Diskuse k článku

Dieselgate pokračuje: Audi hlásí další motory s upravenými TDI

Firma Audi, která je prémiovou divizí evropské automobilové skupiny Volkswagen, objevila v některých svých modelech s naftovým motorem nesrovnalosti v softwaru. Závada se týká zhruba 60 000 vozů modelů A6 a A7, které automobilka svolává ke kontrole. Zároveň zastavila dodávky těchto modelů prodejcům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P49e39t63r 24M94i46c17h10a77l 2540384851342

Prosím, už vyhoďte toho titulkáře. Nebo ať nám vysvětlí, jak se upravuje TDI v motoru.

0/0
13.5.2018 23:59

P31e53t42r 47H61a65r86i25p32r72a92s74a13d 69H27a44j95i91č 5931966963630

Sw uměle snižuje přidávání močoviny a Audi o tom nemá ani páru a všilmi si až teď. Aha tak asi za to může potměšilý programátor.

Připomíná mi to historku z ČKD Smíchov, kdy za bolševika si nějaký zaměstnanec na hromadě elektroodpadu vyhrabal malý funkční elektromotor. Aby ho pronesl, udělal si kšíry a motor si hodil na záda jako batoh a přes to so přehodil kabát. Vrátnému se ta boule na zádech u pána nezdála a tak mu řekl, aby si sundal kabát a když se pak ukázal elektromor, tak zaměsnanec rozhořčeně opáčil: "Kterej darebák mi to na ty záda přidělal!"

+1/0
13.5.2018 20:26

P10e54t54r 62M27i71c35h82a89l 2390794471422

:-D

0/0
14.5.2018 0:00

J83a30r35o41m78í11r 87K62r23á40l 4510119704149

Existuje nějaký diesel, který by nebyl nějak optimalizovaný pro účely měření ? O tom solně pochybuji a nepokládám to za nic proti ničemu. Vina je na straně těch, kteří nastavili nesmyslné podmínky pro měření.

0/−2
10.5.2018 8:58

M39a60r20t41i92n 39K34a56r78á47s16e21k 9338973598468

A jake jsou teda ty spravne podminky mereni?

0/0
10.5.2018 9:56

J19a84r72o89m78í11r 22K71r68á64l 4280619224919

Nejsem odborník, ale je mi jasné, že by se měly blížit normálnímu provozu.

0/0
11.5.2018 7:28

P40e31t74r 69Č63e78r59m78á69k 9168495539940

A co je normální provoz?

0/0
13.5.2018 20:44

P78e61t41r 94H75a38r25i80p14r90a85s40a49d 80H18a29j31i70č 5681386263340

Nesmysl, vyrobit se to dá, jen to bude mnohem dražší. Koupíte si diesel, který bude mít skoro stejnou cenu jako benzínový hybrid a mnohem větší spotřebu?

0/0
13.5.2018 20:29

R23a80d12e32k 88N82e40u35m92a29n72n 5612672758885

Já bych řekl, že nic špatného neudělali

0/−1
9.5.2018 23:52

V12l85a66d45i63s25l50a69v 78B77u47r19y97š61e85k 1279822367504

získali výhodu na trhu podvodem, takže udělali něco hodně špatnýho

+1/0
10.5.2018 11:29

P45e16t80r 94Č35e91r90m31á60k 9608465309170

Ani jedno ani druhé.

0/0
10.5.2018 15:04

J55a61n 54N80e65d51b59a88l 5590654614

Tenhle unijní eko přístup je k ničemu. K čemu se tím došlo? U dieselu se došlo k tomu, že se dělají menší motory, ale výrazně složitější, náročnější na další komponenty a látky a také s menší spolehlivostí a životností. U benzínu se došlo k tomu že se dělají ještě menší motory, také vyrazně složitější a horší životností. Sledováním parametrů jako je spotřeba paliva a emise jsme docílili toho, že zase spotřebujeme více jiných materiálů a následně je nějak musíme ekologicky zlikvidovat. To je jako šetřit vodu tím, že nebudeme skoro prát a vše hned vyhodíme a koupíme nové.

+2/−1
9.5.2018 22:04

J61i20ř14í 91S25c93h67w86a44c83h 8498484668796

došlo se k tomu, že 10 moderních auto kouří jak jedno auto před 20 lety....

+1/0
10.5.2018 9:01

J85i49ř37í 32S58c48h27w27a11c88h 8908154348716

došlo k tomu, že vodu z pračky a z hajzlíků (a z fabrik) nepouštíme rovnou do řeky ale ženeme ji přes čistirny.

