Diskuse k článku

Tragický požár po nehodě tesly ve Švýcarsku mohly způsobit baterie

Požár po tragické nehodě elektromobilu vyrobeného společností Tesla, při které minulý týden ve Švýcarsku zahynul německý řidič, možná způsobily přehřáté baterie. Spekulují o tom hasiči, kteří tuto verzi nyní prověřují, napsal deník Schwäbische Zeitung.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H88o75n31z25a 56T34a85r 3209852114302

AKU BOX Co je uvnitř ?

https://www.youtube.com/results?search_query=TESLA+MODEL+S+BATTERY+TEARDOWN

0/0
18.5.2018 10:16

A17n70t14o78n30í76n 32S18v18o30b86o98d72a 3104503829172

Většinou hoří stará benzínová auta s horší údržbou nebo vadnou konstrukcí, kdy dojde v úniku paliva v motorovém prostoru, čerpadlo žene benzín z nádrže a snaží se udržet tlak v palivovém systému, již při otevření dveří řidiče většina aut dotlakuje palivový systém, u části moderních aut se při havárii odpojí baterie a čerpadlo nemá elektřinu, takže je menší nebezpečí požáru

0/0
15.5.2018 18:31

L20u18d57v40í42k 64G69a27j22d81o41š94í10k 2585813984432

A to co jste napsal má nějakou souvislost s Teslou?

0/0
16.5.2018 10:52

A59n34t53o89n64í52n 22S25v98o53b88o12d31a 3734733279742

Vysvětlení, proč stará benzínová auta hoří, nová benzínová auta jsou bezpečnější. U Tesly je vždy riziko požárů, protože má baterie, které mohou hořet, Samsung nám to ukázal, že stačí vyrobit těsnou baterii a neštěstí je hotové

0/0
16.5.2018 11:01

L11u37d69v87í51k 11G85a66j47d45o36š17í58k 2475863644232

Pořád mi uniká souvislost s článkem. Nechcete nám taky napsat, jak správně rozdělat táborák? To je zřejmě podle vás taky k tématu.

Jinak nic ve zlém... ;-)

0/0
16.5.2018 11:07

A74n96t91o51n67í94n 42S41v87o74b66o95d47a 3184233309972

Obhájci Tesly ukazovali na to, kolik hoří jiných aut, jenže smíchali Škodu 120 a další historická auta, která hoří, protože jsou konstrukčně nezabezpečená proti požáru. Teslu mají srovnávat s požáry BMW, kterým se odpojí po havárii baterie a tak se snižuje možnost požáru. Tesla je nebezpečnější pro posádku než auto na plyn :-(

+2/0
16.5.2018 11:19

P30a21v21e91l 58K48u86t52i29l 9250146653609

A jak jste přišel na to že tesla při havárii baterii neodpojí? Dokonce pro tisk na tu má ochranu každý jeden vzal asi 6000 článků svojí.

0/−1
16.5.2018 12:56

P65a34v88e55l 76O81t74i17s15k 2946381987

Tak ono to u elektro mobilu moc nemá smysl odpojovat baterii, ktará je sama osobě tím rizikovým faktorem, u klasického auta se odpojuje baterie aby při nehodě nějaká jiskra nezapálila třeba vytékající palivo a podobně a ne proto že by samotná baterie byla nebezpečná. Taky nepotřebujete na uhašení klasického auta tuny písku a vody a už vůbec ne několik dní.

+5/0
16.5.2018 13:39

P76a43v89e28l 39K32u16t19i38l 9350756723639

Ani ne tak jiskra. U havarie klasickeho auta je totiz velice pravdepodobne ze dojde k uniku paliva a to natece na rozzhavene dily jako jsou motor ci vyfukove vedeni. U klasicke baterie muze zkratem po nehode dojit k vékemu narustu teploty a sebedestrukci s tim, ze muze zase neco zapalit. Dalsi vec proc hasici baterii vzdy nejen odpojuji ale vyndavaji z auta je, ze by pri vyprostovani mohlo treba dojit k aktivaci dalsich airbagu.

0/0
16.5.2018 17:08

P36a20v49e32l 51O90t75i79s31k 2506761497

Tak samozřejmě, že je toho více, ale nechtělo se mi to vypisovat podstatné je to, že u elektro mobilu je odpojení bateríí k ničemu, protože samotné bateriové články jsou při nárazu zdrojem požaru.

