Diskuse k článku

Poučení z dieselgate: EU chce kontrolovat i už prodávaná auta

Evropská komise v minulém týdnu zavedla opatření, které přináší průběžné kontroly prodávaných aut. Eurokomisařka Elzbieta Bienkowská, jedna z hlavních bojovnic svaté války proti naftovým motorům, má jasno: dieselová auta to mají spočítané, je to technologie minulosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D25a32v43i27d 84J69e59ž18e35k 8832440295470

Upalte někdo tu čarodějnici v dieselu!! ;-O;-O

0/0
11.6.2018 10:49

D42a76n18i82e16l 29T83s78c83h93e39r54n57a82y 2755942609982

A jaky podil na tvorbe emisi (CO2) ma elektromobil, kdyz tu elektrinu vyrabeji predevsim tepelne elektrarny? A ze vyroba predevsim baterii je neekologicka to uz neresi vubec

0/0
7.6.2018 16:17

D39a93n86i46e38l 12T38s46c52h72e23r10n76a33y 2275662139962

Diesel ma o 30procent vyssi ucinnost, a je ekologictejsi, ale EURO 5 a

6 zavedla takove nesmysly, ze exhalace jsou nebezpecnejsi nez u EURO 3. A bez rozdilu, zda jde o benzin ci naftu.

0/0
7.6.2018 16:11

M65a92r88e43k 25H47r29u70b43y 6877892821228

Takhle dopadneme s kvo-kvo-kvotami na zeny v dulezitych funkcich.

Kategoricky rozhoduji o necem, cemu absolutne nerozumi a kdy dopad sveho rozhodnuti si ani neumi predstavit:-/Rv

0/0
6.6.2018 16:41

T79o33m55a96s 76V73a28g76n41e59r 8870614797

V jednom nejmenovaném městě kde žiju vyhrála jistá společnost výběrové řízení na provoz elektrifikovaných autobusů MHD, kdyby nebylo klasických dieslových tak by se důchodci nedostali do Kauflandu neboť elektrobusy mají pořád nějaký problém. Nafta zde byla, je a ještě dlouho bude.

0/0
5.6.2018 11:27

J80a27n 11H50r21u42b44ý 6565343276210

Pryc s diesly.

0/−2
5.6.2018 8:17

J49a21n 73V66o15t56a40v68a 3784530467689

až nebude stát e-Golf 2x tolik jako obyčejný benzínový/naftový a nabídne mi rozumný dojezd aspoň 400 - 500 km budu o tom uvažovat. A klidně investuju i do střešních solárních panelů, abych ho měl jak nabíjet. Ale že elektromobily v masovém měřítku v nejbližších 20 letech nahradí klasická paliva, to je chiméra. Není na to vybudovaná infrastruktura a při tempu výstavby dálnic u nás ještě dlouho nebude...

0/0
5.6.2018 6:45

M26a44r64e85k 31H79r64u52b76y 6107792901938

Eurokomisari naridi a bude to tak, bez ohledu na nejakou realitu.;-)EURv

0/0
6.6.2018 16:42

V53í32t 48H77o18l55l74e75r 8247382972296

takže nákladní auta budou jezdit na elektriku ;-D

0/0
4.6.2018 17:33

J81a18n 24V25á32c74l57a11v62í58k 3722206611529

Některá už jezdí.

0/0
4.6.2018 20:36

D61a80n93i72e70l 12T28s91c38h41e11r70n58a71y 2385532119212

nevim ale v te fronte co pravidelne stoji a kouri v Praze jsem zadne nevidel

0/0
7.6.2018 16:13

L89a38d30a 26B15r78y66c 4482374380231

U nas v ulici, bydlela nejaka benkovska, moc rozumu nepobrala, a mlatila manzela.

Kdovi, treba je s tou europani nejaka pribuzna...

+1/0
4.6.2018 14:12

P58e59t76r 74H89o63r45á44k 1229663489574

V pořádku, je třeba na smrdutý diesel přitlačit. Dosavadní benevolence nikam nevedla a stála desetitisíce životů.

