Diskuse k článku

Volkswagen má problém s měřením emisí, hrozí mu odstávka

Německá automobilka Volkswagen zřejmě bude muset v příštím čtvrtletí ve svém hlavním montážním závodě ve Wolfsburgu provádět odstávky. Nový způsob testování emisí a spotřeby paliva je časově náročný, měřicí zařízení firmy jedou prakticky nepřetržitě a hromadí se vyrobené a nepřezkoušené vozy. Uvedl to předseda představenstva koncernu Herbert Diess na setkání se zaměstnanci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57i48ř12í 90E16r83b83e25n 1963454636147

Ty problémy nemá jen VW, ale všechny automobilky dodávající na jednotný trh (33 států)...

+1/0
11.6.2018 14:56

P74e77t50r 72H27o75r95á19k 1439453199664

Smrdutý diesel patří do šrotu !!!!

+2/0
10.6.2018 21:37

J19i57ř15í 78B76r71u50t67o47v50s19k52ý 2280338212660

Das auto-Das problem

+2/0
9.6.2018 16:06

J71a65n 25V61a13c61h94u60d40a 7562146477318

Je nadvýroba.Útlum je potřeba !

+1/−1
8.6.2018 21:56

L31a65d21i38s45l81a58v 78H14a48š34k93a 4943656341680

NO smoke NO fun. Diesel foreverVR^

+3/−3
8.6.2018 21:16
Foto

P97a53v92e64l 38M46a76r30t57i62n56e61k 9535485291673

U meho motoru to plati. Puvodne Ford Cortina 1600 predelany na diesel (dnes treba traktor Ford 1600). Kdyz necudi, je neco spatne. Bez generalky beha od roku 1978. Ma to maly hacek. Je zabudovany v lodi a chranim si ho jako oko v hlave. Dnesni diesely mi do baraku nesmeji.

0/0
10.6.2018 1:44

M13i46r25o83s96l23a81v 51R62i87š67k27a 4899669179942

Výroba je problém. Můžou vyrobit pouze tolik aut, kolik jich stačí do 31.8. prodat a zaregistrovat. Co se bude od 1.9. prodávat, neví zatím ani výrobce.

+4/0
8.6.2018 19:27

O70n91d41ř12e20j 81L91o84š88o90t80h 2812354955350

Není to problém jen pro automobilky, ale pro celý dodavatelský řetězec. Aktuálně nikdo neví, co se bude koncem srpna dít.

0/0
8.6.2018 20:02

P65e28t66r 90H58o49r49á70k 1839703519114

Ta auta, co budou prodávat po 1.9., musí snad mít už připravené a homologované.

0/0
8.6.2018 20:19

P50e78t58r 39Č89e54r60m90á61k 9168265569300

No to právě nemají, resp. připravené ano ale homologované ne, protože tím zbrklým náběhem wltc se totálně zahltily všechny zkušebny.

+1/0
8.6.2018 23:21

T54o40m94á16š 42V10a26l66d62e12r 7983330759

Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Měli použít kýbl. Jelikož dost se lišila homologovaná spotřeba od skutečné a pořád se rozdíl zvětšoval, až došla trpělivost. Dieselgate dodala poslední hřebíčky do rakve nevyhovující homologační normě.

0/0
11.6.2018 14:05

P58e55t31r 30Č56e41r67m80á50k 9158395609890

Pohádka hezká ale nereálná. Neexistuje nic jako skutečná spotřeba, vždy je to jen nějak uměle vymodelovaná sekvence která reprezentuje větší či menší počet uskutečnéných jízd. S realitou to nemá nic společného, spotřeba u aut se spotřebou udávanou podle WLTC nebude o nic blíže skutečnosti než u nedcu - právě naopak! Jelikož emisní limity se neustále utahují tak bude jejich vykazování na papíře ještě více optimalizováno než dříve. Jinými slovy jen další ekomický nástroj na obnovu vozového parku. Pseudokauza dieselgate s tím má společného jen tolik že u některých jedinců vyvola hysterii která vedla v urychlené zavedení WLTC bez dostatečného časového fondu.

+1/0
11.6.2018 22:39

J36a73n 15H72r58u11b19ý 6695143186530

Nechceme tady hnus z nafty ani skodliva auta, kde se emise fixluji.

