Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieselgate pokračuje: Audi hlásí další motory s upravenými TDI

Firma Audi, která je prémiovou divizí evropské automobilové skupiny Volkswagen, objevila v některých svých modelech s naftovým motorem nesrovnalosti v softwaru. Závada se týká zhruba 60 000 vozů modelů A6 a A7, které automobilka svolává ke kontrole. Zároveň zastavila dodávky těchto modelů prodejcům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P15e29t64r 48M97i12c89h72a22l 2420584721262

Prosím, už vyhoďte toho titulkáře. Nebo ať nám vysvětlí, jak se upravuje TDI v motoru.

0/0
13.5.2018 23:59

P58e75t77r 10H98a42r30i57p59r91a34s37a30d 16H20a27j18i47č 5921816333390

Sw uměle snižuje přidávání močoviny a Audi o tom nemá ani páru a všilmi si až teď. Aha tak asi za to může potměšilý programátor.

Připomíná mi to historku z ČKD Smíchov, kdy za bolševika si nějaký zaměstnanec na hromadě elektroodpadu vyhrabal malý funkční elektromotor. Aby ho pronesl, udělal si kšíry a motor si hodil na záda jako batoh a přes to so přehodil kabát. Vrátnému se ta boule na zádech u pána nezdála a tak mu řekl, aby si sundal kabát a když se pak ukázal elektromor, tak zaměsnanec rozhořčeně opáčil: "Kterej darebák mi to na ty záda přidělal!"

+1/0
13.5.2018 20:26

P30e49t11r 97M10i68c25h32a43l 2750124921592

:-D

0/0
14.5.2018 0:00

J30a48r79o58m72í44r 12K55r36á39l 4210779954789

Existuje nějaký diesel, který by nebyl nějak optimalizovaný pro účely měření ? O tom solně pochybuji a nepokládám to za nic proti ničemu. Vina je na straně těch, kteří nastavili nesmyslné podmínky pro měření.

0/−2
10.5.2018 8:58

M55a14r94t65i90n 92K28a55r38á98s10e41k 9608413378588

A jake jsou teda ty spravne podminky mereni?

0/0
10.5.2018 9:56

J58a35r36o55m89í78r 38K87r29á46l 4300839924199

Nejsem odborník, ale je mi jasné, že by se měly blížit normálnímu provozu.

0/0
11.5.2018 7:28

P88e29t14r 88Č69e27r48m19á20k 9108405749190

A co je normální provoz?

0/0
13.5.2018 20:44

P79e57t40r 82H69a28r77i79p85r51a49s88a76d 75H16a45j53i71č 5441616283190

Nesmysl, vyrobit se to dá, jen to bude mnohem dražší. Koupíte si diesel, který bude mít skoro stejnou cenu jako benzínový hybrid a mnohem větší spotřebu?

0/0
13.5.2018 20:29

R80a37d70e71k 19N20e48u24m35a25n24n 5682572408875

Já bych řekl, že nic špatného neudělali

0/−1
9.5.2018 23:52

V62l60a65d25i39s13l77a63v 98B91u51r41y73š66e38k 1959222907704

získali výhodu na trhu podvodem, takže udělali něco hodně špatnýho

+1/0
10.5.2018 11:29

P76e13t21r 96Č18e67r41m70á25k 9348745189280

Ani jedno ani druhé.

0/0
10.5.2018 15:04

J74a57n 89N21e78d46b88a15l 5120734714

Tenhle unijní eko přístup je k ničemu. K čemu se tím došlo? U dieselu se došlo k tomu, že se dělají menší motory, ale výrazně složitější, náročnější na další komponenty a látky a také s menší spolehlivostí a životností. U benzínu se došlo k tomu že se dělají ještě menší motory, také vyrazně složitější a horší životností. Sledováním parametrů jako je spotřeba paliva a emise jsme docílili toho, že zase spotřebujeme více jiných materiálů a následně je nějak musíme ekologicky zlikvidovat. To je jako šetřit vodu tím, že nebudeme skoro prát a vše hned vyhodíme a koupíme nové.

+2/−1
9.5.2018 22:04

J79i66ř77í 74S57c96h29w11a76c85h 8638834508626

došlo se k tomu, že 10 moderních auto kouří jak jedno auto před 20 lety....

+1/0
10.5.2018 9:01

J56i57ř97í 41S62c38h34w83a33c66h 8258754278266

došlo k tomu, že vodu z pračky a z hajzlíků (a z fabrik) nepouštíme rovnou do řeky ale ženeme ji přes čistirny.

