Diskuse k článku

Autoland Česko: závislost na vývozu aut roste, nejvíce směřují do Německa

Českému vývozu do Evropské unie dominují osobní auta, jejichž podíl na celkovém exportu do Unie byl loni 12 procent, to je nejvíc ze všech vyvážených komodit. Závislost ČR na vývozu aut dlouhodobě roste. Autodíly se na exportu do unie podílely loni z 8,7 procenta, další 3,4 procenta tvořily telefonní přístroje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a58n 54S64t89e56h39l89i73k 9825567766231

Problém exportu , je ten že přidaná hodnota se vyváží a zvyšování životní urovně probíhá méně než by šlo. Takové stavebnictví je na tom podstatně lépe a zvlášt u vystavby bydlení. Nejen že zaměstnáte hodně lidí (drobných živnostníku , kde přidaná hodnota zustává u nich) , ale i přímo by se zvýšila kvalita bydlení. Ale to by se musely hodně upravit ruzné předpisy a danové tresty , které brutálně vše zdražují. A mělo by to lavinový efekt , za cenu dnešního bytu by si hodně lidí nechalo postavit dum , koupilo více vybavení a to zase dá práci více lidem a zvýší kšeft.

Ale třeba je to umysl , aby jsme byly montovna za pár šupu.

0/0
23.5.2018 20:01

J48a62n 94H77r41u25b89ý 6435743166580

To asi těžko, kdo by to kupoval?

0/−1
23.5.2018 18:22

M53a49r15c94e26l 43S50t64a13r84ý 9298324543519

je dobře, že máme silný automotive segment, auta jsou asi nejkomplexnější spotřební výrobky - obsahují kovy, sklo, hutní materiály, plasty, gumu, elektroniku, textil, linky jsou plné automatů, které potřebují pravidelný servis, apod...

0/−2
23.5.2018 18:01

M48i50r27o98s77l30a68v 38S68u24c91h19y 5170839420430

A v případě i malé krize půjde celé naše národní hospodářství do háje. Auta se při krizi jako první přestávají prodávat a celý subdodavatelský řetězec se zastavuje.

+1/0
23.5.2018 19:57

J76a19n 51M95a20l50ý 1515449734408

Což se koneckonců před pár lety stalo a politici se bili na prsou, jak závislost na automobilismu musíme omezit.

0/0
23.5.2018 22:53

M41a91r72c37e29l 40S49t36a91r73ý 9728434963859

u nás nebyla hlubší krize než kdekoli jinde v Evropě

0/0
24.5.2018 21:13

P88a24v80e90l 12S17o35b65o32t69k18a 5190794

HDP Česka je tvořeno exportem pouze z 1/3, a export do Německa dělá opět jen 1/3 našeho exportu.

Takže kolaps automobilového trhu v Německu by pro nás určitě neznamenal kritické problémy.

Ale pocítíli bychom to, zvláště pak obor strojírenství a elektrotechnika.

Doufejme, že se Česko bude více diverzifikovat, sníží podíl výroby aut na HDP a nahradí ho medicínou, IT a ostatními perspektivními odvětvími.

+3/−1
23.5.2018 17:57

J58a40r97o98s82l35a46v 87D76r64o40z93d 6603689800917

Pokud něco tvoří 1/3 našeho exportu, určitě bych nepoužil slovo "pouze".

0/0
23.5.2018 21:48

J67o70s42e22f 65Š16o94l68t59e41s 8664158740683

Zapomínáte na synergie. Když třeba jen dvacetina pracujících přijde o práci, má to obrovské dopady na všechny obory kolem. Od bankovnictví, prodej spotřebního zboží a potravin po služby. Začne to kaskádu, na jejímž konci bude průšvih.

+1/0
23.5.2018 23:02

S13t29a20n59i89s95l93a74v 88N18ý59v96l21t 2594505963

Bhužel co se týče IT, tak se hodně outsourcuje do indie. V jedné firmě, co jsem pracoval to dělali tak, že namalovali všmožný diagramy v uml a poslali to indům naprogramovat a otestovat.

Pak to jenom refactortovali a vydávali za svojí práci.

0/0
23.5.2018 23:49

V51o47k54o73u63n 98V74l95a24d52i44m38i48r 8502678419228

Skoda Octavia je v Nemecku opravdu uspesna. I kdyz uz se na ni neceka tak dlouho jako v minulych letech.

0/0
23.5.2018 17:21

J18a61n 21H83r11u77b83ý 6975923806340

Snad tomu nevěříte

0/0
23.5.2018 19:48

V62o67k94o45u28n 62V89l29a60d11i15m13i53r 8232458479608

Cemu?

0/0
23.5.2018 20:14

J64o35s48e49f 28Š83o13l97t39e23s 8494688690753

Jo, to bude fajn, až se začnou vyrábět elektromobily a náš slavný autoland ze dne na den padne na hubu.

