Diskuse k článku

Češi tankují horší naftu, proto se ničí částicové filtry, říká expert

Po Česku jezdí podle odhadů stovky tisíc aut s „vykuchaným“ částicovým filtrem a nebezpečně znečišťují ovzduší. Nefunkční filtr je v mnoha případech následkem nějaké jiné závady na vozidle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L50a57d25i11s20l33a31v 95K45a30l97o73u57s 7765656271840

A jak má spotřebitel poznat, že pumpa distibuuje nekvalitní palivo ? Rčení, že motorista má tankovat kvalitní palivo, ale jak to má udělat ? Ta má jako přes bílý kapesník procedit tankovanou naftu, aby zjistil, jestli neobsahuje přilíš mnoho pevných částic nečistot, promnout v ruce, jestli má dobrou mazivost, sledovat podíl vody, a % množství Babišovi řepky,?

0/0
20.6.2018 9:38

P95e40t67r 83Č35e22r73m97á85k 9858235179180

Je to složité. Oba konce kvality jsou známy - kdo zaručeně nechce tankovat nekvalitní palivo tak se vyhne různým noname a lowcost pumpám, kdo zaručeně chce tankovat kvalitní tak bere premiová ale drahá paliva. No a to mezitím je sázka do loterie, přitom to je právě to gró co většina lidí tankuje.

0/0
20.6.2018 15:07

J16a63n 67U96l12m 7770289246422

Nejvíc co jsem kdy viděl, tak huleji Fordy

+1/0
19.6.2018 8:47

J87a30n 13D10l88o94u78h50ý 7954389420389

nejvic co jsem videl jsou hlavne starsi dodavky, typicky VW Transporter, Ford Transit, Opel Movano. Hulici Iveco napriklad vidam zcela vyjimecne. Jestli ono to nebude tim, ze Iveco jsou vetsinou firemni vozidla vetsich firem, zatim ty ostatni kupuje kdejakej pepik, co ma zivnostak, ale na servis pak uz nema ;-D

0/0
20.6.2018 9:41
Foto

P48a93v61e45l 63S70t12r93a11k26o67š 6387471280295

Ty mají asi s východoevropskou naftou největší problémy :)

0/0
21.6.2018 11:54

S55t42a43n77i95s81l95a51v 72P15i83š26t45ě64k 1576478289545

TDI od VW kouri na muj vkus az moc.

+1/−1
17.6.2018 23:06

P71e52t91r 64M13i10c60h60a84l 2940694101562

Mám TDI ČR E5 a nekouří vůbec. Co tam máš dál?

+3/−1
18.6.2018 6:25

P66e54t26r 81M68i98c86h68a33l 2630764251802

CR, nikoli ČR.

0/0
18.6.2018 6:58

J16a32n 82D48l38o73u74h73ý 7434279670949

Jo a kolik ma nalitano? ;-D Uz ma aspon 250 000km ? Nebo se tu bavime o aute co nic nenajelo...

0/0
20.6.2018 9:42

J57i48ř17í 94S34c39h95w55a32c25h 8278584958336

Pištěk v úvodu vlákna psal o kouření TDI, bez jakékoliv podmínky "velikosti náletu"....;-)

0/0
22.6.2018 13:09

J83o50s38e90f 45H69á81j63e71k 4869848217601

“Přísná časová norma” - přeloženo do srozumitelného jazyka - jeden úkon musí zaplatit nejméně aspoň hodinovou mzdu technika, příjmu, účetní a nemalého managementu a nejlépe vygenerovat také nějaký zisk...

Kdo si někdy něco dělal sám, tak zjistí, že “značkovému” servisu vše trvá nejméně 2x, ale i klidně 5x déle...

+1/0
17.6.2018 22:48

P52e42t61r 19Č15e18r85m44á69k 9898225119480

Zkušenost právě obrácená - vše trvá spíše dvakrát tak dlouho než je deklarovaná norma v autorizáku. V tom tedy problém není, samozřejmě to že ta normovaná časová jednotka je dražší je věc jiná.

+1/0
17.6.2018 23:51

R59a65d84o82m48í41r 19A46l37b15e91r78t 1546801192469

Já sice žádný částicový filtr v automobilu nemám, ale jinou naftu než MaxxMotion, ten můj miláček nepolyká. Proč mu nedopřát to nejlepší.

+1/0
17.6.2018 20:35

M87a64r62e71k 29P89a47r45a 7792569680823

A vyrabiti to jako naprostou vetsinu u nas Ceska rafinerska :-)

0/0
18.6.2018 8:08

P71e16t62r 30Č49e54r34m58á78k 9298805969600

MaxxMotion stejně jako téměř všechny premiové a vysokooktanové paliva v ČR nevyrábí ;-)

0/0
18.6.2018 9:06

M93a78r46t80i65n 69N92á10p39r58a43v15n15í56k 1892724755341

Kdysi MaxxMotion dováželi ze zahraničí, dneska už to tak nebude.

