Diskuse k článku

Zakázka na limuzíny pro Hrad je podezřele konkrétní, vyhoví málokdo

Polemika, která se strhla kolem veřejné zakázky na nákup nových aut pro převoz prezidenta a dalších chráněných osob, se soustředila především na to, zda Miloš Zeman bude nadále jezdit ve Škoda Superb. Mnohem zajímavější je však samotné technické zadání zakázky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z10d37e12n51ě98k 15H33r31u94b61ý 9654528892

Všichni politici a státní instituce by měli fasovat elektroauta. Když je nám stále cpou, tak ať je nejdříve prověří.

+1/0
5.6.2018 5:50

P83a43v36e42l 56R55y92b82k92a 3887395895561

A nebylo by lepší dodat jim ty nejlepší auta se spalovacím motorem a zakázat vjezd do měst?

0/0
5.6.2018 12:32

M73o43j62m41i41r 83P92e51ř25i21n91a 6558710846

Vyhlašujeme veřejné řízení na dodávku vozidel. Vyhraje ten, který poskytne nejlepší podmínky, ovšem za předpokladu, že se výrobce bude jmenovat Audi.

Jednou tu hradní sebranku snad zavřou stejně, jako dnes Dalíka.

0/0
2.6.2018 12:53

D68a39v51i21d 50K43n72a76p12e93k 8437594836695

A je ve specifikaci koule na připojení vozíku nebo aspoň střešní nosiče? Aby měl Zeman jak převážet na dovolené svůj gumák. Přece ho nebude pokaždé vyfukovat, aby se vlezl do kufru.

0/−1
1.6.2018 16:25

P54e16t48r 72M61i51c40h89a68l 2620294811592

To nafouká ochranka. :-)

0/−1
1.6.2018 18:02

P48e67t31r 44K86o84n70í33č53e51k 8774882555835

Zemanovu dceru by v Londyne urcite nechranili "nasi", ale nejaka ta britska ochranna sluzba z "diplomatic services", nebo jak se to presne jmenuje. A ti maji svoje pravostranne rizeni. :)

0/0
1.6.2018 16:11

P96e41t67r 96M80i98c33h95a19l 2710294921292

Takových výběrek bylo víc. Nejedna dobrovolná jednotka hasičů to psala do podmínek při žádosti o dotaci na cisternu. Kupodivu všechny tyto žádosti byly vráceny k přepracování. :-)

0/0
1.6.2018 14:15

P53e78t70r 87M90i67c83h33a18l 2790594561742

Aha, chyba řazení, patřilo pod příspěvek o Tatře v doporučovaných.

0/0
1.6.2018 18:02

M22i45c10h63a70e83l 16R67a42d57a 4100647488816

Jakožto člověk málo znalý technický specifikací vozidel bych se rád zeptal na jiné, ovšem související dotazy:

1) Kdy naposledy potřebovalo stejně využívané vozidlo stávajícího vozového parku akcelerovat za 4,8 sec?

2) Proč není v podmínkách zadání popelníček?

3) Odkdy běžný uživatel ví o skutečných schopnostech vozidel více, než výrobce?

Možná, že pokládání správných otázek, umožní vybrat vůz, který splní vše, co je třeba a bude stát jen polovinu.

+1/−1
1.6.2018 12:49

J36a51r58o58s24l92a65v 26Č53á82p 3634855305700

1) Proč je zajímá obsah motoru a ne jen výkon, tomu teda nerozumím. Takhle to znamená, že 1,6l V6, které se dnes používají v F1 a mají výkon přes 900 koní jsou podle zadavatele nedostatečné motory.

2) Ještě že nás za veřejné peníze nemusí zajímat náklady na servis a spotřeba :).

+1/0
1.6.2018 12:49

P59e88t61r 17Č49e16r86m86á95k 9548115449860

Vcelku z pochopitelných důvodů - papírovou hodnotu maximální hodnoty výkonu dnes umí vyhnat kde kdo, kubatura ne však důležitý paramtr. Co se týče servisu tak ten se neřeší - auta jej budou mít v ceně.