0/−4
23.5.2018 16:31

J69o28s49e43f 55V56a98l20a 9850603483803

vyrabet elektromobily sice lze, ale je nutne najit i nekoho, kdo by si je koupil. Treba v Nemecku jsou elektroauta temer neprodejne zbozi.

+1/0
23.5.2018 17:06

V21o12k57o66u69n 65V40l33a42d67i42m84i43r 8822908479888

Ano, jsou tak neprodejna, ze se jich letos prodalo jen 20 000.

+1/0
23.5.2018 17:20

J49a49n 59Č89e34r44n84ý 8130780884891

Oproti téměř čtyřem milionům prodaných aut se spalovacím motorem.

0/0
23.5.2018 19:08

V61o53k49o86u10n 47V72l10a50d71i52m83i38r 8462428129848

Pripsal jste si tam jednu nulu navic. Podle KBA jich bylo necelejch 400 000.

+1/0
23.5.2018 19:30

P64e98t72r 65M61i31c45h20a87l 2890854671712

Co to kecáš? Necelých 300 tisíc nových aut se prodalo v ČR, v Německu to bylo kolem 3,5 milionu.

0/0
24.5.2018 9:55

R62o90b75i49n 70Ž88i28ž54k83a 2958204906956

Přijde mi, že se na to VW i další včetně Škodovky připravují docela slušně - nástup elektromobilů je zatím v absolutních číslech marginální, pozornost, kterou tomu VW věnuje, je dost předimenzovaná, aby snesla i tušený budoucí tlak Unie a co je důležitější, je na podobné úrovni jako evropská konkurence. Pokud byrokratický tlak ještě zbrutální, budou v prčicích všichni. A i když je EU občas dost sebevražedná, celej automobilovej trh si padnout nenechá, takže to pojistí cly/regulacemi proti mimoevropským automobilkám :-)

0/0
23.5.2018 17:09

J26o96z64e31f 53H91r42i98c48i78š26i34n 4103320130766

Uměle blokovat by sme to asi neměli.

Ale vláda by si měla dát zákaz jakékoliv podpory včetně vývoje nejenom pro automobilky ale i automobilový průmysl a orientovat podporu jinam. To by umožnilo aby jeho význam postupně klesal a snižovalo se tak riziko že až o automobily přestane být zájem tak si nabijem hubu.

Pracuji v automotive a i dnes žádáme o dotace z různých programů. Myslím že toto není v zájmu společnosti aby šli peníze na rozvoj sektoru který už i tak má vyšší podíl na hospodářství než je zdrávo.

+1/0
23.5.2018 16:22

J22o56s85e42f 78V19a60l18a 9870743533833

vladu voli obcan(e). tedy o dotacich z dani vybranych od obcana rozhoduje (neprimo) zase obcan. Bohuzel pro obcana jsou jednodussi kriteria toho, koho bude volit. Nicmene Vy sam muzete zalozit obcanskou iniciativu a bojovat proti dotacim v autoprumyslu. Mne to celkem tolik netrapi, protoze v CR dane neplatim.....

0/0
23.5.2018 17:04

J40o80s12e61f 74V64a14l48a 9550653453933

tzn. ze pristi krize, ktera se da ocekavat tak nejpopozdeji do 5 let, tak ze pristi krize bude pro CR dost drtiva. Prvni, co se v krizi odklada, je nakup nabytku a hned potom se odlozi nakup auta. Jidlo a bydleni bude potreba stale. Uz ted mne fascinuje pocet poloprazdnych restauraci v Praze, a to v dobe, kdy by clovek ocekaval prime time, tzn. v patek a sobota vecer. Restaurace budou taky mit velke potize....

0/0
23.5.2018 16:15

Z35d71e24n21ě59k 25B70a65b24i77c71k49ý 6336583275178

Nevím, jaké restaurace myslíte, ale já osobně mám v Praze v pátek večer bez předchozí rezervace problém najít volná místa... Všude v pěkných restauracích vždy plno...

0/0
24.5.2018 7:07

J45a56n 43V77á47c57l68a66v75í63k 3592446271649

Po czexitu se firmy budou muset/moci díky clům více zaměřovat na domácí trh, který samozřejmě nepotřebuje milion a půl aut ročně, takže dojde přirozeně k diverzifikaci. Jen možná občas nebude toaleťák.

0/0
23.5.2018 15:42

R30o55b20i91n 16Ž16i94ž49k57a 2728144866686

Proč by neměl být toaleťák? 8-o

0/0
23.5.2018 16:16

J61a19n 62V38á25c46l96a13v97í32k 3672556761129

Když nebudou devizy, nebude ani hajzlpapír. Jednoduché.

0/0
23.5.2018 16:19

R56o45b95i64n 35Ž47i59ž56k26a 2388404516206

Jasný, protože nejen, že dle vás utichne veškerý export a německé automobilky si nechají bez reakce zničit dodavatelský řetězec likvidačními cly, ale navíc v Česku dle vás nezvládneme ani výrobu toaleťáku, chápu :-)

0/0
23.5.2018 16:28

J21o95s97e69f 73Š59o88l16t57e23s 8344438970303

Spíš bude drahé jídlo. A to hodně. Dotace skončí, ČR není soběstačná a zemědělci si vydupou cla.