+2/−13
8.6.2018 16:04

L64u51k70á35š 44S87l76a59n15i24n95a 1151683413581

Ja naftou budu nadale spokojene jezdit. Skakat muzes jak chces. ;-D

+10/−5
8.6.2018 19:13

P84e87t49r 13H35o65r54á51k 1729513609884

To si někteří Němci loni mysleli taky. ��

+2/−3
8.6.2018 20:15

R52e96n23é 15H53a46l76l65a 8151698426456

To se máš čím chlubit.

+2/−3
8.6.2018 21:03

J61a37n 79H54r75u40b68ý 6455413986260

To je hloupe

+1/0
9.6.2018 5:37

S30t30a10n82i87s19l98a97v 83C83h97y33t62r91a 3184523687909

A všechny traktory, kamiony a stavební stroje předělat na šlapací. Do lodí veslaře a letadla nahradíme vzducholoděma. ;-D

0/0
11.6.2018 11:33

P75e52t25r 55Č13e50r96m85á98k 9748425829240

Problémy s včasnou homologací (né s jejím složením jak by titulek napovídal) mají skutěčně všichni, VW v tom nijak nevyniká.

+1/0
8.6.2018 13:47

T56o53m79á92š 84K52u63c88h55a16ř 3707581618631

On ani tak nebude problém s novými postupy, jako s tím, že se zkušebny bojí přimhouřit oko jako dříve, protože je kolem toho příliš rušno.

+1/−3
8.6.2018 13:52

J13a26n 62T66a87r10a54b65a 4556116749269

Zkušebny žádné oko nepřimhuřovaly, postupovaly podle tehdy platné normy. Ta se nyní s mimo veškerou pochybnost nedostatečným předstihem před datem platnosti změnila a výrobci museli NAPŘED pohonné jednotky upravit a úpravy interně otestovat a AŽ PAK zamířit do zkušeben. A protože nikdo nevěděl, jak dlouho bude trvat to první, nemohli řešit to druhé. Proto je teď nával. A druhým důvodem je to, že se musí ověřovat každá položka výbavy samostatně, pokud jakkoli, sebeméně, ovlivňuje spotřebu a emise. To se dříve nedělalo.

+7/0
8.6.2018 14:34

P59e84t11r 19Č33e65r10m68á51k 9798815989330

Zkušebny nikdy žádné oko nepřihmuřovali ani omylem, to není nějaké měření emisí na stk ale homologační cyklus ;)

+5/0
8.6.2018 16:00

J98a15n 11H29r46u53b96ý 6515863926680

Hlavne at odstavi tu boleslavskou manufakturu

0/−19
8.6.2018 13:29

R46e18n53á82t69a 90M96a78x28o67v92á 9777871454818

...ze které žije půlka republiky. Další nápad?

+5/−1
8.6.2018 20:49

J15a57n 92H21r33u44b63ý 6435873946520

Jaka pulka republiky? Co je to za blabol?

0/−3
9.6.2018 5:39

L45a18d56i76s74l71a90v 42H72a25š21k27a 4973596821120

prášky už došly? co bychom bez té fabriky dělali?

+3/−1
8.6.2018 21:18

J80a65n 15H36r23u82b64ý 6485493586740

Neprijde mi nijak dulezita.

0/−3
9.6.2018 5:38

J33a81k73u65b 87S27e54k87e32r50a 6926300856545

A o čem by tady pak bylo 50% článku...

+2/0
8.6.2018 22:54

M72i65c92h39a93l 61H50r42u82b77o81š 4670387612535

Keby odjakživa uvádzali skutočnú spotrebu a nie fantasmagórie, mali by teraz asi menej roboty... ;-D

+11/−8
8.6.2018 12:36

J17i37n25d95ř31i18c89h 50L55u39k80e15š 3939784393710

Co to je skutečná spotřeba? Když jedete v Německu naložený 200 nebo když se loudáte v klídku po rovině Polabím 90?

+7/−1
8.6.2018 13:03

M84i50c68h20a97l 55H19r64u23b29o90š 4980957822295

Nie je to tak davno, kedy mali auta udavanu spotrebu v meste, mimo mesta a kombinovanu, a ta spotreba dokonca sedela ako ( I ) na serbel... ;-)

+5/−1
8.6.2018 13:04

J87i91ř44í 24S23c76h33w64a45c81h 8258464108226

pro případ A, tj 200 na německé dálnici rozhodně neseděla......

