Diskuse k článku

Vlajková loď Citroënu se představuje Evropě. Je to SUV bez 4x4 s tříválcem

Citroën zcela překopal nabídku svých modelů. Naposled přišla řada na nejvyšší model C5. Tradiční sedan a kombi nahrazuje SUV. Čtyřkolka je však jen virtuální, chybí tradiční hydropneumatické pérování a místo až šestiválců u předchůdců má novinka maximálně čtyřválce. Základní agregát je tříválcový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T73o24m92á39š 78R66ů44ž67i71č83k74a 8665335884696

Naleštěná bída.

0/0
7.6.2018 10:23

V42l60a30d60i88s72l49a55v 86B47u65r77y86š81e21k 1499522337344

SUV kupuji výhradně s pohonem všech kol, který k tomuhle typu aut neodmyslitelně patří a výrazně přispívá k lepším jízdním vlastnostem hlavně ve velkých městech, kam taková auta patří a mají svoje výhody, koupit takové auto bez 4x4 postrádá jakoukoli logiku

+1/0
6.6.2018 17:14

J10i57n31d24ř64i94c34h 38B68u39c18h57t76a 6772606173780

SUV do města nepatří. To si jenom namlouváte. I když chápu, při stavu vozovek Českých měst a nutkání zkracovat si cestu přes obrubníky a trávu, parkovat kdekoli na chodníku a pro podobné účely je to určitě dobré. Jo a ještě 4x4 je super pro rychlý start na semaforech, v 50 km/h rychlosti ho jistě taky neoceníte, ale to není třeba dodržovat. Rv

+1/0
18.6.2018 16:48
Foto

T81o52m67á16š 33B68u15r91a 2234884570855

Jsem zvědav, kdy v rámci podbízení se nejméně majetnému zákaznictvu začne tato druhdy slavná - a díky neotřelému technologickému přístupu i úspěšná - značka u svých paskvilů snižovat počty kol a obhajovat to ekologičností provozu. Koneckonců, na co kovaná kola obutá do pneumatik, že? Vždyť si lze přece vystačit i s dřevěnými kulatinami ...

Aneb zpět k samotným prapočátkům historie motorizmu.

0/0
6.6.2018 6:10

J60o43s31e43f 98N87o21v21a46k 5658642636448

Citroeny jsem měl dva, Xantku a C5. Obojí skvělá auta. Před dvěma lety jsem při obměně vozového parku jako první šel do citroenu. A zklamaně odešel.

Bývala to pohodlná auta. Teď? Kostitřasy, ani opěrka hlavy se nedala naštelovat. Tímhle směrem u mě nezabodují. Rv

0/0
6.6.2018 0:44

J80i26ř78í 88S87c98h35w74a41c66h 8988644278756

Jen málokterý trend moderního vývoje budí tolik rozpaků a vášnivých hádek jako současný rozmach přeplňovaných tříválců. Těžko se tomu divit. Lidová moudrost ráda zjednodušuje, a jakmile nějaká představa zapustí kořeny, vzdoruje praxi třeba celou dekádu.

Vzpomeňme na začátek devadesátých let, kdy ani v západním autě nikdo nechtěl pod kapotou třináctistovku, protože přece musí být líná jako škodovka s motorem vzadu. Skutečné výkony zejména japonských šestnáctiventilových motorů tehdy zůstaly většině českých řidičů utajeny.

Naopak razantnímu nástupu dieselu o pár let později všichni fandili. Stačila jim k tomu zkušenost, že vznětové motory v Mercedesu W123 „Piano“ nebo Peugeotu 505 vydržely věčně. Dlouho nikdo nechtěl slyšet, že moderní nafťáky dozrály k pekelné složitosti, po 150.000 km se dožadují oprav za desítky tisíc a jejich další provoz je podmíněn bezpečnou finanční rezervou. Mnozí takovému sýčkování nechtěli věřit, vyklopili v bazaru všechny úspory a pak si do servisů vodili plačící manželky, aby se domohli slevy.

