Diskuse k článku

Evropa stanovila emisní limity nákladním autům, opět jsou mimo realitu

Emise oxidu uhličitého (CO2) z nových velkých nákladních aut se do roku 2030 musejí oproti roku 2019 snížit alespoň o 30 %. Vyplývá to nových standardů Evropské komise (EK), které jsou souhrnně označovány jako balíček mobility a které dnes komise představila. Návrh ještě musí schválit vlády členských zemí EU a Evropský parlament.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V51í25t 68K39o14u95b14a 6196330174238

to bude krása až bude ve 40ti tunovém kolosu dvoulitové TDI a tento kolos se bude po D1 u Lokte sunout závratnou rychlostí 15 km/hodinu.

0/0
20.5.2018 12:11

J66i79ř25í 48S54c12h79w85a91c17h 8308114768376

tak pokud to tvoje bájné "dvoulitrové TDI" bude mít cca 500 koní a krouťák 2500 Nm a vydrží 2 miliony km, tak pojede úplně stejnou závratnou rychlostí jak dnes.....

0/0
23.5.2018 23:02

V61l53a52d88i85m80í20r 67V77o47n86d71r93á96k 5753912624545

A kolik emisí vyprodukuje pravidelné stěhování europapalášů z Bruselu do Štrasburku, aby mohli poslanci 2 měsíce v roce zasedat tam a jinak 10 měsíců v Bruselu? Stěhují se celé kanceláře pomalu do posledního špendlíku a nedbá se na to, jestli opravdu budou europapaláši všechny ty věci potřebovat. Tento nesmysl vyprodukuje 19 tisíc tun oxidu uhličitého a vyjde v přepočtu na 6 milard korun.

+5/0
18.5.2018 19:13

J97a52n 45R41y83c10h65l71i98k 9346888241183

Vozit na trakaři. Ale nevydechovat!

+2/0
18.5.2018 12:02

P17e85t60r 16M28i38c23h48a44l 2290924531542

Emise z nákladní dopravy by šly snížit klidně o polovinu. Stačilo by přestat zbytečně převážet zboží po Evropě tam a zpátky.

+9/0
18.5.2018 9:36

V57á35c86l33a47v 19P76o64u45s52t17k95a 3800531642

Jak zbytečně? Kdo rozhoduje o tom co je zbytečné a co ne? Není to náhodou ten, co si tu přepravu platí?

+1/−1
18.5.2018 9:41

P95e65t11r 60M90i85c79h52a64l 2830374561432

Třeba to, když se v Třinci naloží železo na kamion, odveze do Německa, tam se jenom vymění dodací listy (náklad se ani nevyloží) a pak se to odveze do Karviné.

0/0
18.5.2018 9:52

V61á53c96l86a15v 95P75o27u61s31t68k53a 3700101212

Jasně. ;-)

0/−1
18.5.2018 9:56

P14e17t51r 32M72i21c87h52a43l 2220104881722

Ještě se musíš hodně učit. Tak se falšuje původ zboží a zákazník žije v omylu, že kupuje "kvalitní německou ocel". Ve skutečnosti kupuje stejně kvalitní českou, ovšem za podsttně vyšší cenu. Osobně znám člověka, který takhle jezdil s kamionem po Evropě. A podle jeho slov zdaleka nebyl sám.

0/0
18.5.2018 12:19

V97á39c89l85a64v 78P76o39u55s40t77k29a 3310941522

To jsou žvásty, kvůli něčemu takovému nemusíte nikam nic vozit, navíc u oceli je docela jedno co má v papírech.

+2/0
18.5.2018 13:23

P93e11t49r 85M77i38c30h91a72l 2490144981482

Je vidět, že tomu rozumíš. Jako koza petrželi.

+1/0
19.5.2018 5:52

J53a18r24o17s65l85a41v 96N51e91d23o25m69a 3420840852553

Nebo, když se nedaleko Prahy uvaří pivo, to se v cisternách převeze na Slovensko, kde se nalahvuje a potom se veze zpět do ČR a rozváží po obchodech ;-D

0/0
18.5.2018 12:22

J78i77ř19í 47S65c64h82w78a96c10h 8588354898466

zřejmě je ta doprava stále příliš levná.....hodně prostoru pro další poplatky ;-)

0/0
18.5.2018 20:00

V21i70k62t32o88r 54Š46e32d78i13v39ý 8786401170116

Nene. V EK se určitě najde někdo, kdo bude umět stanovit lepší kritéria pro užitečnost a zbytečnost!

