Diskuse k článku

Nižší daň na stlačený zemní plyn pro auta zůstane do roku 2025

Zástupci plynárenských firem se dohodli s vládou na zachování snížené spotřební daně z plynu pro automobily do roku 2025. Stěžejním závazkem podepsaného memoranda je, že daň za megawatthodinu nepřekročí 290 korun. Cílem opatření je přispět ke snižování emisí v dopravě, uvedla ministryně financí v demisi Alena Schillerová (ANO).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23i75ř56í 10S48c80h43m80i47d43t 5890183514645

Pokud by to EU a potažmo náš stát mysleli opravdu s emisemi vážně a hlavně účinně, tak by se musel celý ten daňový systém překopat a hlavně by musel být garantován na více jak 10 let, jinak se nákup dražšího vozu na alternativní palivo běžnému řidiči s nájezdem okolo 10 000 km ročně nevyplatí a mě, který nedá osobákem ani 5 000 už vůbec;-).

+1/0
24.5.2018 21:04

P51a67v28e29l 58S55o27b57o68t54k59a 5210964

jj, Ruský plyn je pro Česko dobrý.

Ovšem minimální daň na CNG je stanovována jednotně pro celou EU, takže bych těm slibům moc nevěřil.

0/0
24.5.2018 14:24

I19v10a26n 49K59o34h40o41u53t 1351293816704

Nemám nic proti CNG. Jezdím ve služebním autě na CNG a je to v klidu. (až na to, že to vymyslel nějakej moooc chytrej člověk od škodovky. Takže je tam nádrž na CNG s dojezdem cca 200 - 300km a k tomu plnohodnotna nádrž na benzín. Udělal bych to opačně, ale co už asi o tom moc přemýšlím :D)

Z tohodle článku bych si ale vzal spíše to, že nakupte auta na CNG, protože je to teď výhodné a v roce 2025 až těch aut už bde dost tak to trochu osolíme.

+3/0
24.5.2018 9:05

J16a85n 81V66á73c14l75a67v85í70k 3512436691139

Bylo to tak pro Škodu jednodušší, ale v nové oktávce by měla přibýt další nádoba na CNG na úkor benzínu.

Zase pokud by CNG ztratilo na přitažlivosti, tak třeba v tom Vašem současném autě jen pokrčíte rameny a budete tankovat benzín...

0/0
24.5.2018 10:48

J38i65ř17í 11J50i37r83e34c 2801305939390

Přitom VW toto již aplikuje minimálně 10 let.

0/−1
24.5.2018 12:28
Foto

J82a21k33u97b 41V98a47š86k48o 1418754112803

Problém je, když pak s takovým autem jedeš směrem na východ, tak máš problém. Už Slovensko a Maďarsko je problém a jet takovým autem třeba do Chorvatska znamená přibalit na cestu minimálně 10 litrový kanystr.

+1/0
24.5.2018 20:04

J54i44ř39í 32J39i73r15e88c 2301115759460

Souhlas. Východ teprve začíná a ani netuším, jaké mají s CNG plány.

Z osobní zkušenosti: Chorvatsko je výzva, když někdo chce na Makarskou, tam je kanystr nutnost. Cesty po Rakousku a Německu naprosto bez problémů. U Italů je třeba počítat s pracovní dobou.

Hodně používám aplikaci gibgas.de a zatím jsem vždy dojel.

Pro někoho by bylo toto nekomfortní a chápu to. Pro mne je cesta cíl a toto je drobné rozptýlení. Navíc mám druhé vozidlo v naftě, tak pokud chvátám, a nechci toto řešit, mám alternativu.

+1/0
25.5.2018 11:26
Foto

J33a78k53u86b 81V15a60š72k43o 1308644432873

Mám Subaru Outback nádrž na benzín klasika, na CNG +-15 kg - což znamená zhruba něco okolo 350 km - takže např při cestě do Budapešti tankuju v Břeclavi a pak do Budapešti dojíždím na benzín. Dalo by se natankovat v Bratislavě, ale nějak se mi nechce sjíždět z dálnice.

