Diskuse k článku

Lidský faktor může za 99 procent nehod, potvrzují čeští experti

Již deset let působí v České republice výzkum dopravní bezpečnosti Škoda Auto. Za celou dobu prozkoumal 1048 dopravních nehod vozidel značky Škoda, 99 procent z nich zavinil lidský faktor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V14o59k79o86u93n 12V11l40a20d96i82m74i18r 8622458519788

Bohuzel tomu tak bylo i v Cernobylu a Fukushime.

Zbyva jen doufat ze se vyhne Dukovanum i Temelinu.

0/0
6.6.2018 21:59

J17a84r63o89s66l22a32v 65K86a58d52l55e44c 5171679592321

Tak to je objev vhodný na Nobelovku...:-P

+1/−1
6.6.2018 19:29

J94a12r44o36m67í21r 66H45l87u32b28e78k 2206550504781

V autech jezdí lidé a taky je řídí. Takže nic překvapivého. Až budou všechna auta kybernetická, pak bude kybernetický faktor zodpovědný za 100% nehod.

+3/0
6.6.2018 17:41

P46e51t19r 39B89á23č92a 8665636375245

Tak to je celkem jasny ne.

Konkretne skodovkari jmenovite Fabie 1,2 a Octavie 1,2 jsou uplny vykvety na silnicich, Fabie 1 je top, to snad neni jedine pripad kdy by za sebou netahli kolonu aut.

Jinak co na to poslanci a autoskoly? Porad je nechame poustet vsechny do provozu?

+1/−4
6.6.2018 17:02

J52a86n 63M62a75l17ý 1575409504488

Myslíte jako že to nevalí 140 tam kde je 90 jo?

0/0
6.6.2018 17:55

P43e79t26r 51B33á30č33a 8985476185485

Myslim tim, ze to nevali 90 (tachometrovych 100), vetsinou jedou sotva 75 a furt brzdi.

+1/−2
6.6.2018 18:22

P96e14t64r 69B25á49č91a 8145886515685

A nedej boze kdyz prijde nejaka neocekavana situace nebo vypli semafor.

+1/−1
6.6.2018 18:23

M14a83r51e92k 11H67r65u12b12y 6967202381978

Zajimalo by me, co vsechno se skryva pod temi 65% "nespravneho zpusobu jizdy".

0/0
6.6.2018 16:36

R18a39d22e48k 89H71o43d63a89ň 9166147891593

U podobných článků je vždycky v diskuzi spousta příspěvků o tom, jak denně vidí desítky lidí dělat to či tamhleto, telefonovat, jezdit 200 km/h a nevím co, no člověk z toho má pocit, že na našich silnicích se odehrává úplný armagedon.

Já vám nevím, z těch diskuzí mám pocit, že ta nehodovost na našich silnicích je vlastně neuvěřitelně nízká. A překvapivě asi nevnímám tak dramaticky ten armagedon, protože mi přijde že těch lidí co jedou přes GPSkových 130 na dálnicích je úplné minimum.

+8/0
6.6.2018 10:51

P96e16t90r 18Č47e45r58v91e20n22ý 3666801372325

Pokud sledujete provoz a nesnažíte se hledat chyby na ostatních, je jasné, že ten armagedon nevidíte - to je jen o vlastním psychickém nastavení.

Já taky žádný armagedon nevnímám.

+3/0
6.6.2018 10:57

T41o80m16á45š 98K92u35c71h17a20ř 3797641988781

Myslím, že armagedon je to pro ty, co řídí neradi, co řízení označují za "přesun z bodu A do bodu B", nekontrolují neustále zrcátka, nemají přehled o situaci kolem sebe, chtěli by jen koukat před sebe, jet povolená mínus 10 a ono to nejde, protože všichni kolem nich "blázní".

+3/0
6.6.2018 11:43

M35a49r93e45k 87H21r18u67b95y 6217882721918

Na to, jak policie totalne rezignovala na dohled na silnicich, se k sobe chovame velice slusne. Zrejme vetsina ridicu chce primarne bezpecne dojet do cile.

