Diskuse k článku

Změny v zákulisí prodeje aut. Po Opelu dostali výpověď i dealeři VW

Článek o tom, že všichni dealeři Opelu v Evropě dostanou výpověď a během dvou let jim budou nabídnuty nové smlouvy, vzbudil velký rozruch. Pátrali jsme dál, jak se situace vyvíjí a především jaký dopad to bude mít na zákazníky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42a33r86t26i17n 29A98d15á75m25e44k 3342759689750

Větší tlak na prodej a menší na poskytování ostatních služeb a zázemí povede k menšímu důrazu na servis a další poprodejní služby... tedy i o pokles zájmu zákazníků o koupi vozu té značky, když budou vědět, že dealer bude smlouvou motivován k prodeji nových vozů, nikoliv k ostatnímu servisu.

V tomhle má Kia dle článku lepší přístup – když sledují poskytovaný servis, tak zvyšují šanci, že zákazník si zvolí auto jejich značky.

Jestli nějaká značka pociťuje malé prodeje, tak se má s kvalitou aspoň trochu přiblížit 90. letům, a pak lidi budou jejich vozy chtít. Když málo prodává celá značka, a to napříč státy, tak to asi není chyba dealerů, ale chyba výroby/vedení.

0/0
13.5.2018 18:05

B53l51a59ž63e60j 13M32o73t24y80č40k82a 8557707605620

Mně v autorizovaných servisech chybí odborník na elektroniku.

+7/0
4.5.2018 13:57

V15á25c30l59a89v 79M95a63l76ý 3424238884749

K čemu by tam byl? Každý mechanik by měl umět pracovat se servisním počítačem, v případě větší závady se může obrátit na technika na ústředí, popř na technika ve výrobním závodě. Tak to funguje ve značkovém servisu.

+2/−3
4.5.2018 16:09

L27u56k54á21š 77S20l27a81n97i68n19a 1581713453761

Bohuzel to neni mozne, ja se treba specializuji na elektroniku v aut. servise a jsem tam na tyto veci sam. Spousta mechaniku nechape a neumi premyslet jak dane veci funguji, navzajem se ovlivnuji apod, je na to potreba specializace. Pokud nevi jak funguje dnes optika ve vozech, can vedeni, lin bus apod, jak se pracuje s osciloskopem apod, je mu nejaky technik na ustredi ci ve vyrobnim zavode k nicemu. To neni o tom umet s pocitacem.

+1/0
4.5.2018 21:05

V46á53c43l24a61v 51M28a59l48ý 3264628704639

Ve značkovém servisu se chodí na školení, mladší ročníky to berou v učení a ti co to neumí, budou měnit olej a destičky.:-):-)

0/0
5.5.2018 0:10

J10a83n 70S18t84e48h62l82í37k 1449919506444

Mladší ročníky to berou v učení? Aby byly schopni odhalit závadu, potřebovali by umět elektrotechniku na úrovni průmyslovky a to se na učňáku neučí ani náhodou. To že připojí počítač jim je u závad elektrosoučástek většinou prd platný. Tak maximálně postupně vymění x čidel a možná se trefí. Zákazník ale zaplatí i za to co bylo v pořádku.

0/0
16.5.2018 9:55

Z20d17e56n20ě10k 28H44á29j26e33k 6977982360333

Také znám autoelektrikáře který jezdí často do BMW řešit problémy.

0/0
5.5.2018 15:36

T98o95m16á93š 25V48a63l80d23e96r 7103720329

Není nic horšího, než když přijedete do VW servisu, aby zjistili závadu na Golfu. Oni to hodí na diagnostiku. Výsledek velká nula. A pak přijedete do neautorizovaného servisu, kde závadu dokáží odhalit a pozor VW!! i opravit, jelikož se jedná o závadu běžně se vyskytující. Což pánové od VW asi neznají, jelikož jim tam asi jezdí vozy pouze na garanční prohlídky či co. ;-D či spíše 8-o8-o.

+2/0
7.5.2018 9:48

M81a92r18t19i51n 73Š27i40m20e13k 4370254438365

To je příspěvek, jak když by nebyl. Zajímalo by mě o jakou tak běžnou závadu na Golfu / roku / motoru se jednalo

0/0
15.5.2018 10:35

T44o83m60á72š 19V58a25l63d85e31r 7493760129

Je to jedno. V tomto případě autorizak versus neautorizovany servis 0:1 a to je nejdůležitější výsledek. U VW možná oprava za více než 11 000 Kč v případě výměny řídící jednotky a postupného zjišťování závady výměnným způsobem součástek. U druhého oprava za 900Kč. Mě zajímá výsledek a ne dohady co a jak.