0/0
25.5.2018 14:08

J38a52n 95H81r64u95b88ý 6155303946920

To je dobře, ještě pořádně osolit diesel coby látku, co nás dusil.

+3/−5
24.5.2018 5:22

J53i11ř50í 55J87i49r62e19c 2571615179290

A zaplatíme to všichni v ceně přepravovaných výrobku. Není problém nafta, ale vozidla ve špatném stavu a je jedno jestli nafta nebo benzín.

+5/−2
24.5.2018 6:07

P92e10t65r 36H24o38r46á33k 1789943449114

To jsou zase báchorky. Rohlík stojí stejně, ať je nafta za 30 nebo 40. Takže klidně lze snížit daň z benzínu o 2 Kč a z nafty o 2 Kč zvýšit. Určitě se to vyplatí. Ten bájný rohlík bude za stejnou cenu a smradu bude mnohem méně.

0/0
24.5.2018 7:05

J31i19ř17í 65J15i85r40e13c 2821605429800

Ok, vyrobený rohlík a jiné hotové drobné zboží má výhodu rozptylu zvýšené ceny do velkého množství, což má za následek vliv na cenu v řádu haléřů. Ale ekonomika není jen o přepravě vyrobených rohlíků. Nedokáži si představit rovnici, kde se mi zvýší cena vstupů a cena vyrobeného produktu zůstane stejná.

+2/−1
24.5.2018 7:40

J63a14n 84H93r67u55b85ý 6365303336120

Na naftu alespoň o 5.

0/−1
24.5.2018 8:13

J80a97n 69H74r76u82b70ý 6235583666490

Tak stará vozidla se musí pochopitelně rychle zlikvidovat, to máte pravdu.

0/−2
24.5.2018 8:12

J34i77ř42í 95J14i70r30e14c 2451425669840

Myslíte, že lidé provozují vraky schválně? Na lepší nemají a vy by jste to řešil tím, že by jste podporoval inflaci? Peníze by šli státu a to je nejhorší hospodář. Nechte lidem peníze a když na to budou mít, omladí vozový park, nebo ho budou alespoň udržovat v rozumném stavu.

+1/−1
24.5.2018 9:09

J71a19n 53H52r65u33b19ý 6175793976160

Dělají to naschvál- Když na to nemají, at nejezdí.

0/0
24.5.2018 15:32

J35i66ř44í 20J63i30r22e46c 2831235249790

A ještě k likvidaci starých vozidel? Souhlasím pokud se jedná o vozidla ve špatném stavu, ale znám spoustu starších vozidel, které si rozhodně likvidaci nezaslouží.

Jsem názoru, že pro přírodu je méně zatěžující provozovat staré vozidlo v dobrém stavu, než jej likvidovat a vyrábět místo něho nové. Brečel bych, když vidím odstavené VW v Americe. Kdyby jim opravdu šlo o ekologii a ty vozidla nechtěli, mohli je odvézt do jakékoliv rozvojové země, kde je mohli zadarmo vyměnit za skutečné emisní zabijáky.

0/0
25.5.2018 11:34

R16o61m70a51n 24P15o26l86á69č24e22k 5966649325

Takže 1/5 emisí je z dopravy. Pokud odečteme nákladní, tak jsme ještě daleko níže a přitom mi přijde, že spousta Zelených a podobných řve, jako kdyby auta dělala 90% emisí:-P

+14/0
24.5.2018 1:42

I40v15a89n 48K58o68h36o71u16t 1381683596664

To jsou ale lobbisti z automobilového průmyslu, kteří jsou jen maskovaní za zelené.

0/0
24.5.2018 9:07

K82a33r94e82l 70M57a39z46a90č 3937813936129

Tzn., že zvýší daň na LPG?

0/0
24.5.2018 1:11

M63a20r46t21i54n 46P55o40s88p16í56š44i64l 8545521446547

Vždyť je to napsané už v titulku.

0/−3
24.5.2018 6:09

V41l81a63d48i42m62í73r 40M51ü49l34l85e49r 6213185543560

Nic takového tam není. V titulku se píše o stlačeném zemním plynu (CNG), což je něco jiného než LPG.

