Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J66o86z65e70f 87H77r33i15c22i91š78i25n 4423810580366

Pravidelná masírka sdružení dovozdců automobilů....

Ať se postaví na pár místech a udělají průzum co reálně jezdí.

Pak z toho tak špatně nevyjdem.

Reálné totiž jezdí služebáky ne starší ne 4 roky.

To že někdo má zapsanou 20letou herku a udělá s tím 5000km ročně není žádný problém. Přijde mi to dokonce lepší než kdyby se mělo mrhat zdroji na nové auto.

+30/0
doporučit
11.6.2018 15:01

K81a24r46e44l 66M14a95z95a84č 3987403296739

No a co? Máme přísné STK a starší auta jsou leckdy lepší než ta nová. A ekonomicky je koupě nového auta jednou z nejhorších investic.

Navíc, pominu-li vyrachtané diesely, je provozování a zdržování staršího auta ekologické chování, neboť nejekologičtější auto je to, které nemusíte vyrobit.

+28/0
doporučit
11.6.2018 15:09

Z64d92e40n21ě93k 76D54u82f15e40k 2194854348

Jako, aby se lidi dostali do práce cca 7-15 km od bydliště na venkově, jim mnohdy 15 let a starší auta stačí: Najedou jednak málo km a tak se dají snadněji opravovat a víc vydrží. A neobsahují spustu ekologických kurvítek, které rády auto šoupnou do nouzáku.

+20/0
doporučit
11.6.2018 15:10

T48o44m18á74š 50K93u23c73h61a38ř 3277881908621

Je to především dobrá vizitka držáků - koncernových aut vyrobených cca do roku 2003. ;-)

+18/0
doporučit
11.6.2018 14:33

M89i68r85o87s46l13a41v 57M97e47d 3144486

No a co? Já mám jedenáct let starý Focus, jsem s ním spokojen a jsem na něj zvyklý. Jestli je to auto podprůměrně a nebo nadprůměrně staré mne absolutně nezajímá a dokud mi bude spolehlivě sloužit, tak nevidím důvod ke koupi něčeho jiného.

+16/0
doporučit
11.6.2018 16:53

J15i14ř53í 76Z83ý37k57a 9419643601870

a bude to "horší". Ne kvůli penězům, ale kvůli těm popelnicím, co se teď vyrábí. Trefíte za jízdy ptáka a můžete si vzít americkou hypotéku na výměnu a seřízení hromady čidel.

A to nemluvě o těch pidimotůrcích v moderních autech, co sice na papíře mají výkony jak dragster ze 50.let, ale pak naložíte 4 spolujezdce, za to připřahnete přívěs a to co ta papírově slabší 1.6 atmo zvládala, tak ten "silnější" tříválcový ratlík sotva udýchá.

+15/0
doporučit
11.6.2018 15:29

T20o58m46á16š 98J12a64n22d31a 8126233636230

Všiml jsem si, že někteří opět vyzdvihují nízkou spolehlivost elektroniky a podobných vychytávek dnešních automobilů, které navyšují počet návštěv servisů. Máte naprostou pravdu. Jen bych byl nerad, aby se z toho implikovalo, že elektronika je nespolehlivá. Vím, že dotyční to přímo tak nemyslí, ale i tak bych rád nastínil z pohledu mé profese, jak se dnešní auta vyrábějí.

I za přijatelnou cenu ji dokážete produkovat velmi spolehlivou (např. plno high-end elektroniky může bez speciálních úprav do nehostinného vesmíru a fungovat). Pracuji v jedné firmě zaměřující se na diagnostiku všeho druhu, hlavním zákazníkem jsou společnosti z automotive. Nevěřili byste, u kolika zakázek nám zákazník řekne rovnou předem "má to vydržet takhle dlouho a potom děj se vůle boží." Chyba není v technologiích elektroniky, chyba je u společností zaměřující se na zisk skrz servisy.

Ovšem elektronikou to nekončí. Mohl bych jmenovat dále. Máme plno zákazníků, kteří si pravidelně nechávají strukturálně kontrolovat zboží od subdodavatelů. Proč? Vy si od subdodavatele objednáte nějaký kabel, ozubená kola,... a všechno je skvělé a nádherné. A po pár měsících vás subdodavatel začne šidit a vy si toho nemáte šanci všimnout - kabel vypadá stejně, ale "uvnitř" je rozdílný, má jiné složení a jiné (= horší) vlastnosti. Kolikrát toto šizení může vést k bezpečnostním rizikům.