0/0
1.6.2018 12:52

J61a21r31o69s32l52a85v 57Č81á58p 3304445635190

Kdyby nevěřili papírové hodnotě výkonu, tak nemůžou věřit ani papírové hodnotě zrychlení - nebo že by řekli BMW "dokažte to, Miloš Vám to bude stopovat". Dneska jsou to přece papírky všechno (i těch 45 milionů, za které hodlají auta pořídit), pochybuju, že to někdo na Hradě bude empiricky ověřovat.

A s principem nesouhlasím, zadavatel veřejných zakázek by měl specifikovat své potřeby, které má výrobek splňovat, nikoliv technické způsoby jak by toho měl dosáhnout. Jak říkám - motor F1 je podle Vás nedostatečně výkonný? Nebo elektromotor, který nemá žádný obsah motoru?

0/0
1.6.2018 13:17

P94e91t27r 10Č83e63r45m17á52k 9948925259410

Nejde o víru, nikdo nezpochybňuje ten údaj, ale jde o to že ta samotná hodnota je jen dílčí parametr. Proto to upřesnění.

Princip odpovídá platné legislativě - ochranná služba specifikuje své požadavky a zájemce je buď splní nebo ne. Motor z formule by jistě vyžití v ochranné službě nesplnil.

+1/0
1.6.2018 13:29

J94a48r55o14s57l79a15v 13Č15á32p 3234405435430

1) Nezlobte se, ale podle mě jste ho zpochybnil tou větou, že hodnoty výkonu dnes umí vyhnat kde kdo, proto jsem měl potřebu říct, že se těm číslům musí věřit.

2) A tak jednoduché jak píšete to s tou legislativou není. V té je definováno jaké požadavky smí zadavatel VŘ specifikovat. Nemůže například říct "musí to být AUDI", nebo "musí to mít 4 kruhy na přední masce" - požadavek musí být opodstatněný důvodu výkonu funkce. Domnívám se, že obsah motoru není relevantní kritérium, ale pouze jeden ze způsobů, jak dosáhnout skutečného kritéria (odjet rychle pryč ;-)).

3) Jasně, je to absurdní s motorem F1 - jen tím podtrhávám, že je absurdní požadavek na obsah motoru. Mimochodem, docela by mě zajímalo na základě jakého kritéria by ten motor z F1 požadavek nesplnil. Neumíte někdo najít kompletní zadávací dokumentaci?

0/0
1.6.2018 13:39

P22e76t39r 41Č72e85r96m90á93k 9778535279800

Nezlobím, jen se mýlite, neřešil jsem to jestli je údaj pravdivý, ale jen to že sám o sobě nic neříká o dynamických schopnostech auta a udává jen maximální hodnotu.

A legislativa je jak píšu - ochranná sluźba si určí podmínky (pochopitelně že v mezích zákona, tedy ne konkrétní značku ale technické paramtery) a ty jsou soutěženy. Problém to není protože stejně požadovaného výkonu nikdo na trhu z menšího motoru nedosahuje, naopak jde vesměs o min 30% objemnější motory, takže tam je rezerva veliká a ukazuje to že to není nijak úmyslně cílené.

Motor z formule pak skutečně je absurdní myšlenka, takové auto nikdo nestaví (z pochopitelných důvodů) takže je vcelku zbytečné řešit proč by vypadlo z okruhu poptávaných aut...

0/0
1.6.2018 13:50

J51a53r68o35s76l17a20v 90Č18á36p 3544715645570

Výkon motoru říká o dynamických schopnostech auta mnohem víc než jeho objem. Ještě víc říká poměr výkon / hmotnost.

Legislativa není jak píšete pane Čermáku, ale slovíčkařit s vámi nebudu, o legislativě se skutečně dohadovat nechci. Neřekl jsem nic o úmyslu cílit na konkrétní značku, tomu jsem se vyhýbal, celou dobu se jen pozastavuju nad tím, proč koho zajímá obsah motoru, když jsou důležitější kritéria :)

Absurdních věcí je na světě spousta. Stačí říct, že dokumentaci taky neumíte najít, nemusíte mi říkat co je, či není zbytečné. To já si, když dovolíte, rozhodnu sám. Pro některé lidi je zbytečné se o věci zajímat, jiní rádi poznávají - jen jako mozkové cvičení. O Zemanovi já se v téhle debatě vůbec nebavím, ten je mimo můj svět.

