Diskuse k článku

Autofotka týdne: Nepohodlný, leč krásný život se Škodou 100

V roce 1977 jsem do naší rodiny přibyla nejen já, ale také fungl nová Škoda 100 v barvě slonové kosti. Na obřím parkovišti na sídlišti to bylo samozřejmě nejkrásnější a nejmodernější auto ze všech (byť jich tu tehdy stávalo asi tak patnáct). Na silnici bylo navíc nečekaně spolehlivé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20i87l63o31š 60R85u21f31e10r 3679575252316

Děvče mělo velké štěstí, narodit se do bohaté rodiny, která si mohla dovolit koupi zbrusu nového vozu (to není běžné sní dnes, kdy jsou auta mnohem dostupnější). Škodovky měly výhodu v jednoduché konstrukcí a tím i servisu, ovšem 70. a 80. léta, to bylo 20.let tragédie našeho auto. průmyslu... Děda koupil někdy v 60.letech Ford Taunus, a první srovnatelná škodovka byla až nová Octavia...

0/−1
11.6.2018 18:23

T86o10m78á58š 75R36o16m74a62n28č97í15k 2972389193598

Taunus? Soused ho měl v takové zvláštní žluté (att. video) ...

https://www.youtube.com/watch?v=0rDoETo35h0

0/0
11.6.2018 21:46

J96i49ř60í 49E30r25b46e38n 1443394906667

My nebyli nijak extra bohatá rodina - oba rodiče coby politicky nespolehliví pracovali v kravíně, a přesto jsme si nové škodovky mohli koupit v letech 1975, 1980 i 1988, a ještě k tomu si mohli dovolit každoroční rodinnou dovolenou někde v československém autokempu. Kolegové s podobným způsobem života na tom byli podobně, i ti si průběžně obnovovali vozový park.

Vono asi stačilo, když se v té rodině nekouřilo a nechlastalo.

0/0
19.6.2018 14:51

J47a46n 59S86o20u94k87u63p 1614564896795

Příšerný krám, nepohodlný, věčně v opravě. Sentiment bokem, ten stroj nás nechal vícekrát v loji.

+1/−1
11.6.2018 16:10

L18u44d35v45í32k 55G86a81j21d50o70š18í64k 2815733704632

Nějak jsem nepochopil, proč je tento podivný slohový "výkřik" vlastně na iDnesu uveřejněn.

0/0
11.6.2018 15:53

P50e24t46r 44F48e36i25g67l 5218933130502

Pamatuju cestu do Jugoslávie...topení přes den na plné obrátky...na střeše zahrádke, kde byl stan...některé kopce v nynější Bosně a Hercegovině se řadila i jednička...jojo...je na co vzpomínat, ale vracet bych to nechtěl...jet s takovým autem takovou trasu byla neuvěřitelné dobrodružství s maximální mírou odvahy...;-D

+5/0
11.6.2018 8:36

P55e96t50r 59F79e40i84g89l 5108163870512

Myslím odvahu mých rodičů...já byl tehdy děcko...

+1/0
11.6.2018 8:37

P18e54t96r 75Č51e31r38m30á26k 9988215419520

Tak nějak, já vždy když dneska vidím čechy cestující po evropě narvaný v malý tříválcový fabii tak nechápu co je k tomu vede, pak si ale přesně uvědomím jak se to kdysi jelo s mb x dní... ;-D

+1/0
11.6.2018 14:06

L44u68d18v19í76k 20G60a82j41d64o52š29í58k 2835503874802

Z dnešního pohledu odvaha, tehdy zcela běžný život. ;-)

Š 100, na rozdíl od dnešních aut, bylo krom toho možné opravit na silnici s naprosto improvizovaným náčiním í díly. Dobře si pamatuji, jak jsem opravoval upadlou řemenici větráku chlazení kusem plechu, co jsem našel někde v poli. To auto s tím plechem ujelo dalších 150 km, než dostalo řemenici novou. Náhradní klínový řemen vozil samozřejmě každý zodpovědný motorista sebou. Já měl většinou i dva.

Na Slovensku, někde u koupaliště, jsem prováděl rozborku a sborku karburátoru, když auto přestalo táhnout. Za hodinu byl problém vyřešen a auto pak dojelo až domů.

