Diskuse k článku

Kvůli elektromobilům je málo Li-Ion baterií do elektroniky

Baterie na trhu chybějí, za problémem stojí vznik gigatováren na výrobu akumulátorů pro elektromobily, většinu produkce tak spolkne Tesla. Nouze o suroviny žene ceny nahoru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a39n 46V72á40c71l77a97v42í95k 3802766551899

Trh si najde novou rovnováhu, asi zvýší se výroba a těžba, jen to bude nějakou dobu trvat.

0/0
1.6.2018 18:15

L94a84d42i69s90l89a13v 16K37u97d48l94a53c17e59k 8958630649889

BUM. Baterky do auta jak se ukazuje nebudou jen tak pro kazdeho. Ekologicky zazrak se nekonna a zustava jen predrazeny sperk pro bohate.

+1/−2
31.5.2018 15:33
Foto

M48i20l88o71š 71R42e14c74h23t62o39r55o34v55i56č 7804770152893

Jak já to vidím tak, že se elektromobilem, tedy vlastním, jen tak brzy nesvezu. Při vývoji dnes běžných automobilů trvalo jak dlouho, než si je koupili i běžní zaměstnanci z fabriky? Bude to tentokrát jiné? Rychlejší?

0/0
30.5.2018 23:54

S82t89a28n98i12s48l33a44v 27N69ý48v46l42t 2254865163

Jediná čistá forma distribuce je energie ve vodíku.

+3/−1
29.5.2018 18:01

P78e16t22r 69Z36a85s24k88o52č96i52l 2245482968369

To moc čistý není, každejch pár let musíte vyměnit motor, protože zkřehne a rozláme se. A zatím nikdo nevymyslel, co s tím. Kromě toho komprese vodíku velmi plýtvá energií, člověk furt musí jezdit k pumpě, má to vlastně vůbec nějaké výhody vůči baterce?

0/0
29.5.2018 19:04

L80a89d73i80s98l30a21v 86K33a48l96o85u15s 7745266961390

Kolik vodíku Vám zbyde v nádrži po týdnu stání v garáži ? Možná víte/nevíte , že atom vodíku je jeden z nejmenších.Lidé dodnes neumí pořádně utěsnit vodu ani plyn a obávám se, že ani vodík.Pokud se vodík nebude uvolňovat nějakou chem. reakcí,příp. eletrolýzou a ihned nezpracuje/nepoužije tak to bude slepá větev. Já sázím na metan(CNG). Je ho hodně, dá se vyrábět z biomasy, uvolňuje se z permafrostu a je ho v zemi na mnoho desetiletí.

+2/−1
29.5.2018 19:44

H47o48n76z74a 65T45a62r 3959742384552

Vodík je uchováván při nízkých teplotách U stojícího vozu se pomalu ohříva jeho tlak se zvyšuje a musí se spotřebovávat / upouštět

0/−1
30.5.2018 11:51

H15o94n19z95a 30T43a67r 3559672444862

Jak se vyrábí palivo budoucnosti. Vodík pro auta i elektroniku

https://technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budoucnosti-vodik-pro-auta-i-elektroniku-p6d-/tec_technika.aspx?c=A080127_234744_tec_technika_vse

0/0
2.6.2018 17:48

L85a67d29i87s31l38a98v 19K24a36l98o22u76s 7985296601250

Ti skromější se spokojí s NiMh, nebo klasickými olověnými bateriemi. To však veme za své ekologie.

0/0
29.5.2018 16:44

L54a20d84i34s90l64a80v 37K39a11l65o70u17s 7705386941600

A co na to Bateria Slaný, a čeští Lithiový magnáti ?

+1/0
29.5.2018 16:42

J62a18k55u76b 23S34e95k65e24r29a 6166820426955

A počkejte, až dojdou i dětské ručičky při těžbě a zpracování některých nepostradatelných prvků na výrobu baterií a uvědomělé země si dohlidnou na těžbu.