0/0
1.6.2018 14:48

P15e89t68r 14Č69e49r29m32á39k 9228635309380

Nejde o to co říká víc ale o to že kombinace objem+výkon říká rozhodně více než samotný výkon. O tom že pak záleží na dalších x faktorech (jizdní odpory, zpřevodování atd) nepolemizuju, to skutečně záleží.

Legislativa je jak píšu, proto zní zadání tak jak zní a ne tak jak jste v úvodu navrhoval. S tím skutečně slovíčka nic nenadělají, to tak prostě je. Objem motoru je parametr a je mu přiložena adekvátní váha v rámci testu - jak jsem napsal tak jí s rezervou splní každý potenciálmí uchazeč.

S dokumentací zde pak operujete vy, pokud jí neumíte najít tak těžko říct proč, fakt že motor z formule neprojde ja patrný i bez toho - nikdo takové auto nenabízí, a nesplní zadání objemu R^

0/0
1.6.2018 15:06

J44a13r54o76s59l39a97v 63Č59á45p 3954465325330

1) K legislativě - kdyby to bylo "jak píšete", tak by zákon o zadávání veřejných zakázek byl jedna věta ;-). Není to jak říkáte a za určitých okolností by dokonce značku mohli uvést a kdyby je nějaký uchazeč napadlo, že byl vyloučen z VŘ jen kvůli požadavku, který ve skutečnosti neovlivňuje povahu a účel použití pořizované věci (např. obsah motoru), měl by velkou šanci na to, že by se VŘ prohlásilo za neplatné.

2) Co jsem kde navrhoval?

3) O dokumentaci jsem se pouze zeptal, jestli jí někdo neumí najít a v další reakci jsem jen řekl, že jestli ji neumíte taky najít, tak stačí říct :). Přijde mi trochu demagogické tvrdit, že toto je "operování s dokumentací". Když je to tak patrné, tak mě poučte :). A auto s elektromotorem taky nesplní zadání objemu.

0/0
1.6.2018 15:22

P52e13t50r 84Č68e17r38m90á11k 9348725839760

Je to jak říkám. Když opomeneme že tendr vypsaný ochrannou službou nespadá pod zákon o veřejných zakázkách tak princip je stejný - stanovení technických parametrů je zcela v kompetenci zadavatele. Jelikož obsah motoru coby technicky paramter určuje povahu a účel použití věci tak je to pochopitelně z tohoho pohledu nenapadnutelné, koneckonců tato zakázka není první ani poslední, ochranná služba obnovuje vozový park neustále a nikdy to nikdo nenapadl z tohoto důvodu ;-)

Vaše slova: “zadavatel veřejných zakázek by měl specifikovat své potřeby, které má výrobek splňovat, nikoliv technické způsoby jak by toho měl dosáhnout”.

Tedy jak píšu - s dokumentací zde operujete pouze vy, ta s tím nijak nesouvisí. A ano elektromobil současné zadání neplní.

0/0
1.6.2018 16:11

J60a29r23o55s71l55a77v 74Č87á63p 3584935425650

Tendr je vypsaný ministerstvem vnitra, nikoliv ochrannou službou a je to veřejná zakázka.

https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/Form02/Display/54681

Cucáte si informace z prstu zatímco se snažíte mluvit jako odborník.

Vaše slova "zadání tak jak zní a ne tak jak jste v úvodu navrhoval".. nenavrhoval jsem, jak má znít zadání, pane Čermáku. Říkal jsem svůj názor na to, co by součástí zadání být nemělo. Souhlasím, že se to dá interpretovat jako návrh, zřejmě vzájemné nepochopení.

Když se zeptám, jestli někdo nenašel úplnou dokumentaci, není to IMHO operování s dokumentací. Kdyby to tak bylo, tak s ní operujete také už jen tím, že uvádíte, že já s ní operuji. Předvádíte demagogii slušného kalibru.

