Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lidský faktor může za 99 procent nehod, potvrzují čeští experti

Již deset let působí v České republice výzkum dopravní bezpečnosti Škoda Auto. Za celou dobu prozkoumal 1048 dopravních nehod vozidel značky Škoda, 99 procent z nich zavinil lidský faktor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V49o24k72o20u92n 12V36l11a40d20i25m43i51r 8602898479108

Bohuzel tomu tak bylo i v Cernobylu a Fukushime.

Zbyva jen doufat ze se vyhne Dukovanum i Temelinu.

0/0
6.6.2018 21:59

J16a81r60o91s60l46a35v 35K78a39d62l57e58c 5191749772221

Tak to je objev vhodný na Nobelovku...:-P

+1/−1
6.6.2018 19:29

J62a30r76o96m49í58r 29H57l12u47b35e98k 2146410824661

V autech jezdí lidé a taky je řídí. Takže nic překvapivého. Až budou všechna auta kybernetická, pak bude kybernetický faktor zodpovědný za 100% nehod.

+3/0
6.6.2018 17:41

P61e94t64r 98B80á56č63a 8365836665325

Tak to je celkem jasny ne.

Konkretne skodovkari jmenovite Fabie 1,2 a Octavie 1,2 jsou uplny vykvety na silnicich, Fabie 1 je top, to snad neni jedine pripad kdy by za sebou netahli kolonu aut.

Jinak co na to poslanci a autoskoly? Porad je nechame poustet vsechny do provozu?

+1/−4
6.6.2018 17:02

J95a48n 81M60a15l67ý 1725479374268

Myslíte jako že to nevalí 140 tam kde je 90 jo?

0/0
6.6.2018 17:55

P32e19t42r 12B72á12č44a 8865106785345

Myslim tim, ze to nevali 90 (tachometrovych 100), vetsinou jedou sotva 75 a furt brzdi.

+1/−2
6.6.2018 18:22

P30e74t91r 57B78á23č23a 8805726235695

A nedej boze kdyz prijde nejaka neocekavana situace nebo vypli semafor.

+1/−1
6.6.2018 18:23

M64a90r95e61k 62H65r73u93b45y 6687442391448

Zajimalo by me, co vsechno se skryva pod temi 65% "nespravneho zpusobu jizdy".

0/0
6.6.2018 16:36

R71a55d66e78k 83H61o91d95a66ň 9526707271173

U podobných článků je vždycky v diskuzi spousta příspěvků o tom, jak denně vidí desítky lidí dělat to či tamhleto, telefonovat, jezdit 200 km/h a nevím co, no člověk z toho má pocit, že na našich silnicích se odehrává úplný armagedon.

Já vám nevím, z těch diskuzí mám pocit, že ta nehodovost na našich silnicích je vlastně neuvěřitelně nízká. A překvapivě asi nevnímám tak dramaticky ten armagedon, protože mi přijde že těch lidí co jedou přes GPSkových 130 na dálnicích je úplné minimum.

+8/0
6.6.2018 10:51

P68e57t87r 59Č34e56r52v19e48n76ý 3216761492805

Pokud sledujete provoz a nesnažíte se hledat chyby na ostatních, je jasné, že ten armagedon nevidíte - to je jen o vlastním psychickém nastavení.

Já taky žádný armagedon nevnímám.

+3/0
6.6.2018 10:57

T31o35m84á87š 61K39u61c22h17a66ř 3567111888611

Myslím, že armagedon je to pro ty, co řídí neradi, co řízení označují za "přesun z bodu A do bodu B", nekontrolují neustále zrcátka, nemají přehled o situaci kolem sebe, chtěli by jen koukat před sebe, jet povolená mínus 10 a ono to nejde, protože všichni kolem nich "blázní".

+3/0
6.6.2018 11:43

M77a67r33e52k 89H45r57u15b45y 6567182191828

Na to, jak policie totalne rezignovala na dohled na silnicich, se k sobe chovame velice slusne. Zrejme vetsina ridicu chce primarne bezpecne dojet do cile.

