Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tragický požár po nehodě tesly ve Švýcarsku mohly způsobit baterie

Požár po tragické nehodě elektromobilu vyrobeného společností Tesla, při které minulý týden ve Švýcarsku zahynul německý řidič, možná způsobily přehřáté baterie. Spekulují o tom hasiči, kteří tuto verzi nyní prověřují, napsal deník Schwäbische Zeitung.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H68o97n48z92a 39T48a60r 3749212844292

AKU BOX Co je uvnitř ?

https://www.youtube.com/results?search_query=TESLA+MODEL+S+BATTERY+TEARDOWN

0/0
18.5.2018 10:16

A43n98t94o16n60í83n 17S22v23o34b19o25d60a 3394123669762

Většinou hoří stará benzínová auta s horší údržbou nebo vadnou konstrukcí, kdy dojde v úniku paliva v motorovém prostoru, čerpadlo žene benzín z nádrže a snaží se udržet tlak v palivovém systému, již při otevření dveří řidiče většina aut dotlakuje palivový systém, u části moderních aut se při havárii odpojí baterie a čerpadlo nemá elektřinu, takže je menší nebezpečí požáru

0/0
15.5.2018 18:31

L67u67d38v47í88k 92G41a42j40d75o75š70í32k 2445493864192

A to co jste napsal má nějakou souvislost s Teslou?

0/0
16.5.2018 10:52

A17n72t66o65n78í59n 15S53v15o26b58o82d87a 3624373819822

Vysvětlení, proč stará benzínová auta hoří, nová benzínová auta jsou bezpečnější. U Tesly je vždy riziko požárů, protože má baterie, které mohou hořet, Samsung nám to ukázal, že stačí vyrobit těsnou baterii a neštěstí je hotové

0/0
16.5.2018 11:01

L16u52d55v81í53k 15G63a72j29d18o40š51í90k 2895693374512

Pořád mi uniká souvislost s článkem. Nechcete nám taky napsat, jak správně rozdělat táborák? To je zřejmě podle vás taky k tématu.

Jinak nic ve zlém... ;-)

0/0
16.5.2018 11:07

A32n39t98o21n88í18n 33S92v82o76b82o59d52a 3224483889492

Obhájci Tesly ukazovali na to, kolik hoří jiných aut, jenže smíchali Škodu 120 a další historická auta, která hoří, protože jsou konstrukčně nezabezpečená proti požáru. Teslu mají srovnávat s požáry BMW, kterým se odpojí po havárii baterie a tak se snižuje možnost požáru. Tesla je nebezpečnější pro posádku než auto na plyn :-(

+2/0
16.5.2018 11:19

P37a96v40e37l 62K66u12t91i59l 9500746123249

A jak jste přišel na to že tesla při havárii baterii neodpojí? Dokonce pro tisk na tu má ochranu každý jeden vzal asi 6000 článků svojí.

0/−1
16.5.2018 12:56

P36a87v55e45l 40O97t81i71s27k 2436321877

Tak ono to u elektro mobilu moc nemá smysl odpojovat baterii, ktará je sama osobě tím rizikovým faktorem, u klasického auta se odpojuje baterie aby při nehodě nějaká jiskra nezapálila třeba vytékající palivo a podobně a ne proto že by samotná baterie byla nebezpečná. Taky nepotřebujete na uhašení klasického auta tuny písku a vody a už vůbec ne několik dní.

+5/0
16.5.2018 13:39

P70a38v80e23l 75K95u90t62i50l 9610726963249

Ani ne tak jiskra. U havarie klasickeho auta je totiz velice pravdepodobne ze dojde k uniku paliva a to natece na rozzhavene dily jako jsou motor ci vyfukove vedeni. U klasicke baterie muze zkratem po nehode dojit k vékemu narustu teploty a sebedestrukci s tim, ze muze zase neco zapalit. Dalsi vec proc hasici baterii vzdy nejen odpojuji ale vyndavaji z auta je, ze by pri vyprostovani mohlo treba dojit k aktivaci dalsich airbagu.

0/0
16.5.2018 17:08

P68a71v96e28l 39O66t57i89s67k 2506931147

Tak samozřejmě, že je toho více, ale nechtělo se mi to vypisovat podstatné je to, že u elektro mobilu je odpojení bateríí k ničemu, protože samotné bateriové články jsou při nárazu zdrojem požaru.