+2/0
18.6.2018 13:37

P55e45t47r 85Č25e43r57m14á76k 9658245879100

Je to tak zcela bezpečně i nadále, jak jsem již uvedl tak téměř všechna tyto paliva se dováží, u nadnárodních korporací bez vyjímek.

0/0
18.6.2018 16:09

L87u83b93o65s 12K81o97p17e70c33k82y 3977941595677

presne tak, tez tankuji MaxxMotion, vozi to z Rakouska a obsahuje bioslozky druhe generace, ktera se pridava vc. aditiv rovnou ve vyrobnim procesu (obyc verze jsou ceske rafinerky s repkou, aditiva u benziny se pridavaji az po vyrobnim procesu zakladniho paliva).

+1/0
18.6.2018 18:33

J90a11n 59U68l15m 7220789926642

To je jak s Shell V-Power, která se vyrábí v Malajsii - do ČR se nedováží, jen se tu za ní platí na pumpě ;-D

0/0
19.6.2018 8:50

P81e18t83r 74Č88e72r40m94á73k 9168125299230

V-Power se samozřejmě do ČR dováží ;-)

0/0
19.6.2018 10:03

A28n76t12o19n60í54n 71S25v32o59b84o43d92a 3294183809472

naše zastaralé rafinérie dokáží z ruské sirnaté ropy vyrobit průměrné palivo, které odpovídá zastaralé normě na naftu a benzín, takže vhodné do karburátoru :-(

0/0
18.6.2018 12:41

L31u79k98a29s 75M39u51d12r43a 6636306632831

U článku chybí označení "Komerční sdělení". Více asi k této neuvěřitelné "masírce", "bububu" a reklamě na pochybné koncernové povozy netřeba dodávat. Vlastně ještě jedno ano - jako země jsme vrakoviště. Ve skutečnosti je jen málo bláznů, kteří jakkoliv zasáhnou do techniky nového auta. Stačilo by daňově nebo jinak eliminovat auta starší pěti let, a problémů tohoto typu by byla desetina. Auto není nárok nebo právo, auto je možnost, a i dnes určitý symbol luxusu - a na ten prostě nemá zdaleka každý. Takže kecy o "a čím jako budeme jezdit - na to nové Češi nebudou mít" patří leda do čtvrté cenové kolem půlnoci.

+2/−3
17.6.2018 18:18

J76i81ř64í 81E50r15b95e89n 1883284176307

"eliminovat auta starší pěti let" - a to jako proč? 8-o

Co je špatného na autě z roku 2013? 8-o

+1/0
19.6.2018 7:58

J87a87n 75H92r51u50b60ý 6955543396720

Nastesti je nafta nenavratne v koncich

0/−1
17.6.2018 17:30

P76e21t84r 22M81i54c75h77a89l 2590494191792

A jéje, další prorok. :-\

+2/0
17.6.2018 17:35

J47i13ř39í 88S73c27h42w90a33c35h 8348874898156

jen stará Potůčková ;-)

+1/0
17.6.2018 20:45

P88e34t57r 85M72i90c68h82a36l 2730364151392

Báča stokrát jinak. :-)

+1/0
17.6.2018 21:07

L49u19k36a82s 84M58u85d29r34a 6176686722281

;-D;-D Schválně, pane prognostiku, jestli pak víte, jaký mají na celkové národní spotřebě nafty podíl osobní automobily do 3,5 t (vyjma dodávek a užitkových vozů)?

Nevíte? Tak hledejte spíše než kydejte. Nafta rozhodně není nenávratně v koncích, a prozatím je náhrada tohoto paliva jakoukoliv alternativou nemožná.

+3/0
17.6.2018 18:22

J14a84n 85U15l95m 7870349676132

;-D

0/0
19.6.2018 8:52

P85e30t75r 23M45i52c41h72a89l 2790464431572

Něco je naftou, něco poskakováním kolem komína. Kdo si na to koupí diesel, měl by se nechat vyšetřit.

+6/−1
17.6.2018 16:53

J42a47n 15H10r79u31b42ý 6695303716100

Ha ha

0/0
18.6.2018 8:48

R66i94c80h58a68r70d 50T84o62m36e72č82e50k 7216675156811

Češi tankují horší naftu, protože taková je jim prodávána. Tento stav je výhodný pro pumpaře a stát, motoristé ať si trhnou.

+4/0
17.6.2018 11:31

S89t59a36n35i22s14l14a64v 72K35r66e61j67c45a89r 6487266533734

Ano, to je pravda !! Řidič nabízenou kvalitu pohonných hmot nemůže ovlivnit ! Nemám na mysli řidiče jenž tankují podle nabízené ceny, ale řidiče jenž tankují u uznávaných legálních prodejců, Shell, BP, Benzina nebo Moll!! Osobně cenu neřeším, tankuji za bankovku, s proměnným množstvím paliva. U Benziny Verva !!