To ale nebrani uradum porad cim dal vic utahovat srouby.

0/0
6.6.2018 16:32

P91e62t16r 88B67á17č21a 8215746405675

Ti rezignovali tak, ze vyhodili 100 milionu za civilni auta s radary, ze vy je nevidite nebo malo jezdite je druha vec.

0/0
6.6.2018 17:06

P81e65t76r 16B44á80č91a 8775546635575

O Armagedonu vetsinou pisi svatecnaci, co jedou v dedine 40, mimo obec 70, blikaji na ne kamiony, porad stoji na brzde, kazdej druhej je predjizdi a hrozne se divi jak je to u nas samej zavodnik.

0/−1
6.6.2018 17:03

P70e18t86r 33Ř59i44h73á30k 9484416527298

Nepozornost, nesledovani provozu, nevenovani se rizeni a jizde. Jako vcera ten madarskej kamionak. Na dalnici zuzeni, cestari, prace na silnici. Predemnou tento kamion a jeste jeden. Pravy pruh stazen do leveho. Prvni kamion prejel do leveho ja za tim druhym taky a trosku sem zpomalil at ma v klidu odstup a muze se zaradit. A on porad v pravem. Rikam. Sakra co dela to to nevidi nebo co?? Pak sem uz zacal i troubit protoze porad nemenil smer. No jasne ze to strhnul tesne pred nima az kdyz najel na ty retardery co mivaji polozene pred zuzenim. Pekne je preskakal a jel si v klidu dal. Kdyz sem jo objizdel.... tak jasne. Telefon v ruce a tukal do mobilu. A ja uz si v hlave prehraval jak volam 112, hlasim nehodu a uz sem koukal na kterym sme kilometru abych jim rekl kam maji prijet. Nastesti to dopadlo vlastne dobre.

+2/0
6.6.2018 9:35

M78a30r53e59k 66H43r81u50b66y 6927912841178

Specialne pro ridice kamionu je Cesko raj. Zadne omezeni doby jizdy, minimum kontrol, zastavit lze skoro kdekoli, a pokud maji zaplacene myto, prakticky se nemaji ceho bat.

Diky tomu je kazdy den minimalne jedna nehoda kamionu s uzavrenou dalnici.

0/−1
6.6.2018 16:35

J79a79n 97K11r75p26e41c 5376383154452

a za celych 100% muze lidsky faktor... neni nahodou cast te nepozornosti take dana neustalym sledovanim tachometru pro pripad, jestli nahodou neni nekde nejaky zabukar nebo skryty radarovy automat na penize?

+5/−4
6.6.2018 9:14

P80e79t82r 60S75p11a20t28z50i22e56r36e24r 7364412215204

prosím vás tenhle nesmysl o neustálém sledování tachometru už si nechte..taková obehraná písnička a k tomu zcela nesmyslná..to i vám musí být jasný, že to je blbost. Každý minimálně schopný řidič, umí udržovat nastavenou rychlost +/- 5 km/h jen pocitem. A to buď polohou nohy na pedálu a nebo i sledováním okolního prostředí a to i bez sledování tachometru. Pokud vy to tak nemáte, jste asi vysoce podprůměrný řidič. A pak i kdyby se na něj jednou za minutu podívali...tak podívat se na tachometr je otázka desetiny sekundy. To máte to samé, jako se máte dívat do zrcátek a sledovat provoz i za sebou. Nebo chcete nadávat, že je špatné neustále se dívat do zrcátka? což zabere taky ani ne sekundu?

+5/−3
6.6.2018 9:27

M80i17r14o25s94l48a51v 64K92u31c47e64r35a 4877510917481

Asi tak nějak. "Neustálým sledováním tachometru" argumentuji typicti chytraci, co vědí nejlíp, že ta 90 tam je naprostý nesmysl, a ti fizlove zase někde mšří misto toho, aby dělali užitečnější praci...