0/0
19.5.2018 9:48

A79l38o92i59s 19J36i95n61d35r18a 9230554347185

Ja mam hlavne obcas pocit, kdyz prijdu k dealerovi, ze oni snad ani prodat nechteji..... Kdyz se trosku zeptate mimo to co maji zavedene, treba vyzkouseni si auta s benzinovym motorem, reknou, ze nemaji a ani se nesnazi pro to neco udelat.....

+11/0
4.5.2018 12:40

P91e87t92r 77S77p80a21t29z96i62e34r90e24r 7174282165854

a co proto asi tak může udělat? Když ho nemá na skladě? Může ho objednat ale přijde tak za 3 měsíce...a nebo myslíte, že vás dobrovolně pošle ke konkurenci? Jak již jsem psal níže...dealeři od jedné značky si sami sobě konkurují. A opravdu si mezi sebou zákazníky přihrávat nebudou.

+2/0
4.5.2018 12:42

J69a74n 71M46a12z27ů52r27e87k 2478734188745

přece zajít do áček ;-D

0/0
4.5.2018 13:56

T46o26m83á49š 32V74a91l52d70e94r 7893600409

Čekal bych, že centrální zastoupení si toto "okoučuje", aby byly vozy dané specifikace k dispozici. Vždyť pořád vidíme, jak vozí automobily po silnicích jako kočka koťata. Opravdu nemám zájem kupovat u někoho, kdo nejeví sebemenší zájem na prodeji.

+1/0
7.5.2018 9:52

M39i34c28h22a87l 43H29r31u53b80o62š 4710897702505

Treba najst ineho dealera, pripadne znacku. Ja som napriklad oslovil miestneho predajcu Dacia, ze by som si rad vyskusal urcity model, on ze ho maju k vyskusaniu, ale iba v benzine. Ja som ale chcel naftu, pre dealera to ale nebol ziaden problem, stiahli si ho z inej predajne-z ich siete, sice som cakal, ale nakoniec som si ho mohol vyskusat... :-)

+1/0
7.5.2018 22:57

F60r89a43n46t20i32š26e17k 16V74r84á52n23a 5429972793801

Celý ten systém dealerského prodeje u aut je podivný, zejména když si určuje podmínky včetně vzhledu autosalonu automobilka sama.

Proto by si měla každá automobilka vybudovat své vlastní prodejní místa jako součást firmy a soustředit se tak na budování vztahu se zákazníkem, nikoliv s dealerem, kterému nastavuje více či méně nesmyslné podmínky, na které on musí používat různé triky, aby je splnil.Rv

+16/−1
4.5.2018 11:15

J70a86n 27V98í75t58e40k 3876523921450

Myšlenka dobrá, ale ve výsledku to vyjde na stejno. Ty podmínky zůstanou, akorát je bude muset plnit místo vlastníka dealerství manažer dané pobočky.

0/0
4.5.2018 12:22

L31u77k41á14š 51H91o80f60m52a49n 1183234272216

na samotném konceptu nic divného není, to byste musel odsoudit i celá franchising, na kterém fungují McDonaldy, benzínky a celá řada obchodů.

+1/0
4.5.2018 12:42

M47a13r90t16i87n 54A11d80á85m29e83k 3322609239830

No, právě. V celém systému franchisingu platí, že majitel pobočky má pravomoci jako zaměstnanec a zodpovědnost jako majitel.

A každou chvíli přijde visuálního stylu, apod., a musí povinně provést rekonstrukci a nakoupit nové vybavení ze svých peněz, podle aktuálního stylu.

Případně má v některých oborech nařízené slevové akce; často také má nařízené dodavatele doplňkového sortimentu, atd. Za to riziko a nesvobodu by mi pronájem cizí značky, která se kdykoliv může sama shora nebo odjinud poškodit a odpískat (dieselgate u vw; sjednocení s francouzskými vozy u Opelu; jakákoliv aféra, ...), nestál.

0/0
13.5.2018 18:10

M16i32l78a32n 71N83a96v52r47á70t50i27l 8287381456611

Minulý týden mi došlo sdělení, že na Opel Astře na které jezdím 2 roky! mám vadný software řídící jednotky. Musím na výměnu, sice bezplatnou, ale 2 roky mě nechali jezdit.