To ale nebrani uradum porad cim dal vic utahovat srouby.

0/0
6.6.2018 16:32

P48e25t28r 98B80á18č44a 8215326185105

Ti rezignovali tak, ze vyhodili 100 milionu za civilni auta s radary, ze vy je nevidite nebo malo jezdite je druha vec.

0/0
6.6.2018 17:06

P89e66t71r 43B82á96č67a 8795596225845

O Armagedonu vetsinou pisi svatecnaci, co jedou v dedine 40, mimo obec 70, blikaji na ne kamiony, porad stoji na brzde, kazdej druhej je predjizdi a hrozne se divi jak je to u nas samej zavodnik.

0/−1
6.6.2018 17:03

P72e72t44r 48Ř20i33h22á19k 9334206307428

Nepozornost, nesledovani provozu, nevenovani se rizeni a jizde. Jako vcera ten madarskej kamionak. Na dalnici zuzeni, cestari, prace na silnici. Predemnou tento kamion a jeste jeden. Pravy pruh stazen do leveho. Prvni kamion prejel do leveho ja za tim druhym taky a trosku sem zpomalil at ma v klidu odstup a muze se zaradit. A on porad v pravem. Rikam. Sakra co dela to to nevidi nebo co?? Pak sem uz zacal i troubit protoze porad nemenil smer. No jasne ze to strhnul tesne pred nima az kdyz najel na ty retardery co mivaji polozene pred zuzenim. Pekne je preskakal a jel si v klidu dal. Kdyz sem jo objizdel.... tak jasne. Telefon v ruce a tukal do mobilu. A ja uz si v hlave prehraval jak volam 112, hlasim nehodu a uz sem koukal na kterym sme kilometru abych jim rekl kam maji prijet. Nastesti to dopadlo vlastne dobre.

+2/0
6.6.2018 9:35

M32a90r90e79k 83H89r44u24b27y 6847452291308

Specialne pro ridice kamionu je Cesko raj. Zadne omezeni doby jizdy, minimum kontrol, zastavit lze skoro kdekoli, a pokud maji zaplacene myto, prakticky se nemaji ceho bat.

Diky tomu je kazdy den minimalne jedna nehoda kamionu s uzavrenou dalnici.

0/−1
6.6.2018 16:35

J50a95n 61K37r90p15e22c 5886133434362

a za celych 100% muze lidsky faktor... neni nahodou cast te nepozornosti take dana neustalym sledovanim tachometru pro pripad, jestli nahodou neni nekde nejaky zabukar nebo skryty radarovy automat na penize?

+5/−4
6.6.2018 9:14

P18e72t94r 10S98p94a89t44z79i46e38r21e91r 7164862955694

prosím vás tenhle nesmysl o neustálém sledování tachometru už si nechte..taková obehraná písnička a k tomu zcela nesmyslná..to i vám musí být jasný, že to je blbost. Každý minimálně schopný řidič, umí udržovat nastavenou rychlost +/- 5 km/h jen pocitem. A to buď polohou nohy na pedálu a nebo i sledováním okolního prostředí a to i bez sledování tachometru. Pokud vy to tak nemáte, jste asi vysoce podprůměrný řidič. A pak i kdyby se na něj jednou za minutu podívali...tak podívat se na tachometr je otázka desetiny sekundy. To máte to samé, jako se máte dívat do zrcátek a sledovat provoz i za sebou. Nebo chcete nadávat, že je špatné neustále se dívat do zrcátka? což zabere taky ani ne sekundu?

+5/−3
6.6.2018 9:27

M77i69r54o86s98l29a89v 81K26u57c94e28r24a 4307430877561

Asi tak nějak. "Neustálým sledováním tachometru" argumentuji typicti chytraci, co vědí nejlíp, že ta 90 tam je naprostý nesmysl, a ti fizlove zase někde mšří misto toho, aby dělali užitečnější praci...