+1/0
17.5.2018 10:19

L16u80d50v16í77k 20G62a17j48d91o38š31í77k 2825543834492

U elektromobilu odpojení baterie nic neřeší. Baterie hoří sama o sobě i při odpojení a stačí jí k tomu i drobné mechanické poškození článků.

+2/0
16.5.2018 15:59

A73n73t25o57n31í71n 36S84v52o87b76o74d97a 3124863869192

I když je baterie u Tesly odpojená, může při správném mechanickém poškození způsobit požár

+1/0
16.5.2018 18:53

H68o24n50z55a 72T50a20r 3889742754422

Stejně tak jako u spalovacího motoru může nastat požár aniž by doslo k požáru paliva v nádrži

Stejně tak může u elektromobilu nastat požár aniž by došlo k pozáru akumulátoru

Tesla má kazdý článek připojen tenkým drátkem který spouží zároven jeko tavná pojistka . Oproti mobilním telfonům má články telperovany nemrznoucí kapalinou .

Akubox Tesly je po obvodu osazen malými membránami pro vyrovnávání rozdílu tlaků .

0/0
18.5.2018 9:45

H74o50n55z21a 73T49a93r 3759772554842

Co odhalila rozebraná Tesla Model 3? Němečtí technici byli naprosto ohromeni

Zdroj: http://autoroad.cz/technika/90994-co-odhalila-rozebrana-tesla-model-3-nemecti-technici-byli-naprosto-ohromeni

0/0
18.5.2018 9:50

A18l23o31i35s 31S84t42a50r88ý 3519449687232

Jink v té hádavé diskuzi níže o těch statistikách hoření se nějak zapomíná rozlišovat mezi požáry následkem nehody (nárazu) a následkem technické poruchy. Myslím, že právě požáry následkem nehody je to, co hraje zásadní roli z hlediska posuzování pasivní bezpečnosti. Při požáru kvůli poruše máte obvykle čas z auta utéct, po nehodě nikoli.

+11/0
15.5.2018 17:34

A40l42e93x10a33n15d68r 56C95h93y19t12i41l 2654102575181

Já bych tu chtěl trochu krotit ty vášně pánů kritiků.

Ročně v ČR shoří cca 2000 aut. Aut tu máme cca 7,7 milionu(http://portal.sda-cia.cz), takže to je cca 0,026%. Pokud se tu někdo v diskuzi rozčiluje nad strašně vysokým počtem hoření elektromobilů v poměru 1/2000, chtěl bych pouze podotknout, že 1/2000=0,05%To znamená, že uhořet v klasickém dopravním prostředku je dvakrát pravděpodobnější než v elektromobilu.

Ostatně tak se vyjádřili i odborníci zde: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/proc-hori-elektromobily-a-hori-casteji-nez-konvencni-auta-ze/r~729a0c285f7111e7b1e2002590604f2e/?redirected=1526396044

0/−2
15.5.2018 17:02

A21l18e63x83a15n36d34r 47C28h34y55t34i85l 2894402805421

Každopádně oficiální statistiky k požárům elektrovozům jsem nikde zatím nenašel, takže dočkejme času :)

0/0
15.5.2018 17:16

J79o40s55e93f 52Š71o85l38t22e29s 8224338890293

No, jelikož je to tak mediálně vděčné, tak všechny případy zatím byly medializovány a je jich pár.

0/0
15.5.2018 17:21

A41l92o80i40s 35S15t39a35r15ý 3689629147802

Odkdy je 0,026 dvakrát tolik než 0,05? Není to náhodou naopak?;-)

+5/0
15.5.2018 17:27

P22e32t19r 13V77a30r98g84a 3685113240680

sorry, reagoval jste dříve. NU což, výsledky lze interpretovat i inverzně ;-)

+1/0
15.5.2018 18:16

A46l76e55x91a16n22d24r 38C14h23y41t14i59l 2154752135541

Jo, nechtěně jsem to otočil, ale to jedno není oficiální číslo, takže to může být taky úplně jinak :)

0/0
15.5.2018 19:16

A34l85o40i48s 90S72t15a13r26ý 3439129897442

To samozřejmě může, nehledě na to, že za statistiky požárů lze těžko vyvozovat pravděpodobnost uhoření - viz moje poznámka výše v samostatném příspěvku.

+1/0
15.5.2018 21:47

L72u90d66v70í87k 38G82a42j98d56o47š74í75k 2985893144522

To je vážně vtipné.