0/−12
4.6.2018 11:58

P52e63t23r 14B42á46č37a 8845566785155

miliony !

+9/0
4.6.2018 12:12

R70i34c24h48a31r44d 94V94a21c64e55k 5931288442328

Miliardy !

+8/0
4.6.2018 12:25

L11a28d73a 40B96r77y52c 4112444680361

Kdyz to tady tak procitam, nebyla bomba na nagasaki, ci hirosime, taky na naftu???

+2/0
4.6.2018 14:14

Z73d95e23n23ě89k 90H24á63j80e62k 6357172510253

A Horák měl kliku. Svět není spravedlivej.

0/0
4.6.2018 19:37

P77e44t46r 38P77o33s25p35í88š45i92l 4268304156196

Valná většina emisí z nafty pochází z nákladních aut. Takže zákazem osobáků si stejně moc nepomůžete. A žádnou jinou alternativu pro nákladní dopravu stejně nemáme.

+4/−1
4.6.2018 13:22

J57o21s33e56f 17Š79o23l41t85e56s 8144778490983

Ehm, ale ty náklaďáky nejezdí po městě.

0/0
4.6.2018 19:32

J84a72n 49V50o24t70a87v17a 3174270477319

no a?

0/0
5.6.2018 6:39

M63a47r12e88k 42H83r44u50b49y 6767772121728

Jiste, to zbozi chodi do obchodu pesky;-)

0/0
6.6.2018 16:42

T74o77m59á73š 87K37u19c54h46a81ř 3377741778971

Nebudu komentovat blábol o mrtvém dieselu, ale požadavek na průběžnou kontrolu, že homologovaný vůz stále vyhovuje, už tu měl být dávno. Výrobce nějaký model vyrobí, upraví aby prošel ve spřátelené zkušebně a pak vesele vyrábí, zlevňuje výrobu, mění SW (který má na vše od emisí po bezpečnost zásadní vliv), ale stále pod původním homologovaným typem. Ty ověřovací kontroly klidně mohly být i častější, např. minimálně jeden kus ročně od modelu, kterého se prodá víc jak x kusů a až u těch měně prodávaných losem.

+2/−2
4.6.2018 11:25

R50i70c54h32a90r71d 71V38a73c64e17k 5531408122708

Už řadu let se provádí kontrola shody výroby u schválených vozidel (motorů). Kontroluje se nejen to, jestli výrobce nemontuje z neschválených dílů, ale i emise - výsledky výrobce ukládá a pravidelně předkládá při kontrole. V případě pochybností kontrola může provádět své emisní testy.

+3/0
4.6.2018 12:30

S49t21a84n22i41s69l34a16v 79K42r48e48j80c92a91r 6787966693214

Osobně jsem v klidu. Pravidelně jezdím na kontroly do STK a servisu. Takže je to o vzdělání a umění servismanů . Zatím bylo vždy vše v pořádku a za odpovídající ceny. Je to na každém, ale papír z prohlídky je nad pochybnosti.

0/0
4.6.2018 12:58

P15e76t83r 68P33o71s69p13í38š48i88l 4748954496306

Oni o voze a Vy o koze. Jinak tomu Vašemu příspěvku nerozumím. Ale hlavně, že máte ten papír. Když dám technikovi úplatek, tak projde všechno. Navíc kontrola emisí na STK a homologační měření jsou 2 sakra odlišné věci.

0/0
4.6.2018 13:20

P40e12t93r 35Č38e27r57m77á75k 9348305609660

Nebyl a není k tomu důvod. Není znám žádný případ toho kdy by výrobce v průběhu výroby změnil v rámci danéno modelu něco tak aby se změnily paramtery udělené homologace. To se prostě ještě nestalo. Takže klidně ať kontrolují, jenom je to naprosto zbytečná činnost.