Z obojího plyne jednoduché poučení, že příliš zobecněné historické zkušenosti neříkají nic o zítřku.

http://www.auto.cz/co-vydrzi-preplnovane-trivalce-amputovana-zivotnost-111033

0/0
5.6.2018 13:07

P88e25t31r 50M16i76c52h17a94l 2850234771892

A on už někdo vymyslel, jak vyrušit těch 120 stupňů mrtvého chodu?

0/0
5.6.2018 18:36

P49e94t42r 26M87i13c71h51a52l 2350124341892

http://www.autoforum.cz/technika/proc-trivalec-nemuze-byt-opravdu-dobry-motor-toto-jsou-hlavni-duvody/

0/0
5.6.2018 18:53

J32i21ř28í 76S32c77h80w22a31c94h 8248244588866

Petře dosaď si do toho článku místo tříválce čtyřválec a porovnávej ho s řadovým šestiválcem a klidně ho můžeš nazvat: "Proč čtyřválec nemůže být dobrý motor". ;-)

0/0
5.6.2018 20:51

P90e72t30r 92M75i20c19h85a78l 2970504211602

Sorry, ale tohle je klasický argumentační faul. Navíc hodně hloupý.

0/0
5.6.2018 21:45

J55i33ř46í 89S29c25h25w54a41c88h 8288624458956

sorry, ale zaměňovat naprostou pravdu za argumentační faul? To co jsi právě napsal je argumentační faul!

Chápu to jen, že ti prostě došly argumenty.....ono proti tomu totiž žádné argumenty ani neexistují.....

P.S. Argumentační faul je totiž použit už v tom článku záměnou hodnocení "je v něčem o něco horší" za "nemůže být dobrý" ;-)

0/0
5.6.2018 23:11

P77e27t10r 28M11i38c26h79a78l 2310414361242

Žádné argumenty mi nedošly. To spíš Tobě. Řeč byla o tříválcích a jejich problémech.

0/0
6.6.2018 6:11

J80i46ř42í 30S35c20h26w35a87c84h 8158944978426

samozřejmě, ....a rozhodně lépe, než u dvoutaktního tříválcového jakože "šestiválce" s nula stupňů mrtvého chodu.....;-)

0/0
5.6.2018 20:47

P42e59t83r 11M40i39c23h41a67l 2770794491812

Fakt? Tak proč se to pořád tak třepe?

0/0
5.6.2018 21:44

J44i74ř54í 25S57c91h11w44a17c98h 8678924518286

netřepe se tak, jak ten dvoutakt s nula stupňů mrtvého chodu

0/0
5.6.2018 23:00

P70e88t42r 94M33i12c95h82a29l 2930304111952

Tvoje klasika, vytáhnout dvoutakt. Do kolika aut se dnes montuje dvoutakt, že ho sem pořád taháš?

0/0
6.6.2018 6:14

T10o49m77á63š 49C85h38r81a59s42t69n57ý 2121964971343

Nevim, tohle auto uz ztratilo vsechny, byt pseudoduvody, ho koupit...

0/0
5.6.2018 11:03

P60e25t18r 87M20i52c51h35a82l 2560474851602

Chtěl bych vidět ten tříválcový lodní motor. :-D

0/0
5.6.2018 9:07

J54i59ř93í 55S94c10h94w39a44c28h 8178234468206

a který lodní motor vlajkové lodi se vejde do auta? ;-)

0/0
5.6.2018 13:13

P56e72t47r 30M14i97c58h68a78l 2210234851572

Jiří, to bylo na Tebe docela hloupé. :-)

+1/0
5.6.2018 18:31

J96i51ř80í 91S47c51h30w15a81c74h 8118164968126

Petře nehodlám tvrdit, že můj příspěvek je nějak extra "chytrý" Jen plynule na navazuje na "moudrost" toho tvého.... ;-)

0/0
5.6.2018 20:41

P93e26t96r 11M73i73c42h94a62l 2450354421872

Jestli nepoznáš ironii ... :-)

0/0
5.6.2018 22:04

J12i85ř80í 82S41c19h51w96a86c63h 8358684718266

no vidíš a já to myslel s tím smajlíkem naprosto vážně.

0/0
5.6.2018 23:15

P15e73t97r 45M24i17c94h63a51l 2810204491222

Měl jsem Tě za inteligentnějšího.