Ty snad máš něco proti čistírnám vody? Je to přece mnohem dražší a technicky náročnější než obyčejné potrubí odpadní vody končící v řece.

0/0
10.5.2018 10:11

V75l12a64d73i39s49l27a51v 88B65u23r28y15š72e40k 1419202727484

přesně, je to k ničemu, v téhle unii, mně se třeba líbí čínckej přístup, každej si může smrdět s autem jak chce, proto mají větší motory, jednoduché, nenáročné na další komponenty s vyšší spolehlivostí a životností a když se tam lidi bouří, že nemůžou dýchat, tak je policajt zmaže a je to tam pak lepší než tady s tím naším přístupem

+1/0
10.5.2018 11:28

J57i31ř88í 90B73r48u44t46o94v42s20k59ý 2800788122350

Tank ONO-,ze stojanu 6,50 Kč/l,jinak u benzinek Shell,OMV 10 l v plastu za cca 380Kč-no nekup to

+4/0
9.5.2018 20:07

P74e31t88r 54M11a44r15e67č41e28k 1443331619538

To lze klidně nazvat kálením si do vlastního hnízda.

0/0
9.5.2018 19:18

J91a55r51o37m68í93r 86H20l90u35b93e13k 2326180774161

Když jsem tady před dvěma léty, nebo kdy to začalo, psal, že to dělají všichni, jelikož diletantské požadavky euronijních úředníků jsou technicky i fyzikálně nesplnitelné, dostal jsem samé mínusy.

+6/−3
9.5.2018 19:17

M42i48r12e47k 64G19a31j27e47r 5221266309580

Ale tady to vubec neni pripad, ze by neco bylo nesplnitelne. V Audi se jen rozhodli, ze budou ridicum setrit vydaje a cas s pridavanim mocoviny, bezohledu na o to vyssi emise skodlivych exhalaci SOx.

+3/−1
9.5.2018 22:03

J54i14ř21í 84S51c50h64w17a53c19h 8178484648396

....NOx ;-)

0/0
10.5.2018 8:56

M63a60r97t22i96n 88K35a85r94á30s24e87k 9818343348888

Je zajimave, ze dneska delaji automobilky motory ktere plni daleko prisnejsi EURO 6, pripadne jeste prisnejsi Americke a Japonske emisni normy, nez jsou ty udajne nesplnitelne EURO 5....

0/0
10.5.2018 10:10

D56a77n 65K60o45s30t82e27l79n66a23k 3976878384946

Kde se tankuje ta mocovina na snizovani emisi?:-/

0/0
9.5.2018 19:07

P98e10t79r 66B66á49č98a 8295406335685

na benzince kupodivu

+2/0
9.5.2018 19:45

D19a90n 70K63o68s39t82e63l62n39a81k 3136938434766

"...A6 obsahují software, který uměle snižuje vstřikování močoviny (AdBlue), která se používá k neutralizaci emisí v systému SCR."

Z toho vyplyva, ze mocovina je zvlast v nejake jine nadrzi v aute a software upravuje jake mnozstvi je v prubehu spalovani vstrikovano? To znamena, ze na benzince tankujete benzin do jedne a mocovinu do jine nadrze v aute?8-o

0/0
9.5.2018 20:03

M79i42r39e75k 36G96a65j35e25r 5871126669660

Zajiste!

+2/0
9.5.2018 22:03

B49l56a58ž34e37j 76M21o91t56y26č97k82a 8257347755640

to je opruz co? Proto já už nikdy nebudu mít nové auto.

0/0
10.5.2018 15:02

M26a95r84t33i88n 69K66a88r64á96s70e52k 9648553748658

Ano, ale mocovinu tankujete tak jednou za 5 - 15 tisic km dle auta a stoji zanedbatelne penize....

0/0
10.5.2018 15:09

J72ú25l24i15u80s 56M75i26k32u84l32a 9268415912200

Ceny 5-7 ročných Audi TDI dosahujú v Nemecku nové minimá. Možno nastal čas vymeniť 12-ročného Forda za 5 ročné Audi... Hlavne príliš dlho neváhať, pretože Poliaci to už pochopili, ako tak sledujem premávku na diaľnici. (známy kúpil 7 - ročnú A6 3.0 TDI, 200.000km, priamo od majiteľa za 6.000€; a je automechanik)

0/0
9.5.2018 18:53

J72a89k69u97b 90S26e43k76e79r89a 6686690396155

Jak může výrobce nevědět, co si montuje do aut? U divizi lidových vozítek to tak asi bude, ale v Audi?