0/0
4.6.2018 16:29

P61e88t94r 83P81o69s97p42í11š31i19l 4268904496926

A tu chytrou paní eurokomisařku bych nechal, aby si osobně prohlédla, jak vypadá tady okolí polských hnědouhelných elektráren (ano na tu ekologickou elektřinu, kterou propaguje v autech) a aby si prohlédla jak vypadají světové doly na kovy, které jsou nutné pro výrobu akumulátorů. Ono by se jí třeba trochu otevřely oči a pak už by třeba poznala, že nic není tak skvělé, jak se může na první pohled zdát.

+1/−1
4.6.2018 11:18

J13a84n 16V20á31c33l24a26v54í76k 3192536521869

To je polské specifikum, jinde jsou i ty hnědouhelné elektrárny čistší.

0/0
4.6.2018 20:48

P88e84t50r 11P71o70s36p26í79š58i14l 4108364366266

"Diesel to má spočítané" prohlásila eurokomisařka, načež se nechala odvézt služební Audi A8 a samozřejmě v naftě....

+15/0
4.6.2018 11:09

V86í25t 17K93o42u61b30a 6576210164248

Odletěla soukromým tryskáčem

0/0
5.6.2018 10:38

V74á10c20l42a80v 97P37o15l84á51k 1595212900220

Všechna tato opatření mi připadají jako by chtěli, aby obyčejné radiovky byly bez aut a ulice ve městech a silnice se uvolnili pro vyvolené.

+1/0
4.6.2018 11:05

P65e86t96r 90B12á37č89a 8625956955645

Tohle jsou lidi co tahnou EU ke dnu.

Juncker a cele jeho banda liberalu, to je vykvet politiky.

0/0
4.6.2018 10:58

M13a39r77t86i77n 52N69o12v43o64t51n73ý 7293465220865

Doporučuji si přečíst, co to ten liberalismus je. Potom vás už ani nenapadne Junckera nazývat liberálem.

0/0
4.6.2018 13:36

A69n49t29o95n22í79n 14S79e64b33e91r17a 7753468860319

Ono už dávno měli zakázat naftu do osobních aut. Nechali to zajít moc daleko. Toto se mělo řešit už před 20 roky. Nafta v osobáku je největší slhání EU dlouhodobé. Jako omezovat to ted když je zvyk že firmy mají naftu a lidi benzín. To už je jen omezování podnikání.

+2/−8
4.6.2018 10:43

V67á72c77l63a71v 63Z20e32l22i97n13k52a 2262660113772

Když oni na druhé straně chtěli a stále chtějí bojovat proti tomu strašně zlému CO2, které nás tu všechny zahubí. A diesel má holt emise díky vyšší účinnosti výrazně menší. Hlavně u těžších vozidel s velkými objemy motorů je ten rozdíl hodně výrazný.

+6/0
4.6.2018 10:45

J32a33n 19B96u71b14i57k 9362921892647

Euro 6c v dieselu má emise CO2 tak nízké, že všechny benzínové motory mohou jen závidět

A ze všech škodlivin o nenáviděné CO2 jde komisařům nejvíce 8-o

+3/−1
4.6.2018 10:48

V20á78c90l47a70v 11P41o51u17s47t18k44a 3520811282

Přitom úplně zbytečně.

+5/0
4.6.2018 11:01

R28o89b56e93r82t 92A29d44á80m81e55k 5327210871

Na nabíjení všech osobních automobilů v EU, pokud by byly pouze na elektřinu, bychom potřebovali dalších 20 terrawatt elektrické energie. Už dnes mají v EU elektrárny problém s pokrytím poptávky a hrozí black-out větším městům hlavně v Německu a Francii. Maximální výkon Temelína jsou asi 2 TW, uhelná el. má mezi 200-600 MW. Znamená to, že by se v Evropě muselo postavit minimálně deset dalších jaderných elektráren, nemluvě o energetické infrastruktuře za stovky miliard eur. Tzv. obnovitelné zdroje (ve skutečnosti nic jako obnovitelný zdroj el. energie neexistuje) poptávku nepokryjí ani omylem.