0/0
6.6.2018 6:15

J25a12k88u44b 66F15e62i27f28a11r 7919699956549

Tohle si může fakt koupit jen hlupákRv

+2/0
5.6.2018 8:29

B14o16ř61i70v42o12j 56K37u30b64í98č21e35k 2929480439981

Pak se neni co divit ze treba Dacia ma takovy prodeje protoze dosud dela obycejny auta pro lidi. Ne takovy zhovadilosti s pseudo SUV. Skodovka je taky uplne v riti...

+2/−2
5.6.2018 6:49

P71a91v96e36l 93Š97v28e68s62t18k98a 3858725159

jo je strasně v riti, že na Karoqa se čeká 3/4 roku.;-D

+1/0
5.6.2018 7:21

J75i27ř61í 89Z56ý89k20a 9779473641870

njn, nestíhají ty služebáky vyrábět ...

0/0
5.6.2018 11:12

J81a34k44u54b 79S69e77k84e11r29a 6776970286205

Je to i z důvodu malých výrobních kapacit...

0/0
5.6.2018 11:55

J18i43ř12í 78S92c57h50w57a58c33h 8928724128916

Koukám, že dlouholetí "milovníci" Citroenů věrností moc neoplývají. Vyčítají mu "pád do průměrností konkurence" a sbohem, že prý půjdou nakupovat tu naprosto stejnou průměrnost u konkurence....;-D

+2/0
4.6.2018 23:18

O53l88d93ř53i41c48h 22B73e82n23á82k 7481309106705

Jeden čas tuším kolem roku 2000 soupeřili Subaru a Mitsub. ve WRC a tak frantíci posadili Loeba do Xsary a japončíci to raději po určité době zabalili.To jen že Citroen neměl (nemá) sportovní ambice.Nyní si ještě celkem dobře vede po C4 C trojka.ob

+1/0
4.6.2018 23:10
Foto

L85i97b28o43r 79M47a56c18h98a53l17e46k 1344745215618

Au Dieu Citroen!

0/0
4.6.2018 22:32

M16i66l85a40n 22K34r33a65t79o96c44h59v87í94l 9547368492857

Adieu!

0/0
4.6.2018 23:28

J71a35n 73H38r31u53b96ý 6805943106340

Přiljemný vůz.

0/0
4.6.2018 22:21

D11a87n97i71e61l 75M80a44g69n58u60s 4733615634827

Schwach, Martynek: Vy si dělejte, co chcete. Já napsal svůj názor. Je-li vám k smíchu, je to vaše věc, mně je to jedno.

+4/0
4.6.2018 22:20

J13i95ř29í 13P98o80k95o47r13n84ý 2862764447422

Citroen se vždy hodně odlišoval od ostatní produkce , a také vždy přicházel s něčím novým, přední náhon,hydropneumatické pérování a také jedinečný vzhled, Citroen 11 CV, potom DS, CX,GS,BX.... a poslední asi XM, potom už jen zapadal do šedivého průměru.....

0/0
4.6.2018 21:32

D43a41n39i33e41l 77M19a45g86n36u28s 4733915794367

Téměř 20 let jsem měl Citroeny. Od starého dobrého XM až po současnou C5. Celkem jsem jich měl 5. I můj otec má C5, stejně jako ségra, v rodině máme teď čtyři. Ale můžu zodpovědně prohlásit, že tím s touto značkou končíme. To, co dělalo tuto značku tak přitažlivou, to zničili, a ještě začali do těch nyní už zcela obyčejných aut montovat motůrky ze sekaček. Takže bez nostalgie - adieu, Citroen.

+18/0
4.6.2018 20:24

Š20i60m21o74n 48M49a10r60t90y10n52e15k 7493945863736

A u minulých citorenů motůrek ze sekaček nevadil? NEbo tomu mám rozumět tak, že motor 103 Kw, 200 Nm je Ok, a motor 96 kW, 230 Nm je už motor pro sekačku?

0/−2
4.6.2018 20:42

D98a45n11i35e27l 31M50a30g85n73u66s 4183925844357

Vy tomu nebudete rozumět vůbec, to jsem si téměř jistý...