0/0
6.6.2018 9:39

T24o84m63á97š 88H89r90u80b65ý 4669660324716

Dovolím si tvrdit, že u čerstvých držitelů ŘP (či obecně řidičů s menším nájezdem a praxí) to zas tak zanedbatelné není, ti ještě odhad bez tachometru nemají a i odpoutání pozornosti k tachometru je u nich větší. U zkušených řidičů to skutečně podstatné není, ale to nejsou zdaleka všichni. Zrovna nedávno jsem jel jako spolujezdec s jednou mladší slečnou - po tachometru koukala každou chvíli. A nejde teď o žádné narážky na ženy za volantem, dotyčná jela celkem dobře, nijak moc nekritizuji, jen bylo zkrátka vidět, že ta praxe a automatizace návyků ještě tak velká není...

+1/0
6.6.2018 10:47

M85i48r83o29s26l56a96v 41K65u84c43e19r20a 4177880797841

Ale klidně ať kouká, i každý 10 sekund.. Vážně jde jenom o mrknutí oka dolů a nahoru. Na zlomek sekundy. Jde o to, že tento argument "lidi furt čumí na rychloměr" se často používá ve smyslu toho, že to dělají hlavně proto, že fizlove přece porad a všude měří, čímž přispívají ke zvyšování nehodovosti, protože lidi kvulu nim neustále čumí na rychloměr, misto aby koukali na silnici, což by se nedělo, kdyby fizlove rychlost neměřili vůbec ;-D

+1/0
6.6.2018 11:18

J85a68n 84K31r87p27e35c 5566813274232

dekuji za dukladny rozbor me osoby. ma to par vad na krase. nikdy a nijak nebylo statisticky prokazano, ze by zprisneni ryhclostnich limitu a jejich skryte vymahani jakkoliv veldo k bezpecnosti provozu na danem useku. statisticky prokazany je pravy opak. tedy ze se bezpecnost snizila a na danem useku se stava vice dopravnich nehod. vzhledem k tomu ze promennou je onen rychlostni limit a nasledne jeho vymahani, pak je treba tyto veci dvat do souvislosti. druha vada na krase je, ze pri sledovani tachometru musite sklopit oci. k udrzeni rychlosti takovou kontrolu musite provadet casto. mnohdy pri vetsich rozdilech svetla uvnitr/venku se musi oci znovu adaptovat. pri pohledu na tachometr prestava fungovat prefiferni videni. sledovani zcatek je daleko prehlednejsi. at uz se divate do kterehokoliv, u bezneho vozu nemusite ani pootocit hlavou, vsechny jsou obvykle k vysce oci mirne nad nebo pod. takze muzete plne vyuzivat prostorove videni. ale je fajn, ze jste to vy kdo mne takto odhadl, deklasoval a poucil. priste, az se zacnete nekomu vysmivat, overte si ze na to mate.

+1/−2
6.6.2018 10:05

P33e23t82r 84Č96e70r59v61e26n51ý 3686341452505

Jak dlouho se na ten tachometr díváte? To na tom budíku pokaždé hledáte čísla a pak teprve stanovujete, kolik jedete? Kolik jedu, jasně poznám podle polohy ručičky na tachometru a na zjištění polohy stačí doslova mrknutí tím směrem.

Teoreticky to sice popisujete krásně ale v praxi to u většiny řidičů funguje trochu jinak.

+2/0
6.6.2018 10:54

M81i29r77o64s79l78a83v 91K85u80c79e63r85a 4647600667921

Přesne. Člověk mrkne trochu okem dolu a vidí. To koukání do zpětných zrcátek je z tohoto pohledu podstatně horší – obvykle člověk pootočí trochu hlavu a chvilku trvá, než vyhodnotí situaci v zrcátkách (a zrcátka máme tri). A to ani nemluvím o tom, že pro naprosté idioty, co mají nutkání neustále koukat na rychloměr (protože, jak jsem psal, policie podle nich měří snad na každém kilometru, haha :D), existuje něco jako omezovač. Samozřejmě staré plesnivé Octavie ho mít nebudou, to je jasný.

