Diskuse k článku

České prodeje aut jsou rekordní. Kdo je kupuje, je záhada

Při jednoduchém pohledu do statistik by se mohlo zdát, že jen čtvrtinu nových aut v Česku kupují privátní zákazníci, zbytek jsou firemní autoparky. Realita je však jiná. Statistiku zkreslují registrace na dealery nebo reexporty aut do zahraničí. Oficiálním tabulkám se věřit nedá, musíte umět číst mezi excelovými řádky a domýšlet si.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R53a13d36e57k 33N43e81u35m47a52n21n 5542842558895

Nějak nechápu, čím je statisticky výhodnější reexport pro automobilku.

Tady statistiky navýší, tak jinde je zase sníží, ne?

0/0
4.6.2018 19:49
Foto

M25i68r69o44s96l17a95v 91S76t37e49i35n40e25r 4620462880106

Já jsem jenom německý jednotlivec, své Yeti jsem si koupil nové od německého reimportéra se slovenskými papíry. Zhruba 26% pod ceníkovou cenu. Reimportér se jenom divil, že si ty slovenské návody čtu stejně, jako by byly německé, za ty bych musel platit navíc.

+2/0
3.6.2018 23:37

A47n74t22o77n57í32n 69S30e30b59e61r11a 7403138680529

A k cemu to je? On nekdo vybira auto podle toho, jake se nekde uvadi prodeje? Mme zajima co se mi libi, co splnuje nejake moje pozadavky, kde je uz nejaky trochu casem overeny motor a co je pro mne ekonomicky unosne. Jestli nekdo proda v CR o 100 tisic vic aut nez jiny to mne fakt nezajima.

+2/0
3.6.2018 14:00

P21e28t62r 67V60a56l21a 1580300824173

To jsem jediný, kdo si všiml, že u Versa nesedí počty? Ta Toyota je vyhodnocená úplně špatně. A že se změnila metrika (1 IČO vs 1-2 IČO), tedy, nic moc práce.

0/0
2.6.2018 23:25

J51a19n 84H15á32l53a 8465805770467

Článek o ničem, nejen IČAŘI co si kupují jedno auto s ním jezdí i na soukromé jízdy, takhle dneska funguje každý, ičař solista i menší s.r.o. - zaměstnanci se perou o jednu prastarou služební fábii a majitel kupuje ob rok pro rodinu pět aut jakoby na firmu. Nic nového pod sluncem, ale logicky tím pádem nemá moc smysl snažit se to rozkrývat.

+4/−1
2.6.2018 19:44

J21a46r74o75s85l45a39v 75K95a46d65l87e68c 5511279352421

Ono to někoho zajímá8-o

+1/0
2.6.2018 17:04

R86o27m10a28n 36Š49e61s78t21á74k 5564779863653

Řekněte mi, jaký výsledek má vyjít, a já ho spočítám. 

+4/0
2.6.2018 16:38

P87e73t19r 10Č81e87r90m73á21k 9818825349450

Obdivuhodné kolik času někdo věnuje vypracování takového materiálu aby pak zjistil...nic. To že je statistika dělení soukromé/firemní prodeje zcela k ničemu se ví dlouhodobě, a to ať už z pohledu to že neodráží skutečný poměr korporátních a nebo drobných zákazníků, tak z pohledu toho že tím pádem pak nelze dělá žádné další závěry o trhu - je totiž jedno kdo si auto koupí, ve výsledku s ním stejně jezdí konkrétní člověk, což se týká i firemních aut - kdyź z nich odečteme tu část skutečně služebních vozů tak většina firémích aut je formou nějakého benefitu pro zaměstnance, a ten si pak logicky nemá už potřebu jít koupit druhou octavii nebo passata, ale jako druhé auto si koupí něco menšího nebo ojetinu. Takže realita je zcela jiná než by se zdálo.

