Diskuse k článku

Elektrický Nissan Leaf má jeden pedál na všechno a jezdí za pár korun

Na jedno nabití ujede přes 200 kilometrů a i doma jej stihnete dobít přes noc. Při jízdě si užíváte ticha v kabině, zejména v kolonách oceníte řídicí asistenty. A za provoz zaplatíte stejně, jako kdyby váš diesel bral jen 2,2 litru na 100 kilometrů. Dopodrobna jsme prozkoumali Nissan Leaf.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R76i51c70h67a40r29d 35M60i14c14h19a13l56o64w69s82k65i 1161159855666

Tak tomu se říká slepá ulička a žádný pokrok. Doporučuji další článek až to ujede dvojnásobnou vzdálenost a bude to stát polovinu dnešní ceny a nabito bude na plný dojezd za dvě minuty.

+1/−2
14.6.2018 8:10

M94a95r85t70i84n 69K87a46r15á79s61e36k 9738293548448

No zadny pokrok, pred par lety se za stejnou cenu dalo koupit malicke Mitsubishi iMiEV resp jeho klony, s dojezdem pri usporne jizde 100km, a dizajnem kteremu se ani neda rikat dizajn...

0/0
14.6.2018 9:36

Z67d62e81n72ě63k 20Z75á55l41i97š 2905534757783

Jezdí za pár korun.;-D To bude hodně párů korun. Vezměte cenu baterie, podělte ji předpokládaným počtem najetých km za životnost a přičtěte cenu elektřiny na dobíjení a máte skutečnou cenu. Ta koncová suma je všechno jen ne levné ježdění. A ty kecy o slabší nabíječce si autore strčte za klobouk. Každá zásuvka má jištění, takže hrozí maximálně výpadek jističe. Předkládané obavy jsou ve skutečnosti hladovost výrobce auta, který předpokládá další zisk z prodeje druhé silnější nabíječky.

+4/−2
13.6.2018 13:53

J70i12ř71í 81S55c83h95w54a59c47h 8248974348576

baterii už máš v ceně auta ;-)

+2/−1
13.6.2018 16:24

Z76d81e44n25ě47k 35Z47á52l14i93š 2405854197253

Jenoho dne baterie doslouží je třeba koupit novou. Nebo nové auto. Kolik baterie vydrží nikdo neví. Ani sám výrobce. A levné ježdění je kde???????

0/−1
15.6.2018 21:10

J53o71z96e91f39a 11N90o33v11a47k97o59v44a 7226135430584

Slepa vyvojova vetev.. Osobne sazim na vodik - rychle tankovani - moznost vyroby v ramci synergie s chemickym prumyslem..

+4/−2
13.6.2018 9:48

A84d28a78m 59M62a75l15ý 4490407272971

a proniká stěnou nádrže Rv

0/0
13.6.2018 11:02

J77i50ř68í 74S79c11h86w50a31c67h 8328654528806

náklady na "tankovací místo" mnohonásobně vyšší

cena vodíkového auta ještě vyšší než toho bateriového

+2/0
13.6.2018 13:24

R95o26b87i90n 35Ž48i69ž44k75a 2108904466936

bateriová za sebou mají narozdíl od vodíku intenzivní vývoj, cena má potenciál jít dramaticky dolu.

a nepřepočítával bych to na tankovací místo, ale na tankovací KAPACITU. Elektromobil zabere tankovací místo na minimálně desetkrát delší dobu než vodík.

0/−1
13.6.2018 17:23

L18a31d85i89s70l72a34v 32S95l39e84z63á21k 4258923

Tak pokud nabíjíte doma přes noc, tak žádné tankovací místo ani zabírat nemusíte.

+2/0
13.6.2018 17:38

P36a96v62e61l 35K77u66t58i27l 9580146783379

Zabere ale za cenu vodikove plnicky mate 30 rychlonabijecek. Navic verejnou nabijecku potrbujete jen vyjimecne, vodik doma nevyrobite ani nenatankujete. Provoz na vidik je 4x drazsi nez na benzin.

+1/0
15.6.2018 7:11

O43n74d67ř82e43j 17Č78a29p45k77a 6611921273574

Objem výroby u bateriových aut je podstatně vyšší, aut na palivové články je zatím minimum. Taková Tesla Roadster taky stála v době uvedení raketu.