Vlastnil jsem za sebou 4 Octavie a chtěl jsem změnit značku.

Musím říci, že ve Škodovce byli vstřícnější. U Opelu se cítím v servisu nevítán.

+5/−3
4.5.2018 10:22

J72a10n 86M38a55z48ů81r63e48k 2448504908225

to ale neni o Opelu, ale o dealerovi....asi stejný jako by jste měl televize Samsung, pak přešel k LG a vadilo Vám, že v Datartu na vás kašlou.

+5/0
4.5.2018 11:22

H30o29n40z66a 76R45a27š39í90k 7540377494595

Jenže u televize si firmware updatuju za 5 minut samt, protože výrobce sam mi většinou poskytne aktualizaci...

+2/0
4.5.2018 11:33

J52i44r47i 37F81i51n50k 1662200319733

Odpovědné automobilky dělají svolávačky, ta odrbávací zase zatloukačky.

Vám evidentně vyhovuje když před vámi automobilka problém zatlouká a při garančce vám software stejně přehraje ani byste o tom věděl...

+5/−3
4.5.2018 12:17

M84o37j66m49í24r 83M37o43t15y40č27k51a 3202605514910

Ale to oni vám stejně v rámci GS udělají, pokud dostali od výrobce novější verzi FW. A ani v něm nemusí být žádná chyba.

0/0
4.5.2018 12:49

V27á32c81l55a59v 87M94a95l47ý 3264208614979

Souhlasím s vámi, zodpovědný dealer by vás měl informovat o svolávací akci, má váš e-mail, telefon, adresu a VIN, slušná firma vás informuje a neposílá jenom reklamu.

0/0
4.5.2018 16:18

M50o54j19m96í66r 80M48o78t77y24č16k27a 3922445294350

Nejde o to, jak dlouho jeszdíte s "vadným" SW, ale o to jak dlouho se ví že je v něm chyba a zda na tu chybu již existuje i oprava. Pokud dealer nedostane opravu od výrobce, tak nemá cenu aby vás někam zval. A konečně - vždyť jste jezdil 2 roky v autě a ta chyba vám evidentně v ježdění nevadila. Kdyby vám vadila, tak by jste si pravděpodobně na ni šel stěžovat mnohem dříve.

+8/0
4.5.2018 12:53

V92á37c76l40a59v 32M44a38l75ý 3234968424709

Buďte rád, že to bylo alespoň za dva roky, taková Škoda věděla o špatných rozvodech motorů a vyměnila ho jenom těm, kdo si stěžoval na hlučnost.

+3/0
4.5.2018 16:12

J12a96n 72V75í44t64e85k 3176533531780

Takže důležité je prodat, to že pro mě nebudou mít náhradní auto pokud přijedu neobjednán (nehoda/porucha) nebo mechanici nebudou umět servisovat nové technologie už je jim jedno.

+13/0
4.5.2018 9:45

A12n23t49o17n74í37n 65S53v75o69b53o88d43a 3304483279202

V servisu nemusíte dostat náhradní auto, často se to vztahuje jen na poruchu na cestě, osobní zkušenost :-(

0/0
4.5.2018 10:05

J80a31n 52V83í15t17e75k 3266433501580

V životě musím akorát umřít. Pokud pro mě auto nemají, tak si teda zavolám někam do půjčovny a příště pojedu do servisu jinam. Pokud bude zkušenost stejná, tak už budu zvažovat jestli nevyměnit značku. Proto to má dovozce hlídat nejen prodeje, ale i poprodejní služby zákazníkům.

+4/0
4.5.2018 10:12

P79e43t28r 49S83p96a38t45z82i36e62r47e57r 7534662115574

v našem servise máme třeba 3 náhradní auta na zapůjčení. Stalo se nám, že prostě se všechny 3 pujčily. Pak přijel zákazník a začal křičet jak je možný, že nemáme náhradní auto. Co si jako myslel? Že budeme mít na skladě 50 náhradních aut? V servisu se točí cca 5 - 7 aut denně. Ty co se opravují déle než dva dny je tak 30%. Je potřeba taky používat rozum a myslet na to jak to ten servis má. A ne jen na sebe.