0/0
6.6.2018 11:11

J68a73n 78K28r41p70e60c 5336233464392

1. nepoznate kolik presne jedete, takovu moznost tachometr v aute nenabizi. 2. ten pohled na tacho at chcete nebo ne, vam presne na tu dobu co se na nej divate zabere veskerou pozornost, kterou byste mohl venovat klidnemu rizeni vozidla.

0/−2
6.6.2018 11:39

P28e67t44r 98S59p85a46t44z15i77e27r47e43r 7494312955144

je to úplně stejné odvedení pozornosti jako když se podíváte do zpětného zrcátka...také pohnte očima jinam. Také se v tu chvíli soustředíte na něco jiného a také se vám změní periferní vidění jak vy uvádíte....ale všechno to je nesmysl, protože dobrý řidič se jednou za čas na plubku podívá...už třeba jen kvůli tomu jestli se nerozsvítila nějaká kontrolka. Víte ono když vám to přestane mazat a rozsvítí se kontrolka, tak když nebude sledovat kontrolky tak do 5 minut můžete mít taky po motoru. Ale to asi vám je vlastně jedno, protože vy se díváte na tachometr a budíky tak jednou za hodinu že? ;-D;-D;-D

+1/0
6.6.2018 12:13

J27a16n 72K95r65p84e74c 5656703714632

1. s vami je to marne, vyzyvat vas k tomu, abyste si to radsi sel vyzkouset do auta bude marne. 2. kupte si poradne auto. nevim v jakem predpotopnim vraku to jedite ze musite sledovat kontrolky na palubovce.

0/0
6.6.2018 12:33

P87e17t13r 55S65p46a61t66z22i45e63r35e77r 7234312865894

tak přiznám se že mám auto 12 let staré, ale jelikož dělám v servisu a vidím s čím nám se lidi jezdí, tak i mnoho zánovních aut sem přijede jen na výměnu oleje, ale že palubovka svítí jak diskotéka včetně důležitých kontrolek jako je kontrolka motoru...to nic zřejmě podle vás není..hlavně že to vrčí a jede....ale jak dlouho to už neřešíte že?

+1/0
6.6.2018 13:21

J55a41n 83K91r49p63e29c 5946403664312

to uz odbihate od tematu. tvrdil jste mi ze je treba sledovat palubovku z duvodu okamzite zkazy vozu a mozna i vesmiru kdybych to nahodou prehledl. na to jsem vam odpovedel ze to je kravina. i 12 let stare auto vas hlasite upozorni na neco zkazonosneho co nesnese odkladu. historky od becky s vyjetym olejem si nechte od cesty, na to neni nikdo zvedavy.

0/0
6.6.2018 13:39

P12e59t34r 93S24p74a80t27z70i23e91r76e13r 7684392905804

jo vy jste vlastně ten odborník co ví co a jak lidi dělají..a projde vám rukama hodně cizích aut....víte...znovu vám říkám, že dělám v servisu a vidím s čím nám sem lidi jezdí...a ano, už docela dostkrát jsme tu měli zadřený motor, protože lidi prostě nerespektovali svítící kontrolky...ale chápu, že vy to víte lépe...;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
6.6.2018 13:47

J51a46n 27K51r62p86e74c 5246393784942

nikdy mne neprestane udivovat, jak nejaky mastlil z garaze vi presne jak funguje svet a on je jeho nejdulezitejsi soucasti, protoze vsechny ty "kolecka" promazava... jak jsem psal drive. pribehy od becky s vyjetym olejem jsou naprosto mimo misu a nemaji zadnou vypovidaci hodnotu. mnohdy jsou to extremni a jeste prikraslene historky ktere maji desit "kravataky" a zensky, a tahat z nich penize za zbytecne zakroky.

a to co je na tom pravdy, je uplne stejne irelevatni, protoze jak uz jsem zminl, jezdi k vam lidi kteri maji problem, nejezdi k vam obycejne ti, co problem nemaji. to je jako byste vyvazel zumpy a z vaseho uhlu pohledu se to jevi, ze cely svet je zaplaveny sr..kama.