0/0
6.6.2018 9:39

T52o75m26á48š 24H27r89u54b83ý 4509140664506

Dovolím si tvrdit, že u čerstvých držitelů ŘP (či obecně řidičů s menším nájezdem a praxí) to zas tak zanedbatelné není, ti ještě odhad bez tachometru nemají a i odpoutání pozornosti k tachometru je u nich větší. U zkušených řidičů to skutečně podstatné není, ale to nejsou zdaleka všichni. Zrovna nedávno jsem jel jako spolujezdec s jednou mladší slečnou - po tachometru koukala každou chvíli. A nejde teď o žádné narážky na ženy za volantem, dotyčná jela celkem dobře, nijak moc nekritizuji, jen bylo zkrátka vidět, že ta praxe a automatizace návyků ještě tak velká není...

+1/0
6.6.2018 10:47

M45i84r27o25s28l34a73v 80K30u73c74e19r26a 4787420487601

Ale klidně ať kouká, i každý 10 sekund.. Vážně jde jenom o mrknutí oka dolů a nahoru. Na zlomek sekundy. Jde o to, že tento argument "lidi furt čumí na rychloměr" se často používá ve smyslu toho, že to dělají hlavně proto, že fizlove přece porad a všude měří, čímž přispívají ke zvyšování nehodovosti, protože lidi kvulu nim neustále čumí na rychloměr, misto aby koukali na silnici, což by se nedělo, kdyby fizlove rychlost neměřili vůbec ;-D

+1/0
6.6.2018 11:18

J31a18n 76K13r58p43e30c 5526383554372

dekuji za dukladny rozbor me osoby. ma to par vad na krase. nikdy a nijak nebylo statisticky prokazano, ze by zprisneni ryhclostnich limitu a jejich skryte vymahani jakkoliv veldo k bezpecnosti provozu na danem useku. statisticky prokazany je pravy opak. tedy ze se bezpecnost snizila a na danem useku se stava vice dopravnich nehod. vzhledem k tomu ze promennou je onen rychlostni limit a nasledne jeho vymahani, pak je treba tyto veci dvat do souvislosti. druha vada na krase je, ze pri sledovani tachometru musite sklopit oci. k udrzeni rychlosti takovou kontrolu musite provadet casto. mnohdy pri vetsich rozdilech svetla uvnitr/venku se musi oci znovu adaptovat. pri pohledu na tachometr prestava fungovat prefiferni videni. sledovani zcatek je daleko prehlednejsi. at uz se divate do kterehokoliv, u bezneho vozu nemusite ani pootocit hlavou, vsechny jsou obvykle k vysce oci mirne nad nebo pod. takze muzete plne vyuzivat prostorove videni. ale je fajn, ze jste to vy kdo mne takto odhadl, deklasoval a poucil. priste, az se zacnete nekomu vysmivat, overte si ze na to mate.

+1/−2
6.6.2018 10:05

P96e53t45r 48Č77e58r16v59e42n96ý 3156241622825

Jak dlouho se na ten tachometr díváte? To na tom budíku pokaždé hledáte čísla a pak teprve stanovujete, kolik jedete? Kolik jedu, jasně poznám podle polohy ručičky na tachometru a na zjištění polohy stačí doslova mrknutí tím směrem.

Teoreticky to sice popisujete krásně ale v praxi to u většiny řidičů funguje trochu jinak.

+2/0
6.6.2018 10:54

M71i54r52o73s14l11a20v 22K44u88c81e58r72a 4417350827931

Přesne. Člověk mrkne trochu okem dolu a vidí. To koukání do zpětných zrcátek je z tohoto pohledu podstatně horší – obvykle člověk pootočí trochu hlavu a chvilku trvá, než vyhodnotí situaci v zrcátkách (a zrcátka máme tri). A to ani nemluvím o tom, že pro naprosté idioty, co mají nutkání neustále koukat na rychloměr (protože, jak jsem psal, policie podle nich měří snad na každém kilometru, haha :D), existuje něco jako omezovač. Samozřejmě staré plesnivé Octavie ho mít nebudou, to je jasný.