Nejdříve dlohý příspěvek obhajující váš názor, a když se ukáže, že jste si čísla špatně vyložil a ona říkají, že je to všechno přesně opačně než tvrdíte, najednou zpochybňujete zdroje, které jste sám poskytl. :-)

+2/0
16.5.2018 10:58

A71l54e95x39a43n25d82r 29C55h13y49t88i89l 2774212485691

Já jsem oba zdroje neposkytl, napsal jsem, že to 1/2000 tady psal někdo v diskuzi. Čísla jsem si nevyložil špatně, ale otočil.

Stačí zabrousit trochu nahoru a zjistíte, že jsem v 17:16 psal, že oficiální statistiku hoření elektrovozů jsem prostě nenalezl, tekže bůhví jak to je.

Pokud se na tom chcete točit, už to řekli asi tři lidé před Vámi, takže to fakt vtipné není.

0/0
16.5.2018 19:34

P50e49t47r 87V27a47r29g21a 3355393920720

Máte zajímavou matematiku. Nejste politik? Výsledek Vašeho výpočtu je přesně opačný - uhoření v elektromobilu má 2x vyšší pravděpodobnost než u klasického auta

+1/0
15.5.2018 18:15

P25e73t24r 97M73i71c57h92a14l 2380754831512

S těmi čísly sis pěkně naběhl na vidle, viz výše. :-D

+1/0
15.5.2018 19:02

A42l34e42x53a18n78d35r 35C15h57y50t66i63l 2544172765271

Stane se :)

Falíruje mi tam to násobení a hlavně to, že 1 shořelé auto na 2000 kusů je údaj z diskuze, takže pravda může být úplně jinde :)

0/0
15.5.2018 19:19

P17e84t89r 56M39i38c34h90a26l 2160634541642

Jenže jde hlavně o to, že požár z důvodu technické závady znamená, že řidič zastaví a posádka vystoupí. Většinou jde o starší auta se zanedbanou údržbou. To se ale netýká elektromobilů, které hoří snad v 99% případů po nehodě, kdy šance posádky na přežití výrazně klesají.

+3/0
15.5.2018 19:28

J22o73s62e46f 83Š22o85l67t27e60s 8664468190253

99 % je nesmysl. Nehod elektromobilů byla řada, včetně třeba té i8 naší policie a překvapivě nic nehořelo. Aby opravdu začala hořet HV baterie v podvozku, musí to být opravdu masivní náraz demolující ochrannou schránku baterie. A v takovém případě je již většinou při požáru cestující mrtev.

0/0
15.5.2018 21:08

I73v40o 19N27a49v26r85á89t93i93l 5124948184

A následně i rovnou zpopelněn, takže vlastně bod k dobru ;-D

0/0
15.5.2018 23:07

P62e91t71r 71M80i49c45h75a14l 2260694931892

Je potřeba pozorně číst. Nepsal jsem, že 99% nehod EV končí požárem, ale že příčinou jejich požáru je v 99% nehoda.

0/−1
16.5.2018 6:05

J59o89s34e32f 19Š30o23l59t59e16s 8874248370783

Váš text má ovšem oba významy.

0/−1
16.5.2018 9:54

H90o83n67z52a 80T26a77r 3159342874932

Vy musíte mít s těch elektromobilů pěknou depresi Když už si tak vymýšlite . !!

Proč hoří elektromobily? A hoří častěji než konvenční auta? Zeptali jsme se odborníků i hasičů

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/proc-hori-elektromobily-a-hori-casteji-nez-konvencni-auta-ze/r~729a0c285f7111e7b1e2002590604f2e/?redirected=1517820756

0/0
18.5.2018 9:17

L65u68d78v97í35k 91G57a54j36d36o39š64í70k 2845813814572

To bych si na vašem místě rozhodně netroufal tvrdit. Žádná taková spojitost totiž neexistuje.

0/0
16.5.2018 16:06

J12o84s83e57f 52Š70o54l90t45e73s 8874778220543

Ale existuje. Podívejte se na všechny nehody elektromobilů na netu a uvidíte.

0/0
16.5.2018 16:11

M65i46r37e52k 60G43a61j33e24r 5401686119510

Mylite se. BMW i8 neni elektromobil.

0/0
17.5.2018 3:06

A61l29e96x66a98n44d29r 12C49h13y46t23i96l 2344162895281

Samozřejmě, že technická závada může být i na dálnici kdy vám to blafne uvnitř a v důsledku toho se zabijete. Takže to, co popisujete je samozřejmě ideální případ. A zdůrazňuji, že hovoříte pouze o skupině "technická závada". To ale neznamená, že klasická auta po nárazu nehoří. To by byla lež.