0/−2
6.6.2018 13:57

P66e49t36r 69S15p94a44t20z84i39e41r63e48r 7494692295424

tak na odlehčenou....a není zavalenej? ;-D;-D;-D

0/0
6.6.2018 14:24

T48o17m88á80š 34V37a23l87d29e13r 7593950479

Když čtu vaše příspěvky v tomto vlákně, tak si něco myslím o blbci, který musí pořád argumentovat teoretickými veličinami a mít pravdu za každou cenu. Připadá mi, že prakticky neřídí. V teorii jste dobrej. Ale automobil se řídí trochu jinak. To je, že řidič se neustále věnuje řízení. Kontroluje nejen silniční provoz, ale zároveň zběžně vzhlédne na palubovku co mu přístroje ukazují. Ano může být menší problém v červené čárce na 50 u některých výrobců. :-) Ale je snad jasné, že řidič své auto zná dobře ne-li dokonale.

Jak dle vás pracují za kniplem piloti? Doporučím Vám kurz na bezmotorového létání, kde si utříbíte rychlost v úsudku, přesného odhadu a rychlého rozhodování na danou situaci. Pokud toto nebudete mít, brzo se v letounu zabijete. A v automobilu je to podobné, akorát mnohem jednodušší. Nehledě v době tempomatů snad ani není třeba pořád kontrolovat rychlost. Do práce vlastně projedu vše na tempomat, protože má nejlepší spotřebu. Vidím největší problém, že řidiči se nevěnují řízení a také moc riskují. Kdyby toto se eliminovalo, ubude nehod na polovinu zcela určitě.

+2/0
6.6.2018 14:41

J29a98n 44K11r32p14e73c 5656163964722

tak jo, pro zacatek kultivovane a vecne diskuze mne nazvete blbcem (sic oklikou)

pak me naprosto presne odhadnete svy presnym odhadem z letadla... nehlede na to ze "teoreticka velicina" je pitomost ktera se k zadnemu vyse diskutovanemu tematu nehodi, a pojem "presny odhad" je oxymoron

tachometr ukazuje to co se mu chce ukazovat, ale az na zarne vyjimky neukaze, jaka je skutecna rychlost vozidla. a je uplne jedno, kde je nejaka cervena carka.

pak tady nadhodite jakesi tema z ketereho asi mam padnout na krovky. tak s tim prijde, az (jestli) se tema rizeni bezmotoroveho letadla bude probirat. vzhledem k naproste odlisnosti od rizeni vozidla je to zcela mimo tema.

tempomat, vc. adaptivniho se moc na husty provoz a caste zmeny rychlostnich limitu moc nehodi.

nakonec vite kde je problem, a je je treba ho nejak eliminovat. tak to je skutecne perla. ale o tom jak, to uz jste moc nepopremyslel.

ja jsem jediny kdo v teto diskuzi nabidl statisticka ci vyzkoumana fakta ktera ma tvrzeni podporuji. nikdo jiny, vcetne vas, s nicim takovym neprisel. ale ja jsem vlastne ten blbec...

0/−2
6.6.2018 15:46

T93o80m94á22š 15V63a13l23d27e55r 7813900719

Omlouvám se, ale nic lepšího mne nenapadlo, když jsem četl vaše vlákno. Na krovky padat nemusíte. Zajisté nejste brouk Pytlík. Zkuste si opětovně přečíst příspěvky oponentů. Jsou logické a vycházející z praxe. Mé příspěvky o barvě čárky na rychloměru a další byly jen pro odlehčení. Nemám zájem s vámi diskutovat a nenajít žádnou shodu. I teoretické poznámky o odvádění pozornosti běžně nevyslyšely ani automobilky, když displeje umisťovaly do dolních partií palubovek a konečně i hromadné zavádění dotykových panelů do vozů bezpečnosti nepomáhá. Což je také blbina. Telefony zakazujeme používat, ale nastavování za jízdy dotykem nikoliv. A to tam jsou odborníci.;-) Mějte se fajn.