+1/0
17.5.2018 10:19

L70u36d47v22í91k 35G82a21j24d24o58š67í22k 2955183944372

U elektromobilu odpojení baterie nic neřeší. Baterie hoří sama o sobě i při odpojení a stačí jí k tomu i drobné mechanické poškození článků.

+2/0
16.5.2018 15:59

A34n89t60o34n29í65n 42S52v64o24b29o57d76a 3354663499562

I když je baterie u Tesly odpojená, může při správném mechanickém poškození způsobit požár

+1/0
16.5.2018 18:53

H13o83n93z26a 13T52a63r 3589492774522

Stejně tak jako u spalovacího motoru může nastat požár aniž by doslo k požáru paliva v nádrži

Stejně tak může u elektromobilu nastat požár aniž by došlo k pozáru akumulátoru

Tesla má kazdý článek připojen tenkým drátkem který spouží zároven jeko tavná pojistka . Oproti mobilním telfonům má články telperovany nemrznoucí kapalinou .

Akubox Tesly je po obvodu osazen malými membránami pro vyrovnávání rozdílu tlaků .

0/0
18.5.2018 9:45

H36o35n42z94a 47T54a41r 3899512304152

Co odhalila rozebraná Tesla Model 3? Němečtí technici byli naprosto ohromeni

Zdroj: http://autoroad.cz/technika/90994-co-odhalila-rozebrana-tesla-model-3-nemecti-technici-byli-naprosto-ohromeni

0/0
18.5.2018 9:50

A93l94o56i76s 15S34t44a87r56ý 3189209197222

Jink v té hádavé diskuzi níže o těch statistikách hoření se nějak zapomíná rozlišovat mezi požáry následkem nehody (nárazu) a následkem technické poruchy. Myslím, že právě požáry následkem nehody je to, co hraje zásadní roli z hlediska posuzování pasivní bezpečnosti. Při požáru kvůli poruše máte obvykle čas z auta utéct, po nehodě nikoli.

+11/0
15.5.2018 17:34

A24l77e34x81a35n12d84r 51C23h15y27t31i29l 2804122445451

Já bych tu chtěl trochu krotit ty vášně pánů kritiků.

Ročně v ČR shoří cca 2000 aut. Aut tu máme cca 7,7 milionu(http://portal.sda-cia.cz), takže to je cca 0,026%. Pokud se tu někdo v diskuzi rozčiluje nad strašně vysokým počtem hoření elektromobilů v poměru 1/2000, chtěl bych pouze podotknout, že 1/2000=0,05%To znamená, že uhořet v klasickém dopravním prostředku je dvakrát pravděpodobnější než v elektromobilu.

Ostatně tak se vyjádřili i odborníci zde: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/proc-hori-elektromobily-a-hori-casteji-nez-konvencni-auta-ze/r~729a0c285f7111e7b1e2002590604f2e/?redirected=1526396044

0/−2
15.5.2018 17:02

A24l28e51x19a88n46d48r 96C28h28y69t91i68l 2414272225281

Každopádně oficiální statistiky k požárům elektrovozům jsem nikde zatím nenašel, takže dočkejme času :)

0/0
15.5.2018 17:16

J26o23s72e15f 86Š66o78l90t87e76s 8354578340313

No, jelikož je to tak mediálně vděčné, tak všechny případy zatím byly medializovány a je jich pár.

0/0
15.5.2018 17:21

A98l51o42i88s 67S98t33a77r38ý 3369639167412

Odkdy je 0,026 dvakrát tolik než 0,05? Není to náhodou naopak?;-)

+5/0
15.5.2018 17:27

P91e81t80r 87V14a13r12g66a 3395383580560

sorry, reagoval jste dříve. NU což, výsledky lze interpretovat i inverzně ;-)

+1/0
15.5.2018 18:16

A49l59e30x21a21n90d72r 95C28h27y59t78i72l 2274882495871

Jo, nechtěně jsem to otočil, ale to jedno není oficiální číslo, takže to může být taky úplně jinak :)

0/0
15.5.2018 19:16

A86l19o97i54s 74S95t19a10r72ý 3319559667912

To samozřejmě může, nehledě na to, že za statistiky požárů lze těžko vyvozovat pravděpodobnost uhoření - viz moje poznámka výše v samostatném příspěvku.

+1/0
15.5.2018 21:47

L70u92d84v49í17k 77G22a66j47d63o66š87í24k 2425133184702

To je vážně vtipné.

