Diskuse k článku

Dobito za hodinu. Najeli jsme tisíc kilometrů v novém elektrickém nissanu

Vyzkoušeli jsme nový elektromobil Nissan Leaf. Podívejte se na naši stručnou videoreportáž po ujetí bezmála tisícovky kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14a18r52e59k 32Š38i92m64o28n 2444577918608

Až bude auto mít dojezd 1000 km na jedno hodinové nabití, tak to začne být atraktivní. Čekat hodinu jednou za 1000 km si dovedu představit, stejně bych to dělal kvůli odpočinku. Ale podle článku tak daleko nejsme.

+1/0
15.6.2018 16:26

I10v98a58n62a 95N38o96v67a38k38o42v63a 2212832749142

to chcete rict ze jezdite bezne 2000 km s jednou hodinovou pauzou?

0/0
16.6.2018 9:54

F13r70a42n13t53i23š41e43k 63S51t22r85a36k67a 2112933352596

Přes všechny současné technické výhrady (krátký dojezd, trvání nabíjení, hustota nabíjecích přípojek, jak bude vypadat nabíjecí síť až těch aut budou desetitisíce atd. ) má elektroauto rozhodně budoucnost. Vzpomeňme si na patálie s prvními auty na benzín/naftu/piliny a jak to dopadlo. Technologicky je tady ještě obrovský prostor na zásadní vylepšení.

+2/0
12.6.2018 7:47

L12a74d65i84s79l66a24v 54Z45o78c24h 8272688264188

Pokud to má průměrný výkon 20kW, ujede za hodinu 60km a má dojezd 250km, musí být na hodinové dobíjení (při stoprocentní účinnosti) přípojka 80kW.

+2/0
12.6.2018 7:28

J88a24n 40T86a58r56a56b85a 4276296419859

To by samo o sobě nebyl až tak problém, to v pohodě vyřeší vysokonapěťová přípojka a lokální trafo, navíc elektřina je řadou skrytých procesů zatížena nepřiznanou spotřební daní víc, než fosilní palivo, takže je pro stát výhodné ji protlačovat. Problém je v tom, že pokud se na tom "parkovišti" sejde moc aut najednou, řídící systém jim nedá všem plný výkon nabíjení, ale bude to podle jakési ajťácké logiky rozdělovat.... a co je ajťácká logika, bohužel všichni víme....Rv

0/0
12.6.2018 13:41

J83a80r12o69m40i68r 85H34o72b38l46i85k 1615457395

Tak to by mě zajímalo, jakou neviditelnou spotřební daní je zatížena elektrika.

U fosilních paliv to s přispěním DPH dělá cca 42%, celkové zdanění fosilních tekutých paliv včetně celé DPH je 50% https://www.finance.cz/dane-a-mzda/dph-a-spotrebni-dane/spotrebni-dane/mineralni-olej/.

Jinak řečeno, až bude elektřina daňově zatížena podobně, tak se budeme bavit o realizovatelnosti masového elektromobilismu. Do té doby rozhodující masa potenciálních zákazníků nebude mít zájem.

0/0
14.6.2018 19:18

M68a95r64e49k 34Š52i69m28o77n 2854637488108

Měl na mysli příspěvek OZE a DPH.

0/0
15.6.2018 16:24

M54a27r79t66i60n 35B37ř69e63z76i54n85a 8108405830262

Dobito za hodinu, natankováno za 10 minut.;-)

+3/−1
12.6.2018 4:26

J84a92r10o96m20í27r 27K31r63á90l 4610409214829

A nezapomeňte na čekání. U pumpy s 10 stojany čekáte chvilku, pokud vůbec čekat musíte. Pokud budou obsazeny všechny el. přípojky, můžete čekat klidně hodinu i víc. Navíc u benzínu nebo nafty není problém vézt kanystr na dalších 150 km jízdy.

+2/0
12.6.2018 6:47

J90a54r14o46s34l27a20v 66H28o11r20á11k 8972414865949

Silně pochybuji, že mi zásuvku v mé garáži obsadí někdo jiný.;-) V případě dobíjení na sídlišti pak lze předpokládat, že časem dojde k rozšíření ve stylu "jedno parkovací místo = jedna přípojka", takže buď máte kde parkovat i dobíjet, nebo ani nezaparkujete.