Ty snad máš něco proti čistírnám vody? Je to přece mnohem dražší a technicky náročnější než obyčejné potrubí odpadní vody končící v řece.

0/0
10.5.2018 10:11

V12l69a97d84i27s31l39a73v 39B79u27r67y44š51e61k 1309212767154

přesně, je to k ničemu, v téhle unii, mně se třeba líbí čínckej přístup, každej si může smrdět s autem jak chce, proto mají větší motory, jednoduché, nenáročné na další komponenty s vyšší spolehlivostí a životností a když se tam lidi bouří, že nemůžou dýchat, tak je policajt zmaže a je to tam pak lepší než tady s tím naším přístupem

+1/0
10.5.2018 11:28

J41i97ř71í 73B48r31u42t12o23v91s86k90ý 2350138622610

Tank ONO-,ze stojanu 6,50 Kč/l,jinak u benzinek Shell,OMV 10 l v plastu za cca 380Kč-no nekup to

+4/0
9.5.2018 20:07

P71e80t78r 50M81a62r63e19č63e91k 1773311599818

To lze klidně nazvat kálením si do vlastního hnízda.

0/0
9.5.2018 19:18

J58a36r69o92m56í66r 69H70l36u21b77e98k 2966700264871

Když jsem tady před dvěma léty, nebo kdy to začalo, psal, že to dělají všichni, jelikož diletantské požadavky euronijních úředníků jsou technicky i fyzikálně nesplnitelné, dostal jsem samé mínusy.

+6/−3
9.5.2018 19:17

M39i75r19e48k 98G67a49j94e35r 5901266199190

Ale tady to vubec neni pripad, ze by neco bylo nesplnitelne. V Audi se jen rozhodli, ze budou ridicum setrit vydaje a cas s pridavanim mocoviny, bezohledu na o to vyssi emise skodlivych exhalaci SOx.

+3/−1
9.5.2018 22:03

J39i66ř49í 34S91c42h14w42a98c42h 8698144148216

....NOx ;-)

0/0
10.5.2018 8:56

M18a23r69t83i64n 22K91a75r89á90s82e72k 9198373118528

Je zajimave, ze dneska delaji automobilky motory ktere plni daleko prisnejsi EURO 6, pripadne jeste prisnejsi Americke a Japonske emisni normy, nez jsou ty udajne nesplnitelne EURO 5....

0/0
10.5.2018 10:10

D60a41n 78K53o26s12t48e41l56n46a33k 3556358434206

Kde se tankuje ta mocovina na snizovani emisi?:-/

0/0
9.5.2018 19:07

P15e39t63r 44B83á27č76a 8565346545265

na benzince kupodivu

+2/0
9.5.2018 19:45

D74a73n 43K11o58s41t32e70l41n26a53k 3726418634956

"...A6 obsahují software, který uměle snižuje vstřikování močoviny (AdBlue), která se používá k neutralizaci emisí v systému SCR."

Z toho vyplyva, ze mocovina je zvlast v nejake jine nadrzi v aute a software upravuje jake mnozstvi je v prubehu spalovani vstrikovano? To znamena, ze na benzince tankujete benzin do jedne a mocovinu do jine nadrze v aute?8-o

0/0
9.5.2018 20:03

M67i45r32e65k 54G51a44j64e49r 5621146979470

Zajiste!

+2/0
9.5.2018 22:03

B17l76a24ž12e96j 91M57o31t66y81č12k32a 8957937205480

to je opruz co? Proto já už nikdy nebudu mít nové auto.

0/0
10.5.2018 15:02

M73a22r20t71i52n 62K79a87r87á32s60e29k 9318983458198

Ano, ale mocovinu tankujete tak jednou za 5 - 15 tisic km dle auta a stoji zanedbatelne penize....

0/0
10.5.2018 15:09

J77ú28l72i92u19s 75M58i39k65u14l20a 9248645822510

Ceny 5-7 ročných Audi TDI dosahujú v Nemecku nové minimá. Možno nastal čas vymeniť 12-ročného Forda za 5 ročné Audi... Hlavne príliš dlho neváhať, pretože Poliaci to už pochopili, ako tak sledujem premávku na diaľnici. (známy kúpil 7 - ročnú A6 3.0 TDI, 200.000km, priamo od majiteľa za 6.000€; a je automechanik)

0/0
9.5.2018 18:53

J29a47k70u38b 24S40e84k37e45r33a 6606310196135

Jak může výrobce nevědět, co si montuje do aut? U divizi lidových vozítek to tak asi bude, ale v Audi?