0/0
6.6.2018 11:11

J75a94n 28K53r33p29e39c 5706483304352

1. nepoznate kolik presne jedete, takovu moznost tachometr v aute nenabizi. 2. ten pohled na tacho at chcete nebo ne, vam presne na tu dobu co se na nej divate zabere veskerou pozornost, kterou byste mohl venovat klidnemu rizeni vozidla.

0/−2
6.6.2018 11:39

P88e28t33r 12S61p50a74t71z75i10e64r50e35r 7854402115594

je to úplně stejné odvedení pozornosti jako když se podíváte do zpětného zrcátka...také pohnte očima jinam. Také se v tu chvíli soustředíte na něco jiného a také se vám změní periferní vidění jak vy uvádíte....ale všechno to je nesmysl, protože dobrý řidič se jednou za čas na plubku podívá...už třeba jen kvůli tomu jestli se nerozsvítila nějaká kontrolka. Víte ono když vám to přestane mazat a rozsvítí se kontrolka, tak když nebude sledovat kontrolky tak do 5 minut můžete mít taky po motoru. Ale to asi vám je vlastně jedno, protože vy se díváte na tachometr a budíky tak jednou za hodinu že? ;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2018 12:13

J94a98n 42K28r17p24e20c 5486663644272

1. s vami je to marne, vyzyvat vas k tomu, abyste si to radsi sel vyzkouset do auta bude marne. 2. kupte si poradne auto. nevim v jakem predpotopnim vraku to jedite ze musite sledovat kontrolky na palubovce.

0/0
6.6.2018 12:33

P30e32t44r 43S61p89a86t55z70i57e55r21e90r 7594202285754

tak přiznám se že mám auto 12 let staré, ale jelikož dělám v servisu a vidím s čím nám se lidi jezdí, tak i mnoho zánovních aut sem přijede jen na výměnu oleje, ale že palubovka svítí jak diskotéka včetně důležitých kontrolek jako je kontrolka motoru...to nic zřejmě podle vás není..hlavně že to vrčí a jede....ale jak dlouho to už neřešíte že?

+1/0
6.6.2018 13:21

J40a76n 27K46r88p37e20c 5526303914692

to uz odbihate od tematu. tvrdil jste mi ze je treba sledovat palubovku z duvodu okamzite zkazy vozu a mozna i vesmiru kdybych to nahodou prehledl. na to jsem vam odpovedel ze to je kravina. i 12 let stare auto vas hlasite upozorni na neco zkazonosneho co nesnese odkladu. historky od becky s vyjetym olejem si nechte od cesty, na to neni nikdo zvedavy.

0/0
6.6.2018 13:39

P21e19t91r 23S82p20a54t54z77i30e17r72e95r 7534552875464

jo vy jste vlastně ten odborník co ví co a jak lidi dělají..a projde vám rukama hodně cizích aut....víte...znovu vám říkám, že dělám v servisu a vidím s čím nám sem lidi jezdí...a ano, už docela dostkrát jsme tu měli zadřený motor, protože lidi prostě nerespektovali svítící kontrolky...ale chápu, že vy to víte lépe...;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
6.6.2018 13:47

J53a31n 37K56r13p90e72c 5366863984832

nikdy mne neprestane udivovat, jak nejaky mastlil z garaze vi presne jak funguje svet a on je jeho nejdulezitejsi soucasti, protoze vsechny ty "kolecka" promazava... jak jsem psal drive. pribehy od becky s vyjetym olejem jsou naprosto mimo misu a nemaji zadnou vypovidaci hodnotu. mnohdy jsou to extremni a jeste prikraslene historky ktere maji desit "kravataky" a zensky, a tahat z nich penize za zbytecne zakroky.

a to co je na tom pravdy, je uplne stejne irelevatni, protoze jak uz jsem zminl, jezdi k vam lidi kteri maji problem, nejezdi k vam obycejne ti, co problem nemaji. to je jako byste vyvazel zumpy a z vaseho uhlu pohledu se to jevi, ze cely svet je zaplaveny sr..kama.