+1/0
12.6.2018 11:11

J47a52n 38T43a61r11a70b48a 4136446109629

Nojo, kolik aut asi spinká v noci ve "své" garáži a zároveň najede za den max. 150km, v zimě méně? Moc velké procento to nebude, všichni ostatní potřebují veřejné dobíjecí stanice.

0/0
12.6.2018 13:43

J45a95r43o74s38l52a92v 62H41o95r92á59k 8972734355809

Spinkat může i na výše uvedeném parkovacím místě vybaveným přípojkou. A takových aut bude tak naprostá většina.

0/0
12.6.2018 14:14

M94a10r25t28i88n 76B95ř23e87z81i49n39a 8538435970302

Vy jste ale naiva. To ale aby jste to parkovací místo dobře hlídal, oplotil nebo po dobu nabíjení seděl v autě. Jinak se Vám může stát, že až se ráno vyspinkáte a přijdete k autu, tak auto nebude nabité a tu zásuvku s kusem měděného kabelu, budete hledat marně. Ona už totiž bude dávno někde ve sběrně.;-D

+1/−1
12.6.2018 17:20

J82a20r14o82s14l75a35v 69H88o93r42á16k 8562444835629

Takže podle Vás jsou všechna elektrická vedení trvale hlídaná? Pokud ne, jaktože už dávno nejsou v té sběrně? Čekal jsem ledacos, ale takhle "ujetý" argument opravdu ne...

+1/0
12.6.2018 17:38

M36a44r66t17i44n 83B43ř55e29z47i61n49a 8698535330872

Já nemluvím o přívodu k nabíjecímu stojanu. Mluvím o kabelu s vidlicí, kterým propojíte nabíjecí stojan s automobilem.Nebo Vy během nabíjení nepropojujete automobil s nabíjecím stojanem?

+1/0
12.6.2018 17:49

J61a94r38o25s63l31a97v 90H33o89r58á10k 8822634175419

A v čem je tento kabel pro zloděje zajímavější než jakékoliv jiné kabelové vedení?

0/0
12.6.2018 18:22

M47a64r75t26i98n 40B23ř48e36z69i36n84a 8388735290282

Třeba tím, že na rozdíl od jiných elektrických vedení, není uložen v zemi, v chráničce nebo na stožáru, ale je volně přístupný. Nebo tím, že v něm elektrické napětí nedosahuje takových hodnot jako u jiných vedení. Vy jste se nikdy nesetkal s tím, že někdo zcizil kabel ke sluchátku v telefonní budce, vykopal a zcizil v zemi uložené elektrické vedení, ukradl elektrické vedení pro zabezpečovací zařízení na železniční trati apod? Zkuste nechat před garáží kus kabelu a schválně, jak dlouho tam vydrží.

0/0
12.6.2018 18:56

J49a18r27o93s49l54a47v 72H22o68r26á20k 8932844555459

Ano, tak jako se spoustou dalších věcí, občas někdo něco ukradne. Nicméně si nemyslím, že je to až tak extrémní, že by to byl problém - telefonní budky byly v provozu desítky let a nemám pocit, že by byly obden vykradené.

0/0
13.6.2018 0:27

J82a53r18o32m87í56r 70K62r64á25l 4750369604709

To opravdu nejsou. A asi byste se dost divil, kdyby si někdo na Váš účet nabíjel.

0/−1
12.6.2018 18:01

J15a93r25o38s80l42a54v 89H47o96r19á38k 8532854705969

Platbu za nabíjení zde neřešíme, ale vymyslet to určitě nějak půjde, v tom problém nevidím.

+1/0
12.6.2018 18:23

J37a42r84o80m48í54r 30K20r95á61l 4610559404839

Zásuvka ve Vaší garáži nebude na rychlonabíjení. To byste měl náklady na km vyšší, než s A8. ;-D

0/−1
12.6.2018 18:00

J39a70r45o61s96l20a25v 77H55o73r13á38k 8632704345779

??? Tomu nějak nerozumím, bude mě to stát úplně totéž, jako když tu elektřinu spotřebuji na něco jiného. A to nic dramatického není.