0/0
18.5.2018 9:53

L91u81d50v23í62k 11G47a44j64d73o20š23í57k 2405943934842

Jistě ano. Jde o to, aby ten co takovou přepravu platí pochopil, že přepravovat méně je výhodnější. Třeba tím, že se udělají podmínky které takové řešení ekonomicky znevýhodní.

V konzumní společnosti je základní a jediné kritérium lidského počínání cena.

0/0
18.5.2018 10:09

V80á38c89l35a24v 95P62o16u52s49t98k77a 3400641712

Takže aby si lidi neposílali (podle vás zbytečně) zboží tam a zpátky, tak tuto možnost zdaníte? Tomu říkám řešení.

+1/−1
18.5.2018 10:50

V11l37a82d46i56m87í54r 81B47u59k49v74a58l58d 8513463976

Je, ale to nemění nic na tom, že často je doprava zbytečná. My teď začínáme řešit, že dráty, které kupuje matka pro naši výrobu se vyrábí 30 km od nás. Ale nejdříve jedou do Stuttgartu a pak zpět k nám. A něco z toho, co my vyrobíme, jede do Německa a pak teprve zpět do česka, k odběrateli.

Tomu se říká globální ekonomika.

0/0
19.5.2018 15:00
Foto

I74v48a52n 26V20e47s85e39l11ý 4246838694817

Musím zopakovat to, co píši u každého článku o omezování produkce oxydu uhličitého. Každý člověk dýcháním vyprodukuje dle střízlivých dat 1 až 3kg tohoto plynu za den. Od mých školních let (šedesátá léta) vzrostla populace na Zemi víc jak dvojnásobně ze tří miliard na miliard sedm. Kolik CO2 ty čtyři miliardy lidí vyprodukují si může vynásobit každý sám. K tomu potřebují nějaký prostor pro život a tak zabírají místo vegetaci, která tím fotosyntézou spotřebovává méně CO2. Někteří z nich ještě používají i ty dopravní prostředky co jsou jako vlastně jedinné drasticky omezovány. No, a teď si každý sám za sebe položte otázku jaké by bylo řešení. Bezemisní doprava? A co za padesát či méně let až přibydou další miliardy lidí, kam dále? A tak je možno klást a klást otázky další, ale odpověď nenajdete, pokud nechcete připustit řešení nehumánní (drastické snížení populace).

0/0
18.5.2018 9:30

L71u63d45v36í75k 11G51a49j21d47o30š88í25k 2755653534262

Všichni vědí, že pouze drastické snížení populace je řešení, jak tuto planetu nezničit. Akorát nikdo nepřišel na to jak to udělat, aby pak nebyl označen za nejmasovějšího vraha v dějinách lidstva.

Válčit se nikomu dnes nechce a i ty epidemie už nejsou to co bývalo. Atomovkou zase zničíte kromě lidí i vše kolem na stovky let, takže to taky není řešení. ;-)

0/0
18.5.2018 10:15
Foto

I55v61a29n 26V85e71s36e68l61ý 4856168824287

Pokud jsem neudělal chybu v řádech tak ty čtyři miliardy produkují dvanáct miliard kg za den což je denně dvanáct milionů tun. Srovnejte to s údajem z článku, cituji:" Komise předpokládá, že díky jejímu návrhu se emise CO2 sníží v letech 2020 až 2030 zhruba o 54 milionů tun."

Tam chybí časový údaj zda za rok nebo celých deset let, ale uvědomme si, že to je produkce CO2 přírůstku populace za necelých pět dní. Nebo produkce pěti milionů lidí za den. Stojí to vůbec za tu snahu?

0/0
18.5.2018 12:08

J11i32ř72í 72S17c19h40w97a77c84h 8338754608666

jenže důležité je odkud ten CO2 pochází jestli je to v rámci běžného koloběhu "povrchového" uhlíku, nebo je ten uhlík uvolňovaný jaksi navíc z "hlubin" kam byl uložen v průběhu milionů let.....

0/0
18.5.2018 20:05

V31l77a60d10i67m32í50r 64B85u91k18v67a24l24d 8453663926

a ještě k tomu připočtěte produkci Co2 a metanu od zvířat, které tato populace chová pro svoji obživu.

0/0
19.5.2018 15:03

M45a96r26v51i68n 56G23j27e38p91a76l78i 9117621945186

"Komise navrhuje, aby se k limitu pro snížení emisí CO2 dospělo ve dvou krocích: do roku 2025 by emise měly klesnout o 15 procent a během dalších pěti let o dalších 15 procent."