0/−2
6.6.2018 13:57

P42e16t32r 19S69p93a84t59z48i63e96r17e49r 7654732965194

tak na odlehčenou....a není zavalenej? ;-D;-D;-D

0/0
6.6.2018 14:24

T69o53m50á44š 81V32a15l76d69e42r 7633160109

Když čtu vaše příspěvky v tomto vlákně, tak si něco myslím o blbci, který musí pořád argumentovat teoretickými veličinami a mít pravdu za každou cenu. Připadá mi, že prakticky neřídí. V teorii jste dobrej. Ale automobil se řídí trochu jinak. To je, že řidič se neustále věnuje řízení. Kontroluje nejen silniční provoz, ale zároveň zběžně vzhlédne na palubovku co mu přístroje ukazují. Ano může být menší problém v červené čárce na 50 u některých výrobců. :-) Ale je snad jasné, že řidič své auto zná dobře ne-li dokonale.

Jak dle vás pracují za kniplem piloti? Doporučím Vám kurz na bezmotorového létání, kde si utříbíte rychlost v úsudku, přesného odhadu a rychlého rozhodování na danou situaci. Pokud toto nebudete mít, brzo se v letounu zabijete. A v automobilu je to podobné, akorát mnohem jednodušší. Nehledě v době tempomatů snad ani není třeba pořád kontrolovat rychlost. Do práce vlastně projedu vše na tempomat, protože má nejlepší spotřebu. Vidím největší problém, že řidiči se nevěnují řízení a také moc riskují. Kdyby toto se eliminovalo, ubude nehod na polovinu zcela určitě.

+2/0
6.6.2018 14:41

J50a55n 33K54r70p44e24c 5836633354582

tak jo, pro zacatek kultivovane a vecne diskuze mne nazvete blbcem (sic oklikou)

pak me naprosto presne odhadnete svy presnym odhadem z letadla... nehlede na to ze "teoreticka velicina" je pitomost ktera se k zadnemu vyse diskutovanemu tematu nehodi, a pojem "presny odhad" je oxymoron

tachometr ukazuje to co se mu chce ukazovat, ale az na zarne vyjimky neukaze, jaka je skutecna rychlost vozidla. a je uplne jedno, kde je nejaka cervena carka.

pak tady nadhodite jakesi tema z ketereho asi mam padnout na krovky. tak s tim prijde, az (jestli) se tema rizeni bezmotoroveho letadla bude probirat. vzhledem k naproste odlisnosti od rizeni vozidla je to zcela mimo tema.

tempomat, vc. adaptivniho se moc na husty provoz a caste zmeny rychlostnich limitu moc nehodi.

nakonec vite kde je problem, a je je treba ho nejak eliminovat. tak to je skutecne perla. ale o tom jak, to uz jste moc nepopremyslel.

ja jsem jediny kdo v teto diskuzi nabidl statisticka ci vyzkoumana fakta ktera ma tvrzeni podporuji. nikdo jiny, vcetne vas, s nicim takovym neprisel. ale ja jsem vlastne ten blbec...

0/−2
6.6.2018 15:46

T70o38m97á88š 33V29a16l46d27e74r 7273260549

Omlouvám se, ale nic lepšího mne nenapadlo, když jsem četl vaše vlákno. Na krovky padat nemusíte. Zajisté nejste brouk Pytlík. Zkuste si opětovně přečíst příspěvky oponentů. Jsou logické a vycházející z praxe. Mé příspěvky o barvě čárky na rychloměru a další byly jen pro odlehčení. Nemám zájem s vámi diskutovat a nenajít žádnou shodu. I teoretické poznámky o odvádění pozornosti běžně nevyslyšely ani automobilky, když displeje umisťovaly do dolních partií palubovek a konečně i hromadné zavádění dotykových panelů do vozů bezpečnosti nepomáhá. Což je také blbina. Telefony zakazujeme používat, ale nastavování za jízdy dotykem nikoliv. A to tam jsou odborníci.;-) Mějte se fajn.