0/0
6.6.2018 22:43

M16i84r24o97s55l27a75v 41K59u88c91e22r63a 4147470477241

Vážně si udelejte ten ridicak. Tachometr nepotřebuje ukazovat skutečnou rychlost vozidla. Dulezite je, že ji ukazuje VZDY NIZSI, než je skutečná. Kdybyste skutečně měl auto, tak byste zjistil, že mknuti na tachometr zabere nesrovnatelně méně času než koukání do všech tří zrcátek, pro která dokonce musí mirně natočit hlavu.

0/0
7.6.2018 11:12

J67a82n 10K90r18p40e56c 5286743244492

víte, a já myslel že je to přesně opačně. ale já jsem přece ten blbec bez řidičáku...

0/0
7.6.2018 11:57

P56e82t29r 73Č26e53r39v25e29n59ý 3666591792965

1. Nic takového jsem nikde netvrdil, tedy vyvracíte něco, o čem nebyla řeč.

2. Nikdo nekouká na tachometr v okamžiku, kdy řeší složitou dopravní situaci. Většinou to vůbec není potřeba, protože právě ta složitá situace de facto znemožňuje překročení nejvyšší dovolené rychlosti. Troufám si říct, že mrknutí tachometru nezabere veškerou řidičovu pozornost, to tak možná u naprostého začátečníka. Jenže toho úplně stejně zaměstná i práce s převodovkou. A že by někoho pohled na tachometru jakkoliv zneklidnil, to už mi přijde jako vyložený výmysl. To může zneklidnit možná tak toho, kdo právě zjistil, že jede 30 přes limit.

+2/0
6.6.2018 13:23

J62a30n 16K30r91p98e97c 5746793404242

ad 1. "Kolik jedu, jasně poznám podle polohy ručičky na tachometru" - to jsou vase slova, ne moje.

2. vubec netusim, o cem to mluvite. je to zcela mimo tema.

0/−1
6.6.2018 13:48

P17e70t25r 76Č83e51r37v51e60n90ý 3136161712475

1. Jasně poznám, že jedu takovou rychlostí, při které se v daném místě nemusím bát změření radarem. Opravdu k tomu nepotřebuji kalibrované měřidlo.

2. Pokud netušíte, zkuste se nad tím zamyslet. Je to přímá reakce na váš příspěvek nade mnou.

+1/0
6.6.2018 14:30

J46a60n 18K31r94p18e26c 5496213204772

1. uz zase tvrdite neco jineho nez cim jste argumentoval drive, vase argumentacni flexibilita je dechberouci.

2. ma to nektere spolecne body, ale ta konstrukce se kterou pracujete je zcela mimo. pozornost sledovani tachometru odpoutava, v momente jeho "cteni" zcela. byl na to provaden vyzkum. krizova situace muze nastat z duvodu upreni pozornosti na tacho misto sledovani provozu. rovnez na to existuje vyzkum. neni to neco co ja jsem si ted vymyslel. nevim na jakem zaklade to z vasi pozice minite rozporovat. nedke nize jsem daval odkaz na clanek prezentujici data takoveho vyzkumu. uz se mi to nechce znova hledat. jednak to ridice vyrusuje a druhak unavuje.

0/−1
6.6.2018 15:12

M35i21r53o31s50l57a18v 49K42u12c45e67r10a 4517750257321

Pokud je studie o tom, že můžete dostat pokutu za prekroceni rychlosti o 1 km / hod (!!!!!!!), pak se nedivte, ze to dopadlo jak to dopadlo. Skoda, že jste při své inteligenci nepochopil, že taková studie nemá s reálným světěm absolutně nic společného.

0/0
7.6.2018 11:20

J37a45n 70K26r10p58e54c 5616473664572

porozumění textu není vaše silná stránka.