+7/0
9.5.2018 18:44

J34a70n 46N60o13v86á86k 1255919743794

mee too

0/0
9.5.2018 18:28

J13i43ř22í 23B95r75u77t73o66v76s76k11ý 2600738792630

Das auto už tady jednou bylo, že by časem zase Das problem

+2/−1
9.5.2018 18:01

R86o87m64a72n 52P97o17l56á10č84e52k 5276329485

Malý detail... Proč ostatní jsou tak ticho? Že by taky šmelili?

+3/−1
9.5.2018 18:03

J42a60r55o46m48í59r 81K93r32á20l 4640559404399

Jistě. U několika se na to už přišlo. VW má holt smůlu, že byl první.

0/0
10.5.2018 8:59

R67o92m69a58n 51P22o16l61á14č86e25k 5396909245

Než se tu zvrhne klasická lavina nadávek na traktory, chrochtáky a nevím co ještě. :-).

https://byznys.lidovky.cz/sef-vw-vola-po-konci-statni-podpory-dieselu-mela-by-jit-do-elektromobilu-rika-1wd-/auto.aspx?c=A171212_142254_ln-auto_kopp

Bohužel nic bližšího jsem nenašel, ale co si budeme nalhávat, spousta politiků co dnes řve na lesy, že diesel je zlo, tak ještě cca přes 5-6 lety vypouštěli diesel je super, kupujte diesely...

A ČR na tom není jinak.... Spotřební dan na benzin je o 2 koruny vyšší než na naftu...

0/0
9.5.2018 17:55

M15a48r74t91i30n 48V54o38j68á98č28e43k 9243367151706

tedy u toho audi jsou tak hyperkorektni a uvedomneli.ze by pro jistotu meli ty vozy zabavit a sesrotovat..EU zavedla normy ktery nesplni ani kdyz to auto tlaci o ted nam budou bulikovat ze aktualizace softwaru postaci..srovnejte se a nedelejte ze sebe hlupce a nastavte korektni normy

0/0
9.5.2018 17:45

M50a41r42t61i26n 69K26a59r57á72s95e30k 9538933418618

No s ohledem na to, ze EU normy jsou dlouhodobe o neco mirnejsi nez normy v japonsku nebo USA, ze EU je snad jediny velky vyspely automobilovz trh, kde nemaji automobilky zadne direktivni narizeni ohledne vyroby elektroaut a podobne podpasovky, tak bych tak cerne nevidel....

0/0
10.5.2018 15:11

P44e51t13r 18Č15e25r79m48á19k 9288485419890

No ono je to trochu jinak, Evropa klade důraz na jiné parametry než USA nebo Japonsko, čemuž dlouhodobě odpovídá skladba vozového parku, není to tak že by byly mírnější, jsou jiné. Nevím pak sice jaké direktivní nařízení ohledně výroby máte konkrétně na mysli, ale podstatný je výsledek - to že v EU není přímě nařízení nic nemění na tom že nastavením emisních limitů na nereálnou hodnotu v podstatě ty výrobce stejně donutíte k tomu samému - jasně, lze tvrdit že “my nic nepřikazujem, klidně ať vyrábí co chtějí”, ale realita je taková že musí vyrábět to čím se vejdou do limitů, flotilových emisí, daňových zátěží jednotlivých států atd, takže výsledek je stejný.

0/0
10.5.2018 18:15

M51a93r72t46i76n 80K54a88r58á80s52e32k 9158743708908

Ne, emisni normy oprvdu nemaji jine zamereni v EU, USA Japonsku ani kdekoli jinde, ty resi vsude ty same veci (NOx, CO, nespalene uhlovodiky, pevne castice).

Krome emisnich norem (ktere neresi ani CO2, ani elektroauta ani nic jineho). Maji pak na ruznych trzich "staty" ruzne pristupy k nejake redukci spotreby aut, nekde to residanove zvyhodnenymi mikroauty viz kei cars v Japonsku, nekde to maji naprosto pekelny mix ruznych opatreni kombinujici povinnou nabidku elektroaut, po neco na zpusob flotilovych emisi a dalsich opatreni (USA), a v EU jsou flotilove emise, ktere nechavaji automobilkam volne ruce jaky zvoli pristup, a vysledek v EU opravdu neni stejny a je videt jak si to resi kazda automobilka po svem - mame tu Mazdu s velkoobjemovymi amosferami, hybridni toyoty, naftovy VW a francouze, fo toho nektere automobilky rozjizdi CNG, nektere elektropohony apod...