Mnohonásobně dražší "pumpa" ano, ale taky s mnohonásobně vyšší hodinovou kapacitou, auto je odbavené srovnatelně rychle jako u LPG/CNG. A nejspíš se obejdu bez posilování elektrické přípojky, tady bych si na rozdíl od superchargeru mohl vystačit s tím, co tam měla natažené původní benzínka.

Baterie je super pro příměstská auta, kde se to v noci nabíjí u baráku v garáži a v podstatě při běžném provozu nemám šanci narazit na limit té technologie - ale na velké vzdálenosti je palivový článek pohodlnější (možná kdyby byl supercharger v každém městě, nebyly u nich fronty a auto mělo dojezd jako Tesla S, tak i ta baterie jde použít - tam už se intervaly a doba nabíjení celkem shodují s tím, kdy by měl pauzu dělat i řidič).

0/0
14.6.2018 14:52

L98a85d13i36s23l32a76v 18S77l47e39z21á25k 4518713

Těžko říct. Doma si vodík nevyrobíte, ale FV panel na střechu si dát můžete. Někteří takhle dneska už jezdí, vodík je zatím ve hvězdách.

+3/−1
13.6.2018 17:37

Š68i41m65o93n 96M88a31r70t11y30n13e46k 7723905293106

Tak je to zajímavé svezení. Pro toho, komu to vyhovuje (jezdí málo, má kde nabíjet) proč ne. Ekonomika provozu je diskutabilní, ale výhodnější než podobné auto s benzínovým motorem to nebude.

+1/−2
13.6.2018 9:21

P68a17v30e66l 71F23l31a90j55š60h34a95n30s 5530317916365

Naopak, kdo najezdí moc, tak je to pro něj výhodné. Jde spíše o skladbu kilometrů, zda se jedná o relativně málo jízd s velkým nájezdem (typ obchodní cestující) nebo hodně jízd s menším nájezdem (kolem komína).

+1/0
14.6.2018 8:02

M57a75r46t95i97n 30K67a77r25á12s16e19k 9848133268588

Tak idealni je treba kazdodenni dojizdecka do prace 60km tam 60 zpet...

+1/0
14.6.2018 9:38

J46a69n 13D94l84o98u55h19ý 7744479450649

V modre zone nemuze “jen tak” parkovat elektro-auto. Musite si koupit parkovacku, tak jako vsichni ostatni, akorat majitel elektro-auta tam nemusi mit trvale bydliste a stoji to cca 100kc na rok.

+2/0
13.6.2018 8:10

F34i50l57i97p 21P19e25t24s81c14h69k85e 8616871566219

Máte to prakticky zadarmo, těch 100kč je administrativní poplatek za jakýkoliv úkon na magistrátu, alespoň tak mě to řekli:-)

0/0
13.6.2018 19:51

V24a80c70l56a17v 46V82a82v28r95a 3517574305367

elektromobil je velmi složité zařízení. Ne nejedná se o golfové vozítko. Má vysoko i nízkovoltové obvody, klimatizaci baterek, a řadu bezpečnostních zařízení a další. Baterky by měly vydržet plus mínus 6-7 let. A nejsou zrovna levné.

0/−1
13.6.2018 2:51

P30a60v84e13l 52K73u53t18i97l 9750876123759

Elektromobil neni uplne jednoducha hracka. V porovnani s vozem s pistovou technilogii jeto ale daleko jednoduzsi zarizeni. A na baterie a pohon mi dava vyrobce zaruku 8 let bez omezeni poctu km.

+2/−1
13.6.2018 6:16

J42a10n 27D42l95o52u43h94ý 7934769880569

To je vase iluze. U klasickeho benzinoveho auta se velice jednoduse stanovi problem - v nejhorsim se rozebere, vizualne vidim co je spatne, vymenim, slozim. U elektro auta pri jakekoliv elektricke poruse znamena stopku pro vase auto. Pak prichazi na radu diagnostika - mereni jetnotlivych obvodu a protoze to je urcite delane smd technologii, pak takovej porouchanej tišťak budou resit “vymenou”. A to budou letat deseti tisice za kazdy takovy tistak. Jako priklad vymena poskozene zakladni desky notebooku stoji cca 10 000kc ;-) a to v dnesni dobe NENI zadnej technologickej zazrak.

+3/−2
13.6.2018 8:17

P86a67v73e79l 24K67u67t93i55l 9820186113579

Vážený pane, jste úplně mimo. Ani jeden z mých doposud 4 elektromobilů mě nikdy nikde nenechal. Na rozdíl od mých předchozích cca 7 spalovacích automobilu. A jelikož nyní mám v autě dokonce dva motory nepředpokládám že by mě někde nechalo. Výmnou se dnes řeší úplně všechno každá věc včetně stahování oken Turbodmychadla štrikovace a spoustu dalších věcí má svojí řídící jednotky.