+4/0
4.6.2018 20:50

Š87i25m21o91n 33M75a12r95t91y42n79e47k 7323875713686

Ok, já jen kde je ta hranice, kdy je motor Ok a kdy už jen vhodný do sekačky.

Máte pravdu, vůbec tomu nerozumím. Auto nemám, jezdím jen na kole (a to ještě s pomocnými kolečky).

Ale Vy a ostatní budete určitě velcí odborníci;-D

+2/−2
4.6.2018 21:02

D50a10n61i29e37l 89M54a19g88n19u90s 4883745814917

Ano, i to by se dalo říct. Automobilový průmysl, respektive auta, mě mimo jiné živí už asi 10 let. Ale abych odpověděl na vaši otázku – hranice mezi motorem a motůrkem je pro mě někde mezi 4. a 5. válcem.

+5/0
4.6.2018 21:05

J67i16ř74í 63S88c38h12w62a97c95h 8498194918466

hmm takže 95 procent aut, co kdy v Evropě a v Japonsku vyrobily vlastně motory nemělo....;-D

+2/0
4.6.2018 21:38

D82a28n41i23e14l 26M17a40g64n96u97s 4703115134237

Ano, přesně tak.

0/−2
4.6.2018 22:17

J83i23ř30í 19S50c22h40w57a34c82h 8398484478636

sorry, ale tvrzení, že třeba Civic type R nemá motor, protože má jen 4 válce mi opravdu příjde směšné.

+1/0
4.6.2018 22:26

D32a87n79i61e71l 15M90a59g74n70u65s 4833375514767

1. Psal jsem "mezi 4. a 5. válcem".

2. Jako prvotní a hlavní důvod svého odklonu do značky Citroen jsem hned na začátku uváděl absenci hydropneumatickéh odpružení. K tomu jsem se zmínil, že mám mimo jiné raději větší objem motoru. Vy se chcete pořád hádat o tom motoru, ale ten mě zase až tolik nedráždí. Citroen už nechci, protože to bude stejná skákavka jako ostatní. Tak si mě nechte ve škatulce "směšný", když chcete, já to už snad nějak přežiju.

+2/−1
4.6.2018 22:30

M65i28l36a97n 48L23i82n28h98a51r34t 8524696177406

Jsem laik, ale vlajková loď s tříválcem 1.0 litru, to musí býti tedy representace...;-D Nebavím se o výkonu, ale i Tatra 603 měla válců - a to se na to pořádně nadechněte a ještě přivřete woči - OSM !

Panu Magnusovi se po dvaceti letech asi opravdu těžko odchází od značky. Ale tříválec, to teda nikdy! ;-€

+2/0
4.6.2018 21:12

J73i77ř69í 75S41c18h27w18a39c97h 8318344478596

co furt všichni melete o tom tříválci (mimochodem není to 1.0) jako by to byl jediný motor?

Pan Magnus měl nejspíš čtyřválec a zase si může pořídit čtyřválec že? Druhý motor do toho namontovat nelze, takže mudrovat nad tím jaká je další nabídka motorů postrádá poněkud smysl.

P.S. Tu osmiválcová Tatru 603 by si samozřejmě tato tříválcová "sekačka" namazala na chleba.

0/−1
4.6.2018 21:23

P53e66t84r 88S80u67c63h12ý 1498979494496

V nabídce je i čtyřválec, tak nevidím problém. Jinak na ty tříválce v 90% nadávají ti kteří jeli maximálně s 1,2 HTP a myslí si že ostatní tříválce jsou stejné. Ono ten HTP byl zmrvený už při jeho návrhu, ale s tím, že má 3 válce to nemá moc společného (tam byly spíš problémy, že například trubky od chlazení vedly těsně vedle velmi horkých částí apod. )

+2/0
4.6.2018 23:10

P69e79t20r 46T62a31l52a44s 8958873233609

Klid, nikdy v tom nejel....

0/−1
4.6.2018 21:53

D19a67n47i19e96l 10M27a88g44n68u55s 4833495624887

Jel jsem v tom minulý týden. Proto vím, že se mi to nelíbí.

0/0
4.6.2018 22:19

Najdete na iDNES.cz