Systém který zvolil autor článku je skutečně metoda náhodné střely, na jednu stranu vybere zákazníky s ičem a jedním autem (což jsou běžné i s.r.o.) a na druhé o nich mluví skoro výhradně jako o živnostnících a ičařích (ve smyslu osvč). Naopak auta na leasing které jsou pro skutečně soukromé zákazaníky ale jsou schované pod jednou velkou korporací pak nechává bokem a zmiňuje je zase v jiné souvislosti...

Jako snaha dobrá ale kouzlení s číslama a závěry v podstatě vycucané z prstu.

+2/0
2.6.2018 12:36

V50á63c49l42a86v 95P20o58u62s77t28k83a 3960231962

No, hlavně jsou ty závěry takříkajíc k ničemu, nemají žádnou vypovídací hodnotu.

+1/0
2.6.2018 12:46

R73a70d81i96m 19S80v77o23b59o50d45a 9473509236152

stejne nechapu co se s tema autama poslanych na reexport nakonec stane. to si jako prodejci v nemecku nechaji nachc...at do svoji polivky od tech ceskych?

pres koho to v zahranici prodavaji?

a to si automoblika nepohlida, aby to fungovalo normalne?

+1/0
2.6.2018 11:23

V27e44n12d13u20l25a 70F41a68i81f75e17r34o95v89á 4258831743939

Vnuk tety dělá v autoservisu Škoda a prý tam opravdu nakupuje hodně Němců. Už si přesně nepamatuju, jak to konkrétně popisoval, ale sice to má koncern nastavéné tak, že prodejci v ČR neměli prodávat auta do Německa (resp. jsou snad nějaké limity), ale stejně si sem Němci jezdí a prostě svoboda v rámci EU....

0/0
2.6.2018 12:20

P98e50t10r 84Č24e64r72m49á89k 9918515589690

Oni to v zásadě přes nikoho v zahraničí neprodávají (resp. taky ale ne to gro), ale zákazník si pro to prostě přijede do čech (obrazně řečeno, objednávku i platbu dneska zvládnete na dálku). Automobilka sice jistý tlak vyvíjí ale v zásadě s tim nic nezmůže, a je jí to tak trochu jedno - z jejího pohledu je prodané auto tak jako tak.

Nelíbí se to samozřejmě jednotlivým dovozcům na trh, na druhou stranu zakázat prodávat auta zákazníkovi jenom na základě toho že je z jinéno státu nelze.

0/0
2.6.2018 12:41
Foto

I45v56a59n 82K81o92p12t81a 5137382221257

Prodají to třeba Němcům. Levněji než od německého dovozce a přesto s pěkným ziskem. V Německu jsou na to specializované firmy “auta z EU” nebo to delaji i prodejci ze koupi v Čechách a prodají místnímu zákazníkovi.

0/0
2.6.2018 22:59

P43e73t52r 26B68á35č60a 8715566235645

Je mi celkem jedno kdo to kupuje, problem je, ze rok od roku ridi cim dal vic nemehel. A to by melo zajimat vsechny predevsim.

+12/0
2.6.2018 11:22

J27i58ř86í 48S47c74h80w49a27c32h 8168704768466

Aha, ty máš na čele napsáno "nemehlo" , tobě žádné auto neprodam....

+1/0
2.6.2018 16:31

P16e43t89r 71B22á95č21a 8865696805905

Tak jsem to presne myslel....

0/0
2.6.2018 22:34

S30t33a30n66i89s85l22a31v 91K41r33e93j54c64a16r 6317886943924

Nu pravdou je to, že je dobře, že se prodají !! A nejsou češi odkázáni pouze na "ojetiny" z autobazarů celého světa. Svědčí to o úměrné koupěschopnosti českého člověka. Ono dát za auto několik set tisíc, je dnes podobné jako v socialismu dávat sedmdesát pět tisíc za žigulika. Pravdou je i to, že asi pro mnohé je to i dnes spekulativní investicí, kdy i před uplynutím záruky auto končí v autobazarech. Pro podnikání v autoprůmyslu jsou ti dnešní neználkovští nemehla darem. Nedokázat si udělat sám běžnou údržbu vozidla je mlýnem na autoservisy a autoopravny různého stupně znalostí a šikovnosti.