Dnes podobné závady neřešitelný a fatální problém na zavolání odtahovky. Zase se to ale tak často neděje, pokud se trochu o auto staráte. ;-)

+4/0
11.6.2018 16:03

P62e43t36r 93Č35e93r38m48á26k 9888655819330

Od poslední věty bych se odpíchl - ono je právě důležité uvědomit si příčinu a následek. To že se hodně věcí dalo opravit amatérsky byla druhá strana mince faktu že je bylo potřeba je opravovat neustále. Nízká cena nd zase kompenzovala jejich častou potřebu, atd. Takže sumasumárum to skutečně žádný zázrak nebyl...

+1/−2
11.6.2018 22:28

L56u85d18v16í45k 70G76a79j33d94o37š68í76k 2885533554922

To nezpochybňuji. Co taky bylo v tehdejším RVHP zázrak. ;-)

Nicméně pokud se někdo o auto staral, což v té době bylo naprosto běžné u všech aut, že bylo potřeba se o ně starat, tak dojel tam kam potřeboval a nervovat se z toho nemusel. Š 100 o které píši výše dojela bez problémů na sever Skotska a zpět a adrenalinový zážitek to určitě nebyl.

0/0
11.6.2018 23:07

P47e86t42r 45Č45e76r15m57á18k 9748785699590

No staral... Staráním se dalo předejít (resp. o něco oddálit) věcem jako koroze, vaření nebo startování, ale většině těch typických selhání na silnici se nijak předejít nedalo. O preventivní výmněně dílů se vzhledem k jejich (ne)dostupnosti mluvit nedalo, takže byl člověk opravdu vydán napospas vlastní zručnosti nebo místnímu kováři. To kam hundrtka dojela nebo nedojela tak bylo spíše dílem náhody, na jednu stranu skutečně dojela až do jugošky, na druhou se pak porouchala 2x během cesty z Prahy na Slapy.

0/0
12.6.2018 20:08

J31a94r11o18m18í66r 21Č51e48c79h 1213108397482

Mel jsem 110 LS,moc na ni vzpominam.Clovek si na ni vse opravil sam.Jezdila jako drak.

+2/0
11.6.2018 8:31

A97l35e58x 15S84l92a33v51í77č49e86k 8207181129578

S 110R je dosud neprekonane kupe, nejkrasnejsi opravdove nadherne

+4/0
11.6.2018 7:35

K36a95r96l 19R72i73e42g66e67l 4794862448506

Presne...a delalo stovku za 16 vterin.

0/0
12.6.2018 6:48
Foto

T98o17m31á44š 15B38u17r32a 2594694930765

Chápu, že někteří bývalí uživatelé na "Stovku" vzpomínají se slzou v oku - ona nostalgie je pěkná potvora - ale mezi námi: byl to křáp nejkřápovatější, spadající do kategorie šlapohybů kterým ovšem vévodil dvourytmový "Traboš". Ovšem i ve své době byla "Stovka" technologickým - a v důsleku toho - i uživatelským nehorázně předraženým úletem.

Prostě socialistické lidové auto se vším všudy jak vyšité: neprivilegovaný jedinec na něj musel šetřit čtyři až pět let. Ale to jenom za předpokladu, že tento člověk (člověčice) nechodili do společnosti a živili se pouze jako pes jednou denně točeňákem. A ve městech byla tehdy tráva většinou špatně dostupná.

+4/−1
11.6.2018 0:54

J36a78r26o61m30í96r 57K19r92á21l 4830239894669

Stovku neznám, ale měl jsem MB1100 a v té době to bylo srovnatelné auto s leckterým "západním". Soused měl Cortinu a podle toho, jak se v ní stále hrabal, nebyla o nic lepší. Jen třikrát dražší. Jistě, po 20 letech výroby, kdy se měnily jen plechy (a k horšímu), to nebyla žádná sláva.

+1/0
11.6.2018 7:53

A74l65e67š 90L34i97s58o81v51s70k27ý 9519158792942

jj, akorát že Š-1100MB se neprodávaly jak houska na krámě. jeden ze sta si mohl koupit auto a jedno ze sta koupených aut byla 1100MB

0/0
11.6.2018 8:20

A35l75e35š 13L42i46s93o26v15s46k81ý 9389348572862

V modelu 1000MB a 1100MB začala pomalu naše automobilka světu dýchat na záda. Měli připravené velmi ambiciózní projekty, které by nás vrátily do hry. Přišlo ale neblahé bratislavské zasedání, které rozhodlo, že jako vyšší střední třída se budou dovážet z Ruska žiguly (Italové Rusům prodali výběhový model fiatu) a že se naše 1000MB modernizuje (facelit). Čímž jsme se na dalších 20 let definitivně ocitli daleko na chvostu pelotonu. Více viz seriál Zašlapané projekty.