0/−3
17.6.2018 12:27

P12e56t19r 63M17i62c92h45a73l 2410334201302

Shellu to i dokázali. Podle odebraných vzorků prodával v Německu prémiová paliva a u nás horší průměr. Ovšem za nadprůměrné ceny.

0/0
17.6.2018 16:44

J93a17n 56H26r67u44b93ý 6695233966100

Prumernym lidem prumerne vyrobky

0/0
18.6.2018 8:49

M34a60r46t45i81n 97N80á92p11r14a97v28n95í23k 1612924885921

Taky proto už moc lidí u shellu netankuje.

0/0
18.6.2018 13:39

J83a70r64o78s50l92a33v 50K30a34d29l53e49c 5501209732811

Takže v podstatě je to technologie nevhodná pro české lidičky...;-D

+3/−1
17.6.2018 9:02

M18a81r98e44k 69J43a14n23e16č41k24a 1667326823731

Ono německý řidič taky přemýšlí a na ježdění kolem komína nevolí běžně diesel, jako ten český, který městské popojížďky bude stejně hrkat s dieselem a k tomu ona nekvalitní nafta s biosložkou a cena nových DPF je už jenom taková finální tečka.

0/0
17.6.2018 1:03

P38e89t72r 13F76r83ý40d21e26k 7379581409823

Je pravda, ze se do nafty michaji silena svinstva. Nektera jsou dokonce vynucena zakonem, ktery odklepla CSSD jistemu mafianovi.

+2/−4
16.6.2018 22:49

J37i32ř88í 46F96o78g91e58l 2840791766382

Píšete naprosté nesmysly. Zjistěte si datum vzbiku toho zákona, kdo ho navrhl a kdo schválil.

+1/0
17.6.2018 8:18

P50e21t28r 19M59i22c39h61a25l 2760644201972

Ale taky kdo prosadil jeho prodloužení.

+1/0
17.6.2018 10:19

J56o53s58e50f 25H16á46j54e66k 4269378497641

Vy jste si nevšiml, že jsme součástí EU, a proto musíme lít do benzínu předepsaný sajrat, ať je ve vládě A nebo B?! Politiku si řešte ve své rodině a příbuzenstvu, ti Vám budou, jistě rádi, na Vaše “správné” názory kývat...

+1/0
17.6.2018 22:56

P81e52t16r 44M86i78c53h92a26l 2700104591102

Než začneš kritizovat, něco si o tom přečti.

0/0
20.6.2018 0:05

J60o92s29e84f 79Š78o40l95t80e71s 8554148280623

Od té doby, co jezdím s elektromobilem, se podobným diskuzím o kvalitě nafty, složitosti aut, nutnosti kvalitního servisu a podobným kecům jen směju. Netvrdím, že by elektromobil servis nepotřeboval, ale zpravidla se jedná jen o podvozkové díly, brzdovku, kabinový filtr a to je vše. Takže jednou za 2 roky servis cca za 1500 Kč.

+2/−2
16.6.2018 22:44

O49n88d85ř38e75j 13L24o34š59o18t32h 2592924195470

Že by elektromobily a elektromotory byly bezporuchové pochybuji.

I kdyby ano, tak jste si ty nízké servisní náklady zaplatil ve vysoké pořizovací ceně vozu. Navíc, jak padá cena elektromobilů v čase?

+3/0
16.6.2018 22:56

J55o91s64e30f 40Š35o67l23t69e45s 8644928600633

Bezporuchové zcela jistě nejsou, ale jsou na tom výrazně lépe než spalovací motory. Už jen proto, že obsahují výrazně méně pohyblivých dílů. Mám BMW i3 a na fóru jsem neslyšel o jediném případu, kdy by došlo k selhání elektromotoru. Vždy selhal buď pomocný spalovací motor a s ním související generátor nebo něco s tímto motorem souvisejícího. Ano, občas se utrhly držáky motoru, ale to byla konstrukční vada, ne závada elektromotoru. Tesle se motory občas porouchají, ale ono Tesla není žádná zavedená automobilka s kontrolami kvality, spíš startup, co zrovna vyrábí auta. V úterý se jedu podívat na nového elektrického Jaguára, to je letošní pecka.

Vysoká pořizovací cena je vždy relativní. V době, kdy si lidé pořizují X5 a X6 za 2–4 miliony, je vysoká pořizovací cena nepodstatná. Zatím se elektromobil srovnatelný s Octavií kombi v naftě nevyrábí, ale je to jen otázkou času, VW to má v plánu a já celkem věřím, že se mu to podaří. Úspory z rozsahu udělají svoje. A cena elektromobilů tady v EU padá pomaleji než u spalovacích a to překvapivě výrazně pomaleji.