0/0
6.6.2018 22:43

M42i97r33o10s13l92a33v 51K94u42c62e56r61a 4267210137621

Vážně si udelejte ten ridicak. Tachometr nepotřebuje ukazovat skutečnou rychlost vozidla. Dulezite je, že ji ukazuje VZDY NIZSI, než je skutečná. Kdybyste skutečně měl auto, tak byste zjistil, že mknuti na tachometr zabere nesrovnatelně méně času než koukání do všech tří zrcátek, pro která dokonce musí mirně natočit hlavu.

0/0
7.6.2018 11:12

J93a84n 89K24r85p21e92c 5176863464232

víte, a já myslel že je to přesně opačně. ale já jsem přece ten blbec bez řidičáku...

0/0
7.6.2018 11:57

P57e68t82r 74Č37e16r98v37e46n89ý 3836601422355

1. Nic takového jsem nikde netvrdil, tedy vyvracíte něco, o čem nebyla řeč.

2. Nikdo nekouká na tachometr v okamžiku, kdy řeší složitou dopravní situaci. Většinou to vůbec není potřeba, protože právě ta složitá situace de facto znemožňuje překročení nejvyšší dovolené rychlosti. Troufám si říct, že mrknutí tachometru nezabere veškerou řidičovu pozornost, to tak možná u naprostého začátečníka. Jenže toho úplně stejně zaměstná i práce s převodovkou. A že by někoho pohled na tachometru jakkoliv zneklidnil, to už mi přijde jako vyložený výmysl. To může zneklidnit možná tak toho, kdo právě zjistil, že jede 30 přes limit.

+2/0
6.6.2018 13:23

J28a43n 65K36r76p67e89c 5356243214322

ad 1. "Kolik jedu, jasně poznám podle polohy ručičky na tachometru" - to jsou vase slova, ne moje.

2. vubec netusim, o cem to mluvite. je to zcela mimo tema.

0/−1
6.6.2018 13:48

P40e64t28r 22Č22e16r94v16e86n38ý 3476731792805

1. Jasně poznám, že jedu takovou rychlostí, při které se v daném místě nemusím bát změření radarem. Opravdu k tomu nepotřebuji kalibrované měřidlo.

2. Pokud netušíte, zkuste se nad tím zamyslet. Je to přímá reakce na váš příspěvek nade mnou.

+1/0
6.6.2018 14:30

J33a20n 21K74r26p14e11c 5396803594912

1. uz zase tvrdite neco jineho nez cim jste argumentoval drive, vase argumentacni flexibilita je dechberouci.

2. ma to nektere spolecne body, ale ta konstrukce se kterou pracujete je zcela mimo. pozornost sledovani tachometru odpoutava, v momente jeho "cteni" zcela. byl na to provaden vyzkum. krizova situace muze nastat z duvodu upreni pozornosti na tacho misto sledovani provozu. rovnez na to existuje vyzkum. neni to neco co ja jsem si ted vymyslel. nevim na jakem zaklade to z vasi pozice minite rozporovat. nedke nize jsem daval odkaz na clanek prezentujici data takoveho vyzkumu. uz se mi to nechce znova hledat. jednak to ridice vyrusuje a druhak unavuje.

0/−1
6.6.2018 15:12

M59i51r59o68s54l66a42v 67K62u15c74e44r19a 4337760767641

Pokud je studie o tom, že můžete dostat pokutu za prekroceni rychlosti o 1 km / hod (!!!!!!!), pak se nedivte, ze to dopadlo jak to dopadlo. Skoda, že jste při své inteligenci nepochopil, že taková studie nemá s reálným světěm absolutně nic společného.

0/0
7.6.2018 11:20

J36a47n 88K94r90p55e94c 5436793244482

porozumění textu není vaše silná stránka.