+7/0
11.6.2018 8:25

P32e17t54r 48Č62e50r63m67á45k 9958285539370

Ono to taky nebylo tak jednoduché. Jako vyšší střední třída se dovážela Volha, žíga stály níže a rozhodně to nebyl výběhový model (naopak v době uzavření smlouvy to bylo dokonce auto roku), každopádně to se bavíme o přelomu 60/70 let, ale škodovka potom ještě pracovala na mnoha vozech vyšších tříd a to jak sama tak v kooperaci s NDR. Reálný krach těchto projektů byl až na přelomu 70/80 let a to už se vyráběla dávno 120...

0/0
12.6.2018 22:48

J54i43ř78í 91E77r23b66e44n 1573204576307

Zašlapané projekty ani nepřipomínej. To je spíš propagandistický než dokumentární seriál, dost účelově zamlčuje spoustu faktů a třeba v tom dílu o Škodě 720 to je zatraceně znát.

0/0
19.6.2018 6:58

J80a48r62o53m51í68r 33K34r64á47l 4200969654269

Táta měl holt štěstí. V té době se zrušily poukazy na auta a zrovna bylo k mání několik z exportního souběhu. Byly jiné plechy, takže s korozí byl o dost menší problém, než u Š1000, byla lepší sedadla, atd. Vydrželo až do roku 1982, kdy mi ho zrušil ožralý policajt.

0/0
11.6.2018 8:26

D53a70v17i89d 16H23o91l66m71a71n 2678897597219

Ano. 1000vka bylo v době vzniku srovnatelné auto např. s Renaultem 8. Např. lití bloku motoru bylo ve své době silně pokrokové. 100vka ale byla v době vzniku už zastaralá a co si budeme nalhávat, byl to opravdu strašný, ale strašný křáp. Otec ji měl od novoty a já ji dojezdil (120+120tkm). Nevadily mi její vlastnosti, které byly poplatné době, ale neskutečná nespolehlivost a opakovaná poruchovost těch samých dílů. Problémy s klikami, drnčením všeho okolo, stěrači, vodní pumpou, elektroinstalací, startérem, věčně vymlácená náprava...atd. Je třeba doplnit, že auto bylo vzorně po celou dobu opečovávané, tzn. neustále se na něm něco "dělalo". Cesta do Jugošky ve 4a80ém byly 2+2dny hrůzy. Pokud porovnám tuto Škodovku s Trabantem, kterým sem následně nahrkal necelých 40tkm, tak na toho Tráboše vzpomínám doslova s láskou a po stovce mi ani slza nekápne. Trabant byl sice komfortem o dva levely níže, ale jeho spolehlivost a obratnost byla neskutečná. A to měl ke konci už skoro 200tkm. Takže opakuji - ŠKODA 100 BYL KŘÁP!!

+6/0
11.6.2018 8:25
Foto

T89o51m74á96š 95B28u81r12a 2114244920365

Zkusil jsem obojí. "Embaso" opravdu bylo lepší než "Stovka", ale tím to končí. Na Ford Fuel Cortinu tohle vozidlo s motorem tuším, že ještě SV z třicátých let (stejně jako "Stovka") neměla v žádném směru.

0/0
11.6.2018 12:43

L94u29d71v16í33k 80G36a60j69d95o36š66í13k 2435373234762

Potíž je samozřejmě v tom, že Š 100 byla sice novou generací auta po Š 1000, ovšem motoricky se vlastně vůbec nic nezměnilo. Akorát takřka ten samý motor trochu naklopili na stranu. Čili pokud Š 1000 začala dýchat západním vozům na záda, Š 100 už byla zcela mimo.

+4/0
11.6.2018 16:13

J89i85ř60í 19T22o43m22e72š 5232100473442

1000 MB byla podle mne hlavně "ergonomicky" a pocitově mnohem příjemnější, lépe se v ní i sedělo, byla i lépe odhlučněná, menší volant aj.

