Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Změny v zákulisí prodeje aut. Po Opelu dostali výpověď i dealeři VW

Článek o tom, že všichni dealeři Opelu v Evropě dostanou výpověď a během dvou let jim budou nabídnuty nové smlouvy, vzbudil velký rozruch. Pátrali jsme dál, jak se situace vyvíjí a především jaký dopad to bude mít na zákazníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M51a15r33t38i54n 92A31d55á50m88e20k 3542189819810

Větší tlak na prodej a menší na poskytování ostatních služeb a zázemí povede k menšímu důrazu na servis a další poprodejní služby... tedy i o pokles zájmu zákazníků o koupi vozu té značky, když budou vědět, že dealer bude smlouvou motivován k prodeji nových vozů, nikoliv k ostatnímu servisu.

V tomhle má Kia dle článku lepší přístup – když sledují poskytovaný servis, tak zvyšují šanci, že zákazník si zvolí auto jejich značky.

Jestli nějaká značka pociťuje malé prodeje, tak se má s kvalitou aspoň trochu přiblížit 90. letům, a pak lidi budou jejich vozy chtít. Když málo prodává celá značka, a to napříč státy, tak to asi není chyba dealerů, ale chyba výroby/vedení.

0/0
13.5.2018 18:05

B58l75a77ž39e12j 28M40o14t68y14č24k33a 8347797615380

Mně v autorizovaných servisech chybí odborník na elektroniku.

+7/0
4.5.2018 13:57

V13á20c17l66a55v 79M40a76l73ý 3184928844979

K čemu by tam byl? Každý mechanik by měl umět pracovat se servisním počítačem, v případě větší závady se může obrátit na technika na ústředí, popř na technika ve výrobním závodě. Tak to funguje ve značkovém servisu.

+2/−3
4.5.2018 16:09

L81u79k71á86š 54S18l44a85n52i36n86a 1821113183141

Bohuzel to neni mozne, ja se treba specializuji na elektroniku v aut. servise a jsem tam na tyto veci sam. Spousta mechaniku nechape a neumi premyslet jak dane veci funguji, navzajem se ovlivnuji apod, je na to potreba specializace. Pokud nevi jak funguje dnes optika ve vozech, can vedeni, lin bus apod, jak se pracuje s osciloskopem apod, je mu nejaky technik na ustredi ci ve vyrobnim zavode k nicemu. To neni o tom umet s pocitacem.

+1/0
4.5.2018 21:05

V29á22c69l27a47v 78M12a86l62ý 3124518814119

Ve značkovém servisu se chodí na školení, mladší ročníky to berou v učení a ti co to neumí, budou měnit olej a destičky.:-):-)

0/0
5.5.2018 0:10

J69a45n 26S30t58e33h95l26í69k 1259899936184

Mladší ročníky to berou v učení? Aby byly schopni odhalit závadu, potřebovali by umět elektrotechniku na úrovni průmyslovky a to se na učňáku neučí ani náhodou. To že připojí počítač jim je u závad elektrosoučástek většinou prd platný. Tak maximálně postupně vymění x čidel a možná se trefí. Zákazník ale zaplatí i za to co bylo v pořádku.

0/0
16.5.2018 9:55

Z11d25e37n16ě58k 50H59á27j16e55k 6697232820203

Také znám autoelektrikáře který jezdí často do BMW řešit problémy.

0/0
5.5.2018 15:36

T28o77m30á15š 52V48a97l68d31e77r 7623850839

Není nic horšího, než když přijedete do VW servisu, aby zjistili závadu na Golfu. Oni to hodí na diagnostiku. Výsledek velká nula. A pak přijedete do neautorizovaného servisu, kde závadu dokáží odhalit a pozor VW!! i opravit, jelikož se jedná o závadu běžně se vyskytující. Což pánové od VW asi neznají, jelikož jim tam asi jezdí vozy pouze na garanční prohlídky či co. ;-D či spíše 8-o8-o.

+2/0
7.5.2018 9:48

M47a87r39t28i61n 25Š31i51m95e38k 4220514338745

To je příspěvek, jak když by nebyl. Zajímalo by mě o jakou tak běžnou závadu na Golfu / roku / motoru se jednalo

0/0
15.5.2018 10:35

T55o98m31á43š 20V39a54l75d20e27r 7763910349

Je to jedno. V tomto případě autorizak versus neautorizovany servis 0:1 a to je nejdůležitější výsledek. U VW možná oprava za více než 11 000 Kč v případě výměny řídící jednotky a postupného zjišťování závady výměnným způsobem součástek. U druhého oprava za 900Kč. Mě zajímá výsledek a ne dohady co a jak.