Jinak samozřejmě, že 99% kolizí elektromobilů nemá za následek hoření. To by byla taktéž lež. Že se tu objeví jeden článek s požárem elektromobilu za rok a běžným autům se tyto rubriky nevěnují možná může v někom vyvolat mylný dojem, že nám tu jezdí po světě dvě auta a ta narazila a shořela.

Poškození baterií je asi tak pravděpodobné jako proražení nádrže s benzínem.

To se prostě stávat bude, dokud nebudou jiné nové druhy baterií.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/prvni-vazna-nehoda-tesly-model-3-nebyla-az-takova-pohoda-odhalila-dva-problemy/

0/0
15.5.2018 22:46

P68e76t24r 81M73i27c42h42a30l 2470954771702

Viz má reakce výše.

0/0
16.5.2018 6:06

P52a87v50e29l 91O71t48i17s87k 2436911517

No novější benzínová auta po nárazu začnou hořet opravdu jen vyjímečně, fakt to není jako ve filmu kdy každé druhé auto vybuchne

+2/0
16.5.2018 13:52

P26a43v90e38l 62O18t54i43s95k 2706901867

Za prvé elektro aut je na silnicích ve srovnání s klasickými opravdu jen zanedbatelné množství, takže čísla opravdu nelze srovnávat. Za druhé většina aut chytne vlivem technické závady kdy zpravidla z vozu stihnete utéct. Při nehodách díky různým zabezpečením je požárů minimum, opravdu to není tak jak ve filmu že každé bourané auto vybuchne. Ale hlavně požár klasického auta není zas takový problém zlikvidovat , ale u elektro auta je to fakt průšvih.

0/0
16.5.2018 13:48

D69r86a11h63o34m78í95r 33S33t77r60o57u72h77a42l 4445508202804

Tady musím mít připomínku :-) I když to máte statistcky naopak, pak tvrzení je špatné i po opravě, protože vzhledem k poměru množství aut bude pravděpodobnější, že uhoříte v netesle, než v tesle.

0/0
16.5.2018 14:19

J43a31k40u57b 83S51e13k66e38r51a 6446740806965

A s pribyvajici kapacitou baterií, tlakem na jejich rychlejší nabíjení rozšiřováním autonomniho řízení pro nemehla to nebude lepší...

+5/0
15.5.2018 16:42

J62o58s14e69f 84Š82o18l46t68e27s 8474818420643

A třeba ve Spojeném království je poslední dostupnou statistikou zhruba 30000 aut, která za rok shořela. Vzhledem k tomu, že mají asi 30 milionů aut, tak je to ještě horší než v USA. Tady shoří jedno auto z tisíce. Každý rok.

0/−2
15.5.2018 16:36

P84a75v19e91l 84O89t57i64s39k 2396271217

A co s tím problém je jestli to bylo při nehodě nebo nikoli, jak stará auta to byla a hlavně uhasit benzínové auto jde celkem snadno, na rozdíl od toho s baterkama

0/0
16.5.2018 13:55

P30e22t66r 81B88á13č78a 8605196295375

Slavny elektromobily, jeste to ani poradne nejezdi a uz je s tim problem za problem.

Kdy konecne tahle slepa vetev definitivne vyhasne?

+6/−4
15.5.2018 16:29

J74o65s37e71f 95Š62o22l19t11e18s 8474818620413

Mě přijde, že vyhasíná jiná slepá větev.

+4/−1
15.5.2018 16:37

P51e89t89r 48B97á29č74a 8515726615955

*Mně

0/0
15.5.2018 16:39

J78o85s37e44f 13Š80o55l65t48e44s 8364568280603

Vida, takže když dojdou argumenty, tak i Vám se hodí vytrhávat gramatické chyby. Cokoliv najdete na oponentovi, hlavně když vypadá špatně, že? ;-D;-D Jste chudák.

0/0
15.5.2018 16:40

P11e26t29r 25B12á81č40a 8145496475225

Mne zadne argumenty nedosly, ja s vami ani nehodlal diskutovat, proste s tema vasima elektroblabolama nesouhlasim a dal jsem minus, tecka.

+1/0
15.5.2018 16:52

J87o22s21e98f 62Š32o91l75t75e26s 8754848740963

Takže statistika hořících aut jsou elektrobláboly? ;-D;-D

+1/−1
15.5.2018 16:56







Najdete na iDNES.cz