0/0
29.5.2018 15:04

R10o81b51e10r57t 58M62a93t12u47l59a 8917369436475

Pak bude stát Tesla 100 milionů dolarů ve slevě;-D

+1/0
29.5.2018 16:47

P17a65v69e27l 26K46u21t15i47l 9410856873679

Detske rucicky to je pruser pak nebudou ani vzacne kovy do katalyzatoru a dpf. A to je zrovna zacinaji montovat i do benzinaku.

0/0
29.5.2018 17:38

J76a45r74o54m95í15r 65M87a64y70e80r 1451972679158

Platinu či Iridium (filtry v autech) těžko budete těžit dětskou prací, když jejich množství v půdě je mizivé + jich potřebujete řádově gramy na jedno auto.

Zatímco kobalt s cca 20kg/auto, to je jiná věc.

0/0
29.5.2018 19:43

S17e27i31d96l 62P28e16t63r 1451641265594

Ročně se vyprodukuje cca 100 mil nových aut.

Z toho čistě elektro cca 1,5% a už jen toto marginální množství začíná dělat surovinové problémy.

Otázka, co se stane se vstupy až se "silou" (dotacemi, restrikcemi apod.) prosadí řekněme 25% podíl výroby eaut ..8-o

+8/0
29.5.2018 13:08

M88i76l13a68n 71N70ě93m27e66c 1715140946316

Co by? Asi budou benzínový telefony :)

+8/0
29.5.2018 14:50

P76e58t51r 93M87u81n28z77a15r 1965301199876

Počkej Máňo, musím do founu stříknout trochu benzínu, abychom probrali ještě tu ze třetího patra.

0/0
29.5.2018 16:03

E34r49i69k 81L38e89v79i55n76s21k60ý 8111194733135

Jasne, powerbanka nebude mit baterii, ale generator.

0/0
29.5.2018 16:05

J50a48k44u22b 36M74a85š68e63k 6682576820977

Hlavne byste si meli vsichni uvedomit, nez budete vynaset sve nazory, ze podle tohoto zpravodajskeho serveru mel Musk uz 4x zkrachovat. Takze podobnym vykrikum, tehle kopirovacu bulvaru neverte.

0/−3
29.5.2018 12:43

P80e82t79r 82M58i82c46h54a56l 2830434241242

Musk by dávno zkrachoval, nebýt stále nových investic.

+7/0
29.5.2018 13:22

P74a10v47e90l 92K78u17t24i36l 9650616183829

To je stejny blabol jako bych ja rekl ze ten sportovec by davno skoncil posledni, kdyby vzdycky nebyl prvni

0/−1
29.5.2018 17:41

J23a48n 79N15o23v80á16k 9815738924415

Co je na tom blábol? Že stále prodělává, i když zisk sliboval už před lety?

Že od investorů dostává stále nové peníze?

+2/0
29.5.2018 18:04

P77a52v35e37l 58K92u64t11i97l 9220106843319

Jak rikate od investoru. Neprodelava ale investuje. Vlastni vyroba aut ziskova je. Ktera jina automobilka ma vlastni prodejni a servisni sit? Vlastni sit benzinek? A gigatovarnu na baterie?

0/−2
29.5.2018 18:19

L72u75d77v75í82k 54G27a27j73d75o69š97í74k 2515693624172

Muskovi to celé funguje jen proto, že je výborný eskamotér a řečník a dokáže překecat akcionáře, aniž by byl schopen předložit hmatatelné výsledky. Z jeho aktivit mu skutečně funguje pouze SpaceX. Tesla je jediná automobilka v USA v červených číslech, Továrnu na baterky zatím jen slibuje s tím, že pro ni nemá ještě ani zajištěné výrobní suroviny a HyperLoop je nesmysl fungující maximálně jako atrakce. To všechno může dělat jen díky gigantickým vládním dotacím a půjčkám, bez nichž by už dávno zkachoval. Celé jeho impérium je jen obří nafouknutá bublina, která zatím nesplaskla, protože se mu stále daří přesvědčovat lidi, aby mu věřili.

