Diskuse k článku

Kamera za čelním sklem pomůže při nehodě. Video na sítě nedávejte

Kamery za čelním sklem mohou řidičům pomoci u soudu. Vozí ji stále více řidičů a záznamy jsou často jediným a jasným důkazem při nehodě, kde je potřeba obhájit svou nevinu. Odborníci je schvalují: jako důkaz jde o legální materiál. Vystavovat chyby jiných řidičů na sociálních sítí je však nezákonné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D97a36n77i72e53l 32P50a88n94e36k 6652141932630

Jen at to sdili. RZ neni osobni udaj, pokud neni videt ridic jako takovy tak v tom zadny pravni problem neni.

A je dobre ukazovat nesmyslne jednani a pocinani ridicu na nasich silnicich.

0/0
18.5.2018 8:32

I87g71n91á13c 91D23i97v75i97š 1601749843114

Já spíš nechápu, jak se lidem jako Plzeňská Jehlárenská daří dostat do tolika krizových situací;)

0/0
16.5.2018 17:04

J27a59r35o25s74l10a15v 69L94e77b85e40d69a 3606809907890

"Neměla by být umístěna v poli, kde přes sklo přejíždějí stěrače."

To je nápad hodný experta, k čemu mi taková kamera v dešti bude?

+6/0
16.5.2018 11:24

J91i48n36d79ř83i76c53h 95Š80k51o10p59e78k 4215781460495

dej kameru za zpětné zrcátko. Tím není v rozném poli řidiče, neboť ji řidič nevidí (vidí zrcátko) a je zároveň proti ploše stírané stěrači

+1/0
16.5.2018 13:11

P70a45v10e50l 38Š93ť58a35s91t93n15ý 7720319625267

Až na to, že za zrcátkem se ta kamera skvěle nasazuje a sundavá :-) To abych pokaždé zrcátko otočil. Jo, kdyby tam mohla zůstat napořád, tak klidně, ale nenechám si kvůli tomu vykrást auto.

0/0
21.5.2018 13:52
Foto

L83u17k68á36š 58N30o42v82o80t29n92ý 6576147198268

V Rusku jsou palubní kamery populární mimo jiné také kvůli tomu, že pojišťovny poskytují velké slevy na pojistném, pokud tu kameru v autě máte (a používáte).

+5/0
16.5.2018 9:55

P65a17v93e30l 88L45u90k49e62š 4530774543901

Stále přetrvávají minimálně dva zásadní problémy,a sice většina instalovaných kamer se nachází v zorném poli řidiče, tudíž záznam je pořízen v rozporu se zákonem, tedy nelegálně a soud nesmí takovýto důkaz přijmout, dále musí být kamery certifikované , tj. mimo jiné musí být opatřeny takovou přiměřenou technologií, jež zabrání manipulaci se záznamem... , jinak soud opět nesmí takovýto záznam přijmout. Např. aktuálně máte-li svědky , že s ničím nebylo jakkoli manipulováno, kameru nelze dálkově ovládat, policie dorazí za pár minut , kameru máte v zrcátku, v přední masce, atd., policie takto pořízený záznam neprodleně a protokolárně převezme, pak ano, ve všech ostatních případech máte smůlu; představa, že po několika dnech se kdokoli může dostavit na policii a nahlásit na základě záznamu z kamery přestupek, zatím není z výše uvedených důvodů realizovatelná

0/−10
16.5.2018 9:07

P81a48v33e58l 88P82i74l71á52t 8511879285374

Pokud je v zorném poli řidiče, je to přestupek a může být popř. řešen v přestupkovém řízení, ale na legitimitu použitého záznamu a jeho použitelnost při dokazování viny (a to z většiny zůstává na úrovni policie, k soudu to jde jen vyjímečně) to vliv jistě nemá, to je separátní věc. Ale dejte odkaz, pokud toto se někde stalo, to by mě skutečně zajímalo.