+2/−1
13.6.2018 12:13

F44i81l66i16p 82P93e68t15s69c49h82k10e 8636541156859

Naopak, oprava a diagnostika závady je u elektromobilu jednodušší, jelikož to jsou všechno elektrické obvody. Kdežto mechanickou závadu v motoru, vám žádná diagnostika neřekne, je potřeba motor rozebrat.

+2/0
13.6.2018 19:54

J41a36n 83V95o56j64t16í79š38e82k 6172291175306

Jako kdyby moderní benzinový auta neměly žádný základní desky s tišťákama...

0/0
19.6.2018 3:19

P58a90v26e83l 61F69l76a88j20š81h29a50n27s 5270907786605

Samozřejmě oproti golfovému vozíku je elektromobil složité zařízení. Ale oproti dnešním spalovákům je elektromobil až primitivní stroj.

+1/0
14.6.2018 8:06

V22a62c18l24a56v 34V14a11v79r74a 3867774105857

Na zeměkouli bylo vyrobeno 300,000 těchto nepovedených Nissan Leaf od roku 2010. Tu věru není mnoho. Je to maličké autíčko jež se nabíjí normálně i 16 hodin. Rychlonabíjení jež rychle drahou baterii ničí, má trvat asi půl hodiny. Tady v USA jsem to neviděl než na autosalónech. Čechy zbožňovaná Tesla jež nikdy nebyla v zisku propouští skoro 4,000 zaměstnanců. Výrobu to údajně neohrozí, cenu však ani náhodou.

Ztratit ještě pár investorů z řad Bank, tak to mohou zavřít.

Dnes je lidem s mozkem známo že elektromobily nebudou nikdy cestou k modernizaci cestování. I když jistě budou pohony na palivové nejspíš vodíkové články jež jsou dnes už vymakané, levnější, lehčí a spolehlivější.

+3/−3
13.6.2018 2:48

L48a97d49i90s90l83a78v 92S44l19e52z25á12k 4758153

Uvidíme, VHS taky nebyl nejleší systém a vyhrál. :-)

0/−1
13.6.2018 17:41

P47a88v87e58l 31K94u66t98i16l 9120666213819

Nevim kde autor vzal ty elektrikarske moudrosti. To ze se jistice zpravidla kaskaduji od nejveciho po nejmensi je fakt ale neznamena to, ze bych za hlavnim jisticem 16 A nemohl mit silnejsi vedeni jistene 25A. Vim to proto, ze to takto i s revizi mam. Dalsi vec je, ze pokud ma auto nabijecku, ktera umi max 32A muzu mu vytvorit podminky pro to, aby odebirala treba tech 25A a plne tak vyuzila muj jistic. Takto bych tohoto leafa nabil za cca 6 hodin. Nabijeni elektromobilu lze zaroven dynamicky ridit v zavislosti na aktualnim odberu zbytku domacnosti tak, aby nedoslo k pretizeni jistice. A posledni vec, pokud si nekdo poridi elektromobil, zajisti si k nemu i distribucni sazbu D27d kdy kWh vychazi na cca 1,90 takze pak ekonomika vychazi uplne jinak. Navic si za tu cenu v noci i vypere a umyje nadobi.

+1/−2
12.6.2018 18:58

L80u94m89í20r 20V94i80t52h76a 2367107936802

Za hlavním jističem 16 A klidně můžete mít kabel tlustý jako stehno a jistič třeba 300 ampérový, ale když Vám do baráku poteče víc než 16 ampér, tak Vám ten hlavní jistič spadne a ty opičárny za ním jsou zbytečné :-)

+5/0
12.6.2018 19:02

P28a28v98e70l 40K31u38t95i41l 9850976283779

To je logicke, nicmene v clanku se psalo ze kdyz mam 25A tak za nim muzu mit uz jen 20A coz je hovadina. Napriklad v novych prumyslovych objektech je uplne bezne ze je hlavni jistic treba jen 16A protoze se nevi co bude potreba za prikon a dilenske rozvadece jsou jiz osazeny 32 A zasuvkami s jistici 32A dokonce s charakteristikou C

+1/−1
12.6.2018 20:08

J90i80ř97í 42S88c33h72w95a21c48h 8288414148166

mezitím ale musí být nějaký "měnič", který třeba z 3x16A udělá jednofázových třeba 1x25A nebo i více ampér ale při nižším napětí. Celkový výkon mezi jističi se nikdy nezvedne sám o sobě, to by pak bylo perpetuum mobile.