0/0
7.6.2018 12:01

P44e16t90r 31S13p65a15t25z26i97e38r50e55r 7974312145444

víte každý řidič má svůj rychlostní limit...někdo ho má 60 někdo ho má 80 někdo ho má 130 a někdo i více...ale jelikož všichni se pohybují po jedné komunikaci, tak se uvedla rychlost maximální povolená, tak aby všichni mohli fungovat...a ta je na okreskách 90 a na dálnici 130. Stále tyhle vaše nářky jsou jen důkazem toho, že neumíte myslet na ostatní. Na silnicic se pohybují tisíce řidičů a vy jako jeden z nich musíte..opakuji musíte..brát na ně ohled a mít k nim nějakou úctu a respekt. Jenže tohle u nás mnohdy chybí. Teď jedu já a všichni se mi uhněte a polibte mi.....ale takhle to fungovat prostě nemůže nikdy.

+3/0
6.6.2018 11:10

J24a49n 31K52r42p10e27c 5836733164192

duvody omezovani rychlosti byly historicky nejdrive kvuli zamezeni stretu mezi auty a konskymi/volskymi povozy. pak kvuli snizeni spotreby paliv v dobe jejich nedostatku. ne kvuli rychlostnim limitum ridicu. v soucasnosti se zavadi mmj. i kvuli snizovanim emisi vyfukovych plynu coz zcela paradoxne casto vede ke zvyseni techto emisi. stejne tak paradoxne plati, ze tam kde byla drive rychlost neomezena a pozdeji se omezila, nebo tam kde se vyrazne omezila a zacala se represivne vymahat, doslo k navyseni dopravnich nehod. vy stale nejste schopen pochopit ze primarne by se mel clovek ridit zdravym rozumem a ne podle toho co je napsano na nejake ceduli. asi jste jeden z tech, co potrebuji mit cely zivot jasne nalajnovany, abyste nemusel myslet za sebe. navic to vydavate za ctnost. my se neshodneme. ja proste nedokazu prijmout nicim nedolozene dogma, ze lpeni na dodrzovani max. povolene rychlosti a jeho dusledne vymahani ma cokoliv spolecneho s bezpecnosti. vzhledem k tomu ze se represe neustale zvysuje, jestale vice radaru a tajnych protipiratskych stihacek, pri stejnem poctu aut v provozu nehodovost narusta. muzete mi tento fakt nejak logicky vysvetlit, kdyz na nas bdele oko statu takto dohlizi?

+1/−3
6.6.2018 11:58

P21e94t76r 87S20p50a91t96z95i54e46r95e84r 7694982165394

Vy spíš potřebujete si neustále dokazovat nějakým argumentem své úmyslné porušování nastavených pravidel...možná jakýcholiv..prostě přeci mě nebude do mého života nikdo nic kecat.....opravdu si přeju, jak jsem uvedl v nižším příspěvku, aby se zavedla plně autonomní auta. Pak by konečně došlo k ustálení provozu a rychlostí na komunikacích, protože žádný člověk by do toho nemohl zasáhnout. Pak vám podobným by rupla žilka, když by auto jelo právě třeba jen těch 90.

+3/−1
6.6.2018 12:16

M16a29r70t11i37n 49P27l32z27á35k 2907739898134

Na někoho, kdo (soudě z příspěvků) nemá auto a nejspíš ani řidičák, jste nějaký podezřele chytrý...

+1/−3
6.6.2018 12:33

K29a91r98e16l 14N12o61v62o45t56n39y 6179481699125

A to proc? Ja s panem Spatzierem plne souhlasim. A to jezdim okolo 50 tisic za rok. A ani jedna pokuta za rychlost nebo spatne parkovani, ani jeden bodik. Cim to asi bude?

+1/−1
6.6.2018 12:46

M35a67r72t11i21n 54P66l85z47á19k 2667379708864

Ja mam rocne 20 tisic a taky bez postihu. A neplacu tu po dalsi represi, samoridicich autech a podobne. Cim to asi bude?

0/0
6.6.2018 20:49

P33e65t16r 32S63p42a76t92z69i92e11r36e54r 7664352545974

sjezdil jsem celou Evropu kamionem, tuhle práci jsem tedy už opustil ale u aut jsem zůstal i nadále...co tam máte dál?

0/0
6.6.2018 13:19







Najdete na iDNES.cz