Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropa stanovila emisní limity nákladním autům, opět jsou mimo realitu

Emise oxidu uhličitého (CO2) z nových velkých nákladních aut se do roku 2030 musejí oproti roku 2019 snížit alespoň o 30 %. Vyplývá to nových standardů Evropské komise (EK), které jsou souhrnně označovány jako balíček mobility a které dnes komise představila. Návrh ještě musí schválit vlády členských zemí EU a Evropský parlament.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66í17t 43K72o10u14b21a 6356520584788

to bude krása až bude ve 40ti tunovém kolosu dvoulitové TDI a tento kolos se bude po D1 u Lokte sunout závratnou rychlostí 15 km/hodinu.

0/0
20.5.2018 12:11

J81i32ř75í 95S48c24h42w80a75c38h 8968724248516

tak pokud to tvoje bájné "dvoulitrové TDI" bude mít cca 500 koní a krouťák 2500 Nm a vydrží 2 miliony km, tak pojede úplně stejnou závratnou rychlostí jak dnes.....

0/0
23.5.2018 23:02

V69l63a18d17i56m40í38r 54V80o32n41d22r49á57k 5483152604575

A kolik emisí vyprodukuje pravidelné stěhování europapalášů z Bruselu do Štrasburku, aby mohli poslanci 2 měsíce v roce zasedat tam a jinak 10 měsíců v Bruselu? Stěhují se celé kanceláře pomalu do posledního špendlíku a nedbá se na to, jestli opravdu budou europapaláši všechny ty věci potřebovat. Tento nesmysl vyprodukuje 19 tisíc tun oxidu uhličitého a vyjde v přepočtu na 6 milard korun.

+5/0
18.5.2018 19:13

J73a58n 40R55y87c57h83l63i32k 9166978471683

Vozit na trakaři. Ale nevydechovat!

+2/0
18.5.2018 12:02

P44e28t31r 40M49i13c28h95a27l 2490374511522

Emise z nákladní dopravy by šly snížit klidně o polovinu. Stačilo by přestat zbytečně převážet zboží po Evropě tam a zpátky.

+9/0
18.5.2018 9:36

V64á35c74l83a41v 69P77o48u97s65t21k23a 3750601322

Jak zbytečně? Kdo rozhoduje o tom co je zbytečné a co ne? Není to náhodou ten, co si tu přepravu platí?

+1/−1
18.5.2018 9:41

P91e18t31r 55M42i62c95h93a28l 2260974121412

Třeba to, když se v Třinci naloží železo na kamion, odveze do Německa, tam se jenom vymění dodací listy (náklad se ani nevyloží) a pak se to odveze do Karviné.

0/0
18.5.2018 9:52

V61á55c19l12a14v 44P91o57u88s47t73k38a 3690301452

Jasně. ;-)

0/−1
18.5.2018 9:56

P62e19t27r 73M52i94c13h19a27l 2800184881682

Ještě se musíš hodně učit. Tak se falšuje původ zboží a zákazník žije v omylu, že kupuje "kvalitní německou ocel". Ve skutečnosti kupuje stejně kvalitní českou, ovšem za podsttně vyšší cenu. Osobně znám člověka, který takhle jezdil s kamionem po Evropě. A podle jeho slov zdaleka nebyl sám.

0/0
18.5.2018 12:19

V41á55c67l43a66v 45P86o51u55s18t19k41a 3670741132

To jsou žvásty, kvůli něčemu takovému nemusíte nikam nic vozit, navíc u oceli je docela jedno co má v papírech.

+2/0
18.5.2018 13:23

P70e57t27r 71M42i59c41h18a98l 2340594461572

Je vidět, že tomu rozumíš. Jako koza petrželi.

+1/0
19.5.2018 5:52

J46a90r31o94s54l33a26v 42N78e40d70o34m42a 3920160112173

Nebo, když se nedaleko Prahy uvaří pivo, to se v cisternách převeze na Slovensko, kde se nalahvuje a potom se veze zpět do ČR a rozváží po obchodech ;-D

0/0
18.5.2018 12:22

J42i83ř30í 10S47c69h63w46a56c18h 8988474678186

zřejmě je ta doprava stále příliš levná.....hodně prostoru pro další poplatky ;-)

0/0
18.5.2018 20:00

V17i97k39t15o64r 85Š24e85d44i57v70ý 8906261550466

Nene. V EK se určitě najde někdo, kdo bude umět stanovit lepší kritéria pro užitečnost a zbytečnost!