+1/−1
12.6.2018 20:48

V94á61c69l62a87v 63P50o75u48s98t44k70a 3440811852

Proč by tam měl být měnič a kdo mluví o zvedání výkonu? Kdo vůbec mluví o výkonu? Máte-li na hlavním 25A tak je jedno co je za ním.

0/0
12.6.2018 20:52

J49i18ř90í 91S42c14h98w53a43c46h 8758314838176

tak pokud mám hlavní jistič 3x25A a někde za ním z jedné fáze se bude brát 32 A, tak tomu hlavnímu jističi co hlídá 25 A to bude jedno, že mu jednou fází teče 32A? 8-o

+2/−1
12.6.2018 21:07

O78n79d39ř35e25j 42Č43a70p33k20a 6641371243424

To sice ne, ale za přípojku se platí podle hlavního jističe... myslím že příspěvek je o tomhle (instalace v baráku naddimenzovaná, protože co kdyby, hlavní jistič podle toho, co tam v současnosti je zapojené)

+1/0
12.6.2018 23:03

V97á97c27l88a89v 20P71o40u37s49t71k12a 3950171362

Asi tak. R^

0/0
13.6.2018 6:03

J25a21r41o65s68l69a29v 15V45o29l49a52v78k83a 6809361141881

Tak tady se píšou obzvláště o elektrice úplný blbosti. Ovšem postupné snižování (selektivita) je čistá pravda. Za prvé je úplně jedno co budete mít za 3x16 protože víc než 3x16 vám stejně hlavní nepustí. A za druhé bych rád věděl kdo vám na tohle dal revizi. Protože to vysloveně odporuje normám.

+2/0
12.6.2018 19:32

P66a54v45e29l 86K40u73t45i47l 9520896623229

Ja nepsal ze se to tak nedela a ze to nema opodstatneni. Cemu konkretne to odporuje? Jisticem jistim vedeni za nim. Kdyz si ve fabrice kvuli nevyuziti snizim jistic musim dohlednout na to aby vsecny jistice za hlavnim meli nizsi hodnotu? Vam to urcite take nedava logiku...

+1/0
12.6.2018 20:04

F46r35a44n18t97i32š70e55k 71M78o92r81a68v50e67c 8927554552

Když to neuděláte, tak vám v případě poruchy na jednom stroji může vylítnou celá fabrika... to se fakt vyplatí.

+1/0
12.6.2018 20:55

V22á66c23l39a62v 89P94o34u11s91t33k31a 3760241812

No jistě, ale o to přece nejde. Pokud se nemýlím (a mýlit s mohu) tak v normě selektivita není. Tedy můžete mít za hlavním jističem další s vyšším jištěním například z důvodu plánovaného budoucího navýšení...

0/−2
12.6.2018 21:00

F16r12a26n43t75i81š14e43k 42M93o75r52a47v27e89c 8157514912

Požadavek na selektivitu jištění byl původně v ČSN 33 2000-3 v čl. 314.2: Porucha nemá vyřadit jiný obvod nebo jiné obvody. Uvedené ustanovení je zachováno v ČSN 33 2000-1 ed. 2:2009 jako čl. 314.2: Pro části elektroinstalace, které musí být samostatně ovládány, se zřídí samostatné napájecí obvody, aby tato elektroinstalace nemohla být ovlivněna případnou poruchou v ostatních obvodech.

0/0
12.6.2018 21:08

F95r77a95n98t17i72š53e22k 73M31o78r32a49v12e77c 8987614482

Je to tedy jen co jsem našel na internetu. Ze školy jsem už docela dlouho, navíc se klasickou elektroinstalací neživím, takže ani z praxe přesně nevím. Každopádně si pamatuji, že nás ve škole učili, že musí být zachována selektivita jištění.

+3/0
12.6.2018 21:12

P50a58v79e73l 17K33u79t44i85l 9470566163219

Jinak řečeno pokud mám někde zásuvkový okruh 16 A, musím mít před ním vstupni jistič alespoň 100A aby mi to zkrat na zasuvkach nevyhodil. Protože každý ví že když k takovému zkratu dojde tak 25A jistic pred nim vylitne jak nic.