+7/0
16.5.2018 9:19

P61a28v31e44l 45L53u25k75e37š 4960774113731

Ano, na úrovni policie např. "kameraman" dostane 2000 Kč za překážku v zorném poli a "natočený provozovatel vozidla" za 10-centimetrové přejetí plné čáry ve "sprdel" 2000 Kč , proto si ale samozřejmě kamery většina lidí nepořizuje. V případě nehody, jíž nezavinil , leč je jejím účastníkem a jejího následného soudního projednávání se však takovýto "kameraman" bohužel může dostat do úplně stejné pozice jako řidič na letních pneu v zimním období nebo poslední ještě absurdnější případ odsouzeného cyklisty na elektrokole, jež bylo v rozporu se zákonem "přečipováno" na vyšší než 25km rychlost,jenž dopravní nehodu nezavinil a už vůbec nemohlo být důvodem ono nezákonné přečipování..., ale byl naplněn formální znak přestupku a je velice složité prokázat, že k naplnění materiálního znaku skutkové podstaty přestupku nedošlo, jinými slovy žádný soudní znalec vám nenapíše , že sebemenší překážka v zorném poli nemohla v žádném případě negativně ovlivnit vaši schopnost reakce na... Překážky v zorném poli řidiče jsou lahůdkou pro právníky protistran (aby ne když v tolika případech vidíme na oknech držáky mobilů, kamer, navigací, různé parkovačky, neslepené známky...), to opravdu není žádná banalita typu přeškrtnutý znak EU na RZ...

0/−3
16.5.2018 14:03

M79o92j67m16í82r 80M75o51t10y41č95k44a 3682315434530

To je trosku nesmysl. Neexistuje povinnost predat policii jakykoliv zaznam z kamery, tedy kdyz mate tuseni ze by jste s tim mohl mit problem, tak jim proste nic nedate a hotovo.

A inkdyby, pokud jste podle zaznamu havarii nezavinil tak nejaka pripadna pokuta je sranda proti pripadnemu treatnimu stihani a nutnostinuhradit skodu na majetku nebo dokonce na zdravi.

+2/0
18.5.2018 18:07

M23i65r16o11s60l83a71v 28K27u18c33e38r24a 4547510547571

Vy asi budete novopečený právník z Plzně ;-D

+6/0
16.5.2018 9:27

M25i12l81o14š 45K67r16č52m85á60ř 2857345107766

pro si v diskuzích někdo myslí, že když napíše dlouhý nesmyl, tak že to vypadá důvěryhodně?

+6/0
16.5.2018 9:40

J32i80n31d23ř40i71c10h 22Š95k31o48p87e73k 4565461360555

jak si představuješ manipulaci záznamu ?

A řidič, který nechce mít kabinu jak smeťák v kamionu plný nesmyslů, kabelů atd, si koupí model kamery, který se vejde za zrcátko

0/0
16.5.2018 9:55

J89i50n85d53ř28i61c49h 76Š96k98o57p74e32k 4845921260415

a s tím zorným polem si pleteš pojmy a dojmy. Neplatí, že nesmí takový záznam přijmout, normálně ho přijme, jen řidič dostane pokutu za umístění v zorném poli

0/0
16.5.2018 9:56

F11i56l91i40p 21G81a56l12a16š 2597647564938

LoL... Pane Lukeš mám pro Vás velmi, ale opravdu velmi špatnou zprávu. Před několika měsíci byl právě záznam z mé "nehomologované" v zorném poli umístěné (za vnitřním zpětným zrcátkem) palubní kamery použit k vyřešení hromadné DN, kdy byl díky mému záznamu identifikován vůz jenž způsobil srážku několika vozidel právě porušením zákona 361/2000sb. a to konkrétně ve smyslu takovém, že svým manévrem se dopustil toho, že nevyužil celé délky tohoto pruhu, přejel plnou čáru a tímto jednáním donutil vozidlo v průběžném pruhu uhnout (ohrozil a omezil) což vedlo ke střetu s dalšími dvěma vozidly v ostatních dvou pruzích. Takže píšete úplný bludy. Kamerový záznam dokazující spáchání přestupku či v některých případech trestného činu je u soudu/správním řízení přípustný!!