+5/−1
29.5.2018 18:15

J41a11k17u15b 23M50a52š78e65k 6422106590207

dekujeme za odbornou analyzu. pane Gajdosik. Jen by me zajimalo odkud ty onformace mate. Jo idnes. tak to je pak jasne...... ;)

+1/−1
29.5.2018 20:46

J70a22k62u57b 41M47a12š40e98k 6292756230137

Jeste ze investori maji vice rozumu nez zde diskutujici. protoze kdyby vsichni investori na svete byly stejne pesimisticti tak zijeme v jeskynich a nas nejvetsi objev by bylo kresadlo.

+2/−8
29.5.2018 11:57

L75u65d39v82í51k 93G48a89j79d98o77š26í59k 2345343954272

Investoři investují do Tesly, protože to je momentálně rychlý, ale dosti rizikový výnos. Jakmile nastane sebemenší problém, najdou si něco jiného.

Podle toho se nedá absolutně nic poměřovat. Rozhodně ne perspektivnost Muskových projektů.

+1/0
29.5.2018 15:58

D21a26v66i63d 15K56n44a26p19e32k 8597754426805

Co asi nastane, až bude elektromobilů třeba 20 % na trhu a ne 1 % jako teď? Cena oproti diesláku nebo benzíňáku ještě vzroste, protože o drahé kovy bude ještě větší boj.

Ale hlavně, že zastánci elektromobilů tvrdí, že cena klesne. Zapoměli ale na to, že s rostoucí poptávkou po něčem, co je v omezeném množství, rostou i ceny. A le co bychom mohli chtít od lidí, kteří nemají ani technické, ani ekonomické vzdělání, ale pouze jakousi víru.

+17/0
29.5.2018 11:57

J40o91s19e73f 85Š49o81l89t16e21s 8294898230843

Cena klesne, protože náročnost na vzácné kovy u novějších chemií baterií výrazně klesá. Teď se začíná používat chemie NCM 811. Znamená to 8 dílů niklu, 1 díl kobaltu a 1 díl manganu. A drahý je jen ten kobalt.

0/0
29.5.2018 12:06

L41u81d22v76í44k 81G17a59j55d48o69š19í93k 2655423714872

Akorát To má drobný problém, že výroba kobaltu je ekologický masakr a na jedno osobní auto ho potřebujete přes 20 kg

+3/0
29.5.2018 12:14

J23o47s27e46f 33Š49o60l48t55e44s 8314208550443

Ekologický masakr? Letos se dosáhlo parity ve výrobě baterií pro elektromobily a pro malá zařízení. Takže stejné množství zdrojů a vzácných kovů padne pro jednorázové baterie do mobilů apod. jako do recyklovatelných a dlouhodobě využitelných baterií pro auta. Ono totiž lidé jsou hovada a baterky z mobilů neřeší. Baterku z auta za vás vyřeší někdo jiný.

0/0
29.5.2018 12:19

J24a42n 58N84o36v19á81k 9415598734805

Takže elektromobilů je na trhu kolem 1,5% z celkového počtu aut a už zhltnou 50% výroby baterií.

Všechna ostatní "malá" zařízení ze stovek různých oborů výroby dostávají zbytek.

+2/0
29.5.2018 14:45

L45u70d13v76í54k 25G57a43j32d15o51š95í47k 2175413614382

Krom toho pan Šoltes míchá hrušky a jabka, protože většina běžných nabíjecích baterií jsou dnes Li-Pol nebo ještě Li-Ion, takže obsahují podstatně méně kobaltu než lithium-nikl-mangan-kobaltové. V jednorázových bateriích není kobalt žádný.

+1/0
29.5.2018 17:50

P87a46v85e49l 10B13í55n75a 1453805152623

Obávám se, že na 20% nebude stačit všechno lithium na zeměkouli.

0/0
30.5.2018 20:51

L16u81d86v52í65k 86G78a56j70d10o28š72í75k 2325383714462

Milí příznivci elektomobility, už začínáte chápat, proč jsou auta na baterky slepá cesta vývoje?