0/−1
13.6.2018 12:22

P85a80v39e79l 46K84u17t94i53l 9890626173829

Anebo ještě jinak řečeno když jsem v garáži začínal se vstupním jističem 3x10A, protoze mi to na nocni nabijeni baterie o kapacite 85kWh stacilo, mel jsem v instalaci vymenit vsechny jistice za 6A. Abych mel zachovanou selektivitu. Ne ja jsem si udelal kabel k wallboxu 5x4mm a dal tam 25 A jisteni co kdyby. Revizi to proslo bez problemu. A po dvou letech, kdy jsem auto vymenil za 100kWh a koupili jsme jeste druhe jsem posilil vstupni na 3x 16 a bylo hotovo.

0/0
13.6.2018 12:30

J63a20r53o73s73l47a64v 51V64o92l21a32v69k71a 6289711851151

Vám fakt něco je ? Tak abychom to převedli jinam. Třeba takový řetěz je pevný jen tak jak pevný je jeho nejslabší článek. Čili když hned první článek je slabý tak cokoli za ním je zbytečné. Jinak samozřejmě je ta selektivita v normě stejně jako průřezy vodičů. Vše jde směrem dolů. Takže například na přívod 4x2,5 jištěný 3x16 A připojíte kabel 4x6 a dáte tam jistič 3x25 A asi nemusí být člověk elektrikář aby pochopil, že ven půjde ta 3x16. Jinak se modlím za vás aby vám taková instalace neshořela ona by Vám pojišťovna se znalcem jistě vyvetlila, že by platila sice ráda ale za něco takovýho prostě nemůže. Někde jsem i četl o slučování fázi a zvýšení výkonu. To by jste si měli patentovat. Asi by se i v ERU divili, že platit rezervovaný příkon není potřeba ;-)

0/0
12.6.2018 22:37

V64á67c20l91a50v 20P31o40u23s54t52k96a 3680261652

Až pochopíte o čem se bavíme, tak přijďte. ;-)

0/0
13.6.2018 6:05

P33a68v69e89l 22K73u19t50i68l 9310876283579

Asi jste si spatne precetl text. Slo o to ze pokud chci nabijet z nejakeho okruhu nejakym proudem neni povinnost mit nadrazeny jistic o rad vyssi.

0/0
13.6.2018 12:34

P76a22v87e32l 66K83u96t49i72l 9700686433519

ano, v tomto máte jistě pravdu. Ale také je pravda že pokud dojde na zkrat na zástupce 32 A, Tak ani Předřazeny jistič 63A to nezachrání a stejne slitne. Tak či tak nikde není napsáno že selektivita je povinná

0/0
13.6.2018 12:17

M33a20r97t66i34n 93K65r45o13u58p80a 2721413559260

Cena "za pár korun" je úplně stejná jako u spolovacího motorou protože ten rozdíl je daň. Chybějící daň dostatečně kompenzuje cena vozidla. Pro většinu uživatelů tedy finančně nezajímavé. Až bude el. auto dostupné a rozšíří se tak stát uvalí daň. Ekologický to taky není. Sečteno podtrženo - zatím okrajová záležitost.

+5/0
12.6.2018 18:34

I50v70o 62N91a72v63r10á65t30i39l 5834298254

Ekonomicky je to naprostá tragédie a spotřeba 20kWh na 100km taky není žádná hitparáda. To by znamenalo při milionu aut a 50km denně 10GWh navíc. Při plné elektrifikaci 50GWh. Temelín má výkon 2GW, takže budou potřeba 2 další čistě pro nabíjení všech autíček a ještě se to bude muset rozložit do celých 24 hodin. Řekl bych, že to se v tomhle století teda asi realizovat nebude :)

+6/0
12.6.2018 17:52

M60i96r10o56s69l40a84v 39B70r63a62d33a 7904403198396

Ale nehovorte ze elektroauta ktorych vyvoj je dnes este stale viac-menej v plienkach zatial niesu ekonomicky super vyhodne v porovnani s tymi spalovacimi ktorych vyvoj financovali medzinarodne konzorcia cez pol storocia nemalymi ciastkami a na vyvoj ktorych este aj dnes ide mozno stonasobne viac prostriedkov :D Na to ste prisiel sam alebo vam to niekto poradil, pretoze bezneho cloveka by to "nikdy nenapadlo" :D

0/0
12.6.2018 19:16

Najdete na iDNES.cz