0/0
19.5.2018 9:48

A85l33o61i50s 31J21i61n30d98r54a 9400484717865

Ja mam hlavne obcas pocit, kdyz prijdu k dealerovi, ze oni snad ani prodat nechteji..... Kdyz se trosku zeptate mimo to co maji zavedene, treba vyzkouseni si auta s benzinovym motorem, reknou, ze nemaji a ani se nesnazi pro to neco udelat.....

+11/0
4.5.2018 12:40

P80e16t36r 95S40p96a48t75z34i21e47r18e19r 7734292215464

a co proto asi tak může udělat? Když ho nemá na skladě? Může ho objednat ale přijde tak za 3 měsíce...a nebo myslíte, že vás dobrovolně pošle ke konkurenci? Jak již jsem psal níže...dealeři od jedné značky si sami sobě konkurují. A opravdu si mezi sebou zákazníky přihrávat nebudou.

+2/0
4.5.2018 12:42

J92a74n 90M69a10z73ů26r59e30k 2338294248605

přece zajít do áček ;-D

0/0
4.5.2018 13:56

T59o56m38á33š 28V78a79l30d37e25r 7103740849

Čekal bych, že centrální zastoupení si toto "okoučuje", aby byly vozy dané specifikace k dispozici. Vždyť pořád vidíme, jak vozí automobily po silnicích jako kočka koťata. Opravdu nemám zájem kupovat u někoho, kdo nejeví sebemenší zájem na prodeji.

+1/0
7.5.2018 9:52

M53i40c57h91a49l 82H16r79u48b77o71š 4220647562165

Treba najst ineho dealera, pripadne znacku. Ja som napriklad oslovil miestneho predajcu Dacia, ze by som si rad vyskusal urcity model, on ze ho maju k vyskusaniu, ale iba v benzine. Ja som ale chcel naftu, pre dealera to ale nebol ziaden problem, stiahli si ho z inej predajne-z ich siete, sice som cakal, ale nakoniec som si ho mohol vyskusat... :-)

+1/0
7.5.2018 22:57

F71r20a81n87t26i77š81e24k 88V40r92á97n83a 5309922103151

Celý ten systém dealerského prodeje u aut je podivný, zejména když si určuje podmínky včetně vzhledu autosalonu automobilka sama.

Proto by si měla každá automobilka vybudovat své vlastní prodejní místa jako součást firmy a soustředit se tak na budování vztahu se zákazníkem, nikoliv s dealerem, kterému nastavuje více či méně nesmyslné podmínky, na které on musí používat různé triky, aby je splnil.Rv

+16/−1
4.5.2018 11:15

J25a68n 26V34í19t46e27k 3496753811860

Myšlenka dobrá, ale ve výsledku to vyjde na stejno. Ty podmínky zůstanou, akorát je bude muset plnit místo vlastníka dealerství manažer dané pobočky.

0/0
4.5.2018 12:22

L43u73k76á22š 16H69o48f48m98a31n 1913704632106

na samotném konceptu nic divného není, to byste musel odsoudit i celá franchising, na kterém fungují McDonaldy, benzínky a celá řada obchodů.

+1/0
4.5.2018 12:42

M63a92r65t61i22n 78A42d61á12m94e39k 3462689539690

No, právě. V celém systému franchisingu platí, že majitel pobočky má pravomoci jako zaměstnanec a zodpovědnost jako majitel.

A každou chvíli přijde visuálního stylu, apod., a musí povinně provést rekonstrukci a nakoupit nové vybavení ze svých peněz, podle aktuálního stylu.

Případně má v některých oborech nařízené slevové akce; často také má nařízené dodavatele doplňkového sortimentu, atd. Za to riziko a nesvobodu by mi pronájem cizí značky, která se kdykoliv může sama shora nebo odjinud poškodit a odpískat (dieselgate u vw; sjednocení s francouzskými vozy u Opelu; jakákoliv aféra, ...), nestál.

0/0
13.5.2018 18:10

M16i16l38a43n 18N47a76v33r33á59t44i31l 8707181446611

Minulý týden mi došlo sdělení, že na Opel Astře na které jezdím 2 roky! mám vadný software řídící jednotky. Musím na výměnu, sice bezplatnou, ale 2 roky mě nechali jezdit.

