Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieselgate pokračuje: Audi hlásí další motory s upravenými TDI

Firma Audi, která je prémiovou divizí evropské automobilové skupiny Volkswagen, objevila v některých svých modelech s naftovým motorem nesrovnalosti v softwaru. Závada se týká zhruba 60 000 vozů modelů A6 a A7, které automobilka svolává ke kontrole. Zároveň zastavila dodávky těchto modelů prodejcům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e83t25r 89M65i83c67h80a40l 2280804781112

Prosím, už vyhoďte toho titulkáře. Nebo ať nám vysvětlí, jak se upravuje TDI v motoru.

0/0
13.5.2018 23:59

P17e19t83r 75H37a65r92i95p46r16a18s57a38d 91H22a50j44i11č 5461686173590

Sw uměle snižuje přidávání močoviny a Audi o tom nemá ani páru a všilmi si až teď. Aha tak asi za to může potměšilý programátor.

Připomíná mi to historku z ČKD Smíchov, kdy za bolševika si nějaký zaměstnanec na hromadě elektroodpadu vyhrabal malý funkční elektromotor. Aby ho pronesl, udělal si kšíry a motor si hodil na záda jako batoh a přes to so přehodil kabát. Vrátnému se ta boule na zádech u pána nezdála a tak mu řekl, aby si sundal kabát a když se pak ukázal elektromor, tak zaměsnanec rozhořčeně opáčil: "Kterej darebák mi to na ty záda přidělal!"

+1/0
13.5.2018 20:26

P94e53t63r 15M15i96c92h23a39l 2470714301982

:-D

0/0
14.5.2018 0:00

J42a64r31o85m38í13r 59K20r77á16l 4410379904559

Existuje nějaký diesel, který by nebyl nějak optimalizovaný pro účely měření ? O tom solně pochybuji a nepokládám to za nic proti ničemu. Vina je na straně těch, kteří nastavili nesmyslné podmínky pro měření.

0/−2
10.5.2018 8:58

M39a94r26t44i20n 92K57a23r40á21s31e60k 9958123338768

A jake jsou teda ty spravne podminky mereni?

0/0
10.5.2018 9:56

J69a85r17o92m79í85r 23K24r17á64l 4570489274469

Nejsem odborník, ale je mi jasné, že by se měly blížit normálnímu provozu.

0/0
11.5.2018 7:28

P31e77t24r 51Č63e27r22m13á60k 9378515289340

A co je normální provoz?

0/0
13.5.2018 20:44

P19e64t77r 16H56a86r10i46p55r29a96s74a52d 81H12a36j55i45č 5181956923890

Nesmysl, vyrobit se to dá, jen to bude mnohem dražší. Koupíte si diesel, který bude mít skoro stejnou cenu jako benzínový hybrid a mnohem větší spotřebu?

0/0
13.5.2018 20:29

R52a46d53e48k 15N63e65u35m78a51n61n 5612142598395

Já bych řekl, že nic špatného neudělali

0/−1
9.5.2018 23:52

V57l11a60d26i10s75l57a26v 76B20u45r20y76š15e90k 1429312407294

získali výhodu na trhu podvodem, takže udělali něco hodně špatnýho

+1/0
10.5.2018 11:29

P21e40t61r 17Č81e46r79m30á49k 9558225909770

Ani jedno ani druhé.

0/0
10.5.2018 15:04

J51a95n 96N44e56d79b92a23l 5940304764

Tenhle unijní eko přístup je k ničemu. K čemu se tím došlo? U dieselu se došlo k tomu, že se dělají menší motory, ale výrazně složitější, náročnější na další komponenty a látky a také s menší spolehlivostí a životností. U benzínu se došlo k tomu že se dělají ještě menší motory, také vyrazně složitější a horší životností. Sledováním parametrů jako je spotřeba paliva a emise jsme docílili toho, že zase spotřebujeme více jiných materiálů a následně je nějak musíme ekologicky zlikvidovat. To je jako šetřit vodu tím, že nebudeme skoro prát a vše hned vyhodíme a koupíme nové.

+2/−1
9.5.2018 22:04

J38i68ř53í 88S29c87h18w39a31c83h 8488974948926

došlo se k tomu, že 10 moderních auto kouří jak jedno auto před 20 lety....

+1/0
10.5.2018 9:01

J78i78ř29í 55S17c69h63w28a67c67h 8798174568856

došlo k tomu, že vodu z pračky a z hajzlíků (a z fabrik) nepouštíme rovnou do řeky ale ženeme ji přes čistirny.