Nejdříve dlohý příspěvek obhajující váš názor, a když se ukáže, že jste si čísla špatně vyložil a ona říkají, že je to všechno přesně opačně než tvrdíte, najednou zpochybňujete zdroje, které jste sám poskytl. :-)

+2/0
16.5.2018 10:58

A24l62e24x79a29n39d13r 81C53h50y30t47i88l 2454152135571

Já jsem oba zdroje neposkytl, napsal jsem, že to 1/2000 tady psal někdo v diskuzi. Čísla jsem si nevyložil špatně, ale otočil.

Stačí zabrousit trochu nahoru a zjistíte, že jsem v 17:16 psal, že oficiální statistiku hoření elektrovozů jsem prostě nenalezl, tekže bůhví jak to je.

Pokud se na tom chcete točit, už to řekli asi tři lidé před Vámi, takže to fakt vtipné není.

0/0
16.5.2018 19:34

P34e73t39r 64V48a76r82g49a 3325513200400

Máte zajímavou matematiku. Nejste politik? Výsledek Vašeho výpočtu je přesně opačný - uhoření v elektromobilu má 2x vyšší pravděpodobnost než u klasického auta

+1/0
15.5.2018 18:15

P42e91t11r 39M57i67c40h86a71l 2400884131942

S těmi čísly sis pěkně naběhl na vidle, viz výše. :-D

+1/0
15.5.2018 19:02

A66l57e73x77a12n58d62r 39C88h67y72t52i31l 2474792735561

Stane se :)

Falíruje mi tam to násobení a hlavně to, že 1 shořelé auto na 2000 kusů je údaj z diskuze, takže pravda může být úplně jinde :)

0/0
15.5.2018 19:19

P77e28t72r 49M60i48c90h89a30l 2140274411272

Jenže jde hlavně o to, že požár z důvodu technické závady znamená, že řidič zastaví a posádka vystoupí. Většinou jde o starší auta se zanedbanou údržbou. To se ale netýká elektromobilů, které hoří snad v 99% případů po nehodě, kdy šance posádky na přežití výrazně klesají.

+3/0
15.5.2018 19:28

J44o70s44e97f 90Š13o15l47t73e87s 8804508730283

99 % je nesmysl. Nehod elektromobilů byla řada, včetně třeba té i8 naší policie a překvapivě nic nehořelo. Aby opravdu začala hořet HV baterie v podvozku, musí to být opravdu masivní náraz demolující ochrannou schránku baterie. A v takovém případě je již většinou při požáru cestující mrtev.

0/0
15.5.2018 21:08

I58v17o 20N87a66v40r93á21t26i63l 5434288654

A následně i rovnou zpopelněn, takže vlastně bod k dobru ;-D

0/0
15.5.2018 23:07

P82e56t96r 41M31i22c54h96a38l 2540404441742

Je potřeba pozorně číst. Nepsal jsem, že 99% nehod EV končí požárem, ale že příčinou jejich požáru je v 99% nehoda.

0/−1
16.5.2018 6:05

J35o82s88e47f 31Š74o42l89t83e79s 8414468860463

Váš text má ovšem oba významy.

0/−1
16.5.2018 9:54

H15o28n16z10a 78T34a29r 3579492424652

Vy musíte mít s těch elektromobilů pěknou depresi Když už si tak vymýšlite . !!

Proč hoří elektromobily? A hoří častěji než konvenční auta? Zeptali jsme se odborníků i hasičů

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/proc-hori-elektromobily-a-hori-casteji-nez-konvencni-auta-ze/r~729a0c285f7111e7b1e2002590604f2e/?redirected=1517820756

0/0
18.5.2018 9:17

L68u95d76v88í13k 75G74a23j40d56o15š73í93k 2885113374802

To bych si na vašem místě rozhodně netroufal tvrdit. Žádná taková spojitost totiž neexistuje.

0/0
16.5.2018 16:06

J13o24s59e53f 84Š16o35l89t38e74s 8154248260843

Ale existuje. Podívejte se na všechny nehody elektromobilů na netu a uvidíte.

0/0
16.5.2018 16:11

M49i32r77e35k 96G52a85j17e14r 5281166399410

Mylite se. BMW i8 neni elektromobil.

0/0
17.5.2018 3:06

A41l34e27x98a51n52d25r 43C88h87y80t62i69l 2864602385701

Samozřejmě, že technická závada může být i na dálnici kdy vám to blafne uvnitř a v důsledku toho se zabijete. Takže to, co popisujete je samozřejmě ideální případ. A zdůrazňuji, že hovoříte pouze o skupině "technická závada". To ale neznamená, že klasická auta po nárazu nehoří. To by byla lež.