0/0
15.6.2018 12:55

J69i92ř95í 79E28r72b93e65n 1483854636987

Motory typů 1000/100 a 1100/110 byly úplně stejné, stejně jako převodovky, nápravy a skelet karosérie. Ta auta se lišila jen předním/zadním čelem (se 100% zaměnitelností, nebyl problém potkat embéčko se stovkovým zadkem nebo erko s embéčkovým čumákem), předními brzdami a pár drobnostmi.

0/0
19.6.2018 7:03

M50i93r24o18s92l61a89v 67M34e21d 3374416

Se "Stovkou" jsem jel pouze třikrát (třikrát jsem si jí půjčil od švagra). Poprvé jsem s ní ujel asi dva kilometry a utrhla se pode mnou sedačka. Když jsem si jí půjčil podruhé,vyhořel mi startér. Když mělo dojít ke třetí jízdě (potřebovali jsme někam dovézt děti a vlastní auto jsme tehdy ještě neměli) už se mi do toho auta moc nechtělo, nicméně manželka se švagrem mne přemluvili a tak jsem se nakonec vydal na třetí cestu. Celou jízdu jsem byl jak na trní a čekal jsem, co se podělá. Nakonec jsme se vrátili domů a když už jsem si myslel, že tentokrát to dopadlo, tak se (v okamžiku, když už jsme stáli před domem a já natahoval ruku ke klíčku) ozvala rána a motor zhebnul. Otevřel jsem kapotu a zjistil, že explodovala indukční cívka - zbyl z ní jen plechový hrnek a ten zbytek byl po celém motorovém prostoru. Víckrát jsem už do toho auta nevlezl (ani jako pasažér). Později jsme po tchánovi zdědili Škodu 120 a to vlastně bylo první auto, se kterým jsem pravidelně jezdil. Ze "Stodvacítky" jsem zpočátku moc nadšený nebyl (říkal jsem si, že to bude také asi pěkný kepl), nicméně naučil jsem se s ní žít a když teď zavzpomínám, tak si říkám, že jsem to auto měl docela rád. Zdaleka bych Škodu 120 neoznačil za bezporuchové auto, nicméně nikdy to nebyla porucha fatální (aby se nedalo dojet) a všechno jsem se naučil opravit si sám (v servisu jsem s ní za těch skoro deset let byl pouze jednou). Pokud se jedná o jízdní vlastnosti, ty nebyly kdovíjak dobré, na druhou stranu ale měla v zimě dobrou trakci a vyjel jsem všude. Takže při vzpomínce na Škodu 100 mi naskáčou pupínky, nicméně na Škodu 120 vzpomínám s určitou nostalgií a vůbec ne ve zlém.

+2/0
11.6.2018 0:13

K27a82r84l 59R42i19e79g87e26l 4284362438696

Skoda 120 byla po "stovce" velkym zklamanim (spolehlivost), celkova koncepce, priserne reseni chladice vpredu a motoru vzadu - vecne to nekde v nekolika desitkach spoju - teklo. Dokonce se jednu dobu uvazovalo o zruseni cele linky a navratu k vyrobe Skody 100. Suskalo se o tom na VSD mezi profesory a studenty dopravni fakulty.

0/0
12.6.2018 6:53

J33i25ř64í 29E21r51b10e96n 1203704496977

Šuškat si o tom mohli jenom absolutně neznalí lidé. Motokov potřeboval prodat na Západě desetitisíce škodovek ročně, ovšem 100/110 by byla neprodejná z důvodu mizivé pasivní bezpečnosti - 105/120 byla nepoměrně pevnějším a bezpečnějším vozem, navíc vypadala o dost lépe díky designu á la Giugiaro.

0/0
19.6.2018 7:07

A63l29e47š 56L75i26s58o65v63s61k45ý 9879448322382

Nám jak Škoda 1000MB, tak Škoda 100 totálně do 10 let každá shnily, i když jsme dělali, co se dalo. NA druhou stranuty krásné prázdninové zážitky, kdy rodiče seděli vpředu a na zadních sedadlech co se nás děcek vešlo :-)

+3/0
10.6.2018 23:09

D15a74v81i32d 67H80o47l68m46a35n 2488237687379

Jojo. Bez vystříkání dutin a podvozku to prostě nešlo. Když jsem po 27 letech 100vku prodával, tak pravý práh byl naprosto původní a levý vyvařený jen v malé zadní části.