+1/0
18.5.2018 0:05

P59a15v58e15l 95L82u24k32e14š 4280814453421

Mýlíte se, to je v tomto případě samozřejmě výborná zpráva pro nás pro všechny. Mé tvrzení není žádný amatérský výplod. ale opírá se o vyjádření renomovaných právníků

(zámerně v dnešní době neuvádím konkrétní jména a linky...) v oblasti dopravní problematiky, na jejichž stránkách se dá dohledat jednoznačné stanovisko, že musí být prokázáno, že se záznamem nemohlo být jakkoli manipulováno. Jednoduchý příklad, jezdíte každý den stejnou trasou a budete "kameramanem" natočen , jak jedete v protisměru přes plnou čáru, objížděl jste stojící překážku, druhý den se v tom místě stane dopravní nehoda, jejímž jste účastníkem, kameraman během pár minut bez problémů dnešními běžně dostupnými SW sestříhá záznam a doloží Vaši jízdu v protisměru naprosto věrohodnou "pohádkou" s časem, místem

, polohou , navíc svědky, že přece tudy jezdíte každý den... A máte problém, ze kterého bude velmi složité se dostat... A takhle to přeci nikdo z nás nechce, takto to být nesmí. Zneužitelnost takovýchto záznamových zařízení je prozatím alarmující. Pojiš ́tovny zůstávají velmi zdrženlivé a často odmítají záznamy, pochopitelně, v opačném případě by musely řešit další stovky pojistných podvodů navíc.

0/−3
18.5.2018 9:24

T72o51m47á72š 45Z54m71e42k 7559895443248

Renomovaný právník jednou na mě podával stížnost, že jsem si dovolil ihned nezahajit úkony v trestním řízení. Neuspěl. Další renomovaný právník si dovolil diktovat výpověď klienta u obyčejného podání vysvětlení. Byl vykázán. A další renomovaný právník se mě snažil přesvědčit, že i když firma v baráku všem vyměnila okna a pouze u jeho klienta to nestihla, tak i přesto se dopustila podvodu a já jsem lempl, když klienta odkazuji na občansko právní spor. Takže, pokud renomovaný právník tvrdí něco o kamerovém záznamu, je to, jako by tvrdil, že Jeníček a Mařenka jsou skuteční a kamarádi s Červenou Karkulkou.

0/0
22.5.2018 18:44

T77o68m38á50š 21K12u84c30h13a48ř 3517251278871

Kameru mám, ale přece jen si myslím, že pro použití záběrů z ní u soudu by měla platit nějaká jasná pravidla. Nepřijde mi úplně fér, aby bylo možné soudu/policii poskytnout jen to, co se mi hodí a když se mi to hodí.

Fér by například bylo, kdyby ji měli všichni a záběry by pak v případě nehody byly použity vždy. Za stávajícího stavu dává kamera nám vlastníkům jednostrannou výhodu.

0/−3
16.5.2018 8:05

M19a12r18t96i37n 20B93e77r19a15n 6649425246191

Nevím, jak je to přesně v ČR, ale v cizině běžně funguje, že nemusíte soudu poskytovat nic, čím byste si před ním uškodil, včetně výpovědi nebo podobných audiovizuálních produktů...

+4/0
16.5.2018 8:32

M84i60r14o25s24l89a27v 24K84u81c91e26r95a 4257380337981

"Za stávajícího stavu dává kamera nám vlastníkům jednostrannou výhodu."

To jiste. Ale nikdo nebrani ostatnim, aby si ji poridili. Pouzitelne modely stoji rekneme tisicovku.

+4/0
16.5.2018 9:28

J31i55n56d45ř69i34c58h 61Š33k29o10p59e33k 4845781860745

myslíš jako, že když zaparkuji na zeleni v březnu a v květnu použiji záznam z kamery, že mě někdo naboural, měl bych poskytnout i ten březnový týkající se parkování ;-D

0/0
16.5.2018 9:57

J44a52n 44D36l10o36u70h94ý 7264359150209

RZ neni osobni udaj, pokud v zaberu nelze rozpoznat tvar ostatnich ucastniku provozu, pak si s videem muzu delat co chci ;-)

+5/0
16.5.2018 7:40

M23a77r48t84i15n 42P85o66s73p25í35š54i62l 8905701276647

Když si dám kameru na barák a snímá i ulici, musím to hlásit na ÚOOÚ. Pro kamery v autě to neplatí?

0/0
15.5.2018 22:57

M60i95r22e38k 31T80u85r87e71č31e29k 4853492520982

Staci nahlasit spolujezdci a na aute napis: "usmivejte se, jste na kamere"... :-)

0/0
16.5.2018 5:12

P53a50v20e50l 60P73i27l52á91t 8301119295274

Kamera v autě je mobilní záznamové zařízení stejně jako kamera či foťák v rukou kteréhokoliv turisty. Neumím si představit, kdyby to všichni (a zvláště cizinci :-)) měli hlásit na náš ÚOOÚ.