0/0
7.6.2018 12:01

P94e28t39r 34S46p61a29t55z53i55e27r82e79r 7404212275284

víte každý řidič má svůj rychlostní limit...někdo ho má 60 někdo ho má 80 někdo ho má 130 a někdo i více...ale jelikož všichni se pohybují po jedné komunikaci, tak se uvedla rychlost maximální povolená, tak aby všichni mohli fungovat...a ta je na okreskách 90 a na dálnici 130. Stále tyhle vaše nářky jsou jen důkazem toho, že neumíte myslet na ostatní. Na silnicic se pohybují tisíce řidičů a vy jako jeden z nich musíte..opakuji musíte..brát na ně ohled a mít k nim nějakou úctu a respekt. Jenže tohle u nás mnohdy chybí. Teď jedu já a všichni se mi uhněte a polibte mi.....ale takhle to fungovat prostě nemůže nikdy.

+3/0
6.6.2018 11:10

J45a75n 65K91r36p33e74c 5546223124632

duvody omezovani rychlosti byly historicky nejdrive kvuli zamezeni stretu mezi auty a konskymi/volskymi povozy. pak kvuli snizeni spotreby paliv v dobe jejich nedostatku. ne kvuli rychlostnim limitum ridicu. v soucasnosti se zavadi mmj. i kvuli snizovanim emisi vyfukovych plynu coz zcela paradoxne casto vede ke zvyseni techto emisi. stejne tak paradoxne plati, ze tam kde byla drive rychlost neomezena a pozdeji se omezila, nebo tam kde se vyrazne omezila a zacala se represivne vymahat, doslo k navyseni dopravnich nehod. vy stale nejste schopen pochopit ze primarne by se mel clovek ridit zdravym rozumem a ne podle toho co je napsano na nejake ceduli. asi jste jeden z tech, co potrebuji mit cely zivot jasne nalajnovany, abyste nemusel myslet za sebe. navic to vydavate za ctnost. my se neshodneme. ja proste nedokazu prijmout nicim nedolozene dogma, ze lpeni na dodrzovani max. povolene rychlosti a jeho dusledne vymahani ma cokoliv spolecneho s bezpecnosti. vzhledem k tomu ze se represe neustale zvysuje, jestale vice radaru a tajnych protipiratskych stihacek, pri stejnem poctu aut v provozu nehodovost narusta. muzete mi tento fakt nejak logicky vysvetlit, kdyz na nas bdele oko statu takto dohlizi?

+1/−3
6.6.2018 11:58

P59e13t73r 21S86p27a29t67z86i44e19r71e71r 7574312205794

Vy spíš potřebujete si neustále dokazovat nějakým argumentem své úmyslné porušování nastavených pravidel...možná jakýcholiv..prostě přeci mě nebude do mého života nikdo nic kecat.....opravdu si přeju, jak jsem uvedl v nižším příspěvku, aby se zavedla plně autonomní auta. Pak by konečně došlo k ustálení provozu a rychlostí na komunikacích, protože žádný člověk by do toho nemohl zasáhnout. Pak vám podobným by rupla žilka, když by auto jelo právě třeba jen těch 90.

+3/−1
6.6.2018 12:16

M29a16r25t60i44n 76P25l44z47á81k 2127909158594

Na někoho, kdo (soudě z příspěvků) nemá auto a nejspíš ani řidičák, jste nějaký podezřele chytrý...

+1/−3
6.6.2018 12:33

K91a48r26e91l 92N51o53v71o92t23n91y 6599401109665

A to proc? Ja s panem Spatzierem plne souhlasim. A to jezdim okolo 50 tisic za rok. A ani jedna pokuta za rychlost nebo spatne parkovani, ani jeden bodik. Cim to asi bude?

+1/−1
6.6.2018 12:46

M92a29r78t12i63n 73P91l95z48á98k 2687959948524

Ja mam rocne 20 tisic a taky bez postihu. A neplacu tu po dalsi represi, samoridicich autech a podobne. Cim to asi bude?

0/0
6.6.2018 20:49

P78e46t65r 94S38p59a79t32z40i38e26r37e75r 7434322465514

sjezdil jsem celou Evropu kamionem, tuhle práci jsem tedy už opustil ale u aut jsem zůstal i nadále...co tam máte dál?

0/0
6.6.2018 13:19



Najdete na iDNES.cz