+7/0
9.5.2018 18:44

J67a36n 11N50o42v20á98k 1205699833684

mee too

0/0
9.5.2018 18:28

J30i68ř11í 14B46r50u57t71o85v97s61k94ý 2560838482390

Das auto už tady jednou bylo, že by časem zase Das problem

+2/−1
9.5.2018 18:01

R48o43m25a21n 86P45o20l63á58č30e74k 5986819205

Malý detail... Proč ostatní jsou tak ticho? Že by taky šmelili?

+3/−1
9.5.2018 18:03

J62a30r85o39m69í57r 42K72r42á49l 4210969524179

Jistě. U několika se na to už přišlo. VW má holt smůlu, že byl první.

0/0
10.5.2018 8:59

R16o40m53a66n 92P79o60l75á53č71e80k 5846579465

Než se tu zvrhne klasická lavina nadávek na traktory, chrochtáky a nevím co ještě. :-).

https://byznys.lidovky.cz/sef-vw-vola-po-konci-statni-podpory-dieselu-mela-by-jit-do-elektromobilu-rika-1wd-/auto.aspx?c=A171212_142254_ln-auto_kopp

Bohužel nic bližšího jsem nenašel, ale co si budeme nalhávat, spousta politiků co dnes řve na lesy, že diesel je zlo, tak ještě cca přes 5-6 lety vypouštěli diesel je super, kupujte diesely...

A ČR na tom není jinak.... Spotřební dan na benzin je o 2 koruny vyšší než na naftu...

0/0
9.5.2018 17:55

M55a25r74t58i89n 74V44o40j19á27č23e90k 9963757111756

tedy u toho audi jsou tak hyperkorektni a uvedomneli.ze by pro jistotu meli ty vozy zabavit a sesrotovat..EU zavedla normy ktery nesplni ani kdyz to auto tlaci o ted nam budou bulikovat ze aktualizace softwaru postaci..srovnejte se a nedelejte ze sebe hlupce a nastavte korektni normy

0/0
9.5.2018 17:45

M10a89r91t13i57n 27K75a18r15á11s59e86k 9768243578848

No s ohledem na to, ze EU normy jsou dlouhodobe o neco mirnejsi nez normy v japonsku nebo USA, ze EU je snad jediny velky vyspely automobilovz trh, kde nemaji automobilky zadne direktivni narizeni ohledne vyroby elektroaut a podobne podpasovky, tak bych tak cerne nevidel....

0/0
10.5.2018 15:11

P10e94t27r 26Č73e61r16m76á71k 9748315369520

No ono je to trochu jinak, Evropa klade důraz na jiné parametry než USA nebo Japonsko, čemuž dlouhodobě odpovídá skladba vozového parku, není to tak že by byly mírnější, jsou jiné. Nevím pak sice jaké direktivní nařízení ohledně výroby máte konkrétně na mysli, ale podstatný je výsledek - to že v EU není přímě nařízení nic nemění na tom že nastavením emisních limitů na nereálnou hodnotu v podstatě ty výrobce stejně donutíte k tomu samému - jasně, lze tvrdit že “my nic nepřikazujem, klidně ať vyrábí co chtějí”, ale realita je taková že musí vyrábět to čím se vejdou do limitů, flotilových emisí, daňových zátěží jednotlivých států atd, takže výsledek je stejný.

0/0
10.5.2018 18:15

M11a82r84t73i76n 70K89a91r54á88s38e48k 9668523878258

Ne, emisni normy oprvdu nemaji jine zamereni v EU, USA Japonsku ani kdekoli jinde, ty resi vsude ty same veci (NOx, CO, nespalene uhlovodiky, pevne castice).

Krome emisnich norem (ktere neresi ani CO2, ani elektroauta ani nic jineho). Maji pak na ruznych trzich "staty" ruzne pristupy k nejake redukci spotreby aut, nekde to residanove zvyhodnenymi mikroauty viz kei cars v Japonsku, nekde to maji naprosto pekelny mix ruznych opatreni kombinujici povinnou nabidku elektroaut, po neco na zpusob flotilovych emisi a dalsich opatreni (USA), a v EU jsou flotilove emise, ktere nechavaji automobilkam volne ruce jaky zvoli pristup, a vysledek v EU opravdu neni stejny a je videt jak si to resi kazda automobilka po svem - mame tu Mazdu s velkoobjemovymi amosferami, hybridni toyoty, naftovy VW a francouze, fo toho nektere automobilky rozjizdi CNG, nektere elektropohony apod...