+1/0
16.6.2018 23:03

O88n66d55ř11e49j 76L89o12š46o49t51h 2772114985200

i3 je moc hezké auto, ale je to pořád malé auto na úrovni Fábie, Clia, atp. (ne technicky).

Mně šlo jen o to, že se radujete ze servisu 1500 Kč za rok, ale za auto jste zaplatil tolik, že se vám to nikdy v životě nevrátí.

Já mám teď 3. benzinové auto a na servise mě to nestálo v podstatě nic a to byla dvě auta z bazaru.

S novým autem se chystám do servisu poprvé, na výměnu oleje, tak uvidíme, kolik to bude stát, do 3000 Kč počítám, to není po roce a půl žádná tragédie.

Dále byste si měl započítat výměnu baterie, až ztratí kapacitu, to asi taky nebude zadarmo, tedy pokud se vás to bude týkat a auto neprodáte, otázka je, kdo ho s vidinou nutné výměny baterie koupí.

+1/0
16.6.2018 23:22

J46o33s85e74f 74Š50o45l86t89e57s 8274838940343

Já vím, o co vám jde a ano, v celkovém součtu mě to asi fakticky vyjde do mínusu. A ano, i3 je malé auto, ale přirovnat ho lze třeba BMW 130i. Cenově srovnatelné. Nicméně těch 1500 Kč je jednou za dva roky a auto mě stálo s DPH třičtvrtě milionu. Elektřina mě díky různým akcím a nabíjení zdarma momentálně skoro nic nestojí (zanedbatelné), takže při nájezdu 25000 km ročně a spotřebě 7 litrů benzínu šetřím zhruba 30 x 7 x 250 = 52500 Kč ročně a k tomu zhruba 3000 ročně na garančkách, které nemusím absolvovat (nezapočítávám svůj čas, který tím nemusím strávit), navíc mám nějakou úsporu na elektřině díky tarifu D27d, a ty se ještě zvyšují díky kombinaci s hybridní FVE. Co se týče baterie, vydrží zhruba 10 let dobře použitelná. Jsem teď po 4 letech na ztrátě kapacity asi 5 % a ta ztráta se postupně zpomaluje, nezrychluje.

Hlavní, co si na tom autě cením je ovšem to, že nemusím řešit, kde natankuji, nemusím trávit čas ježděním do servisu, nemusím to auto v podstatě vůbec řešit, jenom při odchodu zapíchnu nabíjecí kabel. Je to pohodlné.

+1/0
17.6.2018 0:12

O74n85d46ř68e32j 19L40o41š57o56t68h 2952774905640

Pokud nemusíte řešit, kde natankujete, protože vám stačí kabel doma, tak se pohybujete jen 50 km od domu? Nejezdíte nikam dál? Nebo jezdíte, ale máte na to další auto? Teda další náklad?

52500 Kč nešetříte, 52 500 Kč stojí benzín, vás elektřina vyjde na min. na 15 000 Kč, takže šetříte méně.

Pokud baterie vydrží 10 let, podle vás tedy 250 000 km, její výměna vyjde na kolik? 200 000 Kč? Je jedno, zda to zaplatíte vy, nebo další majitel, buď to zaplatíte přímo, nebo nižší prodejní cenou.

Já si momentálně nedovedu představit, že bych měl doma jedno auto a to by bylo na elektřinu, svazovalo by mě, že s tím nikam nedojedu, že to pomalu nikde po cestě nedobiji a že když budu mít auto na nabíječce, tak nebudu moci neplánovaně odjet. Navíc nepovažuji za efektivní způsob cestování a trávení volného času vysedávat co 2 hodiny někde u nabíječky, abych tam pokaždé vypil 4 kafe a vykouřil 10 cigaret, než bude auto schopné pohybu.

+1/−2
17.6.2018 0:52

J20o92s11e80f 48Š94o93l28t16e70s 8164718810593

Pohybujeme se zhruba do 100 km od domu. To stačí, v cíli máme vždy kde nabít, navíc mám rychlonabíječky od ČEZu. Píši, že v celkovém součtu vychází elektřina na nulu, tak mi tu nepište 15 000 Kč, stačí využívat všechny možnosti a synergie. Další auto samozřejmě máme, protože ho tak jako tak potřebujeme. Výměna baterie se bude řešit za větří a cena vychází asi na 100 tisíc. Nic strašného. Já prostě dál než 100 km jezdím tak 5x do roka. 4 cesty z toho v pohodě zvládnu s jedním rychlonabíjením uprostřed, na tu jednu zbylou mám to druhé dieselové auto (to mám i na ježdění, když je manželka odjetá s elektrem).

+1/−1
17.6.2018 0:58

Najdete na iDNES.cz