Pokud by si snad někdo myslel, že tohle je výsada obyčejných značek typu Dacia nebo Renaultu, tak věřte, že jsme testovali produkty firem, které jsou dodavateli pro Bentley, Jaguar nebo Mercedez a ty výsledky nejsou o nic lepší, kolikrát i horší...

+12/0
doporučit
11.6.2018 18:57

J29a51n 71M81a92r89t46i69n 6692110889

takze za nasu rodinu: hlavne auto Hyundai rv 2007 (kupovane nove, teraz 300 000km), Fabia 2003 (kupovane po prvom majitelovi 7 rokov dozadu, jazdi mesto 90 000km), moto Yamaha 2001 dotiahnute z IT pred 5 rokmi a moto BMW 2004 dotiahnute z IT pred 7 rokmi. Prijmy mame slusne, ale radsej peniaze vrazime do cestovania, noveho domu. Nechapem koncept operativneho leasingu pre sukromnika (z mojho pohladu ekonomicky nezmysel) a aj ked chapem ze mnozstvo ludi musi mat kazde 3-4 roky auto, nerozumiem preco sa pohrdavo vyslovuju o starsich autach. Ak by som si kazde 3-4 roky vyberal nove auto a striedal nejake zaujimave voziidla, tak asi okay. Ale menit pastiky typu Rapid za Octaviiu, alebo i30 za novsi i30 je pre mna tak nejak marnivost. Ale je to kazdeho osobna volba. ;-D

+11/0
doporučit
11.6.2018 14:46

K19a30r84e54l 89N40o58v97á39k 8794751390106

Ne, dovozy ojetin fakt, ale fakt nemůžou za to, že si polovina lidí u nás nemůže dovolit auto mladší 15 let.

+10/0
doporučit
11.6.2018 16:28

A96d42a54m 43J34a81k46e90š 2496395576410

To je taková oblíbená mantra. Průměrné stáří vozového parku je nepřímým ukazatelem, jak se daří ekonomice. Zejména jak se daří domácnostem (u soukromých registrací). Inu daří se přesně tak, jak vypadá stáří vozového parku (v článku je naznačeno, že statistiku "vylepšují" firemní fleety, takže domácnosti asi nic moc).

Sociální inženýři si myslí, že našinec je slabšího ducha, co nechce jezdit novějším autem. Není tomu tak.

Sociální inženýři si myslí, že když legislativními opatřeními zamezí provozu starších aut (viz ekopoplatek překřtěný na daň z chudoby), bude se domácnostem ekonomicky dařit lépe. Ne, tohle už vůbec nefunguje.

+10/0
doporučit
11.6.2018 16:09

M64a74r48t73i23n 27N49e56b57e95s77k27ý 7196320907522

Průměrný věk aut také zvyšuje stále relativně početná skupina vozů starších než 20 a více let, které jsou levně udržovány a na drobné popojíždění svým majitelům zcela postačí. Manuální zručnost českých řidičů a jejich šetrnost hrají určitě svou roli,“

To je přesně ono. Starší generace, která má ještě manuální zručnost, si raději starší, jednodušší a spolehlivější auta raději udržuje a opravuje, aby jim vydržela, aby si nemuseli koupit na stará kolena tablet, který ke všem "nezbytným funkcím a asistentům, občas i jezdí, jen už ne tak dlouho, jako jejich dosavadní auto.

+12/−1
doporučit
11.6.2018 14:30

R25o34b43e53r22t 70M84a60t45u13l44a 8877649966685

A vadí to něčemu? Navíc lepší už to nebude, protože to co se ted vyrábí si nikdo, kdo chce spolehlivé auto nekoupí.

+16/−3
doporučit
11.6.2018 14:15

J90a36n 23B34o64h20a33t25ý 7617360818522

Uměle udržovaná nadspotřeba předražených nesmyslů prostě nebude trvat věčně, i když je na ní postavená celá ekonomika. Nová auta nic lepšího kromě tuny v podstatě nepotřebných elektronických hraček nenabízejí. Abych si koupil auto, a ne nějakou srandovní plechovku na poskakování, musím sáhnout pro více než půl milionu. V životě bych tolik peněz na nějakou hromadu plastu a plechu nedal. Svět se netočí okolo ženského přirození, jak se dříve uvádělo, ale okolo volantů.

+9/0
doporučit
11.6.2018 14:58

Ř10e63h37o33ř 12K90r92á74l25í95č14e28k 5927891879388

"V Česku je situace výrazně horší než průměr EU."