Podotýkám, že tyto negativní jevy se začínají projevovat v situaci, kdy po silnicích jezdí sotva 2 % baterkových aut.

+11/−6
29.5.2018 11:51

J21o77s94e57f 52Š52o22l87t40e45s 8664578100193

Jaké negativní jevy? Žádné se neprojevují. To jenom automobilky dělají náhlá rozhodnutí po letech, kdy se doufalo, že to fakt nebudou muset řešit.

0/0
29.5.2018 12:07

J44a52n 79D26l33o64u52h80ý 7294629140679

Elektro auto s baterkama je ekonomickej a ekologickej nesmysl!!!

+14/−2
29.5.2018 11:39

P28a22v72e76l 73K82u39t33i12l 9200156623389

Ani jedno ani druhe. Samozrejme elektromobil neni nahrada za ojetou oktavku ale to je jina...

0/0
29.5.2018 18:27

J74a64n 34D51l21o98u69h90ý 7824309950169

Za cenu jednoho eGolfa mam dva normalni golfy a nebo jinak. Mam 1 golfa a k tomu cca 500 tisic na benzin nebo lpg nebo cng ;-)

+2/0
30.5.2018 8:11

J15a17n 92V39á57c41l52a84v65í93k 3742676671919

Dva golfy ... jen nebudou mít zdaleka srovnatelnou výbavu a výkon.

0/0
1.6.2018 18:08

R74o70b84e41r41t 74M63a94t88u87l56a 8767509156965

Je na čase změnit zdroj energie pro elektromotor, prozatím to může být palivový článek na ethanol a až někdo konečně vymyslí něco lepšího tak se přejde na to. Baterka není lepší ani náhodou

+7/0
29.5.2018 11:34

P95a44v90e75l 70B68í74n46a 1933545772623

Moraváci budou v balíku!

0/0
30.5.2018 20:55

P76e72t79r 88M66i83c29h33a98l 2150514871312

Elektroaut jezdí zatím jen pár a už jsou problémy. Je nemyslitelné, aby nahradily byť jen čtvrtinu stávajících aut.

+12/−2
29.5.2018 11:26

P51a20v28e15l 82K79u89t46i87l 9680586833909

Zvlaste pro nektere ne moc myslici jedince.

+1/−1
29.5.2018 17:44

K95a33r10e33l 90M86a62z21a85č 3317183976899

Elektromobily současného pojetí za stávajících technologií a infrastruktury jsou v masovém měřítku nesmysl!

+10/−1
29.5.2018 11:11

J92o31s80e96f 89Š92o12l54t29e57s 8564418200733

Můžete to opakovat třeba stokrát a stejně to bude všem jedno. Elektromobil se 40 kWh baterií v podobném stylu jako BMW i3 je naopak naprosto skvělý, jenom kdyby nestál milion. Nicméně auto velikosti třeba Citigo se 40 kWh baterií s cenou kolem 400 tisíc by bylo naprostým trhákem a jeho prodej není daleko.

+2/−7
29.5.2018 11:17

R86o25b88e13r30t 15M74a86t95u33l75a 8237639346195

Auto na baterku za 400 tisíc tady má být už asi 10 let, ale ještě ho nikdo ani neviděl a vzhledem k rostoucí ceně vstupních surovin ani neuvidí

+7/0
29.5.2018 11:32

J65a87n 19D16l92o85u68h64ý 7894789650809

Myslite tazzari zero? Stoji pul mice, prodava se x let a fronty se na nej rozhodne nestoji ;-)

+2/0
29.5.2018 11:32

J45o76s74e53f 91Š80o22l75t95e95s 8284878920243

Zero nemá ani náhodou 40 kWh baterku.

0/0
29.5.2018 12:08

J15a34n 57D31l76o38u76h45ý 7624699470349

Protoze se tam nevejde a bylo by to tezky auto, cili nesmysl

0/0
30.5.2018 8:13

Najdete na iDNES.cz