0/0
18.5.2018 9:53

L98u65d35v17í91k 91G74a25j56d97o30š67í57k 2975243264942

Jistě ano. Jde o to, aby ten co takovou přepravu platí pochopil, že přepravovat méně je výhodnější. Třeba tím, že se udělají podmínky které takové řešení ekonomicky znevýhodní.

V konzumní společnosti je základní a jediné kritérium lidského počínání cena.

0/0
18.5.2018 10:09

V21á31c63l35a13v 87P50o24u91s55t48k71a 3390561522

Takže aby si lidi neposílali (podle vás zbytečně) zboží tam a zpátky, tak tuto možnost zdaníte? Tomu říkám řešení.

+1/−1
18.5.2018 10:50

V98l56a52d73i39m75í26r 41B82u81k16v43a28l65d 8863293416

Je, ale to nemění nic na tom, že často je doprava zbytečná. My teď začínáme řešit, že dráty, které kupuje matka pro naši výrobu se vyrábí 30 km od nás. Ale nejdříve jedou do Stuttgartu a pak zpět k nám. A něco z toho, co my vyrobíme, jede do Německa a pak teprve zpět do česka, k odběrateli.

Tomu se říká globální ekonomika.

0/0
19.5.2018 15:00
Foto

I75v79a94n 90V21e94s76e83l91ý 4986458354537

Musím zopakovat to, co píši u každého článku o omezování produkce oxydu uhličitého. Každý člověk dýcháním vyprodukuje dle střízlivých dat 1 až 3kg tohoto plynu za den. Od mých školních let (šedesátá léta) vzrostla populace na Zemi víc jak dvojnásobně ze tří miliard na miliard sedm. Kolik CO2 ty čtyři miliardy lidí vyprodukují si může vynásobit každý sám. K tomu potřebují nějaký prostor pro život a tak zabírají místo vegetaci, která tím fotosyntézou spotřebovává méně CO2. Někteří z nich ještě používají i ty dopravní prostředky co jsou jako vlastně jedinné drasticky omezovány. No, a teď si každý sám za sebe položte otázku jaké by bylo řešení. Bezemisní doprava? A co za padesát či méně let až přibydou další miliardy lidí, kam dále? A tak je možno klást a klást otázky další, ale odpověď nenajdete, pokud nechcete připustit řešení nehumánní (drastické snížení populace).

0/0
18.5.2018 9:30

L27u51d76v59í58k 51G71a51j64d44o15š31í52k 2315813164942

Všichni vědí, že pouze drastické snížení populace je řešení, jak tuto planetu nezničit. Akorát nikdo nepřišel na to jak to udělat, aby pak nebyl označen za nejmasovějšího vraha v dějinách lidstva.

Válčit se nikomu dnes nechce a i ty epidemie už nejsou to co bývalo. Atomovkou zase zničíte kromě lidí i vše kolem na stovky let, takže to taky není řešení. ;-)

0/0
18.5.2018 10:15
Foto

I36v67a29n 40V63e75s57e26l87ý 4606748894477

Pokud jsem neudělal chybu v řádech tak ty čtyři miliardy produkují dvanáct miliard kg za den což je denně dvanáct milionů tun. Srovnejte to s údajem z článku, cituji:" Komise předpokládá, že díky jejímu návrhu se emise CO2 sníží v letech 2020 až 2030 zhruba o 54 milionů tun."

Tam chybí časový údaj zda za rok nebo celých deset let, ale uvědomme si, že to je produkce CO2 přírůstku populace za necelých pět dní. Nebo produkce pěti milionů lidí za den. Stojí to vůbec za tu snahu?

0/0
18.5.2018 12:08

J75i79ř15í 39S63c63h65w68a17c45h 8578884208446

jenže důležité je odkud ten CO2 pochází jestli je to v rámci běžného koloběhu "povrchového" uhlíku, nebo je ten uhlík uvolňovaný jaksi navíc z "hlubin" kam byl uložen v průběhu milionů let.....

0/0
18.5.2018 20:05

V88l69a67d73i94m77í95r 72B77u16k23v63a75l29d 8423703896

a ještě k tomu připočtěte produkci Co2 a metanu od zvířat, které tato populace chová pro svoji obživu.

0/0
19.5.2018 15:03

M96a61r26v68i34n 26G23j67e27p49a36l28i 9327701505526

"Komise navrhuje, aby se k limitu pro snížení emisí CO2 dospělo ve dvou krocích: do roku 2025 by emise měly klesnout o 15 procent a během dalších pěti let o dalších 15 procent."

