Diskuse k článku

Vzpomínky na rodinný vozový park: Zánovní tatrovkou k Černému moři

Jak moc se motory zapsaly do vaší rodiny? Čtenáři magazínu AUTO DNES vzpomínají, do jakého auta poprvé usedli za volant, nebo čím je vozili rodiče. „Kola a motory provází naši rodinu celý život,“ popisuje Ervín Dostálek z Ústí nad Labem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a12r28t52i89n 37K96o30u22š47a 6555154334

Myslím, že není na místě, aby se tady rozepisovali potomci bolševiků o rodinných tatrovkách, jejichž výrobu jejich režim zničil.

+4/0
20.5.2018 18:38

J27i90ř24í 57E42r10b80e62n 1313924416647

Mno, za poslední rodinnou Tatru lze považovat typy 97 (zastaveno nacisty) a 57B (zastaveno na základě rozhodnutí Benešovy exilové vlády o zestátnění průmyslu, likvidaci konkurečního prostředí a snížení počtu vyráběných typů).

0/0
23.5.2018 8:42

J84ú53l12i42u82s 24M35i20k95u14l25a 9548405402750

Otcovi rodičia mali konský povoz. Mamini rodičia mali bicykle. Nikdy nevlastnili auto, pretože na to nemali.

Otec mal wartburga, potom druhého a tretieho, už 20 rokov nemá žiadne auto. Ja som si kúpil prvé auto keď som mal 38, aj to len kôli tomu, aby som sa znovu naučil jazdiť, pretože som 18 rokov nešoféroval... a chcel som. Dá sa žiť aj bez auta. Ale s autom je to také... lepšie a pohodlnejšie. Slobodnejšie. Len na to treba zarobiť. Sloboda niečo stojí.

+2/−1
19.5.2018 20:52

P94a48v80e68l 69S53o63b72o22t83k36a 5340774

Peníze přinášejí svobodu.

Auto ji dnes ale bere.

Taxi to řeší.

+1/0
20.5.2018 19:36

J85a16k46u69b 62R67o46u35s 3643470974212

Došel jsem k úplně stejnému závěru. Nakonec jsem to ale vyřešil tak, že jsem se přesunul někam, kde auto pořád ještě svobodu nebere.

0/0
27.5.2018 0:18

P45a19v29e12l 46S82o27b65o14t41k80a 5610324

Auta bolševické šlechty.

+2/−2
19.5.2018 18:50

J86o11s21e41f 27V15a58l46a 9490133593433

slechtu a slechtice bych neurazel. Vetsinou to byli nadprumerne inteligentni a schopni lide

+1/−1
20.5.2018 7:00

V61a86c93l14a21v 56K50u69b32i60č34e60k 4367384660705

Byla u nás doma ale že by táta patřil k bolševické šlechtě, nebyl ani ve straně a komouše nesnášel.... stačilo dělat ve fabrice řidiče a ne přímo a jen te tatrovky, ale normal v garážích automech. a řidič čehokoli a dala se sehnat.

+2/0
20.5.2018 10:23

P29e46t14r 53J23a82n61č55í14k 1187588885600

To je dlóóuhej článek :-). To dám přečíst mojí "čerstvé manželce". Teda dokud je čerstvá...

+2/0
19.5.2018 9:08

M71i42l58a84n 49V59o88l22e54k 5579893216399

Levně odkoupená zánovní (tady spíš titulkář nezná význam slova) T603? Tchán byl asi osobní řidič nějakého komunistického papaláše.

+13/−1
19.5.2018 7:51

P71e61t49r 83M13i60c44h38a10l 2440584451602

Asi lehce prominentní rodinka.

+6/−2
19.5.2018 8:01

T10o40m88á95š 61T67a88t97í88č11e49k 5210762480538

Nojo, pan Dostálek píše, že byla ojetá, ale neočekávej od zaměstnance bývalé Lupy, že by uměl pořádně česky. Jak to není nový, je to ojetý nebo zánovní, prašť jak uhoď! ;-D

0/0
19.5.2018 9:55

P25e71t56r 92K24ů51l31a 8217708111568

Nebo to byl rovnou papaláš

0/0
19.5.2018 22:08

J24o59s60e36f 83V22a34l48a 9280103263923

taky mne to napadlo - T603 v te dobe byla vyhrazena jenom a jenom pro statni organy a organizace a taky ne kazdy podnik si ji mohl dovolit. Nova T603 se na trhu pro soukrome osoby neprodavala vubec.... Navic se na ni vubec neprodavaly nahradni dily a ani neexistovala autorizovana opravna -presneji receno opravna pro soukromniky. Podnik koupil dily na fakturu nebo nechal na fakturu opravit, ale za hotove penize to neslo. Takze dily na takovy vuz se daly jenom pod dohode "stipnout" nekde tam, kde meli vetsi vozovy park takovych aut a nekdo mel k tem dilum pristup. To same bylo Avii furgon upravenou na kempovaci obytny vuz - jenze Avii melo kazde JZD v Posledni Lhote a tim padem moznost dostat nahradni dily za lahev rumu byla podstatne vyssi.

+3/0
20.5.2018 6:57

R88o10m22a49n 69Š21e38s17t63á16k 5284669523503

Novou Tatra 603 si soukromník koupit mohl. Otázka je, kolik soukromníků si ji jako novou doopravdy koupilo a kolika z nich to vyneslo "zájem" SNB. SNB řešilo, kde na to dotyčný vzal.

Až Tatra 613 byla jako nová k dispozici pouze podnikům a soukromník si ji mohl koupit pouze jako ojetou. Obvykle si ji kupovali takzvaní "panští kočí", tedy řidiči vysoce postavených osob. kteří s konkrétním autem jezdili.

+1/0
20.5.2018 13:19

I43v93a38n 88P68e86t48r47í17k 4384703154

S tou T613nemáte tak celkom pravdu.To že si ju občas mohol niekto odkúpiť ako ojazdenú je malí zázrak a porušenie vtedajších predpisov.Správne sa mala T613 zošrotovať a nemala sa vobec dostať do súkromných rúk.

0/0
21.5.2018 6:12

J88i25ř71í 58E48r36b32e81n 1553804746817

Kde jste na to přišel? 8-o

S ojetými T603 a T613 docela "normálně" obchodoval i n.p. Klenoty coby správce všech československých autobazarů...

0/0
21.5.2018 12:04

D19a81v63i47d 49K94n92a17p85e49k 8287944596585

Díky za popis. Je šílené, jaké absurdity dokázali komunisté v plánovaném hospodářství stvořit.

0/0
20.5.2018 15:25

L23u76k54a80s 71N50o43v79a95k 4669589253788

Tatra 603 byla normalne k mani. Byla i v ceniku mototechny...... nevim v kterem roce, ale jeden cas stala cca.200t KČS a malokdo takove penize mel.

V nakem clanku jsem cetl, ze jednu vlastni Werich...

0/0
21.5.2018 2:13

I95v83a96n 69P68e22t29r16í15k 4484973514

Nemáte pravdu.T603 bola posledná osobná Tatra ktorá sa dala kúpiť.Jej cena bola tuším 99 000kč.Naledovník T613 už nebola určená k tomu aby si ju mohol kúpiť súkromník.Mal som jednu z roku 1976 a na veľkom TP si podnik ktorí ju vlastnil napísal cenu 219 620 kč.

0/0
21.5.2018 6:09

Najdete na iDNES.cz