Nejsem žádný odborník na ekonomiku, ale nebude náhodou stáří vozového parku v ČR či jiné zemi EU nějak souviset s průměrnou mzdou v dané zemi? Ceny nových vozů budou napříč EU asi šulnul stejné, ale mzdy nikoliv!!Takže mi přijde celkem logické, že třeba v Německu, kde je průměrná mzda cca třikrát vyšší než v ČR, bude jezdit více novějších automobilů a ne ojetin :-).

+5/0
doporučit
11.6.2018 18:37

T20o81m60á91š 59K37u86c89h95a96ř 3357411918181

A přitom by stačilo tak málo, vzít roční najeté km z stk a servisních prohlídek a zpracovat smysluplnou statistiku kolik km reálně najedou (prosmrdí) ročně jak stará auta..

+5/0
doporučit
11.6.2018 17:42

S80t27a39n28d83a 95C18h79v42o96s70t 1322538

Drtiva vetsina lidi si umi spocitat, ze na jezdeni kolem komina (typicky druhe auto v domacnosti k firemnimu sluzebaku), kdy se najede max 10 tis. rocne, nepotrebuji vrazet do porizeni auta pul mega a vice. Vetsina lidi s prumernou vyplatou jde tedy cestou vice ci mene stare ojetiny.

+5/0
doporučit
11.6.2018 15:59

L93i32b93o40r 74F32i94e15d78l74e89r 6929727759460

Ja man treba moto ČZ z roku 1962.. Rocne nenajezdi nic a prumer zvysuje.. A takhle to bude mit hromada lidi i u aut.. Tech skodovek 1000, 100, 105 a jinych bude po stodolach poschovavanych mraky

+4/0
doporučit
11.6.2018 19:32

M36i14c64h60a82l 16N25o85v87o74t15n90ý 1307392498638

Taky na co kupovat naky novy kramy co se porad porouchaj.Zlaty stary modely,kde nebylo tolika cidel,prestavovani vacek,atd.Mam clio z roku 02 a jsem happy.Na vozeni deti do skoly to staci.Na co naky trivalec od predrazeny tradice,co se vysype diky poddimenzovani.

+4/0
doporučit
11.6.2018 18:09

T30e36r82e92z66a 12K65u59l19í96š13k11o51v49á 8354218292703

Máme VW Passata b5 a je to nezmar ukrutnej. Na dovolené najel skoro tři tisíce kilometrů a bez problémů, navíc je pohodlnej a děti mají vzadu hodně místa.. Zatím nás nic nenutí ho vyměnit.

+4/0
doporučit
11.6.2018 16:39

D52a38v41i19d 49Ř47e78z46n15í65č68e40k 4734741391217

Minulý týden jsem si koupil auto 15let staré. I starší vozy se dají sehnat velice pěkné a mohou ještě kupu let sloužit. Pokud to není "hlavní" auto v domácnosti, tak to platí dvojnásob.

+3/0
doporučit
11.6.2018 16:19

J68a65k88u82b 78R34o47u14s 3513840124242

Tohle je ten nejlepší důkaz, že máme nejmenší kupní sílu ze všech Evropských zemí. Všechno je tu v poměru k platům neúměrně drahé, a to zejména auta, bydlení a potraviny.

+4/−3
doporučit
11.6.2018 16:12

J44a48n 49V93a70c58h86u20d31a 7212866457238

To není motorem ale benzínem.Nalijte do nádrže kvalitní benzín a uvidíte jak vám nová auta jezdí...Davaji do toho řepku a vodu,proto nová auta moc nejezdí..

+3/−2
doporučit
11.6.2018 15:54

P30e96t10r 90M78i32c37h70a40l 2790684311462

Takže to mám vlastně šestiletou funglovku. :-)

+2/0
doporučit
12.6.2018 20:21

J91i28n89d36ř67i63c44h 64Š11k66o26p74e68k 4255871280885

mnohem radši budu jezdit 15 let starým autem s atmosférickým benzinem, než zánovním autem plným zbytné elektroniky s oturbeným pidimotorem.

+2/0
doporučit
11.6.2018 18:28

V57l77a52d69i57s37l47a23v 71N62o74h52e14j67l 7798717348661

nemam rad auta, co delaji moc veci za me a ve vysledku jsou spise kontroverzni treba startovani tlacitkem, tlacitkova rucni brzda - fakt mam rad klasiku. na starym Kacku sem mel nedavno svihadla (okna na kliku) a taky me to bavilo. ted uz je pryc a dost se mi styska. mam vic aut a mam nejradeji ta co maji tech kravin co nejmin a ridic musi vic ridit nez se nechat vozit. lidi kvuli tem vsem pomocnikum prestavaji pouzivat svoji hlavu...

+2/−1
doporučit
11.6.2018 18:24







Najdete na iDNES.cz