+1/0
16.5.2018 9:22

J89i73n19d65ř52i39c65h 39Š91k80o91p96e62k 4965421210665

že by z důvodu, že záznam v kameře se neuchovává, přemazává. Narozdíl o kamery na baráku ?

0/0
16.5.2018 9:58

M79a33r71t36i11n 21P80o29l66r90e43i53c30h 2186298604687

Nesmysl. Podle ÚOOÚ není za osobní údaj považován údaj, který sice může vést k identifikaci, ale bylo by k tomu potřeba nepřiměřeného úsilí a jelikož databáze SPZ a majitelů těchto vozidel je neveřejná, spadá SPZ právě do této kategorie a tudíž se nejedná o osobní údaj a ve videích je můžete libovolně sdílet a zobrazovat bez rozmazání. Nehledě na to, že podle SPZ lze maximálně identifikovat majitele vozidla, ale v žádném případě řidiče. Jiná věc je, pokud je na záběrech zobrazen obličej nějaké osoby, to už je bez jeho souhlasu problém.

Zdroj: www.uoou.cz

+13/0
15.5.2018 21:04

V97l97a21d63i42s19l86a69v 60N69o27h53e96j76l 7838417348491

presne tak, nedavno jsem to take cetl, nechapu ze se objevi clanek s tak neaktualnimi informacemi a i samozvani odbornici z Tymu silnicni bezpecnosti placaji kraviny. nevite nekdo co jsou vubec zac? nejaka zas neziskovka ktera si hraje na odborniky? neustale od nich nekde akorat vidim nejaky hledani tridniho nepritele kdy ukazujou vzdy na nejakou skupinu obcanu a pisou co delaj blbe.... fakt trapaci.

+7/0
15.5.2018 22:11

P76a56v89e87l 61J38e45ř85á48b31e84k 7711722714467

Neziskovka může mít velmi kvalitní odborníky, kteří si na nic nehrají.

Ale jinak je to praštěný zákon. Skoro nebude možné fotit na ulici, respektive použít třeba fotografii upraveného záhonu, kde v pozadí budou lidi.

+2/0
16.5.2018 0:32

V93l97a43d98i13s46l23a84v 66N49o51h62e75j69l 7238587218941

Může mít, to nikde nepopírám.

0/0
16.5.2018 23:51

R67o52m13a77n 19P46o82l27á56č69e64k 5836889955

Bez kamery ani ránu...Hlavně cyklistům mnohdy hodně rychle spadne hřebínek, když jim na kameru ukážu.;-D

+10/−5
15.5.2018 18:53

M55a17r12t77i49n 42T31e12p63l70a33n 9477200755693

O tom mi řekněte víc? Kdy jim tu kameru ukazujete? Když jedete v protisměru? Nebo když vás cyklista nebepečně předjíždí a vybržďuje?

+11/−9
15.5.2018 19:26

R26o35m72a73n 75P14o29l42á26č87e96k 5256859895

Většinou na semaforech, kde mi cyklista chce začít vysvětlovat, že jsem ho prý ohrozil...

+8/−4
15.5.2018 19:38

Z52d30e82n60ě54k 16H67r66u45b18o78š 9735658873429

Také jsou dobří ti, co mi to pošlou těsně před auto po přechodu pro chodce...

+11/0
15.5.2018 19:45

M53a71r36t17i56n 40T44e90p19l22a91n 9367740855893

Teda musíte být smolař. To se mi ještě nestalo, že by mi chtěl toto cyklista vysvětloval (vám asi často, když píšete o tom jak hlavně cyklisti jsou ohromeni kamerou). Možná se zamyslete, jestli opravdu někde neděláte chybu a ty cyklisty neohrožujete.

+9/−6
15.5.2018 20:15

P52e26t44r 22P20e50t50r 6863642688113

Kdyby je ohrozoval tak z te kamery asi nebudou mit vitr ne?

0/−1
15.5.2018 22:02

M58a89r64t93i12n 47T40e10p71l26a70n 9187380585173

No pro moji představivost je právě těžké se vžít do role, že mě někdo neoprasí, ale já se budu rozčilovat, že mě oprasil a ještě mu to půjdu vysvětlovat na semaforech. Buď mě ten řidič opravdu oprasil a pak je mi jedno jestli má kameru nebo ne a nebo mě neoprasil a pak bych musel být dement, abych si s ním chtěl něco vyříkávat (proč bych to dělal).