0/0
23.5.2018 16:33

R61o32b32i52n 46Ž38i13ž48k14a 2618174776496

Ta cla nevím, spíš bych viděl reálněji snahy o získání dotací pro vyrovnání dotovaného zemědělství v EU, což zas povede k tlakům EU zemědělců a clům na dovoz českých zemědělských výrobků, což pravděpodobně zemědělství dost utlumí a lidi se z něj postupně přesunou do sektorů, kde nebude v EU lobby na zvyšování cel. Dobré je, že nejmenší tlak na cla je u technologicky nejpokročilejších výrobků, takže optimistický scénář zní "vyvážet hitech za draho a kupovat levné, Unií dotované, potraviny" :-)

0/0
23.5.2018 17:03

J19o15s91e33f 97V73a36l84a 9160103613923

jako teorie pekne. Bohuzel pro CR maji hi-tec v rukach prakticky jenom cizi firmy, takze se hi-tec presuje jinam. CR opravdu neni zemi s nabidkou modernich technologii, alespon ne takoych, ktere by mely sirsi vyznam.

+1/0
23.5.2018 17:14

J94a87n 95V97á31c70l31a37v27í97k 3342926851939

Ono i domácí firmy, které se tomu segmentu věnují asi budou hodně v pokušení přesunout se někam na jednotný trh, třeba hned na Slovensko.

0/0
23.5.2018 18:01

R22o17b72i91n 45Ž62i95ž20k79a 2118654886366

To ale není pravda. Co Avast, co gamedevelopeři, co biotech? Navíc proč jsou hi-tec firmy v ČR? Protože je tady dost lidí, aby v nich dělali. A moc jich s firmami neodejde, protože kdo tu nechce být, ted už tu není.

A navíc teď nemáme téměř žádnou možnost, jak se zvýhodnit proti okolním zemím pro technologické firmy. S oddělenou legislativou to půjde.

0/0
24.5.2018 12:20

J69o70s44e54f 32V69a59l50a 9500173493813

nemecke automobilky nejsou padle na hlavu a maji i alternativni dodavatele dilu. Ted jsem potrebovat koupit zadni skupinovou svitilnu na Skodu OII Combi. Kupodivu nejlevnejsi byla italska Marelli a je kvalitativne jeste o neco lepsi nez byl original....

0/0
23.5.2018 17:10

V90o85k50o32u20n 80V98l47a13d60i28m22i24r 8632988969848

vy nepamatujete sedmdesata leta? Kdyz vyhorela papirna v Hermanovcich na Slovensku opravdu nebyl.

0/0
23.5.2018 19:33

P18a94v42e42l 44M61a65t81o52u12š33e35k 4528710984

Pokud by se ta zde prodaná auta nemusela taktéž zatížená clem všechna odněkud dovážet...

0/0
23.5.2018 16:19

J33a20n 54V76á55c87l68a29v65í50k 3322186521329

Tak v ČR se prodá necelých 300 tisíc aut a vyrobí necelých 1,5 milionu.

0/0
23.5.2018 16:24

P39a67v69e62l 65M42a21t17o48u56š33e83k 4498660784

No a po tom czechxitu by se jich tu dělalo kolik?

0/0
23.5.2018 16:49

J75a22n 59V88á28c88l14a19v32í50k 3952486741759

To je otázka, čekal bych propad tak na půl milionu, sedmset tisíc ... pochopitelně ne skokově, ale s obměnou modelových řad.

Clo udělá své, ale minimálně je prostor pro snižování mezd R^

0/0
23.5.2018 17:55

P91a21v52e23l 59M22a43t62o72u86š38e87k 4258700974

Pořád mi to přijde jako lepší varianta, než nezaměstnanost bez závislosti...

0/0
23.5.2018 15:14

J52a70n 47V11á50c89l37a72v29í33k 3432356581479

Ti lidé by třeba pracovali v jiném oboru za o něco menší plat, ale až bude další krize a spadnou prodeje aut, tak by si udrželi práci ... ale to je dost akademická debata, protože nemáme centrální plánování.

0/0
23.5.2018 15:16

P21e68t92r 46T40á55b44o80r70s89k53ý 6440226481727

No spousta dělnických profesí by měla ten plat zhruba poloviční. Protože moc takových zaměstnavatelů tu není. A pak by také ostatní tím pádem netlačili mzdy vzhůru. Čímž by šlo ekonomicky spoustu věcí strašně dolu. Navíc, až bude krize, spadnou všechny obory, takže by ty lidi šli od válu s ještě menšími platy.

0/0
23.5.2018 15:31

J59a40n 72V42á20c78l79a58v47í33k 3842636481339

Zrovna auta patří mezi věci, kde je možné pro firmy i domácnosti odložit nákup.

0/0
23.5.2018 15:44

Najdete na iDNES.cz