+1/0
12.6.2018 18:25

J27a27r75o92m27í48r 93K75r89á65l 4490949274839

Víte, kolik byste zaplatil za rezervovaný příkon pro rychlonabíjení ?

0/−1
12.6.2018 20:05

J80a91r43o16s23l78a67v 17H34o73r85á22k 8632384165459

A proč bych to dělal? Mám 3x25 A a to na nabití elektromobilu přes noc v pohodě stačí - je to prostý výpočet - při desetihodinovém nabíjení a kapacitě baterie 24 kWh mi stačí příkon 2400 W (to je asi jako jedna žehlička), tj. asi 10 A, což je sotva 15 procent rezervovaného příkonu.

Úplně klidně tedy mohu dobíjet třeba 3 elektromobily a ještě přitom elektřinou vytápět dům.

+1/0
13.6.2018 0:42

J26a65r49o71m82í44r 38K64r90á22l 4320519844169

Vlákno je o rychlonabíjení, takže minimálně 63A. A pokud si myslíte, že 24 kWh stačí, zapoměňte (Opel např, používá 60 kWh). To odpovídá energii, která je v cca 2,5 litru benzínu.

0/0
13.6.2018 5:57

J53a75r82o37s88l31a45v 30H63o21r98á58k 8202514295409

Vlákno je o rychlonabíjení ve veřejných stanicích, na což jsem reagoval tím, že mohu nabíjet doma. A tam rychlonabíjení logicky nepotřebuji.

24 kWh je kapacita baterie zde uvedeného Nissanu, proto jsem tu hodnotu použil. Ani třikrát větší kapacita ale není problem (viz předchozí příspěvek).

Přepočet na energii v benzínu si, prosím, ještě vynásobte mizernou účinností spalovacího motoru.

+1/0
13.6.2018 10:43

K36a39m46i83l 30S32c38h77w22a97g57e15r 3513316665456

Nekdo tu pocital, ze ry hlo. n. ma cca 80kW. Ja mam 3x32A tj cca 20kW.Takze za 4h pohoda, nebo 2 auta s prehlem pres noc i s rezervou. Ale manzelka nejede sotva 50km,navic je pres den doma, takze zadny problem.

0/0
15.6.2018 8:23
Foto

P64a48v66e42l 45M80a10r26t23i79n45e84k 9605825841273

Doufam, ze zlepsili dojezd. Pred 3. lety jsme je dostali v UK, 2 ks, jakozto sluzebni auta pro sefy provozu. Dojezd nula cela nic, topit se v tom nedalo, jinak to sezralo baterku i s obalem. Nezapomenu kdyz pro me prijeli a potom jsme volali at nas odtahnou, protoze dosla stava. A to ty vzdalenosti vazne nebyly velke. 10 mil tam a 10 zpatky, jenomze byla holt zima.

+1/−1
12.6.2018 2:20

V22l71a80d95a21n 47Č32e33r52n53ý 8592766333876

Fujtajbl... Hnusnější auto jsem už dlouho neviděl. Proti tomu je i ta Thalia krasavice! 8-o

+2/0
12.6.2018 2:07

K25a22r88e41l 23M54a13z61a97č 3897583466669

Takže reálný dojezd při svižnější jízdě s nákladem a klimou cca 150 km. Na prd, nedojedu do z Prahy do Plzně a zpět.

Dokud eAuta nebudou mít dojezd cca 500 km a "natankováno" za 10 - 15 min, je to bezpředmětný. A moc se těším na trh s ojetinama. Po pár letech bude nutný kupovat nový aku a elektromotory, což bude neúměrně drahý.

+3/−1
12.6.2018 1:18
Foto

P16a52v92e91l 61M24a71r86t38i59n85e49k 9535105431193

Nedejboze kdyz budete popojizdet. Tech 150 kilaku je potom z rise snu.