Jinak samozřejmě, že 99% kolizí elektromobilů nemá za následek hoření. To by byla taktéž lež. Že se tu objeví jeden článek s požárem elektromobilu za rok a běžným autům se tyto rubriky nevěnují možná může v někom vyvolat mylný dojem, že nám tu jezdí po světě dvě auta a ta narazila a shořela.

Poškození baterií je asi tak pravděpodobné jako proražení nádrže s benzínem.

To se prostě stávat bude, dokud nebudou jiné nové druhy baterií.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/prvni-vazna-nehoda-tesly-model-3-nebyla-az-takova-pohoda-odhalila-dva-problemy/

0/0
15.5.2018 22:46

P59e95t54r 17M81i94c67h90a58l 2510734981952

Viz má reakce výše.

0/0
16.5.2018 6:06

P53a24v53e73l 11O71t38i33s61k 2986821947

No novější benzínová auta po nárazu začnou hořet opravdu jen vyjímečně, fakt to není jako ve filmu kdy každé druhé auto vybuchne

+2/0
16.5.2018 13:52

P61a51v25e65l 19O90t57i46s53k 2316601327

Za prvé elektro aut je na silnicích ve srovnání s klasickými opravdu jen zanedbatelné množství, takže čísla opravdu nelze srovnávat. Za druhé většina aut chytne vlivem technické závady kdy zpravidla z vozu stihnete utéct. Při nehodách díky různým zabezpečením je požárů minimum, opravdu to není tak jak ve filmu že každé bourané auto vybuchne. Ale hlavně požár klasického auta není zas takový problém zlikvidovat , ale u elektro auta je to fakt průšvih.

0/0
16.5.2018 13:48

D59r46a65h35o50m98í78r 26S47t45r72o37u87h67a25l 4325148182604

Tady musím mít připomínku :-) I když to máte statistcky naopak, pak tvrzení je špatné i po opravě, protože vzhledem k poměru množství aut bude pravděpodobnější, že uhoříte v netesle, než v tesle.

0/0
16.5.2018 14:19

J23a59k54u39b 78S12e81k66e92r37a 6546730926915

A s pribyvajici kapacitou baterií, tlakem na jejich rychlejší nabíjení rozšiřováním autonomniho řízení pro nemehla to nebude lepší...

+5/0
15.5.2018 16:42

J92o37s45e45f 87Š33o81l81t45e59s 8884248370963

A třeba ve Spojeném království je poslední dostupnou statistikou zhruba 30000 aut, která za rok shořela. Vzhledem k tomu, že mají asi 30 milionů aut, tak je to ještě horší než v USA. Tady shoří jedno auto z tisíce. Každý rok.

0/−2
15.5.2018 16:36

P93a68v52e37l 92O18t11i76s29k 2666631537

A co s tím problém je jestli to bylo při nehodě nebo nikoli, jak stará auta to byla a hlavně uhasit benzínové auto jde celkem snadno, na rozdíl od toho s baterkama

0/0
16.5.2018 13:55

P82e16t51r 70B72á51č79a 8435596325785

Slavny elektromobily, jeste to ani poradne nejezdi a uz je s tim problem za problem.

Kdy konecne tahle slepa vetev definitivne vyhasne?

+6/−4
15.5.2018 16:29

J43o80s35e77f 77Š98o65l24t50e14s 8864978490983

Mě přijde, že vyhasíná jiná slepá větev.

+4/−1
15.5.2018 16:37

P61e65t91r 24B72á69č80a 8905156275405

*Mně

0/0
15.5.2018 16:39

J21o71s18e18f 79Š77o73l24t34e71s 8114248400113

Vida, takže když dojdou argumenty, tak i Vám se hodí vytrhávat gramatické chyby. Cokoliv najdete na oponentovi, hlavně když vypadá špatně, že? ;-D;-D Jste chudák.

0/0
15.5.2018 16:40

P21e15t26r 58B65á83č65a 8525196175595

Mne zadne argumenty nedosly, ja s vami ani nehodlal diskutovat, proste s tema vasima elektroblabolama nesouhlasim a dal jsem minus, tecka.

+1/0
15.5.2018 16:52

J65o69s88e50f 87Š38o63l94t66e15s 8904578430723

Takže statistika hořících aut jsou elektrobláboly? ;-D;-D

+1/−1
15.5.2018 16:56



Najdete na iDNES.cz