+6/−1
4.6.2018 10:38

P80e39t91r 70P32e67t24r 6733892688983

To jsou jenom pohádky. Jsem zastánce elektromobilů a nových technologií a uznávám, že ještě nejsou tak vyspělé aby mohly nahradit stávající spalovací motory. Ovšem ty pohádky o tom, že by zkolabovala síť jsou prostě totálně lživé. Ty elektromobily se tu nevyrojí přes noc, migrace na ně bude trvat pěkných pár desítek let, navíc půjde jen o osobáky a ještě k tomu ne o všechny (takové vlaky či kamiony na elektřinu fakt nebudou, ne v dohledné době). Prostě ten proces přechodu bude trvat pozvolna a dostatečně pomalu na to, aby se s ním vyvíjela i přenosová síť síť, popřípadě se dobudovávaly elektrárny (ono to jádro stejně zase přijde i němcům vhod, protože až se budou rozhodovat, zda mít 10 uhelných nebo jednu jadernou tak se raději přikloní k jádru).

Takový obchoďák v Praze žere energie jak několik desítek elektromobilů zapojených do sítě naráz a nemám dojem, že by hořely rozvodny a tavily se dráty. Co takové sklárny a hutě? Ty měly odběr jak krajské město a taktéž žádný blackout nenastával. Navíc spousta těchto velkých průmyslových fabrik už nefunguje takže nespotřebovávají energii. Elektromobily mají spoustu dětských nemocí a omezení ale přenosová síť to opravdu není. Ta se bude muset vyvíjet tak jako tak. Navíc něco spotřebovávají i rafinérky a ty budou moct jít částečně mimo provoz.

A blackout v Německu a ve Francii je čistě politický problém právě kvůli jádru. A politika je o lidech, ne o technologii.

0/0
4.6.2018 13:50

P43e48t81r 87Č75e38r36m13á51k 9688755539470

Pravda je někde uprostřed - současná síť by skutečně začala kolabovat okamžitě už při malém nástupu emobility, a taková ČR by jen pro pokrytí spotřeby osobních aut potřebovala další 2-3 temelíny.

Na druhou stranu je pravda že tím že při pozvolném nárustu se to v horiznotu 50let dá řešit a potřebné zdroje a přenosovou síť vybudovat.

0/0
4.6.2018 16:33

J67o53s32e97f 60Š55o10l77t72e36s 8424578490453

Není to pravda. V případě 1 milionu elektrických aut byste ročně potřeboval navíc 2,5–4 TWh. ČR ovšem ročně vyrobí 81 TWh. Ten nepoměr je myslím zřejmý.

0/0
4.6.2018 19:44

P19e43t45r 39Č23e27r67m79á51k 9608675369440

Je to pravda, dnešními dopravnímu výkonu iad by při plné elektrifikaci odpovídalo zhruba 20TWh, tedy na pokrytí toho nárůstu by byl potřeba ekvivalent min. dalších 2x dnešních Temelínů. Jak říkám - vzhledem k časovém horizontu kdy by to teoreticky mohlo nastat to není nereálné, jen je potřeba si to uvědomit včas.

0/0
4.6.2018 20:00

J87o77s87e89f 30Š83o91l91t58e41s 8814258490333

Nemelte si tu furt svou a uveďte tu nějaký reálný výpočet. Roční výroba ČR je 81 TWh a spotřeba necelých 60 TWh. Zbytek se vyváží Jaké dva Temelíny navíc bychom potřebovali? Denní průměrný nájezd každého auta u nás je asi 35 km. je tu 6 milionů aut. A každé spotřebuje na tuto vzdálenost denně asi 7 kWh. Počítat jistě už umíte sám. Nicméně vychází to tak, že pro plnou elektrifikaci by bylo potřeba 15 TWh. Vzhledem k tomu, že vyvážíme zhruba 22 TWh, tak pokrýt to by nebyl problém. Navíc zhruba 20 % veškeré elektřiny v ČR se spálí v rafineriích...