Ale moje výhoda je, že jezdím jak autem (město), tak na kole (okresky) a dovedu se tak vžít do obou rolí. Dost to zvyšuje toleranci a respekt. Někdy si říkám, že by v rámci autoškoly měl každý strávit pár hodin v provozu na kole, aby poznal jaké to je, když jedete 30-35km/h a u toho vás "bezpečně" někdo předjíždí devadesátkou s odstupem 10 - 15 centimetrů. Ideálně ještě v nepřehledné zatáčce, protože přece se nebude zdržovat o půl minuty čekáním na bezpečné předjetí.

+6/−1
16.5.2018 0:45

M38a72r47t62i79n 92P79o55s65p62í38š52i77l 8905131836707

Platí i opačně a bude toho myslím víc.

+2/−2
15.5.2018 22:55

M48a54r80t54i36n 25B20e53r94a74n 6239725806181

Jo, kvůli řidičům si na kole kameru taky vozim ;)

0/−1
16.5.2018 8:33

P16e62t12r 21T76. 49D12v87o18ř77á43k 4984418733

Koukněte na český YouTube. Je plný suterénu, kteří jezdí jak prasata, vyvolávají konflikty. Avšak to tam nedají, dají tam vyzobané třešničky, když pochybil někdo druhý. Zpravidla se ty kanály jmenují 1.apaknějaká

+6/−3
15.5.2018 18:34

M93i62l18a68n 42V98i69k 1827765623123

S autokamerou budete mít v Rakousku velký problém; to by ta slavná EU nemohla alespoň toto (místo jiných výmyslů - napsáno velmi slušně) sjednotit??

+13/−4
15.5.2018 18:28

M57a37r18t84i28n 66P81l83z53á32k 2897749788354

To je rozsireny omyl, s kamerou v aute nejsou v Rakousku zadne problemy

+3/−3
15.5.2018 18:56

M44i68l59a46n 12V20i37k 1827465583423

Do doby, než Vás zastaví policista.

+5/−2
15.5.2018 19:03

J65i54ř40í 81S48m32a85z49a19l 2297212924132

To není omyl, kamera v Rakousku nesmí natáčet. Pokud je na kameře zachycena identifikovatelně jakákoliv osoba můžete dostat pokutu až 10 000,- €.

+5/−3
15.5.2018 20:34

M88a21r61t24i86n 50P14o86s38p42í96š39i19l 8465731516747

Takže se tam nesmí ani fotit a natáčet na ulici třeba o dovolené? Nebo jen hrady, zámky, příroda?

+1/0
15.5.2018 23:00

J73i90ř59í 51S61m21a51z12a15l 2987132354692

Jednalo se výslovně o kamery ve vozidlech.

+1/0
16.5.2018 7:13

M15a32r75t56i57n 90P58l22z95á94k 2537559378214

Tenhle nesmysl se drží zuby nehty, koukám

+1/−2
16.5.2018 13:21
Foto

P42e51t38r 85P21r96o44c55h30á43z60k36a 3102196222814

Pokud mě někdo ohrozí, nebo ohrozí jiného tak to risknu a záběry zveřejním. Upozorním tak ostatní na individuum, co nemá na silnici co dělat. Možná tím někomu zachráním život, nebo zamezím větší škodě. No a ať se soudí. Nelíbí se mi ochrana zlodějů a dacanů.

+27/−1
15.5.2018 18:13

K51a11r60e68l 36V74a63c62h88u82t 9913612779943

Naštěstí (asi) nežijete v Německu. Tam by vás to mohlo přijít i draho. ;-)

+1/0
15.5.2018 18:25

F15r95a34n98t18i59š75e23k 91M37o35r59a11v42e94c 8307904482

Jedno stále nechápu. Pokud na záběru není vidět řidič, tak o jaké osobní informace vlastně jde? Ještě bych možná pochopil RZ, ale pokud ji ve videu rozmažu, pak snad není jediný důvod proč to nedat kamkoli veřejně třeba pro pobavení ostatních.

+20/0
15.5.2018 18:06



Najdete na iDNES.cz