Diskuse k článku

Americký spotřebitelský časopis odrazuje od Tesly 3, špatně brzdí

Vlivný americký magazín Consumer Reports nedoporučuje koupi Modelu 3 od společnosti Tesla. Údajně má příliš dlouhou brzdnou dráhu. Podle testu ji má delší než velký pick-up typu Ford F-150.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J68i50ř29í 15D87v76o71ř15á27k 5155279420708

Další nepříjemnou zprávou pro Teslu je, že o víkendu znovu havaroval její Model S v oblasti San Francisca a řidič při této nehodě zemřel.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/tesla-3-consumer-reports-brzdna-draha-dsy-/automoto.aspx?c=A180522_083107_automoto_fdv

Proč San Francisco?

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/543469/reditel-slovenske-firmy-uhorel-v-elektromobilu-tesla-vracel-se-domu-za-3-detmi.html

0/−1
23.5.2018 19:11

Z22d89e59n65ě51k 86M35o16r45á73v78e89k 5147108538963

Proč nereferujete o nehodách jiných značek, při kterých zemřel člověk? Aha, protože to byste nedělal nic jiného. Jak jednoduché.

0/0
24.5.2018 13:33

H72o25n70z11a 38T52a23r 3839932504902

Ročně hoří na dva tisíce aut. Pořiďte si pod sedadlo hasicí přístroj

Zdroj: https://auto.idnes.cz/hasici-pristroj-auto-05g-/automoto.aspx?c=A160914_224107_automoto_taj

+1/0
24.5.2018 22:33

J22a84r81o28m61í66r 51M31a65y70e57r 1741192589588

Mě spíše na tom celém zaráží, že Musk veskrze potvrdil možnost vzdáleně změnit chování brzd.

Co když někdo bude schopný zjistit jak se do toho auta přihlásit skrze vzdálený přístup, provést update řídících jednotek a používat to jako nový druh ransomware? Zaplať nebo brzdi o svodidla.

0/0
23.5.2018 17:48

Z33d76e49n24ě83k 76M27o17r53á88v55e41k 5417698758743

Tohle už vyzkoušeli na autech jiných značek. Mám obavy, že s Teslou to bude zrovna poněkud těžší, to auto komunikuje s továrnou samostatně a tak by měl výrobce brzy jasno, že něco není v pořádku.

0/0
24.5.2018 13:35

P70e11t95r 23Z30a62s54k26o32č61i77l 2875362258509

"nepodařilo naplno a bez problémů rozjet výrobu základní verze" - základní verzi (tj. SR a ne LR) ještě nevyrobili ani jednu, proč taky, když mají stále neuspokojené objednávky LR s vyšší marží.

0/−1
23.5.2018 17:13

A61n51t79o29n46í43n 78S65v23o93b76o37d39a 3164353199612

když potřebujete využít rekuperaci, tak nemůžete brzdit brzdami, musíte se snažit vrátit co nejvíce energie do baterek, stačí upravit software, ale potom auto bude lépe brzdit, ale méně ujede :-)

0/0
23.5.2018 16:23

Z88d94e85n73ě23k 45M37o69r32á32v91e31k 5987398808383

Rekuperace je tu pro situace, kdy není potřeba intenzivně brzdit. Pro nouzové zastavení jsou tu klasické brzdy a o jejich použití rozhoduje řidič, ne elektronika.

+1/0
23.5.2018 17:28

R47a93d88e61k 49N39e40u91m44a81n28n 5532342248205

No, obávám se, že o použití rozhoduje právě jen elektronika

0/0
24.5.2018 12:19

Z96d51e25n97ě41k 38M75o48r15á51v58e24k 5217868448243

Nepodařilo se mi to dohledat, chtěl jsem najít nějaký návod, abych to měl ověřené, ale nemám na to zase tolik času. Mělo by to být tak, že jsou tam dva pedály - plyn a brzda. Podle nastavení funguje plyn i jako rekuperace, takže když přestanete tlačit na pedál, tak ne že to přestane zrychlovat, ale rovnou rekuperovat. Můžete nastavit jak moc, třeba vůbec, pokud by vás to nějak obtěžovalo. Nebo naplno a pak do křižovatky víceméně snadno zastavíte bez použití brzdy. Nškde byl popsán případ, že uživatel využíval rekuperaci tak mistrně, že mu klasické brzdy zatuhly, protože je nepoužíval. No a brzda je brzda. To prostě tlačíte brzdové destičky na ktouče, na tom počítač nic nenavymýšlí, může sice brzdit za vás, ale pokud na brzdu šlápnete vy, tak počítač o ničem nerozhoduje.