Tak to ovšem není 30 % rozdíl, ale 27,75 % :-) - to už zní mnohem reálněji :-P

Když budou mít kamiony kvalitní filtry na výfukové části, tak dojde k zadržení emisí. Znamenalo by to další provozní náklady (kvůli častější výměně), ale nemusely by se hned zavádět e-kamiony a překonávat fyzikální jevy, jak tu spousta komentujících uvádí.

Ještě pár let dozadu byly u nás ve městě autobusy jezdící na naftu. V centru to byl strašnej smrad. Od tý doby co jezdí na CNG, tak je to úplně o něčem jiném.

Myslím si, že většina kamionů co nevozí extrémní náklady by mohla jezdit na CNG. A nejde o nic nového... jsou podnikatelé co nasadili CNG kamiony kvůli úspoře na palivu. CO2 má mít nižší o 30% a NOx má mít nižší o 70% vůči dieslovým motorům (alespoň podle toho co jsem vyhledal). Je pravda, že je to na úkor snížení výkonu, ale jak říkám - pokud nejde o extrémní náklady, což je většina kamionů, tak by to šlo. Emise bych kategorizoval podle maximální nostnosti tahačů a ne globálně.

0/0
18.5.2018 9:25

V20i36k11t39o45r 50Š96e36d91i64v58ý 8586711510466

Filtr na emise CO2? 8-o

+1/0
18.5.2018 9:51

M61a80r68v81i17n 14G53j14e48p67a32l87i 9307861695766

Evidentně máte internet, tak to jistě snadno dohledáte. Filtry jsou nejen mechanické, ale i chemické (nápověda).

0/0
18.5.2018 13:47

J80a81n 66D83l78o93u69h66ý 7534419670929

Urednik z brusele by mel predevsim zacit u snizovani emisi u letadel! Jo pockat, to nejde, to by pak zadne neletalo :-D

0/0
18.5.2018 8:17

P96e14t75r 64Z57a32s94k71o96č18i90l 2685512138229

Letadla na baterky jsou a bude jich víc, vygooglujte si to. Spíš rakety na baterky nebudou.

0/−2
18.5.2018 9:11

P19e57t79r 29Z54a20s97k73o79č76i80l 2785182498119

Tesla Semi se do těch limitů s rezervou vejde, co na nás Dvořák zase šije?

0/0
18.5.2018 7:50

J88a20k98u76b 49S90e45k37e26r32a 6776780186395

Každý dopravní prostředek, který je jen na papíře se do limitů s přehledem vejde...

+2/0
18.5.2018 9:06

P78e53t73r 30Z23a50s21k42o42č92i22l 2295322958559

Funkční prototypy nejsou papír: https://youtu.be/dP0vIH8r-tE

0/0
18.5.2018 9:10

J18i31r16i 61R97u41s50n77o16k 4745952857783

Vejde se tam i s vyrobou elektriky?Ja nevim, ken se ptam.

0/0
18.5.2018 15:31

P11e20t25r 40Z53a10s58k62o40č67i75l 2165182758899

Samozřejmě, když postřílíte dementní ekology a postavíte jaderky (výhledově rovnou FBRka, tj. rychle-štěpivý).

0/0
18.5.2018 15:42

J75a79n 92H81r23u31b64e34š 7464373392325

To se mi ulevilo. Já bych i věřil, že to ti myslitelé budou požadovat snížit o 130%.

+3/0
17.5.2018 23:12

J13i57ř87í 50P22u39d95i11l 8870928623668

Nevím, proč by měl být rozdíl mezi osobním a nákladním autem.

0/−5
17.5.2018 22:17

J91a38n 79H11r23u39b70e31š 7604573942915

Jasně. Taky nevidím důvod, proč by Velkou pardubickou nemohli běžet sloni.

+7/0
17.5.2018 23:14

J53i41r61i 42F73i80n91k 1372950229183

To jak jsou nastupující flotilové limity CO2 nesplnitelné a proti fyzikálním zákonům čtu už nejméně 10 let a automobilky je stále plní.

+1/−3
17.5.2018 21:35

R50o10m70a73n 27P25o22l32á82č50e23k 5796109905

Jsou :D. Protože koncerny začali masově prodávat diesely i do aut typu Fabia;-D Akorát ty diesely mají zase jiné chyby;-D

0/0
17.5.2018 22:14

M92i12r84o78s44l39a59v 26K36u18c48e58r13a 4737910797541

Z Fabie diesely uz před nějakou dobou zmizely.