0/0
10.5.2018 19:25

P57e63t94r 68Č37e89r11m58á84k 9128475829250

Nikoliv, normy skutečně mají odlišné zaměření. Zatímco Evropa roky primárně bojovala se spotřebou alias limitem co2, usa naopak řešily víc nox a další. Samozřejmě mluvíme o zaměření, tedy o tom na co byla kladena priorita, neznamená to že by existoval limit vždy jen na výše uvedené. Proto tady v EU existoval boom dieslu a naopak v Americe frčí dodnes benzínové motory s (z pohledu evropana) zaostalejší technologií. Kdybychom tedy vzali ve stejné okamžiky auto z obou trhů a prohodila se tak je problém na světě - v USA by se zbláznily z našich dieslů, v EU by zase byl majitel velkoobjemového benzínu byl považován za vraha přírody. To tak prostě je.

Pořád jsem neslyšel kde že tedy je nějaké konkrétní opatření nařizující výrobu eaut, vesměs je to na principu který jsem psal - serie opatření které nepřímo ale jistě nutí výrobce k jejich výrobě, v americe se to obchází prodejem emisních povolenek (základní business tesly), v EU spojováním do koncernů a administrativním průměrování emisí v rámci něj (škoda vs. audi atd). Výsledek je stejný - výrobce který chce být ekonomicky úspěšný na daném trhu se tomu musí přizpůsobit. Samozřejmě záleží kde leží priorita danéno výrobce - Mazdu evropa zajímá okrajově, proto se ji nevyplatí vyvíjet motory spešl pro EU, VW zase klade důraz na Čínu takže upraví jednotky vyvinuté primátně pro ně, Toyota coby letitý lídr na poli elektrifikace nabídne všude hybridy.

0/0
10.5.2018 22:10

M40a81r94t49i64n 14K27a74r22á98s52e66k 9928553168878

Problém bude tom, že to "primární zaměření EU na CO2" je chiméra reálná mozna tak ve vaší hlavě, realita tomu rozhodně neodpovídá....

0/0
10.5.2018 22:27

P76e17t19r 28Č61e24r20m36á66k 9248215819350

Naštěstí nejde o to jaké má kdo chiméry v hlavě ale o to jaká je realita, a ta je v případě zaměření EU na co2 zcela jasná a nezpochybnitelná R^

0/0
12.5.2018 13:31

Z88b74y32n16ě76k 23V16y42d98r11a 4480698495444

Cekam az klesnou ceny, ropaka si rad poridim.

0/0
9.5.2018 17:39

M63a51r12t44i44n 93V69o17j93á38č64e62k 9253707671826

osobak s adblue snad voni po repce?

0/0
9.5.2018 17:47

Z49b91y45n48ě33k 34V29y59d26r41a 4980558765154

Je mi to jedno uplne jestli voni nebo smrdi.

0/0
9.5.2018 19:17

D69a58v22i78d 55F83o64r79t 9750865656

U nas je dieselgate k smichu, kdyz tu jezdi diesely bez filtru a s vizualnim projevem, za ktery by se nestydely ani letite kamna na uhli... :D

+18/0
9.5.2018 17:03

R80o79m93a51n 23P97o44l74á26č61e55k 5336109215

Až na to, že za to spíš můžou ventily a nebo jiné věci ;-D

0/0
9.5.2018 17:42

P39e32t51r 28Č12e94r24m39á88k 9678165509460

Zas ta fáma o nelegálním softwaru... V EU nebyl nelegální ani ten původní sw z diselgate, natož tahle verze...

+2/−6
9.5.2018 16:45

P24e82t27r 69B26á58č81a 8525536345185

Vadi nekomu nejaka smesna dieselgate?

Mne ani trochu, spis naopak smesni ekoteroristi co svymi komedialnimi normami to dohnali tam kam dohnali.

+17/−7
9.5.2018 15:21

L13a43d63i79s60l53a24v 34K21a67l26o61u23s 7615726911510

No to je skandál. Hned by cena nových vozidel s tímto motorm měla klesnout na 1/10.

+4/−1
9.5.2018 15:18

M50a90r35t45i71n 61V30o90j97á90č39e74k 9273687851966

zabavit a sesrotovat ani jsem netusil ze ekoteroristi dohnali osobaky do mocoviny.blazni

0/0
9.5.2018 17:48







Najdete na iDNES.cz