0/0
24.5.2018 13:22

P63a95v98e90l 22K45u57t21i58l 9630936393419

Popsal jste to téměř dokonale. Sílu rekuperace vlastně řídíte už jen tím jak moc ten pedál pustíte. U tesly je dosahováno brzdného účinku až 70kW. A pokud takto auto zpomaluje, rozsvítí se i brzdová světla. Brzdové destičky u elektromobilů vydrží o řád více než u klasického auta. Známý měnil po 250.000 km.

+1/0
25.5.2018 13:44

Z26d83e45n17ě22k 93M78o82r41á48v98e71k 5557838208903

Jo, vymýšlíte hovadiny a pak jen rozdáváte mínusy. Nic jiného neumíte.

0/0
25.5.2018 13:54

O25n29d14ř98e66j 64L57i35š33k97a 1603937134482

Kdo chce psa bít, hůl si vždy najde. On centrální display nebude pro důchodce, ale mlaďoši na to nedají dopustit. A zastavování na 46 metrech? Počkáme si na další "studii" a porovnání se stejně výkonnými a těžkými vozy...

+2/−4
23.5.2018 12:54

Z76d44e46n16ě88k 67M23o16r97á92v64e41k 5327568988293

Spíš by mne zajímalo, kde se v dnešní době dostali k předprodukčnímu vzorku. S normálním produkčním kouskem se dnes dá takový test udělat znovu a opakovaně a pak se uvidí, kdo má problém, jestli Tesla nebo "vlivný americký magazín Consumer Reports".

0/0
23.5.2018 16:52

J66a61r46o30m43í43r 88M39a73y61e36r 1191822239428

Tesla nedělala betatesty na Modelu 3, což znamená že prvních XY aut je předprodukční vzorek.

0/0
23.5.2018 17:09

A83n78t91o71n63í34n 48S93v52o77b18o30d21a 3444353419102

před deseti lety jsem musel jet s úplně novým autem na přehrání software řídící jednotky, dnes jsme uživatelé placení testery všeho zboží, ale testujeme za své peníze :-(

0/0
23.5.2018 17:19

J35a14r41o98m57í82r 15M43a55y17e41r 1361402139328

Na normálních autech se betatesty dělají, protože pokud by došlo ke svolávací akci, kvůli chybě detekovatelná betatesty, bude to mnohem dražší, než vyrobit pár set aut rozjedit je v testech.

0/0
23.5.2018 17:23

Z84d59e80n61ě39k 84M44o93r27á66v93e51k 5347228768933

Předprodukční vzorek chápu spíš jako ověřovací sérii pro vyzkoušení výrobní linky, betatesty jsou ověření funkčnosti produktu.

0/0
23.5.2018 17:31

J48a29r35o83m78í81r 43M36a95y86e37r 1181262169678

Ono se tomu obecně říká beta testování. Je to ověření, že auto nemá nějaké vady které by automobilku stály €€€€ při opravách produkčních vzorků a také je to test linky, že je schopná vyrábět.

Pro ověření, že produkt je vůbec funkční se používá alpha testování s alpha vzorky, které se vyrábějí ručně.

0/0
23.5.2018 17:56

A21n73t84o45n61í62n 72S12e25b89e19r23a 7413628400799

To je hodně tragické. I taková Fabie nebo Rapid zabrzdí na 35 metrech. A to jsou auta za 300 tisíc.

0/0
23.5.2018 10:34

P30e77t22r 92V17o15d29i53č12k25a 5538652515

To tězko - http://www.repubblica.it/popup/servizi/2007/motori/frenata.html

Běžná dráha je 38-40m... Těch změřených 46m Tesly je mimo. Dokonce i Consumer Reports pak přiznali, že nejdřív naměřili 40, ale pak se něco stalo a dráha se prodloužila. Je to buď závada předprodukčních verzí nebo nějaký běžně se nevyskytující se problém, protože by na něj už dávno někdo přišel.