0/0
18.5.2018 9:30

V26i91k67t16o83r 96Š27e48d48i20v44ý 8246911620476

Automobilky je samozřejmě plní pouze na papíře - a pak jsou z toho dieselgate a podobné aféry.

0/0
18.5.2018 9:52

P58a56v93e46l 62D76a79v85i98d 1117514666984

ale pritom jim nevadi rozsirovat SUV nabidku.

0/0
18.5.2018 23:12

M35i44l67o16š 90S82e16t95í12k 3729539634740

Chyba. Neschválila to Evropa, ale pomatení evropští úředníci, kteří o fyzice či chemii nemají ani ponětí, ale myslí si, že poručí i větru a dešti. Jejich jedinou snahou je vymýšlet sebehloupější výmysly, aby dokázali svou nepostradatelnost a moc.

+18/−2
17.5.2018 21:10

P44a29v47e96l 77S76o60b53o22t50k95a 5220934

jj, CZEXIT bude tím nejlepším řešením.

Pro všechny.

+2/−1
17.5.2018 21:16

M54i24l49o10š 17S58e62t59í42k 3569369374280

No, zrovna v tomhle bych si iluze nedělal. Český úředník je často papežtější než papež a plodí kolikrát ještě horší nesmysly, než ten evropský.

+4/0
17.5.2018 21:19

J89a88n 92V94á81c58l26a24v79í11k 3182486571389

Možná, ale pro Čechy to bude i tak dobré minimálně v tom, že nebudeme všechno jen házet na EU a jako národ snad trochu dospějeme.

0/0
19.5.2018 22:44

J26i12r23i 49F22i90n50k 1822980479483

Chyba, limity stanovila pracovní skupina ve které jsou zástupci EU, technických univerzit, výrobců automobilů i environmentálních vládních organizací.

Ti stanoví normu a tu schvaluje Rada EU - tzn. ministři evropských zemí.

Ale než si zjišťovat jak se tvoří evropská legislativa tak je jednodušší plkat do diskuzí nesmysly o nenáviděných úřednících, že.

+2/−1
17.5.2018 21:30

R23o21m16a47n 17P11o57l18á83č81e78k 5946949355

Jasná snaha všude nacpat elektro... Nic jiného bych zatím neviděl... Protože se spalovacím motorem toho už vymyslet asi nejde...

Přitom jak tu zaznělo cestou je podstatné rozšíření železniční sítě... Když si člověk vzpomene, že skoro každé větší nádraží mělo svoji nákladovou část...

Ted se vlak reálně vyplatí jenom automobilkám, které si prostě vypraví svůj vlastní, pak pár dalších korporací, které vozi uhlí, PHM atd,a nebo ten , který na to prostě nepospíchá...

+1/−1
17.5.2018 21:00

V26á20c85l16a66v 20P83o14u45s23t46k50a 3150531372

Hloupost. Naprostá a nesmyslná. Železniční přeprava nikdy nemůže nahradit kamionovou i kdyby se do ní v rámci EU investovaly biliony eur. Už teď naprosto kapacitně nestačí a i kdyby se rozšířily koridory a za peníze daňových poplatníků stavěly překladiště, tak nikdo příčetný nepošle zboží přes půl Evropy, aby na něj týden čekal a to se nbavíme o "posledním kilometru"

+3/0
17.5.2018 21:06

P79a50v74e81l 87S43o51b25o66t71k27a 5350694

Smiřte se s tím, že za nějakých 20 či 50 let bude naprostá většina zboží a osob dopravována trolejovou dopravou.

A to buď trolejovou silniční, nebo trolejovou železniční.

Akumulátory budou hát pouze doplňkovou roli pro krátké přejezdy - při nakládce/vykládce nebo mezi trolejovými vedeními, na křižovatkách atd.

A zkuste popřemýšlet, jestli ty troleje nad všemi silnicemi a dálnicemi budeme schopni dostatečně rychle postavit.

0/0
17.5.2018 21:14

V61á43c89l84a12v 62P16o33u40s97t93k12a 3350761692

Tak se tu potkáme za 50 let a povíme si, jo? ;-);-)

0/0
18.5.2018 7:50

M10i93r78e30k 16G42a12j93e44r 5531796679530

A nebylo by to prave lepsi, kdyby nikdo neposilal zboží přes půl Evropy?

+5/0
17.5.2018 21:21



Najdete na iDNES.cz