Vlastnil jsem za sebou 4 Octavie a chtěl jsem změnit značku.

Musím říci, že ve Škodovce byli vstřícnější. U Opelu se cítím v servisu nevítán.

+5/−3
4.5.2018 10:22

J68a62n 41M53a83z15ů69r42e29k 2848474448395

to ale neni o Opelu, ale o dealerovi....asi stejný jako by jste měl televize Samsung, pak přešel k LG a vadilo Vám, že v Datartu na vás kašlou.

+5/0
4.5.2018 11:22

H52o61n98z42a 42R70a86š82í32k 7860767404435

Jenže u televize si firmware updatuju za 5 minut samt, protože výrobce sam mi většinou poskytne aktualizaci...

+2/0
4.5.2018 11:33

J30i40r50i 70F97i10n42k 1422970929833

Odpovědné automobilky dělají svolávačky, ta odrbávací zase zatloukačky.

Vám evidentně vyhovuje když před vámi automobilka problém zatlouká a při garančce vám software stejně přehraje ani byste o tom věděl...

+5/−3
4.5.2018 12:17

M48o10j73m85í52r 95M73o17t34y70č33k27a 3122605834340

Ale to oni vám stejně v rámci GS udělají, pokud dostali od výrobce novější verzi FW. A ani v něm nemusí být žádná chyba.

0/0
4.5.2018 12:49

V21á74c90l31a96v 32M53a63l97ý 3444288524149

Souhlasím s vámi, zodpovědný dealer by vás měl informovat o svolávací akci, má váš e-mail, telefon, adresu a VIN, slušná firma vás informuje a neposílá jenom reklamu.

0/0
4.5.2018 16:18

M45o46j67m23í98r 68M55o27t90y19č25k61a 3162175264270

Nejde o to, jak dlouho jeszdíte s "vadným" SW, ale o to jak dlouho se ví že je v něm chyba a zda na tu chybu již existuje i oprava. Pokud dealer nedostane opravu od výrobce, tak nemá cenu aby vás někam zval. A konečně - vždyť jste jezdil 2 roky v autě a ta chyba vám evidentně v ježdění nevadila. Kdyby vám vadila, tak by jste si pravděpodobně na ni šel stěžovat mnohem dříve.

+8/0
4.5.2018 12:53

V78á66c46l85a35v 50M21a10l69ý 3394848114389

Buďte rád, že to bylo alespoň za dva roky, taková Škoda věděla o špatných rozvodech motorů a vyměnila ho jenom těm, kdo si stěžoval na hlučnost.

+3/0
4.5.2018 16:12

J67a10n 90V37í70t65e56k 3346583561420

Takže důležité je prodat, to že pro mě nebudou mít náhradní auto pokud přijedu neobjednán (nehoda/porucha) nebo mechanici nebudou umět servisovat nové technologie už je jim jedno.

+13/0
4.5.2018 9:45

A91n24t95o22n84í24n 80S14v73o95b61o57d92a 3114923459752

V servisu nemusíte dostat náhradní auto, často se to vztahuje jen na poruchu na cestě, osobní zkušenost :-(

0/0
4.5.2018 10:05

J38a37n 96V39í87t26e10k 3816543951580

V životě musím akorát umřít. Pokud pro mě auto nemají, tak si teda zavolám někam do půjčovny a příště pojedu do servisu jinam. Pokud bude zkušenost stejná, tak už budu zvažovat jestli nevyměnit značku. Proto to má dovozce hlídat nejen prodeje, ale i poprodejní služby zákazníkům.

+4/0
4.5.2018 10:12

P81e67t70r 46S74p31a89t23z65i96e28r65e65r 7884492805744

v našem servise máme třeba 3 náhradní auta na zapůjčení. Stalo se nám, že prostě se všechny 3 pujčily. Pak přijel zákazník a začal křičet jak je možný, že nemáme náhradní auto. Co si jako myslel? Že budeme mít na skladě 50 náhradních aut? V servisu se točí cca 5 - 7 aut denně. Ty co se opravují déle než dva dny je tak 30%. Je potřeba taky používat rozum a myslet na to jak to ten servis má. A ne jen na sebe.