Ty snad máš něco proti čistírnám vody? Je to přece mnohem dražší a technicky náročnější než obyčejné potrubí odpadní vody končící v řece.

0/0
10.5.2018 10:11

V51l46a15d25i20s84l77a22v 91B89u10r61y47š81e69k 1929132967114

přesně, je to k ničemu, v téhle unii, mně se třeba líbí čínckej přístup, každej si může smrdět s autem jak chce, proto mají větší motory, jednoduché, nenáročné na další komponenty s vyšší spolehlivostí a životností a když se tam lidi bouří, že nemůžou dýchat, tak je policajt zmaže a je to tam pak lepší než tady s tím naším přístupem

+1/0
10.5.2018 11:28

J50i77ř10í 73B67r86u59t23o20v11s85k19ý 2220408322870

Tank ONO-,ze stojanu 6,50 Kč/l,jinak u benzinek Shell,OMV 10 l v plastu za cca 380Kč-no nekup to

+4/0
9.5.2018 20:07

P83e77t32r 87M20a24r66e86č39e55k 1543311809588

To lze klidně nazvat kálením si do vlastního hnízda.

0/0
9.5.2018 19:18

J74a63r81o16m15í18r 50H72l47u38b59e70k 2676210164801

Když jsem tady před dvěma léty, nebo kdy to začalo, psal, že to dělají všichni, jelikož diletantské požadavky euronijních úředníků jsou technicky i fyzikálně nesplnitelné, dostal jsem samé mínusy.

+6/−3
9.5.2018 19:17

M86i31r25e93k 84G24a80j19e89r 5351206239430

Ale tady to vubec neni pripad, ze by neco bylo nesplnitelne. V Audi se jen rozhodli, ze budou ridicum setrit vydaje a cas s pridavanim mocoviny, bezohledu na o to vyssi emise skodlivych exhalaci SOx.

+3/−1
9.5.2018 22:03

J21i41ř38í 41S60c35h31w36a16c35h 8248464218406

....NOx ;-)

0/0
10.5.2018 8:56

M38a49r56t54i79n 57K67a33r16á86s73e59k 9828723258788

Je zajimave, ze dneska delaji automobilky motory ktere plni daleko prisnejsi EURO 6, pripadne jeste prisnejsi Americke a Japonske emisni normy, nez jsou ty udajne nesplnitelne EURO 5....

0/0
10.5.2018 10:10

D96a37n 38K35o95s31t38e16l84n83a53k 3806958114566

Kde se tankuje ta mocovina na snizovani emisi?:-/

0/0
9.5.2018 19:07

P72e83t86r 80B50á78č64a 8425856535185

na benzince kupodivu

+2/0
9.5.2018 19:45

D54a86n 74K47o63s89t55e26l19n81a14k 3966168204496

"...A6 obsahují software, který uměle snižuje vstřikování močoviny (AdBlue), která se používá k neutralizaci emisí v systému SCR."

Z toho vyplyva, ze mocovina je zvlast v nejake jine nadrzi v aute a software upravuje jake mnozstvi je v prubehu spalovani vstrikovano? To znamena, ze na benzince tankujete benzin do jedne a mocovinu do jine nadrze v aute?8-o

0/0
9.5.2018 20:03

M69i95r13e85k 37G14a40j10e75r 5951916739100

Zajiste!

+2/0
9.5.2018 22:03

B41l94a52ž81e86j 98M83o29t19y45č89k90a 8507837465890

to je opruz co? Proto já už nikdy nebudu mít nové auto.

0/0
10.5.2018 15:02

M88a73r40t38i94n 46K81a67r79á27s24e86k 9988513718268

Ano, ale mocovinu tankujete tak jednou za 5 - 15 tisic km dle auta a stoji zanedbatelne penize....

0/0
10.5.2018 15:09

J54ú84l23i39u31s 19M17i36k30u59l59a 9238945862290

Ceny 5-7 ročných Audi TDI dosahujú v Nemecku nové minimá. Možno nastal čas vymeniť 12-ročného Forda za 5 ročné Audi... Hlavne príliš dlho neváhať, pretože Poliaci to už pochopili, ako tak sledujem premávku na diaľnici. (známy kúpil 7 - ročnú A6 3.0 TDI, 200.000km, priamo od majiteľa za 6.000€; a je automechanik)

0/0
9.5.2018 18:53

J92a19k95u17b 27S43e70k45e58r70a 6246170806685

Jak může výrobce nevědět, co si montuje do aut? U divizi lidových vozítek to tak asi bude, ale v Audi?