+1/−2
8.6.2018 14:14

M55i55c62h52a15l 96H27r69u51b55o61š 4280607822115

Myslim ze vacsina aut nejazdi len po nemeckej dialnici, takze zrovna tato spotreba nie je az taka dolezita ;-)

+3/−2
8.6.2018 14:29

J27a90n 54T72a20r91a23b59a 4636266939609

Údaj, který výrobce deklaruje, je podle legislativní metodiky. Výrobce si vlastní metody nevymýšlí. A ta metodika holt byla nesmyslná. Jenže to ta nová je taky, jenom jinak.

+8/0
8.6.2018 14:36

J84i32ř38í 82S18c19h51w66a72c38h 8558894848116

to není ale naznačuje, že "skutečná spotřeba" může mít dost velký rozptyl.

Už jen to, že pokud jezdí někdo o víkendu, bez kolon, může jezdit za 6 litrů

a o pracovních dnech ve špičkách to najednou může být za 8.

A papírová spotřeba je třeba 5,5.....;-)

0/0
8.6.2018 14:42

T28o50m87á62š 94V26a50l62d28e90r 7693730899

To dá rozum. Mimochodem tam byly limity 120;90;60 o rychlosti kolem 200 tam nikde nikdy nebylo nic uvedeno. Jenže rorum se jaksi v posledních homologacích také ztratil. Rozdíl až 35% je do nebe volající.

0/0
11.6.2018 14:08

P30e42t95r 97D36v21o46r41a46k 3231720527189

Seat Alhambra 1.9TDI rok výroby 2002 měl udávanou spotřebu 6.7L/100. Reálná spotřeba byla 6,6-7,5 (léto-zima). Novější Alhambra 2.0TDI 103kW má udávanou spotřebu 5.5L/100. Váží o pár desítek kg víc a hádejte, jakou má spotřebu. Ano 6.5-7L. Papírově tak krásně spoří palivo, "šetří" přírodu nižšími emisemi co2 ale v reálu je stejně "neekologická" jako ta starší.

V extrému bylo NEDC měření spotřeby takové, že vědátoři v bílých pláštích přes noc nabili třeba hybridní Porsche ze zásuvky od kávovaru, dotlačili ho na měřící válce, spustil se měřící cyklus, 70% to odjelo na elektriku, pak si to nahodilo motor a vyšla spotřeba 2.5L/100. U auta se stovkami koní?

Clarkson přitom porovnával BMW M3 a Prius. Prius hnal na maximum po okruhu a měl spotřebu větší, než M3, které za ním jelo relativně na pohodu.

+4/0
8.6.2018 13:10

J19i25ř38í 87S44c63h87w18a72c71h 8708114318776

tak je to především o metodice měření.

A kdo myslíš, že takovou "výhodnou metodiku", která evidentně usnadňuje výrobcům snadněji plnit emisní předpisy asi tak prosadil? "Chudáci výrobci" nebo ti "hnusní ekoteroristé z Bruselu"?

P.S. plug in hybrida si může nabít i nevědátor a ujet s tím třeba 5 km do práce a z práce se spotřebou 0.;-)

0/0
8.6.2018 14:35

P19a32v13e46l 22D44a28v30i34d 1767404296784

ta novejsi alhabmra ma ale nizsi produkci oxidu dusiku a sazi.

+1/0
8.6.2018 15:13

R47e69n81é 37H25a19l85l16a 8341338406556

Udávat zrovna Top Gear a JC jako nějaký příklad...

0/0
8.6.2018 21:09

R15e84n81é 56H69a34l95l15a 8421378196426

Já jsem fanoušek TG, ale s Priusem bych na okruh nejel, ani bych nepropálil gumy za 5 minut apod.

0/0
8.6.2018 21:11

T75o59m18á89š 87K90u60c57h25a84ř 3507471908441

Výrobci uvádějí takovou spotřebu, jakou zákazník očekává, a také takovou, aby prodali i benzínové motory.

0/−4
8.6.2018 13:48

P55e90t45r 70S84p97á72l90e16n58k46a 2733632515437

Takovou jakou zjisti měřením metodikou, kterou nařizuje legislativa.

+6/0
8.6.2018 14:52

Najdete na iDNES.cz