0/0
10.5.2018 19:25

P80e41t48r 55Č34e11r62m91á63k 9668415359270

Nikoliv, normy skutečně mají odlišné zaměření. Zatímco Evropa roky primárně bojovala se spotřebou alias limitem co2, usa naopak řešily víc nox a další. Samozřejmě mluvíme o zaměření, tedy o tom na co byla kladena priorita, neznamená to že by existoval limit vždy jen na výše uvedené. Proto tady v EU existoval boom dieslu a naopak v Americe frčí dodnes benzínové motory s (z pohledu evropana) zaostalejší technologií. Kdybychom tedy vzali ve stejné okamžiky auto z obou trhů a prohodila se tak je problém na světě - v USA by se zbláznily z našich dieslů, v EU by zase byl majitel velkoobjemového benzínu byl považován za vraha přírody. To tak prostě je.

Pořád jsem neslyšel kde že tedy je nějaké konkrétní opatření nařizující výrobu eaut, vesměs je to na principu který jsem psal - serie opatření které nepřímo ale jistě nutí výrobce k jejich výrobě, v americe se to obchází prodejem emisních povolenek (základní business tesly), v EU spojováním do koncernů a administrativním průměrování emisí v rámci něj (škoda vs. audi atd). Výsledek je stejný - výrobce který chce být ekonomicky úspěšný na daném trhu se tomu musí přizpůsobit. Samozřejmě záleží kde leží priorita danéno výrobce - Mazdu evropa zajímá okrajově, proto se ji nevyplatí vyvíjet motory spešl pro EU, VW zase klade důraz na Čínu takže upraví jednotky vyvinuté primátně pro ně, Toyota coby letitý lídr na poli elektrifikace nabídne všude hybridy.

0/0
10.5.2018 22:10

M81a77r60t96i20n 26K82a53r35á80s56e63k 9808893628538

Problém bude tom, že to "primární zaměření EU na CO2" je chiméra reálná mozna tak ve vaší hlavě, realita tomu rozhodně neodpovídá....

0/0
10.5.2018 22:27

P36e62t92r 73Č72e47r37m66á98k 9518955699710

Naštěstí nejde o to jaké má kdo chiméry v hlavě ale o to jaká je realita, a ta je v případě zaměření EU na co2 zcela jasná a nezpochybnitelná R^

0/0
12.5.2018 13:31

Z83b84y27n86ě56k 32V63y69d54r53a 4760598735974

Cekam az klesnou ceny, ropaka si rad poridim.

0/0
9.5.2018 17:39

M86a22r73t76i47n 80V11o10j22á15č72e33k 9173147231696

osobak s adblue snad voni po repce?

0/0
9.5.2018 17:47

Z53b26y41n57ě65k 18V72y77d63r12a 4150318725914

Je mi to jedno uplne jestli voni nebo smrdi.

0/0
9.5.2018 19:17

D48a30v94i86d 63F67o22r38t 9310915336

U nas je dieselgate k smichu, kdyz tu jezdi diesely bez filtru a s vizualnim projevem, za ktery by se nestydely ani letite kamna na uhli... :D

+18/0
9.5.2018 17:03

R12o82m26a73n 51P58o39l62á49č40e17k 5166579665

Až na to, že za to spíš můžou ventily a nebo jiné věci ;-D

0/0
9.5.2018 17:42

P39e55t64r 13Č68e27r98m93á90k 9418805849860

Zas ta fáma o nelegálním softwaru... V EU nebyl nelegální ani ten původní sw z diselgate, natož tahle verze...

+2/−6
9.5.2018 16:45

P19e35t16r 84B14á12č35a 8725846705945

Vadi nekomu nejaka smesna dieselgate?

Mne ani trochu, spis naopak smesni ekoteroristi co svymi komedialnimi normami to dohnali tam kam dohnali.

+17/−7
9.5.2018 15:21

L46a38d63i71s42l39a97v 89K86a80l15o11u82s 7825656881640

No to je skandál. Hned by cena nových vozidel s tímto motorm měla klesnout na 1/10.

+4/−1
9.5.2018 15:18

M83a83r31t82i19n 77V53o74j40á15č11e31k 9523647131826

zabavit a sesrotovat ani jsem netusil ze ekoteroristi dohnali osobaky do mocoviny.blazni

0/0
9.5.2018 17:48

Najdete na iDNES.cz