0/0
4.6.2018 10:23

P92e54t53r 72Č67e46r26m76á28k 9888365939220

Pochopitelně, ochranná služba je organizační složka MV stejně jako třeba BIS nebo policie. Pak si pletete pojmy s dojmy - nikdo neříkal že to není veřejná zakázka, jen že nespadá pod zákon o zadávání veřejných zakázek. ;-) Opravdu uděláte lépe když se nebudete vyjadřovat k věcem kterým jako laik zcela evidentně nerozumíte;-)

Máte pak asi problém s chápaním psaného textu, ale klidně si to zopakujeme, tedy Vaše slova: “zadavatel veřejných zakázek by měl specifikovat své potřeby, které má výrobek splňovat, nikoliv technické způsoby jak by toho měl dosáhnout”.

Tedy zcela jasně navrhujete i jak by zadání mělo vypadat, ne jen to jak vypada jak se teď snažíte zamluvit.

Zamotáváte se do vlastních pavučin, přivedete do diskuze téma zadávací dokumentace ale pak se urputně snažíte bránit že s tím vlastně nemáte nic společného a dokonce byste to nejraději snad hodil na někoho jinéno ;-D Tudy cesta opravdu nevede ;-)

0/0
4.6.2018 16:52

P10e52t12r 29M14i75c61h47a44l 2450894341892

A on někdo montuje motory z formulí do sériových aut?

0/0
1.6.2018 18:06

S54t57a63n49i91s90l36a50v 44K45r56e61j15c46a60r 6837106343284

Nu jak probíhají stavby prezidentských speciálů v Rusku, USA nebo Číně ? Kolik těchto speciálů se dostane do běžného výrobního programu automobilek ? Technická úprava kusové úpravy většiny vozidel není takový problém, ale spíše ........... ! Nakonec ve své době Metalex dokázal dělat v Československu i upravené speciály. Takže by snad kusovka Škoda Lincoln neměl být problém.

0/0
3.6.2018 9:05

P76e43t77r 31Č84e44r54m27á79k 9288585199630

Zcela jistě ne tím že by někdo někam montoval motor z formule, americké speciály technicky vychází z trucku, rusové teď mají první verzi. Každopádně to jsou prezidentské speciály, tady je řeč o autech pro chráněné osoby.

0/0
3.6.2018 16:25

E48r77i91k 68L22e78v95i45n67s70k65ý 8171544663975

To mu nestaci Skoda Kodiaq ani Karosa Zemaq?

+1/−1
1.6.2018 12:26

J39a11n 62T43a21r70a56b55a 4756356779149

Emanovi jo, ale soudruzi z vnitra chtějí lepší hračku a co kdyby od Stratos Auto kápla malá domů...

0/−1
1.6.2018 12:28

J46a72n 56T32a85r36a92b23a 4366546919709

Třeba soudruhům od Audi a mamince VW konečně dojde, že uvádět na trh nový model s neúplnou nabídkou motorů je velká hloupost. U BMW a Daimleru tuto typicky Volkswagenovskou pošetilost nedělají.

0/0
1.6.2018 12:26

P31e37t81r 19Č71e22r24m40á76k 9558875789640

V pohodě, nic jim docházet nemusí, oni samozřejmě jsou schopni to dodat i ve variantě co není v běžném ceníku, w12 se představila už loni v listopadu...

0/0
1.6.2018 12:37

J24a96n 91T90a31r25a42b43a 4736596719219

.. ovšem v tomto případě zatím nemá homologaci Euro6c, takže je ze hry.....

0/0
1.6.2018 12:42

P48e79t79r 61Č53e70r84m18á91k 9228825879470

Není, auta vyrobí ještě nyní a nechají je registrovaná u importéra. To je jen formalita.

0/0
1.6.2018 12:45

J82a63n 20T47a37r89a84b76a 4666706389109

a on už je tendr dokončený a rozhodnutý a nikdo se neodvolal k ÚOHS???

0/0
1.6.2018 13:23

P32e15t38r 58Č36e57r77m20á97k 9338425449770

Vzhledem k typu zakázky s tím úohs nemá co dělat, každopádně těch pár aut budou mít k dispozici všichni, a ten jediný obrněnec nemusí být právě zcela nový.