0/0
11.6.2018 8:29

M44i17c21h45a60e78l 88K41o41n50e11č76n76ý 6152713789769

Měl jsem dvě a nedám na ně dopustit, jen kdyby to tak nerezlo, líp to topilo a nekazil se tomu pořád startér, ten byl tak často v řiti , že jsem jich měl několik opravenejch a výměnu jsem zvládal pod 10 minut ;-D;-D;-D. Teď mám Ford Galaxy a blbou baterku jsem měnil asi hodinu.:-P

+2/0
10.6.2018 21:42

J83o88s22e93f 32V37e48s80e26l26ý 2604114316361

No a kdy jste ji řídil naposledy? Možná, kdybyste se svezl, tak byste už o tom Fordu neřekl křivé slovo. Zpětně si to člověk neuvědomuje, ale sednout do takového auta je celkem kulturní šok.

+2/0
10.6.2018 22:51

M13i88c38h29a54e33l 51K82o53n48e72č43n41ý 6312893139419

To je jasný.

0/0
11.6.2018 22:34
Foto

R96i66c57h64a33r55d 42P21o79l72á63š44e61k 9384403190239

já měl tři a s v tý poslední mi sedačka propadla podlahou (naštěstí jsem stál), podložil jsem sedačku trámkama na práh a středový tunel a jezdil jsem s ní ještě nějaký čas. Když si na to dnes vzpomenu, tak se o mě pokouší mrákoty. No nic člověk byl mladý hrdina.;-D

+2/0
10.6.2018 23:42

S96e87i48d85l 26P55e34t10r 1451731305884

Nic Vám nebrání F Galaxy prodat a zakoupit nějakou zrenovovanou stodesítku.:-)

Pak tu poreferujte jak se Vám s ní jezdí ..;-D

0/0
11.6.2018 0:07

M94i26c90h23a83e62l 43K72o70n79e42č94n18ý 6742593879489

No asi před pěti lety jsem po 200000 v trojkové vectře GTS sedl do Formana Hned při výjezdu bez posilovač mně rýplo v zádech, nečekal jsem že to bude taková změna;-) To že na ně nedám dopustit jsou vzpomínky na mladší časy

0/0
11.6.2018 22:41

L90u19d42ě33k 27J33a11š64a 7559796212335

Já když ji měl s mojí rodinou, tak jsem tam vozil veškeré vybavení včetně polovionu vozu nanáhradní díly. kdo ji měl, task pamatuje pravidlo: stříkat prahy a dutiny. kdo to neudělal hned po koupi (stálo to dost peněz) tak mu škodovka do dvou let totálně zrezivěla. Také to nechtělo startovatg. Sytič byl nutností a pak držet klíč na pozicistart a modlit se,aby motor naskočil dřív, nežli se vybije baterie. Když ráno - ještě za tmy na pátou - vstávali lidé do práce, hučelo to pod okny, jak všichni své škodovky túrovali a pokoušeli se je nastartovat. No a pochopitelně nebyly náhradní díly, takže se kradlo. Jeden čas bylo módou krást stěrače. Nikde nebyly, tak si je lidé za komoušů kradli jeden druhém. Nebo je při zaparkování sundavali a brali domů. ne raději nebrat ani ze sentimentu!!.

+2/0
10.6.2018 21:15

I63v87a81n 22M31i83n55a72ř30í77k 8741960452515

Pod fotografií v galerii je uvedeno, že Škoda 100 se v USA takřka neprodávala. Pravdou je , že se tam neprodávala nikdy. Cestovat s rodinou do Bulharska byl dost zničující zážitek. ale měl jsem dvě stovky, vzpomínám na ně rád, bylo mi o čtyřicet let míň