+9/0
4.5.2018 11:21

J98a96n 90V93í37t29e36k 3286683251910

V nezávislém servisu se to dá čekat, ale v autorizovaném servisu čekám opatření od importéra, aby se tohle nestávalo. Opatření mohou být požadavky na počet aut v závislosti na velikosti servisu, případně poskytnutí auta, pokud je jich více půjčených na delší dobu. Ale nemělo by se stát, že autorizovaný servis nedokáže do hodiny poskytnout auto, přestože má 20km daleko druhou svoji provozovnu a 20km druhým směrem je jiný autorizovaný servis stejné značky.

+2/0
4.5.2018 12:04

P42e51t25r 36S41p23a42t37z31i39e67r78e45r 7954262205714

Jenze to funguje trochu jinak. Je videt ze nemate o tom zadne informacr. Kazdy delaer funguje sam za sebe a mezi sebou si dealeri konkuruji. Kazde nahradni vozidlo je majetkem dealera ktery si ho musel koupit a přihlásit na sebe. A opravdu konkurent jinemu nepujci svuj majetek aby hi pujcil zákazníkovi. Tak to opravdu nechodi.

+7/−1
4.5.2018 12:19

J48a57n 58V22í27t12e89k 3596683381550

O tom, že si dealerství konkurují vím. Proto uvádím, že ten servis má 20km daleko druhou svoji provozovnu a jinde je jiný servis stejné značky. Důležité ale je všechny 3 ty servisy vystupují pod hlavičkou nějaké automobily a budují (v pozitivním i negativním smyslu) její jméno. To v jakém smyslu to jmého budují má hlídat právě importér a pokud ten dá do podmínek pro dealerství, že si musí za určitých podmínek auta půjčovat tak si auta půjčovat budou.

Navíc si myslím, že konkurenční dealerství to auto rádo půjčí, i se svým polepem a vizitkou (pokud to neohrozí jeho vlastní provoz).

+1/0
4.5.2018 12:42

P48e12t30r 81S87p47a96t38z64i15e32r37e66r 7194222945624

můžou vystupovat pod jednou automobilkou, ale stále Třeba opel novák je konkurentem opelu šíma...a ti mezi sebou bojují o každou korunu a o každého zákazníka. Pokud by opel novák měl 3 provozovny tak pak ano..pak si můžou auto půjčit od jiné provozovny. Importér nic do podmínek dávat nebude...proč by mělo být v zájmu importéra jak si to dealeři mezi sebou zařizují. Spíš naopak ho těší jejich boj, protože to znamená víc peněz pro něj.

A věřte, že neupujčí. Prodávali jsme nová auta a jediné co pro vás jiný dealer udělá, je to, že vám přenechá skladové auto, když mu ho zaplatíte. Jelikož skladová auta nemají dealeři nakoupené, ale jsou jen propůjčené od importu. Předváděcí auta a náhradní auta už musí mít nakoupené.

+1/−1
4.5.2018 12:50

J11a74n 83V64í79t77e69k 3556973881520

Teď jste to pojmenoval správně:

1. moje očekávání bylo, že Opel Novák Horní Ves mi doveze auto od Opel Novák Dolní Ves

2. " Spíš naopak ho těší jejich boj, protože to znamená víc peněz pro něj." - importérovi jde o peníze místo budování značky a sítě spokojených klientů, kteří se k němu vrátí a ty peníze mu nakonec přinesou

+2/0
4.5.2018 13:02

P91e55t96r 84S74p40a17t48z51i29e80r16e40r 7214862435804

ano..tak funguje tržní kapitalismus...jde o peníze..ne o lidi..bohužel. A jelikož ředitel vykazuje výsledky za každý kvartál, tak ho opravdu neznamená, jestli se k němu za 5 let vrátí nějaký zákazník, protože je možné, že za 5 let už ředitelem nebude.

+1/0
4.5.2018 13:08

V48a45c27l64a11v 25K74u14b57i76s 5771551329927

No pro me je standartni postup zavolam do servisu domluvim se na nahradnim autu prijedu vymenim auta a po oprave vymenim zpet. Pokud ale prijedu a domluvene nahradni auto neni tak nadavam a hodne. Pokud je to emergency tak to resim adhok treba i uberem. Jednou jsem si domluvil auto prijel a nabylo tak jsem si vzal klice od auta sefa toho servisu a pocasyoval jsem hosprskou sprostych slov pri predavani i prebirani auta. Mel si osefovat zamestnance at nedelaji hlouposti.

0/−2
4.5.2018 13:33

L45u55k51á41š 78S39l91a30n28i67n91a 1231553693621

Nahradni auto opravdu neni standard pro kazdeho, to by nektere servisy musely vlastnit stovky aut na pujceni, nerealne. Prsakt by jsi mohl, jak by jsi chtel.