+1/−2
23.5.2018 11:52

A56n36t77o21n98í82n 77S48e76b25e41r75a 7273198920699

To co uvádíte jsou těžké TDI a rok 2007

Já se bavím o bežnějších motorech TSI a testu pouze dva roky starém.

https://autobild.cas.sk/clanok/211901/rebricek-50-aut-tieto-maju-najlepsie-brzdy/

Rapid TSI 1,2 100-0 brzdná dáha 34,7 m

Fabia Combi 1,2 TSI 35.2 m

+2/0
23.5.2018 12:34

P68e11t72r 64V17o17d40i14č23k59a 5158542415

Koukám, že za posledních pár let šla délka brzdné dráhy opravdu dolu. Moje chyba... Nic to ale nemění na tom, že zjištění Consumer Reports je dost pochybné.

0/−1
23.5.2018 13:49

A43n45t19o16n59í68n 63S40e11b41e79r62a 7403538620809

Tak ono je to třeba tím, že na Rapid dávájí na léto už běžně 215 / 45 /16 a kotouče jsou na všech kolech. Tak záleží na čem se to testuje.

0/0
23.5.2018 14:28

H26o88n94z35a 82T42a24r 3809112444482

Přitom stačí vyměnit ty eko pneu, které stojí za H...o, za pořádné co sedí a je po starosti .

U nového jsem to udělal stejně a bylo to mnohem lepší .

https://www.nazeleno.cz/eko-pneumatiky-snizuji-spotrebu-a-zvysuji-dojezd.aspx

0/0
24.5.2018 19:48

D94a73v97i48d 76R32i17e42s78z 8324680

Moje zkusenost je, ze cim vic je v aute elektroniky, tim vic je na houby. A tohle auto je cely elektronicky...

+8/0
23.5.2018 9:28

P66e50t38r 38M66i68c92h11a76l 2630774321952

Kdysi za bolševika se říkalo o naší domácí elektronice, že se bude psát TeSla, jako zkratka slov Technicky Slabší. Jak vidím, je to platné i nadále. :-)

+8/0
23.5.2018 9:11

G69e19o28r58g 10K31o37m15b25e29r67e66c 9134921136391

Model 3 Performance má pokořit 100 km/h už za 3,5 s a dosahovat maximální rychlosti kolem 250 km/h

Zdroj: https://auto.idnes.cz/tesla-3-consumer-reports-brzdna-draha-dsy-/automoto.aspx?c=A180522_083107_automoto_fdv

a co stim? mimo Nemecko je stejne vsude maximalne povolena rychlost 140 km/h.

Cely to je stejne jenom letadlo. Tesla 3 se mela od lonskeho listopadu vyrabet v objemu 5000 kusu tydne. A realita? stale v risi snu.

Nedari se? tak se predstavi neco novyho protoze se stale najde dost jhlupaku kteri na to skoci.

Jinak asi uspesnej podnik ta Tesla. Spalit za 3 mesice 15.478.000.000 slovy 15.5 miliardy korun to musi byt uz obr-umelec. 8-o

0/0
23.5.2018 8:52

I33v20a82n 58K56o32h54o95u53t 1751543876984

Jsem netušil, že je mimo německo všude povoleno 140 km/h

+2/−1
23.5.2018 10:36

M66a84r27t50i12n 77M66a13i57k42s57n93a63r 3504303708712

Není, 140km/h je jen v polsku, Bulharsku a Chorvatsku, většina evropy má jako my max 130km/h (ale to málo kdo ví, hodně lidí si myslí že i na státovce můžou jezdit 120km/h, tak možná tady pramení nedorozumění). A nejnižší maximální rychlost v evropě má jeden stát dokonce 80km/h :)

0/0
23.5.2018 10:54

A63n75t88o70n52í52n 94S73e48b47e64r32a 7153348760499

140 na tachometru, je 133 GPS.

Takže ano. Je povoleno jezdit 140, když se řídíte tachometrem ;-D

0/0
23.5.2018 11:34

P15e57t44r 50S26p11á24l45e36n74k77a 2343642925807

Na vašem autě třeba ano. Ale brát to jako konstantu? Jste se úplně zbláznil...

0/0
23.5.2018 13:56

L33u35d81v22í77k 97G37a23j41d32o76š62í40k 2125803524172

133 není 130 a už jste i nad limitem tolerance měření.

Takže jste zapomněl uvést, že je těch vašich 140 povoleno, ovšem s pokutou. ;-)

Notabene informace z GPS je irelevantní, prtože platí to co změří radar.