+3/0
24.5.2018 7:37

J14i25ř34í 94J83i31r14e36c 2921275479470

Posune se termín zvýšení spotřební daně na CNG pro pohon motorových vozidel.

0/0
24.5.2018 8:01

J16a12n 86B12r45a61b98e39c 4624314569718

Tak to dobre plynari prolobovali. Neni to tak davno, co ta vyjimka na Ministerstvu financi nemela sanci a najednou to jde. CNG je nesmyl (mame nedotovane LPG) bez budoucnosti. Ale na cas si plynari namasti kapsu a statni kasa nevybere to, co by vybrat mohla. Zase taky nekdo jakoze maka.

+2/−6
24.5.2018 0:22

J79i13ř96í 30J54i49r94e48c 2891175509360

Měl jsem auto na LPG, teď na CNG a ani o jednom bych neřekl, že je nesmyslné. Každé má své, ale že by byl tento pohon bez budoucnosti si nemyslím.

+5/0
24.5.2018 6:21

J19a58n 56B60r59a22b48e45c 4364914449468

Je to nesmysl, jelikoz to potrebuje nejakou podporu (CNG danovou podporu), aby to bylo zivotaschopne. A to nemluvim o podpore pro vystavbu cerpacich stanic na CNG. Ve vysledku to platime vsichni. LPG je bez podpory a je funkcni, nicmene na ustupu.

0/−2
24.5.2018 7:10

J47a82n 13D58l18o25u92h82ý 7684629240809

Na ustupu rozhodne neni. V sektoru fyzickych osob lpg roste. Podekujte hlavne firmam jako Dacia, Mitsubishi, Subaru, Suzuki. Tam vsude bud koupite nove lpg auto nebo nove auto bez lpg, kde vam prestavbou na lpg nebudou hrozit (protipravne) kracenim zaruky.

+3/0
24.5.2018 7:31

J31a98n 57B98r61a60b92e86c 4154474799508

Podivejte se, kolik novych aut na LPG se proda a kolik se prestavi. Jsou to marginalni cisla oproti stavu pred 10-15 lety. Jsem pro LPG, ktere ma vybudovanou infrastrukturu, a ne CNG, kde vystavba je dotovana a spotrebni dan zbytecne nizka.

0/−1
24.5.2018 9:40

M40a93r24e37k 44J44a84n86e89č26k53a 1707446513101

Dačka ok a Suzuki ještě snad, ale Subaru u nových modelů od LPG již zcela a ne bez důvodu upustilo a dokonce jej vůbec ani nedoporučují dodatečně montovat. Mám starší Subaru Legacy r.v. 2007 s LPG již od novoty a tady to bylo ještě bez problémů. Stejně tak bych rozhodně nedoporučoval montovat LPG do novějších motorů od Mitsubishi, což by byl stejný průšvih, jako u novějších Subaru.

0/0
25.5.2018 23:15

J57i27ř37í 23J73i10r19e18c 2841685829840

Jakou myslíte daňovou podporu? Spotřební daň u CNG pro vozidla je, jedná se pouze o její navýšení, které bylo v minulosti naplánované a toto zvýšení se jen posune. Na koupi osobního auta na CNG žádnou dotaci nedostanete, maximálně neplatíte silniční daň.

CNG mi vyhovuje více než LPG, jelikož má 130 oktanů a v kombinaci s motorem 2.0i mám slušný výkon, jednoduchý a spolehlivý motor s nákladem cca 1Kč/Km.

Do města a na krátké jízdy máme toto auto a na pracovní věci po republice zase naftové auto s euro6.

+1/0
24.5.2018 7:56

J91a46n 52D39l21o13u20h87ý 7964179520329

Lpg auto s plynovou ridici jednotkou novejsi 10 let funguje tak, ze ani nepoznate prepnuti na plyn. Auto se chova stejne jako na benzin s vyjimkou, kdy auto “prelozite”. To jest 5 lidi uvnitr a kufr az po strop. Pak pri takove jizde ma vyssi spotrebu nez obvykle. Mne napriklad motor Ford Duratec 1.4 jezdi normalne za 5,6l/100km lpg. Rozhodne nepocituji ze by auto “nejelo”, tak jako na benzin.