0/0
2.6.2018 17:43

M36a12r74t79i61n90a 69D10v44o27ř53á40k88o15v57á 3264513590824

Přesná čísla by byla, kdyby ministerstvo dopravy dokázalo za 25 let udělat veřejný registr - jedna excelovská tabulka s SPZkami.na internetu.

+2/−4
2.6.2018 11:01

V37á45c92l49a84v 14P81o49u45s17t15k73a 3320911762

Proboha proč? K čemu by vám to bylo?

0/−1
2.6.2018 12:46

J53o87s55e53f 68Č74e29r85v77e14n47i11c44k87ý 9969474641713

A kdyby ten registr už byl, tak tady budete mezi prvnímu nadávat, že SPZ/RZ vašeho auta je veřejně přístupná a každý si může zjistit, že to auto je vaše. Někomu uděláte myšku a on vám přijde nafackovat.

0/−1
2.6.2018 18:39
Foto

I15v66a56n 43K62o88p74t78a 5507342911387

To bybjeste museli mít čísla od leasingovek. Kolik toho mají firmy a kolik soukromé osoby. Koupíte soukromé na leasing a v TP je jako majitel firma s icem.

0/0
2.6.2018 23:02

S52t30a48n22i61s68l70a97v 90K17r17e58j24c44a46r 6137476613474

Ale leasing vám po x měsících končí, a vozidlo legálně přechází pod váš majetek. Je to věcí jak se na to člověk dívá. Ano, pokud je člověk za vodou, může nakupovat bankovním převodem. Ale věřím, že tento způsob volí jen několik procent. I ti majetní sáhnou po úvěru a splátkovém kalendáři. U firemních manažerů a jejich manažerských vozidlech všech značek je přehlíženo i to, že tyto služební vozidla využívá celá manažerova rodina. je otázkou, a zajímavostí, kolik postmanažerů a rodinných příslušníků využívá zkušenosti nabyté právě i s firemními vozidly v následném soukromém životě.

0/0
3.6.2018 10:29
Foto

I68v50a11n 26K34o29p20t35a 5657782881337

To nic nemění na tom že nově registované "soukromé" auto. I u vyloženě privátních zákazníků. Je nejdříve registrováno na firmu, IČO, ne na toho privátního zákazníka.

Pokud tedy nevyužije úvěr, kde jste majitelem auta od počátku. Leasing ́= první registrace na IČO. Leasing = že jste ve velkém TP uveden jako druhý majitel až po doplacení všech splátek.

0/0
4.6.2018 9:57

P94e93t49r 61Č27e61r31m36á38k 9768665809960

No a to je ještě komplikovanější protože v TP je u auta na klasický leasing (ne operák) uveden už přímo uživatel (tedy klidně soukromník) coby “provozovatel”. Takže registr má defacto jiné údaje než automobilka.

0/0
4.6.2018 16:40
Foto

I59v97a28n 27K51o70p41t88a 5857322871507

Auto jako soukromá osoba na leasing jsem měl. Na 100% tedy vím že ve velkém techničáku byl jako majitel vozidla uvedena leasingovka, já jako soukromá osoba jsem byl na malém techničáku uveden jako provozovatel. Kolonka C.4. Provozovovatel je vlastníkem vozidla. a)ANO b) NE .Z pohledu registru (dle velkého TP) tedy auto registrované na IČO.

Já osobně jsem byl ve velkém techničáku uveden až po skončení leasingu jako druhý majitel. Do té doby o mne ve velkém TP ani zmínka. Do skončení leasingu velkým TP ani nedisponujete.