+9/0
4.5.2018 11:21

J18a38n 54V94í46t75e35k 3316103941950

V nezávislém servisu se to dá čekat, ale v autorizovaném servisu čekám opatření od importéra, aby se tohle nestávalo. Opatření mohou být požadavky na počet aut v závislosti na velikosti servisu, případně poskytnutí auta, pokud je jich více půjčených na delší dobu. Ale nemělo by se stát, že autorizovaný servis nedokáže do hodiny poskytnout auto, přestože má 20km daleko druhou svoji provozovnu a 20km druhým směrem je jiný autorizovaný servis stejné značky.

+2/0
4.5.2018 12:04

P16e73t90r 41S86p17a72t42z50i14e15r46e91r 7134442825274

Jenze to funguje trochu jinak. Je videt ze nemate o tom zadne informacr. Kazdy delaer funguje sam za sebe a mezi sebou si dealeri konkuruji. Kazde nahradni vozidlo je majetkem dealera ktery si ho musel koupit a přihlásit na sebe. A opravdu konkurent jinemu nepujci svuj majetek aby hi pujcil zákazníkovi. Tak to opravdu nechodi.

+7/−1
4.5.2018 12:19

J82a94n 39V48í16t27e17k 3146953621420

O tom, že si dealerství konkurují vím. Proto uvádím, že ten servis má 20km daleko druhou svoji provozovnu a jinde je jiný servis stejné značky. Důležité ale je všechny 3 ty servisy vystupují pod hlavičkou nějaké automobily a budují (v pozitivním i negativním smyslu) její jméno. To v jakém smyslu to jmého budují má hlídat právě importér a pokud ten dá do podmínek pro dealerství, že si musí za určitých podmínek auta půjčovat tak si auta půjčovat budou.

Navíc si myslím, že konkurenční dealerství to auto rádo půjčí, i se svým polepem a vizitkou (pokud to neohrozí jeho vlastní provoz).

+1/0
4.5.2018 12:42

P66e92t27r 82S12p41a39t19z44i31e60r49e79r 7344592525134

můžou vystupovat pod jednou automobilkou, ale stále Třeba opel novák je konkurentem opelu šíma...a ti mezi sebou bojují o každou korunu a o každého zákazníka. Pokud by opel novák měl 3 provozovny tak pak ano..pak si můžou auto půjčit od jiné provozovny. Importér nic do podmínek dávat nebude...proč by mělo být v zájmu importéra jak si to dealeři mezi sebou zařizují. Spíš naopak ho těší jejich boj, protože to znamená víc peněz pro něj.

A věřte, že neupujčí. Prodávali jsme nová auta a jediné co pro vás jiný dealer udělá, je to, že vám přenechá skladové auto, když mu ho zaplatíte. Jelikož skladová auta nemají dealeři nakoupené, ale jsou jen propůjčené od importu. Předváděcí auta a náhradní auta už musí mít nakoupené.

+1/−1
4.5.2018 12:50

J91a61n 91V12í91t17e47k 3156643571980

Teď jste to pojmenoval správně:

1. moje očekávání bylo, že Opel Novák Horní Ves mi doveze auto od Opel Novák Dolní Ves

2. " Spíš naopak ho těší jejich boj, protože to znamená víc peněz pro něj." - importérovi jde o peníze místo budování značky a sítě spokojených klientů, kteří se k němu vrátí a ty peníze mu nakonec přinesou

+2/0
4.5.2018 13:02

P55e82t36r 89S53p40a74t57z85i31e44r60e72r 7354472955324

ano..tak funguje tržní kapitalismus...jde o peníze..ne o lidi..bohužel. A jelikož ředitel vykazuje výsledky za každý kvartál, tak ho opravdu neznamená, jestli se k němu za 5 let vrátí nějaký zákazník, protože je možné, že za 5 let už ředitelem nebude.

+1/0
4.5.2018 13:08

V54a59c24l56a74v 14K22u43b70i39s 5741841789767

No pro me je standartni postup zavolam do servisu domluvim se na nahradnim autu prijedu vymenim auta a po oprave vymenim zpet. Pokud ale prijedu a domluvene nahradni auto neni tak nadavam a hodne. Pokud je to emergency tak to resim adhok treba i uberem. Jednou jsem si domluvil auto prijel a nabylo tak jsem si vzal klice od auta sefa toho servisu a pocasyoval jsem hosprskou sprostych slov pri predavani i prebirani auta. Mel si osefovat zamestnance at nedelaji hlouposti.