Tak to ovšem není 30 % rozdíl, ale 27,75 % :-) - to už zní mnohem reálněji :-P

Když budou mít kamiony kvalitní filtry na výfukové části, tak dojde k zadržení emisí. Znamenalo by to další provozní náklady (kvůli častější výměně), ale nemusely by se hned zavádět e-kamiony a překonávat fyzikální jevy, jak tu spousta komentujících uvádí.

Ještě pár let dozadu byly u nás ve městě autobusy jezdící na naftu. V centru to byl strašnej smrad. Od tý doby co jezdí na CNG, tak je to úplně o něčem jiném.

Myslím si, že většina kamionů co nevozí extrémní náklady by mohla jezdit na CNG. A nejde o nic nového... jsou podnikatelé co nasadili CNG kamiony kvůli úspoře na palivu. CO2 má mít nižší o 30% a NOx má mít nižší o 70% vůči dieslovým motorům (alespoň podle toho co jsem vyhledal). Je pravda, že je to na úkor snížení výkonu, ale jak říkám - pokud nejde o extrémní náklady, což je většina kamionů, tak by to šlo. Emise bych kategorizoval podle maximální nostnosti tahačů a ne globálně.

0/0
18.5.2018 9:25

V41i68k56t29o86r 78Š21e50d13i12v97ý 8256981870466

Filtr na emise CO2? 8-o

+1/0
18.5.2018 9:51

M35a46r54v60i37n 92G75j63e53p54a15l77i 9377691535556

Evidentně máte internet, tak to jistě snadno dohledáte. Filtry jsou nejen mechanické, ale i chemické (nápověda).

0/0
18.5.2018 13:47

J45a71n 21D43l59o85u50h13ý 7274499750659

Urednik z brusele by mel predevsim zacit u snizovani emisi u letadel! Jo pockat, to nejde, to by pak zadne neletalo :-D

0/0
18.5.2018 8:17

P32e27t96r 68Z39a12s10k81o76č20i23l 2585652148129

Letadla na baterky jsou a bude jich víc, vygooglujte si to. Spíš rakety na baterky nebudou.

0/−2
18.5.2018 9:11

P74e80t11r 83Z79a58s55k62o53č87i53l 2855492948519

Tesla Semi se do těch limitů s rezervou vejde, co na nás Dvořák zase šije?

0/0
18.5.2018 7:50

J42a86k27u19b 40S35e56k46e48r34a 6696710776345

Každý dopravní prostředek, který je jen na papíře se do limitů s přehledem vejde...

+2/0
18.5.2018 9:06

P58e61t77r 55Z82a75s31k26o65č95i16l 2755632538799

Funkční prototypy nejsou papír: https://youtu.be/dP0vIH8r-tE

0/0
18.5.2018 9:10

J84i25r59i 85R35u76s35n41o55k 4725752277443

Vejde se tam i s vyrobou elektriky?Ja nevim, ken se ptam.

0/0
18.5.2018 15:31

P61e59t19r 85Z76a37s93k35o75č40i65l 2295292258319

Samozřejmě, když postřílíte dementní ekology a postavíte jaderky (výhledově rovnou FBRka, tj. rychle-štěpivý).

0/0
18.5.2018 15:42

J31a13n 64H71r13u65b63e18š 7194843522565

To se mi ulevilo. Já bych i věřil, že to ti myslitelé budou požadovat snížit o 130%.

+3/0
17.5.2018 23:12

J32i30ř31í 82P16u58d86i64l 8150858293978

Nevím, proč by měl být rozdíl mezi osobním a nákladním autem.

0/−5
17.5.2018 22:17

J36a58n 54H18r84u93b66e15š 7614143202525

Jasně. Taky nevidím důvod, proč by Velkou pardubickou nemohli běžet sloni.

+7/0
17.5.2018 23:14

J18i14r23i 77F97i50n10k 1112340799713

To jak jsou nastupující flotilové limity CO2 nesplnitelné a proti fyzikálním zákonům čtu už nejméně 10 let a automobilky je stále plní.

+1/−3
17.5.2018 21:35

R14o54m57a58n 69P41o60l25á44č82e65k 5446549205

Jsou :D. Protože koncerny začali masově prodávat diesely i do aut typu Fabia;-D Akorát ty diesely mají zase jiné chyby;-D

0/0
17.5.2018 22:14

M54i33r25o27s46l94a27v 20K78u73c11e45r19a 4657640857281

Z Fabie diesely uz před nějakou dobou zmizely.