0/0
4.6.2018 18:35

P13e24t92r 50Č43e14r28m11á82k 9228645749820

Mýlíte se, v technickém průkazu jsou právě uvedeni provozovatelé (v hlavní kolonce), majitel skutečně pouze pod poznámkou že provozovatel (tedy ta hlavní osoba) není vlastníkem. Proto pokuty jdou rovnou k provozovateli a nikoliv k majiteli.

Po skončení leasingu se pouze uvede do poznámky že je vlastník shodný s provozovatelem.

0/0
5.6.2018 13:33
Foto

I29v51a25n 34K19o91p83t30a 5297732301907

Vím co jsem měl na techničáku napsáno.

Ve velkém TP jsou kolonky C2.1. a C2.2. vlastník a poté C1.1 a C1.2. provozovatel. Právě koukám na TP. Vlastník je uveden nad provozovatelem. Po skončení leasingu se změní vlastník v kolonkáchC2.1. a C2.2.. Vlastní zkušenost. Jste tedy formálně druhý majitel.

Jen pro zajímavost v AAA to znamenalo -25.000Kč z výkupní ceny když jsem si u nich nechal udělat nabídku. Protože jsem byl "druhý" majitel.

0/0
6.6.2018 10:52

P17e23t17r 57Č44e18r70m60á20k 9238475389840

Já mám ten techničák dokonce stále doma, a jak píšu - provozovatel vozidla stále stejný, v poznámce v úředních záznamech uveden vlastník a poté po skomčení leasingu poznámka že vlastník shodný s provozovatelem. Tedy vyplněné stále je jedna hlavní kolonka a tedy jeden majitel.

0/0
6.6.2018 15:36
Foto

I93v71a47n 78K24o47p42t52a 5447322291257

Tak asi rozdílný přístup úřadu. Já ten TP už nemám ale jak jsem psal. Jako vlastník byla leasingovka já zapsán jako provozovatel, po skončení dálší záznam.

0/0
6.6.2018 17:22

P63e76t40r 14Č29e83r49m71á58k 9368905219530

Právě, a o tom jsem mluvil - že data jsou stejně značně nerelevantní protože každý ze zdrojů si do nich započítává údaje jinak.

0/0
10.6.2018 11:16

J48o13s93e23f 71M15i13c86h49a24l29č45í51k 1148369865489

Článek jsem sice celý nečetl, ale všiml jsem si zvýšeného výskytu exportních značek na autech a to i přímo v "showroomech".

0/0
2.6.2018 10:57

P71a90v87e42l 79T41r39u56k89s39a 3963657362673

Jasne.. XLS s par milionama zaznamu, vcetne majitele, adresy, jestli ma auto na leasing. At je pekne na prvni pohled..... moment, k cemu, ze to ma byt dobre? :-)

+1/0
2.6.2018 11:24

P80a36v35e74l 43T48r38u72k27s25a 3373247612213

Pardon...vedle. To melo byt na pani Dvorakovou ;-)

0/0
2.6.2018 11:24

R67o77b78e22r83t 20M63á10s32l21o 1681711637667

Dělat národní statistiku prodeje (jakéhokoliv zboží), když je volný zboží přes hranice je poměrně obtížný (možná spíš nesmyslný) úkol, jehož výsledkem jsou hausnumera a dělat z nich nějaké závěry je naprosto pochybné.

Je to někde na úrovni porovnávání prodejů v Horní Lhotě a Dolní Lhotě. Statisticky bylo zjištěno, že v Horní Lhotě se prodá ročně auto na každého desátého obyvatele, kdežto v Dolní Lhotě nula. Lze z toho vyvozovat dalekosáhlé závěry o tom jak v Horní pořád jezdí a v Dolní auta nepotřebují. Realita je ovšem taková, že Horní autoprodejnu mají, kdežto v Dolní ne.

+3/−1
2.6.2018 9:19

L80e75o16p30o22l56d 48P19r26o39k92e48š 8199984727

Chcete říct , že Magistráty po poslední výměně počítačové základny za stamiliony , nejsou schopny zjistit počet nově registrovaných aut. Každé auto v Česku má snad značku.