+2/0
12.6.2018 2:21

R91o37m49a49n 89A90d30á72m71e51k 7713721197197

Pro většinu lidí je rozhodující cena auta a je jim jedno na co jezdí.

0/0
11.6.2018 23:34

J81a15r62o11m64í26r 10K59r67á25l 4180269374839

Pokud je to auto pro manželku na nákupy, pak ano. Ale rozhodně nehodlám dávat trojnásobek ceny jen za to, že to je elektrovůz. Ta úspora v ceně na km se totiž nikdy nevrátí.

+1/0
12.6.2018 6:50

J38i55n73d10ř12i27c88h 97P31i95l27i26č61e72k 1283891721102

No,je to sice test nového auta,ale mě zajímají spíš ojetiny. Na kolik tak přijde 6 let stará elektrika pro 4 členou rodinu? a vydrží dalších 6 let v provozu?? hmm:-/

0/0
11.6.2018 23:25

J23a29n 49T13a43r90a97b78a 4916916769819

Pokud dáte 300 000 za novou baterku, tak jo.

0/0
12.6.2018 13:46

A33n81t74o91n88í42n 94S96v71o16b90o92d17a 3404153469102

Srovnatelné auto na CNG je minimálně o 300 000 KČ levnější, beru Golf CNG a eGolf, , takže eGolf je pro nadšence, jinak ekonomický nesmysl

+7/0
11.6.2018 21:09

J48i86ř48í 35V45e25l24í64š87e52k 8399194130483

Nesrovnávejte nesrovnatelné. Golf a jemu podobné parodie na auta nemají nic společného s pohodlím, které nabízí Leaf. Obecně koncernová auta jsou pro lidi, co musí pohodlí doslova nenávidět.

Kdybychom měli řešit pohon, opravdu neznám nic lepšího než elektriku. Leafa mám před domem v té starší verzi a i když ho mám už nějaký čas, pořád se ho nemůžu nabažit. Je znatelně pohodlnější než Superb. Ano, vím, že elektrický čas ještě nenastal, ale zkuste si s tím sjet a v ten okamžik úplně zapomenete na CNG a podobné věci. Leaf je spíše srovnatelný se Superbem než s Golfem. Zkuste si oba a zjistíte, že Superb je sice dražší, ale je spíš Leafovým chudým příbuzným.

+1/−1
11.6.2018 22:30

A95n16t54o23n93í43n 85S80v39o56b76o12d50a 3224573209362

Máme doma koncernové auto s podvozkem pro východ, klasický podvozek golfa je nastavený na německé silnice, golf má několik variant podvozku a výšky, nechápu, proč lidi volí sportovni na české silnice

+1/0
12.6.2018 0:50

J59a92n 41T91a52r88a42b97a 4456586769339

No jako člena Hnissan fans vás se soustrastným úsměvem beru, ale do reality máte asi tak daleko, jako D1 do dálnice 21. století.

0/0
12.6.2018 13:48

J53i52n67d61ř12i52c95h 10P85i90l52i65č61e16k 1183771671232

Dle mého nicneříkající test! Pouze jste představili nové elektroauto, napsali nám jak co funguje a ujeli jen 1000km. Dle mého by bylo zajímavější ukázat toto auto po cca 5 letech dejme tomu každodenního používání za každého počasí. Prostě dlouhodobý test, to se pak vše ukáže! klady i zápory. a najet tak 80.000 km a raději i víc?

To by byl test!

Jinak si myslím, že jako druhé auto do rodiny je to cesta do pekel. Už takhle se nedá ve městech zaparkovat a co až se rozšíří tato varianta?

+4/−2
11.6.2018 19:11
Foto

V72á51c39l41a12v 59N20ý16v14l62t

Podrobná recenze bude zítra. Takto dlouhodobý test, co naznačuje, by ale vyšel po ukončení výroby daného modelu ...