0/−2
4.5.2018 13:33

L46u83k39á62š 61S94l69a95n48i58n11a 1651803573111

Nahradni auto opravdu neni standard pro kazdeho, to by nektere servisy musely vlastnit stovky aut na pujceni, nerealne. Prsakt by jsi mohl, jak by jsi chtel.

0/0
4.5.2018 21:07

O28d76s53t21r25a60n14ě42n52ý 80U77ž23i56v81a10t98e71l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
4.5.2018 12:29

J16a53n 96V76í43t71e85k 3106613571200

Pak to ale nevyřešíte krycím dopisem a musíte jednat s pojišťovnou. Taky se mi stalo, že mě objednali po telefonu na opravu prý softwarové chyby (na počkání) a byla z toho reklamace na týden. To je ten případ, kdy pro mě auto neměli, jinak vždycky nějaké +/- třída našli.

0/0
4.5.2018 12:54

O64d54s18t32r64a42n52ě62n30ý 73U63ž26i41v50a86t81e82l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
4.5.2018 12:56

J80a23n 23H48á59l38a 8585365590347

Otázka je, zda tlak pouze na prodeje nezpůsobí pokles kvality servisu - poprodejní služby jsou v tomto oboru dost zásadní věc, byť se o tom nemluví, generují pro dealery nikoliv nepodstatnou část zisku a pro dlouhodobé udržení značky na trhu je to podstatné. Ostatně - včera jsem si přivezl auto z autorizovaného servisu Opelu a bohužel hned neuvěřitelný lapsus. Uvidíme, jak se k tomu postaví.

+1/0
4.5.2018 9:40

P84e14t67r 20S63t12e93j77s96k71a55l 3589238394466

Kdyz bude mit Opel min prodejcu a ti se budou pretahovat o zakaznika nizsi cenou, tak si treba reknou, ze uz se jim to nevyplati pujdou k jine znacce.

0/0
4.5.2018 9:46

J78a97n 52K37o64m35r55s88k12a 8292472448712

Tak vzhledem k tomu, že Lidl dostal od BMW slevu 50% a Audi mu do té doby dávala slevu asi 48% tak je prodej aut velice lukrativní. Předpokládám, že ostatní automobilky na tom budou +- stejně (procentuálně).

0/0
4.5.2018 8:56

P15e26t58r 94S14t17e67j57s61k62a98l 3249478724896

Urcite to stejne neni. Luxusni auta maji treba 50% marzi.

+1/0
4.5.2018 9:50

Š20i37m32o10n 83M11a79r40t16y98n94e97k 7393255653906

Tak i běžná auta pod 500 tis. mají marži kolem 35-40%....

0/−4
4.5.2018 10:46

P26e67t31r 71S79p23a59t53z16i70e88r27e44r 7524232265614

nevím jak u luxusních značek. Ale ještě před dvěma lety jsme prodávali citroeny. A můžu vám říct, že když jsme na autě typu C4, C3, C3 Picasso měli marži 5 tisíc tak to byl zázrak. A důvod? Jakmile jiný dealer prodává k tomu třeba ještě škodovku, tak ho živí prodej té škody a může snížit marži na citroenu, aby plnil cíle. A důsledek? Jakmile sníží jeden, musí snížit ostatní. A tak si všichni navzájem konkurují a podkopávají ceny. Pak někdy marže jsou skutečně v řádu jednotek tisíc. A pak přijde zákazník a chce další slevy nebo gumy zdarma nebo jiné doplňky zdarma....to se to má prodávat jako pod cenou? To asi ne že?

+6/0
4.5.2018 11:24

P64e78t73r 95M47o59l70á34k 9858521957194

Tak to vám nevěřím, protože by jste se neuzivil. Jedině, že by jste prodával 2-5 aut denně a to je asi pořad málo.

+1/−1
4.5.2018 11:33

P18e38t42r 95S71p82a55t26z10i20e95r77e78r 7924222215624

nevěřte...klidně se přijeďte podívat ...velice rád vám ukážu nákupní a prodejní faktury...přesně takovým lidem jako vy, co si myslí, že je vše úplně jinak, ale nemají pro to žádný důkaz se rád pak vysměju....protože já ty důkazy mám. A ano..samotný prodej salon nikdy neuživí...proto si všimněte, že u každého salonu je i autodílna...tak ve většině případech ten salon tahá.

+5/0
4.5.2018 11:40



Najdete na iDNES.cz