+4/0
10.6.2018 20:43

J27o54s53e76f 51V94a45l61a 9540633873643

tu spolehlivost tedy potvrdit nemuzu. Tedy motor a karoserie byöly spolehlive v ramci tehdejsich technologickych moznosti. Ja koupil auto s najetymi 100.000 km a jeste 40.000 km jsem najel. Ale neustale bylo co opravovat. Cepy predni napravy, predni tlumice vydrzely zhruba 20.000 km, tlumic vyfuku ani to ne. krome motoru se mi na aute porpouchalo snad vsechno, co slo. nejhorsi zavadou byla zkorodovana hydlaulicka trubicka od spojkoveho pedalu ke spojce - jeji oprava v jugoslavske Rijece prisla na moje 2 mesicni platy. Jinak klasika - termostat pred letni sezonou ven a pred zimni ho namontovat zpatky a na zimu pridat do zavazdloveho prostoru za zadnimi sedadly druhou startovaci baterii. Jo a S 100 ela nejlepsi immobilizer na svete. Kdyz se pri opusteni auta vyjmul z rozdelovace palec col byl ukon na 20 sekund), nepodarilo by se odjet opravdu nikomu, kdo ten palec nemel v kapse

+10/0
10.6.2018 19:39

S76e92i88d57l 37P82e31t49r 1171901605824

Nic proti nostalgickým vzpomínkám typu, že tráva byla zelenější, holky krásnější, my zpravidla hubenější a zdravější ..:-)

Ale konkrétně řada Š100/110 byl ve své době už totální klumpr (měl jsem postupně celkem 3 a dodnes si je pamatuji do posledního šroubku), kterému dávno ujel vlak a po Š 1000 už vůbec neměl přijít do výroby ..

Jen si vemte, co se v té době v okolní Evropě vyrábělo: R5, R12, R16, R 20, VW Golf I., Passat, Scirocco, F 127, 125, DS 21, Saab 99 a další ..

Takže fajn vzpomínání na mládí ale v té době snad vyjma záporožce a trabanta se neprodukovalo horší auto než Š100 ...;-D

+10/0
10.6.2018 19:34

J85o89s14e25f 27V22a44l45a 9870753163563

jako pametnik musite ovsem srovnavat produkty ze socialistickeho tabora, nikoli to, co se vyrabelo za ostantym dratem ! V socialistickem sektoru byl v roce 1969 (S100 se prave zacala vyrabet) lepsi pouze Wartburg 353, ktereho trumfla Skoda sice az modelem 120, ale Wartburg zustal do konce socialismu prakticky beze zmen. Lada 2101 neboli licencni Fiat 124 byl samozrejme jina trida, zacal se ale vyrabet az v r 1970 a byla to proste italy postavena tovarna "na zelene louce" a sovetskeho na nem nebylo nic, tedy jenom kvalita.

+1/−2
10.6.2018 19:48
Foto

V20í78t 38M26a87c12h 4438278333650

Proc by nemohl srovnavat se Zapadem?

+1/0
10.6.2018 21:46

J17o62s82e72f 49V91a74l95a 9440353933693

protoze Zapad vyrabel to, co bylo pro trh v danem nejlepsi. V socialismu skoda vyrabela to, to soudruzi Chruscov a Breznev dovolili, aby se cesky obcan nemel lepe nez sovetsky nadclovek. To nejsou rovne podminky pro srovnavani. vyrobku. Navic mnoho modernich vyrobnich technologii bylo z licencnich nebo jinych duvodu v socialistickem sektoru absolutne nedostupnych

0/0
11.6.2018 14:46
Foto

R89i60c90h29a43r41d 29P52o76l11á86š42e47k 9584543150619

Wartburka jsem měl a na něm se rozbilo snad úplně všechno co šlo. To byl nejhorší krám co jsem měl. A to jako mladej jsem měl vždy nějaký pasti za pár korun, ale ten Warťas vyčníval hodně vysoko.

0/0
10.6.2018 23:46
Foto

R14i57c43h58a29r82d 50P41o54l71á51š69e90k 9404793610509

uff Wartburga;-€

0/0
10.6.2018 23:57

M87a76r35t67i68n 12L96a80c88o 7153746508

Na Trabanta mi nesiahajte!;-)

+1/0
10.6.2018 20:26

M34i90r47o68s44l39a77v 60M21e69d 3774496

Nojó, na to si vzpomínám - trabantisti byli na to svoje autíčko ohromně hákliví a velmi nelibě nesli, když se jejich miláčkovi někdo posmíval. ;-)

+1/0
11.6.2018 0:22

D86a87v68i76d 81H85o69l17m79a96n 2698767797929

Jojo. Taky jste mě pěkně naštval ;-D:-)

0/0
11.6.2018 9:31

Najdete na iDNES.cz