í94k 1698444800956

Mám na dieselu najetých 230tis km a zanesenost DPF z 1/3.....to jako tady pisálek nás chce ošálit, že všechny ty diesely, co mají nefunkční DPF fitry mají najeto 700 tis a více?;-D;-D;-D Nemají...chyba je v majiteli a servise (např. používají nevhodný motorový olej atd)..

+8/−3
30.4.2018 18:08

L74u77d61v58í33k 97G65a27j58d60o89š73í26k 2475863234522

Ne. Chyba je jen v tom, že první modely DPF vydržely velmi málo, dnes už jsou na odpis a majitelé těch 10+ starých aut řeší každý po svém, co s tím. Dnešní DPF vydrží po celou dobu životnosti vozu, takže se to už neřeší.

0/−1
1.5.2018 0:13

R96o63m91a38n 91M49a25r12t68í96n37e56k 3333310660528

s dieselem jsem naprosto spokojen, po dvaceti letech ježdění v benzinech atmosférách mě projev motoru, zátach, zvuk prostě baví.A jestli s tím nalítám 250tisíc tak ho v klidu vyměním. cena PSA něco kolem 20.

+5/0
30.4.2018 17:57

P38e29t63r 72H94o60r96á36k 1559823919204

Zátach to určitě nemá.

+3/−2
30.4.2018 18:53

O84n96d84ř49e84j 51B71u79r88e66š 5820374463559

Proti atmosféře určitě jó. A při menší spotřebě. Proto je nafta v kurzu...

0/0
30.4.2018 19:03

M64i11r37e70k 34G39a32j31e86r 5281336499570

Ale to je kvolu zatahu!

+1/0
30.4.2018 19:56

T46o65m65á82š 18V56a15l27d70e21r 7863710809

Zátah do 4500 ot. pak nic. Proto musí mít diesel více stupňů na převodovce, aby se využila síla točivého momentu. Kdežto benzín můžete točit , nebo jet úsporně. Co kdy potřebujete. A spotřeba je nepatrně vyšší. Viz Touran má v testech 6,9l S Versem mám zimní 7,1 a letní 6,6. Minule po dálnici D1 7,8l a jel jsem v v limitech. Takže ono to se spotřebou není zase tak horké. A díky rozsahu otáček do 6000 nejsem brzdou. Právě díky tomu, že použiji řadící páku jsem na tom lépe např při předjíždění. Což vidím dennodenně. Rychle vytočím motor kde má sílu a tah a hned v požadovaných otáčkách přeřazuji. U Fordů totéž. Živé motory a nemuseli mít turbo.

0/0
1.5.2018 18:19

V59a85c63l71a45v 35M36e48d95e95k 5971842575625

To je zas hloupé paušalizování. Filtry ve svých počátcích (obzvlášť například u koncernového 2.0 PD) opravdu odcházely Byl to hlavní důvod, proč VW tento motor nahradil za CR mnohem rychleji napříč celým koncernem, než ostatní motory, které nechával dožívat spolu s daným modelem i několik let.

U současných motorů u to ale problém opravdu není.

+1/−1
30.4.2018 15:24

P86e63t19r 66B26á44č93a 8355246335835

Tak urcite.

+2/0
30.4.2018 15:05

J73o80s40e38f 92Š88o50l98t53e79s 8454678250813

Naftová ojetina se skutečnými 200000 km nikdy nemůže trpět podobnými problémy. Naopak, pokud má najeto skutečně jenom 200 kkm, tak je zpravidla tak dobře zajetá a filtr vydrží klidně dalších 200 tisíc. Problémem ojetin nejsou diesely. Problémem jsou stočené tachometry.

+28/0
30.4.2018 14:01

M97i22l18a49n 69M66u96s60i92l 4273621612545

I v současnosti se prodávají nová auta, u kterých výrobce uvádí životnost filtru klidně jen 180 000 km.

+1/0
30.4.2018 18:59



Najdete na iDNES.cz