0/0
1.6.2018 13:33

J33i84ř12í 69K72r12u24p13i53c47a 6617320955456

Tak jsem z toho článku pochopil, že první pornodcera bude mít v Anglii meďáka nebo audinu s řidičem a ochrankou. No to je teda bomba !!! To už má teda ochranku na služební cestě s ubytováním a dietama i dnes ale jen se Superbem ???

0/−1
1.6.2018 11:43

J68o85s43e80f 18Č50e60r31v65e56n59i65c63k15ý 9779484591303

Proč pornodcera? Víte něco víc než jiní?

0/0
1.6.2018 11:47

M74a69r14t15i82n 17N93o68v24o96t77n66ý 7753365400215

Vy nevíte, že se Zemanova dcera zúčastnila natáčení porna?

0/0
1.6.2018 11:58

J18a33n 64T51a33r92a26b12a 4286556199179

a co je na tom špatně?

0/0
1.6.2018 12:27

L47u19m34í14r 87V41i56t36h41a 2627137356862

A čím se živí Vaše dcera?

0/0
1.6.2018 12:30

J49a36n 63T52a97r79a33b34a 4516956539839

jinak, ale o té tu není řeč.

0/0
1.6.2018 12:43

Z17d95e81n52ě12k 86S36k96ř86i30v15a71n 5734780439786

Hm, tak to máte problém s chápáním textu.

+1/0
1.6.2018 12:52

D13a79v55i30d 38N64o83v66á62k 5583291741856

Hlavně aby mělo popelníček...;-)

+1/−1
1.6.2018 11:37

T81o95m23á80š 29Č79e44r74n82ý 3391751750376

a jeřáb s otočnou sedačkou, aby se zEman dokázal dostat dovnitř

0/−1
1.6.2018 13:02

J98i28ř31í 91H78a29v46á53č31e71k 1503330553

To je ale zaujatosti proti Zemanovi :-( Prezident prece nebude.jezdit v dacii, zak tam specifikovali znackovy auta!

+1/0
1.6.2018 11:34

J51a21n 24H89r52u66b60ý 6215153346900

Nebo ve skodovce.

0/0
1.6.2018 11:37

P90a53v97e98l 14D29v49o78ř53á10k 8650657453695

Na tu chvilku by mu mohla stačit nějaká ojetinka z AAAauto;-D

+4/−3
1.6.2018 11:16
Foto

V79l10a38s42t59i33s71l56a73v 38B32o60č92e86k 1198252261933

Dá to ale fušku napsat výběrové řízení tak, aby se dohodnutý vítěz nemusel složitě losovat při "Karlovarské" losovačce.

+3/0
1.6.2018 11:15

M93i39l10a34n 30Š46i49m11á32n70e79k 8543854552777

Ještě zapoměli dát do technické specifikace, že zebředu musí být na čelní masce jasně viditelné čtyři kruhy.

+4/0
1.6.2018 11:04

P29a71v66e32l 77K54r11á29l 5440799694758

Ano, specifikace je napsaná přesně pro Audi - co na tom, že u něj to splňuje jediný model, který se přestává vyrábět, a naopak zadání splní dva vozy jiných značek.

+2/0
1.6.2018 11:52

J53a36n 62T68a38r83a70b70a 4166686559789

Specifikace je napsaná pro Audi, které už se půl roku nevyrábí? Nikoliv. Specifikace je napsaná pro BMW760iL, protože Mercedes se ani omylem nevejde do nejnižší nabídkové ceny. Kdyby se obávali, že by uspěl, stanovili by 4,7s.

0/0
1.6.2018 12:30

M90i92c58h11a10l 75J29u51r76s81a 1736241526911

Kupte Milošovi Trabanta a bude klid, lepší si nezaslouží :)

+2/−1
1.6.2018 11:03

A47l49e92š 20V65í53t60e69k 2955732697111

Tohle jsou hrozné hovadiny a nevím, kdo to vymýšlí. Pokud Zemanovi vyhovuje Superb či Kodiaq, pak nevidím žádný problém a nechápu, proč by měl jezdit český prezident cizím autem. K čemu zrychlení za 4.8 s? Kulce to neujede.

0/0
1.6.2018 10:51

Najdete na iDNES.cz