+7/0
9.5.2018 18:44

J42a20n 93N28o73v94á98k 1325609573784

mee too

0/0
9.5.2018 18:28

J66i13ř18í 45B86r68u71t92o96v31s76k12ý 2440538822820

Das auto už tady jednou bylo, že by časem zase Das problem

+2/−1
9.5.2018 18:01

R48o64m68a17n 12P35o66l87á48č64e93k 5306919305

Malý detail... Proč ostatní jsou tak ticho? Že by taky šmelili?

+3/−1
9.5.2018 18:03

J69a58r48o38m60í39r 62K10r71á11l 4510249834479

Jistě. U několika se na to už přišlo. VW má holt smůlu, že byl první.

0/0
10.5.2018 8:59

R64o18m59a73n 90P21o59l67á90č49e75k 5416459305

Než se tu zvrhne klasická lavina nadávek na traktory, chrochtáky a nevím co ještě. :-).

https://byznys.lidovky.cz/sef-vw-vola-po-konci-statni-podpory-dieselu-mela-by-jit-do-elektromobilu-rika-1wd-/auto.aspx?c=A171212_142254_ln-auto_kopp

Bohužel nic bližšího jsem nenašel, ale co si budeme nalhávat, spousta politiků co dnes řve na lesy, že diesel je zlo, tak ještě cca přes 5-6 lety vypouštěli diesel je super, kupujte diesely...

A ČR na tom není jinak.... Spotřební dan na benzin je o 2 koruny vyšší než na naftu...

0/0
9.5.2018 17:55

M73a51r10t76i60n 28V62o16j92á52č30e48k 9923667641876

tedy u toho audi jsou tak hyperkorektni a uvedomneli.ze by pro jistotu meli ty vozy zabavit a sesrotovat..EU zavedla normy ktery nesplni ani kdyz to auto tlaci o ted nam budou bulikovat ze aktualizace softwaru postaci..srovnejte se a nedelejte ze sebe hlupce a nastavte korektni normy

0/0
9.5.2018 17:45

M50a29r33t40i15n 29K39a79r70á12s66e97k 9618283928428

No s ohledem na to, ze EU normy jsou dlouhodobe o neco mirnejsi nez normy v japonsku nebo USA, ze EU je snad jediny velky vyspely automobilovz trh, kde nemaji automobilky zadne direktivni narizeni ohledne vyroby elektroaut a podobne podpasovky, tak bych tak cerne nevidel....

0/0
10.5.2018 15:11

P14e49t37r 10Č23e17r86m45á54k 9538805479900

No ono je to trochu jinak, Evropa klade důraz na jiné parametry než USA nebo Japonsko, čemuž dlouhodobě odpovídá skladba vozového parku, není to tak že by byly mírnější, jsou jiné. Nevím pak sice jaké direktivní nařízení ohledně výroby máte konkrétně na mysli, ale podstatný je výsledek - to že v EU není přímě nařízení nic nemění na tom že nastavením emisních limitů na nereálnou hodnotu v podstatě ty výrobce stejně donutíte k tomu samému - jasně, lze tvrdit že “my nic nepřikazujem, klidně ať vyrábí co chtějí”, ale realita je taková že musí vyrábět to čím se vejdou do limitů, flotilových emisí, daňových zátěží jednotlivých států atd, takže výsledek je stejný.

0/0
10.5.2018 18:15

M20a73r34t84i87n 89K26a96r64á25s53e21k 9308153578618

Ne, emisni normy oprvdu nemaji jine zamereni v EU, USA Japonsku ani kdekoli jinde, ty resi vsude ty same veci (NOx, CO, nespalene uhlovodiky, pevne castice).

Krome emisnich norem (ktere neresi ani CO2, ani elektroauta ani nic jineho). Maji pak na ruznych trzich "staty" ruzne pristupy k nejake redukci spotreby aut, nekde to residanove zvyhodnenymi mikroauty viz kei cars v Japonsku, nekde to maji naprosto pekelny mix ruznych opatreni kombinujici povinnou nabidku elektroaut, po neco na zpusob flotilovych emisi a dalsich opatreni (USA), a v EU jsou flotilove emise, ktere nechavaji automobilkam volne ruce jaky zvoli pristup, a vysledek v EU opravdu neni stejny a je videt jak si to resi kazda automobilka po svem - mame tu Mazdu s velkoobjemovymi amosferami, hybridni toyoty, naftovy VW a francouze, fo toho nektere automobilky rozjizdi CNG, nektere elektropohony apod...