+3/−5
2.6.2018 7:51

R72o14m64a78n 28P88o21l59á83č81e26k 5146809135

Četl jste článek? :-D

+8/0
2.6.2018 7:54

L23e16o71p83o71l90d 50P18r17o12k15e71š 8579614497

Ano Píšou - kdo kupuje je záhada. Pokud je zaregistrováno v ČR tak to záhada není.

+2/−5
2.6.2018 8:19

V29á45c10l64a36v 59P17o14u91s45t76k69a 3250311482

Tak znovu, četl jste článek?

+9/−2
2.6.2018 8:23

L95e52o66p16o12l33d 31P63r46o18k32e63š 8959624737

Já jo , to Vy s toho děláte neřešitelnou zápletku.

+2/0
2.6.2018 8:57

P55e40t59r 20S64p45a25t48z54i52e16r11e78r 7484942315354

no kdyby jste ho četl, tak tam je velice přesně vysvětleno jak to je s registracemi a pak na otázku jestli jste ho četl, napíšete jen část nadpisu, který je proti článku samozřejmě zavádějící...takže jen díky vaší odpovědi to vypadá, že jste článek nečetl, ale jen nadpis, protože pokud by jste ho celý četl, tak nemůžete psát nic o registracích.

0/−2
2.6.2018 9:04

V86á67c15l62a15v 51P59o26u97s80t63k56a 3140951202

Ne, tu z toho děláte vy.

+1/0
2.6.2018 9:33

L50e27o88p45o19l15d 66P12r80o13k22e62š 8949314517

Jaká informace Vám uniká?

0/0
2.6.2018 9:44

V24á51c85l95a75v 38P56o21u50s88t98k93a 3650641612

Mě samozřejmě žádná, já narozdíl od vás nekladu otázky na které jsou odpovědi v článku.

0/0
2.6.2018 9:47

L91e49o56p95o59l60d 59P58r21o29k30e65š 8339584917

Když je to jasné , o čem je článek.

0/0
2.6.2018 9:53

V87á63c93l55a66v 21P69o17u29s81t93k16a 3480561202

Zkuste si ho přečíst.

0/0
2.6.2018 11:23

M21i10r47o29s20l71a16v 98R70y90š64a92v74ý 9761552716320

Proč se, pane Poustko, opakovaně ptáte na to, jestli dotyčný článek četl, proč nenapíšete rovnou, co jste zjistil, co rozporujete?

+3/0
2.6.2018 10:39

V61á57c11l45a98v 19P97o49u32s42t37k24a 3650541202

Pan Prokeš se podivuje nad tím, že magistráty se systémy za miliony podle něj nejsou schopny zjistit počet registrovaných aut. V článku je to jasně a srozumitelně popsáno, což by měl vědět, kdyby jej četl.

0/0
2.6.2018 11:25

M12i11r18o29s27l14a48v 30R80y64š33a64v11ý 9281932406720

OK, ale proč jste to nevysvětlil rovnou, jinak, co a jak je v článku prásno, objasnil to a ne se opakovaně ptát na to, jestli dotyčný četl článek? Tou vaší otázkou jste vůbec nic neobjasnil.

+1/0
2.6.2018 12:10

M19i70r53o89s54l74a21v 89R49y78š86a38v78ý 9841142456530

v článku prásno = psáno, sorka za chybičku

0/0
2.6.2018 12:13

V90á73c67l35a53v 28P23o37u29s79t75k53a 3950311372

Co chcete komu vysvětlovat?

článek: "...rekordních 271 595 nových vozů v roce 2017....."

pan Prokeš: "Chcete říct , že Magistráty po poslední výměně počítačové základny za stamiliony , nejsou schopny zjistit počet nově registrovaných aut..."

Mohl bych vzít pastelky a nakreslit to, ale pochybuju že by to mělo valný smysl.

0/0
2.6.2018 12:43

Najdete na iDNES.cz