0/0
11.6.2018 20:14

J64i80n94d97ř37i13c15h 13P34i44l87i19č15e24k 1353721121882

Tak ale životnost auta nekončí s výrobou daného modelu ne? A pokuď na jiném místě píšete stáří aut v ČR 15 let a víc,tak...pro spoustu lidí by právě bylo zajímavé,jak se takovéto auto chová po najetí několika desítek tisíc kilometrů v řádu několika let. A vypověděl by víc o takovém autě na elektriku

+5/0
11.6.2018 20:50

V36á90c82l33a30v 77P45o14u81s23t20k64a 3120911462

Jistě a to je přesně to co jsem vám psal dopoledne, ve chvíli kdy na iDnes vyjde článek že průměrné stáří aut v ČR je 15,4 let je test fungl nového "elektrického exota" za milion při nájezdu 1000 km a týdenním užívání v podstatě ztrátou času.

+2/0
11.6.2018 21:30

P90e47t31r 20H57a67r34i12p13r73a43s77a83d 42H34a27j75i85č 5181266773710

A který fosilní vůz prošel takovým testem? Nové modely jsou nové modely. Koupíte si auto s motore,, který je úplně nově vyvinutý (např. přeplňovaný tříválec PureTech od PSA), protže chcete benzín a potřebujete tam mít EURO-6. No a jste na tom stejně. Je na tom 200 patentů. Nikdo pořádně neví, co to vydrží a co ne.

+2/0
11.6.2018 21:30

V80á56c73l29a91v 98P33o88u23s79t85k27a 3670321872

Každý používaný fosilní vůz prošel takovým testem. Na téhle planetě jezdí desítky milionů aut tohoto charakteru.

+2/−4
11.6.2018 21:39

P51e90t41r 67H66a80r30i55p43r66a29s49a87d 92H87a26j82i29č 5231746503620

To samozřejmě není pravda. není fosilní auto jako fosilní auto. Před sto lety také jezdily elektromobily. Audi testuje elektromobily už 40 let, a zatím se moc v oblasti elektromobility neukázalo. Spíš je dost pozadu. Nedá se to srovnávat.

+4/0
11.6.2018 21:42

V82á47c41l13a78v 84P30o97u97s24t66k94a 3870441262

No samozřejmě, vždyť to samé píšu. Zatímco i nové auto s konvenčním pohonem je přes všechny možné nové patenty relativně prověřené buď dopředu, nebo postupně tím, že se ho vyrobí stovky tisíc kusů, u e-aut něco takového reálně zatím nehrozí.

+2/−3
11.6.2018 21:53

J84a19n 15T98a35r28a85b34a 4786836119309

Neřekl bych, že Audi je po 40 letech vývoje e-pohonů pozadu. Jen se zatím neodhodlali ořezat užitné vlastnosti jako dojezd, nosnost, komfort, přepravní kapacita, bezpečnost.... ve prospěch baterkové chiméry.

0/0
12.6.2018 13:51

J90i69ř43í 47V19e23l10í37š58e30k 8349764510703

Moje žena má 5 let starý elektromobil a kapacita baterie se netváří nějak snížená. Auto jezdí pořád stejně. To jen zlí jazykové pořád tvrdí, že baterie nic nevydrží. Kdyby to tak bylo, není na ni záruka 8 let. Mému Leafovi jsou 4 roky a baterka je taky v pohodě, pořád funguje stejně. Jo a v zimě jsem narozdíl od jiných bez problémů odjel. V autě bylo samozřejmě každý den v době mého příchodu asi 22 stupňů krásného tepla a nemusel jsem škrábat skla, jen jsem koštětem shodil ze střechy čepici sněhu.

Pořád mám pocit, že se tu hodně lidí baví o něčem, co nikdy nezažili. Zkuste si to a pak debatujte. Leaf je zkrátka parádní auto. A Tesla? To je teprve jiná liga.

+4/0
11.6.2018 22:39

J23i68n31d34ř31i97c10h 80P66i44l13i69č50e37k 1633611171342

Tak já bych si to auto koupil,když by mu bylo cca 6 let, najeto nejméně 60.000 km a nebo když by jeho cena nepřesáhla jako ojetiny ať nežeru 300.000. A muselo by vydržet cestovat s 4 členou rodinkou ještě tak dalších 6 let. Zvládne to???

+1/0
11.6.2018 23:21

Najdete na iDNES.cz