0/0
4.6.2018 20:09

P88e10t13r 52Č73e58r70m56á60k 9898105499180

Kdybyste přestal plácat nesmysly a držel se čísel tak jsme právě tam co píšu - což sám dokonce potvrzujete (akorát tím že tomu nerozumíte vám to nedošlo). Když opomenu že se tu nic nepřepočítává z žádných průměrných nájezdů atd. ale je tu jasně dané číslo - dopravní výkon iad, tak pokud umíte počítat dostanete se skutečně k těm cca 20TWh co píšu. To jeden Temelín neutáhne, takže je to jak píšu ekvivalent minimálně dvou - s přihlédnutím že se bavíme pouze o iad, pro potřeby vhd a dalších druhů dopravy tom pochopitelně budou další násobky. R^

To že si naivně myslíte že bilanční přebytek energetiky v rámci ČR je snad nějaká fyzicky volná energie je skutečně pouze k pousmátí, to samozřejmě není a nikdy nebude. ;-)

0/0
4.6.2018 22:32

A58l89e64x 42K77o75u62b17a 6290412544261

Temelín že má 2TW? Kde těch extra 1998GW vzal? :-)

0/0
4.6.2018 19:26

J18o26s55e18f 39Š91o64l64t55e20s 8284608590273

Neřešte. Lidi si vždycky někde přečtou nějakou kravinu a pak to prohlašují za moudro světa.

0/0
4.6.2018 19:45

M27i85c96h22a55l 21K53o31h84o72u27t85e64k 4177334769806

Bych tu blbku jednou poslal z Polska do Bruselu v tom jejím elektroautě. Po dvou dnech věčnýho nabíjení by ji trefil v půlce Německa šlak a byl by od ní pokoj...

+13/0
4.6.2018 9:57

J70i20n86d19r12i59c38h 98K39u81c32h32a60r 1767194307339

Ono si mnoho lidí neuvědomuje realitu. Reálný dojezd Tesly S je 350km. To znamená, že pokud budou nabíjecí stojany stejně často jako benzínka, tedy cca co 50km (což nejsou ani náhodou), musíte po 290km začít hledat kde nabít (může být zavřeno, baterie není dobré úplně vybíjet). Pokud k takovému stojanu přijedete a bude před vámí jedno auto, dříve než za hodinu neodjedete (u benzínu je to cca 10 minut). A za tu hodinu čekání (30 minut nabíjení) nabijete na nějakých 70-80%, tedy reálně na dalších 280km, ale pokud máte rozum tak kolem po 200km začnete opět hledat kde nabít

Pokud máte garáž kde lze nabíjet přes noc a jezdíte 10km po městě, pak ano. Ale jinak je to zatím krajně nepraktické

+3/−1
4.6.2018 10:02

Š54i76m43o11n 54M88a19r83t48y73n47e29k 7153555613956

Ale zastánci Tesly Vám napíšou krásné argumenty jak je to dobré. Jak jim čekání na dobytí nevadí, protože si dají kávu/oběd/svačinu a jak je velice hustá síť dobíjecích stanic a tam kde náhodou nejsou (jako v ČR) tak do pár let budou na každém rohu.....

+2/0
4.6.2018 10:09

A81n28t30o77n94í93n 34S30e13b35e87r97a 7533518710729

Ti co mají teslu nemají jen jedno auto. Mají Teslu na popojíždění a pak normální auto na cestování. Nevbo si na dlouhou cestu normální auto půjčí.

Ale do 500 km z jendou pauzou je to s Teslou v pohodě. Pak nabíjete na místě a pak jednou před odjezdem a zase jen jedna přestávka.

Je to sice otrava. Já mám s benzínem dojezd přes 1000 km, takže za dovču čerpám jen jendou. Tak si to neumím představit pořád řešit nabíjení. Mně stačí už ten mobil......

+1/0
4.6.2018 10:40

Najdete na iDNES.cz