0/0
10.5.2018 19:25

P63e53t73r 59Č86e44r52m39á63k 9748435429860

Nikoliv, normy skutečně mají odlišné zaměření. Zatímco Evropa roky primárně bojovala se spotřebou alias limitem co2, usa naopak řešily víc nox a další. Samozřejmě mluvíme o zaměření, tedy o tom na co byla kladena priorita, neznamená to že by existoval limit vždy jen na výše uvedené. Proto tady v EU existoval boom dieslu a naopak v Americe frčí dodnes benzínové motory s (z pohledu evropana) zaostalejší technologií. Kdybychom tedy vzali ve stejné okamžiky auto z obou trhů a prohodila se tak je problém na světě - v USA by se zbláznily z našich dieslů, v EU by zase byl majitel velkoobjemového benzínu byl považován za vraha přírody. To tak prostě je.

Pořád jsem neslyšel kde že tedy je nějaké konkrétní opatření nařizující výrobu eaut, vesměs je to na principu který jsem psal - serie opatření které nepřímo ale jistě nutí výrobce k jejich výrobě, v americe se to obchází prodejem emisních povolenek (základní business tesly), v EU spojováním do koncernů a administrativním průměrování emisí v rámci něj (škoda vs. audi atd). Výsledek je stejný - výrobce který chce být ekonomicky úspěšný na daném trhu se tomu musí přizpůsobit. Samozřejmě záleží kde leží priorita danéno výrobce - Mazdu evropa zajímá okrajově, proto se ji nevyplatí vyvíjet motory spešl pro EU, VW zase klade důraz na Čínu takže upraví jednotky vyvinuté primátně pro ně, Toyota coby letitý lídr na poli elektrifikace nabídne všude hybridy.

0/0
10.5.2018 22:10

M84a61r48t90i87n 59K38a41r23á73s38e76k 9458483348828

Problém bude tom, že to "primární zaměření EU na CO2" je chiméra reálná mozna tak ve vaší hlavě, realita tomu rozhodně neodpovídá....

0/0
10.5.2018 22:27

P87e91t11r 38Č82e90r98m16á86k 9138755309930

Naštěstí nejde o to jaké má kdo chiméry v hlavě ale o to jaká je realita, a ta je v případě zaměření EU na co2 zcela jasná a nezpochybnitelná R^

0/0
12.5.2018 13:31

Z30b23y55n83ě19k 79V63y15d29r41a 4550298295504

Cekam az klesnou ceny, ropaka si rad poridim.

0/0
9.5.2018 17:39

M78a44r82t51i94n 28V55o75j81á42č13e13k 9933617411136

osobak s adblue snad voni po repce?

0/0
9.5.2018 17:47

Z84b82y17n46ě92k 60V82y91d35r68a 4690778675594

Je mi to jedno uplne jestli voni nebo smrdi.

0/0
9.5.2018 19:17

D55a18v63i50d 30F70o14r60t 9790125486

U nas je dieselgate k smichu, kdyz tu jezdi diesely bez filtru a s vizualnim projevem, za ktery by se nestydely ani letite kamna na uhli... :D

+18/0
9.5.2018 17:03

R54o40m23a79n 15P84o11l72á25č56e71k 5226819565

Až na to, že za to spíš můžou ventily a nebo jiné věci ;-D

0/0
9.5.2018 17:42

P28e61t89r 26Č36e57r77m17á31k 9868945499530

Zas ta fáma o nelegálním softwaru... V EU nebyl nelegální ani ten původní sw z diselgate, natož tahle verze...

+2/−6
9.5.2018 16:45

P41e70t98r 33B13á15č97a 8485296685225

Vadi nekomu nejaka smesna dieselgate?

Mne ani trochu, spis naopak smesni ekoteroristi co svymi komedialnimi normami to dohnali tam kam dohnali.

+17/−7
9.5.2018 15:21

L30a82d67i14s51l13a82v 94K80a92l12o18u24s 7445536531700

No to je skandál. Hned by cena nových vozidel s tímto motorm měla klesnout na 1/10.

+4/−1
9.5.2018 15:18

M46a19r36t83i64n 41V69o12j26á33č68e17k 9833187971926

zabavit a sesrotovat ani jsem netusil ze ekoteroristi dohnali osobaky do mocoviny.blazni

0/0
9.5.2018 17:48



Najdete na iDNES.cz