+1/0
24.5.2018 9:05

J73i95ř80í 28J92i68r39e70c 2661195389160

Originální CNG motor VW 2.0i (použit motor původem z GTI). Přepnutí rovněž plynulé, rozdíl je poznat pouze ve větším výkonu na CNG než na benzín a to tankuji prémiový.

Nedávno jsme jeli na Českou Sibiř, 4 lidé, klimatizace, obsazeny všechny 3 zásuvky 12V(mobil, tablet, chladnička), plný kufr a za autem vozík s věcmi na chalupu. Brzdou provozu jsem nebyl a výsledek byl 5,5Kg/100Km CNG. Momentálně provozuji vozidla na CNG a naftu (euro6), dříve jsme měli LPG a benzín.

Ale to jen pro zajímavost. Každý ať si zvolí, co mu vyhovuje podle užití vozu, délce tras a místem provozu, možnosti tankování, dojezdem a podobně. Problém nevydím v palivu, ale v jeho nevhodném zvolení pro daný provoz a v technickém stavu vozidla.

0/0
24.5.2018 9:33

J61a61n 75B30r85a38b67e60c 4594904939538

CNG ma spotrebni dan, ale smesne nizkou. Dotace jsou na vystavbu CNG cerpacich stanic, kterych je nedostatek. Postavit takovou CNG stanici je mnohonasobne drazsi nez LPG stanici.

0/−1
24.5.2018 9:42

J73i23ř58í 41J41i22r60e19c 2831895989130

A chápete účel spotřební daně? Spotřební daň má zvyšovat cenu něčeho negativního, aby se vlivem vyšší ceny snižovala spotřeba. Vybraná daň dále slouží státu pro řešení negativních vlivů a případnou podporu přijatelné alternativy.

CNG je alternativní čistší palivo. Proto nevidím důvod pro spotřební daň a chápu podporu výstavby stanic.

Největší výhodu vozidel na plyn vidím v možnosti navázat na dosavadní vývoj automobilů a provoz plynového vozidla se o moc neliší od běžného vozidla. V současné době určitě použitelnější než elektřina a vodík, kde je třeba obrovských investic bez garantovaného výsledku.

+4/0
24.5.2018 12:13
Foto

J38a88k91u98b 53V23a36š81k17o 1458764592373

Placáš nesmysly, i na LPG je nízká spotřební daň.

0/0
24.5.2018 20:10

V88á11c67l49a90v 72F82e11r37e54š 9780202969390

Kdyby se vsichni zblaznili a poridili si cng, tak cesky stat zkrachuje. To je jako kdyby lidi prestali kourit. Takze otazka je: ,,Co bude po skonceni te doby s nizkou dani?"

Proc se buduji Cng stanice, kdyz tu je sit LPG? Taky dobra loby...

+6/−3
24.5.2018 0:14

P53a58v28e31l 71T61r71u91k96s46a 3673167462643

"Tento stav by však měl díky dotačním programům do několika let zlepšit"

Nekecame, makame...

0/0
24.5.2018 0:21

L21a45d37i46s98l14a51v 20B91u69č91e26k 9269124118439

CNG je úplně něco jinyho, než LPG.

+7/0
24.5.2018 5:34

M22a88r55t83i81n 33Š88e23n14k 1965645968144

Ale ani jeho zásoby nejsou neomezené. Navíc největší ložiska se nacházejí v Rusku. Břidlicový plyn u nás těžit nechceme, takže oproti ropným palivům dlouhodobě nerentabilní.

+2/−7
24.5.2018 5:44

J80i83ř36í 28J89i90r27e41c 2211925869420

A co bioplynove stanice, které nám tu za posledních pár let vyrostli? V Rakousku jsem viděl menší na statku, kde tankovali auta a traktory a teprve přebytky šli na výrobu elektřiny. Odpadní teplo v zimě vytápí pár domů a v létě skleníky a venkovní bazén.

+3/0
24.5.2018 6:03

Najdete na iDNES.cz