0/0
23.5.2018 22:18

P80e53t57r 91V85o29d54i62č61k53a 5448772735

Až na to, že při testu měli k dispozici jen předprodukční verzi. Vůbec se divím, že se něco takového dovolili zveřejnit, když nemají ověřeno, že to dělají i prodejní verze. Podle Muska je brzdná dráha ve skutečnosti 40m, ale slíbil, že to prověří a případný problém vyřeší.

+1/−3
23.5.2018 8:25

V69á19c54l65a40v 95P32o21u97s51t77k44a 3120271492

Tak to jste nás uklidnil.

+3/−1
23.5.2018 8:29

P47e82t42r 54V31o69d53i20č44k88a 5468162365

Vám přijde normální testovat prototyp, který se značně liší od verze, kterou si můžete koupit, a na základě toho vyrábět aféry?

+2/0
23.5.2018 8:32

V59á25c53l91a45v 67P62o67u18s73t70k84a 3290951812

Já nevím co konkrétně testovali, v článku to není a hledat se mi to nechce, ale prototyp to určitě nebyl.

+2/−2
23.5.2018 8:38

V12á79c57l83a11v 15P25o77u20s89t55k14a 3260971192

Tak už jsem si to našel pane Vodička... prototyp.. ;-D

0/0
23.5.2018 8:41

P76e93t89r 95V61o81d96i84č97k44a 5648812385

Předprodukční verze = prototyp, pokud jste to nepochopil.

0/0
23.5.2018 8:43

Z19b71y68n11ě73k 70Č17e64j40k62a 5146318441463

prototyp je první kus výrobku, na kterém se ladí vývoj. Předprodukční kus je výrobek, který by už měl být odladěný a vychytává se před zavedením sériové výroby jak z hlediska posledních detailů, tak výroby samotné. Nezřídka je předprodukční výrobky vyrobí v menších sériích a testují se v praxi spolu se zákazníky.

+1/0
23.5.2018 10:51

M43a12r88t62i46n 68M97a95i76k94s33n43a10r 3154933598492

No, ono je důležité taky pochopit že Tesla neustále vylepšuje své vozy, takže auto na začátku měsíce a na konci měsíce jsou lehce odlišné auta se zakompovanými vylepšeními.

0/0
23.5.2018 10:56

P46e33t85r 68V48o30d53i39č54k90a 5548462415

A na to jste přišel kde, že prototyp je jen první kus?

0/−1
23.5.2018 11:45

O73n27d44ř63e82j 18L80i28š23k40a 1223937734762

Ropákům nic jiného nezbývá, nežli testovat prototyp, jelikož mimo dojezdu je elektromobil ve všem lepší.

0/−1
23.5.2018 12:57

V40á70c12l69a80v 22P67o97u57s77t93k80a 3440331902

V čem třeba?

0/0
23.5.2018 13:01

O76n52d59ř45e19j 59L25i64š51k21a 1503687274202

Rychlejší rozjezd. Plynulý rozjezd. Rekuperace při zastavování. Ticho v kabině. Nižší těžiště...

0/0
23.5.2018 13:16

O54n56d53ř56e76j 98L83i88š83k65a 1283277754682

Jo a taky Vás s ním pustí 1.6.do Hamburku;-D

0/−1
23.5.2018 13:17

V66á68c11l72a56v 37P45o86u61s58t63k27a 3240161602

Naprosté marginálie.

0/−1
23.5.2018 13:25

O58n39d53ř49e87j 13L30i50š34k67a 1343177874682

Každý má svoje preference. Někdo preferuje ticho, jiný jede na tuning. Někdo preferuje nabíjení z FVE, jiný preferuje vůni benzínu. Každému, co má rád:-)

0/0
23.5.2018 13:47

P93a26v90e82l 55K96u82t19i76l 9210896733669

Pro cloveka co si na to zvykne je nepredstavitelne ze by mel jezdit necim co vibruje, pocukava a kdz slapne na pedal tak ceka az se to probudi.

0/0
28.5.2018 17:24
Foto

R94a94d91i58m 83K77r37o35u35t73i77l 7870651466279

Podle mě se rychlejší rozjezd s plynulým rozjezdem vzájemně vylučují, ale budiž...

+1/−1
23.5.2018 15:25

Najdete na iDNES.cz