0/0
4.5.2018 21:07

D95a30v98i39d 34T37o43m86a36n 9265517482187

Proto nejezdim neobjednan.. A v pripade nehody je mozne si auto pujcit kdekoli, vetsina autopujcoven ho i pristavi. Vsechno zaplati vinik nehody.

0/0
4.5.2018 12:29

J96a83n 84V55í15t73e39k 3746613801940

Pak to ale nevyřešíte krycím dopisem a musíte jednat s pojišťovnou. Taky se mi stalo, že mě objednali po telefonu na opravu prý softwarové chyby (na počkání) a byla z toho reklamace na týden. To je ten případ, kdy pro mě auto neměli, jinak vždycky nějaké +/- třída našli.

0/0
4.5.2018 12:54

D23a62v80i53d 14T18o41m61a77n 9825587462537

Pokud by si me sami pozvali s tim, ze je to na pockani a potom bych byl bez auta, tak to bych opravdu radost nemel.

+1/0
4.5.2018 12:56

J28a87n 15H18á39l98a 8915705420177

Otázka je, zda tlak pouze na prodeje nezpůsobí pokles kvality servisu - poprodejní služby jsou v tomto oboru dost zásadní věc, byť se o tom nemluví, generují pro dealery nikoliv nepodstatnou část zisku a pro dlouhodobé udržení značky na trhu je to podstatné. Ostatně - včera jsem si přivezl auto z autorizovaného servisu Opelu a bohužel hned neuvěřitelný lapsus. Uvidíme, jak se k tomu postaví.

+1/0
4.5.2018 9:40

P45e72t61r 28S82t80e17j81s11k17a46l 3589798334356

Kdyz bude mit Opel min prodejcu a ti se budou pretahovat o zakaznika nizsi cenou, tak si treba reknou, ze uz se jim to nevyplati pujdou k jine znacce.

0/0
4.5.2018 9:46

J55a74n 47K67o88m70r53s65k95a 8492952448392

Tak vzhledem k tomu, že Lidl dostal od BMW slevu 50% a Audi mu do té doby dávala slevu asi 48% tak je prodej aut velice lukrativní. Předpokládám, že ostatní automobilky na tom budou +- stejně (procentuálně).

0/0
4.5.2018 8:56

P82e90t48r 87S77t88e28j34s30k36a33l 3799768754226

Urcite to stejne neni. Luxusni auta maji treba 50% marzi.

+1/0
4.5.2018 9:50

Š87i72m93o62n 58M43a90r41t12y98n87e51k 7483325653836

Tak i běžná auta pod 500 tis. mají marži kolem 35-40%....

0/−4
4.5.2018 10:46

P52e97t26r 42S23p39a56t40z54i13e97r31e94r 7704912765824

nevím jak u luxusních značek. Ale ještě před dvěma lety jsme prodávali citroeny. A můžu vám říct, že když jsme na autě typu C4, C3, C3 Picasso měli marži 5 tisíc tak to byl zázrak. A důvod? Jakmile jiný dealer prodává k tomu třeba ještě škodovku, tak ho živí prodej té škody a může snížit marži na citroenu, aby plnil cíle. A důsledek? Jakmile sníží jeden, musí snížit ostatní. A tak si všichni navzájem konkurují a podkopávají ceny. Pak někdy marže jsou skutečně v řádu jednotek tisíc. A pak přijde zákazník a chce další slevy nebo gumy zdarma nebo jiné doplňky zdarma....to se to má prodávat jako pod cenou? To asi ne že?

+6/0
4.5.2018 11:24

P80e71t42r 89M62o52l97á79k 9908591457384

Tak to vám nevěřím, protože by jste se neuzivil. Jedině, že by jste prodával 2-5 aut denně a to je asi pořad málo.

+1/−1
4.5.2018 11:33

P66e61t50r 76S38p17a46t62z46i64e57r27e89r 7644372475294

nevěřte...klidně se přijeďte podívat ...velice rád vám ukážu nákupní a prodejní faktury...přesně takovým lidem jako vy, co si myslí, že je vše úplně jinak, ale nemají pro to žádný důkaz se rád pak vysměju....protože já ty důkazy mám. A ano..samotný prodej salon nikdy neuživí...proto si všimněte, že u každého salonu je i autodílna...tak ve většině případech ten salon tahá.

+5/0
4.5.2018 11:40







Najdete na iDNES.cz