0/0
18.5.2018 9:30

V73i55k86t50o63r 36Š44e96d73i10v88ý 8746691520696

Automobilky je samozřejmě plní pouze na papíře - a pak jsou z toho dieselgate a podobné aféry.

0/0
18.5.2018 9:52

P67a66v52e27l 83D83a86v84i53d 1927744826564

ale pritom jim nevadi rozsirovat SUV nabidku.

0/0
18.5.2018 23:12

M34i32l93o60š 58S63e90t88í67k 3699909954790

Chyba. Neschválila to Evropa, ale pomatení evropští úředníci, kteří o fyzice či chemii nemají ani ponětí, ale myslí si, že poručí i větru a dešti. Jejich jedinou snahou je vymýšlet sebehloupější výmysly, aby dokázali svou nepostradatelnost a moc.

+18/−2
17.5.2018 21:10

P30a72v94e38l 45S18o31b41o76t51k23a 5460114

jj, CZEXIT bude tím nejlepším řešením.

Pro všechny.

+2/−1
17.5.2018 21:16

M44i86l70o42š 56S87e53t87í71k 3519159384250

No, zrovna v tomhle bych si iluze nedělal. Český úředník je často papežtější než papež a plodí kolikrát ještě horší nesmysly, než ten evropský.

+4/0
17.5.2018 21:19

J15a60n 79V10á96c60l31a14v62í23k 3892246571659

Možná, ale pro Čechy to bude i tak dobré minimálně v tom, že nebudeme všechno jen házet na EU a jako národ snad trochu dospějeme.

0/0
19.5.2018 22:44

J61i24r57i 79F80i23n57k 1292130289343

Chyba, limity stanovila pracovní skupina ve které jsou zástupci EU, technických univerzit, výrobců automobilů i environmentálních vládních organizací.

Ti stanoví normu a tu schvaluje Rada EU - tzn. ministři evropských zemí.

Ale než si zjišťovat jak se tvoří evropská legislativa tak je jednodušší plkat do diskuzí nesmysly o nenáviděných úřednících, že.

+2/−1
17.5.2018 21:30

R22o13m52a91n 57P31o88l10á29č13e70k 5616759535

Jasná snaha všude nacpat elektro... Nic jiného bych zatím neviděl... Protože se spalovacím motorem toho už vymyslet asi nejde...

Přitom jak tu zaznělo cestou je podstatné rozšíření železniční sítě... Když si člověk vzpomene, že skoro každé větší nádraží mělo svoji nákladovou část...

Ted se vlak reálně vyplatí jenom automobilkám, které si prostě vypraví svůj vlastní, pak pár dalších korporací, které vozi uhlí, PHM atd,a nebo ten , který na to prostě nepospíchá...

+1/−1
17.5.2018 21:00

V61á25c95l80a72v 80P27o98u31s91t72k24a 3700341242

Hloupost. Naprostá a nesmyslná. Železniční přeprava nikdy nemůže nahradit kamionovou i kdyby se do ní v rámci EU investovaly biliony eur. Už teď naprosto kapacitně nestačí a i kdyby se rozšířily koridory a za peníze daňových poplatníků stavěly překladiště, tak nikdo příčetný nepošle zboží přes půl Evropy, aby na něj týden čekal a to se nbavíme o "posledním kilometru"

+3/0
17.5.2018 21:06

P67a84v56e61l 74S83o57b78o22t15k91a 5100244

Smiřte se s tím, že za nějakých 20 či 50 let bude naprostá většina zboží a osob dopravována trolejovou dopravou.

A to buď trolejovou silniční, nebo trolejovou železniční.

Akumulátory budou hát pouze doplňkovou roli pro krátké přejezdy - při nakládce/vykládce nebo mezi trolejovými vedeními, na křižovatkách atd.

A zkuste popřemýšlet, jestli ty troleje nad všemi silnicemi a dálnicemi budeme schopni dostatečně rychle postavit.

0/0
17.5.2018 21:14

V37á62c89l62a80v 36P29o97u60s48t40k46a 3160221802

Tak se tu potkáme za 50 let a povíme si, jo? ;-);-)

0/0
18.5.2018 7:50

M59i28r43e60k 64G84a61j27e23r 5981116699130

A nebylo by to prave lepsi, kdyby nikdo neposilal zboží přes půl Evropy?

+5/0
17.5.2018 21:21







Najdete na iDNES.cz